2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
21-05-2008
Bereid je website goed voor.
Een nieuwe website voor een KMO, zelfstandige ondernemer of vrije beroeper
is een beetje als een totaal nieuw apparaat dat je moet gebruiken. Je
moet er aan wennen en vooral leren mee werken. Daarvoor doe je best
beroep op de expertise van je leverancier (als deze er al over
beschikt). Toch maak je best zelf ook je huiswerk en informeer je
degelijk vooraf. Maar waar moet je dan op letten?
Bekijk vooraf je collega's / concurrenten op het internet. Een
website is een internetrealiteit. Je komt er met jouw website tussen
tal van andere terecht. Kijk vooraf dus even hoe je branchegenoten zich
voorstellen. Wat ze op het internet zetten en wat niet. Welke
afbeeldingen ze gebruiken en hoe hun beschrijvingen zijn. Noteer
alles zorgvuldig zodat je na een tijdje een zicht krijgt op wat
iedereen vermeldt en wat sommigen tonen. Zo krijg je alvast een idee
van de basisinformatie dat je moet verzamelen om ook op jouw nieuwe
website te zetten. Want informatie die op elke site terug te vinden is,
zal zeker info zijn dat je klanten ook bij jou verwachten. Vul de
gegevens die overal op staan aan met informatie die sommigen plaatsen
en die ook voor jou van belang is. Voilà, nu heb je alvast een goede
basis als start.
Denk kritisch na over deze informatie. Uiteraard gaat jouw nieuwe website over jouw eigen bedrijf of
activiteit. Het moet een goede voorstelling zijn van wie je bent, hoe
je werkt en waar je voor staat. Neem daarom het bovenstaande lijstje en
bekijk het even met de ogen van je klant. Stel je de vraag: welke
informatie ontbreekt er in mijn geval en moet ik toevoegen? En ook wat
hoeft er voor mij niet op? Je kunt hiervoor twee manieren gebruiken.
Vooreerst ga je eens na hoe je klanten met je werken. Waarvoor ze meest
beroep doen op jou. Welke vragen ze hoofdzakelijk stellen, enz. Kijk
vervolgens of dit op je opsomming aan bod komt. Googel zelf eens op
het net en kijk wat er uit de bus komt. Zie je een leuk idee, of
vermeldingen die nuttig zijn, voeg ze dan ook toe aan je lijstje.
Bekijk ook vooraf welk type website je graag ziet. Een
website is niet alleen maar technisch. Er speelt ook een factor gevoel
mee. Je moet je bij je nieuwe website even goed voelen als een klant
zich bij jouw bedrijf voelt. Iedereen heeft wel een soort voorkeur voor
bepaalde types websites. Bekijk op het internet welke websites je
bijzonder graag ziet en welke er ook nog mee door kunnen. Beoordeel ook
gerust delen van websites (b.v. het deel waar de promoties van de maand
op staan, of een bedrijfsblog van de medewerkers, enz.) Jouw website
kan gerust een compositie worden van een aantal verschillende websites. Maak een lijstje van je favoriete ontwerpen en de reden waarom ze je aanstaan.
Waar je zeker op moet letten als je met een webbouwer praat. Vraag steeds een offerte op papier,
inclusief een duidelijke beschrijving en prijs. Het hoeft geen dikke
turf van een boek te zijn, maar je hebt het recht om te weten waar je
voor betaalt, hoeveel en wat je er voor krijgt. Als je webbouwer je
helpt om je domeinnaam en webruimte vast te leggen, zorg dan steeds dat
de factuur en de noodzakelijke codes (login / paswoord) aan jou gestuurd
worden. Je kunt ze gerust aan je webbouwer doorgeven, maar zorg er in
elk geval voor dat je goed een kopie hiervan zelf bewaart. Later kun je
ze misschien nog nodig hebben. Vooraleer je beslist om met een firma in zee te gaan, durf dan gerust om referenties
te vragen. Niet alleen de naam en activiteit, maar ook een
telefoonnummer en een contactpersoon. En doe gerust de moeite om ook
even te bellen naar een paar om te horen of je leverancier echt wel zo
betrouwbaar en kwaliteitsvol is als hij laat uitschijnen. Uiteindelijk
gaat het toch over de voorstelling en het imago van je eigen bedrijf.
Daar sol je niet mee. Bovenstaande informatie kwam tot stand
door gesprekken met onze klanten, ervaring bij het bouwen van websites
en webshops en door "cowboyverhalen" die we onderweg tegenkwamen.
2TREES is gespecialiseerd in websites, E-promotie en webshops voor
KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Wij werken met
praktische, eenvoudige modules zodat u enkel investeert in wat u
werkelijk nodig hebt. Later kunt u uw basis steeds uitbreiden volgens
uw nieuwe wensen of noden. En vooral ook voor het doeltreffend promotie
voeren via het internet kunt u op ons beroep doen. Contacteerons gerust geheel vrijblijvend: www.2trees.be.
Wat is je
motivatie om te investeren in een webshop? Is het een reactie op
tegenvallende verkopen in je normale winkel? Wil je een nieuwe markt en
nieuwe klanten aanboren? Eist je leverancier het misschien? Of doe je
het gewoon om 'mee te zijn' met de markt?
Je
begrijpt ongetwijfeld dat dit laatste argument het zwakste is. Een
webwinkel biedt een heel aantal specifieke voordelen, maar het is zeker
geen "deus-ex-machina", een duiveltje dat alle problemen oplost.
Welke voordelen heeft een online winkel?
Vooreerst valt de investering
zeker goedkoper uit dan een nieuwe winkel oprichten. Niet alleen heb je
geen huur- of aankoopkosten, en zijn er geen vaste kosten, je hoeft ook
geen rekening te houden met toekomstige groei en ruimte. Je kunt immers
uitbreiden volgens de noden. Ook qua personeel en assortiment kun je 'slim' meegroeien
met de wensen van je klanten en de markt. Komt er veel vraag naar een
bepaald product, dan kan je eenvoudig een aantal bijbestellen of een
nieuw artikel aankopen terwijl je ze reeds verkocht hebt. Tenslotte ben je niet meer gebonden aan een bepaalde regio, openingsuren, vakantieregeling, enz. Dit zijn drie heel belangrijke voordelen, maar er zijn er vast nog wel meer.
Hoe start je best met een online shop?
Vooreerst maak je best voor jezelf een lijstje met de motieven waarom je online wilt verkopen, het aantal producten en de leveringsmodaliteiten van deze producten. Zet ook kort op papier hoe je denkt te willen werken.
Is het uitsluitend een online winkel, of gebeurt het in combinatie met
een fysiek verkooppunt? Maar ook hoe zullen bestellingen administratief
verwerkt worden en leveringen uitgevoerd? Bereken tenslotte even hoeveel je maximaal wenst / kunt investeren
in zo'n online winkel. Hou hier niet alleen rekening met je marges op
verkopen, maar ook met de kostprijs om je online shop te promoten en
met een deel niet verkochte stock. Als je internationaal gaat, moet je
ook nog vertaalkosten incalculeren, want je tekste moeten toch wel
professioneel zijn.
Eenmaal je dit allemaal onder elkaar hebt gezet, kan je een degelijke webbouwer
consulteren. Liefst een die ook kaas heeft gegeten van een webshop.
Vraag -naast de precieze kostprijs- dus ook naar de ervaring, klanten,
realisaties van dit bedrijf met webshops. Kijk vooral ook als je
achteraf op een vlotte service kunt rekenen, want in het begin moet je
wel rekening houden met een aantal inloopweeën. Je moet immers niet
alleen vertrouwd worden met een nieuwe manier van werken, maar ook met
een andere benadering van winkel voeren en verkopen.
Een webshop biedt zeker heel veel voordelen. Maar vergeet nooit dat je er ook achteraf goed mee moet werken.
Het louter feit om er één te hebben, volstaat niet om automatisch
succes te verwachten. Vraag dus ook je webbouwer of zij ervaring hebben
met het professioneel uitbouwen, het doeltreffend promoten en het
verder ontwikkelen van een webwinkel, liefst op maat van je bedrijf en
samen met jezelf en je verantwoordelijken. En koop geen eenheidsworst.
