2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
13-02-2008
2TREES nieuwsbulletin nu beschikbaar
Naarmate je meer klanten krijgt, is het quasi
ondoenbaar om iedereen te mailen of op te bellen als er interessant
nieuws of nuttige tips zijn. Ook de klanten die geen onderhoud kiezen
voor hun site hebben toch wel recht om van tijd tot tijd goede
informatie te krijgen om bij te blijven in deze internetmaatschappij.
Daarom
starten wij in de loop van april op regelmatige basis met een 2TREES
nieuwsbulletin, waarop je je nu reeds kunt abonneren. Deze service is
volledig gratis voor onze klanten als voor niet-klanten. Iedereen heeft
immers recht op goede en up-to-date informatie.
Wat mag u in de
toekomst verwachten van onze nieuwsbulletin? De informatie wordt
overzichtelijk gebundeld in een aantal rubrieken. Dat maakt het de
mensen die de informatie zelf willen catalogeren gemakkelijker om later
iets terug op te zoeken. Er zullen tips worden gegeven om goed met je
website te werken. Ook slimme testjes, nieuwe trends, producten of
diensten komen er aan bod. Naast natuurlijk nieuws over 2TREES zelf, leuke dingen die we voor onze klanten doen, acties waar we aan meewerken, enz. Vanaf april 2008 zal ons nieuwsbulletin maandelijks in je mailbox vallen.
Nu kan je je alvast gratis abonneren via www.2trees.be.
De nieuwsbulletin leest snel en gemakkelijk is voornamelijk bedoeld om
KMO-ers en zelfstandige beroepen bij te staan om het internet en de
vele mogelijkheden op een eenvoudige, doenbare manier in te schakelen
voor hun bedrijf. Wens je ook op de hoogte te blijven van de
internetevoluties en de moderne internettoepassingen schrijf je nu
direct even in. Het kost je minder dan 1 minuut van je tijd.
Momenteel komt het er in het zakelijk leven vooral op aan om goed en doeltreffend geïnformeerd te zijn. Zeker KMO's hebben hier meer dan ooit nood aan. Daarom is de aanpak van 2TREES persoonlijk en doeltreffend. Wij luisteren steeds eerst naar de wensen en noden van onze klanten. Met dit uitgangspunt kijken wij hoe we het snelst, doeltreffendst en goedkoopst een oplossing kunnen bieden voor hun vragen. En dit is het voorstel dat we dan aan onze klanten voorleggen. Dit werkt prima tot ieders tevredenheid!
De technische kennis van de mogelijkheden om te goed te werken met het internet is onze specialiteit. Van websites, over verschillende internet-promotiemiddelen tot webshops en portaalreclame 2TREES laat het internet werken voor u. Niet onze klanten moeten zich aanpassen, maar wij scheppen meer kansen door het internet te gebruiken voor uw bedrijfsvoering. Maar daar houdt het nog niet mee op.
Kennis is immers essentieel om tegenwoordig alle mogelijkheden zo goed mogelijk te kunnen benutten. Daarom krijgen onze klanten in het eerste jaar van ons bestaan nu gratis de "gids voor de internetgebruiker". Dit is een handig naslagwerk met informatie over de diverse domeinen en reglementeringen voor het gebruik van het internet. Nog een troef extra om zeker eens bij ons te informeren als je aan een nieuwe internettoepassing toe bent.
Ook extra gratis Google reclame in februari 2008. Voor de snelle beslissers: wie voor 25 februari een website bestelt bij 2TREES krijgt gratis een budget van 50,00 om reclame mee te maken met een Google Adwords campagne. Deze actie geldt op bestellingen voor al onze websites (internet-reclamepagina, starterswebsite, standaardwebsite en standaardwebsite XL) voor elke nieuwe klant die nog nooit eerder reclame maakte met Google Adwords. 2TREES doet gratis de aanmelding voor onze klanten. Maar wees snel, deze actie loopt nog tot en met 25 februari. Neem nu met ons contact op: www.2trees.be
Argenta kantoor Torhout bouwt aan een nieuwe toekomst
Het Argenta kantoor Leen Tanghe
te Torhout bestaat reeds meer dan 15 jaar. Het kantoor heeft twee
vestigingen, één in Aartrijkestraat (Torhout centrum) en één in de
Ruddervoordestraat (Torhout Oost). Het behoort ondertussen tot de top
tien van de grootste kantoren van België. Stilstaan is achteruitgegaan,
en dat heeft Leen ook begrepen. Het Argenta kantoor in Torhout centrum
barst uit zijn voegen. Daarom werd er geïnvesteerd in de aankoop van
een nieuw gebouw, waar binnenkort verbouwingen starten om het geschikt
te maken voor bankzaken. In de toekomst zullen de klanten in het
moderne kantoor heel vlot en bekwaam worden geholpen.
Leen weet
echter ook dat in de huidige tijd het internet een centrale rol speelt
in de maatschappij. Vandaar dat ze beslisten om ook een nieuwe website
te laten bouwen om haar klanten op een moderne, klantvriendelijke
manier te informeren in de toekomst. De oude versie zie je alvast
hierboven. 2TREES werkt momenteel
volop aan het concept. Binnenkort kunnen klanten én niet-klanten er
o.a. de evolutie volgen van de bouw van het nieuwe kantoor. Maar ook
voor snelle informatie over tijdelijke acties, tariefverhogingen of
-verlagingen, buitenkansjes, enz. zullen geïnteresseerden door middel
van een nieuwsbrief op de hoogte worden gesteld.
Vermoedelijk tegen begin maart komt de nieuwe website www.leentanghe.be alvast online. 2TREES
wenst Leen en haar team alvast een boeiende toekomst toe met een
voortdurende groei en we zijn blij om met onze internetexpertise een
steentje te kunnen bijdragen aan het succes.
Styling At Home richt zich naar de mensen die zeker willen zijn dat hun verbouwing of restyling na afloop ook het gewenste effect zal hebben. De klanten kunnen zowel nieuw bouwen als renoveren. Maar ook van tijd tot tijd een kamer of een gedeelte van je leefomgeving heropfrissen behoort tot de mogelijkheden. De meeste mensen zien in folders, tijdschriften of bij kennissen decorelementen die ze tof vinden. Een probleem is wel dat afzonderlijke stukken niet noodzakelijk achteraf een mooi geheel vormen. Dit wordt nu opgelost door Styling At Home, een nieuwe dienst van de interieurspeciaalzaak Belle et Beau uit Tielt.
Wanneer kan je er beroep op doen? Stel dat je jezelf eens wilt trakteren op het heropfrissen van je woonkamer, of slaapkamer, of je badkamer herinrichten. Delfien, de interieurspecialiste van Belle et Beau, komt op eenvoudig verzoek bij jou aan huis. Ze luistert eerst naar je om je smaak, stijlwensen en voorkeuren te leren kennen. Vervolgens bespreekt ze met je de verandering, stelt een aantal mogelijkheden voor en adviseert je als je zelf een onpartijdige mening wilt kennen.
De Styling At Home website legt alles duidelijk uit. Om potentiële klanten te zoeken en te informeren over de verschillende mogelijkheden werd beroep gedaan op een speciale website. Daar men heel tevreden is over ons vorig project kwam men terug bij 2TREES aankloppen. Net zoals de adviezen stond een frisse, moderne look centraal. Kwaliteit straalt. Dat zie je ook in een oogopslag aan de nieuwe website. Bovendien hoeft goed advies niet steeds duur te zijn. Je vindt ook de prijzen duidelijk vermeld, net zoals de voorwaarden. Deze speciale website is eveneens toegankelijk via de hoofdsite van Belle et Beau zelf.
Styling At Home, by Belle et Beau wensen we dan ook veel succes met hun nieuwe activiteit en met hun website.
2Trees is gespecialiseerd in websites, E-promotie en online verkoop voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Dat zijn drie belangrijke domeinen in deze moderne tijd om op een efficiënte manier meer geld te verdienen met je beroep.
Doordat wij voornamelijk werken voor de categorie zelfstandige ondernemers kennen we hun noden en wensen beter dan gemiddeld. Snel kunnen inspelen op hun vragen, mee denken met hun beroep en een gedegen begeleiding achteraf zijn heel belangrijk.
Op vraag van een aantal klanten hebben we nu drie heel interessante folders samengesteld. Ze geven heel wat tips en informatie over deze 3 kerndomeinen, nl. goede websites bouwen, doeltreffende E-promotie voeren en rendabele online winkels opstarten.
Om zo efficiënt (snel en goedkoop) mogelijk te kunnen werken is de kwaliteit van de informatie die onze klanten ons leveren van groot belang. Daarom zijn deze folders een nuttige handleiding voor iedereen die meer wilt weten over deze takken van het moderne zakendoen.
Wie dit wil, kan deze folders gratis downloaden via onze website www.2trees.be. Wil je er meer over weten of heb je specifieke vragen of een probeem, neem gerust even met ons contact op. We helpen je graag verder.
Net op tijd en netjes volgens de
planning is de vernieuwde webshop van Belle et Beau, de toffe
interieurzaak op de Markt te Tielt, online gegaan. Zoals je weet, is
het nu volop koopjestijd. Elke winkel is zich daarvan bewust, maar wie
houdt er automatisch rekening mee dat de trend bij de mensen is om
eerst zich via het internet te informeren
over de producten, mogelijkheden en prijzen om daarna ofwel online te
bestellen of naar de winkel zelf te trekken om het gewenste aan te
kopen?
Daarom wint een goede webwinkel seizoen na seizoen aan belang, zelfs als promotiemiddel of als reclame-instrument.
Een mooi voorbeeld hiervan is de vernieuwde webshop van Belle et Beau.
In een oogopslag vind je de belangrijkste producten(groepen) terug,
terwijl de navigatie en de keuzemogelijkheden sterk verbeterd zijn. Ook
de bestelprocedure werd klantvriendelijker gemaakt. Dat zorgde al
direct voor een sterke toename van het aantal winkelmandjes die werden
gebruikt.
Belle et Beau wou doelbewust begin januari uitpakken met haar vernieuwde webshop om
dit voluit als promotiemiddel te gebruiken bij de start van de
winterkoopjes. Nieuwe zaken lokken volk. Ook een webshop. Dus wie
online een keuze kan maken kan nu met een muisklik dit product aankopen
(zonder moeite, parkingproblemen, winkeldrukte of risico dat het
verkocht is), ofwel kan men in de zaak zelf binnen springen om het te kopen. Samen met onze klant zijn we alvast benieuwd naar het effect op het klantenbezoek en de verkopen.
Om een website te laten bouwen kan je op veel adressen terecht. Van het 'handige neefje', over de computernerd tot super-professionele (en vaak heel dure) bedrijven. Maar de ene site is de andere niet. Je hebt dan al een mooie website (laten) maken, maar hoe komt het dat die van jou zo weinig gevonden wordt door je klanten? En deze van een concurrent doet het blijkbaar veel beter!
In 95 % van de gevallen heeft dit 3 mogelijke oorzaken. Het kan zijn dat je website, hoe mooi of flashy ze er uitziet, niet geschreven is om gemakkelijk door zoekmachines te worden gevonden. Of het heeft een technische reden, nl. als je "broncode" en "meta-tags" niet of minder doeltreffend zijn ontworpen. Ofwel is je website niet of niet doeltreffend aangemeld bij de juiste zoekrobots of portaalsites.
Als klant ben je je hier meestal niet van bewust, maar deze redenen zijn afzonderlijk, of in combinatie met elkaar, verantwoordelijk voor het minder goed werken van je website.
Doeltreffende websites bouwen is een vak. Vooreerst moet je de kennis hebben, maar het is even belangrijk om altijd het belangrijkste voor ogen te houden: de resultaten achteraf bepalen het succes van je website. Bij 2Trees houden wij dit steeds in het oog. En dit hoeft meestal zelfs niets extra te kosten. Het volstaat dat wij ons werk goed doen, en samen met onze klanten tot een goed compromis komen, om van een mooie website ook nog een doeltreffende te maken.
En voor bestaande websites?
Het efficiënt maken van bestaande websites is eveneens een specialiteit van ons. Dit noemt men in vaktermen "het optimaliseren" van een website. Bij ons bestaat het doeltreffend maken van een bestaande website uit 5 stappen:
1) We starten met het bestaande ontwerp en kijken welke aanpassingen we kunnen doorvoeren om ze beter te laten opmerken door de zoekmachines, zonder dat het uitzicht wijzigt. Dit is het zoekmachine-vriendelijk maken van je site. Daar 85 - 90 % van de bezoekers via zoekopdrachten komen, heeft dit meestal snel effect. Indien de werking nog sterk kan verbeteren met andere aanpassingen, laten wij dit ook weten.
2) Een tweede stap bestaat er in om de broncode en de meta-tags onder handen te nemen. Dit is een vrij technische zaak omdat ze in de achtergrond op je website meedraaien. Maar ze zijn wel van belang, omdat je -mits goede meta-tags en correcte definities- gemakkelijker vermeld wordt in de zoekresultaten. Bovendien wordt ook de beschrijving van je site aangepast, zodat de mensen meer gestimuleerd worden om naar je door te klikken.
3) Vervolgens melden wij je website waar de bovenvermelde aanpassingen aan gebeurd zijn, terug aan bij de zoekrobots en portaalsites die belangrijk zijn.
Na een aantal weken merk je de resultaten. Meer mensen vinden automatisch de weg naar je website. Maar om écht goed te werken is het werk nog maar half af.
4) Nu volgen wij de bezoekersresultaten van je website en houden de analysegegevens bij. Hoe komen ze tot bij jou? Welke zoekwoorden gebruiken ze? Welke zoekrobots werken niet, en hoe komt het? Zijn er conflicten in de inhoud? Enz., enz. Dit zijn maar een aantal vragen, maar aan de hand van de praktijk resultaten verfijnen wij na 6 maand terug je broncode en je meta-tags.
5) En tenslotte, na 6 maand, herhalen wij de aanmeldingsprocedure bij de zoekmachines terug nadat wij alle belangrijke punten op basis van de praktijkresultaten efficiënter gemaakt hebben. En je zal het merken, na verloop van tijd komt ook jou website hoog in de zoekresultaten te staan.
Dit is de volledige procedure. Het spreekt vanzelf dat wij ook de verschillende onderdelen apart kunnen doen voor wie hier nood aan heeft. Je bent niet verplicht om alle 5 de stappen te laten uitvoeren, maar de ervaring leert wel dat ze nodig zijn indien je een goed bezochte website wilt hebben.
Eigenlijk moet je stap 4 en 5 elk jaar terug doen. Dit zit ook standaard in de onderhoudscontracten met onze klanten. Het is logisch want er komt al eens een nieuw product bij (waar nieuwe zoekwoorden voor nodig zijn), of je merkt dat klanten via een 'nooit-aan-gedacht' zoekwoord op je site geraken, of er komen pagina's bij en nieuwe inhoud, enz. Net zoals je elk jaar je klassement uitkuist, is het ook nodig om jaarlijks je website bij te werken.
In volgende artikels geef ik je op deze blog graag wat praktische tips om je website beter te laten opmerken in het internetlandschap. Want eenmaal wij ons werk gedaan hebben voor de optimalisatie, is het voornamelijk aan jullie. Maar ook daar krijg je bij 2Trees het nodige advies voor.
Wil je weten of jouw website kan verbeteren? Of wil je dat wij ze volledig of gedeeltelijk optimaliseren? Neem gerust met ons contact. Info: www.2trees.be.
De kalender telt nog
heel weinig blaadjes. Het is nu vooral een periode om tot rust te
komen. Meer nog dan vroeger lijkt het precies of er een tweede
vakantieperiode in het leven is geroepen. Zeg nu zelf, weinig mensen
zijn tussen kerst en nieuw professioneel te bereiken. En dit mag
gerust. Na een jaar hard werken mag de riem er al eens afgaan om de
batterijen te kunnen opladen. Niets mis mee, want volgend jaar telt
terug 366 dagen.
2007 werd vooral gekenmerkt door crisis: na de
verkiezingen slaagde men er maar niet in om een regering te vormen,
eerst bijna op een diefje maar op het einde in galop stegen allerhande
prijzen van basisproducten, en ook dichter bij huis voor ons eigen
moesten een paar knopen worden doorgehakt. Maar kijk, de brand in de
regeringshuishouding is geblust, er is uitzicht op maatregelen om het
budget terug binnen de perken te leiden en ook professioneel raakt alle
puin weldra opgeruimd. 2008 biedt zonder twijfel heel positieve
vooruitzichten.
366 nieuwe dagen, zelfs ééntje meer dan gewoonlijk. En met de spreuk "So many opportunities, each and every day"
in het achterhoofd kan het niet anders dan een succes worden.
Inderdaad, elke dag komen er veel kansen en kansjes voorbij. Het enige
dat je moet doen is enkel maar je ogen en oren openhouden en ze snel
onderkennen. Da's zo'n klein beetje een tweede natuur voor Ann en
mezelf geworden. Snel op de bal spelen, nieuwe producten en
mogelijkheden introduceren in onze werking, vlot goed werkende
toepassingen geschikt maken voor de kleinere budgetten. Daarom zijn we
beiden ook blij dat we met 2Trees
volop onze capaciteiten kunnen inzetten zodat KMO's, zelfstandigen en
vrije beroepen voluit de moderne kansen van het internet kunnen
benutten.
De voorbereidingen voor ons lopen zowat ten einde. Met
januari zijn we volop operationeel voor de 3 basisdiensten van de
iCommunicatie: websites, E-promotie en online shops.
Eindelijk, vinden een aantal van onze klanten. Samen met ons kunnen
KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen zich terug volop concentreren op
hun eigen werk terwijl ze toch op een professionele manier het internet
gebruiken bij hun bedrijfsactiviteiten. Wil je snel weten wat 2Trees ook voor u kan doen? Neem gerust met mij contact op: 0495 935 325 of patrick@2trees.be.
Aan iedereen 'n gelukkig en boeiend nieuw jaar alvast met veel succes en gezondheid.
We volgen momenteel een gespecialiseerde opleiding E-commerce. Hier wordt dieper ingegaan op de verschillende aspecten van het zakendoen via het internet. We krijgen een idee over de mechanismen die van het 'world wide web' een marktplaats maken met duizenden kansen en mogelijkheden. Wie succesvolle diensten wil aanbieden zoals 2Trees weet maar best hoe het internet werkt. En daar gaan we in deze cursus op in.
Als onderdeel van het lesprogramma moeten we zelf een website bespreken voor de groep. Vorige week was het mijn beurt. Als project koos ik www.foxinabox.be.
Philippe "Fox" De Vos is een moderne E-ondernemer die zijn product integraal aanbiedt via het internet. Hij levert alle ingrediënten voor een gezellig etentje, samen met duidelijke kookinstructies én nog een paar verrassingen in een toffe box bij je thuis. Op deze manier hoef je je niet rot te rennen om boodschappen en kan je toch het genoegen smaken van zelf een lekker dineetje klaar te maken voor je gezelschap. Ik koos deze website specifiek omdat Philippe enkel en alleen maar via het internet verkoopt en omdat zijn site heel duidelijk en snel is opgebouwd en omdat de webwinkel heel klantvriendelijk werkt. Dit is een goed voorbeeld van een goed werkende commerciële website, die vertrouwen uitstraalt van bij het eerste bezoek.
Het is een geslaagde presentatie geworden. Als je ze zelf eens wil zien, klik dan hier en ga naar "slides". Daar kan je Proj1_FoxBox (pdf) downloaden. Mijn medecursisten waren achteraf enthousiast over dit initiatief en over de website. Dit was vorige week. Nu hoorde ik dat de meeste collega's van de groep thuis nog eens zijn gaan kijken op de website. Verschillende vrienden denken er zelf aan om hier voor kerstavond zelf een bestelling te plaatsen. Ga gerust zelf eens kijken op www.foxinabox.be.
Maar vergeet niet dat een duidelijke en goed werkende website geen eindpunt is. Het is maar de noodzakelijke start van succesvolle E-business. De website moet inderdaad zoekmachinevriendelijk zijn opgebouwd, maar er moet ook geïnvesteerd worden in doeltreffend aanmelden van je site, regelmatig nieuwe inhoud toevoegen, je E-klanten informeren via een nuttige nieuwsbrief en je bezoekers in het oog houden. En daar kunnen wij je bij helpen. Misschien toch even met 2Trees spreken als je het écht goed wil doen.
De eerste versie van onze eigen website is klaar. Ann besteedde speciale aandacht aan het bijzonder botvriendelijk maken van de webbladzijden. Wij willen bewust niet de meest flashy website op het net zetten. Niet dat we dit niet zouden kunnen, maar geen enkele zoekrobot is daar verzot op. Daarom zal de klemtoon bij ons op duidelijke informatie, no-nonsense lay-out en grote klantvriendelijkheid komen te liggen. In de komende maanden worden nog een aantal super-nuttige pagina's bijgebouwd, maar Parijs en Rome zijn ook niet op een dag gemaakt. Kom gerust van tijd tot tijd eens langs om nieuws te halen.
De opbouw en inhoud van je website zijn één ding. We ontwerpen ook heel nauwkeurig de criteria om ons te laten opmerken door de zoekmachines van het internet. Daar kruipt wat tijd in, maar als je het goed doet, loont het zonder twijfel de moeite. Een ander werkje dat hiermee verband houdt, is het aanmelden van onze website. Daar zijn we nu mee bezig. Ook dat in arbeidsintensief, maar is beslist noodzakelijk. Het resultaat zal je pas vanaf een 6 tot 8 weken van nu bemerken. Zo lang duurt het immers voordat alle zoekrobots en inventarisrobots langs geweest zijn om onze inhoud te inventariseren en op te lijsten.
Hou het even in de gaten, en je zal ons zien verschijnen onder de meest treffende zoektermen. Maar als je nu al nieuwsgierig bent, kom maar eens langs. Ons adres is www.2trees.be. Je bent er steeds welkom. Heb je een vraagje of een opmerking: post hier gerust je reactie.
We krijgen regelmatig vragen over online verkopen of over webwinkels. Dat is eigenlijk ook een logische stap. Wie eerst enkel interesse had om ook een website te hebben, merkt al snel dat er meer voordelen aan vast zitten dan alleen maar permanente reclame op het internet. Eenmaal je een website hebt, krijg je al eens een mailtje van een klant met een vraag. Dat beantwoord je dan. En plots stel je vast dat dit een wel erg soepele, moderne en klantvriendelijke manier is om je klanten service te bieden. Van daar is het maar een klein pasje meer om te kijken om ook een eigen webwinkel te installeren.
Er zijn vrij veel voordelen aan verkopen via het web. Je winkel is nl. nooit gesloten. Je klanten kunnen bij jouw terecht als het hen past. Als jij wilt, kun je heel snel nieuwe artikels voor verkoop beschikbaar stellen, en vooral, je hoeft enkel maar de vragen van je klanten per mail te beantwoorden en de bestellingen te laten leveren. Het meeste werk gebeurt immers automatisch zonder dat jij er last van hebt en zelfs de betaling is verzekerd. Dit klinkt heel mooi, en is het ook op voorwaarde dat je webwinkel goed gemaakt is én aan een aantal klantvriendelijke criteria voldoet.
Hoe kun je je klanten nu duidelijk maken dat jouw winkel wel te vertrouwen is? De zelfstandigenorganisatieUnizobiedt sedert november 2007 het antwoord. Zij verlenen een kwaliteitslabel aan de webwinkels die klantvriendelijk en betrouwbaar zijn. Unizo keurt de onlineshops en als je slaagt in de test mag je hetE-commercelabelop je site aanbrengen. Dat is de zekerheid voor je klant dat kopen op jouw webwinkel te vertrouwen is.
Om onze klanten te kunnen garanderen dat de webwinkels die wij voor hen bouwen zonder problemen het E-commercelabel zullen kunnen krijgen, volgen Ann en ikzelf nu een bijkomende opleiding E-commerce. De lessen worden gegeven doorIan De Ruyver van Unizo, tevens de organisatie die instaat voor het uitreiken van dit kwaliteitslabel.
Ja, het loopt goed los. Mijn partner Ann en ik hebben door de jaren heen natuurlijk flink wat relaties en kennis opgebouwd, maar toch... Nog maar net zetten we de grote stap in onze carrières en men begint ons al te vinden.
In opdracht van Belle et Beau, een toffe interieurzaak te Tielt, mochten we hun website en webshop opfrissen en optimaliseren. Moeilijke woorden, dat wel, maar voor ons was dit geen probleem. Belle et Beau werkt voornamelijk met stijlvolle, tijdloze en kwaliteitsvolle artikels. Hun hoofdmerken zijn o.a. Flamant, Scapa Home, Libeco (linnencollecties), Gant en Sia. Hun stijl ligt in de sfeer van gezellige, klasse- en sfeervolle interieurs. Ze zijn eveneens dé specialist in landelijke (country-) stijl. De hoofdkleuren zijn even tijdloos: wit, rustiek wit, écru en stijlvolle grijstinten. Accenten in het interieur worden gelegd met decorelementen in frisse, eigentijdse en ademende kleuren. Ideaal voor wie zichzelf wil verwennen met een gezellig, nieuw interieur. Dus koos Ann ervoor om de website voor te stellen in een even stijlvol grijs concept. Er werd uitgekiend gebruik gemaakt van sprekende foto's, treffende beschrijvingen en veel informatie zodat de online bezoekers rustig kunnen kennismaken met de producten en accessoires. Bovendien herwerkten we voor hen de reclame-aanmeldingen voor het internet, zodat de zoekmachines de site nog gemakkelijker zullen vinden.
Eerstdaags komt de gerenoveerde webshop online. Dit duurde iets langer omdat deze direct moet kunnen werken bij de lancering. Belle et Beau verkoopt nu namelijk over gans Europa interieurelementen via hun webshop. Zij kunnen het dus niet maken dat hun webwinkel niet perfect zou werken. Nu doen we de laatste tests, maar het ziet er goed uit. We zijn nog geen blokkeringen tegen gekomen.
In iets verdere fase komt er op regelmatige basis een nieuwe E-nieuwsbrief waar we een nieuw concept voor schreven. En er zal in 2008 nog meer gebruik worden gemaakt van onze internet-reclamedienst. Zo voeren we een aantal maal een Google Adwordscampagne uit voor speciale acties. Want dat is ook één van onze specialisaties voor KMO's en zelfstandigen.
Flink wat werk dus al. En dat doet deugt, zeker als je eerste klant al volop enthousiast is over de samenwerking. Nu nog aan jullie om het resultaat te beoordelen. Ga gerust eens langs, via internet is het adres www.belleetbeau.be. En ben je in de buurt, spring eens binnen op de Markt 21 te Tielt (W-Vl.)
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.