Inhoud blog
  • Mededeling!!
  • Hyrum & A.I.S.P.
  • Skiën & ijshockey
  • NL-ers op bezoek
  • MAC
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per maand
  • 05-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
    Blog als favoriet !
    Zoeken in blog

    Ons Amerika avontuur

    Layton

    26-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn KC-135 vlucht !!!
    Deze morgen moet ik al om 04.30am opstaan, want er staat een vlucht gepland met een KC-135.  Voor de leken onder jullie, dat is een Tanker vliegtuig met als opdracht "Refueling of Fighter Aircrafts" oftewel een tankvliegtuig die de gevechtsvliegtuigen bijtankt in volle vlucht.  Dit wordt mijn tweede KC-135 vlucht, want ik mocht al eens in 1996 tijdens "Red Flag" meevliegen ;-)  Omstreeks 6.00am worden we verwacht op SLC Airport aan de kant van de Air National Guard.



    De Safety Briefing wordt gegeven door onze Load Master Brian, die aandachtig gevolgd wordt door de leden van European Participating Air Forces (EPAF).



    Na ongeveer een uurtje vliegen, duiken onze klanten op die dorst hebben.  Het zijn Tornado's van de German Airforce (Duitse luchtmacht) die gestationeerd zijn op Holloman AFB (New Mexico). 



    De eerste Tornado begeeft zich in positie



    en de Boomer moet zich 100% concentreren



    om aansluiting te maken met de tankaansluiting van het gevechtsvliegtuig.  Dit vergt eveneens de uiterste concentratie van de piloot die zijn vliegtuig continue moet bijtrimmen.





    Die tankbeurt duurt +/- 3 minuten en dan kan de volgende zich aanmelden.  Er staan een tiental Tornado's te wachten om hun opdracht te volbrengen en 2,5 uur later is de missie volbracht en gaan we terug naar SLC.  Ik slaag er nog nét op tijd in om ook eens een foto in de cockpit te maken.



    Bedankt Col Blunck voor deze zeer gewaardeerde attentie voor de EPAF delegatie.  Dit is zeker voor herhaling vatbaar, alhoewel een F-16 ritje ook best leuk is... ;-)

    Dominique


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Foto



    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Heel veel moed toegewenst (annick en fred)
        op Mededeling!!
  • taart (Kristel)
        op Zieke Lien
  • Weerzien (Muziek Marjolijn)
        op Van harte welkom op de blog van ons Amerika-avontuur !
  • Groeten vanuit Holland (Stefan)
        op New Years Party
  • samenkomst (Eliane)
        op Neven & Nichten Hendrickx

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs