2Trees is gespecialiseerd in internetreclame voor KMO’s, zelfstandige ondernemers en vrije beroepen. Met professionele, efficiënte toepassingen helpen wij u om uw aanwezigheid, promotie en verkoop via het internet te verbeteren. 2Trees richt zich naar de kleinere budgetten met oplossingen die praktisch, eenvoudig maar vooral doeltreffend zijn.
14-09-2012
Hoe het resultaat van e-mailacties verhogen?
E-mailacties
behoren tot de meest doeltreffende online reclame-acties. Vaak moet men
echter vaststellen dat het resultaat minder is dan men had verwacht.
Hiervoor kunnen een aantal oorzaken zijn. Een van de meest voorkomende
oorzaken is een minder goede onderwerpregel. Daarom volgen hier een
aantal tips om het onderwerp (en het resultaat) van een e-
nieuwsbriefactie te verbeteren. Waarom is het onderwerp belangrijk voor e-mailacties?
Het onderwerp is belangrijk omdat dit meestal heteerste is van een e-mailbericht dat de geadresseerde leest.
In tweede orde kijkt men dan wie de afzender is, maar ondertussen heeft
men toch mooi het onderwerp gezien. Verder is de onderwerpregel
bepalend voor de mensen om te beslissen of men het bericht opent of als men wegklikt zonder lezen.
Daarom is het zonder meer belangrijk om voldoende aandacht te besteden bij de opmaak van de onderwerpregel van een mailbericht. Door een goed opgesteld onderwerp verhoogt deopmerkzaamheid van een bericht. Het zorgt er voor dat meer mensen uw boodschap lezen. Een goede onderwerpregel maakt ook dat de juiste mensen uw bericht lezen, wat even noodzakelijk is voor succes.
Wat is een goede onderwerpregel?
Een goed onderwerp maakt de mensen nieuwsgierig naar de inhoud van een mail zodat ze besluiten om het mailbericht zelf te lezen. Bovendien moet de onderwerpregel er voor zorgen dat de geadresseerde actie onderneemt. En precies dat is de kern voor het succes van een e-mailactie.
De perfecte onderwerpregel geeft precies het doel van de actie weer. Bij de opmaak van het onderwerp moet men er dus voor zorgen dat enkel die mensen aangesproken worden die iets met uw aanbod kunnen aanvangen. U heeft immers niets aan lezers waarvoor uw aanbod niet geschikt is.
Een goede onderwerpregel zet de mensen er bovendien toe aan dat de geadresseerden de gewenste actie ondernemen. Dat is heel belangrijk voor het succes van uw e-mailing. De acties die het meest tot een positief resultaat leiden zijn:
Openen wordt vnl. gebruikt om informatie door te geven, (nieuwe) producten of toepassingen te tonen of via een mooie presentatie een bepaald beeld op te bouwen van een merk, dienst of bedrijf;
Klikken is heel goed om bezoekers naar uw informatie te leiden, om met hen een interactie aan te gaan of om een bepaald engagement te vragen (b.v. vind me leuk);
Conversies is ideaal om de mensen tot kopen aan te zetten, om informatie of nieuws te verspreiden via b.v. downloads of om de informatie van de bezoekers te laten bijwerken in uw eigen bestanden.
Hoe lang is de ideale onderwerpregel?
Het is vrij simpel, de ideale onderwerpregel is van gemiddelde lengte. Niet te lang dus en niet te kort. Te kort heeft als nadeel dat de informatie die u ermee meegeeft zo summier en zo vaag is dat de gewenste doelgroep zich niet zal aangesproken voelen. Meestal weinig mensen overigens. Te lang is niet goed omdat zon onderwerp meestal toch niet wordt gelezen.
Ideaal als onderwerp is dus een tekst van gemiddelde lengte. Een onderwerpregel van ongeveer 55 lettertekens of zon 8 woorden
scoort het beste resultaat. Dit leest vlotst voor de geadresseerden terwijl de tekst toch mensen kan motiveren tot een bepaalde actie. Hou wel steeds voor ogen dat de boodschap van de onderwerpregel direct betrekking moet hebben op de inhoud van uw bericht. Enkel zo maken uw inspanningen voor een e-mailactie de meeste kans op succes. Het onderwerp treffend omschrijven is niet eenvoudig. Het vergt zeker oefening en ervaring.
Hoe de juiste mensen bereiken met uw e-mailing?
Dat klinkt misschien moeilijk maar is het niet echt. Een goed opgebouwde en correct geformuleerde onderwerpregel zorgt nl. automatisch dat de juiste mensen aangesproken worden. Het resultaat is dan ook dat procentueel meest
bezoekers zich kunnen vinden in uw aanbieding. Zo zullen uw e-nieuwsbrieven snel beter scoren dan gemiddeld. Het onderwerp van een e-mailing vlot en commercieel formuleren, daar kruipt bij ons vaak veel tijd in. Maar 2TREES vindt het bijzonder belangrijk om dit extra te verzorgen omdat het zo bepalend is voor een goed resultaat van een e-mailingactie.
Besluit.
E-mailacties zijn een ideaal middel om snel en relatief goedkoop uw boodschap bij potentiële kopers te krijgen. De e-mailacties met het beste resultaat hebben alle gemeen dat het onderwerp zowel motiveert, tot actie aanzet en de juiste mensen aanspreekt. Misschien niet evident in het begin, maar toch de moeite waard om er inspanning voor te doen.
Wie meer wil weten over een goede e-mailactie voor zijn bedrijf, winkel of zaak of die op 2TREES beroep wilt doen om een goede mailingcampagne te ontwerpen of te versturen, neemt vrijblijvend contact op met patrick@2trees.be.
5 top-tips om meer te verkopen met uw online shop.
De online verkoop in Vlaanderen scheert
hoge toppen. Veel mensen beginnen een internet winkel echter zonder
degelijke opleiding of kennis van de markt. Alle succesvolle webshops
hebben een aantal zaken gemeen. Waar moet u als online handelaar op
letten. Wat moet u beslist doen en hoe verkoopt u veel via het
internet. Leer deze 5 top tips om meer te verkopen met uw online
shop.
Online verkoop is booming business.
Zowel marktstudies als de peiling naar
de verwachtingen van de bestaande online shops laten een positief
beeld zien van de internethandel in Vlaanderen. In de komende jaren
verwacht men jaarlijks een 2-cijferige stijging van zowel de omzet
als de winst uit de online handel. Dat is werkelijk heel positief in
het huidige economische klimaat waar de offline handel de crisis hard
voelt toeslaan.
Is alles dan rozengeur en maneschijn
voor wie een webshop start? Niet echt. We stellen vaak vast dat veel
online starters een aantal elementaire zaken uit het oog verliezen.
De online consument geeft maar vertrouwen aan webwinkels die
vertrouwelijk overkomen. Wat is hiervoor nodig? Wel vooreerst moet uw
webshop volgens een bepaalde standardisatie verlopen. Internetkopers
verwachten hun winkelmandje op een bepaalde plaats aan te treffen,
willen vlot kunnen schakelen tussen de productenpagina's en de reeds
voorziene aankopen, willen vlot kunnen afrekenen, enz. Een goede
webbouwer houdt hier beslist rekening mee bij het ontwerpen van uw
webshop.
Eenmaal uw online shop klaar en
afgeleverd is, begint het grote werk voor u. Dan moet u zelf instaan
voor het beheer van artikels en bestellingen. En vaak loopt het daar
fout. Ook hier zijn een aantal elementaire zaken die u, als
webshopeigenaar, mee rekening moet houden indien u succesvol wil
verkopen via het internet.
De 5 top tips om meer te verkopen met
uw online shop.
Het vertrouwen vestigen bij de online
consumenten is cruciaal voor elke webshop dit veel wil verkopen via
het internet. Hieronder vindt u de 5 zaken die altijd moeten worden
nageleefd, wil u ook succes kennen met uw internetwinkel. Deze 5 tips
werden opgemaakt op basis van de resultaten van gereputeerde online
shops (o.m. Amazon.com). Deze principes gelden voor elke webshop.
Vermijd artikels zonder foto.
Plaats ten minste 1 foto van goede kwaliteit bij elk artikel, al is
het aan te raden om 3 tot 5 verschillende afbeeldingen te gebruiken.
Neem daarom foto's van verschillende hoeken van uw artikels. Doe het
wel kwaliteitsvol. Bewerk elke foto om uw product zo mooi mogelijk
voor te stellen. Zien doet verkopen.
Zet bij elk artikel een duidelijke
en volledige beschrijving. Artikels met weinig of geen beschrijving
zeggen een online consument niet veel. Online kopers willen vooral
zekerheid vooraleer ze tot een aankoop overgaan. Daarom is een goede beschrijving van uw artikels essentieel. En zorg voor stimulerende
beschrijvingen in verstaanbare taal.
De prijs is heel belangrijk.
Online kopers gebruiken het internet niet alleen om uw webwinkel te
vinden. In eenzelfde adem surfen ze van artikel naar artikel,
meestal om de beste deal te vinden. De prijs is natuurlijk heel
belangrijk. Maar ook gratis levering, gratis een extra product bij
een aankoop, dubbele spaarpunten, enz. tellen mee. Zorg er wel voor
dat u niet steevast de duurste van de markt bent.
Vertrouwen bewijzen als
leverancier is cruciaal. Indien klanten u aanbevelen bij hun
vrienden is dat natuurlijk een pluspunt. Alleen gaat dit erg
langzaam en heeft u dit helemaal niet in de hand. Daarom zijn een
aantal commerciële toepassingen hiervoor belangrijk. Mensen uw
artikels laten recenseren bijvoorbeeld, of kopers hun reactie laten
delen bij uw producten helpt uw vertrouwen vestigen. Ook uw
producten laten aanbevelen op facebook en andere sociale media
is goed voor uw online imago. Vergeet nooit dat zo'n reclame, als
die uitgaat van iemand anders dan uzelf, steeds een positief effect
creëert.
Zekerheid bij het betalen is
essentieel voor een online verkoop. Vergeet niet dat de online
consument zijn / haar geld vooraf naar u overmaakt. Dan zijn ze
liefst zeker dat u te vertrouwen bent, dat ze het bestelde
daadwerkelijk zullen ontvangen achteraf en dat zij hun verhaal
kunnen halen indien er achteraf toch iets zou fout gaan. Daarom is
een betaalprocedure via een gekend betaalorganisme (b.v. Ogone /
Visa, PayPal, ...) belangrijk. Dan weet de consument dat u een
degelijk bedrijf bent (anders krijgt u geen account), dat de
betalingen zelf veilig zullen verlopen (voor zijn paswoorden heel
belangrijk) en dat ze altijd bij deze organisatie terechtkunnen als
er iets fout gaat.
Besluit.
De internetconsument maakt zijn keuzes
op hun eigen gevoel. Dan is het belangrijk voor u om te weten wat
doorslaggevend is om voor uw online shop te kiezen. Bovenstaande 5
zaken zijn cruciaal om uw internetwinkel succesvol uit te bouwen.
Vanzelfsprekend is het even belangrijk dat uw webshop ook volgens de
principes van de online markt is gebouwd.