Foto
Inhoud blog
  • Kerstboomballendilemma
  • Normaal Speciaal
  • Passie voor toneel
  • Brand! Braaaand!
  • Platte batterij
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    Post van Postuertje

    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.For English press 1
    Ik ben fan van post, altijd al geweest. Als kind deed ik niets liever dan in de brievenbus gluren en hopen dat er buiten de stapel rekeningen voor mijn ouders toch ook iets voor mij bij zat. Ik schreef dan ook heel wat brieven : naar Sinterklaas, de Koning en Koen Wouters. En als puber had ik verschillende pennenvrienden: ‘Dear Byoung-Hyoun, how are you?’

    Ik ben echter niet meer zo fan van ‘De Post’, voor een bedrijf dat zich specialiseerd in een vorm van communicatie, communiceren ze niet al te best. Onlangs had ik een kleine, doch dringende vraag voor de post, dus belde ik naar mijn lokaal postkantoor. Helaas, geen vriendelijke ‘goedemorgen’ maar wel een liftmuziekje.

    Na het muziekje kwam er een keuzemenu. ‘For English press 1’ Nadat ik braaf de juiste taal had geselecteerd werd ik getracteerd op een tweede keuzemenu. En spijtig genoeg was geen enkele van de keuzes van toepassing op mijn probleem. ‘Wilt u niet met de pc maar met een persoon spreken, druk…’

    Vermits dat geen optie was duwde ik dan maar gewoon op nummertje 1, wat blijkbaar voor vragen over de ‘Bank van De Post’ was. Toen kreeg ik het volgende te horen : ‘Wij mogen telefonisch geen inlichtingen geven over banktransacties’, waarna de verbinding gewoon verbroken werd. Ik onderdrukte nu toch een lichte vorm van ergernis en probeerde nogmaals, en deze keer met succes, na enkele keuzes had ik zowaar een echte persoon aan de andere kant van de lijn.

    Nadat ik mijn probleem uit de doeken had gedaan onderbrak hij me en zei :’Maar nu ben je niet bij je lokaal postkantoor, je spreekt met de algemene klantendienst’. Goedemiddag algemene klantendienst, ik ben Vicky en als ik me niet vergis heb ik toch het 050-nr gedraaid. ‘Als de lijnen bezet zijn word je automatisch doorgeschakeld naar de klantendienst zodat je steeds iemand aan de lijn hebt’ wist algemene klantendienst me te melden. Op de vraag of men mij gewoon terug kon doorverbinden met mijn postkantoor antwoordde men ‘Ja hoor, maar nu is het net 12u30 en zitten ze in lunchpauze, probeer nog eens binnen een uurtje !’

    Ik denk persoonlijk dat dit gewoon een reclametactiek van De Post is. De telefonische communicatie zo moeilijk maken zodat je het opgeeft en dan maar gewoon een ouderwetse brief schrijft. Ik hoop alleen dat ze hun post beter lezen dan dat ze de telefoon beantwoorden.