Elke webshop vergt een persoonlijke benadering want elke zaak, elk
bedrijf of activiteit is uniek en kent zijn eigen specifieke eisen.
2TREES
is gespecialiseerd in het bouwen en doeltreffend promoten van online
winkels voor KMO's en zelfstandige ondernemers, zowel voor B2C als B2B.
Door onze specialisatie kun je starten met een basis-shop en achteraf
je online activiteit uitbouwen volgens je eigen groei of wensen.
Wilt u meer weten over een webshop voor uw activiteit? Download gerust onze gratis folder op www.2TREES.be
of contacteer ons even voor een vrijblijvend gesprek. Je krijgt er
ongetwijfeld een pak nieuwe, praktische ideeën bij voor een goede
uitbouw van je zaak in deze moderne tijd.
E-mailadressen
hebben voor een bedrijf of zaak werkelijk goudwaarde. Niet alleen
klantenadressen zijn prima om mee te werken, ook mailadressen van
geïnteresseerden, gelijkgestemden of "vakbroeders of -zusters" zijn
waardevol om mee te werken op promotievlak. Maar hoe geraak je op een
goede en klantvriendelijke manier aan dit virtuele goud? Hier volgen
enkele goede tips.
1. Laat jezelf kennen en vraag e-mailadressen. Van zodra je beslist om een eigen website te laten bouwen, kies je je (domein)naam. Van dat moment kun je ook reclame
maken voor je (toekomstige) website. Gebruik dan ook toffe
meldlingskaartjes waar je je klanten, bezoekers, prospecten, ... van je
nieuwe site op de hoogte brengt. En nodig hen ter zelfde tijd uit om
zich (vanaf ../../..) in te schrijven voor je voordeel- en nieuwsbrief.
Laat hen ook steeds de mogelijkheid om op papier hun gegevens in te
vullen en je te bezorgen. Maar het belangrijkste is wel: VRAAG hun adres.
2. Maak het je klanten niet moeilijk om hun e-mailadres op te geven. Zorg dus dat je enkel de noodzakelijke
inlichtingen opvraagt. Naam, adres en e-mailadres b.v. volstaan. Later
heb je nog wel tijd om de persoonlijke gegevens aan te vullen als ze
klant geworden zijn, of als ze voor een speciale actie in aanmerking
komen. Zorg ook dat ze zowel online via je website als manueel via een
invulformuliertje je gegevens kunt opgeven. Je kunt b.v. een toffe box
plaatsen in je zaak, in combinatie met een leuke affiche en een
voorraadje meldingskaartjes.
3. Zorg dat het zivol is om zich aan te melden. Geef daarom duidelijk aan wat men kan verwachten
als men zijn mailadres achterlaat. Hoeveel keer verschijnt b.v. je
nieuwsbrief, welk voordeel kan je verwachten, welke inhoud mag je
lezen, enz. En hou je daar dan ook aan. Beloof niets wat je niet levert
en respecteer zeker de timing. Wat altijd goed werkt om adressen binnen
te krijgen is een leuke attentie als dank voor de registratie. Dat kan
een eenmalige extra korting zijn (b.v. 5 %), maar een gadget of een
gratis boekje, brochure met tips, enz. werkt net evengoed.
4. Stop nooit van e-mailadressen werven. Eenmaal
je begonnen bent, zet de inschrijvingsmogelijkheid prominent op je
landingspagina van je website, maak een aanlokkelijke reclameblok, geef
een voorbeeld van voorbije voordelen, vraag continu aan bezoekers om
zich in te schrijven. Doe dit zowel on- als offline. Online
neem je een wervingsregel mee op je nieuwsbrieven, mails, reclame op je
website, jointreclame op nieuwsberichten van collega's, enz., enz. En
offline kun je een wervingskaartje bijsluiten bij leveringen, met een
registratiebox werken in je zaak, je personeel opdracht geven om aan
elke klant voor te stellen om zich te registreren, op gedrukte
advertenties plaatsen, enz., enz.
5. Zorg dat geregistreerd zijn zinvol blijft. Geef daarom steeds een voordeel
onder een of andere vorm aan de mensen die hun mailadres hebben
opgegeven. Dit kan een extra korting zijn, maar net even belangrijk is
deze mensen een weekje vooraf informeren over acties, een dagje eerder
binnenlaten op je opendeurdag, een wedstrijdje aanbieden waar een leuk
cadeau mee te winnen is, enz. Er zijn werkelijk fantastisch boeiende
promoties te vinden om met deze e-mailadressen te werken. Zelfs met
relatief beperkte budgetten. Maar verlies nooit uit het oog dat je moet
blijven WAARDE leveren. Zo zal je nog extra profiteren uit de mond aan mondreclame van je geregistreerde bezoekers.
Dit
zijn een aantal basistips die elkeen gerust kan toepassen. Zorg er wel
steeds voor dat je de wettelijke verplichtingen blijft naleven. Heb oog
voor de wet op de privacy, het portretrecht, auteursrechten bij mpeg
bestanden, maar respecteer ook de wensen van de klanten. Vraag steeds
eerst toestemming vooraleer je begint met mailberichten te sturen, en
maak het je klanten ook eenvoudig en gemakkelijk om zich terug uit te
schrijven. Niemand is immers gebaat met een bericht dat toekomt bij een
ontevreden contact. Dan werkt de mond aan mondtamtam al snel negatief.
En dat moet je ten alle tijde vermijden.
Wie meer wil weten over
deze topic, of wie ook eens wil kennismaken met deze promotievorm voor
de eigen zaak kan steeds bij 2TREES terecht. Wij zijn o.a.
gespecialiseerd in doeltreffende e-promoties voor KMO's, zelfstandige
ondernemers en vrije beroepen. Zelfs voor kleine budgetten of voor een
beperkte doelgroep bouwen wij eigentijdse, simpele maar heel goed
werkende e-promoties.
Er is maar 1 gouden regel om een goede website te onderscheiden. En dat is hetzelfde criterium dat ook voor reclame geldt, nl. een goede website is er een die resultaat oplevert. Dat is een simpele regel, maar wel de enige die steeds correct is.
Wanneer levert een website resultaat op? Hier
is geen algemene regel voor vast te stellen. Iedereen maakt dit voor
zichzelf uit en voor elke zaak kan dit verschillen. Meestal denkt men
snel aan "verkopen" of "omzet" realiseren. Dat is evident. Maar het kan
net evengoed zijn dat het doel van je website nieuwe klanten werven is.
En dan wordt het succes gemeten aan het aantal nieuwe (mail)adressen
die zich registreren via je website. Of stel dat je je website gebruikt
om een technisch probleem op te lossen, dan kan je het succes meten
b.v. aan het aantal downloads die via je site gebeuren. Als je denkt
aan een nieuwe website maak je best een lijstje met de 3 voornaamste
doelen waarvoor je website een oplossing moet leveren.
Kan succes voor een website gegarandeerd worden? Nooit
voor 100 % natuurlijk, daarvoor ben je steeds voor een deel afhankelijk
van de "markt", je klanten en concurrenten dus. En deze is per
definitie een beetje onvoorspelbaar. Maar er bestaat wel een heel goede
truck op zoveel mogelijk risico uit te sluiten. Eerst en vooral is
het belangrijk om je opdracht toe te vertrouwen aan een webbouwer die
de klappen van de zweep kant. Er zijn nl. een aantal technische
vereisten die maken dat een website goed gevonden wordt, of sneller
bovenaan zoekresultaten terechtkomt. Verder maak je best ook dat je
webbouwen zich kan inleven in je eigen zaak. Met je manier van zaken
doen dus, maar net evengoed van je klanten en concurrenten. Zorg daarom
voor een goede voorstelling van je eigen bedrijf en verzamel vooraf zo
veel mogelijk documentatie. Folders, foto's, presentaties, maar ook
dummy's zijn welkom. En spreek duidelijk door wat je verwacht van je
website en waarom je hiervoor kiest.
En tenslotte: doe de proef op de som. Dat
is het belangrijkste. Soms zegt je gevoel dat het goed zit met je nieuw
ontwerp. Dat is goed natuurlijk, want een website moet -naast goed
werken- er ook liefst nog goed uitzien. Een doeltreffende website is
steeds een compromis tussen een technisch ideaal en een esthetisch
ideaal. Zo kom je tot een goed presterende site die past bij je eigen
zaak en sfeer. Maar als je enigszins twijfelt, en zeker voor websites
die op maat gemaakt worden en dus duurder zijn, laat je best een 3-tal
versies maken van de entry pagina. Dat is de pagina waar je op
terechtkomt als je je naam intypt. Toon deze 3 versies dan
systematisch (op computer liefst!!!) aan je gezin, familie, buren,
klanten, zelfs leveranciers. Noteer deze reacties gedurende een 14-tal
dagen en laat de reacties die terecht zijn verwerken in een definitief
ontwerp. Met deze praktijktest ben je er wel vrij zeker van dat de
meeste fouten uit het ontwerp gehaald worden en kun je met vertrouwen
beginnen werken met je website.
Een aantal tips vind je op onze websitefolder die gratis down te loaden is van onze websitewww.2trees.be onder de rubriek "aanbod". En denk er aan: wie niet gezien is ... is gezien!
2TREES
is een modern, professioneel internet-communicatiebureau dat zich
speciaal richt tot KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Wij gaan
verder daar waar anderen stoppen.
Een
E-nieuwsbrief biedt het grote voordeel dat je op een heel doeltreffende
manier de band kunt onderhouden met je klanten en prospecten. Ter
zelfde tijd profiteer je van de mogelijkheid om reclame te maken voor
(een deel van) je eigen producten of diensten én slaag je er in om je
verkopen een "push" te geven. De nieuwsbrief biedt dus veel troeven, op
voorwaarde dat hij goed is opgemaakt. Er zijn drie categorieën waar je
best aandacht aan schenkt:
Uitzicht van een E-nieuwsbrief.
De "look" van je nieuwsbrief is van groot belang. Een aangename lay-out
nodigt immers uit om hem te lezen. Dit is een van de eerste criteria om
een lezers al dan niet te laten afhaken. Een rommelige opmaak,
onverzorgde schikking of kwaliteitsloze foto's geven de impressie dat
ook de inhoud niet erg belangrijk is. Wie een nieuwsbrief goed wilt
gebruiken, investeert best eenmalig in een professioneel ontwerp dat
door een specialist wordt gemaakt.
Een ander facet van het uitzicht is een goede mix tussen tekst en foto's.
Goede foto's zijn onmisbaar omdat ze eerst bekeken worden en een
bepaald voordeel van de tekst kunnen accentueren. Iedereen bekijkt
graag fotootjes omdat dit snel gaat en weinig inspanning vergt. Neem
dus de nodige tijd om functionele, toffe beelden te selecteren of op te
vragen.
Een gestructureerde opmaak
zelf zorgt ervoor dat je snel een duidelijk inzicht krijgt in de
onderwerpen, aanbiedingen en/of voordelen van je nieuwsbrief. Je
abonnees appreciëren het als ze snel informatie kunnen vinden die hen
interesseert zonder dat ze een hoop "ballast" moeten overlezen. Je hebt
er geen baat bij om de mensen te ergeren, dus maak dat men snel zijn
weg vindt in je bericht. Anders zit de kans er in dat een grote groep
abonnees snel afhaken en zich uitschrijven.
Zorg ten slotte dat er een aantal links
opgenomen zijn in je nieuwsbrief om de mensen met een muisklik meer
informatie te bezorgen over het onderwerp dat hen interesseert. Dit
verhoogt het leescomfort van je abonnees omdat ze met minimale moeite
de maximale informatie kunnen lezen.
Inhoud van de nieuwsbrief
Vooraf aan het uitgeven van een nieuwsbrief maak je best een planning op. Maak een inventaris van een 5-tal rubrieken
waarrond je wilt werken. Hoe meer rubrieken je opneemt, hoe meer werk
het vergt om voor elke nieuwsbrief nuttige informatie te sprokkelen.
Maar een nieuwsbrief met te weinig items komt eerder als platte reclame
(tot zelfs spam) over. Vind dus een goede formule voor jouw eigen KMO
of bedrijf en blijf consequent rond dezelfde vaste rubrieken werken.
Zorg voor elke nieuwsbrief voor een goede mix tussen
informatieve artikels, een voordeel voor de lezers en eventueel
reclame. Reclame stoort dus niet echt op voorwaarde dat de overige
inhoud overheerst en reclame duidelijk als reclame herkend wordt.
Durf voor reclame
best wel inventief te zijn en spreek met een aantal collega handelaars
af om in elkaars nieuwsbrief reclame te maken. Zo kom je op een toffe
manier bij een grote groep nieuwe mensen terecht met je merk terwijl je
eigen nieuwsbrief aan waarde wint. Bovendien moet je zelf dit deeltje
niet meer schrijven, en dat is tijd gewonnen.
Zorg tenslotte steeds voor een "call to action"
zodat je kunt meten welk effect deze specifieke nieuwsbrief opleverde.
Dit kan de bestelling van een speciale aanbieding zijn, of het
aanvragen van een voordeelbon, toegangsticket, enz. Maar aan de hand
van de reacties weet je op de duur haarfijn wat aanslaat bij je publiek
en wat minder goed scoort.
Nog een paar algemene richtlijnen.
Vooraleer je een eerste nieuwsbrief uitgeeft, denk je best even na over de frequentie.
Als je maar inhoud vindt om per kwartaal te werken, moet je niet
spreken over een maandelijkse nieuwsbrief. Denk vooral aan het gevoel
dat je bij je abonnees kunt losweken. Vermijd dat je abonnees de dag
beginnen haten waarop ze jouw nieuwsbrief verwachten, maar vooral blijf
trouw aan de gekozen frequentie.
Bij het begin van elke nieuwsbrief is het ook tof om via een inleiding
als uitgever het woord te richten tot je lezers en een paar
beschouwingen mee te geven. Zeg hen duidelijk wat ze kunnen verwachten
in deze uitgifte en zorg dat je de verwachtingen ook inlost.
Zorg voor een goede interactiviteit
tussen je nieuwsbrief en je normale website. Als je over een speciale
aanbieding spreekt in je nieuwsbrief moet je deze ook op je website
terugvinden met meer uitleg en met de mogelijkheid om ze te bestellen.
Plaats gerust je nieuwsbrieven online op je website, zeker als ze goede
algemene informatie bevatten over jouw activiteit, diensten of
producten. Eenmaal men de weg gevonden heeft, kunnen oudere
nieuwsbrieven uit informatie-oogpunt later nog worden gedownload door
bezoekers aan je site.
Werk tenslotte steeds met goede, bijgewerkte adresbestanden.
Niets vervelender dan mensen ergeren die zich eerder uitschreven en nu
plots terug een bericht van jou doorgemaild kregen. Vooreerst kun je
hier gerechtelijk problemen mee krijgen, maar vooral commercieel is het
een miskleun. Te vermijden dus. Maar net evengoed maak je best dat ook
de adressen die je "gisteren vond" in je bestand zitten. Je weet immers
nooit wanneer een klant zich zal melden.
Ziezo, als je hier
allemaal rekening mee houdt, zal je zeker scoren met je nieuwsbrief.
Zonder twijfel zal je investering in dit promotiemiddel een hoog
rendement opleveren. Dat is gegarandeerd. Nog meer tips vind je op onze folder over E-promotie die je op de 2TREES website vindt. Maar
wil je werkelijk zeker spelen, laat je nieuwsbrief dan verzorgen door
een professional en concentreer je zelf op je eigen specialisatie, nl.
je klanten goede service leveren en je eigen activiteit perfect
uitvoeren. Zo haal je het meeste rendement uit je inspanningen.
2TREES
is gespecialiseerd in het ontwerpen, opmaken en versturen van
E-nieuwsbrieven voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. We hebben
een aantal interessante formules om uw nieuwsbrief heel efficiënt en op
de voorziene termijn uit te geven. Kan een nieuwsbrief ook voor u een
prima idee zijn? Neem nu vrijblijvend contact met ons op en laat u verbazen wat er allemaal mogelijk is, zelfs met kleinere budgetten.
Vaak denken KMO's en
zelfstandigen dat, eenmaal ze geïnvesteerd hebben in een eigen website,
het internet de toverformule zal zijn om de zaken te laten boomen.
Hallo Houston, let's come to earth. Laat me hier even dit misverstand
uit de wereld helpen. Een eigen website is onmisbaar indien ze goed
wordt gebruikt door de eigenaar. Het is zowel een werkinstrument als
een promotiemiddel. Mits een goed gebruik mag je zeker heel goede
resutaten verwachten, maar als handelaar moet je er wel zelf aan
meehelpen.
Maak van je klanten je promotoren. Dit
is een van de eerste zaken dat iedereen kan doen om van de eigen,
nieuwe website een succesnummer te maken en om te zorgen dat de zaken
erdoor verbeteren. Hoe kan je dit in de praktijk doen? Hier volgen een
aantal tips die iedereen gerust kan toepassen:
1. Zorg om te beginnen dat je eigen klanten geïnformeerd
worden over je website. Zet je adres op je brieven, facturen. Maar ook
een toffe affiche in je zaak, of een aankondiging op de desk van je
zaak zelf helpt aan de bekendmaking.
2. Verder verzamel je natuurlijk systematisch de e-mailadressen
van je klanten. Stuur hen even een berichtje om je nieuwe website voor
te stellen. Geef hen alvast mee wat ze er kunnen op vinden dat voor hen
van belang is en hoe ze zelf voordelig er mee kunnen mee werken.
3. Zet van tijd tot tijd nieuwe zaken
op je website, en breng je klanten ervan op de hoogte. Zo maak je ze
gewend dat ze van tijd tot tijd nieuws kunnen ontdekken op je website.
En als je maakt dat je promoties, speciaal aanbod, enz. een week eerder
op je site staat dan in de krant, zal dit zeker je aantal bezoekers
gunstig beïnvloeden. Iedereen wordt liefst eerst geïnformeerd.
4. Geef je klanten die hun e-mailadres opgeven om je nieuwsbrief te ontvangen een extra voordeel.
Dat kan b.v. eenmalig een procent korting zijn bij een volgende
aankoop. Dit zal hen stimuleren om zich op te geven. Laat hen zelf hun
gegevens ingeven op je website. Zo heb je er zelf geen werk aan en maak
je vooral geen typfouten.
5. En als je dan met je zaak iets doet,
een opendeurdag, of een verkoopactie, of een speciale aanbieding
lanceren, kondig dit ook aan via je website én geef de bezoekers die je
website consulteren terug een exclusief voordeel. Wees gerust, je zal zeker meer verkopen en de mensen zullen rap weten dat er voordeel te halen is via je website.
Een
goed en uitgebreid bestand van e-mailadressen is goud waard voor je
zaak. Steek er dan regelmatig tijd in om adressen te verzamelen en
wijzigingen aan te passen in je bestand. Om vervolgens regelmatig en
systematisch dit adressenbestand te gebruiken. Want iedereen wordt
graag op de hoogte gehouden, krijgt graag een voordeel en wordt graag
persoonlijk aangesproken.
2TREESis gespecialiseerd in het verzorgen van E-nieuwsbrieven, persacties en
klantenacties via het internet voor KMO's, zelfstandigen en vrije
beroepen. Contacteer ons gerust vrijblijvend en laat u versteld staan
wat je ook met kleinere budgetten kunt doen!
Het voorjaar zit er bijna op.
Ook de drukte van opendeurdagen, nieuwe collecties, klantendagen, enz.
ligt bijna achter de rug. Voor de KMO's en zelfstandige beroepen komt
het er nu op aan om klaar te zijn voor het hoogseizoen. Zeker als je
activiteit in de horeca, de decoratie-, ontpannings- of tuinsector
ligt. Daarom is het nu ook tijd om even te kijken hoe je je website
kunt gebruiken om beter (slimmer) zaken te doen. Graag delen we hier
een 3-tal goede ideeën die iedereen kan gebruiken.
Werk regelmatig de inhoud van je website bij. Een
website waar de gegevens continue worden bijgewerkt is heel belangrijk
voor een goed imago voor je zaak. Daarom is het goed om minstens elke
maand zelf even de eigen website te overlopen. Kijk goed welke
informatie achterhaald is (data voorbij, aanbod afgelopen, oude
collectie, foute reclametekst, enz.). Ter zelfde tijd kan je ervan
profiteren om elke maand een paar nieuwe items aan je site toe te
voegen. Zo zien de bezoekers dat je website actuele informatie
weergeeft, en dat wekt vertrouwen voor zowel je eigen zaak als voor de
info die er wordt getoond.
Mond aan mond reclame is nu belangrijker dan ooit! Het
is reeds veel gezegd en geschreven: de mond aan mondreclame behoort tot
een van de sterkste en zekerste promotievormen. Waar dit vroeger
voornamelijk gebeurde via babbeltjes op de wekelijkse markt, of bij de
bakker, beenhouwer en andere middenstanders, is het internet en de GSM
nu in de plaats gekomen. Met een druk op de knop stuur je een bericht
aan alle mensen in je adresboek. Het verschil ten opzichte van vroeger
ligt nu in de snelheid van de informatieoverdracht. Mond aan
mondreclame heeft nog steeds een aureool van "langzaam maar zeker". Dit
is fout. Dank zij e-mail en mobiele telefoon is het nu "snel en zeker"
geworden.
Maak van je eigen klanten je eerste promotoren. 2TREES
heeft nu een aantal echt leuke acties voorbereid voor KMO's en
middenstanders om hun klanten als promotoren voor hun eigen kar te
spannen, maar wel op een originele en eigentijdse manier. Een leuke
actie voor deze zomer kan een "Tell A Friend"-actie organiseren. We
maken een tof aanbod en geven een leuk voordeel aan je eigen klanten.
We mailen dit aanbod met een mooie nieuwsbrief naar je klanten (je hebt
toch wel hun e-mailadressen, zeker) en nodigen hen uit om je
zomeraanbod te delen met 5 van hun vrienden. Ze geraken aan hun
voordeel bij afgifte van je nieuwsbrief en voilà. Jij als handelaar
krijgt een pak nieuwe klanten over de vloer, je website is gepromoot,
je eigen klanten zijn blij om een voordeel van je te hebben gekregen en
je hebt een massa nieuwe e-mailadressen om verder mee te werken.
2TREES E-promotie voor KMO's en zelfstandige beroepen. Meten
is weten. Nog een waarheid als een koe. Nu is er geen enkele reden meer
om even uit te testen wat E-promotie kan doen voor uw website en uw
zaak. Om u bij te staan om op een goede manier het internet te
gebruiken voor uw zaak kunt u nu op 2TREES beroep doen voor: - het onderhouden
van uw website. We hebben 2 interessante formules. Wie maar sporadisch
gegevens moet aanpassen kan bij ons kiezen om dit per opdracht te doen.
Maar wie regelmatig nieuwe informatie wil plaatsen kan ook een heel
interessante jaarovereenkomst afsluiten. Zo bent u zeker dat de
belangrijke info tijdig, correct en foutloos online staat. - om de verkoop in het hoogseizoen te stimuleren kunt u met 2TREES een E-promotie-actie
organiseren. We maken en versturen o.a. nieuwsbrieven, persberichten of
klanteninfo's online. Heel tof en speciaal is echter een "Tell A
Friend"-actie. Leuk voor je klanten en heel rendabel voor elke zaak.
Wil je meer hierover weten, downloadhieronze gratis folder met tips over E-promotie.
Doe nu de2TREEStest. Contacteer ons tijdig voor een vrijblijvend gesprek. Je kan steeds op ons (én onze volledige discretie) rekenen.
At last: we bestaan! Na de
inspanning van de voorbije maanden, de eerste contacten met klanten, de
eerste websites, de eerste webshop, formaliteiten allerhande en veel
boeiende, toffe, leuke, nuttige gesprekken met allerhande bedrijven,
zaken en personen is het nu officieel. Ons BTW nummer en alles wat
erbij hoort is terecht. Een nieuw bedrijf? In naam en officieel ja.
Maar in de praktijk: Ohlala... Meer dan 30 jaar ervaring, expertise en
vakmanschap is nu gebundeld in 2TREES.
Ann heeft een bijzonder
gevoel voor het uitzicht van dingen. Lay-out, ontwerp en originele
ideeën weet zij als geen ander te koppelen aan een eenvoudige
organisatie of programmering. Bovendien heeft zij een aangeboren
intuïtie voor zaken die werken. De essentie gebruiken in de pure vorm,
maar dan wel op een fantastisch feestelijke manier, dat is in twee
woorden gezegd de dada van Ann. Reeds meer dan 20 jaar staat zij in
voor een brede waaier van communicatie: van tijdschriften, jaarboeken,
nieuwsbrieven, folders, affiches tot websites, onlineverkoop,
nieuwsbrieven en persberichten allerhande. Geen wonder dat wie eenmaal
met haar werkte, dit het liefst wil blijven doen.
Ikzelf voelde
me meer aangetrokken tot commerciële domeinen. Ik was steeds al geboeid
door WAT werkelijk doet verkopen. Daarom specialiseerde ik me de
voorbije decennia in verkooppromotie, marketing en reclame-acties voor
het brede publiek. Hoe spreek je een publiek aan, wat vertel je hen en
wat niet. En vooral hoe gebruik je als KMO en kleine zelfstandige best
een modern medium als het internet voor je eigen zaak? Sedert een
10-tal jaar werkte ik samen met Ann om de mensen via het internet te
informeren en aan te trekken. Een open geest en open ogen zijn heel
belangrijk in mijn vak. Zo blijf ik nieuwe trends op de voet volgen.
Samen
hebben Ann en ik meer dan 30 jaar ervaring in datgene wat wij nu met
2TREES brengen voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Met deze
professionele staat van dienst hebben wij natuurlijk een netwerk
opgebouwd van expertise, nuttige contacten, klanten en kennissen. Wat
zij van ons en onze start vinden, kun je hieronder lezen. En hun
reacties deden echt deugd. Alvast bedankt ervoor. Nu kijken we vol
ambitie naar de toekomst. Wij zijn er klaar voor!
Voel je vrij om ons -vrijblijvend- te contacteren en op ons een beroep te doen.
Ann en Patrick danken alvast voor hun sympatieke wensen en steun:
----- Beste Ann, Spijtig
dat Patrick en jij Aktivia verlaten. Ik vond de samenwerking met jullie
heel vlot en aangenaam! Een eigen bedrijf is natuurlijk ook een mooie,
boeiende uitdaging! Ik wens jullie hier heel veel succes mee!
We
hebben naar de banner gekeken en deze kan nog gebruikt worden! Input
voor de nieuwsbrief ontvangen jullie begin volgende week.
Met vriendelijke groet, Raf Leenen Product Manager A.Vogel www.avogel.be ----
Dag Patrick, Ik lees nu pas je mailtje: heel veel succes toegewenst met de nieuwe uitdaging!!
Dag Patrick, Dank je wel voor deze info. Ik wens je veel succes voor je toekomst. En Ann uiteraard ook! groetjes
Tamara Bergmans Product Group Manager www.biohorma.com -----
Patrick, Ik houd de gegevens van jullie nieuwe activiteit bij, je weet nooit.
Ik
vond het onthaal en de sfeer op de opendeurdagen altijd positief en ik
had van in het begin de indruk dat jij bij Aktivia onder jouw niveau
werkte maar dat je er bleef omdat het light en ambiance was.
Veel plezier met de nieuwe start. Geert Steenlant Manager www.santesa.be -----
Dag Ann; Bedankt voor het artikel in Gos van april,verder wil ik U en Patrick bedanken voor het vele en prachtig werk dat jullie gepresteerd hebben voor Aktivia,daardoor heeft de wandelsport een ongelooflijke duw in de rug gekregen. Verder wens ik jullie veel succes in de toekomst.
Met Vriendelijke Groeten. Casier Willy ere-voorzitter Aktivia -----
Beste Patrick, Van harte proficiat met jullie nieuwe initiatief. Wie weet kruisen onze wegen nog wel eens ?
met vriendelijke groet Hannelore www.sydes.be -----
Dag Patrick Neenee,
het is geen verrassing voor mij dat jij die stap gezet hebt ! Het zat
immers al altijd in je bloed. Bovendien , denk ik, dat er teveel logge
administratie was in je vorige job. Zeker en vast zullen daar heel wat
mooie en positieve periodes geweest zijn, maar het was niet echt jouw
ding.
Maar natuurlijk , een hele grote proficiat en alle succes toegewenst. Is mevrouw Ann je collega uit je vroegere job ?
Eerlijk waar, ik vind het reuzetof en ben heel erg blij dat je de stap gezet hebt ! Succes voor jullie allebei.
suzy -----
Beste Ann & Patrick, Proficiat met jullie initiatief! Ik
wens jullie veel succes en stel voor dat we contact houden na de drukte
van de opstartperiode om verdere samenwerkingsmogelijkheden te
verkennen.
Met vriendelijke groet, Philip Van der Putten Managing Partner www.routeyou.com -----
Dag Patrick, Ann,
Das
goed nieuws!!! Alvast heel veel succes met de nieuwe zaak! (Nathalie
van WW had me ook laten weten dat jullie haar even een mailtje hadden
gestuurd)
Jullie zijn beiden zeer bekwame en gedreven personen
die allesinds weten waarover het gaat, dus denk ik dat jullie zaak
zeker succesvol zal zijn!
Een boeiend nieuw jaar dus! Veel succes!
Sabine www.musecommunication.com -----
Dag Ann, Dag Patrick, Proficiat met jullie nieuwe onderneming.
Langs
mijn kant ook nog wat nieuws: ik werk nog tot einde 2007 bij Weight
Watchers om dan een paar sabatmaanden te nemen en me dan te storten
in nieuwe avonturen.
Ik wens jullie veel succes en wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen ;-)
Met vriendelijke groeten, Nathalie Tverdy Marketing Manager www.weightwatchers.be -----
Ann, Patrick,
Van harte gefeliciteerd! Het ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. Tot snel. Klaus.
_______________________
Klaus Lommatzsch Managing Partner www.duvalguillaume.be -----
Dag Patrick, jullie hebben inderdaad niet stil gezeten!
Alvast veel succes. Ik stuur in ieder geval jullie mail door aan geïnteresseerden.
Nog te vaak zien we dat de eerste website van KMO's of zelfstandigen
nauwelijks meer zijn dan een soort online "visitekaartje". Buiten de
naam, de adresgegevens, een foto en een erg summiere beschrijving, valt
enkel de knop "contacteer ons" op. Nog te veel heeft men angst om
informatie over de eigen activiteiten, realisaties, klanten,
kostprijzen, enz. vrij en open mee te delen aan wie er interesse voor
heeft. Het spook van de concurrentie dwaalt duidelijk nog sterk rond.
Dat
is jammer omdat een goede website veel meer troeven biedt voor je eigen
zaak. Onderzoek leerde ons dat een website tegenwoordig steeds meer
gebruikt wordt door potentiële klanten om zich te informeren, en dat
men een handelaar zonder website niet meer zo erg vertrouwt. Dit biedt
voordelen. Weet iemand een reden op b.v. de gewone prijzen voor je
producten of diensten niet op je website te plaatsen? Concurrentie?
Volgens mij weten je concurrenten even goed als jijzelf wat je klanten
aanrekent, of anders duurt het niet lang als ze dit willen weten. Da's
dus geen argument. Integendeel. Als je tot het hoger prijsniveau
behoort, maak je automatisch dat klanten die geen budget genoeg hebben
geen contact opnemen. Dat is toch tijd gewonnen om met de juiste mensen
te praten.
En waarom zou je je klanten of realisaties niet
vermelden? Angst om klanten kwijt te raken? Integendeel, wie met jou
zaken deed en tevreden is, gebruik je best om reclame te maken voor je
eigen zaak. Getuigenissen zijn nog steeds een van de sterkste
promotie-instrumenten. Doen dus.
En vind je echt dat je je eigen
mensen moet wegstoppen uit vrees dat ze worden weggekaapt? Ik niet,
goede mensen blijven bij goede ondernemers werken, zeker als je henzelf
respect toont als mens en werknemer en als je hen hun capaciteiten laat
ontplooien. Het risico op een onbekende, nieuwe baan weegt nooit op
tegen een aangename en gekende werksfeer. Maar klanten vinden het wel
leuk als ze vooraf reeds zien welke mensen achter een zaak staan (wauw,
het bedrijf bestaat écht!) en wat hun werk is.
Deze kleine dingen maken dat je Winst - Winst - Winst
haalt uit je eigen website. Er zijn een aantal "technische" zaken waar
je moet op letten voor je website, maar daar heb je een professionele
webbouwer voor. Wie meer wilt weten, kan op onze website gratis een informatiefolderdownloaden met informatie over een goede website of je kan je hier abonneren op de2TREES nieuwsbriefdie in de loop van april regelmatig tips, trends en tendenzen zal
melden in de boeiende wereld van de internetcommunicatie voor KMO's,
zelfstandige ondernemers en vrije beroepen.
Eind 2007 telde België 2.647.000 internetaansluitingen waarvan 82 %
voor privé gebruik. De laatste 5 jaar steeg het aantal aansluitingen
bovendien met 45 %. Recente studies wezen uit dat het gedrag van de
Belgische consument ook veranderde. Het internet wordt nu steeds vaker
gebruikt om zich vooraf te informeren en om vooraf een beeld te krijgen
van de firma of persoon waar men contact mee zoekt. Het internet wordt
duidelijk onmisbaar voor iedereen die een eigen zaak heeft.
De
redenen om met een website / webshop te starten zijn voornamelijk de
wens om nieuwe producten te verkopen bij nieuwe klanten en om meer
omzet te genereren doordat men via een webshop over gans de wereld
klanten kan zoeken. Dat is allemaal prima, maar toch stellen we vast
dat het voornamelijk grote bedrijven en dito organisaties zijn die
momenteel aan E-commerce doen. En dat is spijtig. Want ook voor KMO's,
zelfstandigen (en zelfs vrije beroepen) kan het principe van een
webshop tot een sterke stijging van de bedrijfsresultaten leiden. Bovendien zijn de moderne webshops ook uiterst klantvriendelijk en bedrijfszeker. Alleman is winnaar!
Hier wilt2TREESmet twee zaken bij aansluiten. Vooreerst bouwden wij nu een standaard
KMO-webshop die een modern, vlot en bedrijfszeker gebruik koppelt aan
een heel interessante prijs. Speciaal gebouwd om KMO's en zelfstandigen
te helpen om ook snel met internetverkoop te starten zorgt 2TREES ook
nog voor een degelijke opleiding op maat van de kleinere ondernemer.
Daarmee wordt de voornaamste vrees weggenomen, nl. de angst om de
werking met de webshop niet goed onder de knie te krijgen, of om te
falen bij hun klanten.
Een tweede, origineel idee werd gelanceerd door onze klantBelle et Beau.
Dit is een toffe interieurzaak op de markt te Tielt. Maar deze markt
kreunt nu even onder grote wegwerkzaamheden zodat de zaak moeilijker
bereikbaar is. Elke middenstander kent het wel, dit betekent
gegarandeerd omzet- en inkomenverlies. Belle et Beau gebruikt nu haarwebshopals troef en lanceerde voor de duur van de werken de gratis levering in
de Benelux van de goederen die via de webshop werden gekocht. Zij
meldde dit zowel aan haar klanten, via Google advertenties als via de
pers. Dit werd o.a. opgepikt door Het Nieuwsblad / Het Volk online die
er een artikel over plaatste. U kunt hierhet integraal artikelnalezen.
Creativiteit
in combinatie met de expertise van 2TREES, dat laat KMO's,
zelfstandigen en vrije beroepen slagen. Niet overtuigd? Test ons. Bel
gerust (0495/935 325) voor een afspraak of stuur een mail
info@2trees.be. U kunt steeds op ons rekenen.
Graag eventuele misverstanden
vermijden: een website is uitstekend en noodzakelijk in de moderne
maatschappij, maar het is niet meer dan een werk- en
promotie-instrument. Net zo belangrijk als de beslissing om een goede
website te laten bouwen is het even noodzakelijk om ter zelfde tijd te denken hoe je er
zal mee werken.
Te
veel ondernemers (zelfs KMO'ers) vertrekken van een enigszins
scheefgetrokken beeld over internet en websites. Het volstaat niet om
een site voor je eigen te hebben opdat de orders automatisch zouden
binnenwaaien. Ergens kun je een website vergelijken met een gedrukte
folder. Je mag de mooiste, duidelijkste en beste folder laten drukken,
als je deze angstvallig in je kast bewaart, zal hij nooit renderen.
Iedereen beseft dit wel, promotiemateriaal moet je verspreiden,
uitdelen, weggeven en laten doorgeven. M.a.w. je moet er mee werken. Enkel zo bekom je het beste resultaat
uit de gemaakte kosten.
Een
website is ook zoiets. Van promotie-oogpunt uit moet je er ook mee
werken. Denk er daarom aan bij de bespreking van het ontwerp van je website.
Spreek er je webdesigner over want dit zijn zaken die ook
van belang zijn voor de creatie van je site. Het maakt heel zeker
verschil als je b.v. met een periodieke nieuwsbrief zal werken, of je
een promotie van de maand zal in het leven roepen, of als je
einde-voorraad verkopen zal doen, enz.
Goede webdesign is volgens ons duidelijk meer dan enkel je folder op het internet gooien. Met 2TREES praten we vooraf samen door hoe je je nieuwe site achteraf kunt inschakelen voor de
promotievoering van je bedrijf. Waar je je adres vermeldt, wanneer je
er naar verwijst, hoe je zelf en je personeel met je site werkt, enz.
En dat allemaal vertaalt zich in het uiteindelijk ontwerp.
Websites worden steeds belangrijker voor het imago van het bedrijf. Meer en meer mensen kijken immers vooraf even op het internet met wat
soort bedrijf zij willen in zee gaan. En dit gebeurt hoofdzakelijk via
het internet. Zorg dus vooreerst dat je met een goede website op het
internet staat, maar even zeer dat je gemakkelijk te vinden bent én dat
je er betrouwbaar uitziet als partner. Neem voor je website zeker geen risico en vertrouw je
imago best enkel toe aan een professionele webbouwer.
Een nieuwe lente, de zon begint
zich meer te manifesteren en stilletjes aan beginnen we aan
opendeurdagen te denken. Dit is het signaal voor vroege vogels om ook
wat aan de "looks" te doen.
Carine van Damesboetiek Filies uit
Deinze wou het dit jaar goed aanpakken. Ze besliste daarom om niet
alleen in nieuwe collecties te investeren, maar eveneens in een toffe,
moderne en leuke website. 2TREES bouwde voor haar een starterswebsite
van 3 blz., maar wel in de XL-versie. Met deze nieuwe site wil Filies
in de toekomst meer met het internet promotie maken voor haar aanbod en
buitenkansjes. Een XL-versie heeft nl. standaard een databank waar de
klantenadressen kunnen in worden bijgehouden en een degelijke
optimalisatie.
Vooral de database functie is interessant voor
Filies. Om een nieuwsbrief of een bericht te versturen hoef je immers
geen uren meer adressen op te lijsten. En wie zelf nog een kaartje wil
versturen (b.v. n.a.v. een verjaardag of een speciale gelegenheid) kan
van uit deze module zelf adresetiketten afdrukken. Knap. En het is ook
altijd meegenomen dat een starterswebsite van 2TREES alvast geschikt is
om later uit te breiden met bijkomende pagina's of met een online
shopmodule. Zo geraak je nooit geblokkeerd.
Van 4 tot 9 maart
zijn er nog opendeurdagen bij Filies in de Gentstraat 32 te Deinze.
Altijd leuk om de nieuwe collecties te bekijken. Nu kun je er alvast
vooraf kennis mee maken op www.filies.be. En wie inschrijft op de
nieuwsbrief van Filies krijgt alvast 5 % korting. Doen dus.
Restaurant De Gastronoom uit Beveren-Leie is een gekend huis om kwaliteitsvol en gezellig te
tafelen. Sedert een aantal jaar werken Joost en Kathy er aan om een
lekkere, uitgebreide kaart te koppelen aan een sfeervol kader en een
persoonlijke bediening.
Deze aanpak maakte dat dit
kwaliteitsrestaurant jaar na jaar een groeiende klantenkring kent.
Zakenmensen vinden op de middag de weg om rustig en discreet met
klanten of relaties te tafelen om een deal in stijl af te ronden, of om
gezellig de laatste ontwikkelingen op zakelijk vlak te bespreken. Maar
ook bedrijfsleiders komen er terecht voor een dagmenu om zo een uurtje
te ontsnappen aan de stress van de dag.
Niet alleen het professioneel publiek frequenteert De Gastronoom.
Groepen kunnen er terecht om over de middag of 's avonds te genieten
van een vooraf vastgelegde menu om zo b.v. een streek bezoek af te
ronden, of als afsluiting van een familiefeest. Of ondernemers die hun
personeel, verkoopteam, bijzondere klanten, enz. trakteren op een
bedrijfsfeestje. Joost en Kathy nemen zelf ook leuke initiatieven. Zo
is er elke derde dinsdag van de maand een senioren namiddag waar
tafelen, gezelligheid en een dansje worden gecombineerd. En bij
speciale gelegenheden zoals Pasen, moederdag, kerst en nieuwjaar, ...
zijn er natuurlijk speciale menu's.
Maar De Gastronoom wil verder groeien. Daarom werd het restaurant nu schitterend
vernieuwd. Een vernieuwd kader met stijlvolle kleuren verwelkomt de
bezoekers op een verrassende en toch vertrouwde manier. Samen met de
verbouwing wou Joost ook "online" vernieuwen. Hij bestelde bij 2TREES een nieuwe website om in de toekomst ook het internet te gebruiken om zijn zaak te promoten.
De nieuwe website www.restaurantdegastronoom.be
is nu klaar. Je vindt er de verschillende menu's en arrangementen op
terug, kunt er online reserveren en zelfs inschrijven op de nieuwsbrief van De Gastronoom. En wie de site bezoekt, kan er gelijk een gratis aperitiefbon downloaden. Doen dus!
Joost en Kathy, nog veel succes gewenst met jullie zaak en graag tot binnenkort.
Eigentijds Tuinieren: toffe, nieuwe tuinportaalsite
Er zijn portaalsites én er zijn portaalsites. In de begintijd van het internet waren ze bijzonder nuttig. Hoe anders moest je de weg vinden in de veelheid van informatie. Zo is o.a. Yahoo begonnen (en groot geworden). Maar toen kwam ene Google om de internetwereld te veranderen.
Het verschil tussen Google en de rest ligt hem in de gebruikersvriendelijkheid. Google denkt, leeft, ademt uitsluitend om het de gebruikers gemakkelijk te maken. Liefst nog gratis ook voor de consument. De kosten worden gedragen door de commerciële firma's die er aan bod komen. Laat ons eerlijk zijn, de resultaten mét Google zijn dusdanig dat de promotie die zij er krijgen ook voor de financiers (bedrijven) heel prijsgunstig zijn. Zowel consumenten als bedrijven tevreden. Ideale situatie dus.
Welnu, voor onze portaalsite is dit eenzelfde situatie. Tot www.eigentijds.tuinieren.be bestonden een aantal portaalsites die vooral een verzameling van droge links waren. Nuttig? Zeer zeker. Maar met www.eigentijds-tuinieren.be leveren we voornamelijk een praktische (gratis) dienst aan de gebruikers. Alles wat met tuinieren, natuur en luxe in de tuin verband houdt krijgt een gratis doe-site. Dit betekent dat je er een persoonlijk tuindagboek online kunt bijhouden (mét foto's), je dagboek met je vrienden delen, elke week een tuintip op de GSM krijgen, de komende evenementen raadplegen, prijzen winnen, zelf een prijs winnen, enz., enz. Je vindt er natuurlijk ook links, nieuwe producten, persinformatie, tips, voordelen, ... Maar heel belangrijk: alles is uitgedacht van uit het oogpunt van de gebruiker, die zo zijn voordeel kan doen.
Vanaf maart staan we online. Het concept van deze portaalsite, het onderhoud ervan en de uitgifte van de nieuwsbrief gebeurt door 2TREES, dé specialist voor internet-communicatie voor KMO's en zelfstandige beroepen. Nu zijn we de degelijke fundamenten aan het bouwen. Ann ontwerpt de site, de tools, de links, ... en test ze heel nauwkeurig. Ikzelf neem contact met toffe partners, sponsors, leuke evenementen, enz. om reeds van bij de start een waardevolle community te kunnen aanbieden. Hou ons in het oog. Begin maart volgt een persintroductie en vanaf dan kan je je gratis aanmelden bij ons om te profiteren van de vele voordelen voor de gebruikers.
Het is onze ambitie om, samen met zo veel mogelijk natuur- en tuinliefhebbers, een nieuw concept van portaalsite uit te laten groeien tot een (h)echte community in Vlaanderen. Wat Google ooit was voor het internet moet www.eigentijds-tuinieren.be worden voor de portaalwereld. Wij zijn er klaar voor. U ook?
Naarmate je meer klanten krijgt, is het quasi
ondoenbaar om iedereen te mailen of op te bellen als er interessant
nieuws of nuttige tips zijn. Ook de klanten die geen onderhoud kiezen
voor hun site hebben toch wel recht om van tijd tot tijd goede
informatie te krijgen om bij te blijven in deze internetmaatschappij.
Daarom
starten wij in de loop van april op regelmatige basis met een 2TREES
nieuwsbulletin, waarop je je nu reeds kunt abonneren. Deze service is
volledig gratis voor onze klanten als voor niet-klanten. Iedereen heeft
immers recht op goede en up-to-date informatie.
Wat mag u in de
toekomst verwachten van onze nieuwsbulletin? De informatie wordt
overzichtelijk gebundeld in een aantal rubrieken. Dat maakt het de
mensen die de informatie zelf willen catalogeren gemakkelijker om later
iets terug op te zoeken. Er zullen tips worden gegeven om goed met je
website te werken. Ook slimme testjes, nieuwe trends, producten of
diensten komen er aan bod. Naast natuurlijk nieuws over 2TREES zelf, leuke dingen die we voor onze klanten doen, acties waar we aan meewerken, enz. Vanaf april 2008 zal ons nieuwsbulletin maandelijks in je mailbox vallen.
Nu kan je je alvast gratis abonneren via www.2trees.be.
De nieuwsbulletin leest snel en gemakkelijk is voornamelijk bedoeld om
KMO-ers en zelfstandige beroepen bij te staan om het internet en de
vele mogelijkheden op een eenvoudige, doenbare manier in te schakelen
voor hun bedrijf. Wens je ook op de hoogte te blijven van de
internetevoluties en de moderne internettoepassingen schrijf je nu
direct even in. Het kost je minder dan 1 minuut van je tijd.
Momenteel komt het er in het zakelijk leven vooral op aan om goed en doeltreffend geïnformeerd te zijn. Zeker KMO's hebben hier meer dan ooit nood aan. Daarom is de aanpak van 2TREES persoonlijk en doeltreffend. Wij luisteren steeds eerst naar de wensen en noden van onze klanten. Met dit uitgangspunt kijken wij hoe we het snelst, doeltreffendst en goedkoopst een oplossing kunnen bieden voor hun vragen. En dit is het voorstel dat we dan aan onze klanten voorleggen. Dit werkt prima tot ieders tevredenheid!
De technische kennis van de mogelijkheden om te goed te werken met het internet is onze specialiteit. Van websites, over verschillende internet-promotiemiddelen tot webshops en portaalreclame 2TREES laat het internet werken voor u. Niet onze klanten moeten zich aanpassen, maar wij scheppen meer kansen door het internet te gebruiken voor uw bedrijfsvoering. Maar daar houdt het nog niet mee op.
Kennis is immers essentieel om tegenwoordig alle mogelijkheden zo goed mogelijk te kunnen benutten. Daarom krijgen onze klanten in het eerste jaar van ons bestaan nu gratis de "gids voor de internetgebruiker". Dit is een handig naslagwerk met informatie over de diverse domeinen en reglementeringen voor het gebruik van het internet. Nog een troef extra om zeker eens bij ons te informeren als je aan een nieuwe internettoepassing toe bent.
Ook extra gratis Google reclame in februari 2008. Voor de snelle beslissers: wie voor 25 februari een website bestelt bij 2TREES krijgt gratis een budget van 50,00 om reclame mee te maken met een Google Adwords campagne. Deze actie geldt op bestellingen voor al onze websites (internet-reclamepagina, starterswebsite, standaardwebsite en standaardwebsite XL) voor elke nieuwe klant die nog nooit eerder reclame maakte met Google Adwords. 2TREES doet gratis de aanmelding voor onze klanten. Maar wees snel, deze actie loopt nog tot en met 25 februari. Neem nu met ons contact op: www.2trees.be
Argenta kantoor Torhout bouwt aan een nieuwe toekomst
Het Argenta kantoor Leen Tanghe
te Torhout bestaat reeds meer dan 15 jaar. Het kantoor heeft twee
vestigingen, één in Aartrijkestraat (Torhout centrum) en één in de
Ruddervoordestraat (Torhout Oost). Het behoort ondertussen tot de top
tien van de grootste kantoren van België. Stilstaan is achteruitgegaan,
en dat heeft Leen ook begrepen. Het Argenta kantoor in Torhout centrum
barst uit zijn voegen. Daarom werd er geïnvesteerd in de aankoop van
een nieuw gebouw, waar binnenkort verbouwingen starten om het geschikt
te maken voor bankzaken. In de toekomst zullen de klanten in het
moderne kantoor heel vlot en bekwaam worden geholpen.
Leen weet
echter ook dat in de huidige tijd het internet een centrale rol speelt
in de maatschappij. Vandaar dat ze beslisten om ook een nieuwe website
te laten bouwen om haar klanten op een moderne, klantvriendelijke
manier te informeren in de toekomst. De oude versie zie je alvast
hierboven. 2TREES werkt momenteel
volop aan het concept. Binnenkort kunnen klanten én niet-klanten er
o.a. de evolutie volgen van de bouw van het nieuwe kantoor. Maar ook
voor snelle informatie over tijdelijke acties, tariefverhogingen of
-verlagingen, buitenkansjes, enz. zullen geïnteresseerden door middel
van een nieuwsbrief op de hoogte worden gesteld.
Vermoedelijk tegen begin maart komt de nieuwe website www.leentanghe.be alvast online. 2TREES
wenst Leen en haar team alvast een boeiende toekomst toe met een
voortdurende groei en we zijn blij om met onze internetexpertise een
steentje te kunnen bijdragen aan het succes.
Styling At Home richt zich naar de mensen die zeker willen zijn dat hun verbouwing of restyling na afloop ook het gewenste effect zal hebben. De klanten kunnen zowel nieuw bouwen als renoveren. Maar ook van tijd tot tijd een kamer of een gedeelte van je leefomgeving heropfrissen behoort tot de mogelijkheden. De meeste mensen zien in folders, tijdschriften of bij kennissen decorelementen die ze tof vinden. Een probleem is wel dat afzonderlijke stukken niet noodzakelijk achteraf een mooi geheel vormen. Dit wordt nu opgelost door Styling At Home, een nieuwe dienst van de interieurspeciaalzaak Belle et Beau uit Tielt.
Wanneer kan je er beroep op doen? Stel dat je jezelf eens wilt trakteren op het heropfrissen van je woonkamer, of slaapkamer, of je badkamer herinrichten. Delfien, de interieurspecialiste van Belle et Beau, komt op eenvoudig verzoek bij jou aan huis. Ze luistert eerst naar je om je smaak, stijlwensen en voorkeuren te leren kennen. Vervolgens bespreekt ze met je de verandering, stelt een aantal mogelijkheden voor en adviseert je als je zelf een onpartijdige mening wilt kennen.
De Styling At Home website legt alles duidelijk uit. Om potentiële klanten te zoeken en te informeren over de verschillende mogelijkheden werd beroep gedaan op een speciale website. Daar men heel tevreden is over ons vorig project kwam men terug bij 2TREES aankloppen. Net zoals de adviezen stond een frisse, moderne look centraal. Kwaliteit straalt. Dat zie je ook in een oogopslag aan de nieuwe website. Bovendien hoeft goed advies niet steeds duur te zijn. Je vindt ook de prijzen duidelijk vermeld, net zoals de voorwaarden. Deze speciale website is eveneens toegankelijk via de hoofdsite van Belle et Beau zelf.
Styling At Home, by Belle et Beau wensen we dan ook veel succes met hun nieuwe activiteit en met hun website.
2Trees is gespecialiseerd in websites, E-promotie en online verkoop voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Dat zijn drie belangrijke domeinen in deze moderne tijd om op een efficiënte manier meer geld te verdienen met je beroep.
Doordat wij voornamelijk werken voor de categorie zelfstandige ondernemers kennen we hun noden en wensen beter dan gemiddeld. Snel kunnen inspelen op hun vragen, mee denken met hun beroep en een gedegen begeleiding achteraf zijn heel belangrijk.
Op vraag van een aantal klanten hebben we nu drie heel interessante folders samengesteld. Ze geven heel wat tips en informatie over deze 3 kerndomeinen, nl. goede websites bouwen, doeltreffende E-promotie voeren en rendabele online winkels opstarten.
Om zo efficiënt (snel en goedkoop) mogelijk te kunnen werken is de kwaliteit van de informatie die onze klanten ons leveren van groot belang. Daarom zijn deze folders een nuttige handleiding voor iedereen die meer wilt weten over deze takken van het moderne zakendoen.
Wie dit wil, kan deze folders gratis downloaden via onze website www.2trees.be. Wil je er meer over weten of heb je specifieke vragen of een probeem, neem gerust even met ons contact op. We helpen je graag verder.
Net op tijd en netjes volgens de
planning is de vernieuwde webshop van Belle et Beau, de toffe
interieurzaak op de Markt te Tielt, online gegaan. Zoals je weet, is
het nu volop koopjestijd. Elke winkel is zich daarvan bewust, maar wie
houdt er automatisch rekening mee dat de trend bij de mensen is om
eerst zich via het internet te informeren
over de producten, mogelijkheden en prijzen om daarna ofwel online te
bestellen of naar de winkel zelf te trekken om het gewenste aan te
kopen?
Daarom wint een goede webwinkel seizoen na seizoen aan belang, zelfs als promotiemiddel of als reclame-instrument.
Een mooi voorbeeld hiervan is de vernieuwde webshop van Belle et Beau.
In een oogopslag vind je de belangrijkste producten(groepen) terug,
terwijl de navigatie en de keuzemogelijkheden sterk verbeterd zijn. Ook
de bestelprocedure werd klantvriendelijker gemaakt. Dat zorgde al
direct voor een sterke toename van het aantal winkelmandjes die werden
gebruikt.
Belle et Beau wou doelbewust begin januari uitpakken met haar vernieuwde webshop om
dit voluit als promotiemiddel te gebruiken bij de start van de
winterkoopjes. Nieuwe zaken lokken volk. Ook een webshop. Dus wie
online een keuze kan maken kan nu met een muisklik dit product aankopen
(zonder moeite, parkingproblemen, winkeldrukte of risico dat het
verkocht is), ofwel kan men in de zaak zelf binnen springen om het te kopen. Samen met onze klant zijn we alvast benieuwd naar het effect op het klantenbezoek en de verkopen.