Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Na een vrij zwaar hartinfarct ben ik begonnen met lopen: van een start to run naar 10 km, naar een halve marathon en zo naar een marathon. Ik neem deel aan veel joggings en doe ook in de week de nodige kilometertjes. Natuurlijk loop ik deze niet alleen maar met verschillende andere joggers.

Foto
Foto
Foto
Foto
Het loopverhaal van Danny

30-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wisselvallige week
Met nog 69 dagen op de teller voor marathon Rotterdam, kunnen we stellen dat we in volle voorbereiding zitten. En zoals al dikwijls aangehaald is naar gezondheid toe de voorbereiding voor mij belangrijker dan de wedstrijd. Ik bekijk alles als een cyclus (training, voeding, wedstrijd zelf). en

Deze week was er wel één met uitersten qua weersgesteldheden: dinsdag als een 'verzopen kieken' rond lopen in het Warandepark in Brussel en vandaag in de bittere koude(- 6 °C en een zon die moeite had om er door te komen doe daar nog een vennijnige wind bij ...).

Weekoverzicht:

maandag: 8 km met joggers Berlare/Overmere
dinsdag: 8 km in de gietende regen in het Warandepark met joggers van Brussel
woensdag: 8 km achter de Barel-donck-kapel met joggers Berlare/Overmere
donderdag: in Kalken wat rond getourd op mijn eentje (7 km)
vrijdag: 7,2 km met joggers Overmere
zaterdag: 11 km met Chris op een prachtig parcours langs Nieuw Donk - Eendekooi - Donkmeer
zondag: 11,1 km in de koude langs de Scheldevallei en de 'Vaart' in Kalken met Chris,Tom en Luc.

De eerste indruk zou zijn een positieve loopweek maar dat is eigenlijk niet zo. De voorbereiding is er één van dualiteiten: zeer snelle wedstrijden met goed gevoel (Aalst, Lier) maar op trainingen heb ik het gevoel dat ik strompel, dat het mij soms wat te veel wordt. Ook moet ik vaststellen dat ik deze winterprik heel wat moeilijker verteer dan de eerste (de koude 'pakt' mij als ik begin te lopen, hartslag komt ook vlug naar mijn maximum (130)).
Het is in een mindere periode dat de looppartners (daarom heb ik ze in het weekoverzicht ook nog eens allemaal aangeduid) zo enorm belangrijk zijn .Elke voorbereiding naar een marathon toe (en het is nu al de achtste) ervaar ik meer en meer dat het door die mensen zijn dat ik het kan blijven opbrengen om de kilometerkes af te malen.

30-01-2011 om 12:46 geschreven door danny  


>> Reageer (3)
26-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joggersnieuws

De maandagavond-training lokte opnieuw 21 gegadigden naar de Bareldonck-kapel. En ja we liepen nu al het traditioneel geworden rondeken van 8,1km. Het voordeel is dat we op een enkele uitzondering na bijna geen enkele auto tegen komen en in het kader van de veiligheid is dit toch een belangrijk issue in deze 'donkere dagen'. Ook kunnen er zich verschillende groepjes vormen die mits een beetje knippen in het parcours ook 'hun' afstand kunnen lopen.

Nu de winter toch sporen begint na te laten onder de vorm dat iedereen snakt naar de lente en het opnieuw 'bij lichten' te kunnen lopen wordt het ook duidelijk hoe belangrijk het is van met een omvangrijke groep te zijn. Iedereen trekt iedereen wat mee. En volgens eigen snelheid en afstand worden groepjes gevormd die gezellig met elkaar keuvelen terwijl ze aan de gezondheid werken.

Positieve geluiden van in Overmere (9 joggers) op woensdag: daar men aldaar vroeger loopt,begon men daar al te merken dat de dagen iets langer worden. Dus er is licht op het eind van de ‘donkere tunnel’.

In Berlare waren we met 12 op woensdag en er waren er twee die hun ‘rentree’ maakten na een poosje afwezigheid nml. Chris en Annika. Daar er na 20 uur niet meer richting Nieuwdonk kan gelopen worden (nieuwe uitbaters) hadden we de omloop wat aangepast. En een voorafgaande verkenning leidde tot een omloop van 4 km achter de Bareldonck : mooie omgeving en verkeersluw. Deze omloop werd 2 maal gedaan en werd als goed alternatief beschouwd om de eentonigheid van de winteromlopen te doorbreken.

Vanaf nu zondag beginnen we ook met de voorbereiding voor ‘langere afstanden’ dus om 10 uur achter de sporthal in Overmere wordt er gestart.

Nog enkele belangrijke data meegeven:

Eerste weekend maart (05 en 06/03): Jaarlijks steakfestijn

Vanaf 07/03: Nieuwe 'start to run'-reeks in Berlare. Maak hier zeker de nodige reclame voor aub.

 

26-01-2011 om 21:39 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
23-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leffeloop Markegem
We zijn nu in volle voorbereding naar de marathon van Rotterdam en net als vorig jaar zitten er opnieuw enkele scharnier-weekends tussen.
Dit weekend was er zo één met de dubbel:Lier (21,1 km) en Markegem (15,2 km).
We reden tot bij Valerie vanwaar we vertrokken naar de sporthal en reeds vroeg was daar een aangename drukte. En dat de formule aanslaat (per ronde van 1,5 km nen Leffe) zag je aan het groot aantal deelnemers van alle pluimage. Je zag veel individuele lopers maar ook clubs die in groep liepen.
Het lopen zelf vlotte wel niet zo goed als gisteren (was ook niet de bedoeling). Het waren vooral de spieren van de bovenbil die weerspanning waren en voor een onaangenaam gevoel zorgden. Na een viertal ronden dacht ik er zelfs de brui aan te geven maar kwam toen bij een groepje joggers van Zele. Ik kon daar wat 'mijnen bebbel' roeren en vatte weer de courage om de 15 km vol te maken. De tijd was in de verste verte niet te vergelijken met gisten (1u35') en deze keer zat er ook geen regelmaat in. Het belangrijkste is dat ik het weekend met een positief gevoel afsluit en dat we deze week toch vlot boven 70 km uitkomen als weektotaal.

foto 1: De buit (5 blonde en 5 donkere Leffes) wordt in de gaten gehouden door onze waakhond
foto 2: ook van Vita Overmere waren we met drie deelnemers (Valerie: 1u31 en Kurt:1u14')



23-01-2011 om 17:52 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
22-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lier
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag stond er in het kader van de '100 km van Lier' een halve marathon op het programma. En dus zakten we opnieuw af naar het verre en verguisde Lier(want de omloop langs de Nete doet je toch op voorhand al wat schrik aan - maar toch was het reeds voor de 15 de keer dat ik richting Lier trok  (10 miles, halve marathone en 25 km-wedstrijden)).
Chris (die nog niet mag lopen) zou me begeleiden met de fiets. Groot was de verrassing toen ik aan het station van Lier te horen kreeg dat 'Fietspunt' niet meer onder de bevoegdheid van NMBS viel maar overgeheveld was naar 'stad' maar ... die waren niet open in het weekend.
Daar stonden we dan, maar een telefoontje naar de organisatie zorgde ervoor dat zij op enkele minuten tijd konden bevestigen dat we daar een fiets ter beschikking zouden krijgen ( een pluim voor het alerte reageren van de organisatoren is hier zeker op zijn plaats ).
Richting start dan en hoe het mogelijk is weet ik niet maar ook al staat er in gans vlaanderen geen zuchtje wind, langs de boorden van de Nete heb je prijs en krijg je af te rekenen met de wispelturige wind).
Niettegenstaande een opnieuw niet zo gunstige trainingsweek (alle winterkwaaltjes samen en het 'vierkant draaien' op training) ging het toch vrij goed. Buiten de eerste snelle kilometer, verliepen de 16 daaropvolgende kilmoters uiterst gelijkmatin (5'31"-5'32" zonder ook maar één afwijking ). Op het keerpunt na 17 km (toen we de wind opnieuw op de snoet kregen) gingen de tijden naar 5'47" en de laatste 4 km werden aan exacte identieke tijden afgewerkt (er zit dus regelmaat op - perfecte balans tussen hartslag (128) en snelheid).
Alles samen resulteerde dat in in een tijd van 1u58'03". Dit noem ik nu eens een overwinning op de natuurelementen en mijn besttijd van Evergem werd hier heel sterk benaderd. Om een beeld te schetsen van de evolutie die ik maakte zet ik hier eens alle tijden van Lier op een rijtje. Telkens werd er gelopen met een hartslag tussen 125 en 129:

jan 2008: 2u15'01"
feb 2008: 2u19'41"
feb 2009: 2u22"17"
jan 2010: 2u02'30"
feb2010:  2u05'48"
jan 2011: 1u58'03"

Met dank aan de begeleidster met de fiets want het scheelt toch als je op de lange rechte stukken langs het water een klapken kan doen.

22-01-2011 om 20:09 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
20-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Artikel 3000 km
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag verscheen een meer uitgebreid artikel in de streekkrant regio Gent.

http://makr.roularta.be/3DI/DSDW/index.jsp?editie=214 en doorbladeren tot pagina 11.

20-01-2011 om 19:41 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.joggersnieuws

De stelling ‘maandagavond = jogavond’ mogen we nu wel aannemen. Want maandag opnieuw veel volk aan de Donkkapel. Opnieuw 24 lopers. Filip en Sofie maakten na een tijdje hun rentree en liepen al gezwind opnieuw mee. We liepen dezelfde omloop als vorige week (op die manier kunnen degenen die wat minder afstand doen hier en daar een andere weg nemen maar blijven we elkaar tegen komen). Er wordt ook heel verstandig gelopen want op de afstand van 8,1 km werd op 4" na een identieke tijd van vorige week gelopen en het lopen van een egaal tempo waarin niemand zich moet forceren blijf ik nastreven voor gans de groep. Aangezien we telkens met een vrij omvangrijke groep op pad zijn is het belangrijk om zeker de veiligheid goed in acht te nemen!

 

Op woensdag liepen we traditioneel opnieuw gesplitst (Overmere 10 – Donk 12 joggies). Terwijl ze in OVermere nog de restanten van een regenbui te verwerken kregen was het rond het Donkmeer prachtig loopweer. En ja er werd zelfs gelopen bij volle maan. De nieuweling Stefanie sloot al vlot aan bij de 8km-loop en dit zonder zich daarbij te moeten forceren.

 

De  twee "wedstrijden" waar diegenen met de "langere adem" gaan naartoe werken liggen ook vast. Nml: '10 miles Antwerpen' in april en Ieper-Poperinge (halve marathon) begin juni. Op zondag 30 januari beginnen we aan de specifieke trainingen hier naartoe. Die zullen doorgaan elke zondagvoormiddag om 10 uur - vertrekkende achter de sporthal. Het is de bedoeling dat iedereen die hier aan mee doet (en er zijn al heel wat enthousiastelingen) vlot de be-oogde afstanden zal kunnen lopen. Op snelheid (interval) zal niet getraind worden --> het zijn dus 'duurlopen'. Elke week drijven we de afstand een 'beetje' op.

 

Let wel dit staat naast onze wekelijkse activiteiten dus het ‘gewone’ programma blijft behouden.

20-01-2011 om 09:55 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
16-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dirk Martens Corrida Aalst
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Zaterdag een training gedaan van een 10-tal kilometer. Ik had het goed uitgedokterd (dacht ik). In de veronderstelling dat de wind west zat liep ik mij afzetten aan den Aldi in Destelbergen. Even leuk loslopen tot thuis. Dag jan, draaide dat even anders uit. De eerste 2 km inderdaad meewind - daarna maakt de weg (aan het 'gouden hand') een bocht waar ik geen rekening mee gehouden had en kreeg de wind pal op de snoet en dat gedurende 6 km. Kreeg dan nog wat last in de heupen, een aanslepende verkoudheid die opspeelde, een eindeloos recht weg en alleen op pad. Dat waar echt klote-kilometers. Ik kreeg er plots nen degout van . Toch naar huis gesukkeld met eigenlijk maar één vraag:"Waar ben ik mee bezig?". Op het moment dat je dan toch eens alleen moet trainen (en dat is bitter weinig het geval) voel je toch wat een loopbuddy wel betekent en hoe belangrijk het ook is om zoveel mogelijk in groep te trainen.
Deze morgen was er nog alles behalve veel goesting om te gaan lopen en keek er dan ook tegen op om naar Aalst af te zakken (ja de training van gisteren had mij danig gedemoraliseerd). Een beetje futloos de start genomen op het zware parcour In Aalst (veel korte bochten en weinig 'vlakke meters'). En wat is het gezegde:"Hoe slechter de repetitie hoe beter de voorstelling?" Dit werd vandaag volkomen bewaarheid want de kilometertijd bleven net onder de 5'30". Het viel mij zelfs op dat ik de korte klimmetjes vrij goed verteerde en telkens opdat moment wat plaatsen kon opschuiven. De kilometertijden liepen ook niet op en de rondetijden waren op luttele seconden na identiek. Ik eindigde in 1u04'22" op 12 km (garmin gaf 11,8 aan) en dat is maar liefst 6'02" sneller dan mijn vorige deelname in Aalst. Dus al bij al nog tevreden van het loopweekend ook al hoop ik van niet dikwijls zo dipje tegen te komen als zaterdag.
Er waren ook nog 2 VDAB rendieren aanwerig in Aalst en Rosanne en Isabel liepen er vlot de 6 km.

16-01-2011 om 20:00 geschreven door danny  


>> Reageer (4)
14-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triestig loopweer
De laatste weken heeft het 'weer' een belangrijke rol gespeeld voor het plannen van trainingen en parcours. Terwijl ik tijdens de sneeuwmaand mijn superlatieven met moeite kon onderdrukken is het nu heel wat minder: regen en wind. Ook zijn vele binnenwegen omgetoverd tot een modderbrij of zit je onverwacht met je voeten diep in een plas. Dergelijk weer nodigt trouwens ook niet uit om te gaan lopen. De kilometeraantallen zijn dan ook langs de lage kant (maandag 9 -Woensdag 7 - donderdag 6). Deze avond staat er nog een 7-tal km op den menu en morgen 10.
De weerssituatie heeft mij ook mijn wedstrijdplannen doen veranderen. Ik had ingepland om in Deinze te starten maar ik vrees dat het daar  te zwaar zal zijn. Om die reden heb ik nu ge-opteerd voor de corrida in Aalst (waar ook enkele collega's starten). Deinze doe ik zeker en vast in februari opnieuw mee.
Daar ik nu voor mijn werk regelmatig in Aalst ben, kwam het erop neer om daar ook een loopcollega en parour te vinden. En ja ik had al vrij vlug succes en dinsdag had ik mijnen eersten date in Aalst. Maar 'k was toch wel mijn broek vergeten (en dat bij een eerste afspraak ). Mijn collega Vera is echter nogal vergevings-gezind en ik kreeg donderdag een nieuwe kans: we liepen in het prachtige park in Aalst (wel had de regen het zwaar gemaakt) en er waren ook goede accomedaties om achteraf te douchen. Dus ik denk dat ik de eerste maanden nog verschillende kilometers in dat park zal afleggen.
Zeer goed nieuws kwam er deze week van mijn loopbuddy Chris: binnen een tweetal weken mag ze het lopen hervatten

14-01-2011 om 17:51 geschreven door danny  


>> Reageer (2)
12-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joggersnieuws
Was het nu een kille winteravond in januari of een zomerse avond in augustus? Aan de opkomst was het zeker niet af te leiden op maandagavond. Maar liefst 24 joggers daagden er op deze avond. Zijn het de goede voornemens of toch ergens de drang om een 10 mijl of halve marathon te lopen die enkele oudgedienden opnieuw op de afspraak brachten ik weet het niet. Maar het deed me toch enorm veel plezier dat er zo veel volk kwam opdagen en het laat alleen maar het beste verhopen voor de rest van het loopjaar (zowel op den Donk als in Overmere).
Dus de kwade tongen dat de joggers alleen maar buiten komen als er te eten of te drinken is worden hiermee ook de mond gesnoerd.
En wat ook steeds plezierig is er was een nieuw gezicht aanwezig vandaag nml. Stefanie De Coppel (collega van Tania). Welkom Stefanie. Om het met de woorden van de Planckaerts te zeggen " We zijn goed bezig!!!"
Niet alleen qua aantal was het een geslaagde avond ook qua afstand legde iedereen een afstand af tss de 6 en de 8,1 km. Ja er waren er zelfs enkelen die wat verloren gelopen waren maar in zo een groep kom je al vlug elkaar tegen. Wel begon het op sommige stukken veraderlijk glad te worden en was het opnieuw opletten geblazen.
Op woensdagavond een gans ander verhaal. Er waren in totaal 14 joggers (netjes gelijk verdeeld tss Overmere en den Donk). Maar het was een triestige - regenachtige - winderige avond. Vanop beide locaties was het zoeken om een veilige omloop te vinden (ik wil nog eens benadrukken om bij regenweer extra voorzcihtig te zijn als jullie gaan joggen op de openbare weg )
 
Een andere positieve vaststelling is dat er al verschillende joggers worden aangesproken over de nieuwe start to run  (start op 7 maart in Berlare)of er zelf volop aan het reclame voor aan het maken zijn (en blijkbaar met succes). Dat lijkt dus opnieuw een succes te worden en het is in dat vijvertje dat we de visjes moeten halen voor de volgende jaren ...

12-01-2011 om 22:14 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
09-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend Oostende
Het tweede gedeelte van de week werden nog aanzienlijk wat kilometers gemaakt. Ook zaterdagmorgen nog voor een twaalftal kilometer op stap geweest. En ja na de sneeuw doet een ander (veel minder aangenaam) weerfenomeen zijn intrede nml. de wind. Het valt mij steeds zeer zwaar om daar tegen op te boksen. Op het einde van de run kon ik nog de Waaslandrunners uitzwaaien die een omloopje van 30 km gepland hadden in de omgeving van Overmere.
Daar we in de zomer telkens vergast worden op slecht weer aan de kust hadden we er nu voor gekozen om eens tijdens de winter een weekend naar Oostende te gaan. Maar de weergoden zullen van onze komst op de hoogte geweest zijn want zaterdag stonden de hemelsluizen opnieuw open.
Niet getreurd echter want er was van alles te doen in Oostende. Eerst toeschouwer geweest van een prachtig spektakel nml. de nieuwjaarsduik in Oostende. Een massa volk (qua ambiance zeker te vergelijken met de marathons in het buitenland). En ja als men zegt dat er enkele vijzen los zitten om een marathon te lopen dan moet er toch nen serieuzen 'hoek af zijn' om de zee in te duiken in januari Wel enorm veel respect voor alle deelnemers.
's Avonds was er dan nog een zeer sfeervolle kerstboomverbranding op het 'klein strand'.
Op zondagmorgen nog een loopje gedaan in Oostende en ja het had wel iets om tijdens het opkomen van de zon langs het strand te lopen. En in Oostende kan je je makkelijk 'moe lopen' als je iedere zijstraat op en af naar den dijk loopt.

foto 1: de ijsberen (brrrrrrrrrrrrrrrrr)
foto 2: de kerstboomverbranding



09-01-2011 om 14:16 geschreven door danny  


>> Reageer (1)
05-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsreceptie
Naar jaarlijkse gewoonte wordt er op de eerste training die in Overmere gegeven wordt een nieuwjaarsreceptie aangeboden en verzorgd door het bestuur (vandaag waren Gomar,Godelieve,Els, Pieter en Lut van dienst) waarvoor dank.
Er kon wel iets gedronken worden op de receptie maar eerst werd er door de verschillende geledingen van atletiekkern Overmere (jeugd, atleten en joggers) getraind. Bij de joggers was er met 23 een meer dan goede opkomst. Een gedeelte liep tot aan de Nieuw Donk (6 km) en een ander gedeelte liep een traditionele tour vertrekkende vanuit Overmere en dan rond het 'Donkmeer' (9,3 km). Op sommige plaatsen lag het zelf nog serieus glad maar dat weerhield ons niet om er een deftig tempo (vooral het tweede gedeelte) op na te houden.
Nadien nam de voorzitter het woord voor de nieuwjaarsspeech en werd er een glaasje gedronken. Ook werd het nieuwjaarscadeau uitgedeeld (fluovestje )

foto 1: de voor- en achterzijde van het nieuwjaarscadeau (en ja ik begrijp dat de voorzijde meer ge-aprecieerd wordt)
foto 2+3: de groepsfoto van de verschillende groepen in de atletiekkern
foto 4: sfeerbeeld ....








05-01-2011 om 00:00 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
04-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na het 'fuiven' opnieuw het 'lopen'

Het nieuwe jaar is al enkele dagen oud en alles gaat opnieuw zijn ‘gewone gangetje’. Dus bijna dagelijks de weg op. Op nieuwjaarsdag liepen we bij mij in de omgeving, de volgende dag was het Domein in Wachtebeke de omgeving waar gelopen werd. En gisteren werd voor de eerste maal met de joggers op pad gegaan in de omgeving van het Donkmeer. Telkens waren het ‘tourkes’ van 8 à 9 kilometer.

En ja bij de joggers hebben er al enkele gewaagde uitspraken gedaan over hun doelstellingen voor het nieuwe jaar. Ook bij hen zullen het aantal kilometerkes omhoog gaan.

Niettegenstaande de weersomstandigheden sterk veranderd zijn is het toch nog ferm opletten geblazen op sommige stroken waar er nog ‘verraderlijke’ ijsplekken kunnen liggen. Ik heb nu wel de indruk dat het mooie winterlandschap veranderd is in een troosteloze omgeving.

De eerste dagen van het nieuwe jaar heb ik nog samen gelopen met Chris. De eerst volgende weken zal ik door omstandigheden echter zonder loopmaatje op pad moeten gaan . Ja, het zullen ‘eenzame’ duurlopen worden en ik wens Chris langs deze van harte beterschap en een vlugge terugkeer op de jogwegen (want ik zal toch een beetje ‘verloren’ lopen...).

Voor de rest is ook de voorbereiding begonnen naar het eerste grote doel voor 2011. We zijn op ongeveer 100 dagen aanbeland van de ‘marathon van Rotterdam’ dus het aantal kilometers moet wat de hoogte in.

04-01-2011 om 10:21 geschreven door danny  


>> Reageer (0)
01-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2011

Aan Iedereen:


BESTE WENSEN VOOR 2011 !!!!

01-01-2011 om 09:16 geschreven door danny  


>> Reageer (4)


Foto

REGLEMENTEN VELDMEERSRUNNERS
Foto

Foto

Foto

Foto

Aantal leden Veldmeers:   141


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Blog als favoriet !


E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Archief per maand
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 05-1979
  • 05-1976


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs