Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    14-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe het resultaat van e-mailacties verhogen?
    E-mailacties behoren tot de meest doeltreffende online reclame-acties. Vaak moet men echter vaststellen dat het resultaat minder is dan men had verwacht. Hiervoor kunnen een aantal oorzaken zijn. Een van de meest voorkomende oorzaken is een minder goede onderwerpregel. Daarom volgen hier een aantal tips om het onderwerp (en het resultaat) van een e- nieuwsbriefactie te verbeteren.

    Waarom is het onderwerp belangrijk voor e-mailacties?

    Het onderwerp is belangrijk omdat dit meestal het eerste is van een e-mailbericht dat de geadresseerde leest. In tweede orde kijkt men dan wie de afzender is, maar ondertussen heeft men toch mooi het onderwerp gezien. Verder is de onderwerpregel bepalend voor de mensen om te beslissen of men het bericht opent of als men wegklikt zonder lezen.

    Daarom is het zonder meer belangrijk om voldoende aandacht te besteden bij de opmaak van de onderwerpregel van een mailbericht. Door een goed opgesteld onderwerp verhoogt de opmerkzaamheid van een bericht. Het zorgt er voor dat meer mensen uw boodschap lezen. Een goede onderwerpregel maakt ook dat de juiste mensen uw bericht lezen, wat even noodzakelijk is voor succes.

    Wat is een goede onderwerpregel?

    Een goed onderwerp maakt de mensen nieuwsgierig naar de inhoud van een mail zodat ze besluiten om het mailbericht zelf te lezen. Bovendien moet de onderwerpregel er voor zorgen dat de geadresseerde actie onderneemt. En precies dat is de kern voor het succes van een e-mailactie.

    De perfecte onderwerpregel geeft precies het doel van de actie weer. Bij de opmaak van het onderwerp moet men er dus voor zorgen dat enkel die mensen aangesproken worden die iets met uw aanbod kunnen aanvangen. U heeft immers niets aan lezers waarvoor uw aanbod niet geschikt is.

    Een goede onderwerpregel zet de mensen er bovendien toe aan dat de geadresseerden de gewenste actie ondernemen. Dat is heel belangrijk voor het succes van uw e-mailing. De acties die het meest tot een positief resultaat leiden zijn:

    • “Openen” wordt vnl. gebruikt om informatie door te geven, (nieuwe) producten of toepassingen te tonen of via een mooie presentatie een bepaald beeld op te bouwen van een merk, dienst of bedrijf;
    • “Klikken” is heel goed om bezoekers naar uw informatie te leiden, om met hen een interactie aan te gaan of om een bepaald engagement te vragen (b.v. vind me leuk);
    • “Conversies” is ideaal om de mensen tot kopen aan te zetten, om informatie of nieuws te verspreiden via b.v. downloads of om de informatie van de bezoekers te laten bijwerken in uw eigen bestanden.
    Hoe lang is de ideale onderwerpregel?

    Het is vrij simpel, de ideale onderwerpregel is van gemiddelde lengte. Niet te lang dus en niet te kort. Te kort heeft als nadeel dat de informatie die u ermee meegeeft zo summier en zo vaag is dat de gewenste doelgroep zich niet zal aangesproken voelen. Meestal weinig mensen overigens. Te lang is niet goed omdat zo’n onderwerp meestal toch niet wordt gelezen.

    Ideaal als onderwerp is dus een tekst van gemiddelde lengte. Een onderwerpregel van ongeveer 55 lettertekens of zo’n 8 woorden scoort het beste resultaat. Dit leest vlotst voor de geadresseerden terwijl de tekst toch mensen kan motiveren tot een bepaalde actie. Hou wel steeds voor ogen dat de boodschap van de onderwerpregel direct betrekking moet hebben op de inhoud van uw bericht. Enkel zo maken uw inspanningen voor een e-mailactie de meeste kans op succes. Het onderwerp treffend omschrijven is niet eenvoudig. Het vergt zeker oefening en ervaring.

    Hoe de juiste mensen bereiken met uw e-mailing?

    Dat klinkt misschien moeilijk maar is het niet echt. Een goed opgebouwde en correct geformuleerde onderwerpregel zorgt nl. automatisch dat de juiste mensen aangesproken worden. Het resultaat is dan ook dat procentueel meest bezoekers zich kunnen vinden in uw aanbieding. Zo zullen uw e-nieuwsbrieven snel beter scoren dan gemiddeld. Het onderwerp van een e-mailing vlot en commercieel formuleren, daar kruipt bij ons vaak “veel tijd” in. Maar 2TREES vindt het bijzonder belangrijk om dit extra te verzorgen omdat het zo bepalend is voor een goed resultaat van een e-mailingactie.

    Besluit.

    E-mailacties zijn een ideaal middel om snel en relatief goedkoop uw boodschap bij potentiële kopers te krijgen. De e-mailacties met het beste resultaat hebben alle gemeen dat het onderwerp zowel motiveert, tot actie aanzet en de juiste mensen aanspreekt. Misschien niet evident in het begin, maar toch de moeite waard om er inspanning voor te doen.

    Wie meer wil weten over een goede e-mailactie voor zijn bedrijf, winkel of zaak of die op 2TREES beroep wilt doen om een goede mailingcampagne te ontwerpen of te versturen, neemt vrijblijvend contact op met patrick@2trees.be.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    Bijlagen:
    rsz_tips-voor-mailings.jpg (138.8 KB)   
    tips-voor-mailings.jpg (338.6 KB)   
    http://www.2trees.be/   

    14-09-2012 om 09:12 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:onderwerp e-mails, onderwerpregel e-mailings, onderwerpregel opmaken, goede onderwerpregel, tips onderwerpregels, goed onderwerp schrijven
    06-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 top-tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De online verkoop in Vlaanderen scheert hoge toppen. Veel mensen beginnen een internet winkel echter zonder degelijke opleiding of kennis van de markt. Alle succesvolle webshops hebben een aantal zaken gemeen. Waar moet u als online handelaar op letten. Wat moet u beslist doen en hoe verkoopt u veel via het internet. Leer deze 5 top tips om meer te verkopen met uw online shop.

    Online verkoop is booming business.

    Zowel marktstudies als de peiling naar de verwachtingen van de bestaande online shops laten een positief beeld zien van de internethandel in Vlaanderen. In de komende jaren verwacht men jaarlijks een 2-cijferige stijging van zowel de omzet als de winst uit de online handel. Dat is werkelijk heel positief in het huidige economische klimaat waar de offline handel de crisis hard voelt toeslaan.

    Is alles dan rozengeur en maneschijn voor wie een webshop start? Niet echt. We stellen vaak vast dat veel online starters een aantal elementaire zaken uit het oog verliezen. De online consument geeft maar vertrouwen aan webwinkels die vertrouwelijk overkomen. Wat is hiervoor nodig? Wel vooreerst moet uw webshop volgens een bepaalde standardisatie verlopen. Internetkopers verwachten hun winkelmandje op een bepaalde plaats aan te treffen, willen vlot kunnen schakelen tussen de productenpagina's en de reeds voorziene aankopen, willen vlot kunnen afrekenen, enz. Een goede webbouwer houdt hier beslist rekening mee bij het ontwerpen van uw webshop.

    Eenmaal uw online shop klaar en afgeleverd is, begint het grote werk voor u. Dan moet u zelf instaan voor het beheer van artikels en bestellingen. En vaak loopt het daar fout. Ook hier zijn een aantal elementaire zaken die u, als webshopeigenaar, mee rekening moet houden indien u succesvol wil verkopen via het internet.

    De 5 top tips om meer te verkopen met uw online shop.

    Het vertrouwen vestigen bij de online consumenten is cruciaal voor elke webshop dit veel wil verkopen via het internet. Hieronder vindt u de 5 zaken die altijd moeten worden nageleefd, wil u ook succes kennen met uw internetwinkel. Deze 5 tips werden opgemaakt op basis van de resultaten van gereputeerde online shops (o.m. Amazon.com). Deze principes gelden voor elke webshop.
    • Vermijd artikels zonder foto. Plaats ten minste 1 foto van goede kwaliteit bij elk artikel, al is het aan te raden om 3 tot 5 verschillende afbeeldingen te gebruiken. Neem daarom foto's van verschillende hoeken van uw artikels. Doe het wel kwaliteitsvol. Bewerk elke foto om uw product zo mooi mogelijk voor te stellen. Zien doet verkopen.
    • Zet bij elk artikel een duidelijke en volledige beschrijving. Artikels met weinig of geen beschrijving zeggen een online consument niet veel. Online kopers willen vooral zekerheid vooraleer ze tot een aankoop overgaan. Daarom is een goede beschrijving van uw artikels essentieel. En zorg voor stimulerende beschrijvingen in verstaanbare taal.
    • De prijs is heel belangrijk. Online kopers gebruiken het internet niet alleen om uw webwinkel te vinden. In eenzelfde adem surfen ze van artikel naar artikel, meestal om de beste deal te vinden. De prijs is natuurlijk heel belangrijk. Maar ook gratis levering, gratis een extra product bij een aankoop, dubbele spaarpunten, enz. tellen mee. Zorg er wel voor dat u niet steevast de duurste van de markt bent.
    • Vertrouwen bewijzen als leverancier is cruciaal. Indien klanten u aanbevelen bij hun vrienden is dat natuurlijk een pluspunt. Alleen gaat dit erg langzaam en heeft u dit helemaal niet in de hand. Daarom zijn een aantal commerciële toepassingen hiervoor belangrijk. Mensen uw artikels laten recenseren bijvoorbeeld, of kopers hun reactie laten delen bij uw producten helpt uw vertrouwen vestigen. Ook uw producten laten “aanbevelen” op facebook en andere sociale media is goed voor uw online imago. Vergeet nooit dat zo'n reclame, als die uitgaat van iemand anders dan uzelf, steeds een positief effect creëert.
    • Zekerheid bij het betalen is essentieel voor een online verkoop. Vergeet niet dat de online consument zijn / haar geld vooraf naar u overmaakt. Dan zijn ze liefst zeker dat u te vertrouwen bent, dat ze het bestelde daadwerkelijk zullen ontvangen achteraf en dat zij hun verhaal kunnen halen indien er achteraf toch iets zou fout gaan. Daarom is een betaalprocedure via een gekend betaalorganisme (b.v. Ogone / Visa, PayPal, ...) belangrijk. Dan weet de consument dat u een degelijk bedrijf bent (anders krijgt u geen account), dat de betalingen zelf veilig zullen verlopen (voor zijn paswoorden heel belangrijk) en dat ze altijd bij deze organisatie terechtkunnen als er iets fout gaat.
    Besluit.

    De internetconsument maakt zijn keuzes op hun eigen gevoel. Dan is het belangrijk voor u om te weten wat doorslaggevend is om voor uw online shop te kiezen. Bovenstaande 5 zaken zijn cruciaal om uw internetwinkel succesvol uit te bouwen. Vanzelfsprekend is het even belangrijk dat uw webshop ook volgens de principes van de online markt is gebouwd.
    Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype – www.2trees.be

    06-07-2012 om 17:06 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:tips online verkoop, online shop verbeteren, tips internetverkoop, tips verkoop webwinkel, online omzet verhogen, online verkoop stimuleren
    28-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om uw internetverbinding te verbeteren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor het succes van een website en webshop is de internetverbinding van groot belang. Hoe sneller en vlotter een online bezoeker surft, hoe groter zijn comfort. Zeker nu steeds meer mensen draadloos het internet op gaan, is het goed om hier aandacht aan te schenken. Wat kan een internetter doen om de snelheid van zijn draadloos internet te verhogen? Hier volgen 5 tips voor sneller internet.

    Waarom is een snelle internetverbinding belangrijk?


    Zoals in de inleiding staat, verhoogt een snelle en vlotte internetverbinding het
    surfcomfort van de online bezoeker. Precies dat bepaalt in heel grote mate of iemand zich ergert achter zijn computer of niet. En ergernis (of frustratie) is nooit een recept voor succes op het internet.

    Daarom neemt u best
    een vakbekwame webpartner als het over het ontwerpen van een goede website of webshop gaat. Technisch kan er nl. heel wat gebeuren om de snelheid van navigeren op een site, of de vlotheid waarmee de informatie gevonden wordt, optimaal te krijgen. Een goede webdesigner zal er zeker in slagen om, naast dit technische, nog een mooie site af te leveren ook. Dubbele winst, dus.

    Maar ook aan de andere kant van het internet, kan er een en ander gebeuren. De gegevens van een website of webshop komen immers toe bij uw online klant via een
    kabeltje of draadloos via Wifi. En laat nu net dit laatste door steeds meer mensen gebruikt worden. Want wifi (draadloos internet) is heel gemakkelijk en comfortabel. Totdat het surfen zelf begint te haperen en te vertragen. Gelukkig zijn er een aantal zaken die u kunt doen als u vaststelt dat het draadloos surfen traag verloopt.

    Vijf tips om uw Wifi verbinding te verbeteren.


    Hoezee, overal in huis het internet op, zonder kabels, zonder moeite, zonder gedoe! Het probleem met Wifi (draadloos internet) is dat iedereen zowat
    dezelfde frequentie gebruikt. En zeker als er kort bijeen een aantal mensen op hetzelfde moment het internet gebruiken, kan dit voor ergernis en vertraging zorgen. Met de volgende 5 tips kunt u snel, eenvoudig en goedkoop de kwaliteit van uw draadloze internetverbinding gevoelig verbeteren.
    • Zet uw draadloze router centraal in uw huis.
      Vaak wordt een router geplaatst nabij de modem. Dat is makkelijk om apparaten op aan te schakelen en meestal staat hij uit het zicht. Alleen vaak is dit een meterkast aan een muur of bij de voordeur. Dat is niet ideaal omdat u zo grosso modo 40 tot 50 % verliest aan de buitenkant van de muur. Daardoor kunt u in bepaalde kamers van uw huis een slechte draadloze internetverbinding krijgen. Beter is dus om uw router centraal in uw huis te plaatsen zodat alle kamers ongeveer even ver ervan verwijderd zijn.
    • Plaats uw router zo hoog mogelijk.
      Hoe hoger uw draadloze router staat, hoe gemakkelijker uw PC, smartphone of tablet het signaal kan oppikken. Vaak stopt men de router weg achter boeken, achter een zetel, of zelfs in de televisiekast tussen kabels en bakjes. Heeft u problemen met de signaalsterkte van uw draadloos internet, zet dan eens uw router zo hoog mogelijk.
    • Verander het kanaal van uw draadloze router.
      De meeste routers worden standaard ingesteld op hetzelfde kanaal. Als nu toevallig meerdere mensen in uw omgeving via het standaardkanaal surfen zal dit de snelheid naar beneden halen. Dit kan zelfs tot storingen leiden. Het is echter vrij gemakkelijk om een ander kanaal te kiezen waar uw router gebruik kan van maken. In de handleiding die bij uw draadloze router geleverd wordt, vindt u beslist snel hoe u dit moet doen. En dan surft u meestal alleen op deze frequentie.
    • Met een repeater surft u ook op de 1e en 2e verdieping.
      Vaak zijn de moderne huizen goed geïsoleerd: buitenmuren, ramen, maar ook plafonds. Dan kan het gebeuren dat het Wifi signaal vrolijk op te pikken valt op het gelijkvloers, maar dat u geen signaal meer detecteert op de eerste of tweede verdieping. Een repeater brengt hier soelaas. Een repeater is een apparaatje dat geplaatst wordt op de plek waar het signaal nog net toereikend is. En precies dit toestelletje geeft een soort "zwiep" aan het signaal waardoor het plots wel kan worden opgepikt op de bovenliggende verdieping(en). Repeaters zijn niet duur (vanaf een € 40 euro) en gemakkelijk te installeren. Spreek er eens over met uw hardware leverancier.
    • Vermijd de blackspots in uw huis.
      In elke woning, appartement of zaak is niet elke plaats even goed om draadloos internet op te pikken. En vaak kan het op een meter aankomen. Dus, indien u een probleem heeft met uw draadloze internetverbinding aan de tafel, zetel of bed, kijk dan eens op een andere plek in de kamer. Vaak geeft dit plots wel een heel goed signaal.
      Nog een onverwachte tip is om (terras-)deuren en ramen te sluiten. In de meeste woningen zit tegenwoordig superisolerend glas. Dat houdt ook heel goed radiosignalen tegen. Maar als uw ramen, én deze van uw buren, openstaan is er veel meer kans dat de wifi signalen uit uw buurt uw ontvangst storen. En dit is snel te verhelpen door uw deuren en ramen te sluiten.
    En soms komt het ook voor dat niets helpt. Dan is er nog steeds de goede, oude kabelverbinding. Netwerkkabels halen immers hoge snelheden en hebben geen last van de omgeving. Plug een kabel in de modem en verbind deze met de internettoegang op uw pc en het surfen verloopt plots rimpelloos.  Nog een tip: zet een dLAN systeem op. Hierbij schakelt u uw modem / router aan op een stopcontact en een ander toestel verbindt het stopcontact nabij uw computer met uw internetpoort. Met de huidige toestellen haalt u hoge snelheden en ze zijn eenvoudig om te monteren.

    Besluit.

    Draadloos internet zorgt voor gebruiksgemak en comfort bij het surfen op het internet. Indien veel mensen gebruik maken van hetzelfde kanaal of indien uw wifi router slecht geplaatst is, kan snel ergernis en frustratie opduiken. Met bovenstaande eenvoudige en goedkope tips kan de kwaliteit en de snelheid van uw draadloze internetverbinding gevoelig worden verbeterd.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    28-06-2012 om 10:44 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:wifi, draadloos internet, draadloze internetverbinding, draadloze router, dLAN, wifi repeater, wifi antenne, wifi extender, wifi verbinding, wifi installatie, problemen met wifi oplossen
    21-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een goede Google Adwords opmaken?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van Google Adwords wordt algemeen aangenomen dat het een van de effectiefste middelen is om via het internet reclame te maken voor producten, diensten of bedrijven. Wat maakt een Google campagne een succes? Hoe begint u aan een Google Adwords reclame? En wat doet beslist best niet? In dit artikel leert u hoe een goede online reclamecampagne op te maken.

    Waarom is Google Adwords zo succesvol?


    Google Adwords reclame kan eigenlijk niet anders dan bijzonder succesvol zijn. De mensen gebruiken het internet (google) om informatie op te zoeken op het moment dat zij er behoefte aan hebben. En Google speelt hierop in door de advertenties zelf maar te vertonen bij mensen waarvan de
    zoekwoorden overeenkomen met wat zij zoeken. Bovendien betaalt u aan Google enkel voor de bezoekers die via de Google ads op uw site geleid worden. Werkelijk heel doeltreffend dus.

    Dat is zo. Op voorwaarde dat uw advertentie professioneel en met kennis van zaken is opgemaakt. Niet alleen de advertentieteksten zelf, maar ook zoekwoordenlijsten, profiel van uw klanten, bestemmings-URL, enz. Want de "technische" instellingen van een Google Adwords campagne bepalen in grote mate de
    kwaliteit van uw bezoekers én staan in voor een lage kostprijs per klik (per bezoeker). En hier kan het soms haperen. Een Google Adwords professional is immers afhankelijk van de briefing door zijn klant. Als deze briefing niet doordacht, correct en realistisch is opgemaakt, wordt het moeilijk om een doeltreffende Google reclamecampagne te ontwerpen.

    Hoe een goede Google Adwords campagne opmaken?


    Voor alle duidelijkheid, hier hebben we het over de voorbereiding die een Google adverteerder vooraf moet maken om tot een doeltreffende Google Adwords campagne te komen. Dit vormt gelijk hoe de basis van de succesvolle Google Ads en kan enkel door de adverteerder zelf gebeuren. Deze voorbereiding leidt dus tot een goede briefing voor de Google Adwords professional.


    Ons bedrijf,
    2TREES, is erkend als Google Engage partner voor Google Adwords. Voor elke nieuwe Google ads bespreken wij met onze klant een aantal kernzaken die van belang zijn voor de opmaak van trefzekere internet reclamecampagnes:
    • Wat wilt u online adverteren?
      Dit lijkt heel evident, maar is het niet. Voor een succesvolle Google reclamecampagne werkt u best met zo concreet mogelijke doelstellingen. Dit betekent dat een campagne voor een product of dienst beter resultaat zal opleveren dan meer algemene campagnes. Probeer als online adverteerder dus naar de essentie van uw reclame te gaan bij het beantwoorden van de vraag wat u nu precies wenst te adverteren.
    • Wat wilt u bereiken met uw Google Adwords?
      Dit is belangrijk om de juiste advertentieteksten te kunnen opmaken. In de online advertenties zullen we precies dat beloven wat de mensen zullen krijgen. Ter zelfde tijd vragen we uw (toekomstige) klanten om datgene te doen wat u (adverteerder) wilt bereiken met uw reclame. Klikt een beetje moeilijk? Wel het is ook niet gemakkelijk in de praktijk, maar wel heel noodzakelijk om succes te hebben.
    • Wie zijn uw toekomstige klanten?
      Zijn ze mannelijk of vrouwelijk? Oud of jong? Leven ze in uw buurt of verderaf? Probeer een zo accuraat beeld te schetsen van wie uw klant moet zijn. Dat haalt u natuurlijk uit uw businessplan, maar het is toch altijd goed om even uw klantenbestand te overlopen om te kijken of uw klanten aan dit profiel beantwoorden. Soms staat u voor een verrassing.
    • Hoeveel budget stelt u beschikbaar?
      Google reclame is heel doeltreffend. Toch stelt u best vooraf een budget op en laat dit door de Google professional in het oog houden. Uw internet reclame moet immers rendabel blijven. Weet dat hoe groter uw advertentiegebied, hoe meer mensen u kan bereiken en hoe duurder een campagne zal zijn. Daarom is het zaak om zoveel mogelijk nuttige kliks (bezoekers) te krijgen zodat direct zaken kan doen.
    • Wie zijn uw belangrijkste concurrenten?
      Ook dat is een heel belangrijk gegeven voor 2TREES bij de opmaak van een Google Adwords campagne. Uw concurrenten, en het feit of zij ook via Google adverteren, kan een impact hebben op de kostprijs per bezoeker. Bovendien is het altijd goed om vooraf te kijken waarvoor zij online reclame maken en dan te zorgen dat uw eigen Google ads zich positief onderscheiden van de teksten van uw concurrenten.
    Nog een raad voor wie in het buitenland wil adverteren met Google. Vaak wordt de fout gemaakt om gewoon een land te kiezen voor buitenlandse expansie. Vergeet niet dat België (Vlaanderen) relatief piepklein is in vergelijking met b.v. Duitsland, Frankrijk, ... In ons land merken we snel verschillen tussen de provincies. Dat is in het buitenland nog sterker. Daarom is het steeds aan te bevelen om eerst een (kleine) buitenlandse regio te nemen om te starten met een buitenlandse Google Adwords. Daarmee kunt u dan ervaring opdoen om uw Google campagnes te evalueren en bij te sturen. Later kan deze gerust worden uitgebreid, maar steeds beetje bij beetje. Zo zorgt u er ook voor dat u buitenlandse leveringen en na-verkoop service kwaliteitsvol blijft en houdt u een en ander betaalbaar.

    Besluit.


    Google Adwords is een van de doeltreffendste online reclamemiddelen op voorwaarde dat uw briefing voor de Google professional accuraat, realistisch en correct is opgemaakt. U beslist zelf wat u wilt adverteren, aan wie en hoeveel u wenst te besteden. Verstandige adverteerders laten hun Google Adwords campagnes ontwerpen door een Adwords professional.

    Voor meer info of voor een concrete prijsofferte, neem nu contact op met 2TREES.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    21-06-2012 om 14:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google adwords, tips google adwords, google ads, ad words google, add words, google marketing, addwords, googleadwords, google adds, googleleads, google adverteren, Google Engage, google reclame, google advertenties, zoekwoorden kopen
    12-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 succes-tips voor een perfecte online shop.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er zijn evenveel online shops als er handelszaken zijn. Elke webshop heeft meestal zijn eigen sfeer en uitzicht. Evenzeer is het waar dat niet elke internetwinkel even goed draait. Toch zijn er een aantal essentiële zaken die op elke succesvolle webshop aanwezig zijn. Hier volgen de zes succestips voor een perfecte online shop.

    Wat kenmerkt een goede online shop.


    De meeste handelaars zullen spontaan een lijstje voorwaarden opgeven: goed gevonden worden, gemakkelijk in gebruik, vlot navigeren, ... Dat is zo, maar consumenten zullen u iets anders vertellen. De mensen kopen nl. vlotter op online shops die er
    aantrekkelijk uitzien, duidelijk de informatie over de producten weergeven en die verleiden tot kopen. Voilà. Dat is dus iets anders, maar wel belangrijker dan de (technische) criteria die vaak door webbouwers en handelaars worden gehanteerd. Uiteindelijk is het de consument die scherprechter is in het oordeel over goede webshops. Want het zijn de mensen zelf die online aankopen. Dus hebben zij altijd gelijk.

    Een professionele webbouwer houdt hiermee dus rekening en kan perfect de technische specificaties verzoenen met de wensen van de eindklant. Dat is een (weinig genoemde) reden om de ontwikkeling van uw online shop toe te vertrouwen aan een goede online partner die over ervaring met online verkoop beschikt.


    6 succestips voor een perfecte webshop.


    De kern van het succes van een online shop vormen de productpagina's zelf. Het doel van een webshop is immers steeds verkopen. En precies op deze productpagina's staat de informatie die een online klant nodig heeft om tot aankoop over te gaan. De productpagina's van uw webshop zorgen er m.a.w. voor dat de klant een product of dienst online bestelt. Reden genoeg dus om met de volgende 6 tips voor een succesvolle productpagina rekening te houden.

    • Zorg voor super verzorgde afbeeldingen van uw producten of diensten.
      Net zoals in een werkelijke winkel willen de mensen ook online de artikels zo goed mogelijk zien en kunnen keuren vooraleer over te gaan tot aankoop. Om een product perfect te tonen worden afbeeldingen gebruikt. Zorg er dus voor dat de foto's van een artikel kwaliteitsvol zijn en dat het product uit meerdere hoeken getoond wordt. Zet het artikel vrij tegen een neutrale achtergrond (gedetoureerd) en zorg dat er geen kleurverschillen of grootte verschillen zijn.
    • Geef alle mogelijke informatie direct bij het product weer.
      Alle informatie is natuurlijk veel, maar wel noodzakelijk indien u succes wilt hebben. U staat immers niet bij uw online klant om uitleg te geven of om te overtuigen. Daarom is het noodzakelijk om de productinformatie goed te structureren. Scheid commerciële info van de technische specificaties. Zorg ook dat de belangrijkste informatie voor een klant op een webpagina past zonder scrollen. En maak dat uw klant gemakkelijk andere informatie kan opvragen.
    • Vermeld duidelijk de voorraad en de bestelmodaliteiten bij elk product.
      Door de voorraad mee te geven, verzekert u de klant dat het product snel zal geleverd worden bij bestelling. En met de bestelmodaliteiten ziet uw online klant hoe en wanneer hij / zij het product kan verwachten. Dat vermijdt zeker onnodige frustratie. Want als deze info ontbreekt, zal een online koper gegarandeerd de volgende dag zijn bestelling verwachten.
    • Verleid uw klant door relevante extra's te vermelden bij een product.
      Door extra informatie bij een product op te geven, nodigt u uw online klant uit om andere, relevante producten die verband houden met zijn aankoop, bij te kopen. Enerzijds is dit een goede dienst naar uw klant toe die deze info echt wel apprecieert. Anderzijds verhoogt u zo natuurlijk uw omzet en de verkoopsrotatie van uw producten. Zo kunt u voor elk artikel b.v. gerelateerde (bijhorende) producten opgeven of meegeven dat "klanten die dit artikel aankochten ook interesse hebben voor..."
    • Zet bij elk artikel een duidelijk "Koop"-knop.
      Maak het uw klant super eenvoudig om de producten van zijn keuze aan te kopen. Zorg dat hij op het moment dat hij goesting heeft, met 1 beweging uw product in een winkelmandje kan steken. Ideaal hiervoor is een opvallende knop in een specifieke, eigen kleur en grootte. En plaats deze dominant bij elk artikel op uw webshop.
    • Zorg voor gadgets die uw klanten leuk vinden en die commercieel iets opleveren.
      Klanten worden graag verleid, ook online. En ze geven ook graag hun mening of vertellen hun vrienden over recente aankopen. Ideaal hiervoor zijn de sociale tools van een webshop. Verlanglijstjes zorgen voor extra mensen op uw webshop en voor uw klant die vaak terugkeert. En met een tell-a-friend knop, facebook - twitter- google+ knop worden uw producten onder de aandacht van nieuwe klanten gebracht. En een goede rating van een artikel kan zeker ook mensen over de streep trekken.
    Besluit.

    Onlne klanten kopen graag op online shops die er aantrekkelijk uitzien, duidelijke en volledige informatie bevatten en die verleiden om aan te kopen. Bovenstaande 6 tips zijn essentieel voor het succes van elke goede webshop. Voor informatie over de mogelijkheden of een offerte voor een goede webshop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.


    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    12-06-2012 om 16:30 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:tips online shop, tips webshop, tips productpagina, tips product pagina, goede productpagina, meer verkopen online, producten webshop, producten online shop, artikels webshop
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De cijfers over e-commerce in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert een aantal jaren merken we een structurele groei van de verkoop via het internet. Uit de laatste cijfers blijkt dat e-commerce een volwaardige handelsvorm is geworden. Wat is de actuele positie? Wie koopt en hoeveel wordt er gemiddeld online aangekocht? Hier volgen de recentste statistieken over e-commerce in België.

    Wie is online koper in België?


    Uit de recentste cijfers van Comeo (peiling bij meer dan 1.000 Belgen) blijkt dat de gemiddelde online koper jong is, Nederlandstalig en een hoger inkomen heeft. Mannen (55 %) kopen vaker online dan vrouwen (50 %). Maar deze cijfers groeien naar elkaar toe. Zowel het aandeel online aankopen van lagere inkomens als van vrouwen gaan in stijgende lijn. Ook 60-plussers vinden tegenwoordig steeds vaker de weg naar een online shop. Het aantal nieuwe 60+ klanten steeg met 3 % t.o.v. vorig jaar.


    Op dit moment koopt 46 % van de Belgen online producten, goederen of diensten aan. Meer dan 95 % geeft aan hierover heel tevreden te zijn. En bijna 90 % van de ondervraagden zegt dat ze dit in de toekomst zeker zullen blijven doen.


    Wat koopt de Belg online aan?


    Meest verkocht via het internet is België is digitale muziek, voeding en films. Dat zijn zaken die de online consument dus perfect kent en waar er weinig risico (maten, kleuren, grootte, ...) aan vast zit. De grootste bedragen gaan online dan weer naar hotels, mode, tickets van optredens, boeken en abonnementen.


    Opmerkelijk is ook dat de vervangingsaankopen met 35 % nu even groot zijn als de eerste aankopen. Waar men voorheen via een online shop voornamelijk extra nieuwe producten aankocht, gebruikt men het internet nu even vaak om een bestaand artikel te vervangen. De vervangingsaankopen zijn hierdoor in een jaar met 4 % gestegen, terwijl het aandeel aan eerste aankopen status quo gebleven is.


    Hoeveel koopt de Belg online aan?


    De Belg koopt gemiddeld 163 euro per maand online aan. Vorig jaar was dit nog 133 euro, een stijging van liefst 25 % in 1 jaar tijd. De helft van de mensen koopt elke drie tot zes maand online producten aan. Ongeveer 18 % doet dit elke maand.


    Waarom koopt men online?


    De voornaamste reden om online goederen of diensten te bestellen is tijdwinst. Dat is dan ook het grootste argument. Men hoeft niet in een rij te gaan staan om af te rekenen en men is niet gebonden aan openingsuren. Opmerkelijk is wel dat steeds meer mensen hun online aankopen daarna gewoon gaan ophalen in een gewone winkel of in een afhaalpunt. Steeds minder mensen laten hun online aankopen thuis bezorgen of op het bedrijf afgeven. Dat geldt natuurlijk niet voor verdere afstanden of voor buitenlandse leveringen.


    Wat zijn de grootste hinderpalen voor de e-commerce?


    Het grootste bezwaar om niet online te kopen blijft de handicap dat men de producten vooraf niet kan zien, ruiken, voelen, keuren, ... Een goede webshop komt hier vaak aan tegemoet door de juiste informatie en meettools op te nemen. Maar toch blijft dit gevoelsmatig de grootste hinderpaal.


    Verder is ook twijfel over de veiligheid van de online betalingen een grote rem alsook de weigerachtigheid om de eigen persoonsgegevens op te geven bij een online bestelling. In de praktijk blijkt het daarom belangrijk te zijn dat betalingen via een veilig betaalplatform verlopen. Hiervoor is b.v. Visa en PayPal betalingen of de gekende betaalknoppen van de banken een pluspunt. En niet onbelangrijk, ook een keurmerk zoals b.v. het Unizo e-commercelabel, E-commercelabel, Q-shops, e.d.m. zorgen voor een verhoging van de betrouwbaarheid van een online shop.


    Besluit.


    De e-commerce in België is nu duidelijk volwassen geworden. Het is een volwaardig verkoopkanaal, naast een fysische winkel, verkoop op markten of verkoop aan huis. Belangrijk om weten is ook dat e-commerce in België nog een groot potentieel heeft. Op dit moment kochten slechts 50 % van de Belgen online producten aan. In de toekomst kan de online omzet daardoor nog gevoelig stijgen.


    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    06-06-2012 om 10:45 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-commerce in belgie, e-commerce cijfers, e-commerce statistieken, internetverkoop belgie, online verkoop belgie, verwachtingen online verkoop, online verkoop evolutie, online verkoop trends, e-commerce trends
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De cijfers over Facebook in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale media zijn pas zinvol als men via deze weg veel mensen kan bereiken. Dat geldt ook voor Facebook. Voor wie zich afvraagt of het nuttig is om op Facebook aanwezig te zijn, volgen hier de laatste cijfers. Hoe sterk is Facebook in België. Wie bereikt u er mee en wie niet? Een overzicht.

    Facebook is vrij dominant in België.


    Facebook is de laatste tijd heel vaak in het nieuws. Eerst de beursintroductie en dan de mislukking er van. Maar ook overnames zoals van Instagram, berichten over misschien een facebook smartphone, privacy perikelen, enz. enz. Veel rumoer maakt dat veel mensen nieuwsgierig worden in een medium. Ook sociale media ontsnappen niet aan deze stelling.


    Sociale media zijn pas nuttig als
    online reclamemiddel als men er:
    a) veel mensen mee kan bereiken;
    b) men de juiste mensen (doelgroep) er mee kan contacteren;
    c) er een regelmatige communicatie tussen vrienden door ontstaat.

    Pas dan en enkel onder deze voorwaarden is het de moeite waard voor KMO's, zelfstandigen, winkels, handelaars of vrije beroepen om hier tijd (en geld) in te investeren. Sociale media zijn toch gratis? Dat dacht ik niet. U hoeft inderdaad niets aan te kopen (behalve PC en internetverbinding) om een sociale pagina voor uzelf te openen. Dat klopt. Maar een
    bedrijfspagina opmaken en succesvol maken, is nog even iets anders. Bovendien is er zeker een goed plan vooraf nodig wil men slagen. En een behoorlijke kennis van fotobewerking en reclametechnieken is evenzeer noodzakelijk om als professioneel bedrijf door het leven te gaan op een sociale netwerksite. Wie meer wil weten hierover mag steeds even 2TREES contacteren.

    De cijfers over Facebook in België.


    Dat Facebook, wereldwijd 900 miljoen gebruikers, ook in België de grootste sociale netwerksite is. Dat is algemeen geweten. Waar vroeger Netlog nog een meetelde, is dit nu eerder een nichespeler aan het worden. Logisch dus dat veel mensen, en ook bedrijven, een Facebook profiel of pagina actief hebben.

    • In juni 2012 telde Facebook 4.696.020 gebruikers in België. Hiermee kende dit platform een aangroei van meer dan 310.300 gebruikers in de laatste 6 maand.
    • België staat hiermee op de 32e plaats in de wereld volgens aantal gebruikers, na Roemenië maar voor Zweden.
    • Dit betekent eveneens dat 45,05 % van de Belgen (personen) op Facebook aanwezig zijn. Kijkt men naar de online populatie, dan haalt Facebook in België een penetratie van liefst 57,88 %. Dat is heel veel. (Ter vergelijking, Nederland staat op de 27e plaats naar aantal mensen maar haalt maar een penetratie van 38;8 %.)
    • Ook leuk om weten, 51 % van de Belgische facebookers zijn een man. Dus 49 % zijn dan een vrouw.
    • Naar doelgroep toe kan men stellen dat men via Facebook ongeveer 80 % van de mensen kan bereiken tussen 18 en 54 jaar. De best vertegenwoordigde categorie zijn de mensen van 25-34 jaar (25 %), gevolgd door deze van 18-24 jaar (22 %), 35-44 jaar (18 %) en 45-54 jaar (12 %).

    Hoe start u best met Facebook als bedrijf, winkel of handelszaak?


    Om succesvol te zijn op Facebook moet men weten hoe een sociaal platform werkt en hoe men zelf de eigen promotie op een goede, correcte manier kan voeren. Wie bij 2TREES b.v. Facebook reclame bestelt, start met een voorbereidend gesprek waar we een aantal zaken grondig bespreken:

    • Hoeveel tijd wenst de klant door te brengen op Facebook?
    • Wie zal dit doen?
    • Wat wilt u met Facebook bereiken?
    • Wat wilt u delen via Facebook?
    • Wie wenst u te bereiken?
    • Hoe zal u omgaan met de reacties die u ontvangt via uw Facebook pagina?
    Dat zijn eigenlijk de kernvragen waarmee we aan de slag gaan. Op basis hiervan kunnen we een professionele Facebook pagina (een FB bedrijfspagina) opmaken, de FB gegevens zelf juist instellen, de werkingsmiddelen opmaken en instellen en een goed Facebook marketingplan opmaken. Enkel zo kan men succesvol gebruik maken van Facebook voor de online reclame van producten, merken of acties.


    Besluit.


    Facebook is heel dominant wereldwijd, maar ook in België. Voor een doeltreffende FB reclame is een goede kennis, een realistisch plan en een professionele ondersteuning aan te bevelen. Wie meer wilt weten over de Facebook mogelijkheden in België of voor de opmaak van een professionele FB bedrijfspagina kan steeds
    contact opnemen met 2TREES.

    Patrick Puype-
    www.2trees.be

    31-05-2012 om 14:49 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook, facebook bedrijfspagina, , facebook in belgie, facebook promotie, sociale media, sociale netwerken, facebook reclame, facebook voor bedrijven, facebookgebruik in belgie, bedrijf op facebook
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe krijgt uw bedrijfs facebook pagina veel vrienden?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 2TREES ontwerpt regelmatig professionele facebook pagina's voor merken, bedrijven of handelszaken. Even vaak komt dan de vraag: "Hoe krijg ik snel vrienden?". Een populaire facebook pagina uitbouwen gaat niet automatisch. Om succesvol te zijn op facebook heeft men een goede strategie nodig en een even goed plan. Hier volgen alvast 5 tips die zeker kunnen meehelpen om van uw facebook pagina een succes te maken.

    Wanneer heeft uw bedrijf of merk een goede facebook pagina nodig?


    Facebook gaat over communicatie, contact houden, ontdekken en beleven. Dit is helemaal anders dan bij Google. Daar draait alles over (op)zoeken en informeren. Weet dus, als u kiest om aanwezig te zijn op Facebook, dat dit een continue inspanning zal vergen op het vlak van communicatie. Daarom is een goede communicatieplan nodig voordat u begint. En natuurlijk moet uw bedrijf of merk hiervoor toegerust zijn. Als dit geen deel uitmaakt van uw bedrijfscultuur, kan dit best moeilijk worden op langere termijn.


    Weet ook dat een professionele (bedrijfs-) pagina op facebook niet hetzelfde is als uw persoonlijke pagina. Zowel het uitgangspunt, doel als de werking is verschillend. Een persoonlijke facebookstek (uzelf dus) noemt men een facebookprofiel. Uw merk of bedrijf krijgt een facebookpagina. Om een professionele facebookpagina te ontwikkelen, vertrekken we van een voorbereidend gesprek waar we samen praten over uw bedoeling met facebook, wat u wel en niet zal doen en hoe u dit zal onderhouden en promoten. Wilt u meer weten hierover,
    neem hier vrijblijvend met ons contact op.

    Wat moet u doen om (veel) vrienden te krijgen van uw facebook pagina?


    Zoals hierboven uiteen gelegd moet de promotie via uw eigen facebook pagina passen in de normale werking van uw zaak. Daarvoor denkt u eerst na waarom iemand fan zou willen worden van uw merk of bedrijf, waarom een fan dit vervolgens zou willen blijven en ten slotte hoe u er kan in slagen om de vrienden en kennissen van uw fans aan u te binden.

    • Ruim 75 % worden fan van een facebook pagina omdat ze een uitnodiging hiertoe hebben ontvangen. Dat kan een uitnodiging zijn per brief, mail, op een advertentie of op een poster. Dat is gigantisch succesvol. Wilt uw bedrijf of uw merk een groot aantal fans, volgers of likers bekomen, zorg dan dat ze een goede reden krijgen om uw bedrijfspagina "leuk" te vinden. En vraag het ze!
    • Een goede 60 % is fan van een merk of bedrijf omdat een vriend of kennis hen hiertoe aangezet heeft. Dat is ook een heel behoorlijke score. Denk er daarom zeker aan om uw bestaande vrienden actief bij uw merk of product te betrekken en zorg ervoor dat zij hun vrienden bij u aandragen. Ook met stimulerende promotie-acties (reclame acties) kunt u uw eigen vrienden in beweging zetten. Doen!
    • Ongeveer 50 % van de facebook vrienden van een merk of bedrijf hebben zich spontaan aangevriend (op de Vind ik leuk-knop gedrukt). Facebook reclame zelf (betaalde advertenties) zijn een goed middel om uw professionele pagina binnen facebook bekend te maken. Maar ook hier geldt de regel dat niets automatisch gaat. Ook goede offline en online reclame acties kunnen maken dat nieuwe mensen uw facebook pagina leuk gaan vinden.
    • Eenmaal men vrienden heeft, is de volgende vraag: hoe behoudt u uw vrienden? Onderzoek leert dat bijna 40 % van de facebook vrienden ooit gestopt zijn met een merk of bedrijf te volgen. Dit gebeurde voornamelijk omdat de interesse in het merk of bedrijf afnam of omdat de informatie via facebook niet meer interessant genoeg bevonden werd. Daarom terug het advies om continue uw facebook vrienden te blijven aanspreken en te betrekken bij uw merk.
    • Een laatste vraag die nagenoeg iedereen ons stelt: "Hoe vaak moet ik dan berichten plaatsen op mijn facebook pagina?" Blijkt dat bijna 30 % van de facebookers zich reeds de-frienden een te grote hoeveelheid oninteressante berichten was. Goed om in het oog te houden, want naast de kwaliteit van uw berichten is de regelmaat van publiceren en de hoeveelheid aan inhoud van belang. Maar verder zijn er geen vaste regels in te stellen. Het enige wat u moet voor ogen houden is dat de informatie die u via uw facebook pagina verspreid leuk, interessant en de moeite waard moet zijn. Denk er aan dat facebook draait rond communiceren, ontdekken en beleven.
    Besluit.

    Een aantrekkelijke, professioneel gemaakte facebook pagina kan voor elk bedrijf of merk interessant zijn om nieuwe mensen (klanten) aan zich te binden. Om succes te hebben met de facebook pagina is het essentieel om vooraf een goed online communicatieplan te ontwikkelen en een doelgerichte facebook strategie op te maken. En weet ook dat een facebook pagina geen
    alternatief is voor een goede website. Voor meer informatie of een concrete vraag over uw eigen facebook aanwezigheid, neem vrijblijvend met 2TREES contact op.

    Patrick Puype - www.2trees.be

    24-05-2012 om 14:46 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook vrienden, vind ik leuk, facebook vrienden maken, vrienden aantrekken, facebook pagina promoten, reclame maken op facebook, facebook reclame, facebook bedrijfspagina, professionele facebook
    16-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is essentieel op een goede website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Er zijn twee dingen belangrijk voor een goede website: de technische bouw en de inhoud van een website. Maar niet alle inhoud is evenveel waard. Een aantal zaken zijn gewoon onmisbaar omdat ze sterk de aandacht trekken van de bezoekers. In dit artikel leest u welke informatie zeker op een goede website moet staan.

    Waarom is de inhoud belangrijk voor een goede website?

    De meeste mensen gebruiken tegenwoordig een zoekmachine om informatie of een website te zoeken op het internet. In Europa gebeurt dit in meer dan 95 % met Google. Maar het principe is ook voor andere zoekrobotten hetzelfde. Zoekmachines lezen de inhoud en kijken naar de structuur van een website om te weten welke informatie er op staat en wat een groter belang heeft. De inhoud wordt quasi altijd door woorden gevormd. Daarom is de tekst van een website, de wijze waarop deze opgebouwd is en de woorden die gebruikt worden van vitaal belang voor een goede vindbaarheid van een website.

    Een goede webbouwer houdt rekening met de Google richtlijnen voor webbouwers. Vaak kunt u (mits een supplement) ook uw teksten zoekmachinevriendelijk laten omvormen door uw webpartner. Daarvoor analyseren wij de inhoud van uw website, kijken na of de gebruikte key-woorden vaak gebruikt worden bij zoekopdrachten en vervangen minder populaire woorden door trefwoorden die wel meer gebruikt worden. Meestal wordt ook aan de zinsbouw (korte zinnen) en de structuur gesleuteld. Zo kan de vindbaarheid van een website heel sterk verbeteren waardoor ook de Google ranking verhoogt.

    Welke informatie is onmisbaar voor een goede website?

    Bezoekers aan uw website vormen zich in een fractie van een seconde een idee over uw website en over de inhoud. Bijna op het gevoel oordelen zij of uw site hen interesseert en of de inhoud voor hen van belang is. O.m. daarom is een logo heel belangrijk als herkenning. Bovendien zorgt het meestal voor een positieve eerste indruk.

    Onderzoek door de Missouri University of Science and Technology toont aan dat bezoekers zich binnen 1/5 seconde een eerste indruk vormen over een website. Maar het duurt gemiddeld 2,6 seconden vooraleer het oog zich heeft aangepast aan een website. Daarom is een positieve indruk van cruciaal belang om succes te halen uit uw website. Wat zijn nu de zaken die sterk de aandacht trekken van online bezoekers en hoe lang blijft men geconcentreerd op deze informatie:
    • het logo – 6,48 seconden
    • de hoofdnavigatie – 6,44 seconden
    • het zoekvenster – 6 seconden
    • sociale netwerklinks – 5,95 seconden
    • de hoofdfoto – 5,94 seconden
    • de tekst zelf – 5,59 seconden
    • de onderkant van de website – 5,25 seconden.
    Dit is van cruciaal belang om mee rekening te houden. Het onderzoek stelde immers ook vast dat hoe langer de mensen op een website bleven hangen, hoe positiever men deze beoordeelde. Daarom is het zonder meer slim om alle elementen te gebruiken die online bezoekers kan binden aan uw website.

    Onderzoek leert verder ook dat de plaats waar iets op een website staat van belang is. Anders gezegd, niet elke plaats op een website is even veel waard. Daarom zorgt 2TREES er steeds voor dat bovenstaande, vitale elementen op een website geplaatst worden op die plaatsen die spontaan eerst bekeken worden door online bezoekers.

    Besluit.

    De eerste indruk is sterk bepalend voor het succes van een website. Deze indruk wordt spontaan en binnen 1/5 seconde gevormd. De aanwezigheid van een aantal zaken kan de bezoekduur aan uw website sterk verhogen. Hoe langer online bezoekers op uw website blijven, hoe positiever zij deze beoordelen en hoe succesvoller deze kan worden uitgebouwd.

    Meer informatie over het verbeteren van een bestaande website of voor een nieuwe site, neem vrijblijvendcontact op met 2TREES websites, online shops, online reclame.

    Patrick Puype – www.2trees.be

    16-05-2012 om 18:43 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:website verbeteren, online bezoeken verhogen, meer bezoekers website, website bezoekers, site bezoekers, website optimalisatie, aantal bezoekers website, webdesign, redesign website, seo website, website tools, ranking website
    10-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe uw omzet verhogen en de prestaties verbeteren van uw website?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondermaats presteren is een van de meest voorkomende problemen bij websites. Dat heeft vaak te maken met de inhoud en de manier waarop een website is opgebouwd. Wat zijn de vijf grootste fouten waardoor de prestaties van een website kunnen verbeteren?

    Hoe komt het dat een website slecht presteert?


    Aan de ene kant moet de technische opbouw en het ontwerp zoekmachine vriendelijk gebeuren. Bij het ontwikkelen van een website houdt een professionele webbouwer beslist rekening met de richtlijnen voor een goede vindbaarheid door zoekmachines. Niet iedereen die websites bouwt is even vaardig op dit vlak.


    Maar ook als (toekomstig) eigenaar van een website kunt u meehelpen om de prestaties van uw nieuwe website zo goed mogelijk te krijgen. Dan spreken we over de inhoud die u aan uw webbouwer doorgeeft. Zorg vooreerst dat u duidelijk opschrijft waarom u een nieuwe website wilt. Dat is echt belangrijk. Vervolgens maakt u een lijstje van uw producten of diensten die u online wilt adverteren. Hiernaast zet u telkens de voordelen voor de mensen om bij u te bestellen. Ziezo, dat is essentiële informatie die van u zelf moet komen. En hier kan
    een professionele webbouwer dan mee aan de slag.

    Vijf tips die zeker de prestaties van uw website verbeteren.


    Onderzoek leert dat vaak dezelfde fouten terugkomen bij websites waardoor ze niet goed presteren op het internet. Hieronder vindt u de vijf belangrijkste redenen waarom een website niet geeft wat men ervan verwacht. Dat zijn dan ook de 5 belangrijkste tips om de prestaties van een website te verbeteren.

    • Een wanordelijke of onduidelijke structuur van een website schaadt de vindbaarheid. Zoekmachines (en online bezoekers) houden van duidelijkheid. Hoe beter uw informatie is ingedeeld in goed ingedeelde rubrieken, onderverdelingen, categorieën, enz., hoe gemakkelijker de mensen uw informatie terugvinden en hoe vlotter zoekmachines uw website bovenaan de zoekresultaten weergeven. Zorg daarom dat uw webbouwer een goede lijst krijgt van uw producten of diensten. Maar ook over alle andere informatie die u op uw website wilt plaatsen. Hiermee kan een professionele webbouwer aan de slag op de beste structuur voor uw nieuwe website op te maken.
    • Commercieel opgemaakte teksten stimuleren online bezoekers om contact op te nemen. Een website is een beetje communiceren zonder gesproken woorden met uw (toekomstige) klant. Daarom is het een goed idee om uw webbouwer een supplement te betalen om uw teksten klantgericht en commercieel te laten opmaken. Een website die op de homepagina start met: "Welkom op onze nieuwe website. Ons bedrijf XYZ werd 15 jaar geleden gesticht door dhr. ... zaliger..." zal veel minder resultaat geven dan "Wij zijn gespecialiseerd in het ontstoppen van buizen van keukens, badkamers, WC's, enz. We werken heel efficiënt en snel. Hierdoor vallen onze prijzen heel erg mee..." Zorg dat al uw teksten op uw website klantgericht opgemaakt zijn en dat uw voordelen goed naar voor komen.
    • Vraag uw klant regelmatig om te reageren. Dat noemt men "Call To Action" of CTA. Op deze manier is het voor uw online bezoeker duidelijk wat hij kan doen met uw aanbod, maar ook voor u is het de snelste weg om nieuwe klanten binnen te krijgen. Even voortbordurend op bovenstaand voorbeeld kan dit zijn "... Hierdoor vallen onze prijzen heel erg mee. Heeft u verstopte buizen of een vochtprobleem? Test ons even en contacteer..." En de contacteer-tekst krijgt dan natuurlijk een interne link naar uw contactpagina. Maar ook een goed ontworpen reclamebanner, CTA-knop of een aanklikbare reclame-afbeelding kunnen prima werken.
    • Een te ingewikkeld contactformulier jaagt uw online klanten weg. De gulden regel voor een contactformulier bepaalt dat u enkel vraagt wat noodzakelijk is. Het is contraproductief om 15 velden te laten invullen indien u enkel een naam, telefoonnummer, e-mailadres en vraag nodig heeft. De rest komt later wel nadat u contact gekregen heeft, een offerte opgemaakt en een bestelling binnengekregen hebt. Hou het simpel en eenvoudig voor de mensen om met u in contact te komen.
    • De SEO van uw website ontbreekt of is gebrekkig opgebouwd. Een goede SEO (zoekmachine optimalisatie) in combinatie met de inhoud van uw website en de meest gebruikte zoekopdrachten is essentieel om uw website bovenaan de zoekresultaten te tonen. Als uw website goed gebouwd is en de SEO is met vakkennis opgebouwd dan zal uw website vlot gevonden worden en hoog weergegeven worden in de zoekresultaten. Zo kunt u dan veel bezoekers aantrekken waardoor de ranking van uw website snel zal verhogen. Maar zonder (goede) SEO is uw website voor een deel vleugellam.
    Besluit.

    Om een goede website te krijgen waar u trots op bent én die ook nog goed presteert zijn een aantal eenvoudige regels van toepassing. Zorg enerzijds voor duidelijke boodschappen / inhoud op uw website en kies anderzijds
    een professionele webbouwer die over een goede vakkennis beschikt. Dan krijgt u van uw webontwikkelaar beslist heel bruikbare tips en een goede hulp bij het opmaken van uw nieuwe website.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    10-05-2012 om 11:48 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:SEO website, website verbeteren, prestaties website verbeteren, meer klanten, meer bezoekers, vindbaarheid verhogen, ranking verbeteren, omzet verhogen, tips website, +SEO, +vindbaarheid, +ranking
    02-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 essentiële tips voor goede online reclame.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie succesvol een zaak wil uitbouwen kan niet zonder reclame. Dat geldt eveneens voor wie een website bekend wil maken of wie een webshop uitbaat. Bedrijven, winkels en handelaars die via het internet zaken doen, hebben baat bij online reclame. Lees hier de 5 tips die u zeker moet weten om zo goed mogelijk online reclame te maken.

    Waarom kiezen voor online reclame?


    Zeker voor middelen die via het internet verlopen, is online reclame gewoonweg onmisbaar. Aan de ene kant is internet reclame
    goedkoper dan traditionele reclame. U kunt deze haarfijn afstemmen op elke gewenste doelgroep en de resultaten zijn 100 % meetbaar. Maar dat is niet alles. Via online reclame trekt u rechtstreeks mensen aan via het internet. En precies daar is ook uw website of webshop te vinden. Met een simpele muisklik kunt u (potentiële) klanten tot bij uw producten krijgen. En nu uw klanten er toch zijn, kunt u maken dat zij direct een bestelling plaatsen. Hiervan kan traditionele reclame enkel dromen.

    Toch een bemerking. Noch met online, noch offline reclame bereikt u alle mogelijke klanten. Hoe vaak iemand via computer, tablet of smartphone in verbinding gaat met het internet, toch leest men nog altijd een (gratis) krant of tijdschrift, passeert men voorbij reclame-affiches, opent men dagelijks de brievenbus, enz. De meest effectieve reclame maakt gebruik van een mix van offline en online reclame. Onderzoek toont wel aan dat bedrijven, winkels en handelaars die hoofdzakelijk via het internet werken na verloop van tijd tot
    80 % van hun reclamebestedingen online laten verlopen.

    5 essentiële tips voor goede online reclame.


    De beste online reclame is opgemaakt volgens de regels van het internet en houdt rekening met het surfgedrag van de mensen. Internet advertenties zijn daarom eenvoudig opgemaakt, hebben een sterk wervende tekst en verleiden steevast tot een bepaalde actie. Voor het opmaken van doeltreffende online reclame vertrouwt u best op
    een specialist. Maar er zijn wel een aantal zaken die u best voor ogen houdt om de juiste online reclame-campagne te bestellen:

    • Kies de juiste doelgroep voor uw online reclame. Dit is heel belangrijk om de juiste teksten te gebruiken zodat zoveel mogelijk potentiële kopers aangesproken worden. Ook voor de opmaak (lay-out) van een advertentie is dit een must om weten. En tenslotte bepaalt de doelgroep ook de periode waarin reclame gemaakt moet worden.
    • Kies de juiste online reclamemiddelen voor uw promotie. Nu u weet wie u wilt bereiken, is het eenvoudiger om te ontdekken hoe u ze kunt aanspreken. U kunt kiezen uit een waaier van online reclamemiddelen, gaande van e-nieuwsbrieven, google reclame, facebook advertenties, banners, gratis kortingsites, enz. Meestal, afhankelijk van de prijs, kunnen een paar complementaire online media samen gebruikt worden om het succes te bevorderen.
    • Hoe groter, hoe beter. Voor banners kunt u zich hier zeker iets bij voorstellen. Skyscrapers (vertikaal, rechthoekig), leaderboards (grotere skyscrapers, ook horizontaal) en vierkante advertenties (rectangles) zijn gemiddeld zo'n 5 keer effectiever dan kleine banners of buttons. Maar ook als u commerciële ruimte koopt op een bestaande nieuwsbrief scoort u beter als uw online reclame dubbel zo groot is als de andere artikels.
    • Hoe vaker, hoe beter. Dat is een van de algemene principes van doeltreffende promotie en geldt zeker ook voor online reclame. Hoe meer men uw online reclame ziet, hoe beter men ze onthoudt en hoe langer men uw merk of producten zal herkennen. Ook nadat uw campagne is afgelopen kan er een tijdje nog een herkenningseffect overblijven. Zeker als ook uw logo, naam of merk dominant vermeld werd.
    • Eén idee per keer. Hou het eenvoudig en simpel. Op het internet heeft niemand tijd (toch enkel maar de tijd die men aan uw boodschap spendeert). Bovendien beslist men met een oogopslag of iets interessant is. Zorg daarom dat uw online advertentiecampagne 1 boodschap telt en zorg voor een eenvoudige call to action. Simpel gezegd: Kijk hier, wil je het hebben, klik nu hier. Maar nogmaals, ook hoe het voorgesteld wordt (de verpakking) is minstens even belangrijk.
    Besluit.

    Online reclame biedt heel veel troeven voor wie de juiste mensen kan aanspreken met de ideale boodschap. Bovenstaande essentiële tips helpen u uw online reclame voor te bereiden. Voor de uitwerking en opmaak van uw internet reclame acties neemt u best even contact op met een goede internetpartner.


    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    02-05-2012 om 14:17 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:beste online reclame, online reclame, tips online reclame, goede tips online reclame, hoe online reclame maken, essentiele tips online reclame, waarom online reclame
    27-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 5 veelgemaakte fouten bij CMS websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zelf aanpasbare websites zijn handig om zelf regelmatig aanpassingen door te voeren. Dat is echter niet altijd een goed idee. Vaak stellen we vast dat CMS websites snel een onverzorgde indruk krijgen. Dat is ergens normaal. Webdesign is immers een vak en amateurs bezondigen zich snel aan een aantal veelgemaakte fouten. Hier volgen enkele tips om fouten bij een website te vermijden.

    Waarom zijn fouten nefast bij goede websites?


    Het internet en zeker de zoekmachines werken een beetje volgens hun eigen regels. Daar houdt een goede webdesigner best rekening mee bij het opmaken en onderhouden van websites en online shops. Veel belangrijker is om weten dat deze regels er eigenlijk voor zorgen dat bezoekers instinctief vertrouwen krijgen in een website en in haar inhoud. En dat is een kernpunt. Het komt er immers op aan om binnen de 5 seconden een surfer te overtuigen. Anders klikt hij weg naar een concurrent.


    Nu, het gevaar bij zelf aanpasbare CMS websites is eigenlijk dat de gebruiker niet noodzakelijk over de juiste kennis beschikt om de eigen website fris, modern en actueel te houden. Goed bedoeld, zonder twijfel. Maar aan intenties heeft een online bezoeker echt geen boodschap. Deze surft op het internet ergens naar toe, ziet een website en oordeelt. Goed of slecht, u krijgt meestal maar 1 kans bij een online bezoeker om zijn vertrouwen te werven. Doordat zelf aanpasbare websites zo gemakkelijk zelf te beheren zijn door niet-professionals zijn deze na verloop van tijd heel kwetsbaar op het vlak van geloofwaardigheid. Wat zijn nu de 5 meest gemaakte fouten bij CMS websites?


    De 5 veelgemaakte fouten bij CMS websites.


    Zelf aanpasbare (of CMS) websites zijn zo ontworpen dat niet-professionelen gemakkelijk de inhoud kunnen aanpassen. Dat geldt zowel voor foto's, teksten tot zelf nieuwe webpagina's bijmaken. Alles gebeurt menugestuurd via een aparte login. Zo kunnen (goedbedoelde) amateurs vlotjes "hun ding" doen. Niet altijd goed, want de meest voorkomende fouten zijn.:

    • De website heeft geen juiste boodschap meer of vertelt een warrig verhaal. Hou goed voor ogen dat online bezoekers altijd informatie zoeken. Vaak is dit een oplossing voor een probleem, een artikel of dienst of een zekerheid dat men zoekt. Dit is dan ook quasi altijd de reden waarom u een website online heeft staan. Nu zien we vaak dat, naarmate "amateurs" regelmatig een website aanpassen, dat de boodschap van de zaak beetje bij beetje verdwijnt. De hoofdreden is omdat niet-professionals hier gewoon niet meer aandenken eenmaal ze hun website wijzigen. Ze concentreren zich enkel op "een leuk verhaal", een "toffe bijdrage", "knappe foto", enz. zonder dat zij zich afvragen of dit in het groter verhaal van de website past. En snel wordt een website zo een onsamenhangend geheel. Met alle gevolgen van dien...
    • De gebruikte foto's zijn niet geschikt voor een website. Nog een veel voorkomende fout zijn foto's. Met de iPhone of digitale camera is snel een foto gemaakt. En ook gemakkelijk ge-uploaded naar een website. Echter meestal zijn zo'n foto's veel en veel te zwaar voor online gebruik. En dan krijg je websites die traag inladen, hosting die snel vol staat en sites die niet meer te lezen zijn. Foto's voor internet zijn bij voorkeur tussen de 150 à 500 kb groot en zijn best volgens een aantal regels gemaakt. Ook niet-bewerkte foto's zijn vaak een vloek op een website. Elke foto voor internet moet worden bijgesneden, soms opgelicht, ge-herkadreerd, recht gezet, enz. Zo zorgt u er voor dat uw CMS website een verzorgde en uniforme aanblik blijft behouden.
    • Te veel advertenties zijn een moord voor een website. Altijd leuk om ook nog eens geld te verdienen met uw website. Dan komen banners, pop-up schermen, zelf openende videofilms, enz. snel om de hoek kijken. Meestal geen goed idee want snel merkt men overdrijving en dat moet men beslist vermijden. Hou voor ogen dat reclame op een website enkel werkt als dit heel erg met mate toegepast wordt. Anders bent u gegarandeerd snel uw bezoekers kwijt.
    • Foute inhoud is ook een top killer voor websites. Foute inhoud kan op 2 vlakken erg contraproductief werken. Enerzijds verouderde of niet-relevante inhoud maakt dat mensen echt wel geen vertrouwen houden in uw website (en zaak). Maar ook taalfouten, stijlfouten, afschuwelijke kleurencombinaties, ... geven uw website een hoog amateurgehalte. En niemand die ergens geld moet voor geven, vertrouwt spontaan een amateur.
    • Tot slot een goede hosting is even belangrijk als een goede website. Veel mensen staan hier niet bij stil. Hosting ziet men niet. Het verloopt op de achtergrond. Snel is dan ook beslist om maar de goedkoopte te nemen. Hou wel voor ogen dat een goede hosting de motor vormt voor uw website. Mindere hosting geeft voor gevolg dat sneller virussen via uw website verspreid kunnen worden, u zelf aanpassingen traag en met moeite kunt opladen, uw website van tijd tot tijd offline gezet wordt, soms bepaalde toepassingen (tijdelijk) niet meer werken op uw site, enz. Websites die vlot inladen kunnen 20 - 30 % meer bezoekers doorgestuurd krijgen van Google. Online klanten die met krakkemikkige websites geconfronteerd worden, vertrouwen snel het zaakje niet meer. Kies dus ook bewust en met kennis een goede webhoster.

    Besluit.


    Zelf aanpasbare of CMS websites
    zijn zonder twijfel heel geschikt om zonder kosten, snel en vaak wijzigingen door te voeren aan een website. Maar ook webdesign is een vak. Wie vakkundig zelf zijn website wilt beheren, neemt best een paar lessen in webdesign, lay-out en online marketing. Zo vermijdt men een wanordelijke website. Of beter, voor het beste resultaat, vertrouw uw website toe in de handen van een goede online partner.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    27-04-2012 om 16:34 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:hoe cms website onderhouden, onderhoud cms website, onderhoudstips website, tips cms websites, tips onderhoud cms, tips website onderhoud, website onderhouden, website tips onderhoud
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf goede tips voor een foute website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet staat vol van goede informatie en mooie websites. En toch ergeren mensen zich steeds vaker aan bepaald irritante zaken als ze websites bezoeken. Dat is niet echt bevorderlijk voor uw succes. Wat zijn nu de meest ergerlijke zaken op een website of waardoor verliest u klanten en omzet via uw website.

    Hoe kan een website anti-reclame zijn?


    Mensen die het internet opgaan, openen meestal een browser, typen een paar woorden in en zoeken zo informatie. Gemakshalve laten we nu even Facebook, Google+ en andere twitters achterwege want die werken niet volgens het open principe van websites. Dat is de grote kracht van het internet. Uw informatie (via een goede website) is permanent beschikbaar voor mensen die hier naar op zoek zijn. En reken maar dat ze blij zijn als ze u bij een probleem of vraag snel vinden op het internet.


    Ziet uw website er mooi en betrouwbaar uit? Is alle informatie netjes gestructureerd en goed vindbaar? Verstaan de mensen wat u aanbiedt en hoe u werkt? Kunnen ze gemakkelijk met u in contact komen? Allemaal prima. Dan mag u zeker regelmatig nieuwe klanten verwelkomen die u via het internet hebben leren kennen. Totdat ... er zo van die ergerlijke dingen voorkomen op een website. U kent dit wel. U vindt dan al eens een goede website en begint te lezen. Dat probeert u althans. Want eerst moet u een taalkeuze maken, en dan misschien een enquête invullen, en dan nog ... Enfin, heel herkenbaar? Welnu dat zijn voldoende redenen waarom mensen snel wegklikken van een website en ergens anders klant worden. Wat zijn nu de meest ergerlijke (en dus contraproductieve) zaken op een website?


    De 5 meest ergerlijke zaken voor een foute website.


    Er zijn een aantal criteria waar aan een goede website moet voldoen. Zo o.m. moet de informatie er duidelijk en goed gestructureerd opstaan. Hij moet snel inladen en
    foutloos navigeren. En vooral, een goede website mag niet op de zenuwen werken van de bezoekers. En dat laatste is essentieel, zoniet zijn de online bezoekers binnen de kortste keren terug weg. Wat zijn nu de 5 meest irritante zaken op een webiste.
    • Hoog boven ieders ergernissenlijstje staat de pop-up reclame op een website. U bent goed en wel beginnen lezen en floeps. Daar komt zo'n vies, donker veldje van boven neergedwarreld die u "beleefd doch opdringerig" vraagt om uw mening of een andere bevestiging. Misschien zijn er klanten die het leuk vinden om zo kans te maken op een ipad, auto of vliegvakantie (die men toch nooit wint), maar veruit de meeste mensen zijn al lang van uw website verdwenen.
    • Een heel goede tweede is geluid dat automatisch start als uw website inlaadt. Dat kan dus gaan om achtergrondmuziek (let ook op auteursrecht!) of een bedrijfs- of videofilm die automatisch losbarst. Erg, erg frustrerend. Zeker voor de mensen die snel op hun werk (ook de meerderheid) nog even iets opzoeken voor hun privé. Uw klant komt er met rode oortjes van af en zal beslist nooit meer spontaan naar uw site surfen.
    • Op drie vinden we veel en storende animatie op een website terug. Mensen zoeken informatie via websites. Dan willen ze ook effectief lezen wat er op uw site staat. Denk aan de 3 seconden regel. Heel vervelend als de aandacht van uw online bezoekers telkens wordt weggehaald van uw boodschap door draaiende, wisselende, kantelende beelden. Of nog erger, door zo'n stomme smiley's of zichzelf herhalende figuurtjes. Jakkes...
    • Ook not done en voldoende reden om elders te zoeken zijn stomme foto's of foute beelden. Denken we maar aan van die steriele beelden van een paar mensen, strak in pak en das, die blij stom staan grijnzen naar elkaar rond een vergadertafel. Of van die typische foto's van fotodatabanken die blijkbaar iedereen op hetzelfde moment wil gebruiken en die u dan ook op veel sites tegenkomt. Ook foto's zonder bijschrift vallen onder deze categorie, want het vrij frustrerend als men op een foto iets ziet maar niet echt zeker is wat het betekent. Goede foto's zijn wel belangrijk.
    • En tenslotte, het goede oude contactformulier sluit de rij af. Dit is zeker nuttig en moet aanwezig zijn op een goede website om bezoekers snel contact te laten opnemen. Maar vaak moet men eerst zijn ganse personalia opgeven (tot en met schoenmaat), liefst met zo'n asterix velden waar men niet overheen kan, vooraleer men een bericht kan verzenden. De enige goede manier is om via het contactformulier enkel maar die info te vragen die op dat moment nuttig is (naam, e-mailadres, telefoon en boodschap). En verder natuurlijk de overige mogelijkheden om met u in contact te komen duidelijk op uw website zetten. Zo krijgt uw toekomstige klant weer een gezonde keuze.
    Besluit.

    Een goede website maken is niet echt eenvoudig en vergt vakkennis, gezond inzicht en een goede kennis van de wensen van de online surfers. Om de kans op succes met een website te verhogen, zorgt men er best voor om zo
    weinig mogelijk irritante zaken in een website te verwerken.
    Voor meer informatie over een goede website of voor het verbeteren van uw bestaande website, contacteer nu vrijblijvend 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    27-04-2012 om 16:31 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:ergerlijke website, foute website, fouten op websites, gebruiksvriendelijke website, goede websites, irritante elementen website, irritante websites, klantvriendelijke websites
    11-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 praktische tips om uw privacy te beschermen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sociale media zijn niet meer weg te denken uit het leven van de mensen. Net zoals het computer- en smartphonegebruik. Dan zijn goede privacy instellingen belangrijk om uw eigen gegevens zo goed mogelijk te beschermen. In dit artikel leest u 5 praktische tips om uw privacy goed te beschermen.


    Steeds meer aandacht voor privacy beveiliging.


    We worden er regelmatig met onze neus op gewezen in de pers. Veiligheidslekken kunnen verstrekkende gevolgen hebben. Diefstal van betalingsgegevens, of zelfs identiteitsdiefstal komen voor op het internet. Daarom hebben gebruikers steeds meer aandacht voor de veiligheidsinstellingen van de programma's op hun computer en programma's. En dat is maar goed ook.


    Zeker met het intensiever gebruik van sociale media allerhande is het juist instellen van uw persoonsgebonden gegevens belangrijk. Maar ook de gebruikersinstellingen achteraf moeten ook juist worden ingesteld. Vergeet tenslotte niet om van tijd tot tijd uw instellingen te herbekijken. Op een bepaald moment in uw leven kunt u liever niet meer "zo open" zijn als in uw argeloze jeugd. Heel opvallend, vrouwen zijn over het algemeen voorzichtiger met de informatie die ze delen. Liefst bijna 70 % laten enkel hun vrienden toe op hun sociale profielpagina, terwijl amper 48 % van de mannen deze informatie afgeschermd heeft tegen onbevoegden.


    5 praktische tips om uw privacy te beschermen op sociale media.


    Het meest doeltreffend is natuurlijk ervoor zorgen dat uw gebruiksinstellingen goed ingesteld staan. Erg moeilijk schijnt dit niet te zijn. Het is wel heel intensief werk én u zorgt er best voor dat bepaalde instellingen elkaar niet tegenspreken. Wie zeker wilt zijn, kan hiervoor (eenmalig) beroep doen op
    een gespecialiseerde partner. Zeker voor professionele gebruikers (bedrijven, zelfstandigen, ...) kunnen we dit aanraden. Eenmaal dit ingesteld staat, dan nog leeft u best volgende regels na om uw privacy veilig te houden.
    • Aanvaard geen vriendschapsverzoeken van mensen die u niet kent. Dat is eigenlijk de evidentie zelf, maar toch zondigen heel wat nieuwe sociale mediagebruikers (vnl. mannen) tegen deze regel. Denk er ook aan dat op internet niet iedereen is zoals men zich voordoet. Het is heel gemakkelijk om een vals profiel op te maken en zo door het internetleven te gaan. Stelt men na verloop van tijd vast dat er toch "vreemde eenden" in de bijt gekomen zijn, dan kan men deze nog steeds ontvrienden of de-frienden. Dit gebeurt ook steeds vaker om het vriendenbestand op te kuisen.
    • Denk steeds na vooraleer u een bericht of foto op het internet plaatst. Probeer in te schatten of u volgende week nog blij zal zijn met uw commentaar, of die foto later door werkgevers gesmaakt zal worden en of uw reactie geen negatief effect zal hebben voor uw eigen imago. Bij twijfel, post niets waar u niet zeker van bent dat u er later geen spijt van zal krijgen. Berichten op het internet zijn hardnekkige dingen en eenmaal geplaatst, krijgt u ze nog moeilijk volledig weer weg. Gebeurt er toch een slippertje, weet dan dat je steeds commentaar terug kan verwijderen. 't is wel weg, maar als je bericht door (veel) vrienden is rondgestuurd, blijft het wel gezien. Toch best opletten vooraf dus.
    • Blijf goed in de gaten houden wat men over uzelf vertelt op het internet. Men kan u taggen op foto's, reageren op berichten die u plaatst of uw berichten doorsturen via andere media zoals b.v. twitter. Ziet u een vermelding waar u niet mee akkoord bent, of tagt men u ten onrechte op een foto, neem dan contact op met de "dader" en vraag om die reactie te verwijderen (of untag u zelf).
    • Controleer ook regelmatig de berichten van uw vrienden op het internet. Lees wat ze schrijven (evt. waar u in voorkomt) en wat ze delen met hun vrienden. Ziet u een bericht waar u niet mee akkoord gaat en dat betrekking heeft op u en uw imago, vraag hen dan om deze post te verwijderen of anders te formuleren. Ook secundaire vermeldingen zijn belangrijk en dragen bij tot uw imago op het internet.
    • En tenslotte, beveilig u met goede antivirussoftware. Vaak start het misbruik door infectie van uw computer via bijlagen bij berichten, annexen bij foto's die men downloadt, malware, enz. Indien u een professionele gebruiker bent, kunt u natuurlijk voor betalende antivirus software kiezen. Privé personen hebben de keuze om dit ook te doen of anders om een goede gratis antivirus beveiliging te kiezen (b.v. Avast).

    Besluit.

    Door het intensief gebruik van computers, het internet en sociale media in het leven van alledag is het belangrijk om aandacht te schenken aan een goede beveiliging van de instellingen. Systematisch de instellingen van een account, programma of computer juist definiëren is belangrijk. En achteraf een goede veiligheidsetiquette naleven houdt uw online imago top.


    Voor meer info over noodzakelijke veiligheidsinstellingen of voor het checken en updaten van uw privacy instellingen,
    contacteer vrijblijvend 2TREES.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    11-04-2012 om 00:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:privacy instellingen, beveiliging instellingen, instellen beveiliging, beveiliging computers, beveiliging programma's, safety on, beveiligen programma's, veiligheidsinstellingen, computer beveiliging, privacy beveiligen
    04-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vijf courantste problemen voor websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niet elke website die op het internet te vinden is, werkt even vlot. Soms komen zelfs na verloop van tijd een aantal problemen met een website naar boven. Welke zijn de vijf meest voorkomende problemen voor webistes en wat kunt u er aan doen? Dat leest u hier in dit nieuw artikel.

    Waardoor komen problemen voor bij een website?


    Laten we er gemakshalve van uitgaan dat elke nieuwe website volgens de regels van kunst is gemaakt (wat echt niet altijd het geval is). Dit betekent dus dat deze sites gemakkelijk gevonden en weergegeven worden door de zoekmachines, dat ze vlot inladen en alle informatie snel leesbaar is. Er zijn echter een aantal redenen waarom dit niet (meer) het geval is voor websites. Dat kan aan de
    programmering van de website liggen, maar net evengoed aan de instellingen van de computer of aan de webeigenaar zelf.

    Het komt zelfs voor dat websites, die bij de oplevering perfect werkten, na verloop van tijd plots stroever reageren. Vaak is dat het geval bij zelf aanpasbare (CMS) websites. Daar ligt de oorzaak bijna altijd aan het
    onoordeelkundig toevoegen van informatie op de website. Maar ook de computer van de surfer zelf kan de oorzaak zijn. Te hoog ingestelde veiligheidsprocedures b.v., firewalls of spamfilters zijn niet altijd gezond voor het internetgebruik. Wie vaak problemen ondervindt bij het zoeken op het internet moet dus naar een aantal oorzaken gaan zoeken.

    De vijf courantste problemen voor websites (en hun oplossing).


    De volgende problemen zijn heel herkenbaar voor wie regelmatig op het internet surft. Ze behoren tot de vaakst voorkomende problemen. Als website eigenaar kan u beslist ooit wel een (paar) van deze opmerkingen in uw mailbox ontvangen. Daarom zijn de volgende opmerkingen nuttig voor zowel surfers als website eigenaars.

    • Uw website opent heel traag.
      Soms komt de tekst van een homepagina direct te voorschijn en laden de afbeeldingen lijn per lijn (of niet) in. Het gebeurt ook dat maar een deel van een webpagina inlaadt. Of zelfs helemaal niet. Dan krijg je na verloop van tijd de melding dat de wachttijd voor de verbinding is verstreken.
      Er kunnen een aantal oorzaken hiervoor zijn. Als een website traag inlaadt is er misschien een probleem met het vrije geheugen van uw computer. U kunt een aantal toepassingen afsluiten of de cache-geheugens van uw computer leegmaken. Laden foto's heel traag in, dan zijn ze misschien te zwaar voor internet. Foto's voor websites zijn bij voorkeur 72 dpi en niet zwaarder dan 150 kb.
      Opent er helemaal niets, kijk dan eerst of het internet op dat moment wel beschikbaar is. Zo ja, dan kan ook de router heropstarten soelaas bieden. Traag openende websites houden meestal verband met het geheugen van ofwel uw eigen computer, routers of programma.
    • Uw website wordt niet ingeladen omdat uw computer geen cookies accepteert.
      Dit is een heel vaak voorkomend probleem, zeker bij mensen die een voordracht of cursus over computerbeveiliging hebben gevolgd. Een cookie is een stukje software dat op uw computer geïnstalleerd wordt zodat uw PC herkend wordt de volgende keren dat u terugsurft. Cookies zorgen er voor dat de volgende keren de website sneller inlaadt, maar ook dat statistiekenprogramma's zien welke pagina's bezocht worden, waar u de site verlaat, enz. Wie in de instellingen aanduidt dat de webbrowser van uw computer geen cookies accepteert, kan heel weinig websites bezoeken.
      Om dit probleem op te lossen gaat u naar de instellingen van uw webbrowser (Firefox, Safari, Chrome, ...) en geeft er aan dat u wel cookies aanvaardt.
    • De lay-out van uw website wordt "vervormd" weergegeven.
      B.v. bepaalde kolommen ontbreken op een computer, afbeeldingen staan uit verband of zelfs de hele lay-out staat door elkaar. Hoogstwaarschijnlijk houdt dit verband met de browser die u gebruikt. Was dit vroeger niet het geval dan heeft u misschien recent een nieuwe browser geïnstalleerd of een update uitgevoerd. Gekend en berucht bij webbouwers is Internet Explorer die er zelfs in slaagt om dezelfde website verschillend weer te geven met de verschillende versies van I.E.
      Indien u dit vaststelt, neemt u best contact op met een goede webbouwer. 2TREES b.v. test alle nieuwe websites op de meest gangbare browsers van het moment en past de programmatuur van een website aan zodat ze op alle courante browsers mooi worden weergegeven.
    • Uw website wordt helemaal niet gevonden op het internet.
      Ja, dat is lastig. Heeft u nog nooit problemen ondervonden met de vindbaarheid, dan ligt het misschien aan uw hostingfirma. Ze kunnen de programma's van hun servers een onderhoud of update geven waardoor de websites tijdelijk offline gaan. Meestal wordt u hiervan vooraf verwittigd. Is uw site nog nooit goed gevonden geworden op het internet, dan hapert er waarschijnlijk iets aan de programmatuur. Heel vaak komt dit doordat er geen (goede) zoekmachine optimalisatie is ingebouwd. Neem hiervoor contact op met een goede webbouwer en vraag advies.
      Ook het soort website kan oorzaak zijn. Flash websites zien er meestal flashy uit, maar zijn quasi onleesbaar voor zoekmachines. Ook wat er op uw website staat, kan de vindbaarheid negatief beïnvloeden. Foto's die niet zoekmachine vriendelijk zijn geplaatst b.v., de structuur die onlogisch in mekaar steekt, overgangen die blokkeren, enz. Het beste neemt u direct contact op met een goede webpartner.
    • Bepaalde pagina's zijn onvindbaar of worden niet weergegeven.
      Soms krijgt u zelfs een foutboodschap waar dit vroeger niet het geval was. Dit probleem komt terug meer voor bij CMS websites dan bij de eenvoudige websites. Het gebeurt dat site-eigenaars webpagina's die niet meer actueel zijn gewoon wissen. Als ze later terug belangrijk worden (b.v. voor de soldenperiode of opendeurdagen) bouwen ze ze terug op. Als de naam van de pagina wijzigt t.o.v. de oude pagina zal deze link, die vaak maanden achterblijft in de geheugens van de zoekmachines, niet meer werken. Ook na het opladen van nieuwe websites zijn er vaak oude pagina's die onvindbaar worden omdat ze niet meer bestaan.
      Het beste is om vooraf duidelijk af te spreken met de bouwer van een nieuwe website welke pagina's (en URL's) belangrijk zijn, zodat deze terug gebruikt worden voor de nieuwe site. Is dit niet het geval, dan kan uw webbouwer meestal een 301 of 302 redirect inbouwen om de zoekopdrachten om te leiden naar uw nieuwe website.
     Besluit.

    Wie problemen ondervindt bij het vinden of bezoeken van websites kijkt best eerst de eigen computer na. Indien er hier geen directe oorzaak te vinden is, kan de hostingfirma of de website zelf de reden zijn. In dit geval neemst u best
    contact op met een goede webbouwer voor advies of voor hulp. Want een gebrekkige, of gebrekkig werkende, website is direct negatieve reclame voor uw bedrijf of zaak. Want antireclame kunnen we tegenwoordig missen als kiespijn.

    Patrick Puype -
    www.2trees.be

    04-04-2012 om 15:50 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:problemen website, website onvindbaar, website laadt niet in, cookies, lay-out website is vervormd, kan website niet openen, pagina website niet openen, website laadt traag in, website blokkeert, foto's worden niet weergegeven, SEO, vindbaarheid verbetere



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs