2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
11-04-2012
5 praktische tips om uw privacy te beschermen.
Sociale media zijn niet meer weg te denken uit het leven van de
mensen. Net zoals het computer- en smartphonegebruik. Dan zijn goede
privacy instellingen belangrijk om uw eigen gegevens zo goed mogelijk te
beschermen. In dit artikel leest u 5 praktische tips om uw privacy goed
te beschermen.
Steeds meer aandacht voor privacy beveiliging.
We worden er regelmatig met onze neus op gewezen in de pers.
Veiligheidslekken kunnen verstrekkende gevolgen hebben. Diefstal van
betalingsgegevens, of zelfs identiteitsdiefstal komen voor op het
internet. Daarom hebben gebruikers steeds meer aandacht voor de
veiligheidsinstellingen van de programma's op hun computer en
programma's. En dat is maar goed ook.
Zeker met het intensiever gebruik van sociale media allerhande is het
juist instellen van uw persoonsgebonden gegevens belangrijk. Maar ook de
gebruikersinstellingen achteraf moeten ook juist worden ingesteld.
Vergeet tenslotte niet om van tijd tot tijd uw instellingen te
herbekijken. Op een bepaald moment in uw leven kunt u liever niet meer
"zo open" zijn als in uw argeloze jeugd. Heel opvallend, vrouwen zijn
over het algemeen voorzichtiger met de informatie die ze delen. Liefst
bijna 70 % laten enkel hun vrienden toe op hun sociale profielpagina,
terwijl amper 48 % van de mannen deze informatie afgeschermd heeft tegen
onbevoegden.
5 praktische tips om uw privacy te beschermen op sociale media.
Het meest doeltreffend is natuurlijk ervoor zorgen dat uw
gebruiksinstellingen goed ingesteld staan. Erg moeilijk schijnt dit niet
te zijn. Het is wel heel intensief werk én u zorgt er best voor dat
bepaalde instellingen elkaar niet tegenspreken. Wie zeker wilt zijn, kan
hiervoor (eenmalig) beroep doen op
een gespecialiseerde partner.
Zeker voor professionele gebruikers (bedrijven, zelfstandigen, ...)
kunnen we dit aanraden. Eenmaal dit ingesteld staat, dan nog leeft u
best volgende regels na om uw privacy veilig te houden.
Aanvaard geen vriendschapsverzoeken van mensen die u niet kent.
Dat is eigenlijk de evidentie zelf, maar toch zondigen heel wat nieuwe
sociale mediagebruikers (vnl. mannen) tegen deze regel. Denk er ook aan
dat op internet niet iedereen is zoals men zich voordoet. Het is heel
gemakkelijk om een vals profiel op te maken en zo door het internetleven
te gaan. Stelt men na verloop van tijd vast dat er toch "vreemde
eenden" in de bijt gekomen zijn, dan kan men deze nog steeds ontvrienden
of de-frienden. Dit gebeurt ook steeds vaker om het vriendenbestand op
te kuisen.
Denk steeds na vooraleer u een bericht of foto op het internet plaatst.
Probeer in te schatten of u volgende week nog blij zal zijn met uw
commentaar, of die foto later door werkgevers gesmaakt zal worden en of
uw reactie geen negatief effect zal hebben voor uw eigen imago. Bij
twijfel, post niets waar u niet zeker van bent dat u er later geen spijt
van zal krijgen. Berichten op het internet zijn hardnekkige dingen en
eenmaal geplaatst, krijgt u ze nog moeilijk volledig weer weg. Gebeurt
er toch een slippertje, weet dan dat je steeds commentaar terug kan
verwijderen. 't is wel weg, maar als je bericht door (veel) vrienden is
rondgestuurd, blijft het wel gezien. Toch best opletten vooraf dus.
Blijf goed in de gaten houden wat men over uzelf vertelt op
het internet. Men kan u taggen op foto's, reageren op berichten die u
plaatst of uw berichten doorsturen via andere media zoals b.v. twitter.
Ziet u een vermelding waar u niet mee akkoord bent, of tagt men u ten
onrechte op een foto, neem dan contact op met de "dader" en vraag om die
reactie te verwijderen (of untag u zelf).
Controleer ook regelmatig de berichten van uw vrienden
op het internet. Lees wat ze schrijven (evt. waar u in voorkomt) en wat
ze delen met hun vrienden. Ziet u een bericht waar u niet mee akkoord
gaat en dat betrekking heeft op u en uw imago, vraag hen dan om deze
post te verwijderen of anders te formuleren. Ook secundaire vermeldingen
zijn belangrijk en dragen bij tot uw imago op het internet.
En tenslotte, beveilig u met goede antivirussoftware. Vaak
start het misbruik door infectie van uw computer via bijlagen bij
berichten, annexen bij foto's die men downloadt, malware, enz. Indien u
een professionele gebruiker bent, kunt u natuurlijk voor betalende
antivirus software kiezen. Privé personen hebben de keuze om dit ook te
doen of anders om een goede gratis antivirus beveiliging te kiezen (b.v. Avast).
Besluit.
Door het intensief gebruik van computers, het internet en sociale media
in het leven van alledag is het belangrijk om aandacht te schenken aan
een goede beveiliging van de instellingen. Systematisch de instellingen
van een account, programma of computer juist definiëren is belangrijk.
En achteraf een goede veiligheidsetiquette naleven houdt uw online imago
top.
Voor meer info over noodzakelijke veiligheidsinstellingen of voor het checken en updaten van uw privacy instellingen,
contacteer vrijblijvend 2TREES.
Niet elke website die op het internet te vinden is, werkt even vlot.
Soms komen zelfs na verloop van tijd een aantal problemen met een
website naar boven. Welke zijn de vijf meest voorkomende problemen voor
webistes en wat kunt u er aan doen? Dat leest u hier in dit nieuw
artikel.
Waardoor komen problemen voor bij een website?
Laten we er gemakshalve van uitgaan dat elke nieuwe website volgens de
regels van kunst is gemaakt (wat echt niet altijd het geval is). Dit
betekent dus dat deze sites gemakkelijk gevonden en weergegeven worden
door de zoekmachines, dat ze vlot inladen en alle informatie snel
leesbaar is. Er zijn echter een aantal redenen waarom dit niet (meer)
het geval is voor websites. Dat kan aan de
programmering van de website liggen, maar net evengoed aan de instellingen van de computer of aan de webeigenaar zelf.
Het komt zelfs voor dat websites, die bij de oplevering perfect werkten,
na verloop van tijd plots stroever reageren. Vaak is dat het geval bij
zelf aanpasbare (CMS) websites. Daar ligt de oorzaak bijna altijd aan
het
onoordeelkundig toevoegen van informatie op de website. Maar
ook de computer van de surfer zelf kan de oorzaak zijn. Te hoog
ingestelde veiligheidsprocedures b.v., firewalls of spamfilters zijn
niet altijd gezond voor het internetgebruik. Wie vaak problemen
ondervindt bij het zoeken op het internet moet dus naar een aantal
oorzaken gaan zoeken.
De vijf courantste problemen voor websites (en hun oplossing).
De volgende problemen zijn heel herkenbaar voor wie regelmatig op het
internet surft. Ze behoren tot de vaakst voorkomende problemen. Als
website eigenaar kan u beslist ooit wel een (paar) van deze opmerkingen
in uw mailbox ontvangen. Daarom zijn de volgende opmerkingen nuttig voor
zowel surfers als website eigenaars.
Uw website opent heel traag. Soms komt de tekst van een
homepagina direct te voorschijn en laden de afbeeldingen lijn per lijn
(of niet) in. Het gebeurt ook dat maar een deel van een webpagina
inlaadt. Of zelfs helemaal niet. Dan krijg je na verloop van tijd de
melding dat de wachttijd voor de verbinding is verstreken. Er kunnen
een aantal oorzaken hiervoor zijn. Als een website traag inlaadt is er
misschien een probleem met het vrije geheugen van uw computer. U kunt
een aantal toepassingen afsluiten of de cache-geheugens van uw computer
leegmaken. Laden foto's heel traag in, dan zijn ze misschien te zwaar
voor internet. Foto's voor websites zijn bij voorkeur 72 dpi en niet
zwaarder dan 150 kb. Opent er helemaal niets, kijk dan eerst of het
internet op dat moment wel beschikbaar is. Zo ja, dan kan ook de router
heropstarten soelaas bieden. Traag openende websites houden meestal
verband met het geheugen van ofwel uw eigen computer, routers of
programma.
Uw website wordt niet ingeladen omdat uw computer geen cookies accepteert. Dit
is een heel vaak voorkomend probleem, zeker bij mensen die een
voordracht of cursus over computerbeveiliging hebben gevolgd. Een cookie
is een stukje software dat op uw computer geïnstalleerd wordt zodat uw
PC herkend wordt de volgende keren dat u terugsurft. Cookies zorgen er
voor dat de volgende keren de website sneller inlaadt, maar ook dat
statistiekenprogramma's zien welke pagina's bezocht worden, waar u de
site verlaat, enz. Wie in de instellingen aanduidt dat de webbrowser van
uw computer geen cookies accepteert, kan heel weinig websites bezoeken. Om
dit probleem op te lossen gaat u naar de instellingen van uw webbrowser
(Firefox, Safari, Chrome, ...) en geeft er aan dat u wel cookies
aanvaardt.
De lay-out van uw website wordt "vervormd" weergegeven. B.v.
bepaalde kolommen ontbreken op een computer, afbeeldingen staan uit
verband of zelfs de hele lay-out staat door elkaar. Hoogstwaarschijnlijk
houdt dit verband met de browser die u gebruikt. Was dit vroeger niet
het geval dan heeft u misschien recent een nieuwe browser geïnstalleerd
of een update uitgevoerd. Gekend en berucht bij webbouwers is Internet
Explorer die er zelfs in slaagt om dezelfde website verschillend weer te
geven met de verschillende versies van I.E. Indien u dit vaststelt, neemt u best contact op met een goede webbouwer.
2TREES b.v. test alle nieuwe websites op de meest gangbare browsers van
het moment en past de programmatuur van een website aan zodat ze op
alle courante browsers mooi worden weergegeven.
Uw website wordt helemaal niet gevonden op het internet. Ja,
dat is lastig. Heeft u nog nooit problemen ondervonden met de
vindbaarheid, dan ligt het misschien aan uw hostingfirma. Ze kunnen de
programma's van hun servers een onderhoud of update geven waardoor de
websites tijdelijk offline gaan. Meestal wordt u hiervan vooraf
verwittigd. Is uw site nog nooit goed gevonden geworden op het internet,
dan hapert er waarschijnlijk iets aan de programmatuur. Heel vaak komt
dit doordat er geen (goede) zoekmachine optimalisatie is ingebouwd. Neem
hiervoor contact op met een goede webbouwer en vraag advies. Ook het
soort website kan oorzaak zijn. Flash websites zien er meestal flashy
uit, maar zijn quasi onleesbaar voor zoekmachines. Ook wat er op uw
website staat, kan de vindbaarheid negatief beïnvloeden. Foto's die niet
zoekmachine vriendelijk zijn geplaatst b.v., de structuur die onlogisch
in mekaar steekt, overgangen die blokkeren, enz. Het beste neemt u
direct contact op met een goede webpartner.
Bepaalde pagina's zijn onvindbaar of worden niet weergegeven. Soms
krijgt u zelfs een foutboodschap waar dit vroeger niet het geval was.
Dit probleem komt terug meer voor bij CMS websites dan bij de eenvoudige
websites. Het gebeurt dat site-eigenaars webpagina's die niet meer
actueel zijn gewoon wissen. Als ze later terug belangrijk worden (b.v.
voor de soldenperiode of opendeurdagen) bouwen ze ze terug op. Als de
naam van de pagina wijzigt t.o.v. de oude pagina zal deze link, die vaak
maanden achterblijft in de geheugens van de zoekmachines, niet meer
werken. Ook na het opladen van nieuwe websites zijn er vaak oude
pagina's die onvindbaar worden omdat ze niet meer bestaan. Het beste
is om vooraf duidelijk af te spreken met de bouwer van een nieuwe
website welke pagina's (en URL's) belangrijk zijn, zodat deze terug
gebruikt worden voor de nieuwe site. Is dit niet het geval, dan kan uw webbouwer meestal een 301 of 302 redirect inbouwen om de zoekopdrachten om te leiden naar uw nieuwe website.
Besluit.
Wie problemen ondervindt bij het vinden of bezoeken van websites kijkt
best eerst de eigen computer na. Indien er hier geen directe oorzaak te
vinden is, kan de hostingfirma of de website zelf de reden zijn. In dit
geval neemst u best
contact op met een goede webbouwer
voor advies of voor hulp. Want een gebrekkige, of gebrekkig werkende,
website is direct negatieve reclame voor uw bedrijf of zaak. Want
antireclame kunnen we tegenwoordig missen als kiespijn.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:problemen website, website onvindbaar, website laadt niet in, cookies, lay-out website is vervormd, kan website niet openen, pagina website niet openen, website laadt traag in, website blokkeert, foto's worden niet weergegeven, SEO, vindbaarheid verbetere
29-03-2012
Hoe herkent u een betrouwbare online shop?
Steeds meer mensen kopen online producten of diensten aan. Meestal
gebeurt dit bij nieuwe bedrijven die men niet echt kent of bij
buitenlandse online shops. Hoe weet u bij een eerste online aankoop dat
de webshop te vertrouwen is? Met de volgende tips beperkt u het risico.
Niet alle online shops zijn te vertrouwen?
Elke dag opnieuw gaan nieuwe online klanten het internet op om artikels,
goederen of diensten te zoeken. Wie vaak op internet producten
aankoopt, weet dat vergelijken steeds loont. Het grote voordeel van
online aankopen is immers het gemak waarmee consumenten producten,
prijzen, aanbiedingen, ... met elkaar kunnen vergelijken. Bijna altijd
vindt u zeker een prima deal via een online shop. Maar even vaak is dit
bij een bedrijf dat u voor de eerste keer leert kennen. Soms zelfs bij
een buitenlandse webshop.
Een online shop die op het internet te vinden is, betekent niet
automatisch dat dit bedrijf ook 100 % te vertrouwen is. Uiteindelijk
moet u wel vooraf uw geld overmaken. Dan bent u natuurlijk liever zeker
dat uw bestelling ook effectief zal worden ontvangen en dat de levering
de juiste artikels in perfecte staat bevat. Niet altijd evident voor een
eerste keer. Gebruik daarom volgende tips om het risico bij uw online
aankoop zoveel mogelijk te beperken.
Hoe herkent u een betrouwbare online shop?
Betrouwbare webshops hebben alle een ding gemeen: ze wekken vertrouwen
van bij de eerste blik. Er mag geen marge voor enige twijfel bestaan,
want online is dit dodelijk voor een online shop. Er zijn een aantal
zaken die onmisbaar zijn om het vertrouwen bij nieuwe online klanten te
vestigen.
Een professioneel uitzicht vestigt direct het vertrouwen in
de online shop. Kopen is voor meer dan 80 % een emotioneel gebeuren.
Zeker online. Amateuristische ontwerpen, online shoppingsystemen, online
groepswinkels, ... doen snel denken aan hobby'isten, amateurs of
avonturiers. Onbewust laat iedereen zich leiden door zijn gevoelens. Een
goede webshop moet er dus professioneel uitzien en alle rubrieken
(afdelingen) bevatten die een online koper verwacht. Zelfs voor speciale
of op maat gemaakte ontwerpen komen de vaste rubrieken altijd terug. Zo
niet kan een online koper snel beginnen twijfelen.
Alle wettelijke en logische vermeldingen moeten aanwezig zijn
op een goede webshop. Online shops waar de bedrijfsgegevens ontbreken
of erg diep verstopt zijn, waar er geen algemene voorwaarden of een
disclaimer op staat. Of waar er geen bestelprocedure uitgelegd wordt,
helpdesk te vinden is, enz. Ja, dan ga je als online consument toch even
twijfelen om vooraf je geld te doneren. En eenmaal twijfel in het hoofd
van een online klant zit, is het moeilijk om het vertrouwen te
herwinnen.
Een betrouwbare webshop biedt veilige betalingen aan.
Malafide zaken krijgen geen contract bij Visa, American Express of
MasterCard. Veilige betalingen lopen steeds via een beveiligd online
loket. B.v. Ogone is zo'n erkend Payment Service Provider waar uw online
aankopen in een beveiligde omgeving kunnen plaatsvinden. Webshops die
niet echt te vertrouwen zijn, hebben zeker geen veilige
betaalmogelijkheden.
Webshops die een e-commerce label voeren, zijn gekeurd en
goedbevonden. Unizo en Be-Commerce kennen een eigen e-commerce label toe
aan webshops die volgens de regels van de kunst gemaakt zijn en die
wettelijk in orde zijn. Een bijkomend voordeel is dat, moest er
discussie of een probleem zijn met uw online bestelling, u ook altijd
beroep kunt doen om de organisatie die het label heeft uitgereikt om in
uw belang tussen te komen. Een e-commerce label is dus altijd een extra
garantie voor de online koper.
Het internet is een heel degelijke scherprechter voor
malafide webshops. De mondige consument werkt met het internet. Niet
alleen om producten en diensten online aan te kopen, maar de online
koper gebuikt het internet ook als zaken verkeerd gaan. Daarom is het
goed om altijd even te googlen op de naam van de (nieuwe) online shop
voordat men een eerste online bestelling plaatst. Als er veel negatieve
commentaar op het internet terug te vinden is over een webshop is men
best extra voorzichtig. Googlen, niet alleen om producten te vinden dus,
maar ook om de betrouwbaarheid van online shops te controleren.
En heeft men zich toch in de luren laten leggen? Dan nog niet gewanhoopt. De Federale Politie heeft een speciale dienst, de Federale Computer Crime Unit
die zich specifiek bezig houdt met alles wat computerfraude, online
betaalfraude, internet criminaliteit, enz. betreft. Heeft u online een
probleem met e-aankopen en kan u nergens meer terecht om het probleem op
te lossen, dan kunt u steeds klacht neerleggen bij deze Federale
overheidsdienst om toch nog extra druk uit te oefenen op uw malafide
online partner.
Besluit.
Online vinden steeds meer mensen de beste deals. Om het kaf van het
koren te scheiden is waakzaamheid beslist aan te bevelen voor online
aankopen. Bovenstaande tips voor betrouwbare webshops helpen een heel
eind. Maar onthoud vooral: er zijn veel meer betrouwbare online shops
actief op het internet dan malafide webshops. Toch houdt u best uw ogen
en oren open om verrassingen te vermijden.
Waarom een goede navigatie noodzakelijk is voor websites.
Uw website terugvinden bovenaan de zoekresultaten is heel belangrijk
om snel nieuwe bezoekers en klanten aan te trekken. Daarvoor kan de
navigatie van uw website wonderen doen. Waarom de navigatie van een
webiste cruciaal is voor een goede ranking, waar u rekening moet houden
en hoe u tot de beste structuur voor uw site komt, leest u in dit
artikel.
Waarom is de navigatie van een website zo belangrijk?
De navigatie is essentieel voor elke website. Vergelijk het met het
grondplan van een woning. Als alles logisch op elkaar is afgestemd,
precies op de juiste plaats staat en natuurlijk in elkaar overvloeit,
krijgt u een aangenaam gevoel. Zo ook voor websites. Een goede structuur
maakt dat de bezoeker probleemloos
geleid wordt naar de
informatie die hij zoekt. Doordat alles logisch en natuurlijk gebeurt,
leest de bezoeker de inhoud intensiever, onthoudt ze langer en vindt
meer interessante informatie terug. Dat is natuurlijk belangrijk.
Maar ook de zoekmachines hebben nood aan een goede navigatie. Hoe beter
de navigatie van een website ineen steekt, hoe gemakkelijker
zoekmachines uw informatie "lezen" en registreren. Ook hoe beter ze
begrijpen bij welke zoekopdrachten uw website relevante informatie
levert en hoe sneller en hoger u
bovenaan de zoekresultaten wordt weergegeven. En dat is minstens even belangrijk.
Tips voor een goede navigatiestructuur van een website.
De navigatie (ook structuur genaamd) van een website neemt de bezoeker
én de zoekmachine bij de hand. Ze leidt ze doorheen alle informatie en
zorgt dat men snel en probleemloos bij de gevraagde informatie
terechtkomt. Dat is eigenlijk het enige belangrijke doel. Waar moet u
rekening mee houden?
Hou de navigatie eenvoudig. Ingewikkelde structuren vermoeien
en leiden steevast naar verkeerde plekken op een website. Werk daarom
voor de navigatie met maximaal 3 tot 6 hoofdrubrieken. Zorg dat de
bezoekers eerst de grote richtingen moeten kiezen. Eenmaal deze keuze
gemaakt, kunt u de surfers verder leiden via subnavigatie en keuzelinks,
dieper uw website in tot bij de informatie. Eenmaal een bezoeker een
hoofdkeuze gemaakt heeft, is de aandacht aanwezig en begint hij met
aandacht verder te surfen.
Zorg voor een goede structuur bij de opmaak van de
navigatiepagina's. Duidelijke titels vertellen direct het onderwerp van
de pagina. Tussentitels geven meer argumenten weer. Inleidingsteksten
laten snel de voordelen en troeven lezen. Maak uw teksten in elk geval
op voor beeldschermweergave. Ook hier weer, zorg dat mensen die
diagonaal een webpagina inscannen toch een goed idee krijgen over uw
boodschap. Zelfs zonder intensief te lezen.
Zet alle informatie die samen hoort bij elkaar. Dat
hoeft niet noodzakelijk op dezelfde webpagina te zijn. Daarvoor bestaan
er subpagina's en interne links. Maar het is wel goed dat de bezoeker
van uw website duidelijk ziet wat samen hoort. Zo kan hij dan steeds
verder informatie na informatie bekijken. Dit gebeurt eerder
sprongsgewijs. Het voordeel is wel dat uw informatie op een aangename
manier en aandachtig gelezen wordt. Zorg zeker dat alle vitale
informatie op een computerscherm past, zonder scrollen.
Houbelangrijke informatie permanent in beeld. Dat
kunnen uw contactgegevens zijn, maar ook een aankondiging voor een nieuw
product, reclame voor een promotie, ... Er zijn mogelijkheden legio
hiervoor: in de kop van de website, of onderaan. Maar ook links of
rechts naast het lichaam van uw website kan ruimte hiervoor worden
voorzien. Schenk wel aandacht aan het algeheel uitzicht van uw site. Een
mooi opgemaakte en gelay-oute website is aangenamer om lezen.
En heel belangrijk voor later: wordt een artikel of product plots een hype, maak dan hiervoor een specifieke pagina aan in de navigatie.
Een product dat heel populair geworden is, wordt door heel veel mensen
gezocht op het internet. Probeer te achterhalen welke zoekwoorden de
mensen intypen. Gebruik deze zoekwoorden in de tekst van deze pagina.
Door een trendartikel een eigen pagina te geven, kunt u beter aanleunen
bij de gebruikte zoekwoorden, krijgt u alle informatie die ermee verband
houdt beter samen en zal uw website meer bezoekers aantrekken en hoger
geplaatst worden in de zoekresultaten van Google.
Besluit.
Een goede navigatiestructuur is onontbeerlijk om goed gevonden te worden
op het internet en om uw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen.
Door heel aandachtig een goede structuur uit te werken zal uw website
altijd beter blijven presteren. Het is dus best belangrijk om de
structuur grondig door te denken. Wilt u meer informatie of concreet
advies om de structuur van uw website te verbeteren, neem dan
vrijblijvend
met ons contact op voor een afspraak.
Tips om online klanten aan te trekken voor online shops.
E-commerce is booming business. Ook meer en meer mensen kopen online
goederen of diensten. Wie investeert in een goede online shop wordt snel
geconfronteerd met de vraag: Hoe trek ik online klanten aan? In dit
artikel ontdekt u 5 praktische tips om goed te starten met een nieuwe
online shop.
Een goed promotieplan onmisbaar voor online shops.
Steeds meer ondernemers, middenstanders en KMO's kiezen voor een online
shop om extra klanten en omzet aan te trekken. Het internet biedt
ongetwijfeld heel veel troeven om uw bestaande zaak een push te geven.
En vaak zien we nieuwe starters die een volledig online activiteit
opstarten en ontwikkelen. En dan wordt iedereen geconfronteerd met de
vraag: Hoe trek ik klanten aan op mijn webshop? Hoe zorg ik dat mijn
producten of diensten online kopers vinden? Hoe kan ik mijn online omzet
verhogen?
Op dit vlak verschilt de online handel niet erg van deze in de fysische
wereld. De enige manier om snel en goed vooruit te gaan, kan enkel via
reclame en promotie.
Om uw inspanningen (en kosten) zo rendabel en doeltreffend te maken, is
een goed marketingplan nodig. Meestal is dit een mix van offline en
onlne reclamemiddelen. Meestal zijn de financiële middelen niet
onbeperkt. Daarom volgen hier 5 praktische tips die elkeen kan toepassen
om goed te starten met een nieuwe webshop. Ook budgettair vallen deze
zeker mee.
Praktische tips om snel online klanten aan te trekken.
Veel klanten naar uw webshop lokken is natuurlijk verleidelijk. Beter is het om
de juiste klanten
aan te trekken. Hou daarom steeds rekening met de doelgroep die u
nastreeft en met het profiel van uw klanten. Kijk hoe u ze kunt bereiken
en gebruik de juiste kanalen. Om verspilling van middelen en geld te
vermijden, maakt u best een goed promotie- en marketingplan op.
Volgende middelen zijn heel efficiënt, rendabel en budgettair voor
iedereen haalbaar om goed te starten met een nieuwe online shop.
Met E-mail mailings bereikt u direct de mensen en kunt u nieuwe producten, acties of promoties voorstellen.
Wie start heeft meestal reeds een bestand(je) met e-mailadressen van
klanten, prospecten, vrienden, kennissen, enz. Dit is ideaal om een
nieuwe webshop aan te kondigen en uw producten voor te stellen. En
achteraf kunt u met een goed opgemaakte e-nieuwsbrief regelmatig voordelen, nieuwe producten, acties, ... voorstellen zodat uw bestaande klanten trouwe klanten worden.
Met Google Adwords reclame
trekt u overal de aandacht op uw webshop via het internet. Online
reclame gaat snel, kost relatief weinig per bezoeker en is perfect
meetbaar. Via een Google Engage professional krijgt u voordelen voor uw Google reclame én bent u zeker dat de juiste doelgroep wordt aangesproken. Ook met Facebook advertenties kunt u uw webshop bekend maken en nieuwe mensen aantrekken. Professioneel opgebouwde advertenties scoren beter dan amateuristische, kosten minder en werven minder verloren contacten.
En dan beginnen de verkopen op gang te komen. Gebruik dan een aantal
marketingtools om klanten verder aan u te binden. Steek een "bedankt"
kaart in het verzendpakket, samen met een folder of leaflet voor
andere interessante producten. Zet een herkenbaar logo en een
motiverende reclameregel op uw documenten. Zorg dan uw naam overal te
zien is (ook op de buitenkant dan de verpakking). En een welkomstvoucher kan ook wonderen
doen. B.v. door extra 5 % korting te geven op een vervolgaankoop binnen
de 3 maand of met een vriendenkaart voor wie uw webshop aanbeveelt bij
hun kennissen.
Zorg voor zoveel mogelijk links naar uw online shop. Meld uw webshop of uw producten aan op portaalsites. Plaats waar mogelijk wat extra informatie om mensen aan te trekken. En vergeet niet om de links toe te voegen aan uw webshop. Ook een registratie op online kortingsites
kan een publiek aantrekken. Veel mensen zoeken immers online op
kortingcodes, gratis vouchers, reclamecodes, enz. Door hierop aanwezig
te zijn legt u een online pad naar uw webwinkel.
En tenslotte gebruik de sociale mediareclame om uw online shop, uw producten en uw acties bekend te maken. Iedereen is ondertussen overtuigd van de mogelijkheden van facebook,
google+ e.a. op dit vlak. Weet dat dit heel effectief is, maar wel
traag gaat. Door regelmatige posts en reacties op vrienden werkt u aan
bekendmaking op lange termijn. Vergeet ook niet de traditionele sociale
middelen zoals een blog opstarten, reageren op fora en discussiegroepen
waar uw klanten op actief zijn. Ook dat blijven heel effectieve
middelen om snel nieuwe mensen naar uw online winkel te trekken.
Besluit.
Alleen een goed gemaakte webshop online zetten, volstaat meestal niet om
snel veel verkoop te realiseren. Een goed promotie- en marketingplan is
noodzakelijk voor elke
succesvolle webshop. Online reclame is vaak de sleutel tot succes. Contacteer vrijblijvend 2TREES voor een goed en betaalbaar reclameplan voor uw online shop.
Foto's zijn onmisbaar op een website. Hierdoor krijgen bezoekers een
beter beeld over uw bedrijf, uw producten of uw diensten. Maar niet alle
afbeeldingen zijn een goede reclame op het internet. Foto's kunnen
echter ook een website om zeep helpen. Hier volgen een aantal praktische
tips die er voor zorgen dat de foto's een meerwaarde betekenen op uw
website.
Waarom zijn goede foto's belangrijk?
Foto's en afbeeldingen trekken spontaan de aandacht van de mensen. Dat
is o.a. een reden van het succes van facebook. Een stukje voyeurisme
speelt mee. Ook het gezegde "Een foto zegt meer dan duizend woorden" is
waar. Foto's kunnen perfect tonen wat er bedoeld wordt, welke kleuren,
afmetingen, toepassingen, enz. er mogelijk zijn. Bovendien is elke mens
van nature uit geneigd om naar foto's te kijken. Dus kan men beter de
aandacht van de bezoekers op uw website vangen met goede foto's en
zorgen dat ze geïnteresseerd worden in de inhoud van uw site.
Cruciaal is hierbij dat de foto's van
goede kwaliteit zijn, duidelijk weergeven wat er bedoeld wordt en professioneel
op uw website geplaatst worden. En dat is niet altijd het geval. Dan
merkt men na verloop van tijd dat de foto's op een website een soort
"lappendeken" gaan vormen. Kleurverschillen vallen direct op. Maar ook
kleurtonen die niet meer overeenkomen, formaten die uitgerekt zijn, tot
zelfs gore kwaliteitsverschillen in het beeld zelf. En dan worden foto's
eerder anti-reclame op een website. Plaatst u zelf foto's op uw
website, hou dan zeker rekening met volgende tips voor goede
internetfoto's.
Praktische tips voor foto's op websites.
Voor wie verantwoordelijk is om regelmatig foto's op een website te vervangen, wordt aangeraden om een
cursus fotobewerking
te volgen. Met Photoshop of met GIMP, een fotobewerkingsprogramma, kan
men zowel formaten als resoluties aanpassen, als de kwaliteit van de
afbeeldingen bewerken. En dat is wel noodzakelijk.
Bewerk elke foto of afbeelding voordat u deze op uw website
plaatst. Eigenlijk nooit zijn foto's zoals ze met een camera genomen
worden, geschikt om zonder bewerking op een site te zetten. Via
fotobewerking kunnen we bepaalde facetten accentueren en uitlichten, de
kwaliteit optrekken, kleuren afzwakken of bijkleuren, formaten in
overeenstemming brengen, enz. Het resultaat is steeds dat elke foto van
topkwaliteit wordt en perfect past in het sfeerbeeld van een website.
Geef een bruikbare naam aan elke foto. Foto's die
rechtstreeks van een camera komen hebben quasi altijd een nutteloze naam
zoals DSC_0345.jpg. Geen enkele zoekmachine weet wat er op zo'n foto
staat en wanneer die foto moet getoond worden op het internet. Kijk dus
wat er op een foto staat en pas de naam aan zodat de foto leesbaar wordt
voor de zoekmachines.
Controleer de resolutie en pas deze aan tot
internetkwaliteit. Te zware foto's nemen heel veel geheugen van uw
hosting in beslag en vertragen de inlaadtijd van uw website enorm. Om op
een website te gebruiken zijn foto's van 72 dpi (dots per inch)
voldoende. Zorg er dus voor dat uw afbeeldingen niet zwaarder zijn dan
dit.
Plaats bij elke foto een bijschrift met nuttige, bruikbare of
praktische uitleg over hetgeen op uw foto staat. Vaak is het voor u
perfect duidelijk wat er op een foto staat. Dat is niet steeds evident
voor bezoekers op uw site. Zeg dus in heldere, goede bewoordingen wat de
mensen moeten zien op de foto's.
Maak de foto's aanklikbaar om de mensen verder te leiden naar
meer uitleg over het onderwerp van de foto's. Veel mensen klikken
immers spontaan op foto's. Dit gebeurt om ze groter te krijgen en dus
meer te zien. Maar ook om meer informatie te krijgen over een product of
dienst. Door een link in te bouwen achter een foto verhoogt het
surfgemak en houdt u uw bezoekers langer op uw site.
Welke soorten foto's worden gebruikt voor een website?
Er worden verschillende soorten foto's gebruikt om een goede website op te bouwen. De afbeeldingen worden vnl. gekozen
in functie van het doel waarvoor ze bestemd zijn. Zo onderscheidt men de volgende soorten foto's voor een website:
Decoratieve foto's zijn afbeeldingen die gebruikt worden om
de sfeer van een website op te bouwen of als (niet storende) achtergrond
van een website. Decoratieve foto's moeten duidelijk blijven met weinig
contrasterende kleuren en met vlakke kleuren zodat ze bruikbaar zijn
als achtergrond. Ze moeten het ontwerp versterken zonder dominant te
worden.
Functionele foto's worden gekozen om vertrouwen te wekken.
Zoals het woord zegt, worden ze geplaatst om een bepaalde functie te
vervullen. Een foto van uw gebouwen of uw medewerkers toont b.v. dat u
werkelijk bestaat en wie de mensen zijn die men nodig heeft.
Verklarende foto's geven specifieke uitleg over uw producten
of diensten. In plaats van een bepaald aspect van een product met
woorden te beschrijven, kan een detailopname van uw artikel vaak veel
duidelijker zijn. Verklarende foto's kunnen ook gebruikt worden om
beweringen te bewijzen.
Promotie- of actiefoto's visualiseren een bepaalde
aanbieding, actie of voordeel. Een tijdelijke actie waarbij u gratis 1
onderhoudskit en een beschermhoes geeft bij aankoop van een artikel kan
perfect in een beeld worden gevat.
Een eye-catcher is een speciale foto die enkel tot doel heeft
om de aandacht van de mensen te trekken en ze dieper in uw website te
leiden. Voor een goede eye-catcher heeft u meestal een goede fotograaf
nodig én een degelijk fotobewerkingsprogramma. Eye-catchers maken
nieuwsgierig, verleiden en trekken de mensen aan.
Besluit.
Foto's zijn onmisbaar voor een goede website. Maar niet elke foto is
geschikt om op een website te gebruiken. Foto's voor een kwaliteitsvolle
website moeten steeds worden bewerkt vooraleer op een website te
plaatsen. Voor wie goede afbeeldingen belangrijk zijn, is een
onderhoudscontract vaak de goedkoopste en beste keuze.
Voor meer informatie voor goede foto's op uw website contacteer vrijblijvend 2TREES.
Steeds meer ondernemers, middenstanders en winkeliers ontdekken de
voordelen van online reclame. Soms zijn de resultaten fantastisch goed.
Andere keren had men er meer van verwacht. Moet u "geluk hebben"? Niet
echt. In dit artikel krijgt u 5 goede tips voor succesvolle online
reclame.
Wanneer is online reclame een goede beslissing?
Online reclame is eigenlijk altijd een verstandige besluit. Wie veel
resultaat wil halen uit internetpromotie houdt best rekening met een
aantal regels. Enerzijds moet u ten alle tijde zorgen dat uw adresbestanden op punt staan.
Enkel zo kunt u de juiste mensen aanspreken met een passende boodschap.
De tijd dat 1 bericht gerust naar een paar duizend adressen kon worden
gestuurd, is nu echt wel voorbij. Anderzijds moet de boodschap aan een
aantal regels voldoen wilt u scoren via het internet. En dit heeft u
zelf in de hand bij het opmaken van uw reclame-aanbod. Waar moet u zeker
op letten?
Vijf tips voor succesvolle online reclame.
Het internet kent een eigen realiteit. Consumenten die informatie via
het internet opzoeken, bekijken en beoordelen boodschappen, teksten en
aanbiedingen anders dan zij een folder of een advertentie lezen.
Hieronder volgen de vijf belangrijkste regels die u moet naleven om een
succesvolle online reclame op te maken.
Het internet is een vluchtig medium. Berichten die de mensen online
bereiken worden hoogstens 1 tot maximaal 2 dagen onthouden. Dat is het
geval voor e-mailings, sociale mediaberichten, internetreclame zoals
banners, google reclame, enz. Het is dus best om de mensen direct te
doen (laten) reageren op online aanbiedingen.
Wie online een bericht binnenkrijgt, leest dit eigenlijk niet
(grondig). Onderzoek leert dat de mensen deze berichten "zien",
eigenlijk een soort scannen. Op basis van de indruk die men spontaan
ervaart, beslist men om er aandacht aan te besteden of niet. Daarom is
een mooi, modern algemeen uitzicht van uw online reclame heel
belangrijk.
De opmaak van de tekst kan uw online reclame maken of kraken. Zorg dat uw (reclame-) boodschap duidelijk uit de e-nieuwsbrief naar voor komt.
Maak een opvallende titel waarbij de mensen spontaan reageren: "Ook
ik!". Tussentitels, vetregels, kernzinnen in opvallende letters, ... dat
alles maakt dat de mensen met diagonaal lezen uw bericht assimileren.
Voordelen doet de mensen reageren.
Hoe interessanter uw aanbiedingen, hoe groter de positieve respons zal
zijn. Maar ook hoe exclusiever uw aanbod, hoe sneller respons kan worden
verwacht. Daarom is het altijd goed om te vermelden dat het aanbod voor
een beperkt aantal geldt of gedurende een heel beperkte periode.
Twijfelen wordt zo uit den boze.
Tegenwoordig zijn de sociale media alomtegenwoordig. Zeker voor
online wedstrijden is het zonder meer interessant om de aanbiedingen van
uw e-mailings ter zelfde tijd ook via de sociale media te verspreiden.
Facebook, twitter, google+ e.a. hebben een aantal mogelijkheden om voor een hefboomeffect te zorgen.
Besluit.
Online reclame is een heel interessante manier
om uw bedrijf, uw producten of uw diensten te promoten. Het koppelt een
lage kostprijs per contact aan een hoge snelheid van uitvoering en een
perfect meetbaar resultaat. Met bovenstaande richtlijnen kunt u, na een
paar keer proberen, zeker een fantastisch internet aanbod opmaken. Voor
de lay-out en de uitvoering doet u best beroep op een partner met kennis
van zaken.
Voor meer informatie over een online reclame-actie voor uw onderneming of voor een concrete prijsofferte neem nu vrijblijvend contact op met 2TREES.
Een goed e-mailbestand is goud waard voor een zaak. Maar de waarde is
direct afhankelijk van de kwaliteit van het bestand. Het is dus heel
belangrijk dat uw bestand van e-mailadressen steeds up-to-date is. Hoe
doet u dit en waar moet u zeker op letten om succesvol online reclame te
kunnen maken. Dat leest u in dit artikel.
Waarom is een up-to-date adressenbestand belangrijk?
Een geactualiseerd (= bijgewerkt) e-mailbestand is van heel groot belang omdat het de enige manier is om zoveel mogelijk juiste mensen te bereiken. Bovendien is het de enige manier om zo goedkoop mogelijk online reclame te maken. Dit lijkt me dus inderdaad vrij belangrijk.
Een adressenbestand waar niet aan gewerkt wordt, veroudert. Men neemt aan dat elk jaar zo'n
20 % van de adressen
wijzigen. Dat kan gaan van adreswijzigingen, verandering van
e-mailadres, rechtsvorm tot zelfs naam. Zaken fusioneren, veranderen of
verdwijnen. Ook contacten veranderen van werk (of erger: gaan dood) ...
Vrij vervelend om nog een e-mail te sturen aan iemand die een paar maand
geleden overleden is. Dat is niet echt reclame.
Bovendien kost elk adres dat niet correct is, geld. En het zal zeker
nooit meer iets opleveren. Het kost geld omdat de kostprijs van online
reclame voor een deel op het aantal adressen wordt gebaseerd. Maar ook
door een negatief imago dat u zich aanmeet indien u een bericht naar
verkeerde mensen stuurt. En neem maar van mij aan dat dit in het huidige
sociale mediatijdperk erg snel gebeurt. Het is dus zaak om permanent
over uw e-mailadressen te waken en er zorg voor te dragen (net zoals u
met goud doet).
5 goede tips om uw e-mailbestand te beheren.
Er is maar 1 goede manier om uw bestand e-mailadressen up-to-date en van
hoge kwaliteit te houden. Meet uzelf een goede houding aan en voer
wijzigingen direct door. Zeker voor het beheer van een e-mailbestand is
uittel quasi zeker afstel. En direct doorgevoerde aanpassingen zijn ook
direct weer bruikbaar.
Stop nooit met nieuwe adressen toe te voegen aan uw bestand.
Hoe goed u ook zorg draagt voor uw adressenbestand, er gaan steeds
adressen verloren. Mensen schrijven uit of zijn niet meer interessant
(b.v. een nieuwe Android telefoonklant is zeker voor 2 jaar geen iPhone
klant). Soms nemen contacten enkel maar tijd zonder dat ze ooit klant
worden. Door systematisch, wekelijks nieuwe adressen toe te voegen,
zorgt u dat de automatische uitval aan adressen netjes aangevuld wordt
met goede, nieuwe adressen. Tips om e-mailadressen te bekomen vindt u in
ons artikel van vorige week.
Verbeter voortdurend het beschikbare adressenbestand. Voer
deze direct uit van zodra u wijzigingen opmerkt. Zeker uitschrijvingen
doet u best direct (vergeet geen mailtje te sturen ter bevestiging van
de uitschrijving). Maar ook dubbele verwijdert u seffens (blijven anders
geld kosten), adreswijzigingen, veranderingen van contactpersonen, van
functie, ...
Deel uw bestand netjes in categorieën in. Dat is heel
interessant om uw aanbiedingen beter af te stemmen op uw doelgroep. Denk
hier even vooraf aan. Om dit te doen kunt u b.v. de mensen indelen
volgens uw productencategorieën. Of anders volgens hun activiteit (b.v.
de Gouden Gids kan u hier aan ideeën helpen). Het is beter om een aantal
kleinere mailings te sturen dan 1 grote dumpmail.
Stuur regelmatig een bericht naar uw bestand. Een e-mail
mailing gaat snel en is relatief goedkoop. Elk bericht is een
herinnering dat u nog bestaat en voor de producten of diensten die u
aanbiedt. Onderzoek leert dat de meeste mensen contact nemen op het
moment dat uw aanbieding voor hen "als geroepen" komt. Hoe regelmatiger u
een bericht stuurt, hoe beter dan u onder de aandacht blijft.
Behandel uw e-mailbestand als Koning. Dat betekent dat
u het werkelijk vertroetelt, altijd verbetert, uitkuist, bijwerkt, ...
Zo vermijdt u als spam geboekstaafd te worden. Geef uw abonnees ook van
tijd tot tijd een voordeel als dank om in uw bestand te blijven. En
biedt ze de mogelijkheid om hun vrienden, kennissen, klanten, ... op uw
nieuwsbrief te laten abonneren.
Besluit.
E-mail mailings zijn heel doeltreffend,
snel en leveren normaal direct resultaat op. Het succes van mailings
wordt in grote mate mede bepaald door de kwaliteit van het
adressenbestand. En een aantal kleinere, op maat gemaakte, mailings
halen beter resultaat dan een omvangrijke bulkmailing.
Meer informatie en voorwaarden voor een eigen, succesvolle mailing, neem nu contact op met 2TREES.
Hoe goede e-mailadressen zoeken voor online reclame.
Een bestand met e-mailadressen is goud waard voor uw online reclame.
Er zijn een aantal heel goede manieren (en ook een paar slechte). Hoe
bekomt u een goed adressenbestand? Waar kunt u terecht en waar moet u op
letten. Dat leest u hier in dit artikel.
Waarom is een goed e-mailadressenbestand belangrijk?
Samen met uw boodschap is een goed bestand emailadressen is immers
bepalend voor het resultaat van uw online reclame. Hoe beter de
kwaliteit van uw mailadressen zijn, hoe meer resultaat u mag
verwachten uit direct mailingacties. Dat is eigenlijk ook logisch. U
behaalt het meeste succes indien u precies datgene aanbiedt waar iemand
naar op zoek is. Precies daarom is uw mailbestand voor 50 %
verantwoordelijk voor het succes van een e-mailactie.
Er zijn eigenlijk maar twee manieren om aan e-mailadressen te komen: ze
zelf verzamelen of ze aankopen of ruilen.
De eerste gaat langzamer en gestaag, maar de kwaliteit is heel zeker
veel beter. De tweede is duurder en u bent nooit zeker van de kwaliteit
van de e-mailadressen. Maar u heeft wel direct een pak adressen. Is dit
nodig? Niet noodzakeljk. Beter maar een paar honderd heel goede
e-mailadressen dan vele duizenden adressen waar u niets over weet.
Vergeet niet dat hoe groter een e-mailbestand, hoe duurder de
behandeling is.
Hoe goede e-mailadressen zoeken voor uw e-mailing mailings?
Er zijn twee manieren om emailadressen te bekomen. Ergens aankopen of ze
zelf verzamelen. Zelf een bestand met goede e-mailadressen opbouwen is
helemaal niet zo moeilijk. Vooreerst heeft u de gegevens die in uw eigen
bedrijf beschikbaar zijn. En verder kent u zeker ook collega's waarmee u
bestanden kunt ruilen. Waar kunt u nu terecht om zelf een goed
e-mailadressenbestand op te bouwen.
Uw eigen bedrijfsadministratie is de eerste plaats waar u een
schat aan goede mailadressen zal vinden. E-mailadressen van uw klanten
en leveranciers haalt u uit de boekhouding. Via uw verkoop vult u deze
aan met de mailadressen van uw prospecten en van degene die vroeger ooit
een offerte vroegen of contact namen. En verder heeft u het archief:
oude formulieren van beursdeelnames, tombolaformulieren, ...
Vraag even uw medewerk(st)ers die een commerciële functie
hebben of die met klanten in contact komen om uw e-mailbestand aan te
vullen met hun eigen e-mailadressen. Uw mensen hebben vrij zeker een
aantal mailadressen toe te voegen van eigen contacten, relaties,
kennissen, ... waar ze mee in contact kwamen.
Via de klantendesk of uw eigen showroom haalt u ook
heel goede nieuwe e-mailadressen binnen. Vraag uw bezoekers standaard om
hun mailadres. Zet er een computerscherm neer waar de mensen hun eigen
e-mailadres (en van hun kennissen) kunnen ingeven. Of leg simpelweg een
boek om ze op te schrijven. Vergeet niet dat een geschenkje of een
gadget als dank wonderen kan doen.
Ook via uw eigen website kunt u een invulvenster voorzien
waar spontane bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. B.v. om in te
schrijven op uw e-nieuwsbrief, of om een voordeel, een geschenk, een
gratis e-book, een eenmalige extra korting, ... te bekomen in ruil voor
hun emailadres.
Staat u met uw bedrijf op een event, een beurs,
demonstratie of een verkoopshow, profiteer er van om aan zoveel
mogelijk bezoekers hun mailadres te vragen. Ook een terugzendstrook (met
e-mailadres) voorzien op uw flyers, folders en contactkaartjes zal u
aan extra adressen helpen. Zeker als bezoekers op uw stand een
geschenkje krijgen bij afgifte van de invulkaart. Vaak koppelt men een
mooie wedstrijd aan zo'n actie.
Tenslotte zijn er een aantal tell-a-friendacties die er voor
zorgen dat uw bestaande klanten (waarvan u hun e-mailadres kent) u de
mailadressen doorgeven van een aantal van hun eigen vrienden, relaties
en kennissen. Ook dat zijn normaal gezien goede en kwaliteitsvolle
e-mailadressen als uw promotie-actie doordacht en met kennis van zaken
is uitgewerkt.
Naast deze mogelijkheden om zelf een mailbestand met goede e-mailadressen aan te leggen, kunt u er natuurlijk altijd ook aankopen.
Vaak krijgt u spontaan de meest fantastische voorstellen hiervoor in uw
mailbox. Persoonlijk ben ik niet echt een fan van deze werkwijze.
Akkoord het gaat snel om een groot aantal e-mailadressen te bekomen.
Maar u heeft helemaal geen garantie op de kwaliteit en ook het wettelijk
aspect (opt-in) speelt een rol voor consumentenadressen. Ook ruilen
met collega's is iets minder goed dan zelf uw adressenbestand
samenstellen. Wie geeft er nu heel waardevolle e-mailadressen uit handen
en vooral hoe kunt u zien dat een evt. ruil evenwaardig is?
Besluit.
Zelf e-mailadressen zoeken voor e-mailingacties of online reclame is
vrij gemakkelijk. Vaak zijn er direct een paar honderd adressen in uw
bedrijf zelf te vinden. En eenmaal u er zich op toelegt, kunt u na een
paar maanden uw basisbestand met e-mailadressen sterk uitbreiden via een
goede commerciële werking. Let wel, deugdelijke e-mailadressen zijn
voor 50 % verantwoordelijk voor het resultaat van uw e-mailingactie.
Voor de overige 50 % succes contacteert u best een webpartner met kennis van zaken om uw online reclame professioneel op te maken.
Technisch onderhoud is noodzakelijk voor websites of webshops.
Het technisch onderhoud van een website of webshop zorgt dat de
programmatuur voor uw site veilig en up to date blijft. Het is dan ook
belangrijk dat dit regelmatig gebeurt. Zo blijft het aangenaam werken
met uw site en kunnen uw bezoekers snel en veilig uw site bezoeken.
Waarom is een technisch onderhoud noodzakelijk en wat zijn de voordelen
leest u in dit artikel.
Wat is het technisch onderhoud van een website of online shop?
Het technisch onderhoud van een website of een webshop zorgt dat de programmatuur veilig en up to date
blijft. Dat is dus het basisprogramma zelf waarmee uw site gemaakt is.
Maar ook de afzonderlijke toepassingen, tools en modules kunnen een upgrade nodig hebben. Na een tijdje worden nieuwe versies van programma's gelanceerd. Meestal werken deze beter en sneller
en worden uw programma's zo aangepast aan de specificaties van nieuwe
computers en toestellen. Vaak bieden upgrades ook bescherming tegen
virussen, hackers en andere ongewenste effecten. Het technisch onderhoud
mag dus niet worden verward met het onderhouden van de inhoud van een site.
Het wordt aanbevolen om regelmatig een technische update te laten uitvoeren aan uw site. Niet alleen blijft de
beveiliging
van uw website of online shop hiermee op peil. U zal merken dat het
comfort voor uzelf om met uw site te werken hoog blijft. Het aanpassen
van teksten, plaatsen van foto's, enz. blijft vlot en zonder hinder
gebeuren. Maar ook uw online bezoekers kunnen snel en veilig uw site
blijven bezoeken. En ook dit comfort is aangenaam voor uw klanten. Als u
zelf uw website onderhoudt, wordt aangeraden om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud te laten uitvoeren uw website.
Wat zijn de voordelen van een technisch onderhoud van een website?
De drie grote voordelen zijn veiligheid, zekerheid en snelheid
voor u en uw online bezoekers. Enerzijds is een technisch onderhoud
preventief. Het vermijdt dat uw site vastloopt of dat bepaalde
toepassingen plots niet meer werken. B.v. nadat uw hoster zijn
programma's updatet. Anderzijds zorgt het er voor dat uw
websiteprogramma modern en accuraat blijft. Vergelijk het gerust met het
jaarlijks onderhoud van uw wagen. Een aantal vitale punten worden
gecontroleerd, vaste werken worden uitgevoerd én de elektronica van uw
wagen wordt geupgraded.
Het programma waarmee uw website gemaakt is, blijft up to date.
Als er een te groot verschil is tussen uw versie en de normaal gangbare
versie, kan het zijn dat er problemen komen met b.v. slideshows die
moeilijker (of niet meer) afspelen, gegevens die haperen bij het
doorgeven, enz. Dit is meestal het geval nadat uw hoster zijn de
sturingprogramma's van zijn servers een upgrade geeft. En dat laatste is
ook nodig voor de veiligheid en om de moderne computers vlot te laten surfen.
Ook alle tools, toepassingen, apps, enz. die ingebouwd zijn op uw website worden gecontroleerd en krijgen waar nodig een upgrade.
Hierdoor blijven ze vlot werken met uw vernieuwd basisprogramma, met de
moderne sturingprogramma's van de servers bij uw hoster en op de
recente computers van uw online klanten.
Het uitzicht van uw website blijft fris en modern. Bij een
technisch onderhoud kan een seizoenskleur worden aangepast, uw nieuw
logo toegevoegd en de hoofdtekst en foto van de homepagina worden
bijgewerkt. Hierdoor blijft ook uw site er goed uitzien voor de online
bezoekers.
Bij een technisch onderhoud worden ook de databanken opgeschoond en gecomprimeerd, de cachegeheugens
uitgezuiverd en de dode links verwijderd. Ook dit helpt mee om de
surfsnelheid en het surfcomfort voor uw site te verbeteren. Uw online
bezoekers blijven snel surfen op uw website.
De vindbaarheid van uw site blijft hoog of verbetert
aanzienlijk. Dat komt doordat de SEO voor uw website wordt aangepast. De
bestaande zoekmachine optimalisatie passen we aan met de relevante
zoekwoorden volgens de recentste inhoud van uw site. Op een bepaald
moment worden producten of merken vervangen. Of komen nieuwe producten
en diensten uw aanbod vervoegen. Het is belangrijk om de SEO van uw
website hieraan aan te passen.
Besluit.
Een technisch onderhoud is een noodzaak voor elke website en webshop. Zo
blijft uw site modern, veilig en up to date. Hierdoor blijft u vlot en
snel werken met uw site. En uw klanten kunnen veilig, vlot en met een
groot comfort uw website via het internet bezoeken. Het wordt aangeraden
om minimum 1x per jaar een technisch onderhoud aan een CMS website te
laten uitvoeren.
Voor meer informatie of het bestellen van een onderhoud aan een website of webshop, neem nu contact op met 2TREES.
Hoe het internet gebruiken om uw online shop succesvol te maken.
Het internet biedt unieke troeven om online klanten te werven voor uw
online shop of website. Snelheid, kostprijs en meetbaarheid zijn de
drie belangrijkste troeven van online reclame. In dit artikel leest u
een aantal tips die u toelaten om de voordelen van het internet te
gebruiken om van uw webshop een succes te maken.
Waarom is online reclame belangrijk voor een online shop?
Het internet is tegenwoordig even onmisbaar als water voor de
maatschappij. Alles is er terug te vinden. Iedereen surft, leert, zoekt
en koopt online. Recent onderzoek toont aan dat meer dan 70 % van de
mensen eerst online informatie opzoeken vooraleer iets aan te kopen. Dat
geldt zowel voor bestellingen via het internet als voor aankopen in
fysische winkels. Het is dus zonder meer duidelijk dat het essentieel is
om goed, duidelijk en correct aanwezig te zijn op het internet.
In eerdere artikels zagen we hoe u
de inhoud van uw webshop kan bijdragen tot succes en waarom het uitzicht en de technische opbouw uw resultaat verbeteren.
Hier kijken we eens hoe u de voordelen van het internet kunt gebruiken
om meer online succes te bekomen. Het internet biedt immers unieke
troeven om online klanten te werven. Voor de online aanbieder zijn de
grote voordelen de snelheid waarmee acties uitgevoerd kunnen worden, de
lage kostprijs doordat enkel nauw afgelijnde doelgroepen kunnen bereikt
worden en de mogelijkheid om precies het resultaat van uw actie te
kunnen meten en analyseren. De grootste troeven voor de online koper
zijn het gemak waarmee informatie over producten en alternatieven kunnen
opgezocht worden, het gemak en snelheid van bestellen en het comfort
van niet aan tijd en plaats gebonden te zijn. En deze voordelen gaan we
nu gebruiken om een online shop meer klanten en bestellingen te geven.
Hoe het internet gebruiken om een onlineshop succesvol te maken?
Het internet biedt heel wat informatie aan die de online verkoper kan
gebruiken om online meer te verkopen. En de online kopers zijn massaal
aanwezig op het internet én gebruiken dit ook intensief. Deze beide
gegevens gebruiken we nu om de internetverkoop te verhogen.
Een certifiëring of keurmerk versterkt het vertrouwen in uw
webshop. Zeker voor nieuwe klanten is het belangrijk dat ze u kunnen
vertrouwen. Tenslotte betalen ze eerst en pas dan krijgen ze de
bestelling thuis. Een certifiëring is het bewijs dat de online shop
wettelijk in orde is en dat de online aanbieder kan vertrouwd worden.
Zo'n keurmerk wordt door een onafhankelijke organisatie afgeleverd en is
voor een beperkte tijd geldig. In België is het Unizo e-commercelabel en het Be-commerce label
gekend. Online shops die zich naar buitenlandse kopers richten kunnen
ook plaatselijke labels proberen te krijgen. B.v. in Nederland zijn Qshops, het Webshop keurmerk en Stichting Thuiswinkel gekend.
Online kopers zoeken eigenlijk altijd bevestiging vooraleer ze een online bestelling plaatsen. Het meest vertrouwen ze op het oordeel van andere online klanten.
Daarom kan het bijzonder doeltreffend zijn om kopers hun waardeoordeel
te laten toekennen aan een product. Dit gebeurt meestal door een rating
van 1 tot 5. Online klantenacties zijn eveneens heel effectief voor deze
reden. En de mogelijkheid om uw producten "leuk" te laten vinden,
online aan te bevelen of te laten delen met andere onliners brengen uw
aanbiedingen bij veel nieuwe mensen. Voor elk van deze mogelijkheden
bestaan heel goede toepassingen die op uw onlineshop kunnen ingebouwd
worden. Contacteer een goede webshopbouwer om de mogelijkheden te kennen.
De sociale media bieden heel veel mogelijkheden om 1 op 1
reclame te maken. Ze zijn nog relatief nieuw. De facebook, google+,
netlog, hyves, twitter, ... toepassingen om een zaak, product of dienst
te promoten. Nieuw ook in de zin dat veel ondernemers of zelfstandigen
niet echt goed weten hoe dit aan te pakken. Het vergt een beetje
discipline en werk maar de mogelijkheden zijn enorm. Eenmaal het wiel
begint te draaien kan op geen enkele andere manier zo persoonlijk met
(toekomstige) klanten worden gecommuniceerd. Bovendien kan uw boodschap
aan lichtsnelheid verspreid worden aan miljoenen consumenten. Ook hier,
voor een goed en realistisch promotieplan, contacteer even een online reclame specialist.
Een goed statistiekenprogramma levert u constant informatie over de markt en over de online kopers. 2TREES bouwt zowel Statcounter als Google Analytics in onze online shops in volgens onze klant kiest. Beide zijn gratis en leveren prima informatie
over uw webshop. Vaak wordt zo'n analyseprogramma enkel gebruikt om te
kijken naar "de balkjes". Eigenlijk moet u liefst dagelijks, maar zeker
wekelijks, de statistieken van uw webshop bekijken. Dan vnl. met welke
zoekwoorden mensen u vinden, hoeveel pagina's men gemiddeld bezoekt,
waar de online bezoekers afhaken, ... Ook de vraag stellen wat de reden
is dat deze mensen niet tot een aankoop overgaan. Zo verbetert u beetje
bij beetje uw webshop.
En als laatste is het natuurlijk zaak om efficiënt en doeltreffend online reclame
te maken voor uw zaak, producten of diensten. De informatie van uw
statistiekenprogramma gebruikt u beslist om de juiste artikels, woorden
en doelgroepen te bepalen. En een goede reclameplanning maakt dat u de
juiste producten op het juiste moment in vedette stelt. Om een online
reclameplan op te maken zijn 3 zaken noodzakelijk: wat wil u aankondigen
(boodschap), wat moeten uw online prospecten doen (resultaat) en welk
budget kunt u vrijmaken voor de actie? Voor meer mogelijkheden of voor
een goed online reclamevoorstel op maat neemt u best contact op met een online reclame specialist.
Besluit.
Het internet biedt unieke voordelen om reclame te maken voor uw bedrijf,
uw producten of diensten. Op geen enkele andere manier kunt u zoveel
mensen bereiken aan een zo lage kostprijs per contact. En door het
resultaat van zowel bezoekers als van een actie correct te analyseren
kunt u heel doeltreffende, kleinschalige acties op maat van uw
prospecten uitwerken. Fascinerend, super efficiënt en heel rendabel.
Succes!
Hoe een onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop?
Een succesvolle onlineshop is altijd een actieve webshop. Dit lukt
blijkbaar beter voor sommige internetwinkels dan voor andere.
Suceesvolle webshops hebben allemaal een aantal zaken gemeen. In dit
artikel leest u de "must-haves" om van een bestaande onlineshop een heel
goede webshop te maken.
Wanneer is een onlineshop een succes?
Een goede onlineshop is een succes als de webshop aan de verwachtingen
voldoet, vlot nieuwe bezoekers aantrekt en een stijgende omzet haalt.
Dit zijn de drie basisvoorwaarden waaraan voldaan moet worden. Er zijn
een aantal hulpmiddelen, trucs en promotiemiddelen die deze criteria
kunnen aanzwengelen. Maar in sé is alles terug te voeren tot deze drie
kernwaarden.
Vorige week gaven we
een aantal tips
voor webshopeigenaars die meehelpen om een succesvolle webshop te
maken. Het voordeel van deze tips is dat iedereen ze eenvoudig kan
toepassen en dat het succes gegarandeerd komt voor de onlineshop. Ook
het uitzicht, de opbouw en de structuur van een webshop helpen mee om
het resultaat van online shops te verbeteren. En hier komt een
professionele webbouwer bij kijken. Daarom is het heel belangrijk om een goede webpartner te kiezen die vertrouwd is met e-commerce en webshops bouwen.
Hoe een onlineshop verbeteren tot een succesvolle webshop?
Naast de teksten, foto's en beschrijvingen die op een online shop
voorkomen, is het uitzicht, de structuur en de algehele opbouw enorm
belangrijk. Een goed ontworpen, professioneel opgebouwde webshop wekt
instinctief vertrouwen. Dit uitzicht zorgt immers voor een heel positief
oordeel van bij de eerste blik op de webshop. En laat dit nu cruciaal
zijn. Hoe kan een webbouwer uw (bestaande) webshop verbeteren zodat deze
heel succesvol wordt:
Een moderne, functionele lay-out wekt een professionele indruk. De navigatie
van een webshop is de leidraad voor de online koper. Vaak is deze
nodeloos ingewikkeld tot zelfs onlogisch. Een goede webbouwer zorgt voor
een zo simpel mogelijke structuur en een eenvoudige, duidelijke navigatie. Maar ook het uitzichtgebruikscomfort. En natuurlijk moet alles werken.
Zeker aan de veilige betaalprocedure moet oordeelkundig aandacht besteed
worden. Het is immers sneu als een online koper zijn webmandje vult en
dan blokkeert bij de betaling.
zelf kan de doorslag geven. Een moderne look die goed geproportioneerd
is en waarvan de kleuren en lettertypes op elkaar afgestemd zijn,
verhogen het
Webshops die te vertrouwen zijn, zijn ook wettelijk in orde. Een goede webshop moet een aantal wettelijk verplichte zaken
bevatten. Zo o.m. uw firmagegevens, BTW of ondernemingsnummer, een
goede disclaimer en uw algemene voorwaarden. Maar er zijn daarnaast een
aantal zaken die het vertrouwen van een online koper versterken.
Duidelijke beschrijving en uitvoering van de bestelprocedure, wat te doen bij klachten, de mogelijkheid om van winkelmandje snel verder te winkelen, ... En dan zijn er nog nuttige tools zoals testimonials, ratingfunctie, instructievideo's, enz. die een online koper over de streep kunnen trekken. Een goede webbouwer kan u hiervoor adviseren.
Terugkompaden zorgen voor herhalingsomzet en meer winst. De
eerste aankoop is natuurlijk heel belangrijk. Maar eenmaal een online
koper uw webshop zijn vertrouwen gegeven heeft, kan heel wat omzet
worden behaald door herhalingsaankopen. Hiervoor kunnen actiekaarten of klantenkaarten
worden gebruikt. Let er wel op om ook hier een vervaldatum te plaatsen
waarop de kaart moet verzilverd worden. Ook met bonuspunten of extra
spaarpunten bij online verkopen, te gebruiken bij een volgende aankoop
of van zodra men een bepaald aantal bereikt heeft, zijn goede zaken te
doen. Een goede webbouwer zorgt dat deze klanten- of puntenkaarten automatisch bijgewerkt worden en online bijgehouden blijven. Zo wordt uw online klant later nogmaals naar uw webshop gelokt.
Met gerelateerde producten stijgt uw omzet per verkoop direct. Online kopers willen zekerheid en wensen geholpen te worden.
Iedereen vindt het leuk om bij een online aankoop ook te zien welke
accessoires passen bij het product, welke andere artikels kunnen
gecombineerd worden of wat men nodig heeft als bescherming, voor
onderhoud, ... Dat kan door aan elk hoofdproduct een aantal gerelateerde
artikels te koppelen. Deze worden getoond, samen met het hoofdproduct.
De meeste mensen schaffen gelijk een of meerdere bijproducten aan met
het hoofdproduct. Zo stijgt uw omzet en is de klant zeker dat alle
aankopen mooi samen passen.
Een goede SEO inbouwen zorgt automatisch voor nieuwe bezoekers. Eenmaal
een nieuwe onlineshop op het internet staat, is het belangrijk dat
zoveel mogelijk mensen de artikels van de webshop vinden via hun
zoekopdrachten. Een goede SEO of zoekmachine optimalisatie verbetert sterk de vindbaarheid
van een webshop. Een professionele webbouwer zal automatisch een goede
basis SEO inbouwen zodat de zoekmachines snel naar de inhoud van uw
webshop worden geleid. Bovendien krijgt u bij 2TREES een nuttige handleiding
hoe uw best de beschrijvingen van de artikels en de bijschriften bij
foto's opbouwt en hoe u de optimalisatie op artikelniveau kunt
aanpakken. Goede informatie is immers de sleutel tot online succes.
Besluit.
Een succesvolle webshop ziet er niet alleen professioneel uit. Met een
goede structuur, uitgekiende commerciële toepassingen en bekwaam advies
kan elke webshop eigenaar zijn (bestaande) onlineshop verbeteren tot een
succesvolle webshop. Volgende week geven we de vijf belangrijkste tips
om een webshop te verbeteren via het internet.
Voor meer informatie of voor een afspraak om uw online shop te bespreken, neem nu contact op met 2TREES.
Hoe van uw onlineshop een succesvolle webshop maken?
Steeds meer mensen bestellen online goederen en diensten. Wekelijks
starten nieuwe onlineshops. Maar niet alle webshops zijn even succesvol.
Toch kan elke onlineshop heel succesvol worden. In de komende 3
artikels leest u een aantal goede tips om heel veel winst te halen uit
uw online verkoop.
Waarom worden niet alle webshops een succes?
Eigenlijk zijn er twee grote oorzaken waarom niet alle onlineshops een succes worden. Enerzijds een verkeerde inschatting door de eigenaar en anderzijds een onvolledige kennis van de mogelijkheden
van een online shop. Een webshop biedt heel veel voordelen. Maar het
blijft wel nog steeds een nieuw verkooppunt. Profiteert de webshop
eigenaar van relatief lage vaste startkosten, dan nog moet men steeds
voor ogen houden dat een webshop succesvol maken heel intensief werk
betekent. Zonder dagelijks met uw internetwinkel bezig te zijn, lukt het
niet.
Een goede kennis van de mogelijkheden van een webshop is een andere
oorzaak. Er zijn drie belangrijke factoren die u kunt gebruiken om uw
onlineshop succesvol te maken. Een aantal zaken kunt u zelf doen. In dit
artikel krijgt u concrete tips om zelf uw onlineshop tot een succes te
maken. De volgende twee weken leest u wat uw webbouwer voor u kan doen
en hoe u het internet zelf kunt gebruiken om uw online verkopen te
verbeteren.
Wat u kunt doen om van uw onlineshop een succesvolle webshop te maken.
Als succesvolle webshop eigenaar bent u natuurlijk dagelijks met uw
onlineshop bezig. Maar vaak vergeet men dat uw online kopers gans alleen
zijn als ze uw internetwinkel bezoeken. De volgende succestips voor uw
webshop zetten steeds de online koper centraal. Stel u, bij alles wat u
aan uw webshop doet, steeds de vraag of dit duidelijk is voor een leek,
vertrouwen wekt, vlot werkt, enz. Dan komt u al een heel eind.
Maak snel duidelijk welke soort webshop u heeft. Net
zoals met een fysische winkel heeft een onlineshop ook een eigen
identiteit, producten en een doelgroep voor ogen. Zorg er voor dat uw
online bezoekers direct snappen welke artikels op uw webshop te vinden
zijn en wie er klant is bij u. Durf gerust ook vermelden wat er niet te
vinden is op uw webshop. Een goede basistekst die uw internetwinkel
duidelijk voorstelt, is niet alleen een must. Het is een ook een prima
leidraad voor de zoekmachines die de juiste mensen tot bij u zullen
brengen.
Zorg dat heel veel paden naar uw webshop leiden. Een
goed opgebouwde webshop zal snel gevonden worden door zoekmachines en
vlot worden weergegeven. Het is een prima investering om te zorgen dat
zoveel mogelijk paden bezoekers tot bij uw onlineshop leiden. Uw webshop
kan worden vermeld op relevante rubrieken van veel portaalsites. Een
eigen nieuwsbrief kan door uw online klanten worden doorgestuurd aan
vrienden. U kunt een tof kennismakingsaanbod uitwerken om nieuwe
klanten aan te trekken. Op hoe meer plaatsen uw webshop voorkomt, hoe
meer mensen naar u geleid worden.
Zet (een deel van) uw aanbod ook op andere plaatsen. Verschillende
kanalen trekken verschillende mensen aan. Door (een deel van) uw aanbod
op verschillende verkoopssites te zetten, komen deze online kopers
uiteindelijk op uw onlineshop terecht en zien ze uw overige producten.
Niet alleen typische verkoopsites zijn belangrijk. Ook facebook en
google+ bieden de mogelijkheid om uw producten via hun infrastructuur
aan te bieden. Let er wel steeds op dat u het juiste type e-klanten
aanspreekt. Wees dus steeds duidelijk over het profiel van de mensen die
klant zijn bij u.
Plaats uw producten klantvriendelijk op uw webshop. Vergeet
nooit dat u niet naast uw online koper staat als deze uw webshop
bezoekt. Daarom is het noodzakelijk om perfecte foto's te plaatsen van
uw artikels. Een duidelijke beschrijving is ook onmisbaar. Beschrijf
liever iets te veel dan te weinig. En geef ook vergelijkingen zodat de
mensen kunnen inschatten of uw product in hun situatie zal passen. Zorg
voor een maattabel als dit nodig is of voor foto's waar uw product in
een referentiekader is afgebeeld. B.v. een kastje naast een deuropening.
Vraag u steeds af of een kind van 10 jaar het zal begrijpen.
Lever Super-service aan uw online klanten. Dat is
eigenlijk vrij simpel indien u dagelijks met uw onlineshop bezig bent.
Beantwoord snel vragen of opmerkingen van online kopers. Geef accurate
informatie op concrete vragen. En durf gerust het principe hanteren van
"niet goed, geld terug". Als u overtuigd bent van uw waarde is dit
helemaal geen risico. Uw online klant zal zeker tevreden zijn. Snelheid
is hier van vitaal belang. Wie nu een vraag stelt, heeft graag binnen de
24 u. een antwoord. Om het even wat het is, maar hou deze regel voor
ogen. En uw online klanten zullen zonder problemen mond-aan-mond reclame
maken voor uw goede webshop.
Promoot uw webwinkelop zoveel mogelijk plaatsen. Er
zijn heel wat mogelijkheden om uw webshop onder de aandacht te brengen
van de mensen. Zowel online als offline. Dit gaat van het vermelden van
de naam van uw onlineshop op e-mails, brieven, facturen, uw wagen, de
vensterruit van uw bedrijfspand, enz. Maar ook indien u een advertentie
plaatst in een krant of tijdschrift, op uw folders, verpakkingen,
klantenkaarten, enz. Zet u adres eigenlijk op alles en overal. Daarnaast
zijn er nog een aantal goede promotiemiddelen zoals een persactie, een
klantenactie of uw aanwezigheid op kortingsites om meer mensen naar uw
online shop te leiden.
Besluit.
Een goede onlineshop zal nu snel onmisbaar zijn voor elke KMO, winkelier
of handelaar. E-commercie biedt uitzonderlijke troeven om nieuwe
klanten en meer omzet te bekomen tegen relatief lage kosten. Toch moet
men voor ogen houden dat men enkel succesvol kan zijn indien men
dagelijks bezig is met de onlineshop.
In het volgend artikel leest u hoe uw webshop kan verbeteren om meer klanten en omzet te bekomen uit uw internetwinkel.
Wenst u meer informatie of een concrete vraag over uw onlineshop, neem nu contact op met 2TREES.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:succesvolle webshop, succes webshop, succesvolle onlineshop, hoe webshop succesvol maken, tips voor succes webshop, tips succes onlineshop, succestips onlineshop
04-01-2012
Vijf praktische tips voor een goede e-mail mailing.
De e-mailing is een van de krachtigste manieren om een boodschap over
te brengen. Daarom biedt een e-mail mailing heel sterke commerciële
voordelen. Hoe begint u er aan en waar moet u op letten om een
doeltreffende e-mailing op te maken. Hier volgen vijf praktische tips
voor een goede e-mail mailing.
Waarom is een e-mailing een sterk promotiemiddel?
De brief en bij uitbreiding de elektronische versie, de e-mailing, is een van de sterkste commerciële middelen
om een boodschap over te brengen. Dit komt door het persoonlijk
karakter van de brief. De mensen die er een in de brievenbus krijgen,
voelen zich persoonlijk aangesproken. Ook een beetje vereerd zelfs.
Iedereen ervaart immers automatisch een goed gevoel als men ontdekt dat
men niet vergeten is. En daar ligt een sterke commerciële kracht.
Het is wel belangrijk dat een commerciële mailing er
professioneel uitziet en goed ontworpen is. Hiervoor doet u best beroep op een online reclamepartner
die ervaring heeft met goede e-mailing acties. Maar de boodschap
(inhoud) moet u natuurlijk samenstellen. Hier geldt het credo: hoe
persoonlijker, hoe beter en hoe concreter, hoe beter de respons op uw
e-mailing zal zijn. Hou de volgende vijf tips voor een goede e-mail
mailing in gedachten en dan maakt uw webservice partner een fantastische
e-mailing actie voor u.
Vijf praktische tips voor een goede e-mailing mailing.
Een e-mailing wordt vaak ook direct mailing genoemd. Dat verklaart al
heel wat. Uw boodschap wordt dus direct bij iemand afgeleverd. Vergeet
dit nooit bij het bepalen van de inhoud van uw e-mailing. Tips om een goede commerciële tekst te schrijven vindt u hier.
Zorg er voor dat uw klant heel persoonlijk aangesproken
wordt. Een klant die al jarenlang producten of diensten bij u bestelt,
ziet lever zijn naam boven uw e-mailing staan dan het onpersoonlijke
"geachte", "beste" of "geachte klant". Hiervoor moet uw adressenbestand,
naast een correct e-mailadres, een aantal extra velden bevatten zoals
"voornaam" of "naam". Maak wel dat voor elk adres alle velden ingevuld
zijn! Stuurt u een e-mailing aan enkel klanten, dan kunt u de
voornaam gebruiken in de aanhef. Indien u zowel klanten als niet-klanten
aanschrijft, dan is het beter om wat formeler te werken. "Geachte
mevrouw ..." is prima. Maar hiervoor moet er wel een veld voor het
geslacht in uw bestand zitten.
Breng de juiste boodschap aan uw klanten. Zeker bij grotere
adressenbestanden is dit belangrijk. Meestal heeft het geen zin om
dezelfde boodschap te brengen aan eenmanszaken, winkels, KMO's met 30-50
man personeel en internationale bedrijven. Met een goede databank kunt u
de adressen volgens grootte sorteren of per activiteit, startdatum, ...
Maak kleinere e-mailing acties met een zo concreet mogelijke
aanbieding. Dit betekent b.v. dat u enkel naar kledingwinkels, lingerie-
en interieurzaken mailt om een actie voor te stellen n.a.v. het nieuwe
seizoen. Dit vermijdt veel uitschrijvingen omdat bepaalde doelgroepen
zich helemaal niet aangesproken voelen. Wel kunt u meerdere kleine
e-mail mailings ter zelfde tijd versturen.
Spreek de taal die uw doelgroep verstaat. Vermijd
vak-chinees of termen die enkel voor insiders duidelijk zijn. Anderzijds
mag u gerust vaktermen gebruiken die gemeengoed geworden zijn. Ik
veronderstel dat iedereen ondertussen een harddisk kent, of een
databank, Wifi, bluetooth, enz. Door algemeen gekende vaktermen te
gebruiken vermijdt u extra uitleg en toont u aan dat u een professional
bent. Maar onverstaanbaar vakjargon is uit den boze.
Zorg dat elke e-mailing actie een duidelijke aanbieding
bevat. Een commerciële e-maling wordt steeds gestuurd met de bedoeling
om iets te verkopen. Probeer wel uw aanbod te brengen van uit het
standpunt van de koper. Overtuig met de troeven van uw product en de
voordelen die het uw klant kan bezorgen. Maak de aanbieding zo
aantrekkelijk dat men eigenlijk geen neen kan zeggen.
Vraag ook altijd om een reactie van uw klant of prospect. Zet
duidelijk in uw e-mailing wat u verwacht van uw klant en wat de
volgende stap van hem moet zijn. Sommige mensen reageren liever per
mail. Dat gaat sneller. Maar anderen bellen liever. Het is altijd een
goed idee om beide mogelijkheden te voorzien. Vraagt u om te bellen,
vergeet dan de naam van uw verantwoordelijke niet. Dat maakt het contact
direct veel persoonlijker.
Besluit.
De e-mailing is een heel krachtige manier om een commerciële boodschap over te brengen en zorgt voor heel wat voordelen voor uw bedrijf.
U haalt meer resultaat uit een e-mail mailing indien de boodschap heel
persoonlijk en concreet is opgemaakt. En op voorwaarde dat uw e-mailing
professioneel gelay-out en verzonden wordt.
Voor meer informatie of om een concrete e-mailing actie te bespreken, neem gerust met ons contact op.
Het internet is onmisbaar voor elk modern bedrijf, winkel of zaak.
Via het internet deelt u informatie, foto's of promotie-acties met uw
klanten. Om online het meeste succes te bekomen, houdt u best rekening
met het surfgedrag van de mensen. Hoe internetten consumenten in België
en hoe kunt u uw online resultaat verhogen? Een aantal online tips leest
u hier.
Waarom surfen mensen op het internet?
Lange tijd werd aangenomen dat mensen het internet gebruikten om
informatie op te zoeken of om producten of diensten te kopen. Dat is
natuurlijk ook zo. Alleen is dit niet de enige reden om te surfen.
Liefst 75 % van de volwassenen surft op het internet zonder specifieke reden.
En bijna 60 % gebruikt het internet gewoon om tijd te doden of om
plezier te maken. Het grootste deel van de tijd surfen de mensen dus
doelloos op het internet.
Nu blijkt ook dat het doelloos surfen afneemt naarmate de internetter
ouder wordt. Op een willekeurige dag zitten meer dan 50 % van de 18 tot
30-jarigen op het internet om plezier te maken of gewoon om de tijd te
doden. Van de 50 tot 65-jarigen is het aantal gedaald tot rond de 30 %
en van de 65+ ers surft maar een goede 10 % doelloos rond op het
internet. Toch is dit een belangrijke groep mensen die blijkbaar
internetten zonder specifiek iets te zoeken.
Goede tips om uw online succes te vergroten.
Tussen de 30 à 50 % van de actieve bevolking die doelloos surft op het
internet, dan zorgt u best dat uw website, online shop of online reclame
goed opvalt op het internet. Op het internet heeft niemand tijd.
Bovendien staat men snel klaar om te (ver)oordelen. Dus wie het internet
voluit wil gebruiken om de eigen zaak vooruit te helpen, houdt best
rekening met de volgende online reclametips.
Maak dat uw internetaanbod goed opvalt en er mooi uitziet. Het
visuele is enorm belangrijk op het internet. Enkel professioneel
gemaakte webpagina's trekken online mensen aan. Niet alleen de opbouw is
belangrijk, maar ook de plaatsing van de foto's, hun formaten, de
gebruikte kleuren, de stijl van de webpagina en de verhoudingen. Een
professionele webpagina ziet er professioneel uit in elk detail.
Zorg dat ze de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt. Goede
titels zijn belangrijk. Een vlot lezende zin die zowel de aandacht
trekt als nieuwsgierig maakt, is een must. Hou ook rekening met veel
gebruikte zoekwoorden bij de opbouw van uw hoofdtitel. En zet de must
van uw aanbieding duidelijk in de eerste paragraaf.
Maak elke aanbieding te mooi om waar te zijn. Een
aanbieding die echt niemand kan weigeren werkt ook op het internet. Want
bij zo'n aanbod kan men echt niet twijfelen. Stel daarom zorgvuldig de
troeven of het voordeel van uw actie samen en vermeld het duidelijk
vanuit het standpunt van de online koper.
Maak enkel acties voor snelle beslissers. Het internet is
een snel medium. Het is de plaats bij uitstek om impulsaankopen te
bekomen. Daar speelt u best op in. Maak duidelijk dat de directe actie
het verstandigste is en dat wachten te laat kan zijn. Beperk dus uw
aanbieding in aantal en in de tijd.
Zorg dat surfers u snel en eenvoudig contacteren. Het
internet is de plek waar alles met een muisklik kan gebeuren. Zorg er
dan ook voor dat men op uw aanbieding kan ingaan met een druk op de
knop. Maak het zo eenvoudig mogelijk om te bestellen en vermijd alle
ballast of onnuttige acties. Een te omslachtige werkwijze is de meest
voorkomende oorzaak waarom veel klanten hier nog afhaken.
Besluit.
Het internet biedt fantastische mogelijkheden om online zaken te doen.
Om online succes te hebben is het meer dan ooit noodzakelijk om dit
professioneel aan te pakken en om uw boodschap op de juiste manier op
het internet te tonen. Wilt u meer halen uit het internet voor uw
bedrijf, zaak of producten? Neem vrijblijvend contact op met 2TREES voor een afspraak.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Tags:internetten in belgie, surfgedrag, internetgedrag, tips online reclame, tips internetreclame, wie surft, surfen op internet, online tips, tips internet reclame, tips internet promotie
21-12-2011
Praktische tips voor een goede mobiele website.
Mobiel internet wordt binnenkort een belangrijk deel van het
dagelijkse leven. Dan is gebruiksvriendelijkheid natuurlijk cruciaal. En
dat gaat verder dan alle informatie netjes op het scherm proppen. Een
goede mobiele website begint bij het ontwerpen ervan. Met deze 5
praktische tips voor mobiele sites leert u hoe u best uw mobiele website
voorbereidt.
Waarom is een mobiele website nodig?
Mobiel internet wordt onmiskenbaar heel belangrijk in het dagelijks
gebruik. Onderzoek toont aan dat er tegen 2015 evenveel mobiele
apparaten in gebruik zullen zijn als er mensen zijn. En men verwacht dat
de mobiele zoekopdrachten de komende jaren exponentieel zullen stijgen.
Om een goed resultaat te bekomen met een mobiele website is het
gebruiksgemak
van cruciaal belang. Hetzelfde onderzoek toont verder aan dat momenteel
teveel mobiele surfers wegklikken van websites die via iPhone of iPad
worden bezocht omdat de inlaadtijd te lang duurt of omdat het teveel
moeite kost om de gewenste informatie te bereiken. Veel hangt af van de
kennis van uw webbouwer. Maar een goede mobiele website
is meer dan ervoor zorgen dat de informatie netjes in het schermpje
past. Om een goede mobiele website te maken begint het werk bij de voorbereiding ervan. Met de volgende vijf praktische tips voor een goede mobiele website lukt het beslist wel.
Praktische tips voor een goede mobiele website.
Om een goede mobiele website te ontwerpen moet u eerst even nadenken waarom de mensen uw mobiele website zullen gebruiken. Zoekopdrachten via smartphone of tabletcomputer gebeuren onderweg en zijn altijd lokaal gebonden.
Bovendien heeft u nog uw gewone website waar alle informatie in het
lang en het breed op voorkomt. Het is dus belangrijk dat een mobiele
website enkel die gegevens toont die mensen onderweg nodig hebben en dat
de interactie met uw full website naadloos in elkaar overgaat.
Hou het snel. Mobiele gebruikers hebben nooit veel tijd.
Ze gebruiken mobiel internet om snel wat zaken tussendoor te regelen.
Denk daarom goed waarvoor men uw mobiele website zal gebruiken en maak
een lijstje van alle informatie die u wilt plaatsen. Vooral
dingen die veel geheugen vergen laat u achterwege. Flash toepassingen
zijn heel vaak onbruikbaar en zware foto's zorgen altijd voor ergernis.
Hier telt het principe "Quick = best".
Gebruik een eenvoudige navigatie. Heel handig is de drie stappenregel. Voor een mobiele website wordt alle informatie best in maximaal 3 stappen bereikt voor een goed gebruiksgemak. Voor mobiel surfen wordt vaak de duim gebruikt. Zorg dus voor keuzelijstjes die via selectievakjes kunnen worden geselecteerd indien gebruikers moeten kiezen.
Geef enkel relevante inhoud. Gebruik korte, vlot leesbare zinnen
zodat de informatie netjes binnen het scherm kan worden geschikt. Dit
is ook nodig om uw mobiele website zowel in horizontale als in
verticale stand gebruiksvriendelijk te houden. Vermijd zeker flash
toepassingen. En als een foto onmisbaar is, zorg dan voor een heel lage
resolutie. Naar informatie die op meerdere pagina's staat, kan worden
genavigeerd via pictogrammen of knoppen die in de lay-out passen.
Zorg voor vlot werkende links. Denk er steeds aan dat mobiele surfers uw informatie bereiken met een virtueel toetsenbord en zonder muis.
Zorg daarom dat selecties aanklikbaar zijn, telefoonnummers gebeld
worden via aanklikken en invulformulieren kort en enkel noodzakelijke
inlichtingen vragen. Beperk ook de stappen van navigatie tot het
noodzakelijke minimum. En zorg er voor dat uw webbouwer naadloos
overschakelt tussen uw mobiele website en uw full website (en terug).
Denk lokaal. Dat is heel belangrijk om voor ogen te
houden. Niet alleen voor de algemene informatie, maar zeker voor uw
bedrijfsinformatie. Wat er zeker nodig is op een mobiele website is uw
adres, telefoonnummer, openingsuren, duidelijk plannetje. Soms is een
routebeschrijving heel handig en ook de GPS coördinatie zijn vaak
nuttig. En terwijl uw webbouwer een goed ontwerp van mobiele website aan
het maken is, kijk zelf even na of uw gegevens correct aangemeld zijn
op Google Maps of Google Places en andere portaalsites die mobiele
mensen vaak raadplegen.
Besluit. Een goede mobiele website
wordt binnenkort beslist een noodzaak. Om er veel respons door te
krijgen, is het nodig om een mobiele website uit te denken vanuit het
standpunt van de mobiele surfer en om voor een perfecte interactie te
zorgen met de gewone, full website. Een goede webbouwer die over de nodige kennis van mobiele websites beschikt, is wel nodig.
Wilt u controleren hoe uw huidige website gezien wordt op smartphones? Dat kan hier met deze online iPhonetester. Wilt u de vindbaarheid van uw zaak via smartphone of tabletcomputer verbeteren, neem dan vrijblijvend contact op met 2TREES.
Iedereen is tegenwoordig met het internet verbonden. En iedereen
maakt heel intensief gebruik van de informatie die online te vinden is.
Daarom is het voor uzelf en voor uw bedrijf, zaak of kantoor heel
belangrijk om een goede online reputatie te hebben. Wat is een online
reputatie en hoe krijgt u een heel goede reputatie op het internet? Dat leest u in dit artikel.
Wat is een online reputatie?
De online reputatie is het beeld dat op het internet terug te vinden is
van uzelf, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor. Let wel, dat is
niet alleen wat uzelf, b.v. via internet of facebook, in uw naam op het
internet zet. Maar ook de reacties van andere mensen, foto's en artikels
die over u verschijnen, artikels die via veilingsites te koop gesteld
worden, ... bepalen voor een belangrijk deel mee hoe uw online reputatie
er uitziet. Uw eigen online reputatie of imago is dus opgebouwd door
zaken die uzelf online plaatst plus door hetgeen anderen over u op het
internet delen.
Waarom is een online reputatie zo belangrijk?
Vroeger bouwde men aan een reputatie door geduldig verder te werken,
zich onder de mensen te begeven en door mee te doen met organisaties die
veel mensen aantrokken. Typische voorbeelden van het tijdperk bC
(before Computer) zijn: na jaren werken de grote klantenkring die
reclame maakte voor u; netwerken via lidmaatschappen bij b.v. Unizo,
vakorganisaties, Rotary, ...; of deelnemen aan beurzen, locale
goeddoelacties, ... waardoor andere mensen een positief beeld van u en
uw zaak kregen.
Dat is tegenwoordig niet anders. Alleen gebeuren al deze dingen nu via
het internet. En!!! Wat daar over u is verschenen, blijft
heel, heel lang bewaard en vindbaar voor de mensen. Daarom is het zo enorm belangrijk om een goede online reputatie op te bouwen. Een paar cijfers:
Bijna 50 % van de mensen googelt eerst vooraf een
kandidaat vooraleer men iemand aanwerft. Dat is eigenlijk gigantisch
belangrijk. Voornamelijk ook omdat iedereen het internet als een
"neutrale" bron voor informatie vindt.
Voor mensen of zaken die met een nieuw bedrijf of leverancier in zee willen gaan zoekt tegenwoordig meer dan 80 % eerst op het internet naar informatie over de toekomstige partner.
Meer dan 80 % van de mensen gebruikt zoekmachines om
informatie op het internet te zoeken. Daarmee zijn de gerichte
opzoekingen, b.v. door rechtstreeks een webadres in te typen, bijna
verwaarloosbaar voor internet opzoekingen.
Naar blijkt is in bedrijven in bijna 10 % van de gevallen reeds iemand ontslagen
omdat er negatieve berichten of wangedrag merkbaar was op facebook of
andere sociale netwerksites. Wat overduidelijk bewijst hoe belangrijk
een online reputatie wel is.
Hoe kunt u uw online reputatie verbeteren?
De online reputatie bestaat dus uit twee componenten: alles wat uzelf op het internet zet over uw eigen persoon, uw bedrijf, winkel, handelszaak of kantoor en alles wat anderen over u online plaatsen.
Wat uzelf online plaatst, daar heeft u volledige controle over. Maar
voor het tweede luik gaat dat weer iets moelijker. Wat kunt u nu best
doen om uw online reputatie te verbeteren?
Eerst en vooral moet u er voor zorgen dat u uw eigen persoon, bedrijf of zaak professioneel online zet. Dat kan best door uw website te laten maken door een ervaren webbouwer die zowel kaas gegeten heeft van lay-out als van technisch webdesign. Een goede website somt niet alleen uw producten en diensten op maar geeft ook de sfeer en imago van uw bedrijf weer.
Denk vooraf even na over het beeld dat u over uzelf wilt
verspreiden. Zorg er vervolgens voor dat de berichten die u op sociale
netwerksites zoals facebook plaatst, aan dit beeld beantwoordt.
Google regelmatig zelf uw eigen naam of uw bedrijf. Kijk wat
er verschijnt en verbeter de informatie van uw eigen website, online
shop of sociaal profiel.
Reageer op schadelijke imagoberichten door zelf positieve reacties
te plaatsen bij berichten op facebook, recht op antwoorden te versturen
aan kranten, een positievere formulering van een bericht voor te
stellen aan verenigingen, groepen, enz.
Heel belangrijk! Denk er altijd aan om nooit echt persoonlijke zaken
op het internet te delen. Met internet is het eigenlijk vrij simpel:
online plaatsen gaat snel en gemakkelijk. Verwijderen is heel moeilijk
en het duurt lang voordat informatie uit het internetgeheugen weggevlakt
is.
Besluit.
De online reputatie voor een persoon, bedrijf, zaak of kantoor is
tegenwoordig van vitaal belang. Een goede online reputatie draagt bij
aan het succes van een zaak en zorgt voor nieuwe kansen of een sterkere
groei. Daarom werk je best met een professionele internetpartner voor uw
eigen online reclame. Wenst u ook uw online reputatie te verbeteren, neem contact op met ons.
E-mail is veruit de meest gebruikte manier om te communiceren. Het
e-mailgebruik zal ongetwijfeld nog toenemen in de toekomst. Wie gebruikt
e-mailing? Wanneer bereikt u de mensen via e-mail en hoe gebruikt de
Belg e-mail? In dit artikel krijgt u een idee van het e-mailgebruik in
België.
Wie gebruikt e-mail in België?
Vroeger was e-mailverkeer iets wat hoofdzakelijk professioneel gebruikt
werd. Dit ging samen met een computer en dat was een instrument van het
werk. Tegenwoordig is e-mail alom. Quasi iedereen is thuis met het
internet verbonden. Thuiswerken wordt populairder. En via smartphone of
tablet kan men permanent zijn berichten lezen.
We mogen dus gerust stellen dat, anno 2012,
iedereen via e-mail
te bereiken is. Ook het professioneel en privé gebruik van
e-mailberichten is afgezwakt. Onderzoek leert dat de moderne consument
regelmatig thuis mails van het werk checkt. Terwijl het niet ongewoon is
dat diezelfde burger op het werk wat privé zaken regelt: betaling doen
b.v. of een berichtje van een vriend beantwoorden. We mogen dus gerust
stellen dat tegenwoordig bijna iedereen via een e-mail te bereiken is.
Liefst 86 % van de mensen gebruikt e-mails om te communiceren terwijl de
telefoon of GSM slechts in 75 % van de gevallen gebruikt wordt.
Wanneer bekijken Belgen hun e-mails?
Er zijn niet echt perioden in een dag waarop men intensiever de
e-mailberichten bekijkt. Eigenlijk gebeurt dit van als men opstaat tot
men inslaapt. 30 % van de consumenten opent de mail bij het opstaan en
40 % van de mensen checkt nog regelmatig de inbox voor het slapengaan.
Ook frappant: een derde van de mensen leest hun mails in de wagen en 16 %
bekijkt zelfs in bed e-mailberichten. Zelfs in het weekend kijkt 65 %
van de mensen minstens 1x naar hun mails (bij 4 % blijft het
mailprogramma zelfs permanent open staan).
E-mailberichten kunnen om het even wanneer worden verstuurd.
Ongeacht wanneer dit gebeurt, mag men er zeker van zijn dat uw boodschap
binnen de 24 u. gelezen wordt.
Relatief korte berichten in een duidelijke taal zullen beter worden gelezen dan langere, moeilijk leesbare teksten.
Positieve berichten en e-mails die een voordeel of geluk aankondigen geven de beste respons. Vaak krijgt men binnen de 48 u. reactie.
Hoe gebruiken Belgen e-mailverkeer?
Bij de meerderheid der Belgen staat het e-mailprogramma continu open. 60
% van de mensen zijn dus permanent via mail te bereiken. Ongeveer een
vijfde bekijkt 2 tot 3x per dag de mails en een derde leest 1 tot 2x per
dag zijn e-mailberichten. Meer dan 80 % van de mensen geeft aan niet
alle mails te lezen. Bijna 7 op 10 verwijdert direct tot een kwart van
de ontvangen e-mailberichten zonder ze te bekijken.
Het onderwerp van een e-mail is heel belangrijk. Gebruik deze
tekstregel om de aandacht te trekken, nieuwsgierig te maken en als
trigger om uw bericht te laten lezen.
Een foto of afbeelding (laagste resolutie!) kan beslist helpen om uw
bericht beter te laten onthouden. Let wel dat bepaalde mailservers
bijlagen en foto's als spam behandelen.
E-mails zijn ook ideaal voor last minute acties of voor promoties die heel uitzonderlijk zijn of erg kort in tijd gelden. Met een muisklik kan men laten reageren.
Besluit.
E-mailacties behoren tot de meest doeltreffende promotie-acties. Doordat
bijna iedereen dezelfde dag nog bereikt wordt, door de lage kostprijs
van een online actie en doordat uw geadresseerden persoonlijk worden
aangesproken ligt de opbrengst van een goede e-mailing hoger dan met
traditionele reclame. Om snel een heel goed resultaat te bekomen, is het
raadzaam om een goede partner te contacteren die vertrouwd is met
e-mailacties voor KMO's, zelfstandigen, winkels en handelaars. Meer
info: neem vrijblijvend contact op met 2TREES.
Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
E-commerce wint heel snel aan populariteit op het internet. Dat zien
we o.a. door het groot aantal winkels, handelszaken en bedrijven die een
online shop aankopen. Daarom is het belangrijk om eens te kijken hoe de
online koper kan worden verleid tot aankopen op uw webshop. Met deze
zeven tips maakt u zeker uw webshop tot een succes.
Wat is belangrijk om de online koper te verleiden tot aankopen?
Het internet biedt uitzonderlijke voordelen voor een e-consument. Het is
heel gemakkelijk om producten en prijzen te vergelijken, aankopen gaat
heel snel -soms impulsief- en het aanbod is heel groot. Alhoewel de
basis voor elke online shop dezelfde is, merken we toch dat sommige
internetwinkels succesvoller zijn dan andere. Waar ligt dat aan?
De sleutel voor succes met een online shop is
vertrouwen. Hoe
meer vertrouwen uw webshop de online consumenten inboezemt, hoe
gemakkelijker deze uw producten of diensten via het internet zullen
aankopen en hoe meer omzet of winst u online zal behalen. Hoe online
kopers tot kopen verleiden met uw online shop? De volgende 7 tips zorgen
dat uw webshop een heel goed en veilig gevoel overbrengt bij de online
kopers.
Hoe online kopers tot kopen verleiden met uw online shop?
Toon dat u en uw zaak werkelijk bestaat. In de werkelijke
wereld is dit evident. U gaat een deur binnen en ziet de producten,
mensen, klanten, ... Op het internet gebeurt alles virtueel. Om te
bewijzen dat u werkelijk bestaat, plaatst u uw adres en contactgegevens
duidelijk zichtbaar op uw webshop. Zet een foto van uw bedrijfspand,
voorraadmagazijn, bestelwagens, ... en een foto van jezelf die b.v. een
levering klaarmaakt op uw online shop. En zorg dat uw ondernemingsnummer
vindbaar is. Dat zijn allemaal zaken die bewijzen dat uw bedrijf
bestaat.
Geef altijd en overal duidelijke, correcte informatie tijdens
het hele koopproces. Het is natuurlijk belangrijk om uw producten een
duidelijke beschrijving en foto mee te geven. Maar ook tijdens het
koopproces is het beter om altijd te informeren in welke fase de koper
nu is en wat de volgende is. Zorg ook dat de mensen gemakkelijk terug
kunnen klikken of bijkomende producten aankopen. Een goede webshop lost
veel op door de manier waarop deze gebouwd is. Zo gebeurt alles spontaan
en natuurlijk, wat terug vertrouwen geeft.
Lok de kopers met een voordeel en verlaag het risico voor de
eerste aankoop. Het is bewezen, de eerste aankoop is de moeilijkste
omdat de e-klant uw zaak nog niet kent. Om mensen toch vlot te laten
bestellen kunt u ze uw service laten proberen door voor bepaalde
instapproducten een introductiepakket te maken of door tijdelijk
bepaalde zaken in promotie te zetten. Zo betalen ze even minder en
verkleint het risico op een mogelijke miskoop.
Laat uw klanten u aanbevelen. Op het internet is een van de
sterkste motivators indien klanten of gebruikers een product of dienst
een gunstige recensie meegeven. Dat kan b.v. door toe te staan dat
klanten hun mening bij een product noteren. Of laat hen een waarde
geven. Of aanbevelen via facebook, twitter, ... Mogelijkheden zijn
legio. Een goede webbouwer bespreekt graag met u de mogelijkheden.
Zorg voor professionele betaalmogelijkheden en een vlot
betaalsysteem. Tegenwoordig is er niemand die nog twijfelt aan Visa
betalingen. Of aan Paypal of online bankingknoppen. Deze gekende
organisaties waarborgen de veiligheid van de online transacties.
Malafide webwinkels krijgen ook geen abonnement. Door de
betaalprocedures veilig, soepel en professioneel te voorzien op uw
online shop zorgt u er voor dat de online kopers automatisch vertrouwen
hebben in uw webwinkel en in uw service.
Geef uw online shop trust certificaten of een label.
Een aantal organisaties zoals BeCommerce en Unizo reiken labels uit aan
online shops die aan de voorwaarden voldoen. Dit label mag dan op het
ontwerp van de webshop worden opgenomen. Het is het bewijs voor de
online consument dat deze webwinkel te vertrouwen is. Tevens is het
bekomen van een label het bewijs dat uw internetwinkel in regel is met
de geldende wetgeving op online shops.
Zorg snel voor een goede naam en imago als online handelaar.
Een goede naam krijgt u zodra de consumenten heel tevreden zijn over uw
werking, nakomen van afspraken en leveringen. Voor een belangrijk deel
zal een goed gemaakte online shop u hierbij helpen door standaard de
juiste mails uit te sturen bij b.v. aankopen, verzenden van leveringen,
registratie van betalingen, enz. Voor een ander deel kunt u zelf het
onderscheid maken. Door b.v. snel te reageren op mails met vragen, een
berichtje om naar de tevredenheid te polsen na levering, ... Vergeet
niet dat de online consumenten tegenwoordig heel vlot tegen elkaar
praten. En mond aan mondreclame is weerom een van de sterkste troeven om
snel vooruit te gaan als webshop.
Besluit.
Vertrouwen is essentieel om succesvol te verkopen via het internet.
Daarom is het sterk aan te bevelen om voor een online shop te vertrouwen
op een webbouwer die kennis van zaken heeft in online verkoop. Niet
alleen zal uw webshop professioneel opgebouwd zijn en vertrouwen
uitstralen. Bovendien krijgt u goede tips om snel succesvol handel te
drijven via het internet.
Het internet is voor KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en
vrije beroepen onmisbaar geworden. Om kleinere zaken doeltreffend
gebruik te laten maken van de online advertentiemogelijkheden
ontwikkelde Google het Engage programma. 2TREES is ook partner van het
Google Engage programma. Wat is dit Google Engage programma en welke
voordelen krijgen klanten hiermee voor Google Adwords?
Wat is het Google Engage programma voor professionals.
Het Google Engage programma is bedoeld voor professionele aanbieders van
o.a. online marketing advies, online reclame en online adverteerders
voor de KMO's, winkels, zelfstandigen, handelaars en vrije beroepen. Dit
zijn precies de eerder kleinere zaken die zelf niet echt tijd en
geld hebben om ofwel gekwalificeerd personeel aan te werven of om grote
reclamebudgetten vrij te maken. Dit hulpprogramma voor online
advertenties is bedoeld om de mensen die dagelijks met Google Adwords
bezig zijn zo goed mogelijk bij te staan zodat online reclame ook voor
kleinere budgetten heel rendabel wordt.
Via het Google Engage programma kunnen KMO aanbieders van online reclame
beroep doen op Google voor trainingen en bijscholingen om
zo doeltreffend mogelijk
online te adverteren met Google Adwords en met andere Google producten.
Om aanvaard te worden, moet eerst succesvol een opleiding worden
gevolgd. Zo is Google zeker dat de Engage partner over de nodige kennis en vaardighedenGoogle Adwords coupons zodat de advertentiecampagnes van nieuwe klanten gratis kunnen opstarten. beschikt van het Google Adwords programma en de online reclametoepassingen. En via dit online programma krijgen ze gratis
Waarom kiezen voor een Google Engage partner voor online reclame?
Het internet is zowel heel complex als heel boeiend om zaken mee te
doen. Het komt er op aan om tussen de miljarden websites met informatie
op het gepaste moment enkel de juiste mensen aan te
trekken die naar u op zoek zijn. En precies dàt is de sterkte van een
online advertentieprogramma zoals Google Adwords. Wordt uw advertentie
te vroeg getoond, dan is er geen interesse. En indien uw reclame gezien
wordt door de verkeerde mensen, dan is ze ook verloren. In beide
gevallen spreekt men over een verloren reclambudget. Dat kunt u
vermijden door te kiezen voor een Google Engage partner om uw Google
Adwords reclame te laten uitwerken. Zo geniet u van volgende voordelen:
Google zelf zorgt voor de opleiding en training van deze aanbieders van Google Adwords reclame;
Over nieuwe reclametoepassingen en Google functies wordt continu informatie of bijscholingen verstrekt;
Een team van Google specialisten staan de Google Engage partners bij om zo doeltreffend mogelijke Google Adwords campagnes te bouwen;
Via uw Google Engage partner kunt u suggesties of voorstellen naar Google overmaken. Misschien wordt uw idee in de toekomst wel in het Google Engage programma opgenomen;
En heel belangrijk: via uw Google Engage partner bekomt u een gratis advertentiebudget om met uw eerste Google Adwords campagne te starten.
Besluit. Met een Google Engage partner neemt u eigenlijk geen
enkel risico voor uw online reclame. Uw reclamebudget is immers in de
beste handen. De Google Engage partner is door Google zelf geïnstrueerd,
kent perfect het online advertentieprogramma Google Adwords én geeft u
nog een gratis advertentiebudget bovenop. Interesse? 2TREES is ook
opgenomen in het Google Engage programma voor Google Adwords reclame. Vraag hier uw online advertentievoorwaarden.