    05-10-2009 om 15:13 geschreven door Postuertje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Collruyt-buit
    Niets brengt zo mijn avontuurlijke kant naar boven als boodschappen doen. Het is telkens weer een verrassing met wat ik allemaal zal thuiskomen, ondanks mijn zorgvuldig opgesteld lijstje. Ja, het lijstje vermeld natuurlijk ook maar de basis, en eens aangekomen is er zodanig veel keuze dat je lijstje ineens niet héél veel meer helpt. Gaan we voor het water dat baby’s laat dansen, het water dat je taille laat krimpen of het water dat je zonder problemen marathons laat lopen?
    Buiten de producten die ik daadwerkelijk nodig heb kom ik dan ook nog eens thuis met allerlei nieuwigheden die helemaal niet op mijn lijstje stonden. Maar ja, het is dan ook maar in de supermarkt bij het zien van die mooie hoekstand dat je beseft dat je toch wel die nieuwe aardappelschiller nodig hebt. En gelukkig laat de winkel me vriendelijk weten dat de nieuwe Evita uit is door een exemplaar aan de kassa te leggen, ik was hem bijna vergeten.
    Bij het zien van de stijgende boodschappenrekeningen besloot de echtgenoot dat het toch tijd was om hier iets aan te doen. Hij liet me weten dat je tegenwoordig je boodschappen aan de computer kan doen en dat ze dan klaarstaan aan de kassa; Collect en Go. Ideaal, nu hoefde ik maar mijn lijstje in te voeren en ik ging nooit meer met meer thuiskomen dan er op mijn lijstje stond.
    Ik was danig onder de indruk hoe verbazingwekkend gebruiksvriendelijk dit wel was, de site laat je zelfs weten welk product juist het goedkoopste is. Waar ik echter geen rekening mee had gehouden was de aantallen, zo kan 1 appel een pakketje van 6 appels zijn. Dus bestel je 6 appels, dan krijg je er 36. Verder kan je ook kiezen tussen 1 stuk of 1 kilo, maar als je dan naar beneden scrolt durft dit al wel eens wijzigen.
    Na amper een kwartiertje was ik klaar met de boodschappen, nu was het maar wachten tot de echtgenoot de dag erop alles ging afhalen. ‘Maar je hebt nog meer gekocht dan anders’ liet die me onmiddellijk weten terwijl hij met zichtbare moeite de zware bakjes naar boven bracht. ‘Drie bakjes is nu toch niet zo uitzonderlijk’ repliceerde ik. ‘Wacht, er is nog’ zei hij en kwam wederom boven met 3 bakjes vol met wortelen. De 20 wortelen die ik had besteld waren geregistreerd als 20 kilo wortelen.’ Waarom hebben we eigenlijk zoveel wortelen nodig? ‘ vroeg hij droog
    Desondanks was de echtgenoot meteen fan van deze nieuwe vorm van boodschappen doen ‘zie je wel dat het veel eenvoudiger is!’ Maar ik vraag me toch af of hij daar na een week van wortelsoep, wortelpuree & geglaceerde worteltjes nog hetzelfde over denkt!

    05-10-2009 om 15:13 geschreven door Postuertje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh Nee! Toch niet de fusé!!!
    Enthousiasme en ontstuimigheid kunnen als eigenschappen soms wel leuk zijn, handig ook, positief zelfs. Maar spijtig genoeg kan ik die eigenschappen niet altijd aan en uit zetten en blijven ze ook actief als ik bv het verkeer trotseer in mijn camionetteke, ook wel de playmobiel genoemd.

    Zo kwam ik enkele weken geleden terug van een gezellig avondje uit, waardoor ik ook meteen in een ontstuimige bui verkeerde, en zo reed ik enthousiast over een ‘borduurke’. De playmobiel had onmiddelijk geen zin meer om te spelen en plofte zich neer langs de kant van de weg. Na nauwkeurige inspectie kwam ik tot de vaststelling dat ik ‘platte band’ had. Geen probleem, ik heb namelijk al veel ervaring met platte banden. Niet zover dat ik ze zelf kan vervangen, maar wel al genoeg dat ik ze onmiddelijk kan herkennen !

    Enkele dagen later bracht ik enthousiast mijn autootje naar de garagist met de vraag of hij ‘eventjes vlug’ de band kon vervangen. De garagist bekijkt mijn auto, kijkt terug naar mij en zegt ‘Ben je over een borduur gereden ?’ Verdorie toch, ik ging dat detail nét weglaten... Iets minder enthousiast geef ik toe dat ik misschien wel een borduurke heb meegepakt onderweg.

    De garagist kijkt eens onder de auto en zegt dan : ‘Je fusé is door’. Ik knik begrijpend, wat blijkbaar meteen ook verraadde dat ik niet wist wat een fusé was. De enige juiste reactie hierop is namelijk in wanhoop uitroepen : ‘De Fusé ! Oh nee hé t’is niet waar, dat gaat geld kosten !’. Dit is toch de reactie die ik zelf kreeg van zowat iedereen.

    Thuis aangekomen deelde ik iets minder enthousiast dit nieuws mee, maar helaas was ik alweer vergeten wat er juist vermaakt moest worden. En de echtgenoot wist het ook niet te raden, ondanks mijn vele tips ; ‘t is een frans woord, het zit ergens onderaan de wagen,…’ Pas bij mijn laatste tip, ‘Het gaat geld kosten ‘ riep ook de echtgenoot uit ‘Oh Nee, toch niet de fusé !!!!’

    05-10-2009 om 15:12 geschreven door Postuertje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/postuertje

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    05-10-2009 om 15:08 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 05/11-11/11 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Kriebelletje


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs