Google GROENE GUIDO
Zoeken in blog

Groene links
  • Groen! Ekeren
  • Groen! Nationaal
  • Groen! Antwerpen
  • Facebook Groen Ekeren
  • Groen Ekeren
  • Jong Groen
  • Lets Antwerpen
  • Denktank Oikos
  • EVA Centrum Ekeren
  • Transitie Ekeren
    Sociaal Liberale Partij
  • Geert Lambert
  • SLP
  • ONZE BIBACTIE
  • MIJN NETLOG
  • De Wereld Morgen
  • Els Van Weert
  • Rechtvaardigheidsindex
    WONEN
  • Ruimtelijke ordening Vlaanderen
  • Renovatiepremie en andere premies
  • MER Vlaanderen
  • Energiesparen (premies)
  • EKEREN
  • District Ekeren
  • Jeugdraad Ekeren
  • Ekeren in WO 2
  • Foto's en geschiedenis Ekeren
  • Ekeren in het nieuws
  • LENORA : Leefbare Noordrand
  • Jozef De Weerdtstraat
  • Red onze Akkers (Hoekakker en Puihoek)
  • DIVERSE LINKS
  • bloggen.be
  • Petrolfront petitie
  • Oosterweel: dossier GVA
  • Politiek
  • Ademloos
  • LENORA : Leefbare Noordrand
  • Straten Generaal
  • Ringland
  • SLP op Youtube
  • Gruunrant
    Archief per maand
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Misschien wordt het tijd om radicaal voor je eigen mening te gaan...
    Gastenboek
  • hallo
  • Niemand
  • Niemand
  • het laatste hoofdstuk
  • Klop klop een bezoekje groenekeren

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jennyenwill
    www.bloggen.be/jennyen
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Laatste commentaren
  • Idiote verkeersremmers (Guido)
        op Snelheidsremmers voor de Jaak Van Haesendonckstraat
  • Heraanleg fietspad Leugenbergbrug (Eddy Moscato)
        op Afbraak brug Leugenberg ‘niet toepasbaar’
  • spoorweg (Nik)
        op Groen voert actie voor fietstunnel aan Weerstandersstraat
  • Kloosterstraat-catastrofe in het vooruitzicht (M Piessens)
        op Kloosterstraat Module 10
  • Kortzichtig (M Piessens)
        op Binnenkort tolvrij naar buurdorpen in het Waasland?
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jennyenwill
    www.bloggen.be/jennyen
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bartdelobel
    www.bloggen.be/bartdel
    Blog als favoriet !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    willibrord
    www.bloggen.be/willibr
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    GROENE GUIDO
    EKEREN BOUWT AAN DE TOEKOMST : GROEN! WAAKT

    27-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steeds meer fluovestjes opgemerkt

    EKEREN - De politie heeft dinsdag op twee plaatsen fietsers gecontroleerd. Daarbij viel het politiecommissaris Paul Van den Bossche op dat steeds meer jonge fietsers een fluovestje dragen of een fluohoes over hun boekentas trekken.

    ‘We hebben tussen 7.30 en 8 uur postgevat op de rotonde beneden aan het viaduct op de Veltwijcklaan en in de Driehoekstraat, ter hoogte van het kerkhof. In totaal werden 303 fietsers gecontroleerd', stelt de commissaris.

    24 fietsen bleken niet in orde. Ofwel hadden de fietsers hun verlichting niet aangezet, ofwel was de verlichting defect, ofwel was de fiets gewoon niet met verlichting uitgerust. Van de 24 overtreders was 50 procent jonger dan 16 jaar. Een op drie was ouder dan 18. Het zijn dus vooral jonge fietsers van wie het rijwiel niet in orde is. ‘75 fietsers droegen een fluovestje of hadden een fluohoes over hun boekentas getrokken. Dat is 1 op 4. Ten opzichte van onze controle in januari dit jaar is dat een hele vooruitgang. Toen was maar 1 op 6 fietsers uitgerust met een vestje of hoes', aldus nog commissaris Van den Bossche.

     (ENV)

    BRON : Nieuwsblad

    27-11-2009 om 14:02 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    26-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cultuurcentrum Ekeren : Vertrek cultuurchef valt niet in goede aarde

    Bron GVA

    vertek cultuurchef valt niet in goede aarde 

    20/11 Filip Baeyens, directeur van het Cultuurcentrum Ekeren, wordt in het kader van een besparingsopdracht mogelijk overgeplaatst naar het Cultuurcentrum Deurne.
    Deze beslissing lokte al vele reacties uit en zou een groot verlies betekenen voor het Cultuurcentrum Ekeren. Filip Baeyens (midden op de foto) versterkte het team als directeur in januari 2009 en wordt intussen zeer gewaardeerd door de Ekerse cultuurliefhebbers.

    Koen Palinckx , districtsschepen Cultuur (CD&V - N-VA) : “Filip Baeyens weghalen uit Ekeren is voor ons geen aanvaardbare piste. Het mogelijk verdwijnen van deze krachtige en dynamische figuur in het beginnende Cultuurcentrum Ekeren is absoluut geen goede zaak. Er worden bovendien weinig alternatieven geboden."

    Vroeger waren er 6 cultuurcentra met 136 personeelsleden, nu zijn er 9 cultuurcentra met – na de besparingen – nog 110 personeelsleden. De cultuurcentra zullen dus met een pak minder mensen moeten bediend worden. Alle districten zijn gediend met sterke figuren en zo iemand hadden we nu net gevonden in Ekeren.

    “Er is nog geen formele beslissing genomen, maar deze mogelijke overplaatsing dient dringend verder te worden besproken binnen het college en uitgeklaard door de Antwerpse cultuurschepen Philip Heylen (CD&V). Ons standpunt luidt in ieder geval dat wij ijveren voor het behoud van Filip Baeyens als directeur van ons cultuurcentrum.”

    Als ludieke actie werd op Facebook een fanpagina opgericht voor sympathisanten van Filip Baeyens.

    ANSC

    CC Ekeren, Kloosterstraat 4, 03-292.67.30, www.ccekeren.be

     

    26-11-2009 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    25-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Prins Carnaval

    Hoevenaar Paul Huybrechts is de nieuwe Prins Carnaval van de Bierpruvers. Hij werd afgelopen zaterdag aangesteld. De nieuwe Prins wordt geassisteerd door prinses Veerle, eredame Inge, hofmaarschalk Marc Wouters, nar Bruno (11) en de pages Nena (8), Tamy (11) en Charlotte (9).

     (env) Bron : Nieuwsblad

    25-11-2009 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRUP Spoorweginfrastructuur Oude Landen.

    College van burgemeester en schepenen

    Samenstelling: de heer Patrick Janssens, burgemeester; de heren Robert Voorhamme, Philip Heylen, Ludo Van Campenhout, mevrouw Leen Verbist, de heren Marc Van Peel; Luc Bungeneers, Guy Lauwers, mevrouw Monica De Coninck, schepenen; de heer Roel Verhaert, stadssecretaris.

    Zitting van vrijdag 20 november 2009

     

    Iedereen aanwezig.

    collegebesluit: 16320 van vrijdag 20 november 2009

     

    10 GRUP Spoorweginfrastructuur Oude Landen. Advies. Goedkeuring.

    Concretisering beleidsrichtlijn (Jaarnummer 16320)

     

    Een plenaire vergadering over het voorontwerp van gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Spoorweg-infrastructuur Oude Landen vindt plaats op 26 november. Uiterlijk op deze vergadering kan het college een advies uitbrengen.

     

     

    Motivering

    Voorgeschiedenis

     'Antwerpen Ontwerpen' door de deputatie definitief goedgekeurd.

    Op 9 februari 2007 nam het college akte van het kennisgevingsdossier van het project-MER voor de aanleg van een ongelijkvloerse spoorvertakking en uitbreiding van de spoorbundel Luchtbal en besliste om zijn advies over te maken aan de dienst Milieueffectenrapportage van de Vlaamse Overheid (Departement Leefmilieu, Natuur en Energie).

    In het kader van de project-MER adviseerde het college op 22 februari 2008 om volgende milderende maatregelen op de nemen:

    1 Het gebied tussen beide spoorprojecten wordt door de NMBS ingericht als een natuurontwikkelingsproject, waarvoor te gepasten tijden in samenspraak met de stad een plan zal voor opgemaakt worden

    2 De oversteekbaarheid van Lijn 27A te realiseren door een recreatieve en ecologische verbinding te maken samen met de onderbruggingen en het herstel van de oevers van de Oudelandse beek en de Laarse beek ter hoogte van hun dwarsing met het vertakkingscomplex.

    3 De oversteekbaarheid van Lijn 12 te realiseren door een recreatieve verbinding te maken ten zuiden van de spoorbundel Luchtbal die het bestaande natuurreservaat verbindt met het toekomstige natuurrijk park. In de zitting van 3 april 2009 adviseerde het college in het kader van de nota voor publieke consultatie om:

     

    de dienst Milieueffectrapportage (Mer),van het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie van de Vlaamse overheid, te vragen om volgende elementen verder te laten onderzoeken:

     

     

     

     

    - De effecten van het afgraven van de zone tussen de spoorlijnen en het daadwerkelijke bergingsvermogen van die afgegraven zone. Daarvoor is een onderzoek over een heel jaar vereist en niet enkel over de zomermaanden

     

     

     

     

    - Voldoende aandacht te geven aan de wateroverlastproblematiek in de omliggende woonwijken

     

     

     

     

    - De geluidsoverlast voor de omliggende wijken

     

     

     

     

    - De mogelijke lichtpollutie van de spoorbundel.

     

     

     

     

    het college verzoekt de dienst Mer om volgende aspecten als randvoorwaarden in het verder proces mee te laten nemen:

     

     

     

     

    De zone tussen de spoorlijnen wordt ontwikkeld tot een zone met natte natuur;

    De structuurkwaliteit van de Oudelandsebeek wordt verbeterd

     

     

     

     

    Overbruggingen worden volgens de principes van de natuurtechnische milieubouw opgelost

     

     

     

     

    Er wordt geen onderhoudsinfrastructuur voorzien. Dit moet vertaald worden in het GRUP

     

     

     

     

    De nieuwe spoorwegbundel moet ten oosten van de huidige worden voorzien. Ook dit moet in het GRUP verankerd worden

     

     

     

     

    Er moeten verbindingen voorzien worden doorheen het gebied voor zwakke weggebruikers

     

     

     

     

    De non-stophoofdroute die komt van Schoten en Brasschaat moet naar Antwerpencentrum doorgeschakeld worden

     

     

     

     

    Zowel spoorlijn 12 als 27a moeten op meer dan één plaats oversteekbaar zijn.

     

    Het college vraagt de dienst Mer het plangebied van het GRUP uit te breiden met het landbouwgebied Oude Landen (het sportpark).

     

    Het college vraagt de dienst Mer het studiegebied voor het plan-MER uit te breiden met:

    Het natuurreservaat de Oude Landen

    De vallei van de Laarse Beek tot aan het afrittencomplex van de E19

    Het gebied rond het voormalige Klinaziekenhuis

    Het buffergebied langsheen het woongebied Rozemaai.

    In de zitting van 10 juli 2009 heeft het college besloten een collegiale brief naar de minister bevoegd voor Ruimtelijke Ordening en naar het hoofd van de entiteit departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed te sturen. In deze brief werd gevraagd het plangebied van het GRUP in opmaak voor de spoorweg infrastructuur Oude Landen te verruimen met de zone met de bestemming agrarisch gebied ten oosten van de spoorlijn 27A en deze zone om te vormen tot recreatiegebied. In zitting van 10 juli 2009 besliste het college de projectdefinitie voor het masterplan Sportpark Oude Landen goed te keuren en volgende kandidaten aan te duiden om deel te nemen aan de minicompetitie:

    1. Soresma & Atelier JPL &

    2. Grontmij Vlaanderen & Denis Dujardin

    3. THV Office Kersten Geers David Van Severen & Technum & Tritel

     

     

    Feiten en context

    Infrabel wenst op de spoorlijn 27a een ongelijkgrondse kruising aan te leggen en een bijkomende spoorwegbundel te realiseren langs lijn 12. TUC-rail heeft aan Arcadis-Aeolus de opdracht gegeven om voor het gebied tussen de twee spoorlijnen een inrichtingsplan uit te werken. Van de eerste aanzet tot analyse voor dit plan tot een eerste inrichtingsvisie werd op werkvergaderingen gepresenteerd aan een vertegenwoordiger van de Vlaamse Bouwmeester, van Agentschap Natuur en Bos (ANB) en Departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed (RWO). Ook een vertegenwoordiging van het district Ekeren en een ambtenaar van SW/BEL/RO was steeds aanwezig.

    Departement Ruimtelijke Ordening, Woonbeleid en Onroerend Erfgoed (RWO) – ruimtelijke planning maakt met het integratiespoor een GRUP op voor de bijkomende spoorweginfrastructuur ‘Oude Landen’. Dit GRUP is vereist omdat Infrabel plannen heeft om een ongelijkgrondse kruising op lijn 27a en een bijkomende spoorwegbundel langs lijn 12 aan te leggen. De zone is echter op het gewestplan is ingekleurd als parkgebied.

    In de beleidsnota Oude Landen kreeg de zone ten oosten van spoorlijn 27a de functie van speelbos ontwikkeling met integratie van de bestaande sportvelden. Inmiddels is de visie rond deze strook geëvolueerd naar het realiseren van een sportpark. Om deze verder te verfijnen werd de opdracht voor de opmaak van een Masterplan uitgeschreven.

    Voor dit voorontwerp GRUP organiseert RWO een plenaire vergadering op 26 november 2009.

    Uiterlijk tijdens deze plenaire vergadering brengen de deputatie, het college van burgemeester en schepenen en de betrokken gewestelijke diensten hun al dan niet schriftelijke adviezen en opmerkingen mee.

     

    Juridische grond

    De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, goedgekeurd bij besluit van de Vlaamse Regering van 15 mei 2009, artikel 2.2.6.§1 en volgende die de goedkeuringsprocedure voor een GRUP bepaalt.

    Argumentatie

    Stad Antwerpen wenst de zone tussen spoorlijn 27a en de weg Oude Landen te ontwikkelen tot een sportpark dat kan dienen als buffer tussen de spoorlijn en de woonwijk. In dit sportpark zal de nadruk liggen op buitensporten. Daarnaast wordt er overdekte sportinfrastructuur en een groene speelruimte voorgesteld. Om te zorgen dat deze vragen tot een kwalitatieve ruimte evolueren, zal stad Antwerpen aan een studiebureau de opdracht geven om een ruimtelijk masterplan op te maken. In het advies op de kennisgevingsnota van de plan-MER werden enkele punten aangehaald waarvan de stad vroeg dat ze in het verdere proces aan bod zouden komen:

    • 

    De zone tussen de spoorlijnen moet ontwikkeld worden tot een zone met natte natuur. Dit is expliciet in de voorschriften van het GRUP vermeld en moet binnen de twee jaar nadat de vergunning verkregen is, gerealiseerd zijn

    • 

    Er werd gevraagd om de structuurkwaliteit van de Oudelandsebeek te verbeteren en alle overbruggingen volgens de principes van de natuurtechnische milieubouw (NTMB) uit te voeren. Maatregelen om de structuurkwaliteit te verbeteren, zijn in alle zones toegelaten. De principes van de NTMB zijn in de voorschriften verankerd

    • 

    Er wordt momenteel geen onderhoudsinfrastructuur zoals een trainwash, voorzien. Antwerpen heeft verzocht dit in het GRUP op te nemen. Dit is niet gebeurd. Om de overlast voor mens en milieu middenin een district en een natuurreservaat te beperken, blijft de stad verzoeken onderhoudsinfrastructuur, ‘trainwashes’, binnen dit GRUP te verbieden. De huidige voorschriften laten nog enige interpretatie mogelijk. Daarom wordt gevraagd om in de voorschriften bij wat mogelijk is binnen deze zone, aanhorigheden te schrappen of te expliciteren

    De nieuwe spoorwegbundel moet ten oosten van de huidige worden voorzien. De vorm van de zone voor spoorinfrastructuur weerspiegelt deze vraag. Het is niet mogelijk om binnen deze vorm de bijkomende bundel noordelijker te voorzien

    • 

    Er moeten verbindingen voorzien worden doorheen het gebied voor zwakke weggebruikers. De eerste functie van parkgebied is park. Een park is zonder paden niet bruikbaar daarom zijn paden hierbinnen uiteraard toegelaten

    • 

    De non-stophoofdfietsroute die van Schoten en Brasschaat komt, moet naar Antwerpen worden doorgeschakeld. Er zijn in dit GRUP geen garanties opgenomen dat dit mogelijk is. De kans op realisatie wordt vergroot als een overgangen in het GRUP worden ingeschreven

    Zowel spoorlijn 12 als 27a moeten op meer dan één plaats voor de voetgangers en fietsers oversteekbaar zijn. In de visie die in de toelichtingsnota bij het RUP vermeld is, staat: “De functie van het toekomstig natuurontwikkelings-gebied, met name een natuurrijk park dat een meerwaarde biedt aan de inwoners van Ekeren […], kan enkel vervuld worden als voldoende aandacht gaat naar de oversteekbaarheid van de spoorinfrastructuur.” Dit aspect is wel mogelijk gemaakt in de voorschriften het GRUP maar is niet verordenend opgelegd. Stad Antwerpen vraagt om zowel met een symbolische aanduiding op het verordenend grafisch plan als in de stedenbouwkundige voorschriften het voorzien van meer dan één oversteekplaats voor fietsers en voetgangers per spoorlijn op te leggen en het verkrijgen van een stedenbouwkundige vergunning voor de spoorwegbundel en de ongelijkgrondse kruising afhankelijk te maken van het voorzien van meer dan één oversteekplaats per spoorlijn.

    In hetzelfde collegebesluit naar aanleiding van de kennisgevingsnota van de plan-MER, werd gevraagd om het plangebied van het GRUP uit te breiden met de het naastgelegen agrarisch gebied Oude Landen. Dit is grotendeels meegenomen. Stad Antwerpen vraagt om ook de overige percelen die binnen de afbakening van het Masterplan Sportpark Oude Landen vallen (246c, d, e en g, 247 y en c2, 248k en s), als recreatiegebied in te kleuren.

    Het s-RSA is door de gemeenteraad op 18 september 2008 definitief vastgesteld en door de deputatie goedgekeurd op 21 december 2006. Voor dit GRUP wordt het s-RSA als onbestaande beschouwd aangezien hierover niets werd vermeld in de toelichtingsnota. Het ruimtelijk structuurplan Vlaanderen is uiteraard de basis voor de ruimtelijke uitvoeringsplannen die op gewestelijk niveau worden opgesteld. Dit neemt niet weg dat het s-RSA zich meer gedetailleerd uitspreekt over het plangebied. Het lijkt dan ook evident om dit plan in de context mee te nemen.

     

    Besluit

    Artikel 1

    Het college neemt kennis van de volgende tijdstabel. Ontvangst van de aanvraag: 9 oktober 2009

    Uiterste uitspraakdatum van het college: 20 november 2009

    Artikel 2

    Het college adviseert om in het GRUP Spoorweginfrastructuur Oude Landen:

    4 aanhorigheden in artikel 1 te schrappen of te expliciteren, opdat onderhoudsinfrastructuur voor treinen zoals ‘trainwashes’, expliciet verboden wordt.

    5 meer dan één overweg voor fietsers en voetgangers per spoorbundel zowel grafisch als in de voorschriften op te leggen en deze aan de aanvraag voor stedenbouwkundige vergunning voor de spoorwegbundels te verbinden.

    6 heel het plangebied van het masterplan Sportpark Oude Landen als recreatiegebied in te kleuren. Concreet gaat het over de bijkomende percelen 246c, d, e en g, 247 y en c2, 248k en s.

    7 het s-RSA in de planningscontext van het GRUP op te nemen.

    Op 31 oktober 2001 keurde het college de beleidsovereenkomst omtrent de herbestemming van het spoorweg- emplacement Stuivenberg tot Stedelijk Park Spoor Noord tussen de NMBS, nv EIS en de stad Antwerpen goed. In de beleidsovereenkomst handelt één ontbindende voorwaarde over de uitwijkbundels met name artikel 29. Uitwijkbundels. In dit artikel streven de partijen een spoedige oplossing na voor de verplaatsing van de aanwezige uitwijkbundels naar Luchtbal. Op 23 januari 2004 besliste het college om principieel akkoord te gaan met de verplaatsing van de uitwijkbundel naar Luchtbal, conform de beleidsovereenkomst, maar niet in combinatie met de onderhoudsinstallatie.

    Op 10 maart 2006 keurde het college de beleidsnota ‘Oude Landen’ goed, waarmee het haar visie op dit gebied vanuit het strategisch Ruimtelijk Structuurplan Antwerpen (s-RSA) uitschrijft in functie van een gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (GRUP) voor de optimalisatie van de spoorontsluiting van de haven, waarmee tegelijkertijd de (minimale) spoorwegbundel kan worden verankerd. Het college besliste hierover een collegiale brief te richten aan de minister bevoegd voor ruimtelijke ordening en de NMBS.

    Op 24 april 2006 besliste de districtsraad van Ekeren naar aanleiding van de beleidsnota ‘Oude Landen’ en de projecten van de NMBS een aantal aanbevelingen over te maken aan de Vlaamse regering.

    Op 21 december 2006 werd het strategisch Ruimtelijk Structuurplan Antwerpen (s-RSA)

    Externe factor, vraag van (andere) overheid, 9/10/2009

     

     

     

     

    24-11-2009 om 23:40 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PARKEREN IN EKEREN

     

    Collegebesluit :

    Samenstelling: de heer Patrick Janssens, burgemeester; de heren Robert Voorhamme, Philip Heylen, Ludo Van Campenhout, mevrouw Leen Verbist, de heren Marc Van Peel; Luc Bungeneers, Guy Lauwers, mevrouw Monica De Coninck, schepenen; de heer Roel Verhaert, stadssecretaris.

    Zitting van vrijdag 20 november 2009

     

     

     

     

     

     

     

     

    42 District Ekeren. Zone Kristus-Koningplein. Aanpassing verkeerssignalisatie. Goedkeuring. (Jaarnummer 16414)

    Motivering

    Voorgeschiedenis

    Het college van burgemeester en schepenen besliste op 24 januari 2001 (jaarnummer 226) om aanvullende verkeersreglementen als B-punten te agenderen. Op 23 juni 2008 keurde de gemeenteraad het retributiereglement op het parkeren (jaarnummer 1243) goed.

    Feiten en context

    De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad. Op 28 april 2008 keurde de gemeenteraad het parkeerbeleidsplan 2008-2013 (jaarnummer 617) goed. In het parkeerbeleidsplan is voorzien om in erkende winkelstraten het kort parkeren te stimuleren. Door het invoeren van een beperkte parkeertijd (verplicht gebruik van de parkeerschijf) in combinatie met bewonerskaarten zal men langdurig parkeren door niet-bewoners onmogelijk maken waardoor er parkeerplaatsen vrij komen voor de klanten van de handelaars. Momenteel is er reeds op Kristus-Koningplein, Dorpstraat, Markt, Frans Harrewijnlaan en de parking aan Geestenspoor een zone met beperkte parkeertijd van kracht.

    Juridische grond

    Er dient rekening gehouden te worden met:

    1 de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie van het wegverkeer;

    2 het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement betreffende de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;

     

    3 het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsings-voorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;

    4 het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens;

    5 volgens artikels 42§3 en 43§2 van het gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen;

    6 de gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.

    Advies

    De verkeerspolitie heeft vanuit veiligheidsoogpunt géén opmerkingen op het voorstel tot aanpassing van het aanvullend reglement voor de Zone Kristus-Koningplein– advies van 24 september 2009. De districtsraad van Ekeren gaf op 28 september 2009 (jaarnummer 1069) gunstig advies.

    Argumentatie

    Op en rond het Kristus-Koningplein is reeds een zone met beperkte parkeertijd van kracht. Momenteel wordt het Kristus-Koningplein heraangelegd wat vermoedelijk een afname van de parkeercapaciteit tot gevolg zal hebben. Naar aanleiding van de herinrichting heeft het studiebureau Vectris een parkeeronderzoek uitgevoerd om de bezettingsgraad te meten zowel op het Kristus-Koningplein als omliggende straten. Uit deze studie bleek dat de huidige blauwe zone onvoldoende gerespecteerd wordt, ruim de helft van de bezette plaatsperioden wordt ingenomen door wagens die er meer dan twee uur staan. Ook kwam uit het onderzoek naar voren dat de gemiddelde bezettingsgraad op het Kristus-Koningplein 80% bedraagt met pieken tot 100%. Om de beperkte parkeerruimte voor kortparkeerders en bewoners voor te behouden, heeft het district Ekeren gevraagd een blauwe zone in te richten in de volgende straten: Markt, Kristus-Koningplein, Driehoekstraat, Kloosterstraat tot AD-Delhaize, Dorpstraat en Groot Hagelkruis tot Oorderseweg inclusief de parking tegenover het Ekers Hof. De afbakening van de winkelstraten volgens de lijst van werk en economie bevat de volgende straten: Markt, Kristus-Koningplein, Driehoekstraat tot nummer 42, Kloosterstraat tot AD-Delhaize en Dorpstraat. De door het district voorgestelde zone wijkt hier slechts beperkt vanaf.

    Het gemeentelijk autonoom parkeerbedrijf Antwerpen stelt dan ook voor een blauwe zone in te voeren in de volgende straten: Markt, Kristus-Koningplein, Driehoekstraat van Dorpstraat tot Geestenspoor, Kloosterstraat van Driehoekstraat tot Gebroeders Leemansstraat, Dorpstraat en Groot Hagelkruis van Kristus-Koningplein tot Oorderseweg. Het gebruik van de parkeerschijf zal er verplicht worden van maandag tot zaterdag van 9 tot 19 uur met een uitzondering van houders van een bewonerskaart. In de omliggende straten zal geen bufferzone voorzien worden omdat dit kan leiden tot een stijging van de parkeerdruk in de winkelstraten, wat een verkeerd effect kan opleveren op het invoeren van de blauwe zone. De blauwe zone wordt immers ingevoerd om het langparkeren door niet-bewoners onmogelijk te maken en is vooral gericht op het voorzien van

    zoveel mogelijk parkeergelegenheid voor de klanten van de handelaars en de bewoners van de straten zelf.

    De parkeerbalans blijft ongewijzigd. Stadsontwikkeling/beleid/mobiliteit en verkeer sluit zich bij dit voorstel aan - advies van 23 oktober 2009.

    Financiële gevolgen

    Het bedrijf stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie plaatsen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.

    Besluit

    Artikel 1

    Het college beslist de gemeenteraad voor te stellen om het ontwerp van zonereglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Zone Kristus-Koningplein in het district Ekeren goed te keuren:

    Art.1.-In de volgende straten wordt het parkeren uitsluitend toegelaten voor personenauto’s, auto’s dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen. De parkeertijd wordt er beperkt en de parkeerschijf moet gebruikt worden van maandag tot zaterdag, van 9 tot 19 uur met een maximale parkeerduur van 2 uur, uitgezonderd voor bewoners: Markt, Kristus-Koningplein, Driehoekstraat van Dorpstraat tot Geestenspoor, Kloosterstraat van Driehoekstraat tot Gebroeders Leemanstraat, Dorpstraat, Groot Hagelkruis van Kristus-Koningplein tot Oorderseweg.

    De zoneverkeersborden E9b met het pictogram van de parkeerschijf en het opschrift “van 9 tot 19 uur, uitgezonderd bewoners” worden aangebracht.

    Art.2.-De bewoners van het hierna vermeld gebied, die voldoen aan de modaliteiten vervat in het retributiereglement met betrekking tot het parkeren op de openbare weg, ontvangen een bewonerskaart voor de zone 21 (Kristus-Koningplein): Markt, Kristus-Koningplein, Driehoekstraat van Dorpstraat tot Geestenspoor, Kloosterstraat van Driehoekstraat tot Gebroeders Leemanstraat, Dorpstraat, Groot Hagelkruis van Kristus-Koningplein tot Oorderseweg

    Art.3.-De bewonerskaart van zone 21 (Kristus-Koningplein) is slechts geldig op de reglementaire openbare parkeerplaatsen in de hierna aangeduide straten: Markt, Kristus-Koningplein, Driehoekstraat van Dorpstraat tot Geestenspoor, Kloosterstraat van Driehoekstraat tot Gebroeders Leemanstraat, Dorpstraat, Groot Hagelkruis van Kristus-Koningplein tot Oorderseweg.

    Artikel 2

    Het college geeft opdracht aan:

    Ekeren/districts-en loketwerking/districtssecretariaat : Uitreiken van bewonerskaarten

    Gemeentelijk autonoom parkeerbedrijf : Communicatie met de bewoners

    Artikel 3

     

    Dit besluit heeft in principe voor de stad geen financiële
    collegebesluit: 16414 van vrijdag 20 november 2009

    24-11-2009 om 23:04 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpse politiekantoren verhuizen naar winkelstraten

    Bron HLN

    De stad Antwerpen wil verschillende politiekantoren verhuizen naar drukke winkelstraten. De nieuwe kantoren worden bovendien helemaal anders ingericht. Dat laat burgemeester Patrick Janssens (sp.a) weten. Bedoeling is de betrokkenheid van de politie met de burger te vergroten. Daar hoort, in tegenstelling tot de afgeleefde administratieve burchten van vandaag, ook een open sfeer bij op het politiekantoor.
     
    Nieuw kantoor in Ekeren
    Concreet verhuist het politiekantoor van Borgerhout van de Maréestraat naar een nieuw pand op de drukke Turnhoutsebaan. In Berchem verhuist het kantoor van de Wittestraat naar de Statiestraat. In het centrum van Ekeren komt er tot slot een nieuw politiekantoor op het Christus Koningplein. Met de nieuwe locaties wil de politie haar aanwezigheid in de drukke winkelstraten benadrukken.
     
    Voor wanneer de verhuis van de verschillende kantoren gepland is, is nog niet bekend. (belga/eb)

    24-11-2009 om 22:40 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De trams zijn er al : nu nog sporen...

    bron GVA

    Nieuwe trams weten al waar ze zullen rijden

    nieuwe trams weten al waar ze zullen rijden 

    13/11 De Lijn koopt en huurt 88 trams. Het eerste lot van 21 wordt gekocht én er is al een Antwerpse bestemming voor uitgekiend

    De eerste 21 nieuwe trams vormen een uitbreiding en komen dus bovenop het huidige wagenpark. Maar ze zullen pas vanaf midden 2012 kunnen worden ingezet. Dan pas is de tramstelplaats (of de garage van de trams) op de grens van Deurne en Wijnegem afgewerkt.

    Zes of zeven nieuwe trams zullen dienen voor de tramuitbreiding Deurne-Wijnegem en Mortsel-Boechout. Samen met de stelplaats vormen deze uitbreidingen het project Brabo I. De andere veertien of vijftien trams zullen op de uitbreiding van Brabo II gaan werken: de verlenging naar Ekeren en de nieuwe tramlijnen op het Eilandje.

    Na het eerste lot van de bestelling gaat De Lijn, voor de 67 overige tramstellen, over op de formule van huurkoop. Maar de onderhandelingen daarover verlopen moeizaam. Fabrikanten willen de trams zélf onderhouden als ze de toestellen moeten verhuren aan De Lijn. En die wil de eigen onderhoudsploegen en -hangars blijven gebruiken.

    “Dus zijn we geëvolueerd naar een huur op lange termijn”, zegt waarnemend directeur Roger Kesteloot. “Bekijk het zoals een huis. De huurder staat in voor het kleine onderhoud, de eigenaar voor de grotere klussen. Nu moeten we de verdeling tussen beide nog afspreken.”

    JVB

    24-11-2009 om 22:31 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche ramt tegen paal op Ekersesteenweg

    Bron : GVA

    porsche aangetikt door seat ramt tegen paal 

    17/11 Aan de Ekersesteenweg belandde maandagavond even na 19u een Porsche tegen een verlichtingspaal. Volgens getuigen vertraagde de Porsche en werd de wagen langs achter even aangetikt door een Seat.

    De chauffeur van de Porsche verloor de controle over zijn stuur en smakte tegen een verlichtingspaal. Hij werd door de brandweer bevrijd en zwaargewond, maar niet in levensgevaar, naar het ziekenhuis gebracht.

    De twee inzittenden van de Seat werden meegenomen voor een ademtest en verder verhoor. Om de hulpdiensten hun werk te laten doen, bleef de Ekersesteenweg even afgesloten.

     

    24-11-2009 om 22:21 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken aan waterleiding in de Karel Seclefstraat en in de Onze-Lieve-Vrouwestraat

    EKEREN - De Antwerpse WaterWerken (AWW) gaat loodsaneringen uitvoeren in de Karel Seclefstraat en in de Onze-Lieve-Vrouwestraat, dit aan beide kanten van deze straten. Er wordt gewerkt van 27 november tot 31 december.

     (env) Bron : Nieuwsblad

    24-11-2009 om 22:10 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    19-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW verdwijnt volledig in het decor

    Bron : GVA

    09/11 Twee mannen kwamen zaterdagavond met de schrik vrij bij een spectaculair ongeval op de A12. De mannen reden met hun BMW richting Nederland.

    Ze namen de uitrit in Ekeren en daar liep het mis. De wagen knalde in een bocht tegen een verlichtingspaal en belandde op zijn zijkant in de bosjes. De auto was van op de snelweg amper nog zichtbaar.

    De hulpdiensten rukten meteen uit. De BMW was rijp voor de schroot, maar de twee inzittenden kropen ongedeerd uit het wrak.

    19-11-2009 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standbeeld Leopold II beklad

    Bron : GVA

    standbeeld leopold ii beklad 

    12/11 Het standbeeld van Koning Leopold II aan de Sint-Lambertuskerk werd het afgelopen weekend met rode verf beklad.

    Deze keer kreeg hij rode handen. Het is al de tweede keer dat het standbeeld door vandalen beschadigd wordt. Het districtsbestuur en de stad Antwerpen doen er alles aan om het beeld snel weer proper te krijgen.

    Ronny Kruyniers (sp.a): “Ik keur dit zeker niet goed, de reinigingskosten zijn immers ten koste van de belastingbetaler.”

    19-11-2009 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.200 leerlingen fietsen educatieve route in

     

    Jonge fietsers leren wat te doen in verschillende verkeerssituaties

    EKEREN - Tweehonderd schoolkinderen hebben gisteren de nieuwe verkeerseducatieve route (VERO) in het centrum van Ekeren ingefietst. Op die route krijgen ze uitleg over alle mogelijke problemen en situaties waarmee ze op hun fietstocht te maken zouden kunnen krijgen.

    De verkeerseducatieve route bestaat uit twee delen. 'Voor de jonge fietsertjes staan op elf plaatsen in ons district bordjes met een tekening en informatie over de verkeerssituatie', zegt Machteld De Schutter van het Verkeersplatform. 'Zo leren ze hoe ze de situatie moeten aanpakken. Ze leren meer bepaald hoe ze een rotonde moeten oprijden, hoe ze op een druk kruispunt moeten afslaan, hoe ze een hindernis op de rijbaan moeten passeren en nog veel meer praktische zaken voor als ze onderweg zijn met de fiets. Voor jonge voetgangertjes werden educatieve tekeningen gemaakt waarmee de leerkracht eerst in de klas aan de slag gaat.' Bij de VERO gaat het niet over een verkeerspark, zoals in het Rivierenhof, waar verkeerssituaties worden nagebootst, maar om verkeersopvoeding in het echte verkeer. De route werd ontworpen voor leerlingen en leerkrachten van het vijfde en zesde leerjaar.

    'De verkeerseducatieve route zal gebruikt worden door de Ekerse scholen bij de verkeersopvoeding van de leerlingen, maar we hebben ook al ouders gezien die bij de borden halt houden en hun kinderen op de verkeerssituatie wijzen', vertelt Machteld De Schutter nog.

    Schepen voor Onderwijs Robert Voorhamme (SP.A) kwam de initiatiefnemers feliciteren. 'Op het gebied van verkeersveiligheid vanuit de scholen is het district Ekeren de absolute voorbeeldleerling van de stad Antwerpen. Ik hoop op navolging in de andere Antwerpse districten', zegt de schepen.

    De tekeningen werden gemaakt door stadstekenaar Swa Dielen. Hij baseerde zich op de fietsvaardigheidstest van Jan Pauwels, professor bewegingsleer van de KULeuven, maar vertaalde de tekeningen naar reële situaties in Ekeren. 'In onze beleidsnota hebben we bij het begin van deze legislatuur veel aandacht gehad voor verkeerseducatie. De verkeerseducatieve route is samen met de schoolroutekaart en de jaarlijkse oefening rond de dode hoek een van de realisaties', zegt districtsschepen Koen Palinckx (CD&V).

    De VERO is een initiatief van het Ekers Verkeersplatform, dat werd uitgewerkt samen met de lokale politie en het district Ekeren. Het verkeersboetefonds van de stad Antwerpen zorgde voor een financiële toelage.

     Nicole Verstrepen

    Bron Nieuwsblad

    04-11-2009 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    03-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeugdcentrum krijgt twee repetitielokalen

    De verouderde gebouwen van de jeugddienst aan de Veltwijcklaan worden grondig gerenoveerd. Over twee jaar moet er een volwaardig jeugdcentrum zijn.

    Een architectenteam kreeg de opdracht om de gebouwen van de vroegere rijkswachtkazerne in de Veltwijcklaan om te vormen tot een moderne en goed uitgeruste jeugddienst. Bedoeling is om een open huis te zijn waar jongeren terechtkunnen voor ontmoeting, vorming, spel, creativiteit, informatie en inspraak.

    De stad Antwerpen (90%) en het district (10%) hebben er de nodige middelen voor vrijgemaakt. “Wij streven ernaar om in ieder district één volwaardig jeugdcentrum te hebben”, zegt Leen Verbist, Antwerps schepen van Jeugd.

    Grondige renovatie

    Tegen eind juni volgend jaar moet de renovatie van de voormalige conciërgewoning achter de rug zijn. Tijdens de zomervakantie van 2010 worden de renovatiewerken onderbroken en is de basiswerking verzekerd. Eind september is dan het voormalig politiekantoor aan de beurt. Dat moet in december 2011 afgewerkt zijn.

    “Het gerenoveerde gebouw krijgt voor het eerst ook twee volwaardige repetitieruimtes voor opkomende muziekgroepjes, half verzonken in de grond. Ook de tuin en binnenspeelplaats worden volledig aangepakt”, verklapt Sabine Coenen, schepen van Jeugd van het district Ekeren.

    Beide gebouwen krijgen een totale restauratie met een nieuw dak, buitenschrijnwerk, sanitair, elektriciteit en binnenafwerking en een lift in de voorbouw. Veel aandacht wordt besteed aan energiebesparende maatregelen en een goede toegankelijkheid voor personen met een fysieke handicap.

    ANSC

    Jeugddienst, Veltwijcklaan 19, 03-541.13.78, jeugdconsulent: Ilse De Naeyer, jeugddienst.ekeren@stad.antwerpen.be

    03-11-2009 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kruispunten Leugenberg

    Een delegatie van CD&V Ekeren besprak vorige week enkele dossiers op het kabinet van minister Crevits, waaronder de onveilige kruispunten op de Leugenberg. Een volledige aanpak van de Leugenberg kan voorlopig niet, maar de minister zal bekijken welke dringende maatregelen kunnen genomen worden.

    02-11-2009 om 14:10 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze-Lieve-Vrouw van Lourdesinstituut vreest nieuwbouw

    Het Onze-Lieve-Vrouw van Lourdesinstituut in Ekeren verzet zich tegen een gepland nieuwbouwproject op het Kristus-Koningplein. Eind oktober voert het actie.

    Voor de heraanleg van het Kristus- Koningplein in Ekeren wil het district een soort 'vierde wand' maken. Op het stuk grond tussen de Jozef De Weerdtstraat en de Alfons Jeurissenstraat staat een nieuwbouwproject gepland, met onder andere een politiebureau en ruimte voor een commerciele invulling.

    Het Onze-Lieve-Vrouw van Lourdesinstituut grenst nu aan het plein, en ziet het nieuwe gebouw niet zitten. "Zo'n blok zal voor ons heel veel licht wegnemen", zegt Loewie Delvou, directeur van de lagere school. "Wij juichen toe dat het plein wordt heraangelegd, want het is nu waarschijnlijk een van de lelijkste pleinen van Vlaanderen. Maar we willen niet dat er voor onze school een gebouw komt."

    De lagere school en een paar kleuterklassen zitten nu een jaar of tien in het gerenoveerde schoolgebouw. "Het is mede dankzij de school dat het plein opnieuw is gaan leven omdat er veel ouders en grootouders komen", vindt Hugo Peeters, directeur van de kleuterschool. "Kinderen hebben zon, licht en ruimte nodig"

    Het stuk grond van 800 vierkante meter staat nu te koop bij Vespa. De minimumprijs is vastgesteld op 750.000 euro. Op 20 november moeten de biedingen binnen zijn.

    Witte en zwarte ballonnen

    De directie start binnenkort met een handtekeningenactie tegen de nieuwbouw. Op 30 oktober wordt de petitie gelanceerd met een actie op het stuk grond voor de school. "We zullen witte en zwarte ballonnen oplaten. De witte staan voor het licht, de zwarte voor schaduw."

    Districtsschepen van Openbare Werken Christophe Thomas (Open Vld) is verbaasd. "Ik begrijp dat de schooldirectie bezorgd is. Maar volgens mij is er een misverstand over hoe het nieuwe gebouw eruit gaat zien. Op de maquette staat een indicatie van de nieuwbouw, maar dat is helemaal geen definitief ontwerp."

    Toch bevestigt Christophe Thomas wel dat het nieuwe pand ongeveer even hoog zal worden als de school en de andere gebouwen van het plein. Een precieze datum voor de heraanleg van het plein is er voorlopig nog niet.

    Maaike FLOOR

    Bron GVA

     

    02-11-2009 om 14:02 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tien baasjes van honden op de bon

    Bij een controle zondag 25 oktober hebben tien hondenbaasjes een boete gekregen omdat hun viervoeters niet aan de leiband liepen en ze geen poepzakjes bij zich hadden.

    De actie werd voor de tweede keer dit jaar gehouden. Twee politiepatrouilles controleerden 52 honden over het hele grondgebied Ekeren en de aanpalende wijken Schoonbroek, Edison en Rozemaai.

    Hondeneigenaars die niet in orde waren, riskeren een boete tot 250 euro. Wie wel de regels volgde, kreeg hondenpoepzakjes van de stad.

    Bron GVA

    02-11-2009 om 13:53 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)


    GROEN WERKT VOOR IEDEREEN!

    GROEN! EKEREN

    Promoot jouw pagina ook


    Categorieën

    Inhoud blog
  • N-VA gaat in zee met sp.a en Open Vld in Ekeren
  • N-VA laat CD&V vallen
  • Subsidie voor Ekeren Winkeldorp
  • Woonzorgcentrum Sint-Vincentius start tweede fase nieuwbouwproject
  • Digitale infoborden werken niet
  • Herinrichting speelterrein Schoutlaan
  • Nieuwe geluidsschermen langs A12
  • Feestbussen rijden gratis tijdens oudejaar
  • Buurtcomité Oude Landen Spoor Ekeren haalt slag thuis: ondertunneling spoorlijn ligt plots op tafel
  • Speed pedelec botst met wagen van dronken bestuurder
  • Voetganger die bus wil halen wordt aangereden door auto
  • Huizen ontruimd voor gaslek in Ekeren
  • Mandaten districtsraad Ekeren vanaf 1 januari
  • Bewoners Maria Theresialei tekenen bezwaar aan tegen polderbelasting
  • Bouwaanvraag zorgt voor ongerustheid

    Klik hierboven om deze Blog via

    Facebook te volgen.

    Blijf op de hoogte!


    Speciaal Oosterweeldossiers en informatie
  • De Standaard : Oosterweeldossier
  • GVA : Oosterweeldossier
  • Radio Centraal : Oosterweeldossier
  • Straten Generaal
  • HLN (traag)
  • BAM
  • Ademloos
  • De Lloyd (Bedrijven)
  • ATV
  • Stad Antwerpen : vul een trefwoord in : Oosterweel

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Meer dan 225.000 websites (Start.be)


    Mijn favorieten
  • go2.be
  • Linknet
  • DE RAASKALDERIJ
  • Genoeg - Consuminderen
  • Netwerk Bewust Verbruiken
  • Stampmedia
  • Wouter zingt

    ACTUELE LINKS EKEREN
  • Werken in Ekeren?
  • Uitgevoerde Werken
  • Lopende Werken
  • Geplande werken
  • UITBREIDING SPOREN IN EKEREN MEER GOEDERENVERKEER
  • Subsidies

     


    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Blog als favoriet !

    Hoofdpunten blog blogtips
  • Mededeling

    GROEN EKEREN

    Promoot jouw pagina ook
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    miekemot
    www.bloggen.be/miekemo
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • toplijsten
  • 2link


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs