Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Na een vrij zwaar hartinfarct ben ik begonnen met lopen: van een start to run naar 10 km, naar een halve marathon en zo naar een marathon. Ik neem deel aan veel joggings en doe ook in de week de nodige kilometertjes. Natuurlijk loop ik deze niet alleen maar met verschillende andere joggers.

Foto
Foto
Foto
Foto
Het loopverhaal van Danny

28-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.februari:loopmaand met verschillende gezichten

Vrijdag voelde ik de duurloop nog in de benen van de dag ervoor. Met de joggers van Overmere werd een omloop van een zestal kilometers gelopen en we voelden het toen al: een enorme wind. Zaterdag in de vooravond afgesproken met Chris in de 'Damvallei'. We hebben een 11-tal kilometer gelopen in ideale trainingsomstandigheden: weinig wind en een temperatuur van ong. 10 °C. Aan alles begin je te zien dat de natuur langzaam aan het ontwaken is en de 'botten' komen volop op de bomen. Vandaag was het dan terug naar de realiteit: amper 4 °C, regen en wind maar ... had mijn omloop uitgestippeld om volledig de wind in de rug te hebben (al viel dat toch nog wat tegen want hij zat meer zijdelings) - het was ook al opnieuw avond toen ik met Chris op pad ging: ergste van storm was gepasseerd. Er werd van Kalken naar Zele gelopen over een afstand van 12 km. Op beide dagen was de gem. snelheid 9,8 km/u.
Zo zit de maand februari er ook op: een maand met twee gezichten: tot ongeveer half weg de maand was het sneeuw,ijs en koude dat de plak zwaaide nadien beterden de temperaturen maar was er de ellendige wind (waar ik het veel moeilijker mee heb dan met de kou). Niettegenstaande deze 'winter'-ingrediënten werd er 254 km afgelegd (zie rechts bovenaan). De afgelopen twee maanden werden er 160 km kilometers meer afgelegd dan dezelfde periode van vorig jaar. Zowel mentaal als fysisch voel ik mij 'tip-top'. Een ander feit waar ik toch een beetje fier op ben is dat het allemaal 'echte kilometers' zijn (loopband is taboe) en dat er veel inspanningen geleverd zijn om die te kunnen lopen ('s morgens- onder de middag - 's avonds (elk vrij moment werd/wordt benut momenteel).
En mss het allerbelangrijkste van allemaal (en ook de reden waarom het deze keer makkelijker 'schijnt' te gaan dan de andere keren) is dat ik genen halve meter alleen gelopen heb deze maand. Ik kan daarom de verschillende mensen die elke dag met mij op stap gaan (is het nu aan 8,5/u of aan 10/u dat maakt geen verschil) niet genoeg danken

28-02-2010 om 20:05 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
26-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop van 26 km
Na het debacle van zondag had ik er gisteren de volle goesting in om er eens deftig tegen aan te gaan. Deze keer was niks aan het toeval overgelaten: in de loop van de voormiddag voldoende gegeten, drank (en enegizer) halfweg het parcours gaan uitzetten. Dus ik zou mij geen tweede keer laten 'vangen'.
In het parcours had ik een gedeelte gestopt dat ik heel graag loop, maar bewust een tijdje niet gelopen had om het bij 'moeilijke momenten' weer op te halen (ja deze keer is aan alles gedacht). Dus vertrokken voor een duurloop van 2 uur (maar had mij toen al voorgenomen om 'meer' te doen).
Het eerste gedeelte liep langs de eendekooi en werd weer het ommetje langs de 'Nieuw Donk' gedaan. Die eerste zeven kilometer (op kilometer vijf na - achteraan de 'Nieuw Donk' is het op zijn zachtst uitgedrukt enorm drassig) werden aan identieke tijden (6'19"/km) afgelegd. Nadien liepen we richting 'Uitbergen bos' en nadien langs de Schelde richting Berlare. Toen kwamen we in mijn favoriete stuk nml. het gedeelte Broeck vanaf het Sluis. Toen gingen de kilometertijden, gedurende een vijftal kilometer fors naar beneden (tss 5'55" en 6'00"). Ook het feit dat een 'jonge deerne' als Chris het even moeilijk kreeg deed mij vleugeltjes krijgen. De tocht werd verder gezet langs het centrum van Berlare - sporthal  en het tweede gedeelte van het Broeck (maar daar lag het enorm slecht door dooi en regen van de laatste dagen). In de Gratiebossen was het dan opnieuw beter lopen en ook achter de 'Bareldonckapel' werden er nog enkele kilometers gelopen. Ik wilde nu wel doorgaan naar de 25 km en er werd nog een lus bij gedaan langs de 'scheve villa' en zo langs het donkmeer en het Nelepad weer naar onze startplaats. We eindigden aan 26 km in 2u40' (ja de laatste kilometers bleef het tempo ook vrij constant rond de 6'13" - wat een verschil met vroeger toen telkens na een 15-tal kilometer de tijden spectaculair naar beneden gingen). De hartslag schommelde tussen de 123 en 127. Een prachtig parcours (de beschrijving kan een toeristische bloemlezing zijn), vrij regelmatige tijden en hartslag perfect onder controle en dat allemaal in goed gezelschap dus de stemming is weer opperbest en de 'courage' om er nog enkele weken vol tegen aan te gaan is opnieuw aanwezig
Na de ervaring van het weekend en gisteren is ook weer duidelijk gebleken dat je duurlopen nooit mag te licht opnemen en altijd de nodige aandacht aan de voorbereiding moet geven.

26-02-2010 om 09:25 geschreven door danny  


>> Reageer (4)
24-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: nieuwe loopschoenen
Klik op de afbeelding om de link te volgen In het weekend moet ik toch een beetje over mijn grenzen gegaan zijn met als resultaat dat ik mij vrij moe voel. Dus is het deze week tot nu toe vrij rustig geweest. Maandag een zestal kilometer aan een vrij gemoedelijk tempo en dinsdag was er zelfs een volledige rustdag.
Maar om het dipje te overwinnen heb ik dan maar gedaan wat vrouwen ook plegen te doen als ze een dip hebben nml. gaan winkelen. Het is nml. mijn gewoonte om elke marathon met een nieuw paar schoenen te lopen (de vorige zijn dan telkens aan ong. 1200 km). Dus de eerste weken is het geleidelijk overschakelen van het ene paar naar het andere. Het zijn Asics GT-2150 geworden. Het is altijd wat zoeken daar ik speciale voeten blijk te hebben. Ik ga ze seffens gaan inlopen (een korte loop van een zestal kilometer).
Morgen gaan we er dan opnieuw wat steviger tegen aan: heb dag verlof genomen om een duurloop van een 20-tal kilometer te doen (in het gezelschap van Chris).
De rest van de week zal wat afhangen van hoe ik mij morgen voel na de training. Het is trouwens niet slecht van eens een week met wat minder kilometers in te lassen.
Vandaag is ook het inschrijvings- startbewijs toegekomen voor Rotterdam. Ik start dit jaar in her vak E, als ik nog enkele jaren verder doe zal ik nog tussen de Kenianen mogen starten
Naast enkele voorbereidingswedstrijden (halve marathons, Lier, Oostend-Brugge, Damme) en joggings zijn er in de eerste helft van 2010 vier belangrijke datums:

11 april: marathon Rotterdam
21 mei: Varvet Goteborg (halve marathon)
29 maart: start 'start to run'-sessies in Uitbergen (georganiseerd door sportraad Berlare in samenwerking met atletiekkern Overmere)
13 april: start 'start to run'-sessies in Brussel (georganiseerd door Sportcomite VDAB)

Deze str-sessies zijn voor mij zowel naar gezondheid als naar het sociale toe even belangrijk als de marathons en ik hecht daar dan ook enorm veel belang aan

24-02-2010 om 19:02 geschreven door danny  


>> Reageer (5)
21-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een drukke trainingsweek
Na donderdag opnieuw het Warandepark opgezocht te hebben voor een 10-tal kilometer (het was nu ijsvrij maar nogal glibberig door een laag modder) aan ideaal trainingstempo (6'02"/km) met Melissa (bij wie het nog een kwestie van dagen is voor ze haar 'ja'-woord geeft ... voor de '20 km van Brussel)

Vrijdag een 7-tal kilometer aan een zeer ontspannen tempo gelopen.

En in het weekend zijn er weer de nodige kilometers gelopen. Ik ben twee dagen op 'stap' geweest met Sarah ( ) (neen geen nieuwe loopvriendin maar de 'oude(re)' looppartner Chris (een doordenkertje ).
Zaterdag was het nog vrij koud bij de start (was zelfs opletten voor ijsplekken en het donkmeer lag weer volledig bevroren); We hebben tijdens het lopen wat inventief/creatief geweest naar omloop toe en we kwamen aan een zeer mooie omloop van exact 15 km. Voor de kenners van de streek: Nelepad-eendekooi- links naar Nieuw donk - toerken rond de Nieuw donk - richting piste - Loureveld-Lindestraat-Muizestaatje - Nelepad. We legden dit af aan een gem. van 6'03"/km. Op het einde kwam het zonnetje erdoor en was het zelfs heerlijk om te lopen en er konden eigenlijk nog wat kilometers bij.
Zondag morgen was Chris weer op post (jaja zelfs na het feestgedruis van de avond ervoor). Er stond een strakke wind en als je parours beschijving ziet zal je direct merken dat het alles behalve gezellig lopen was (enerzijds een vlakte waar de wind vrij spel had - en anderszijds de boorden van de Schelde). Omloop: Zomerstraat-Beringstraat-Schilderes-Aard- schelde richting wetteren (eerste keer dat we dit gedeelte (3,5km) )deden- Langeneind-Colmanstraat-Zomerstraat totaal: 16km). Dit keer was het afzien. Het eerste uur was het volop wind tegen (dus er moest meer kracht gezet worden). Mijn pijp was uit alvorens de laatste 6 kilometer meewind. Daarbij kwam er ook nog het probleem van den honger (had voor de tweede dag na elkaar geprobeerd mijn training te starten met enkel een cola en een banaan - en dat is mij slecht bekomen). Dus ook als ik 's morgens ga lopen eerst voldoende eten (zou dit nochtans al moeten weten uit vorige ervaringen ... maar ja zal het misschien nooit leren). Door de wind (en het was er verdorie nog koud bij) lagen de kilometertijden nu wel lager (6'23"/km).

Dus al bij al een zeer goede loopweek met de slotdag die mij met 'de voetjes op de grond houdt' en een waarschuwing is om het de komende week wat kalmer aan te doen. En daar zal ik zeker rekening mee houden.

21-02-2010 om 13:55 geschreven door danny  


>> Reageer (8)
17-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: voeding heel belangrijk i n voorbereiding marathon

Deels door de weersomstandigheden werd er maandag een rustdag ingelast. Dinsdag zijn we er ‘onverwachts’ toch weer goed tegenaan gegaan. Daar het Warandepark er nogal glad bijlag, besloten we om door te lopen tot het Jubelpark (heen en terug was dat eigenlijk tweemaal de eerste kilometers van de 20 km van Brussel (zo kon Melissa al wat wennen aan het parcours …). Degenen die de omgeving kennen zullen ook wel weten dat dit een ‘pittig’ parcours is en ondanks dat werd de 11 km afgelegd in 1u07’. Ook een positieve vaststelling is dat de ‘sneeuwhaters’ toch wekelijks hun loopschoenen aanbinden om hun kilometerkes te lopen.

Vandaag een zevental kilometer gelopen ondanks het feit dat de temperaturen de goede richting uitgaan was het toch nog opletten op sommige stukken.

 

In een voorbereiding is ook de voeding van enorm belang. Ik pas voor mezelf de ‘tapering’-methode toe omdat die ook het best past in mijn algemeen dieet. Deze methode wordt ook gebruikt door de noorse langlaufers in hun voorbereiding naar lange afstanden. Het voornaamste element is hier om in de eerste fase je koolhydraten peil enorm te laten zakken en om dat nadien weer op te bouwen.

 

Zoals aangegeven gebeurd dat in verschillende fases, die zien er bij mij als volgt uit:

 

Koolhydraat-arme periode:

 

Deze week: overdag 3 sneden brood met beleg en ’s avonds wokgroenten met vlees/gevogelte.

Drie weken hierna:  3 sneden brood met beleg en ’s avonds wokgroeten met vis.

Er is mij ook de raad gegeven om per dag enkele stukken fruit te eten.

 

In deze (koolhydraat- en ook vetarme) periode worden de trainingskilometers tot een maximum opgedreven. Ook moet het snoepen in deze periode gemeden worden. Gedurende deze periode zal het gewicht met ong. 2 kg verminderen.

 

Koolhydraat-rijke periode:

 

Vanaf drie weken voor marathon (gedurende twee weken): 3 sneden ‘bruin’ brood en ‘bruine’ spaghetti/rijst met vlees.

 

De laatste week: Opnieuw het bruin brood maar bij de spaghetti worden dan duiven gegeten. De laatste drie dagen worden er ook vlaaien en veel gummies gegeten en de laatste dag mogen er zelfs pannenkoeken/wafels bij. De extra koolhydraten die de laatste dagen gevormd worden hebben ook de eigenschap dat ze vocht bijhouden (wat heel belangrijk is tijdens een duurinspanning).  In deze laatste dagen zal het gewicht met een tweetal kilogram toenemen.

Gedurende deze periode wordt de trainingsintensiteit gevoelig naar beneden gehaald.

 

Dus nu weten jullie ook wat de ‘pot schaft’ de eerst volgende weken bij mij .

 

17-02-2010 om 21:31 geschreven door danny  


>> Reageer (4)
15-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afgelasting training maandag 15/02
Daar het op de weg en voetpaden er momenteel spekglad is wordt de training van deze avond in overmere-donk afgelast .

15-02-2010 om 09:55 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
14-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deinze:koning winter blijft heersen
Toen ik deze morgen wakker werd was het als een oud manneken dat uit zijn bed kwam. Vlug eens naar het weerstationnetje gekeken en dat duidde -7,4 aan. Het winterjong in mij fleurde op en op slag waren alle naweeën van de halve marathon van gisteren verdwenen. Qua kledij gekozen voor dezelfde attributen van gisteren: lange thermische onderbroek en de thermovest en ja ik heb ze kunnen gebuiken in Deinze.
In Deinze aangekomen was het al vrij vlug duidelijk dat men er weinig aangedaan had om het parcours sneeuwvrij te maken. Het parcours in het park/piste lag er dan ook verradelijk glad bij. Ook het aantal deelnemers lag aanzienlijk lager (op de drie afstanden 220 lopers).
Al bij al viel het lopen in de sneeuw nog heel goed mee. Je had wel enkele gevaarlijke plekken:brugje - overgang beton naar aarde.Op die plekken waren er dan ook enkele serieuze valpartijen. Als volleerd sneeuwloper kon ik mij deze keer wel rechthouden .
Toen het in de derde ronde nog eens wat harder begon te sneeuwen was het winters tafereel kompleet.
Ik klokte na 12,2 km af in 1u12'21". Toen ik bij thuis komst de gegevens van de garmin afhaalde viel het ook opnieuw op dat er vrij constant gelopen werd: de eerste 7 km:5'52"-5'54"/km de laatste vijf 6'02"-6'03"/km (dit was nadat ik er al enkele tegen de vlakte had zien gaan en voorzichtiger was geworden). Mijn stelling dat hoe meer je bezig bent met de omgeving (en niet met de tijd) hoe vlotter je loopt.
Het tweede belangrijk weekend in mijn voorbereiding zit er dus op en het minste dat ik er van kan zeggen is dat ik er een zeer positief gevoel aan over hou. Dus alles op schema richting Rotterdam. En als binnenkort dan ook de lente zijn opwachting zal maken zal het hopelijks zeer vlot lopen worden.
De weekteller deze week is blijven staan op 68 km. Het maandtotaal voor februari is al opgelopen tot 124 km.

foto 1: Een kushandje naar het vrouwken op Valentijn
foto 2: Het gevaarlijke brugje over
foto 3: Ook op de piste was het sneeuwlopen





14-02-2010 om 15:18 geschreven door danny  


>> Reageer (4)
13-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lier:sneeuw en ijs
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Vrijdag een rustdag in acht genomen. Het was ook nodig want hoewel ik donderdag bij mijn tuimelperte vrij vlug was rechtgekrabbeld bleken er vrijdag toch naweeën te zijn: pijnlijke nek - heup die tegenwerkte. Kortom mijn 'oude knoken' had die val niet zo goed verteerd .

Deze morgen was er wat lichte sneeuwval maar Valerie en haar kompaan kwamen mij om elf uur oppikken. Eens in Lier aangekomen deed men nogal raadselachtig over het parcours. Ook het aantal deelnemers was aanzienlijk minder en dat was goed voelbaar in de start; Na 100 meter was de trend al gezet voor de rest van het parcours. Aangetrapte sneeuw en  ijsplekken. Ik durfde niet echt doorlopen (met de val van donderdag in gedachten) maar werd toch goed meegenomen door de meute. Dit gevaarlijke parcours duurde een viertal kilometer (je moest uiterst geconcentreerd zijn en dan nog voelde je regelmatig een ijsplek onder de voeten). Na een viertal kilometer kwamen we op een ijsvrij stuk.  De 'snelheid' bleef er goed in en de kilometertijden waren ook vrij constant (5'50"-5'52"). Toen kwam er een strook van een zestal kilometer waar we op de verharde sneeuw liepen en dat was eigenlijk nog het beste stuk (je wordt natuurlijk ook wat 'franker' om op de sneeuw te lopen). Halfweg werden we getrakteerd op een mooi stuk natuur: overal witte velden en in het haventje lagen de boten ingevroren (wat ook aantoont hoe hard deze 'winterprik' opnieuw is. Op kilometer 15 kwam ik door in 1u27'. Toen moest het 'slechtste' nog komen. De anderhalve kilometer die daar op volgde was echt in enkele centimeters sneeuw lopen en dat is voor mij corvéé en de kilometertijden stegen naar 6'25". Na dit stuk was er de laatste kilometers ook geen herstel meer - mede ook doordat de weg toen enorm slecht lag (natte wegggedeelten die opnieuw waren aangevroren). Ik eindigde in 2u05' maar werd heup goed gewaar (deels door de val en deels door het 'schaatsen'). Slecht een drietal minuten langzamer dan vorige keer maar dit in veel moeilijkere (zij het wel naar natuur toe prachtige) omstandigheden

Voila het eerste luik van dit tweede 'scharnierweekend' in mijn trainingen naar Rotterdam toe zit erop. Morgen volgt de winterjogging in Deinze (13 km).Hopelijks kan ik die met een zelfde gevoel lopen als vandaag.

13-02-2010 om 18:55 geschreven door danny  


>> Reageer (5)
11-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warandapark: nog een sneeuwloop

Vandaag was Brussel aan de beurt voor een uurtje sneeuwlopen en tegen mijn verwachtingen in was de opkomst vrij groot.

Toen we naar het park toe stapten voelden we het al nml. de wind was duidelijk aanwezig en zorgde voor een ijskoud gevoel.

In het park was het wel iets meer oppassen dan gisteren in overmere (daar was het nog verse sneeuw en nu was die sneeuw aangetrapt). De eerste vijf rondekes gingen vrij vlot (ong. 6’04”/km) en ja toen gebeurde wat er eens moest van komen … een ijsplek en pardous op de grond . Vlug recht gekrabbeld en verder gelopen (achteraf toch wat lichte kniepijn maar dat zal wel overgaan). Of ik nu minder enthousiast bent omtrent het sneeuwlopen? Neen zeker niet want het blijft toch een prachtige ervaring om zoals vandaag samen met enkele collega’s in het park rond te lopen. Ik was wel wat voorzichtiger geworden en de laatste kilometers werden afgelegd aan 6'20"

Vanuit Lier bericht gekregen dat er vrij veel sneeuw ligt maar dat voorlopig de wedstrijd gewoon doorgaat.

 

Foto 1: een deel van de joggers van vandaag (Cindy en Barbara waren al onderweg)

Foto 2: de sneeuwkoningin: Annabel loopt al twee maand te klagen over de winterse omstandigheden maar toch is ze telkens paraat om haar tourkes te lopen

Foto 3: Zo niet, héé Luc: je moet mij uit de wind zetten – niet achter mij lopen







11-02-2010 om 15:41 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
10-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschuiving training
* Door de weersomstandigheden wordt de training van half acht deze avond (vetrekkende aan de Bareldonkkapel) verschoven naar harlf zeven in het park in overmere. Daar zal het minder gevaarlijk zijn om te lopen.

* Nadat er tussen 17 en 18 uur nog een pak sneeuw was bijgevallen en de temperatuur tot -2 gezakt was toch maar afgezakt naar den 'hof/piste' in overmere. Er waren enkele atleten aanwezig maar van de joggers geen spoor. Toch maar een 6-tal kilometer gelopen en dat in een vijftal centimeter verse sneeuw. Het was gewoon fantastisch lopen (alhoewel het corvéé was). Nu we ons pleziertje weer eens gehad hebben mag tegen zaterdag de sneeuw weg zijn zodat we in Lier vlot kunnen lopen. Zie hierbij enkele sfeer-foto's van deze avond.





10-02-2010 om 19:53 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
09-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: opnieuw bitterkoud !!!

Na de run van zaterdagochtend zijn we vertrokken voor een weekend Brussel. Ik ben wel dagelijks in Brussel maar nu werd Brussel eens langs de andere kant bekeken en werden de plaatsen aan gedaan die je als Belg toch eens moet bezocht hebben: Rue de Boucher, Vossenplein, Manneken Pis, De Koning van Spanje (grote markt) en natuurlijk het Atomium. Natuurlijk heb ik met men vrouw ook een bezoek gebracht aan het park waar ik al zoveel liters zweet gelaten heb, het Warandepark dat er in het weekend heel rustig bijlag.

Zondag was dan ook een looprustdag (de eerste sinds 22 januari).

Op maandag zijn we dan opnieuw in Overmere Donk een 6-tal kilometers gaan lopen. En toen kon je het al voelen: er was kouder weer op komst want de wind was echt venijnig. Er waren een tweetal jarigen en die hadden voor na het lopen voor een ‘opkikkertje’ gezorgd zodat er nog wat gezellig werd nagekletst.

Deze morgen voelde het niet echt koud aan, maar toen we deze middag buiten kwamen om te gaan trainen in het Warandepark was dat heel wat anders een ijskoude wind en de thermometer die – 4 aanduidde. In het park waren er stukken waar de wind het gezicht teisterde. Iedereen liep naar gewoonte aan zijn eigen tempo zijn tourkes. Ik was op pad met Luc en Melissa en we liepen 10,2 km. Moet wel zeggen als er enen tussen zit die nen kop of twee groter is dan is dat toch makkelijk om je er achter weg te steken tegen de wind .  Niettegenstaande de kou (en deze keer was ik zeer blij dat ik de thermovest aan had) liepen we een zeer constante (en naar mijn doen ‘snelle’) training met de laatste kilometer een lichte versnelling.

Zie hierbij de kilometertijden:

 

5’59” – 6’05” – 5’59” – 6’02” – 6’03” – 6’04” – 6’05” – 5’59’ – 6’03”- 5’47”

 

De rest van de week blijft er volgens de weersvoorspellingen ook vrij winters uitzien en dat begint toch zijn gevolgen hebben voor de joggers. Want vele lopers beginnen te klagen over kwaaltjes zoals knie, lies en achillespees. Deze hebben waarschijnlijk allemaal te maken met de koude en de daarbij horende condities van de ondergrond.

Morgen staat er nog een korte duurloop op het programma en donderdag opnieuw een 10 km. Vrijdag is het rustdag, dit naar aanloop van een zeer druk loopweekend (het tweede scharnierweekend in mijn voorbereiding naar Rotterdam) met op zaterdag halve marathon in Lier en zondag een 13km-jogging in Deinze. Het belooft opnieuw in Lier met die temperaturen en de aangekondigde Oostenwind. Maar ja hoe meer ik klaag over Lier … hoe liever ik ernaar toe trek . Tijden zijn in het weekend van geen enkel belang wel is het van belang om met ‘een goed gevoel’ deze wedstrijden te kunnen lopen (zowat als bevestiging voor mezelf dat ik ‘goed bezig’ ben in mijn voorbereiding)

09-02-2010 om 19:07 geschreven door danny  


>> Reageer (4)
06-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zeer goede loopweek!!!

Alvorens seffens op weekend te vertrekken werden er in het tweede weekgedeelte nog aardig wat kilometers afgewerkt.

Donderdag was het Warandapark het toneel van een doorgedreven training. Er werden 10 rondes afgelegd om aan een totaal te komen van 14,1 km en dat in 1u29’. Dus een zeer goed trainingstempo (kilometertijden rond de 6’17”). Wel moet gezegd worden dat er daar een paar serieuze lange afstandloopsters bij zitten. Elke en Barbara legden ook dezelfde afstand af. En Barbel liep met ons mee. Ik schrijf ‘ons’ want er was een opmerkelijke meeloper nml. Melissa begonnen met str in oktober langzamerhand haar kilometers opgebouwd en nu aan 14 km (en zeer vlot zelfs) . Dit was dus voor mij een pittige training die ik in groep heb kunnen doen (en ja zoals al dikwijls gezegd ‘vliegen’ die kilometers dan voorbij).

Vrijdag zou ik het kalmer aan doen maar ik kon gebruik maken van ‘brommerken’ Franky. Mij in zijn tred genesteld liepen we 10 km aan zeer vlotte kilometertijden van 6’10”. Ideaal dus. Als Franky mij zo nog enkele keren op sleeptouw neemt zou hij mss wel voor verrassingen kunnen komen te staan op de Coolsingel.

Deze morgen waren we reeds om kwart na zeven op pad (want mocht het ‘weekend’ toch niet hypothekeren) samen met Chris (jaja die heeft de marathonkoorts ook serieus te pakken). Het was nog donker en vrij mistig. Ook de vogeltjes begonnen te ontwaken en dan nog met een knap madammeken bij mij. Wat moet nen mens meer hebben voor een ochtendrun van 12 km die werd afgewerkt aan een 6’17”/km.

Al deze runs opgeteld komen we zeer vlot aan 60 km, dus we zijn op de goede weg. En zowel fysisch en mentaal (wat wil je elke dag in goed gezelschap) kan ik de kort opeenvolgende runs blijkbaar goed aan.

Wel wordt de kledij een aandachtspunt:in de koude heb ik telkens gelopen met een thermovest die enorme bescherming boden tegen de kou. Nu loop ik daar nog mee maar zweet ik mij er ‘onnozel’ in en gaat mijn gewicht ook (te) snel naar beneden. Weg met die vest? Of nog wat afwachten gezien de weerberichten voor volgende week?

En nu de rest van het weekend relaxen.

06-02-2010 om 08:52 geschreven door danny  


>> Reageer (9)
03-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.midweeknieuws: de zon is welkom

Alhoewel ik mezelf mag omschrijven als een ‘winterjong’, die opfleurt als de temperaturen kelderen, begin ik nu toch mooi genoeg te krijgen van de weersomstandigheden. De sneeuw en koude is mss verdwenen maar dit alles heeft nu plaats gemaakt voor een modderbrij.

Je hoort ook overal dat de mensen naar het ‘zonneken’ snakken. Toen we maandagavond ons vijf kilometers aan het lopen waren, speculeerden de dames al meer over waar deze zomer zou kunnen gelopen worden dan over de twee ‘donkere maanden’ die nog resten.

Dinsdag stond in het Warandapark in Brussel opnieuw 10 km op het programma. Maar hier was het echt schuiven (deels door een laagje modder, deels door ijs) – van dit soort omlopen heb ik wel schrik daar dit alleen maar blessures in de hand kan werken en effectief krijg ik nu ook wat last in lies en aan de aanhechtingspunten van de spieren in de heupstreek. De kilometertijden waren ook verre van egaal en wisselden tussen de 5’57” en de 6’27”.

Vandaag stond er in Overmere een 7-tal kilometer op het programma. Het voordeel in Overmere is wel dat je daar voldoende keuze hebt qua parcoursen en je daar minder afhankelijk bent van de weersomstandigheden. Met Anne,Sonja en Els werd het dus een gezellige loop. Wel moet gezegd worden dat ook in Overmere de lente dringend haar intrede mag doen zodat iedereen weer paraat is om twee maal in de week de loopschoenen aan te trekken.

Ondanks dit alles blijf ik met een vrij positief gevoel rond lopen en eens de zon opnieuw van de partij zal zijn (in mijn gegevens (die zorgvuldig worden bijgehouden) kan ik zien dat de vorige twee jaar het tweede gedeelte van februari telkens heel zonnig was) zullen we de trainingen nog met een paar procentjes kunnen opvijzelen zonder dat het enthousiasme daaronder te lijden heeft. Veel vehoging van trainingsintensiteit zal er wel niet komen (mag mijn limitien wel aftasten maar moet ervoor zorgen dat ik ze niet overschreid ) maar in het zonnetje lopen geeft toch altijd een goed en ontspannen gevoel .

Ook wordt het stilaan tijd om mijn voeten eens te ‘verwennen’ met een paar nieuwe loopschoenen maar wacht hier ook nog even mee tot de ‘smurrie’ wat verdwenen is.

Deze week staan er nog enkele duurloopjes op het programma (hopelijks krijg ik er morgen eentje ‘zot genoeg’ om 15 km te lopen ).En daar het Valentijn weekend een loopweekend wordt (Lier en Deinze) heeft mijn vrouw voor dit weekend (dus een week vooraf) een ‘verrassingsweekend’ geboekt dus zal het op loopgebied wat kalmer zijn dit weekend (mag al eens want de spieren moeten ook eens wat rusten).

03-02-2010 om 20:44 geschreven door danny  


>> Reageer (5)


Foto

REGLEMENTEN VELDMEERSRUNNERS
Foto

Foto

Foto

Foto

Aantal leden Veldmeers:   141


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Blog als favoriet !


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 05-1979
  • 05-1976


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs