De weergaloze fratsen van ene zapnimf
Inhoud blog
  • Zapnimf, willoze (ver)trekpop!
  • Hipperdepip
  • Met de geiten vooruit en dan bokken schieten
  • Afscheid van een vr... vruchtbaarheid
  • Toet toet, bong bong... Peppi en Kokki
  • Waarom schuiven de maan en de man getweeën gedwee naar de zee?
  • Swingin' Safari
  • I can see clearly now the rain is gone... not!
  • Denken is zo uitermate vermoeiend, dat velen de voorkeur geven aan oordelen. (Otto Weiss)
  • Voor de bi(j)l

    Zoeken in blog



    Laatste commentaren
  • http://arenacyber.com/ (http://arenacyber.com/)
        op Wij die zijn : wrak
  • nike jordan (cheap sneakers online)
        op Wij die zijn : wrak
  • cheap jordans online (cheap sneakers online)
        op Puntje puntje puntje
  • jordans 9 (cheap sneakers online)
        op U was een fijn publiek
  • beats by dre wireless (cheap sneakers online)
        op Gezocht : logeeradres
  • nike jordan (cheap sneakers online)
        op Waterig voornemen
  • sunglasses by dre (cheap sneakers online)
        op Sprookje. Dat is een andere benaming voor nachtmerrie.
  • jordans 9 (cheap sneakers online)
        op Woestijnzand om op te vreten
  • kate spade handbags sale (cheap sneakers online)
        op Valentijn bis en bis
  • dr dre on sale (cheap sneakers online)
        op De wolf is een (kiplekkere) geit, een stinkende
  • beats by dre wireless (cheap sneakers online)
        op Ulaanbaatargumenteren
  • rayban sunglasses outleT (cheap sneakers online)
        op Ir o nie bij val en tijn
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Steenhard
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op Een fansessie tussen de middag
  • sunglasses by dre (cheap sneakers online)
        op Glaasje op, laat je rijden... ganzenrijden

  • de blog waar niemand op zit te wachten
    03-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pauze

    'k Neem even pauze, mijn inspiratie heeft zich verstopt!

    03-12-2006, 23:52 geschreven door zapnimf  


    01-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gastschrijfsel

    Dat heb je dan met vriendinnen.
    Je gaat er twee keer per week hun soep oplurken en hun keuken bevuilen en ze willen meteen een hoofdrol op je blog.
    Wie ben ik om die uiting van (eindelijk eens iemands anders) fratsen te weigeren.
    Hierzie! 
    Hieronderzie!
    Ons D. die zich graag onsterfelijk belachelijk maakt op niet voor de hand liggende voorwerpen. 
     
     
    Blunders, een geliefkoosd onderwerp aan mijn keukentafel.
    Elke woensdag- en vrijdagavond komen Dryade en zapnimf bijkletsen als de kinderen gaan sporten.
    Leuke gewoonte ondertussen, zeg maar 'traditie'.
    De kids willen waarschijnlijk al lang niet meer gaan, maar what the f... , dit onderonsje gaan die onderdeurtjes ons niet afnemen!
    Alleenstaande moeders zielig?! HA HA!
     
    Blunders dus.
    Keileuk, vooral als het niet over jezelf gaat.
    Voer voor schrijven van ons aller zapnimf, maar dit keer neem ik geen risico's.
    Ik wil mijn eigen blunder schrijven, zonder scherpe kantjes. Ik heb mezelf al een keer te veel herkend in haar blogs. Die zit ik dan met schaamrood op mijn kaken te lezen.
    Ook al is er hier geen kat die mij kent, (heu, wie komt er allemaal naar haar feestje?), als ik in haar schrijfsels terecht kom is het steeds met een of andere idioterie.
     
    Dus sleur ik die laptop uit haar pollen (oei, sorry zap, ik wist niet dat je er al mee vergroeid was) en schrijf mijn eigen stommiteiten op.
     
    Vorige zomer had ik een beetje boel met mijn beste maatje. Tja, kan gebeuren, tegen wie moet ge anders zeveren als je gene vent hebt?
    Mijn maateke zou mijn maat niet zijn als hij zijn kat zou sturen naar onze toenmalige stamkroeg.
    Ik was aan het kletsen met zap, Dryade en nog een paar vriendinnen, toen ik P. de parking zag op komen.
    Toevallig zat ik netjes aan de toog en vond dat echt wel sullig van mezelf. Hij moest zien dat ik mij gewéldig aan het amuseren was (zonder hem).
    Toen ze plots het strijdlied van de gedumpte, (die dat dan allemaal vol overtuiging meezingen, ahum) 'I will survive', speelden, wilde ik me in de massa smijten. Even vergetend dat den toog een populaire plaats in een kroeg is, vond ik zo direct geen plekje om me te gaan aanstellen, dus besloot ik me op te richten op de voetsteunen van mijn kruk.
    Lap, daar is zo'n ding niet op voorzien natuurlijk (en ja, ik ben een maatje meer, so what!?).
    Toen ik dus spontaan dat kutlied begon mee te bléren, zwaaiend met mijn armen in de lucht, ervoor zorgend dat ik duidelijk in het vizier van P. stond, gebeurde het...
    Onder mijn gewicht (ja, ja, 't is al goe) kantelde dat onding en verdween ik tussen een paar ongure types.
    Zap, die natuurlijk alles had gezien, in een deuk natuurlijk (lees : schattige bulderlach).
    Toen ik mij eindelijk had bevrijd van een aantal ledematen die niet de mijne waren, kon ik mij weer oprichten.
    Eventjes speelde ik met de gedachte te doen alsof dit alles bij mijn act hoorde (bezwete rode kop, ontploft kapsel en al) dus trok ik me op aan de persoon het dichtst bij mij en keek recht in de ogen van P.
    "Blij me te zien?" vroeg hij liefjes.
    Nee dus!
    Ach, mijn maateke zou mijn maateke niet zijn als hij dit er niet gewoon bij zou nemen.
     
    (nvdr : En wij dan? Wij pikken al jaren je zelfridiculisering! Ja wij!)
     

    01-12-2006, 00:32 geschreven door zapnimf  


    30-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ach-achtendertig

    'k Heb zaterdag een feestje.
    Buiten joehoe!
    Zie hieronder de mail die ik rondstuurde.
     
    Luitjes en rest,
     
    Het is weer zover!
    Het koukleumen, het eigen kooksel meebrengen, mij tussendoor een gelukkkige verjaardag wensen en dan nog eens doen alsof je je amuseert.
     
    Diegenen die de eerste twee edities hebben meegemaakt, weten er alles van :
    VERGEET VOORAL JE DEKENTJE EN JE WINTERKLEDIJ NIET want dat evenement gaat buiten door en wel in mijn hof op twee december 2006.
     
    Ik herhaal : twee december 2000 en zes.
    Omstreeks zessen. (Die met de soep en hapjes vooraf... op tijd komen graag!)
    Niet komen opdagen is geen optie!
    Ik herhaal : géén optie.
     
    Een mailtje of een belletje vooraf wordt geappreciëerd.
     
    Andere geschenken dan jullie meegebrachte voedselpakketten worden pertinent geweigerd.
    Zoenen mag.
     
    Zapnimf
     
     
    Eigenlijk wilde ik bloggenland ontwetend houden over mijn onmiskenbare spurt naar de aftakeling, maar bij nader inzien heb ik meer zin om bloggenland ook mee uit te nodigen.
     
    Zolang je niet zoals een van mijn uitvloeisels die twee en half lustra geleden nog gewoon eicel heette - thans zoon - niet beter vond dan de latjes van de zitting van de bankirai tuinstoelen los te wrikken en vervolgens op te fikken in het vuurkorfje, wat ik uiteraard pas de dag nadien opmerkte, dan zou ik het best fijn vinden om een paar van jullie blogsmoeltjes en -lezers welkom te heten.
     
    Ook niet gewenst : plassen in andermans nek vanuit mijn kastanjeboom (u weze gewaarschuwd voor dit jaar, ja u die weet over wie het gaat!), al mijn bestek te verstoppen op onmogelijke plaatsen nadat je de afwasmachine hebt uitgeladen (ik ben nog steeds een groot mes kwijt).
     
    Als je al doedelzakmuziek meebrengt, jij P., laat het dan alstublieeeeft niet meer de maxiversie zijn!
    En S., altijd bereid om behulpzaam te zijn in al je kippenvel, maar als je nog eens het donsdeken van mijn bed trekt, gelieve er deze keer niet meer mijn oprit mee te egaliseren en A. & R. zou ik als tweede vuurkorf dat van jullie mogen aanslaan?
     
    Oja, K. mijn bbq is deze zomer in mekaar gestuikt toen ik er per ongeluk naar keek, de rottige roestbak, maar ach, gelukkig maar, want ik zag dat ik de rooster al twee jaar vergeten te schrobben was, daar was eigenlijk toch niks meer aan te redden. Mag ik de jouwe een avondje bruiklenen? Ik beloof dat ik mijn nieuwbakken vriendje zal inzetten om het achteraf te bewerken met een schuursponsje. (Hij noemt me rijp... dat klinkt bijna als een mispel, hij heeft wat goed te maken, dat groene blaadje!)
     
    Bon, bloggers der Vlaamsche land, voel u bij deze geviseerd door bovenstaande uitnodiging.
    Eén mail volstaat om de kortste weg naar één informeel feessie te verkrijgen.
    Durf!
    Sappige kinders en geurige partners mogen meegepakt worden vanzelfsprekend!
     
    Alvast te bewonderen : Dryade, sahara, Moose, whadde... als je het lief vraagt, mag je er misschien zelfs eens aankomen.
    Op eigen risico!

    30-11-2006, 00:50 geschreven door zapnimf  


    28-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De stoere en de warmte

    Heden hoef ik niet meer stoer te doen!
    Niet meer doen alsof ik dat kou lijden niet erg vond.
    Hipperdepip!
    ER ZIT TERUG MAZOUT IN DE TANK!
    Godzijdank voor die abnormale novembertemperaturen!
     
    Want ik had natuurlijk weer - voor de vijfde keer ofzo, ik leer het nooit - mijn mazoutbidon van 3000 liter leeggetrokken. 
    'Krrrrsssj krrrrrsssj krrrrrsssssj' en niks meer.
    Nuja, zo stel ik mij het leegzuigen voor, zoals het laatste restje willen zuigen van een milkshake door een rietje, horen hoe je de vanillesmaak met lucht naar binnen lurkt, ondertussen het strootje wentelen alsof het het uiteinde van een stofzuiger is, omstaanders neerbuigend bekijken die plaatsvervangende schaamte voelen omdat zij wèl met de do's en de don'ts zijn opgevoed van de tafeletiquette... maar dan iets uitvergroot.
    Meer 'slllllschhhhhhssssj' iets, nu ik erover nadenk.
     
    Geheel vermoedend dan, want ik was niet ten huize, donderdag, toen het gesputter van die laatste resten huisbrandolie naar mijn brander, weerklonk.
    Echter wel thuis en wel met de meetstok in mijn hand las ik na meting dat mijn rode diesel nog net kwam tot  'Niet meer genoeg om een molotovcocktail van te brouwen in een miniflesje'.
     
    Dat werd dus bellen met de firma die mij zo'n warm hart toedraagt.
    ("Neen danku, ik ga dat moeten weigeren, ik heb al een warm hart, het is voor de opwarming van de binnenhuise omgeving waarin dat hart rondhuppelt dat ik u contacteer.")
     
    - "Goeiedag, zapnimf hier, ik zou graag 2500 liter stookolie bestellen."
    - "O gij weer. Zijn uw bomen ondertussen al gesnoeid?"
    - "Meneer, dat jullie vorig jaar drie keer tevergeefs hier hebben gestaan en dat ik daarna met enkele lelijke woordjes heb moeten dreigen om mijn centrale verwarming nog eens in werking te krijgen, is heus mijn schuld niet."
    "Eerst komen jullie met een reuzetankwagen af, terwijl heel duidelijk vermeld was dat ik al sinds '91 uitdrukkelijk naar eentje vraag die wel mijn oprit opgeraakt. Dan sturen jullie een schijtluis die in mijn rijlaan niet achterwaarts durfde oprijden in het pikkedonker en daarna een moron die zijn weg niet vond naar toch dit middelpunt der aarde. Kanikdaarwataandoen?"
    - "Zijn uw bomen ondertussen al gesnoeid?"
    - "Euh... jaja... geen probleem... een paar krasjes op zo'n oude wagen kunnen toch niet echt kwaad, hè?"
    - "Ge hebt geluk. Maandag moeten we in Wuustwezel zijn, dan kan er wel een ommetje naar zapdorp af tussen acht en negen 's ochtends." 
    - "Dat is dan geregeld, danku danku!"
    (Erachteraan mompelend in onverstaanbaars : " Onnozele zot! Een heel weekend verkleumen. Straks vier bloedjes en ikzelf doodgevroren.)
     
    Waarop ik de snoeischaar nam en al mijn frustraties op de takken uitwerkte die de oprit belemmerden.
    Ik kreeg het er zowaar warm van.
    Soms valt het nog best mee van marginaal te zijn.

    28-11-2006, 14:48 geschreven door zapnimf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nefast voor het bloggen
    - Verwikkeld zijn in een liaison met iemand die je de tuba wil aansmeren.
    - In slaap vallen op de zetel.
    - Een semi-zieke dochter.
    - Een andere dochter uit rubber die persé haar dansjes aan je wil opdringen tot je meurrig bent.


    Senses working overtime - xtc

    De kiem voor het dichtding van gisteren.

    28-11-2006, 03:41 geschreven door zapnimf  


    Archief per week
  • 18/02-24/02 2008
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs