Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • De SEO van een bestaande website kan verbeteren.
  • Vijf voordelen van goede website optimalisatie.
  • Een nieuwe website. Waar u zeker moet op letten!
  • De voordelen van een goede webshop.
  • Technisch onderhoud van een website is noodzakelijk voor een hoge ranking.
  • De voordelen van responsive websites.
  • Zelf een website onderhouden vs website onderhoudscontract.
  • Ook een goede website kan voor u online verkopen.
  • Vijf tips voor een succesvolle website.
  • Vijf tips om meer te verkopen met uw online shop.
    Archief per maand
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 09-2005
    Website, e-promotie, webshop tips.

    2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
    06-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het Europees Parlement besliste recent om de bedenktijd bij verkoop op afstand op 14 dagen te brengen. Dit geldt voor alle lidstaten van de Europese Unie. Deze maatregel moet de verkoop tussen de verschillende landen vereenvoudigen. Wat behelst deze nieuwe wet en wat zijn de voordelen?

    Europa harmoniseert de verschillende online wetgevingen.
    Een van de grote problemen voor grensoverschrijdende verkoop was tot nu toe de verschillende wetgevingen van de Europese landen. Voor een verkoop gold nl. steeds de regelgeving van het land van de koper. Wetgevingen zijn nu eenmaal vrij complex. Voor een verkoper is het quasi ondoenbaar om alle regels van -zeg maar- 27 verschillende landen te kennen. Dat leidde soms tot onaangename situaties en was zeker een rem op de buitenlandse verkoop voor KMO's, zelfstandigen en kleinere bedrijven.

    Naast deze Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa geldt nu ook een verbod op de zogenaamde verborgen kosten. Denken we maar aan vliegtuigtickets die online werden voorgesteld voor een bepaalde prijs, maar achteraf gevoelig meerkosten door allerhande toeslagen, taksen en afhandelingskosten. Nu moet alles duidelijk en transparant worden vermeld.

    Veertien dagen bedenktijd voor online kopers in Europa.
    Wie een product aankoopt op het internet krijgt twee weken tijd om zich te bedenken en om het terug te sturen. Het Europees Parlement keurde deze richtlijn goed. Van zodra de verschillende landen zelf deze beslissing omgezet hebben in hun eigen wetgevingen geldt ze voor het volledige grondgebied van de Europese Unie. Dit moet binnen de 2 jaar (dus tegen medio 2013) gebeurd zijn. Hoe zit dit nu concreet in elkaar?
    • Wie via het internet, via de telefoon of aan de deur een product of een dienst koopt moet dat binnen de 30 dagen ontvangen.
    • Van zodra men het online aangekocht product ontvangt, krijgt de consument 14 dagen de tijd om de verkoop te annuleren en om het terug te sturen naar de verkoper. De terugzendkosten zijn ten laste van de koper.
    • De verkoper moet de consument duidelijk verwittigen van dit recht. Gebeurt dit niet, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het gekochte product terug te sturen.
    • Bij ontvangst van de teruggezonden goederen stort de verkoper het aankoopbedrag direct terug aan de koper.
    Digitale aankopen van muziek, films of software vallen buiten deze regeling. Van zodra het downloaden begint, worden ze als definitief verkocht beschouwd en kan de verkoop niet meer worden geannuleerd.

    Europa maakt komaf met de "verborgen kosten". Concreet moet de online consument duidelijk en ondubbelzinnig de prijs van zijn online aankoop zien. Gedaan dus met vooringevulde vakjes van toeslagen, verzekeringen of extra taksen waardoor het bedrag (ongemerkt) aardig kan aandikken. Vanaf nu moet de totaalprijs duidelijk op de bestelling staan.

    Merk wel dat deze Europese richtlijn niet alleen geldt voor online aankopen maar voor alle vormen van verkoop op afstand. Producten die in de winkel of in een bedrijf zelf worden gekocht vallen buiten deze regeling.

    Voordelen en gevaren van de online verkoop wetgeving.
    Alhoewel deze Europese wet voor online verkoop tot stand kwam met het oog op een betere consumentenbescherming, profiteert de online verkoper evengoed. Doordat de online wetgeving gelijkgeschakeld wordt, is het als verkoper een voordeel om duidelijk te weten wat er mag en wat niet. Dat vermijdt verrassingen bij buitenlandse verkopen. Het zal zeker bepaalde drempels voor grensoverschrijdende handel verlagen.

    Het grote probleem blijft evenwel dat de handelaar zelf weinig beschermd blijft tegen malafide aankooppraktijken door consumenten. Met de nieuwe online bedenktijd kan het tot 28 dagen duren vooraleer een winkelier via het internet gekochten producten terug ontvangt. Dat kan consumentenfraude in de hand werken, b.v. videocamera's die na een jubileum- of trouwfeest worden teruggestuurd, gps toestellen na de vakantieperiode of TV's en videorecorders die na een EK voetbal worden geweigerd.

    Besluit.
    De nieuwe, Europese consumentenrichtlijn voor de online verkoop is ongetwijfeld een pluspunt. Door de zekerheid voor de online koper en door de gelijkschakeling van de online wetgeving in alle Europese landen voor de online verkoper zal de buitenlandse handel sterk kunnen groeien. Wel blijft het noodzakelijk voor de online handelaar om met een professioneel gemaakte webshop te werken die volledig in orde is met de online wetgeving.

    06-07-2011 om 10:36 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online wetgeving, online bedenktijd, annulatie online aankopen, terugzendperiode online aankopen, wetgeving internetverkoop, wetgeving online verkoop, bedenktijd online aankoop, terugzenden online producten
    29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het internet is ideaal op snel, goedkoop en doeltreffend reclame te maken voor uw bedrijf, uw producten of diensten. In de praktijk stellen we vast dat sommige e-promotie meer resultaat oplevert dan andere. Hoe komt dit? En waar moet u zeker op letten?

    Wat is een goede nieuwsbrief?

    Dat is vrij simpel. Men spreekt van goede nieuwsbrief als het resultaat aan de gestelde verwachtingen beantwoordt. Dat kan b.v. geplaatste orders zijn of nieuwe klanten werven. Maar dat kan net evengoed aanvragen voor folders of iets anders zijn. Toch zijn er een aantal zaken die voorkomen op elke doeltreffende nieuwsbrief: De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

    Naast de 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief wordt uw e-promotie best goed geschreven. Ook daarvoor bestaan een aantal handige tips. Zie ook het artikel “Tips voor een goede nieuwsbrief”.

    De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

    Naast een professioneel uitzicht, vlot leesbare tekst en correcte verzending zijn volgende elementen onmisbaar voor een goede nieuwsbrief. Het kan gebeuren dat er slechts 3 of 4 kunnen toegepast worden. Dat is niet erg. Maar streef er wel telkens naar om zoveel mogelijk van deze elementen te gebruiken.

    • Zorg voor een aansprekende titel. De titel is van heel groot belang omdat de mensen op basis van deze tekstregel beslissen of ze uw nieuwsbrief willen lezen. Zorg voor een duidelijke, aantrekkelijke en aansprekende zin. Zorg ook dat de mensen hierop automatisch antwoorden: “Ja, dat wil ik ook!”.
    • Formuleer uw boodschap in klare en duidelijke woorden. Zorg ervoor dat uw verhaal vlot leest en als aangenaam ervaren wordt. Vermijd nietszeggend proza, lange zinnen of herhalingen. Schrap alles wat niet strict nodig is uit uw basistekst. Zie ook het artikel “Hoe schrijf je goede teksten voor het internet?”
    • Zet duidelijk het voordeel voor uw klant in de verf. Heel eerlijk, de mensen kopen ofwel speciale prijzen of voordelen via het internet. Maak dus zeker dat dit voordeel sterk opvalt, zelfs voor wie uw nieuwsbrief niet echt geconcentreerd leest.
    • Werk steeds met een beperkte geldigheid. Een actie die slechts 14 dagen of een week duurt, nodigt niet uit om lang na te denken. Want in internetland is uitstel meestal zeker afstel. Maak ondubbelzinnig duidelijk dat snel reageren belangrijk is.
    • Vraag ook altijd om reactie van uw klant. Zorg er zeker voor dat er geen misverstand kan bestaan. Vraag uw klanten om nu te bestellen, of om nu de nieuwe brochure aan te vragen, enz. Dat is een vaak voorkomende fout. Het is maar de vraag of het wijs is om een klant te laten raden naar de bedoeling van uw bericht.
    Besluit.

    Een goede nieuwsbrief schrijven vergt zeker kennis en ervaring. Met De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief lukt het zeker na een aantal keer proberen. Denk er ook aan dat de manier van opbouwen, de gebruikte foto’s en het professioneel versturen van een nieuwsbrief bijdraagt tot het succes van uw nieuwsbrief. Daarom is het altijd een goed idee om even contact te nemen met een goede partner. Voor meer informatie, contacteer 2TREES.

    29-06-2011 om 20:07 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:e-nieuwsbrief, goede nieuwsbrief, succestips nieuwsbrief, tips nieuwsbrief, goede nieuwsbrief schrijven, goede e-nieuwbrief, suceesvolle nieuwsbrief, nieuwsbrief verzenden, nieuwsbrief opmaken
    22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het internetgebruik en online reclame in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoe goed is het internet ingeburgerd in België? Hoeveel mensen surfen op het net? En hoeveel online reclame wordt er nu eigenlijk gemaakt? De cijfers over het internetgebruik in ons land over 2010 zijn nu bekend. Naar goede jaarlijkse gewoonte volgt hier een update over het actueel gebruik van het internet in België.

    België is Europese top qua internetgebruik.
    Eerder onderzoek leerde reeds dat ons land hoog scoort wat snel internet betreft. De meeste internet aansluitingen zijn breedband of ADSL verbindingen. Daardoor verhoogt het comfort sterk bij het gebruik van het internet. Recent onderzoek van de Europese Commissie (Digitale Agenda) over 2010 leert dat momenteel 82 % van de Belgen via het internet te bereiken is. De cijfers:
    • 75 % van de Belgen surft minstens 1x per week op het internet;
    • 60 % gaat minimum 1x per dag online;
    • 45 % van de Belgen gebruikt e-government,
    O.a. internetbankieren wordt veelvuldig gebruikt door de Belgen. En door de snelle verbindingen is ook het downloaden, muziek beluisteren en bekijken van films heel populair. Eén minpuntje in de digitale wereld in België. Het gebruik van mobiel internet scoort met 2,7 % ondermaats. Het Europese gemiddelde bedraagt 7,2 %. Niet de kostprijs van laptops, smartphones of tabletcomputers is hier de hinderpaal, wel de kostprijs die momenteel nog te hoog is voor een regelmatig gebruik van mobiel internet.

    Het internetgebruik en online reclame in België.
    Zijn meer dan 80 procent van onze landgenoten via het internet te bereiken, dan kan dit een interessante online reclamemarkt zijn voor KMO's, handelaars en middenstanders. Hoe zit het, anno 2011, met Het internetgebruik en online reclame in België.
    • 332.000.000 euro totaal bedrag online reclame in 2010 in België (+13 %);
    • 122.880.000 euro (37 %) gaat naar reclame naast de zoekresultaten (Google Adwords);
    • 112.880.000 euro (34 %) is voor online zoekertjes en advertenties;
    • 96.280.000 euro (29 %) wordt aan reclame via banners gespendeerd.
    Begin 2011 vertegenwoordigt de online reclame hiermee 11 % van het totaal reclamebudget in België. Hier zijn zeker nog groeikansen in de toekomst. In Europa bedraagt het aandeel online reclame immers 18 % van de totale reclamebestedingen. Vooral de zoekmachine reclame, zoals Google Adwords, wint sterk aan interesse bij KMO's, zelfstandigen en middenstanders.

    Besluit.
    België behoort tot de Europese top wat het vast internetgebruik betreft. Toch zijn er nog kansen te benutten om het gebruik van mobiel internet en de online reclame tot bij het Europese gemiddelde te brengen. Door de lage kostprijs en het sterk rendement is Google Adwords hiervoor uiterst geschikt voor KMO's en zelfstandigen. Interesse? Neem vrijblijvend met ons contact op.

    22-06-2011 om 09:04 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:online reclame belgie, internetreclame belgie, SEA, internetgebruik belgie, internet penetratie belgie, wie surft online, bestaande google reclame verbeteren, google adwords, google reclame,
    15-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De e-commerce is sterk in opmars. En waar veel mensen aan deelnemen of veel omzet mee gemoeid is, daar kan fraude een probleem worden. Daarom focust de nieuwe internetfraudedienst BISC zich op frauduleuze handel en verdachte sites. Daarom zorgt u als internethandelaar maar beter dat uw website of webshop wettelijk in orde is.

    BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude.
    Ook in België kent de internethandel een sterke groei. Dit jaar verwacht Ogone, die veilige betalingstransacties in België aanbiedt, dat de online omzet de kaap van het miljard euro overschrijdt. Steeds vaker wordt de internethandel het slachtoffer van oplichting en online fraude. Daarom krijgen de inspectiediensten sinds begin 2011 hulp van het Belgian Internet Service Center (BISC). Deze nieuwe dienst is gespecialiseerd in het opsporen van frauduleuze handel via het internet en het detecteren van verdachte sites.

    Het BISC telt momenteel 15 mensen die zich vooral focussen op de online handel. Ze speuren constant het internet af en bekijken het aanbod van goederen of diensten via het internet, de betalingsmodaliteiten en de leveringen. Daarbij maken ze gebruik van gespecialiseerde software. Ze werken nauw samen met collega's in het buitenland. Het is duidelijk, het BISC bindt de strijd aan tegen internetfraude. In een paar maanden tijd controleerde het BISC ruim 450.000 online handelaars en meer dan 30 miljoen producten.

    E-commerce, vertrouwen garantie voor meer omzet.
    Het eerste waar een online consument mee in aanraking komt, is de website van de online handelaar. Dan is de eerste indruk bepalend voor het vertrouwen en om te beslissen of men verder koopt. Wie succes wil halen met verkopen via het internet zorgt maar beter dat de webshop vertrouwen uitstraalt.
    • Een professionele look is van het eerste belang voor een succesvolle webshop. Hier moet een nieuwe online winkel beslist aandacht aan besteden. Immers, een gebrekkig uitzicht van de e-commercesite zal intuïtief remmingen oproepen en het wantrouwen in de zaak aanwakkeren. Een slecht online koopgevoel is meestal dodelijk voor de internethandel.
    • Zorg er voor dat alles werkt op de e-site. Alle navigatieknoppen natuurlijk, maar ook interne links, afbeeldingen die vlot inladen, back-knoppen die het doen, enz. Besteed zeker extra aandacht aan alle stappen van het koopproces én de veilige online betaling. Niets frusterenders dan een koper die de online transactie niet kan afronden.
    • Maak dat uw webshop volledig in orde is met de Belgische Wetgeving op verkoop op afstand, de geldende online verkoop- en betalingsbedingen en de privacy wetgeving. Niet alleen is dit in uw eigen belang als online handelaar, het zorgt ook dat het BISC het licht op groen zet voor uw online handel.
    • Vermeld duidelijk uw contactgegevens zoals firmanaam, adres, BTW of ondernemingsnummer, telefoon- of e-mailgegevens, ... Het is voor een online consument een hele geruststelling als hij weet hoe hij met u in contact kan komen.
    • Zorg tenslotte dat uw verkoopsvoorwaarden, disclaimer en privacy-clausule duidelijk zichtbaar en met een muisklik aanwezig zijn op uw website. Controleer ze na verloop van tijd om te zien of ze nog actueel zijn.
    Besluit.
    Hoe meer mensen samenkomen en hoe meer omzet er circuleert, hoe interessanter dit is voor criminelen en frauduleuze handelaars. Ook het internet als virtuele marktplaats ontsnapt hier niet aan. Daarom waakt de nieuwe internetfraudedienst BISC over e-commerce in België. En is het superbelangrijk als online handelaar dat uw e-commerce website professioneel gemaakt is en in orde met de Belgische wetgeving. Voor een professionele website of succesvol e-commerce advies, contacteer

    Patrick Puype - 2trees.be

    15-06-2011 om 08:10 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:bisc, Belgian Internet Service Center, FCCU, Federal Computer Crime Unit, internetfraude, bestrijden internetfraude, internetwaakhond, e-commercefraude, stelen via het internet, online fraude
    08-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een website is pure noodzaak voor een bedrijf. Maar het is even belangrijk dat een site steeds correcte informatie bevat. En de veiligheid ervan hangt ook voor een deel af van het updaten van het websiteprogramma en procedures. Daarom biedt een onderhoudscontract voor websites veel voordelen.

    Wat is een onderhoudscontract voor websites.
    Een onderhoudscontract voor een site is een overeenkomst waarbij een persoon of bedrijf gedurende een bepaalde periode het aanpassen van de inhoud van een website uitvoert aan een vooraf bepaalde, vaste prijs. Met de inhoud wordt meestal bedoeld de teksten aanpassen of vervangen, foto's vervangen door nieuwe, links naar leveranciers, merken of producten up to date houden, tijdelijke banners plaatsen en terug weghalen, enz.

    Het is ook mogelijk om een technisch onderhoudscontract af te sluiten. Met dit type onderhoudscontract wordt ook het websiteprogramma zelf permanent ge-updateted. Indien er dus veiligheidsreleases uitkomen voor het programma worden ze direct toegepast. Ook indien bepaalde functies plots dienst weigeren, b.v. door een upgrade van servers bij de hoster van uw site, wordt ogenblikkelijk tussengekomen om uw site terug volledig operationeel te krijgen. Daarom zijn er veel Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.

    Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
    Het onbetwistbare voordeel van een onderhoudscontract is dat dit vrijwel de enige manier is om een website permanent up-to-date te houden op een snelle manier en op een relatief goedkope wijze. Wat zijn nu precies de Voordelen van een onderhoudscontract voor websites.
    • De informatie op een website wordt constant à jour gehouden met een onderhoudscontract. Een telefoontje of een mailtje volstaan om teksten aan te passen, foto's te vervangen, vervallen links naar andere sites te laten wegvallen en nieuwe links te leggen, een aantrekkelijke reclamebanner te laten activeren n.a.v. een tijdelijke actie (en terug stop te zetten na afloop), enz. Dit alles met minimale moeite van de site-eigenaar.
    • Foto's en afbeeldingen worden altijd eerst bewerkt met een aangepast beeldmanipulatieprogramma vooraleer ze op een website worden geplaatst. Het bijsnijden van de beelden, herkaderen indien nodig, opleuken van kleuren, ... maakt dat de beelden stralen op uw website. Zo zien uw producten er meer waard uit voor uw bezoekers.
    • Wijzigingen aan websites met een onderhoudscontract gebeuren sneller en foutlozer dan zonder contract. Er moet niet worden gewacht op de betaling vooraleer uit te voeren. En heeft u informatie vergeten doorgeven bij de opdracht (gebeurt vaak), dan kost het niet extra om uw fout te corrigeren. Gewoon een nieuw bericht sturen en klaar is kees.
    • Met een onderhoudscontract wordt uw website gemakkelijk een volwaardig reclamemiddel. Doordat de inhoud wijzigen niet extra kost, wordt gemakkelijk een speciale promotie-pagina, of actiepagina toegevoegd aan een site. Hier kunnen elke maand (week) nieuwe koopjes, artikels in promotie, interessante producten, ... worden gepromoot.
    • En moet er dan toch bijkomend worden geprogrammeerd aan uw website, dan ligt de kostprijs voor de extra aanpassingen gevoelig lager dan bij websites zonder contract. Een aantal kosten vallen sowieso ten laste van het onderhoudscontract, terwijl voor contractsites we beter op de hoogte zijn van de structuur, functies en werking van de site. Daardoor hebben we minder voorbereiding aan een opdracht.
    Besluit.
    In de praktijk is een onderhoudscontract vrijwel de enige manier voor een bedrijf, zaak of winkel om de website permanent actueel te houden. Want zelfs al heeft men interesse in computers en het internet, en start men vol goede bedoelingen. De praktijk leert dat een site-eigenaar zich best concentreert op zijn kerntaken en het praktisch werk voor het onderhouden van een website best uitbesteedt. Dit is de gemakkelijkste, zekerste, snelste én goedkoopste manier van werken.

    08-06-2011 om 08:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:onderhoudscontract websites, onderhoud website, onderhouden van een site, onderhoud websites, standaard onderhoud website, standaard onderhoudscontract, onderhoud van een site, site onderhoud, permanent onderhoud website
    31-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebruikersvoorwaarden zijn heel belangrijk voor uw website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    U heeft besloten uw bedrijf via het internet in de kijker te plaatsen door een website te laten maken? Of u overweegt uw goederen of diensten ook via het internet te koop aan te bieden ? Denk dan niet alleen na over de lay-out van uw website !

    Uiteraard is het uitzicht van uw website belangrijk opdat uw bedrijf wordt geprofileerd zoals u dit wenst. Maar voor uw webshop zal het even belangrijk zijn goed na te denken over de gebruiksvriendelijkheid ervan, als u hiermee succes wil boeken.

    In al uw enthousiasme zal u mogelijks over het hoofd zien dat websites, en zeker webshops, aan dwingende wettelijke bepalingen onderworpen zijn. Ook Gebruikersvoorwaarden zijn heel belangrijk voor uw website.

    Voor alle websites

    • zijn gebruikersvoorwaarden vereist. Hierin dient u ondermeer alle gegevens van uw bedrijf op te nemen.
    • Ook clausules ivm uw aansprakelijkheid voor de inhoud van uw website of voor de tijdelijke onbereikbaarheid ervan kunnen belangrijk zijn.
    • Indien u uw bezoekers naderhand elektronische reclame wil doorsturen, dan zullen uw voorwaarden ook een clausule betreffende de verwerking van de persoonsgegevens van uw bezoekers moeten voorzien.

    De webshops

    • zijn daarenboven onderworpen aan bijkomende strenge wettelijke vereisten. De e-commercewet vereist o.m. dat uw kopers de kans wordt geboden om in het aankoopproces wijzigingen aan hun bestelling aan te brengen.
    • U bent tevens verplicht uw kopers een bevestiging van hun bestelling te verzenden, enz.
    • De Wet Marktpraktijken legt verplichtingen op over de informatie die u omtrent uw producten of diensten moet vermelden en kent een uitdrukkelijk verzakingsrecht toe aan de consumenten die een bestelling plaatsen. Indien dit verzakingsbeding van toepassing is op uw activiteit, dan moet het steeds letterlijk in uw verkoopsvoorwaarden worden opgenomen.

    Ontbreken deze wettelijk verplichte bepalingen op uw site?

    Weet dan dat dit u duur kan komen te staan. Gebruikersvoorwaarden zijn heel belangrijk voor uw website. Naast strafrechtelijke vervolgingen die gepaard kunnen gaan met aanzienlijke geldboetes, riskeert u ook dat uw klanten hun bestelling niet moeten betalen en toch recht hebben op de bestelde goederen. Het is aldus snel duidelijk dat dergelijke sancties beter kunnen vermeden worden.

    Besluit.

    Neem dus beter geen risico’s, maar laat u hieromtrent bijstaan door een expert terzake. De toepasselijke wetgeving is niet alleen moeilijk voor leken. Ze is bovendien onderhevig aan regelmatige wijzigingen. Alleen een expert kan u juist informeren. Deze zal ervoor zorgen dat uw voorwaarden conform zijn aan de wet en op maat van uw bedrijf zijn opgesteld.

    Indien u hieromtrent interesse heeft, dan verwijzen we u graag door naar onze legal partner Mr. Laurence Hubert (IP Porta – tel: 09/324.15.40 – e-mail: laurence.hubert@ipporta.be).

    31-05-2011 om 15:54 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:aansprakelijkheidsclausules, clausule aansprakelijkheid, e-commercewet, gebruikersvoorwaarden webshop, legal notice website, wet marktpraktijken, wet persoonsgegevens, verplichte vermeldingen website
    27-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soorten bedreigingen voor uw wachtwoord.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een goed paswoord of paszin beveiligt de inhoud van uw computer en beschermt uw bestanden tegen indringers. In dit artikel leest u meer over de meest voorkomende bedreigingen voor uw digitale bestanden. U maakt kennis met de courantste vormen van internetfraude en wat u moet doen bij diefstal van uw paswoord of ongewenste indringers.

    Soorten bedreigingen voor uw wachtwoord.
    Hoe u een goed en veilig paswoord kiest, las u in een eerder artikel (zie "Hoe een sterk wachtwoord maken"). En hoe u uw wachtwoorden zo goed mogelijk beschermt, vindt u terug in het artikel "Hoe paswoorden beveiligen en goed beschermen". Maar eenmaal u het wachtwoord of wachtzin van uw keuze in uw computer of programma's ingevoerd heeft, stelt u dit bloot aan een aantal gevaren. Hieronder vindt u de verschillende Soorten bedreigingen voor uw wachtwoord.
    • Internetfraude is de meest klassieke bedreiging, te vergelijken met oplichting in de werkelijke wereld. Internetfraude is het ontfutselen van goederen of geld aan nietsvermoedende personen met mooie woorden en voorstellen. Dit kan mondeling (b.v. door telefonisch uw code of paswoord te vragen) of via e-mail, pop-up vensters, banners, ...
    • Phishing is een speciale vorm van internetfraude. Men spreekt van Phishing (of pharming)indien men mensen lokt naar een valse website (b.v. bankwebsite), meestal een getrouwe kopie van de echte, en daar vraagt om in te loggen met uw gegevens en om uw wachtwoord, pincode en creditcardnummer in te geven. Meestal gebeurt dit onder de mom "om uw inloggegevens of creditcardgegevens te controleren".
    • Skimming is een aparte vorm van betaalpasfraude waarbij criminelen op onrechtmatige wijze uw pincode of creditcardgegevens bemachtigen om later betalingen te doen van uw bankrekening. Het kopiëren van de magneetstrip van uw betaalpas gebeurt via een aangepaste betaalterminal en uw betaalcode kan via een speciaal programma of via visuele waarneming gestolen worden.
    • Hacking is het ongeoorloofd binnendringen in uw computer of in een computersysteem. Meestal gebeurt dit met kwaadwillig oogmerk (b.v. paswoorden stelen), maar het kan ook onbedoeld en toevallig gebeuren. Hacking is altijd strafbaar, zeker doordat er meestal kwaad opzet mee gemoeid is. Hackers maken soms gebruik van "zombiecomputers". Dit is een (zwak beveiligde) computer in een netwerk waar men een trojan horse op geïnstalleerd heeft. D.m.v. dit Trojaans paard kan de hacker de geïnfecteerde computer, en zelfs het hele netwerk waartoe deze behoort, overnemen en alle informatie bekijken, kopiëren of stelen.
    • Spamming is niet direct fraude, maar net evengoed strafbaar. Men spreekt over spammen indien er massaal e-mails worden verstuurd naar privé personen die hier geen toestemming voor gegeven hebben. Meestal gaat het over reclame of commerciële berichten. (Meer info: De Belgische wetgeving op e-nieuwsbrieven.)Voor wie geen massamailings wilt ontvangen, bieden de meeste providers goede spamfilters aan. Ook de meeste mailprogramma's zoals Mail, Outlook e.d.m. laten toe om junkmail af te leiden naar een aparte spamfolder of om fotobestanden te weigeren waardoor een spamzendingen niet toekomen.
    Wat te doen bij diefstal van uw wachtwoord?
    Gelegenheid maakt meestal de dief. Zorg er daarom voor dat u altijd sterke wachtwoorden kiest van hoge kwaliteit. Maar zelfs met goede wachtzinnen is er nooit 100 % garantie tegen diefstal van uw toegangsgegevens. Indien u vermoed dat uw paswoord of login gegevens bekend geworden zijn, verander ze dan direct. Wacht niet tot u dit zeker weet of totdat u dit in de praktijk ontdekt.

    Indien u aanwijzingen heeft dat iemand in uw systeem is ingebroken, of indien u verdachte activiteiten opmerkt op uw computer of uw computernetwerk, waarschuw dan onmiddellijk E-cops, het Belgisch online meldpunt voor internetmisdrijven. Verander dan natuurlijk ook direct uw toegangscodes en verwittig uw collega's om hetzelfde te doen.

    27-05-2011 om 15:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:computerfraude, e-cops, hacking, internetfraude, internetoplichting, paswoord diefstal, paswoord gestolen, paswoord ontvreemd, phishing, phising, skimming, spamming
    18-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe paswoorden beveiligen en goed beschermen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Veilige paswoorden zijn pas echt veilig als u er bedachtzaam mee omgaat. Bovendien bent u wettelijk verplicht om veilig om te springen met wachtwoorden. In dit artikel leest u een aantal tips hoe u best werkt met uw wachtwoorden en hoe u er voor zorgt dat ze ook veilig blijven. Dit is beslist nuttig om uw internetgebruik zo veilig mogelijk te houden.

    Waarom zijn veilige paswoorden belangrijk?
    Vorige week zagen we hoe u sterke wachtwoorden samenstelt (zie artikel: Hoe een sterk wachtwoord maken). Paswoorden zijn nl. de sleutels die toegang geven tot uw computer, uw programma's of die uw gegevens beveiligen. Ze vervullen dezelfde functie als de pincode van uw bankkaart. Indien uw paswoorden, toegangscodes of gebruikersgegevens in verkeerde handen terechtkomen kan dit gemakkelijk leiden tot identiteitsdiefstal. Dit is een persoon (meestal met onzuivere bedoelingen) die zich kan voordoen als uzelf. Hij kan dus bestellingen plaatsen, betalingen uitvoeren, informatie opvragen, commentaar leveren in uw hoedanigheid. Dat dit geen zuivere situatie is, zal voor iedereen duidelijk zijn. Lees daarom goed volgende tips Hoe paswoorden beveiligen en goed beschermen.

    Hoe paswoorden beveiligen en goed beschermen.
    In de praktijk is het meestal zo dat hoe sterker iets beveiligd is, hoe belangrijker of vertrouwelijker deze informatie is voor uw bedrijf of voor uw persoon. Dat weten computerhackers of internetcriminelen eveneens. Behandel daarom uw wachtwoorden en wachtzinnen met evenveel zorgvuldigheid als de informatie die ze beschermen:
    • Hou uw wachtwoorden voor iedereen geheim, behalve voor uzelf. Vertrouw in deze niemand. Hou er rekening mee dat wie vandaag volledig te vertrouwen is, morgen misschien bij de concurrentie werkt. En familie of trouwe vrienden kunnen ook (onbedoeld of onbewust) snel een paswoord doorgeven aan derden. Eigenlijk is het simpel: een geheim paswoord blijft enkel geheim indien niemand het weet.
    • Geef een wachtwoord nooit door via het internet. Dat is nl. een van de vaak voorkomende trucs. Als reactie op een e-mailvraag of via een website / webshop bericht krijgt men de vraag om een aantal gegevens op te geven. Vertrouw nooit een vraag waarin uw wachtwoord wordt gevraagd. Zelfs niet als dit ogenschijnlijk van een vertrouwd bedrijf of persoon komt. E-mailinformatie verloopt immers via het internet, via een netwerk aan servers. Deze informatie wordt daarbij diverse keren opgeslagen en blijft zodoende jarenlang bewaard. Deze gegevens zijn dus helemaal niet meer geheim noch veilig.
    • Bescherm goed neergeschreven wachtwoorden. Vaak is het handig om uw paswoorden op een lijstje te zetten. Laat deze lijst nooit onbeheerd ergens achter. Bewaar het nooit nabij uw computer, noch in een map met opschrift "wachtwoorden". Best is om ze steeds zelf fysisch bij u te houden.
    • Wijzig uw belangrijkste wachtwoorden regelmatig. De regel is eenvoudig: hoe sterker uw wachtwoord of wachtzin, hoe langer u het paswoord ongewijzigd mag gebruiken. Hoe evidenter of hoe zwakker een wachtwoord, hoe sneller u het best wijzigt. Klik hier voor meer info over sterke wachtwoorden.
    • Typ nooit wachtwoorden in op een computer waar u geen eigenaar van bent. De kans is immers reëel dat de ingegeven informatie ergens op de schijf of in een intern geheugen opgeslagen blijft. Zelfs nadat u uitgelogd bent. Openbare computers zijn daarom nooit veilig. Iedereen, dus ook hackers of internetcriminelen, kunnen ze eenvoudig gebruiken. Er bestaan ook speciale programma's of apparaatjes om toetsaanslagen te registreren, om paswoorden te achterhalen, enz. eenmaal men toegang heeft tot een computer.
    Besluit.
    Het confidentieel en wel overdacht gebruik van wachtwoorden is heel belangrijk om uw gegevens lang veilig en beschermd te laten. Bovenstaande tips helpen u om uw paswoorden of wachtzinnen lang veilig te houden. Weet ook dat ondoordacht met wachtwoorden omspringen wettelijke gevolgen kan hebben voor uzelf. Meer informatie hierover in het artikels: Tips ter beveiliging van computers tegen diefstal van de FCCU (Federale Computer Crime Unit).

    18-05-2011 om 10:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:tips voor paswoorden, veilig wachtwoord, tips voor wachtwoorden, hoe een goed wachtwoord, hoe een goed paswoord, paswoord beveiligen, wachtwoord beveiligen, wachtzin beveiligen, wachtwoord veilig gebruiken, paswoord veilig houden
    11-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe een sterk wachtwoord maken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Meer en meer zaken verlopen elektronisch of via het internet. Daarom is een goede bescherming van uw programma's onmisbaar. Een sterk paswoord biedt goede bescherming tegen hackers, phisting of online spionage. In dit artikel leest u wat sterke wachtwoorden zijn en hoe u ze zelf aanmaakt.

    Waarom is een sterk wachtwoord noodzakelijk?
    Paswoorden zijn de sleutels zijn om toegang te krijgen tot de informatie. Ze staan in voor de beveiliging van de gegevens of de inhoud van uw bestanden. Wachtwoorden zijn meestal ook de enige vormen van beveiliging die u zelf volledig in de hand heeft. Het is dus van groot belang om aandacht te schenken aan het opmaken en gebruiken van unieke, persoonlijke en moeilijk te kraken paswoorden. Gelukkig is het eenvoudig om sterke wachtwoorden te bedenken en goed te beschermen.

    Hoe een sterk wachtwoord maken.
    Uw bestanden en informatie beveiligen met paswoorden van hoge kwaliteit in onmisbaar als bescherming tegen malafide bezoekers. Als online criminelen of kwaadwillige bezoekers uw gegevens stelen, kunnen ze gemakkelijk uw identiteit aannemen op het internet. En dat kan u veel schade berokkenen. Gebruik daarom volgende tips Hoe een sterk wachtwoord maken.
    • Maak een wachtwoord lang. Een goed paswoord telt minimum 8 tot 15 tekens, maar hoe meer tekens hoe groter de beveiliging is. Ook hoe meer verschillende tekens (letters, cijfers, hoofdletters, tekens, ...) gebruikt worden, hoe hoger te kwaliteit van een wachtwoord. Let er in elk geval op om niet stereotiep te werken maar om niet voor de hand liggende combinaties te nemen.
    • Combineer letters, getallen en symbolen. Hoe groter de variatie van letters, cijfers, tekens en symbolen in een paswoord, hoe moeilijker dit te raden is. Let ook op het volgende: hoe groter de soorten tekens u gebruikt voor uw wachtwoordcombinatie, hoe korter het mag zijn. En gebruik het volledige toetsenbord om een paswoord te vormen, dus ook de shift-toets.
    • Een wachtzin is te verkiezen boven een wachtwoord. Veel programma's staan tegenwoordig het gebruik van spaties toe in een wachtwoord. Dan is een wachtzin te verkiezen boven een paswoord. Een wachtzin is nl. meestal gemakkelijker te onthouden dan een wachtwoord en is altijd langer dus moeilijker te raden.
    • Gebruik woordcombinaties en zinnen die voor u gemakkelijk te onthouden zijn maar voor een buitenstaander moeilijk te raden. De gemakkelijkste manier om wachtzinnen of -woorden te onthouden, is simpelweg ze opschrijven. In tegenstelling tot men vaak denkt, is dit een heel veilige manier, op voorwaarde dat u ze ook veilig afschermt. B.v. apart bewaren van uw computer, niet open en bloot afficheren, geen duidelijke titel boven de wachtzin, enz.
    • Bent u zo tot een veilige wachtzin gekomen, zet deze dan om in een sterk wachtwoord. Gebruik b.v. enkel de eerste letters van elk woord (of enkel de medeklinkers). Maak dit sterk paswoord vervolgens ingewikkelder door hoofdletters en kleine letters dooreen te gebruiken en voeg tenslotte een aantal speciale tekens (%, $, £, &, €, ...) aan dit paswoord toe. Zo krijgt u een heel sterk wachtwoord dat ook heel veilig is.
    Wilt u zeker zijn dat de combinatie die u wilt gebruiken voor een paswoord ook heel veilig is, dan kunt u een wachtwoord hier online testen. Deze gratis online wachtwoordtester is volledig veilig, verzamelt en slaat geen informatie op.

    Tip: een "leeg wachtwoord" (blanco of geen wachtwoord) is veiliger dan een voor de hand liggend wachtwoord. Zo'n blanco paswoord is meestal doeltreffend en veilig indien u met uw computer(s) geen gegevens van andere computers gebruikt en indien u zeker bent dat uw computer(s) enkel kan worden gebruikt door bevoegden die te vertrouwen zijn. Lege wachtwoorden zijn dus nooit aangewezen voor draagbare computers.

    Besluit.
    Het goed beveiligen van uw ICT infrastructuur, programma's en bestanden is tegenwoordig een noodzaak. Een van de sterkste en veiligste middelen hiervoor is het gebruik van een goed wachtwoord. In de komende weken hebben we het nog over zaken die u best vermijd bij het opmaken van wachtwoorden en een aantal regels die u moet naleven om sterke wachtwoorden lang veilig en doeltreffend te houden in gebruik.

    11-05-2011 om 10:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:goede paswoorden, veilige paswoorden, tips voor paswoorden, goed wachtwoord, veilig wachtwoord, tips voor wachtwoorden, hoe een goed wachtwoord, hoe een goed paswoord, paswoord opmaken, wachtwoord opmaken, paswoord testen, wachtwoord testen
    04-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2TREES onderschrijft het eTIC handvest Benelux.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is belangrijk voor de klanten om te kunnen vertrouwen op hun IT leverancier. Klanten van een website, webshop op e-reclame moeten weten dat ze kunnen vertrouwen op hun IT partner en dat ze perfect op de hoogte gesteld worden. Daarom is het eTIC handvest belangrijk. Het is het bewijs van het engagement van een leverancier om in alle omstandigheden zijn klant bij te staan. 2TREES onderschrijft nu dit IT charter.

    Wat is het eTIC handvest?
    Het eTIC handvest is een deontologische code waarbij een leverancier zich engageert om de klant in volle openheid te informeren over de IT opdracht. Het duidt op een ingesteldheid van openheid. Dit past volledig in de filosofie van 2TREES. Het is onze innige overtuiging dat onze klanten recht hebben op volledige informatie over de mogelijkheden en de oplossingen om aan hun wensen te voldoen. Dat weerspiegelt zich in het eTIC handvest. 2TREES streeft ernaar om volledige duidelijkheid te geven over de mogelijkheden en de verplichtingen van zowel wij, als leverancier, als de klant en om zo goed mogelijk de communiceren over de stand van zaken bij de realisatie van een project. Vandaar, 2TREES onderschrijft het eTIC handvest Benelux.

    Wat betekent het onderschrijven van het eTIC handvest?
    Door het eTIC handvest te onderschrijven bevestigt 2TREES een extra engagement dat het vertrouwen bevestigt in de zakelijke relatie met onze klanten. We garanderen op deze manier onze volle betrokkenheid om onze klanten bij te staan bij de uitvoering van onze opdrachten. 2TREES bevestigt via de eTIC handvest haar wil om steeds de beste oplossingen te zoeken voor onze klanten en om hen bij te staan om zo doeltreffend mogelijke oplossingen uit te werken voor hun vragen. Daardoor streven wij naar een langdurig partnership met onze klanten. Voor deze redenen 2TREES onderschrijft het eTIC handvest Benelux.

    Door het onderschrijven van dit eTIC handvest zijn onze klanten:
    • verzekerd dat de geleverde diensten zo goed mogelijk afgestemd zijn op hun specifieke behoeften;
    • maken wij duidelijke afspraken over inhoud, de beperkingen of de uitzonderingen van een project;
    • zorgt 2TREES voor een strikte kostenbeheersing en de naleving van de termijnen van een project;
    • spreken wij duidelijk de verantwoordelijkheden van elke partij af voor een opdracht;
    • ontvangen onze klanten vooraf een duidelijk overzicht van de nodige middelen en competenties om een project te realiseren;
    • garanderen wij dat onze klanten na afwerking van de opdracht op ons beroep kunnen blijven doen voor de opvolging of het onderhoud van de uitgevoerde werken;
    • zijn wij volledig open over de intellectuele eigendomsrechten op de uitgevoerde werken.
    Concreet betekent dit dat 2TREES op elk moment in het kader van een vraagstelling of de uitvoering van een opdracht volledig eerlijk en open zal communiceren met haar klant over de stand van zaken. Wij geven alle elementen open en eerlijk weer en zoeken samen met onze klanten naar de best mogelijke oplossingen. Klanten die dit wensen kunnen kun mening of hun opmerkingen over de eTIC dienstverlening kwijt op klacht@charte-etic.be. Alle informatie over het eTIC handvest is te vinden op de website www.charte-etic.be / www.etic-handvest.be of via www.2trees.be.

    Besluit.
    Het is heel belangrijk voor een klant om zeker te zijn van de professionele werking en de betrouwbaarheid van een leverancier van diensten op het vlak van websites, webshops of e-promotie. Het eTIC charter is daarvoor een stap in de goede richting. IT leveranciers die dit eTIC handvest ondertekenen, garanderen op deze manier hun engagement om de beste IT oplossing uit te werken voor hun klanten en zorgen op deze manier voor een extra zekerheid bij de keuze van een IT partner. Daarom 2TREES onderschrijft het eTIC handvest Benelux.

    04-05-2011 om 16:18 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:etic, etic handvest, etic engagement, etic charter, etisch zakendoen it, etic benelux, deontologische code it leveranciers, eTIC leverancier websites, etic leverancier webshops, etic computerfirma, etic bedrijf websites, etic bedrijf webshops
    28-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De meest voorkomende fouten op facebook.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook, net als Google Adwords, een website en online reclame, is onmisbaar geworden voor een moderne zaak. Meestal concenteert men zich op wat u best doet om succesvol te zijn op facebook. Laten we nu eens de andere kant bekijken. In dit artikel leest u wat u zeker niet moet doen om uw bedrijf of producten te promoten op facebook.

    Starten met facebook: best eerst even nadenken.
    Ja, ik weet het. Enthousiasme werkt aanstekelijk. U hoort uw collega's of vrienden vol vuur vertellen hoe gemakkelijk u via facebook in contact komt met nieuwe mensen, hoe snel een bericht via facebook op het internet wordt verspreid, hoe veel mensen reageren om berichten en foto's, ... En natuurlijk, ook uw bedrijf of uw product wilt onder de aandacht van zoveel mogelijk (potentiële) klanten

    Zonder twijfel is het heel verstandig voor een zaak, bedrijf of merk om op facebook aanwezig te zijn. Een virtuele marktplaats van 600 miljoen mensen wereldwijd, daar kunt u als bedrijfsleider zeker wat mee doen. Bovendien gebeurt de communicatie snel en goedkoop, zijn er een heel aantal nuttige promotiemiddelen voorhanden en krijgt u een directe communicatie met uw klanten. Maar voor u effectief start met facebook voor uw bedrijf, leest u best De meest voorkomende fouten op facebook.

    De meest voorkomende fouten op facebook.
    Hieronder vindt u een opsomming van De meest voorkomende fouten op facebook. Dit lijstje kwam tot stand uit de ervaring van 2TREES met facebook voor bedrijven en uit gesprekken en onderzoek over dit onderwerp. Wat moet u nu doen om zo veel mogelijk succes te halen uit facebook voor uw bedrijf:
    komen. Dan is de stap snel gezet: ik wil ook op facebook!
    • Twee profielen gaande hebben op facebook: een persoonlijk en een bedrijfsprofiel.
      Niet alleen betekenen 2 fb profielen dubbel werk om berichten te plaatsen en om te onderhouden. Het is ook moeilijk om duidelijk af te bakenen welk profiel u voor een bepaalde vriend gebruikt. Op de duur verwateren beide facebook profielen en creëert u een onduidelijke situatie. Ook sluit facebook dubbele profielen af als het ontdekt wordt.
      Indien u dacht om 2 profielen op te maken om berichten of foto's niet te tonen aan een bepaalde doelgroep of mensen, dat kunt u heel fijn afbakenen via de privacy- en gebruiksinstellingen van uw facebook account. Het is perfect mogelijk om te zorgen dat uw uitgaans- of vakantiefoto's niet door uw al uw klanten worden gezien.
    • Een facebook profiel gebruiken in plaats van een fanpagina.
      Facebook profielen zijn bedoeld voor fysieke personen. Mensen dus, zoals u en ik. Bedrijven, merken of producten installeren een facebook pagina. Zo'n fanpagina is specifiek bedoeld voor professionele toepassingen. Het heeft een gans eigen werking op facebook, b.v. met de "vind ik leuk" knop hoeft u niemand te accepteren. Ook zijn er voor elke fb pagina statistieken beschikbaar die heel nuttig zijn voor uw marketing of promotie.
    • Het prikbord van uw professionele pagina onzichtbaar zetten.
      Facebook is bedoeld om berichten en foto's te delen. Het werkt best via de snelle interactie die plaatsvindt tussen vrienden en vrienden van vrienden. Voor deze systematiek is het prikbord cruciaal. Bovendien is dit de plaats waar u zelf met uw vrienden communiceert. Het prikbord afsluiten voor reacties van uw vrienden betekent zoveel als zeggen: "Ik ben niet geïnteresseerd in u." Tevens mist u op deze manier de kans op rechtstreeks contact met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten.
      Indien u bang bent van negatieve reacties op uw prikbord, denk dan even aan volgende. Vooreerst zal het afsluiten van uw prikbord niet de mond snoeren van malcontente klanten. Maar via het prikbord kunt u een positief antwoord geven op een negatieve commentaar. En daar wint u dan weer bij.
    • Uw facebook pagina niet regelmatig updaten.
      Het succes van facebook is gestoeld op interactie tussen de leden. Een facebook pagina die niet of nauwelijks wijzigt is eigenlijk "dood". Er komen weinig reacties op. Er wordt nooit naar gerefereerd, geen commentaar gedeeld, trekt geen traffic, ... M.a.w. een pagina die dood is qua inhoud wordt al snel onzichtbaar en moeilijk vindbaar op facebook. Dat is dodelijk voor een bedrijf of merk op facebook aangezien sporadische nieuwsjes schaars zichtbaar worden op de prikborden van uw vrienden.
    • Geen koppeling maken met uw overige (internet) media.
      De kracht van facebook voor uw bedrijf of merk schuilt in een sterke interactie. Hierdoor trekt u snel nieuwe vrienden / klanten aan en komen uw berichten hoog op het prikbord terecht. Hoe meer vrienden, hoe meer kans op reacties, "likes", referenties, ... Zo'n populariteit van uw fb pagina kunt u aanzwengelen door ze te vermelden op uw website, "like" knoppen toe te voegen bij producten op uw webshop, uw blog te koppelen, uw nieuwsbrief in te schakelen, en folders, advertenties, enz., enz. M.a.w. gebruik alle promotiemiddelen om uw bedrijf of merk via zoveel mogelijk kanalen onder de aandacht te brengen van consumenten.
    Besluit.
    Facebook heeft een beetje de rol en de functie van het internet veranderd. Door facebook is het internet nu ook een plek geworden waar u communiceert met uw vrienden, klanten en toekomstige klanten. De doorbraak van smartphones en tabletcomputers zal het belang van e-promotie en facebook voor de bedrijven nog vesterken. Mensen zullen immers bijna constant gebruik maken van het internet doorheen de dag zelf. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat uw zaak, bedrijf of merk op een correcte manier op facebook aanwezig is.

    Voor info of een concreet gesprek voor uw professioneel gebruik van facebook voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met 2TREES.

    28-04-2011 om 16:56 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook voor bedrijven, fouten met facebook, goede facebook bedrijven, professionele facebook, promotie via facebook, reclame via facebook, facebook professioneel gebruik, winkel op facebook, merk op facebook, bedrijf op facebook
    06-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Online reclame gebeurde tot voor kort nagenoeg uitsluitend via advertenties bij de zoekresultaten. Met de opkomst van de sociale media zoals facebook, netlog, hyves, e.a. is dit medium interessant geworden om reclame op te maken. In dit artikel kijken we of facebookreclame een vervanger kan zijn voor Google reclame, en waarom dit zo is.

    Kan facebook reclame Google Adwords vervangen.
    Kort en goed: neen. Beide zijn heel zeker goede reclamemiddelen om een bedrijf, handelszaak, product of dienst te promoten. Maar zowel facebook reclame als google adwords hebben hun eigen specifieke voordelen en troeven. De reden hiervoor ligt in de aard en het uitgangspunt van beide media zelf.

    Google is een instrument om zaken op te zoeken op het internet. Google werkt uitsluitend op basis van zoekwoorden. Trefwoorden die de mensen ingeven om dingen op te zoeken én woorden die voorkomen in de inhoud van websites. Facebook werkt op basis van een profiel dat iedereen zelf ingeeft en op basis van reacties, commentaren, meningen, enz. Subjectieve criteria dus. Eigenlijk kunt u gerust stellen dat Google werkt op basis van objectieve criteria en dat facebook eerder volgt wie men graag zou willen zijn.

    Beide situaties zijn interessant voor marketeers om reclame en promotie op te baseren. Maar in essentie ligt daar ook het antwoord op de vraag Kan facebook reclame Google Adwords vervangen. Neen, dus.

    Voordelen en troeven van Google Adwords.
    Google werkt op basis van objectieve criteria, zijnde enerzijds de woorden die mensen ingeven om informatie te vinden op het internet en anderzijds de woorden die op een website staan. Als beide matchen gaat Google er van uit dat die website informatie bevat die de surfer interesseert. Google reclame is vooral interessant omdat:
    • de Google advertenties verschijnen boven of naast de zoekresultaten zelf. Als een advertentie goed geschreven is, een relevante zoekwoordenlijst bevat en geoptimaliseerd is, zal ze een antwoord bieden op een zoekopdracht waar ze naast verschijnt;
    • bovendien kunt u met een zoekwoordensimulator goede nieuwe zoekwoorden opzoeken en inbouwen, of alternatieve woorden, varianten, enz. Tevens kunt u vooraf een idee krijgen hoeveel bezoekers een bepaald woord kunnen opleveren en hoeveel dit trefwoord kost;
    • iedereen die over internet beschikt, kan zonder beperking uw reclame zien en doorklikken naar uw website. Men hoeft zich niet te registreren, lid te worden van iets of enige andere beperking te ondergaan;
    • uw google advertenties kunnen worden beperkt in grondgebied en in tijd. Ze kunnen zelfs verschillend worden weergegeven op verschillende dagen. Voor belangrijke zoekwoorden kunt u meer bieden dan voor minder belangrijke. Zo maakt u uw Google advertentie heel doeltreffend;
    • om nog beter op te vallen kunt u kiezen om, naast tekstadvertenties, ook beeldadvertenties te laten verschijnen. Bovendien kan u uw advertenties ook laten verschijnen op mobiele toestellen (iphones, ipads, ...) en op partnersites. Hierdoor vergroot u het bereik van uw advertenties;
    • bij de opbouw van een google advertentie kunt u uw bedrijfsgegevens extra laten vermelden, koppelingen maken naar google maps en google places, ... en zo de zichtbaarheid van uw zaak vergroten.
    Voordelen en troeven van facebook reclame.
    Facebook werkt op basis van de informatie die de mensen zelf ingeven in hun profiel en via hun commentaren. Meestal krijgt men hier dus wie iemand zou willen zijn, eerder dan wie men werkelijk is. De realiteit wordt vaak een beetje bijgekleurd. Dat is helemaal niet erg voor een marketeer, integendeel. Facebookreclame:
    • verschijnt op de profielpagina's van mensen die beantwoorden aan de criteria die de adverteerder zelf bepaalt of op de profielen die relevante foto's en commentaren bevatten. Facebook gaat er dus van uit dat als je op een bepaald item reageert, je er ook interesse voor hebt;
    • facebook advertenties kunnen enkel worden gezien door andere facebookleden. Uitzondering zijn de openbare bedrijfspagina's die iedereen kan zien. Maar de grootste groep mensen zit achter een eigen login verscholen. Nu is 600 miljoen leden wereldwijd niet onaardig, maar eigenlijk telt enkel hoeveel mensen tot facebook behoren in uw verkoopgebied. Dat zijn er een pak minder;
    • een voordeel is dan weer dat facebookgebruikers gemiddeld 3 tot 5x per dag hun facebookprofiel nakijken. Facebook wordt dus heel intensief gebruikt. Aanwezigheid op facebook is een stukje van de dagelijkse bezigheid beworden.
    • een facebookadvertentie bestaat -naast de link naar uw website- uit een titel, een foto en een tekst. De foto is heel belangrijk om opgemerkt te worden en om mensen te laten doorklikken. Besteed dus grote zorg zowel aan de tekst als aan de afbeelding bij uw facebook advertentie;
    • bij het opmaken van een facebook advertentie moet u ook een aantal criteria opgeven op basis waarvan uw advertentie zal worden vertoond. Zo o.m. geslacht van de mensen die u wilt bereiken, leeftijd, taal, locatie, ... Maar ook de interesses of hobby's die ze hebben;
    • ook hier kiest u het budget dat u wilt spenderen per klik of per 1000 vertoningen. Leuk is ook dat bij de ingave van de criteria voor uw advertentie, u telkens ziet hoe groot de doelgroep wordt. Zo heeft u een idee van de impact die u met uw facebook advertentie kunt bereiken.
    Verder hebben zowel Google Adwords als Facebook een aantal rapportagemogelijkheden zodat u kunt bijhouden hoe doeltreffend uw online reclame scoort. Met Google kunt u de rapportage heel sterk verfijnen en automatiseren. Ze zijn ook uitgebreider. Maar ook Facebook geeft een duidelijk beeld weer van de prestaties van een campagne.

    Besluit.
    Google Adwords of facebook reclame, beide hebben hun specifieke troeven en voordelen. Ze zijn beide waardevol om reclame mee te maken. Daar ze van uit een verschillende visie werken, zijn beide online reclame platformen eerder complementair dan dat ze directe concurrenten zijn. Het beste resultaat haalt men als beide online reclamemiddelen gemixt worden gebruikt.

    Interesse? Contacteer 2TREES voor meer informatie over de mogelijkheden van Google Adwords of facebook reclame voor uw zaak.

    06-04-2011 om 10:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google adwords, google reclame, facebook reclame, reclame op facebook, reclame bij zoekresultaten, goede facebook reclame, doeltreffende google reclame, google advertenties, facebook advertenties, google adverteren
    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mogelijke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De actie Uw Zaak Verdient Online.
    Eerlijk, het klinkt bijzonder goed in de oren van KMO's, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Gratis het internet op. Helemaal voor niets! Ja, dan moet je toch niet twijfelen zeker...

    Toch even nadenken. Deze actie gaat uit van Belgacom, Google en bpost. Niet precies bedrijven die gekend zijn voor hun sociale ingesteldheid of altruïsme. Daar is niets mis mee. Commerciële bedrijven moeten winst maken. Hou dit als consument toch maar in gedachten.

    Gratis bestaat eigenlijk niet. Ook niet in internetland. 2TREES is gespecialiseerd in internet-communicatie voor KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen. Precies de doelgroep dus waarnaar die actie zich richt. Van uit onze ervaring sommen wij hierna een aantal zaken op waar een KMO of zelfstandige best vooraf naar kijkt, vooraleer in te gaan op een gratis aanbod. Al te veel blijkt achteraf goedkoop immers duurkoop te zijn. Welke kunnen Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online. te zijn?

    Mogelijke "Voordelen" met Uw Zaak Verdient Online.
    Grosso modo komt het er op neer dat webdesign en webshops ontwikkelen specialistenwerk is. Ook e-promotie is een activiteit die een gedegen opleiding en kennis van markt en middelen vereist. Elk zijn specialisatie nietwaar. Daarom is het vaak verstandigst als KMO of zelfstandige om de eigen tijd te stoppen in uw eigen activiteit zelf. Meestal brengt dit uiteindelijk het meeste op. Wie toch graag wat experimenteert en zelf op dit "gratis" aanbod wil ingaan, kijkt vooraf best eens naar het volgende:
    • Met de actie Uw Zaak Verdient Online krijgt u gratis 6 maand hosting. Hosting is een stukje van een internetcomputer die u afhuurt om uw website op te laden. Hiermee geraakt de inhoud van uw site op het internet en kunnen andere mensen via het internet uw website of webshop terugvinden. Hosting heeft u dus nodig zolang u een website heeft. Altijd dus. Daarom, hoeveel kost uw hosting met deze formule na die 6 gratis maanden? Let op dat u dan niet stukken meer betaalt dan het marktgemiddelde. En ja, u kunt uw website bij om het even welk hostingbedrijf onderbrengen.
    • Met de actie krijgt u 1 jaar gratis domeinnaam. Net zoals hierboven heeft u uw domeinnaam net zolang nodig als u een website heeft. Ook altijd, dus. Terug dezelfde vraag, hoeveel betaalt u dan wel na dit gratis jaar hosting?
    • Met de actie maakt u zelf gratis uw website met de website configurator. Leuk, maar ik vermoed dat u hier veel tijd en moeite zal instoppen. Het resultaat zal er vrij standaard uit zien en om een goede SEO te bouwen (waardoor uw website goed gevonden wordt op het internet) doet u er goed aan om een degelijke opleiding te volgen. Ik twijfel niet, iedereen kan zeker een website bouwen op deze manier. Maar niet elke website presteert ook goed.
    • Meestal heeft men een aantal functies nodig om op een moderne manier te werken met een website. Misschien een databank waar bezoekers hun e-mailadres kunnen ingeven. Of een functie zodat u zelf een nieuwsbrief of reclame kunt sturen aan de adressen van uw website of een toffe slideshow om uw foto's mooi voor te stellen. Dan is een minimum hostingformule niet meer voldoende. Informeer dus vooraf wat het eventueel extra kost om een databank te activeren, om meerdere e-mailadressen te kunnen instellen, hoe groot uw website mag zijn, enz.
    • Wie een eigen winkel heeft en daarnaast een online shop wilt uitbouwen, heeft er vaak baat bij om een aantal zaken te automatiseren. Een moderne webshop kan b.v. gestuurd worden via het kassasysteem van de zaak, zodat promoties, acties, artikels automatisch afgeboekt worden, ook online. Daardoor vermindert het werk voor een deel en worden fouten vermeden. Kan zo'n koppeling ook met deze automatische webshop generator?
    • Met een eigen website kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten. U kunt een sfeer opbouwen zodat nieuwe klanten zich aangetrokken voelen tot uw zaak, eerder dan tot uw concurrent. Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje koud van als ik denk hoe ik me met mijn website, via een automatisch zelfbouwpakket gemaakt, kan opboksen tegen een goede website van mijn concurrent als die door een professionele webdesigner is gemaakt.
    Besluit.
    Het leidt geen twijfel. Met de boven aangehaalde actie is het technisch mogelijk voor een nieuwe starter om gedurende 6 maand gratis een website te hebben. Toch loont het beslist de moeite om even uit te rekenen wat die gratis website u verder na die gratis periode zal kosten. En reken dan ook even het nodige budget uit over 3 jaar, en 5 jaar, en ... Voorwaarden opvragen en prijzen vergelijken loont steeds. Vaak is een superpromotie op korte termijn een kostelijke investering op lange termijn. Daarom, informeer u goed vooraf over de kosten en de mogelijkheden van deze actie en van mogelijke alternatieven. Succes!

    01-04-2011 om 20:25 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Uw Zaak Verdient Online, gratis internet, gratis website, gratis webshop, promotie website, promotie websites, tijdelijke actie websites, tijdelijke actie aebshop, website configurator
    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat is een goede homepagina.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een homepagina of startpagins is een van de belangrijkere pagina's van een website. Door rekening te houden met een aantal regels en de volgende tips kan de prestatie van een site sterk verbeteren. Waar moet u op letten voor een goede homepagina?

    Waarom is een homepagina belangrijk.
    Een homepagina is een van de voornaamste pagina's van een website omdat dit de start is voor een online bezoek. Werkelijk élke bezoeker en zoekmachine komt hier op toe. Iedereen ziet dus de informatie die op deze pagina staat. En aan de hand van wat men hier leest, beslist een surfer of uw site het bekijken waard is. Wat is een goede homepagina , dat is vrij eenvoudig samen te vatten. Het kost iets meer moeite en tijd om tot de perfecte startpagina te komen. Maar het is het beslist waard.

    Wat is een goede homepagina.
    Er zijn twee aspecten belangrijk: de inhoud van de homepagina en hoe deze technisch gebouwd is. Een goede webdesigner kan u helpen met beide. Let wel, ook voor een ervaren webbouwer kost een goede startpagina ontwikkelen extra tijd en moeite. Wat is een goede homepagina en waarom is deze zo belangrijk:
    • Een goede homepagina wekt het vertrouwen van de bezoeker op uw site. Deze pagina is het eerste contact tussen uw online bezoeker en uw zaak. Dan is het essentieel dat de surfer direct het idee krijgt dat hij op de juiste plek is terecht gekomen. Een verzorgde, vlotte en professionele homepagina geeft een positief beeld van uw bedrijf en uw werking.
    • Op een goede homepagina krijgt de bezoeker een snel beeld van wat er allemaal op uw website te vinden is. Zo kan hij zich snel een idee vormen of de informatie die hij of zij zoekt er aanwezig is en waar ze staat. En het is zeker een pluspunt als gelijktijdig uw troeven (zijn voordelen) als klant bij u naar voor komen.
    • Een homepagina is ook die pagina die de zoekmachines eerst registreren. Voor de optimalisatie (SEO) van uw site is het dus aan te bevelen om op een correcte wijze gebruik te maken van de vijf kernwoorden voor uw activiteit of bedrijf. De tekst van uw homepagina zorgt dan dat uw site bij de juiste zoekopdrachten wordt vertoond.
    • De structuur van een goede homepagina maakt gebruik van H1, H2 en H3 tags. Hiermee verhoogt de werking van uw site voor de zoekmachines. Ze krijgen een beter beeld van het belang van de inhoud. Uw site komt sneller bovenaan de zoekresultaten op het internet te staan. Dit leidt dan weer tot meer bezoekers op uw website.
    • Tenslotte wordt een goede homepagina zodanig commercieel uitgewerkt dat deze de aandacht van uw bezoeker vasthoudt. Zo'n startpagina stimuleert uw online gast om dieper op uw website te gaan. Ze leidt uw bezoeker naar een bepaald doel. Bijna altijd is dit een aankoop, bestelling, aanvraag, enz. Dit noemt men een conversie. (Zie ook: Vijf eenvoudige tips voor een betere website).
    Besluit.
    Een goede homepagina is een van de belangrijkste pagina's van uw website. Indien ze goed opgemaakt en professioneel gebouw is, trekt ze veel bezoekers aan. Ze leidt automatisch de bezoekers naar conversies. Ook bij het optimaliseren van een website wordt de nodige aandacht besteed aan het verbeteren van de homepagina van een site. Voor meer info of voor het optimaliseren van uw homepagina, neem vrijblijvend met ons contact op.

    30-03-2011 om 08:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:homepagina, startpagina, goede homepagina, homepagina optimaliseren, SEO homepagina, tips voor de homepagina, homepagina tips, homepagina verbeteren, website verbeteren, meer conversies, conversies verhogen
    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voordelen van een commerciële landingspagina.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms heeft u iets extra te vertellen. Of u vindt die website van een collega net ietsje professioneler. Dan is een goede extra landingspagina voor uw website misschien de aangewezen oplossing. Welke zijn de Voordelen van een commerciële landingspagina en wanneer maakt u er goed gebruik van, dat leest u in dit artikel.

    Wat is een speciale landingspagina?
    Op de meeste websites komt u toe op de home-pagina. Daar staat meestal wat uitleg over het bedrijf zelf of over de producten. Via de navigatieknoppen gaat u dan dieper op de website de gewenste informatie halen. Dat is prima, maar soms wilt u eerst de aandacht van de bezoekers op iets anders trekken. Dan bieden de Voordelen van een commerciële landingspagina soelaas.

    Zo'n landingspagina is een extra pagina die voor de home-pagina van een website wordt geplaatst. De bezoekers op uw site komen dus eerst hier op voordat ze op de werkelijke site terechtkomen. Zeg maar een 0-pagina als het ware. In een aantal specifieke gevallen is de kostprijs meer dan zijn geld waard.

    Voordelen van een commerciële landingspagina.
    Een extra pagina moet dus steeds een specifieke functie vervullen. En deze functie moet anders zijn dan hetgeen met de normale navigatie en de structuur van de website wordt bereikt. M.a.w. als er geen speciale reden is of geen specifieke toepassing wenselijk is, hoeft zo'n 0-pagina niet. Een extra landingspagina is voor een website heel nuttig:
    • Voor de specifieke promotie van een product of dienst. Ze wordt heel aantrekkelijk ontworpen, bevat een wervende kop, een supermooie sfeerfoto en een commerciële beschrijving. De bezoekers op uw website kunnen kiezen om verder door te gaan naar uw website of om direct het product of dienst te bestellen. Om het commercieel resultaat te verhogen, wordt er meestal ook een reclamebanner in dezelfde stijl toegevoegd aan de website zelf. De resultaten zijn ook beter als zo'n landingspagina regelmatig wijzigt.
    • Om extra bezoekers naar uw website te leiden. De tekst van een goed doordachte landingspagina kan perfect worden geoptimaliseerd voor uw activiteit of uw bedrijf.
      Door in enkele zinnen gebruik te maken van de belangrijkste zoekwoorden waarmee u wilt gevonden worden, verhoogt u de opmerkzaamheid van de zoekmachines. Hierdoor komt uw hoger in de zoekresultaten te staan en bereikt u meer potentiële klanten.
    • Om de volledige aandacht op een product of dienst te vestigen. Een extra landingspagina is het eerste wat bezoekers zien. Dan is hun aandacht meest geconcentreerd. Door de professionele opmaak en een goed evenwicht tussen reclametitel, mooie foto en voordelen kunnen zelfs impulsaankopen worden uitgelokt. In elk geval blijft uw reclameboodschap langer in het geheugen van uw bezoekers. Daarom is een extra landingspagina ook heel verstandig om uw advertentie- of folderreclame te ondersteunen.
    • Ook als toegangspoort tot verschillende delen van uw website is een extra landingspagina aangewezen. Een bedrijf met filialen kan op de eerste pagina van hun site de verschillende productie- of verkooplocaties voorstellen en hier de bezoekers laten doorklikken naar de deelsite van de entiteit zelf. Handelszaken met diverse grote categorieën producten kunnen de mensen via een landingspagina laten "voorsorteren". Dit verhoogt het navigatiegemak en het surfcomfort van uw bezoekers, en dus ook uw commercieel resultaat.
    Een extra commerciële landingspagina is NIET nuttig als er geen specifieke reden is om ze te plaatsen. Klinkt misschien banaal, maar kijk maar eens hoe vaak u een site ziet met op de eerste pagina "Welkom op deze site en klik hier op verder te gaan" of waar enkel de bedrijfsgegevens en een foto op staan. Soms wordt een extra pagina gebruikt om enkel een taal te laten kiezen. Dit kan perfect worden gestuurd via de gewone opmaak van de website zodat dit niet echt nodig is.

    Besluit.
    Een goede extra landingspagina kan het commercieel succes verhogen van een website doordat de aandacht van de bezoekers beter kan gefocust worden of doordat het gebruiksgemak van uw site verbetert voor de bezoekers. Om een goed resultaat te bekomen, is het wel noodzakelijk dat ze professioneel en doordacht wordt ontworpen.

    Voor meer informatie over een goede landingspagina voor uw website of webshop contacteer vrijblijvend Patrick (T 0495 935 325, E patrick@2trees.be).

    23-03-2011 om 09:21 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:landingspagina, commerciele landingspagina, extra landingpagina, 0-pagina, reclamepagina, professionele reclamepagina, geoptimaliseerde reclamepagina, professionele landingspagina, landingpagina
    16-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troeven en voordelen van een KMO website.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Regelmatig spreken nieuwe klanten ons aan voor een website of webshop. Even hardnekkig zijn de vooroordelen en misvattingen dat elke website duur is en enkel voor de grotere zaken van belang is. De KMO website is uniek door de lage kostprijs en de professionele werking. Maar er zijn nog meer voordelen.

    Wat is een KMO website van 2TREES?
    Er zijn verschillende soorten websites. Sites waarvan de klanten zelf de inhoud kunnen wijzigen zijn CMS websites. CMS is de afkorting van Content Managment System. Dat zijn ook de duurdere sits. De meer eenvoudige zijn iets goedkoper en geven louter informatie op het internet weer. Ze zijn niet bedoeld om vaak wijzigingen aan te brengen. Het is perfect mogelijk om slechts 1 pagina of zelfs een deel van een pagina te programmeren zodat de klant hier zelf de inhoud kan aanpassen. Tot deze tweede categorie behoren de KMO websites van 2TREES.

    Troeven en voordelen van een KMO website.
    De KMO websites (en ook de KMO webshops) koppelen een heel interessante prijs aan een professioneel uitzicht en goede werking op het internet. Dat maakt deze categorie van websites heel betaalbaar voor zowel nieuwe starters, kleine zelfstandigen, middenstanders en KMO's. Maar er is meer. Hieronder zetten we graag de Troeven en voordelen van een KMO website onder elkaar.
    • Een KMO website is heel voordelig in prijs. De basisprijs voor een nieuwe website ligt laag doordat we werken met een aantal standaardsites. Aan een interessante instapprijs start men met een professionele website waar alle noodzakelijke functies aanwezig zijn.
    • Door hun uitgekiende structuur worden ze snel en heel gemakkelijk gevonden en weergegeven door de zoekmachines op het internet. Daardoor kan een KMO website gemakkelijker bovenaan de google zoekresultaten komen te staan.
    • Onze KMO websites hebben alle een professionele lay-out. We kiezen steeds een tof, modern uitzicht en houden rekening met de aard van uw bedrijf en de sector waarin u werkt. Bovendien wordt ze gepersonaliseerd volgens uw huisstijl zodat ze er telkens uniek uitziet.
    • Ze zijn modulair opgebouwd zodat u enkel de functies hoeft aan te kopen die u wenst te gebruiken. Later kan uw KMO website steeds worden uitgebreid met nieuwe tools volgens u nodig heeft voor uw zaak. Achteraf kunnen we databanken toevoegen, een berichtenvenster, nieuwsbriefmodule, een klantenloket, bijkomende pagina's, enz.
    • Elke KMO website wordt bovendien geoptimaliseerd voor een goede werking op het internet. Deze SEO gebeurt steeds handmatig en houdt rekening met de inhoud van uw site en de kernwaarden voor uw bedrijf.
    • We koppelen gratis een heel uitgebreid en gebruiksvriendelijk analyseprogramma aan uw KMO website zodat u een perfect beeld krijgt over de werking van uw site en het gedrag van uw bezoekers. U krijgt heel bruikbare informatie (b.v. over zoekwoorden, herkomst, ...) en dit gebeurt in real time.
    • En het belangrijkste van al: voor een KMO website betaalt u eenmalig de afgesproken, vaste prijs en verder zijn er geen maandelijkse kosten, contractvoorwaarden of verplichtingen. U bent volledig eigenaar van uw website en beschikt over alle logingegevens.
    Voor alle duidelijkheid, dit gaat enkel over de website zelf. Naast de kostprijs van de site heeft u nog een domeinnaam en hosting nodig. Beide laatste posten worden meestal voor een jaar gerekend en zijn telkens te hernieuwen. Meer info over webhosting vindt u op de website van SiteHosting (www.sitehosting.be). En op de site van DNS (www.dns.be) kunt u nakijken of een .be domeinnaam nog vrij is.

    Besluit.
    KMO websites zijn heel interessant door hun gunstige basisprijs, door hun professioneel uitzicht en hun sterke prestaties op het internet. 2TREES personaliseert elke KMO website zodat ze uniek zijn voor uw bedrijf. Elke site is steeds uitbreidbaar met nieuwe functies en beschikt over een goede SEO en een uitgebreid analyseprogramma.

    Wie meer wil weten over een goede KMO website voor uw eigen zaak of activiteit mag vrijblijvend contact opnemen met Patrick (T 0495 935 325 / E patrick@2trees.be).

    16-03-2011 om 10:51 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:KMO website, middenstander website, website voor middenstanders, website vrije beroepen, starterswebsite, goede website voor starters, eenvoudige en goede webstie, goedkope website, prijsgunstieg website, website zelfstandigen
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan facebook een goede website vervangen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Facebook is tegenwoordig alomtegenwoordig. Maar Kan facebook een goede website vervangen. Vaak gaan mensen er van uit dat dit zo zou zijn. Waarom een goede website en een facebook profiel geen concurrenten zijn, leest u hier in dit artikel.

    Facebook en een website, geen concurrenten.
    Voornamelijk mensen die zelf regelmatig met een sociale netwerksite zoals facebook, netlog of hyves werken, zien op de duur enkel nog dit medium. Toch is facebook geen alternatief, noch een vervanger van een goede website. Ze zijn wel complementair aan elkaar. Elk kanaal heeft zijn specifiek doel en zijn eigen rol te spelen bij de bekendmaking van uw bedrijf, zaak of producten.

    Facebook en een website kunnen gewoon nooit concurrent zijn van mekaar. Een sociaal netwerkprofiel is een stuk van een community, een (virtuele) leefwereld. Een website is een promotiemiddel. Maar de belangrijkste reden is dat een website een open omgeving is en vrij beschikbaar voor iedereen, terwijl facebook een gesloten omgeving is waar u eerst lid moet van zijn vooraleer er gebruik van te maken. En dat is een wereld van verschil.

    Kan facebook een goede website vervangen.
    Het antwoord is eenvoudig: neen. Dat is onmogelijk. Toch hebben beide werelden hun voordelen, nadelen en specifieke reden van bestaan op het internet. Wat zijn nu de sterke punten en de troeven van een goede website:
    • elke goed gebouwde website is gratis toegankelijk voor iedereen die over een internetverbinding beschikt. Men hoeft zich niet te registreren of een abonnement te nemen. (Zie ook: Wat kan een goede website voor u betekenen);
    • wordt door de zoekmachines getoond aan geïnteresseerden die uw bedrijf, producten of diensten zoeken. Zeker voor websites die goed geoptimaliseerd zijn (een goede SEO) komen bovenaan de zoeklijsten te staan. (zie ook artikel: Wat is een goede SEO);
    • de inhoud van uw website heeft u 100 % zelf in de hand. U beslist wat er op komt, welke foto's, beschrijvingen of toepassingen er voor u relevant zijn;
    • een professioneel gebouwde website (ver)leidt de bezoekers tot een bepaalde actie (lead to conversion). Men kan dus bezoekers perfect sturen om een bestelling te plaatsen, informatie op te vragen, proefaanbiedingen te reserveren, ... (Zie ook: 5 eenvoudige tips voor een betere website);
    • de bezoekersstatistieken van uw website zijn perfect meetbaar. Ze geven een heel duidelijk beeld over wie interesse heeft voor uw bedrijf, welke zoekwoorden belangrijk zijn, welke inhoud populair is, enz. Deze info kunt u nuttig gebruiken voor uw promotie;
    • een goede website is tenslotte altijd een automatische bron voor nieuwe klanten. Zo kunt u e-mailadressen van bezoekers verzamelen, postadressen om een kennismakingspakket op te sturen, nieuwsbrief acties uitsturen, ... allemaal op basis van uw website.
    Een sociaal netwerkprofiel is helemaal anders. Hier ligt de klemtoon op de contacten die u opbouwt en onderhoudt met andere mensen. Dit kunnen klanten zijn, maar ook mensen die uw interesses delen. Het uitgangspunt van een facebook, netlog of hyvesaccount is informatie over uw leefwereld delen met andere mensen. Een sociaal profiel is belangrijk voor:
    • een facebook, netlog of hyves profiel kan door iedereen gratis aangemaakt worden. U beslist zelf welke informatie u ingeeft en zichtbaar stelt. Let op: schenk goed aandacht aan de gegevens die u opgeeft, want uw profiel zal werken op basis hiervan;
    • het is heel gemakkelijk en snel om berichten en foto's te verspreiden via facebook, netlog of hyves. Bovendien kunt u lid worden van groepen of zelf een groep oprichten. En voor bedrijven bestaan er speciale toepassingen van facebook voor bedrijven.
    • het is een heel doeltreffend middel om te communiceren met uw vrienden op facebook netlog of hyves. Dit kunnen best klanten of werkelijke vrienden zijn. Maar het kunnen evengoed gelijkgestemden zijn of zelfs totaal vreemden. Even opletten toch.
    • er zijn een aantal commerciële tools beschikbaar zoals een evenement creëren en dit promoten via facebook. Betalende reclame is ook een optie. Ook reageren op events of berichten van anderen trekt de aandacht op uw eigen profiel.
    • tenslotte is een facebook, netlog of hyves profiel een prima lead naar uw eigen website. Want daar staat meestal uitgebreide informatie over uw producten of diensten. Omgekeerd kan een website een goed medium zijn om nieuwe facebookvrienden te maken.
    Besluit.
    Steeds vaker denken mensen ten onrechte dat een (gratis) facebook profiel een goed alternatief is van een (betalende) website. Dat is niet het geval. Een sociaal profiel kan nooit een website vervangen, en omgekeerd, omdat ze elk hun specifiek doel en eigen toepassing hebben. Ze vullen elkaar wel perfect aan voor een goede promotie van uw bedrijf, producten of diensten.

    Voor meer info over een goede website of sociale marketing voor uw bedrijf, contacteer ons vrijblijvend.

    09-03-2011 om 10:29 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:facebook profiel, facebookreclame, facebook voor bedrijven, een geode website, websitereclame, werken met facebook, werken met een website, SEO, website conversies, website gegevens gebruiken, website statistieken
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mobiel internet sterk in opmars in België.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen België behoort tot de Europese koplopers als het over internetaansluitingen en online shoppen gaat. Ook het mobiel internet is de laatste tijd sterk in opmars. Hoe sterk is de computer anno 2011 ingeburgerd en waarvoor gebruiken de Belgen het internet. Dat leest u hier in dit artikel.

    Mobiel internet sterk in opmars in België.
    Uit de laatste cijfers van Eurostat, het statistiekbureau van de Europese Unie, blijkt dat het aantal gebruikers van mobiel internet snel groeit. Dit wordt bevestigd door de boomende verkoopcijfers van de moderne smartphones, waarvan de iPhone de bekendste is. Maar ook de iPad en de nieuwe generatie tabletcomputers zorgen voor een boost.

    Wat mobiel internet betreft, heeft België op dit moment een achterstand in te halen ten opzichte van Europa. Maar we doen hard ons best. In vergelijking met het vorig onderzoek in 2007 verdubbelde het gebruik van mobiel internet via de laptop en steeg het mobiel surfen via de smartphone met liefst 400 % (!). Het is dus een troef voor KMO's, middenstanders en vrije beroepen om hun winkels, servicepunt, kantoor of magazijn in de toekomst ook via "mobile devices" te promoten. Dit kan gebeuren door b.v. google reclame geschikt te maken voor mobiele apparaten of door uw zaak te vermelden via google maps of google places, maar ook door speciale apps te (laten) ontwikkelen voor smartphones en tabletcomputers. Een app is een kleine applicatie (software) dat eigenaars op hun smartphone of tabletcomputer kunnen installeren en die de inhoud en het gebruik van een website of andere toepassing geschikt maken voor dit mobiel apparaat.

    De cijfers over mobiel internet in België.
    Men spreekt over mobiel internet indien men gebruik maakt van het internet buiten de gewone woon- of werkplek. Meestal gebeurt dit als men onderweg is en gebruikt men hiervoor een smartphone of een tabletcomputer zoals een iPad. Waaruit blijkt nu dat Mobiel internet sterk in opmars in België.

    Begin 2010 surften 4 % van de Belgen op het internet via een smartphone. Het Europees gemiddelde bedroeg 7 %. Toch was dit een stijging van 400 % t.o.v. 2007. Ondertussen zal de situatie in ons land sterk verbeterd zijn door de introductie van de iPad en de populariteit van de iPhone vorig jaar. De koplopers voor internet via smartphone waren Luxemburg en Denemarken met 40 % penetratie. In dezelfde periode surften iets meer dan 15 % van de Belgen op het internet via aan laptop. Daarmee lagen we ook onder het Europees gemiddelde dat 19 % bedroeg. Internet via draagbare computer verdubbelde in België in 3 jaar tijd. We mogen veronderstellen dat de nieuwe generatie iPad en de verruiming van het aantal merken tabletcomputers hier ook een boost zullen geven in de toekomst. Ook in dit segment was Luxemburg met 20 % penetratie de koploper, samen met Zweden.

    België, Europees koploper online shoppen.
    Alhoewel Mobiel internet sterk in opmars in België. En al heeft België nog iets in te halen op het vlak van mobiel internet, dan is de situatie van de internetintegratie net omgekeerd. Met een penetratie van 73 % van de gezinnen behoort ons land tot de Europese top qua internetverbindingen. Dit is een gevoelige toename t.o.v. eerdere onderzoeken (zie ook artikel over Hoeveel Belgen surfen op het internet). Bovendien zijn het hoofdzakelijk breedbandverbindingen wat een goede kwaliteit en surfcomfort geeft. Van alle gezinnen met kinderen gebruikt 89 % regelmatig het internet, terwijl dit het geval is voor 67 % van de gezinnen zonder kinderen.

    De Belgen gebruiken het internet voornamelijk voor:
    90 % - mailen
    50 % - online kranten en tijdschriften lezen
    29 % - online luisteren naar webradio of online TV
    38 % - van de mensen bestelden goederen of diensten online (= 2e pl. in Europa)
    26 % - van de bedrijven kochten goederen of diensten online (= 1e pl. in Europa)

    Besluit.
    In de toekomst zal een professionele aanwezigheid en de promotie via het internet voor Belgische KMO's, zelfstandigen en vrije beroepen nog belangrijker worden. Goede websites, professionele webshops en betaalbare, doeltreffende e-promotiemiddelen zoals e-nieuwsbrieven, google reclame, facebookacties, ... kunnen de omzet sterk doen stijgen. Besteed ook tijdig aandacht dat uw bedrijf of zaak ook op mobiele apparaten goed getoond wordt. Neem gerust met ons contact op.

    02-03-2011 om 12:39 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:mobiel internet, smartphones, tablet computers, iphone, ipad, mobiel surfen, internet via smartphone, internet via tabletcomputer, surfen iphone, surfen ipad, galaxy tablet, hp tablet, android phone, google phone
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Google barometer voorspelt trends in de toekomst.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Google beschikt over een schat aan informatie over het zoekgedrag van de mensen. Door deze kennis in een statistiek te gieten, kan men trends in de economie voorspellen. Dit is een belangrijk gegeven voor marketeers en zakenmensen om hun bedrijfsevolutie beter te sturen. Hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk?

    Google en de internet zoekopdrachten.

    Mensen zoeken op het internet vooral zaken die hen op dat moment bezig houden. Dat kunnen producten of diensten zijn die men wil aankopen. Maar ook ongerustheid en onzekerheid over de economie (zal ik morgen nog werk hebben?) of medische toestanden (hoe bescherm ik me tegen de Mexicaanse griep) leiden steevast tot een opstoot van relevante zoekwoorden. En hier maakt de populairste zoekmachine nu gebruik van. Google barometer voorspelt trends in de toekomst.

    In 2009 lanceerde Google Nederlands een barometer die de zoekopdrachten voor reizen, hypotheken en leningen, auto's, banen en winkelen in kaart brengt. Ondertussen zij we zo'n twee jaar verder en kan men hier bepaalde trends uit distilleren. Zoekopdrachten geven immers een goed inzicht wat de mensen bezig houdt en hoe dingen veranderen. De Google barometer kan dus wel degelijk een realistisch beeld schetsen van de economie.

    Google barometer voorspelt trends in de toekomst.

    Hoe werkt dit in de prakijk? Google Nederland gebruikt voor deze economische barometer de gegevens van hun eigen databanken. Net dezelfde gegevens worden ten andere gebruikt voor Google Insights for Search (zie artikel Hoe meer verkopen met Google Insights). Aan de hand van de concrete zoekopdrachten kan men afleiden hoe bepaalde sectoren voor- of achteruitgaan. B.v. als mensen vaker beginnen zoeken op "tweedehands" kan dit betekenen dat het consumentenvertrouwen daalt. Dit is meestal een tekenen dat er een economische recessie aankomt.

    Let wel, deze Google barometer is een product van Google Nederland en dus ook gebaseerd op Nederlandse zoekopdrachten. Voor Belgen kan het soms nodig zijn om de resultaten te interpreteren. Als b.v. Nederland steunmaatregelen zou instellen om de bouwactiviteiten te stimuleren, kan dit een verhoging weergeven van de "hypotheek/lenen index". Indien België deze maatregel niet kent, kan dit voor ons land een klein verschil maken.

    Maar ook voor Belgen is de Google economische barometer zeker nuttig. De economie is immers steeds meer wereldwijd gestructureerd. Trends in andere landen (zeker de ons omliggende) geven ook voor ons land een richting aan. Bijvoorbeeld als de economie in Duitsland heropleeft, zal dit zeker een gunstig effect hebben voor België en Nederland.

    Hoe werkt deze Google barometer?

    De Google barometer geeft u een inzicht in de algemene stemming op het internet, gebaseerd op de zoekopdrachten die door grote aantallen mensen zijn uitgevoerd. Dit is een betrouwbare bron omdat de consument nu immers massaal op het internet op zoek gaat naar informatie over producten of diensten. En Google Nederlands gebruikt precies deze zoekopdrachten om de trends aan te geven voor een aantal macro-economische indicatoren.

    Er zijn statistieken beschikbaar vanaf 1 janurari 2006 tot eind 2010. Men kan ook twee of meerdere categorieën tegen elkaar afzetten om een beter (realistischer) beeld te krijgen van de evolutie van het consumentenvertrouwen. De beschikbare categorieën zijn:

    • Algemeen (de algemene economische realiteit)
    • Hypotheek / lenen index
    • Reis index
    • Autobranche index
    • Werk / banen index
    • Shopping index

    Met deze macro-economische sectoren wordt grosso mode de totale economie in kaart gebracht. Het is nu aan ons ondernemers, KMO's of zelfstandigen om te kijken welke trends het best aanleunen bij onze activiteit en dus een inkijk geven in de trend(s) die voor onze zaak belangrijk zijn.

    Besluit.

    Deze Google Barometer voorspelt trends in de toekomst. Dat is duidelijk een feit omdat de brongegevens uit de dagelijkse realiteit komen. Ondernemers, KMO's of zelfstandigen moeten enkel deze economische statistieken goed interpreteren om de juiste beslissingen te nemen voor de groei van hun zaak. Andere tools, zoals Google Insight for Search, kan dan verder gebruikt worden om de online promotie bij te sturen en te verbeteren.

    Voor specifieke vragen over de mogelijkheden van goede online promotie voor uw zaak, neem vrijblijvend contact met ons op.

    23-02-2011 om 17:00 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:google barometer, economische barometer, economische trends voorspellen, voorspelling economie, toekomst economie, economie trends, trend economie, evolutie economie, consumentenvertrouwen
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe meer verkopen met Google Insights.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een van de grote voordelen van e-commerce is de massa informatie die ter beschikking staat. Het bos door de bomen zien is dan de boodschap. Hoe gebruikt u de gegevens die uw website of website u leveren? En hoe kunt u deze gebruiken? In dit artikel hebben we het over een bijzondere toepassing en Hoe meer verkopen met Google Insites.

    Wat is Google Insights?
    Sedert geruime tijd stelt Google de informatie, die haar zoekmachine verzamelt; ter beschikking van de mensen die het internet gebruiken voor hun bedrijf, zaak of producten te promoten. Met de toepassing Google Insights for Search kunt u zoekvolumepatronen vergelijken

    Bekijk wat iedereen zoekt.
    De Google Insights for Search toepassing kan u helpen om te bepalen welke boodschappen en (zoek-) woorden het meeste effect opleveren. U kunt deze informatie dan nuttig gebruiken om de teksten op uw website te verbeteren, een doeltreffende online reclamecampagne op te bouwen of om uw offline promotie (folders, advertenties, ...) beter op de interesse van uw klanten af te stemmen. Gelijk hoe, dit moet steeds meer klanten en meer verkopen opleveren. Op basis van de beschikbare informatie leren Hoe meer verkopen met Google Insights:
    voor bepaalde regio's, categorieën, perioden en sites. Dit biedt u de mogelijkheid om de beste periodes, trends en tendenzen of de beste regio's te ontdekken op basis van het surfgedrag van miljoenen mensen. Dit is ongetwijfeld een heel belangrijk instrument en dat u leert Hoe meer verkopen met Google Insights.
    • goede advertentieteksten te kiezen. U kunt bepaalde kernwoorden afwegen en zien hoe vaak deze woorden (of combinaties) worden gebruikt voor zoekopdrachten. Wanneer er verschillende woorden worden ingegeven, kunnen we tot een conclusie komen dat een bepaald type product erg gewild is bij de mensen (b.v. veilige auto's). Daar kan men dan de eigen reclame- of marketingstrategie op baseren;
    • men kan met Insights for Search seizoenstrends vaststellen. Aan de hand van deze resultaten bepaalt u dan wanneer u bepaalde reclamecampagnes start en hoe lang u ze laat doorlopen. Dit vermijdt dat u budget spendeert in tijden dat het seizoen voorbij is;
    • u kunt gemakkelijk merkassociaties maken en op basis van de resultaten een aanbieding opmaken die zich onderscheidt van de concurrentie én die toch aanslaat bij het publiek. Hiervoor let u op de populairste verwante zoekopdrachten en op de in populariteit sterkst stijgende zoekwoorden;
    • en Insights for Search kan heel nuttig zijn om nieuwe regio's aan te boren. Op basis van de zoekopdracht kunt u zien welke landen of regio's de meeste informatie zoeken over uw producten. Indien u daar nog niet aanwezig bent, weet u vooraf waar de interesse het grootst is.
    Hoe meer verkopen met Google Insights.
    De massa informatie die u kunt verzamelen op een snelle en bruikbare manier gebruiken om uw website, webshop of e-promotie doeltreffender te maken. Dat is vaak het grootste probleem. Daarom vindt u hieronder 3 eenvoudige stappen die u toelaten Hoe meer verkopen met Google Insights.
    • Stap 1: Raadpleeg regelmatig de statistiekgegevens van uw website of webshop. Bekijk vooral de populairste zoekwoorden en (indien ingesteld) de woorden die meest conversies opleveren. Het zijn nl. niet steeds de populairste zoekwoorden die ook meest resultaat geven. Het is een taak om van de populairste zoekwoorden ook de rendabelste te maken (en daar is meestal een beetje werk aan).
    • Stap 2: Neem nu de zoekwoorden die men het meest gebruikt om op uw site terecht te komen en kijk in Google Insights for Search hoe het surfgedrag van de mensen hiervoor is. U kunt op een aantal gebieden info halen: op categorieën en zo ontdekken of er varianten zijn die nog beter resultaat opleveren, of er seizoenstrends zijn waar te nemen, met geografische spreiding of er bepaalde gebieden zijn waar meer mensen uw producten zoeken en met sites wat de sterke punten zijn van uw concurrenten en wat zij doen.
    • Stap 3: Gebruik deze informatie om uw offline en online promotie te verbeteren. Dit kan gaan over de teksten op uw website, beschrijving van uw producten op uw webshop of de teksten van advertenties en folders. U kunt beter bepalen welke woorden (of combinatie van woorden) u gebruikt, wanneer u een actie start en hoe lang ze mag duren. Bovendien ziet u vooraf wat de "prognose" is voor de komende maanden en waar er meest vraag is achter uw aanbod.
    Besluit.
    Google Insights for Search is een heel nuttige toepassing die u een inzicht geeft in het zoekgedrag van de mensen. Het is bewezen dat er een directe link is tussen de zoekwoorden die mensen intypen en hun interesse op dit moment. Dat maakt deze informatie heel waardevol voor KMO's, zelfstandigen en middenstanders. Op basis van deze gegevens leert men Hoe meer verkopen met Google Insights. Meer info: contacteer 2TREES vrijblijvend.

    16-02-2011 om 12:22 geschreven door Patrick Puype - 2TREES  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:conversies verbeteren, gebruik statistieken, Google Insights for Search, meer klanten, meer omzet, meer verkopen via internet, statistiekgegevens, webshop optimaliseren, website optimaiseren, populaire zoekwoorden



    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Mijn favorieten
  • Belle et Beau, interieurdecoratie
  • 2trees, iCommunicatie voor KMO's en zelfstandigen

  • Rondvraag / Poll
    Hoe belangrijk is internet voor uw zaak?
    Heel belangrijk, ik maak er regelmatig gebruik van
    Heel belangrijk, maar ik ken er te weinig van
    Kan op termijn belangrijk zijn, nu nog niet
    Is niets voor mijn zaak
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs