Google GROENE GUIDO
Zoeken in blog

Groene links
  • Groen! Ekeren
  • Groen! Nationaal
  • Groen! Antwerpen
  • Facebook Groen Ekeren
  • Groen Ekeren
  • Jong Groen
  • Lets Antwerpen
  • Denktank Oikos
  • EVA Centrum Ekeren
  • Transitie Ekeren
    Sociaal Liberale Partij
  • Geert Lambert
  • SLP
  • ONZE BIBACTIE
  • MIJN NETLOG
  • De Wereld Morgen
  • Els Van Weert
  • Rechtvaardigheidsindex
    WONEN
  • Ruimtelijke ordening Vlaanderen
  • Renovatiepremie en andere premies
  • MER Vlaanderen
  • Energiesparen (premies)
  • EKEREN
  • District Ekeren
  • Jeugdraad Ekeren
  • Ekeren in WO 2
  • Foto's en geschiedenis Ekeren
  • Ekeren in het nieuws
  • LENORA : Leefbare Noordrand
  • Jozef De Weerdtstraat
  • Red onze Akkers (Hoekakker en Puihoek)
  • DIVERSE LINKS
  • bloggen.be
  • Petrolfront petitie
  • Oosterweel: dossier GVA
  • Politiek
  • Ademloos
  • LENORA : Leefbare Noordrand
  • Straten Generaal
  • Ringland
  • SLP op Youtube
  • Gruunrant
    Archief per maand
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Misschien wordt het tijd om radicaal voor je eigen mening te gaan...
    Gastenboek
  • hallo
  • Niemand
  • Niemand
  • het laatste hoofdstuk
  • Klop klop een bezoekje groenekeren

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Laatste commentaren
  • Idiote verkeersremmers (Guido)
        op Snelheidsremmers voor de Jaak Van Haesendonckstraat
  • Heraanleg fietspad Leugenbergbrug (Eddy Moscato)
        op Afbraak brug Leugenberg ‘niet toepasbaar’
  • spoorweg (Nik)
        op Groen voert actie voor fietstunnel aan Weerstandersstraat
  • Kloosterstraat-catastrofe in het vooruitzicht (M Piessens)
        op Kloosterstraat Module 10
  • Kortzichtig (M Piessens)
        op Binnenkort tolvrij naar buurdorpen in het Waasland?
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kate_1977
    www.bloggen.be/kate_19
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Blog als favoriet !
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    patrickzelzate
    www.bloggen.be/patrick
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    GROENE GUIDO
    EKEREN BOUWT AAN DE TOEKOMST : GROEN! WAAKT

    30-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aanvullende richtlijnen plan-MER Oosterweel‏

    Beste,

    Vandaag worden op www.mervlaanderen.be de aanvullende richtlijnen en de trechteringsnota van de plan-MER Oosterweelverbinding publiek gemaakt. U vindt deze door links bovenaan te klikken op ‘dossierdatabank’ ; dossiernummer PL0111 invullen; klikken op ‘meer info’, bij de opmerkingen staat de link naar de aanvullende richtlijnen en de trechteringsnota.

    Deze middag zal de dienst Mer hierover ook een persbericht rondsturen.

     

    Wij willen u danken voor uw waardevolle input.

     

    Met vriendelijke groet,

     

     

     

    David Stevens
    Proces- en kwaliteitsbeheerder

     

    Team Infrastructuur

     

     

    Vlaamse overheid - Departement LNE
    Afdeling Milieu-, Natuur- en Energiebeleid

    Dienst Milieueffectrapportagebeheer
    Koning Albert II-laan 20 bus 8 - 1000 Brussel
    T 02 553 83 03  –  F 02 553 80 75
    www.mervlaanderen.be - http://www.lne.be/disclaimer

    Schrijf u in op de nieuwsbrief van de dienst Mer.

    30-07-2012 om 15:01 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    28-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inbraak in warenhuis

    Vannacht, om 3.40 uur, kwam bij de politie de melding binnen dat het inbraakalarm in werking was van warenhuis Carrefour, Ekerse Steenweg 4.

    Ter plaatse bleek dat een glazen toegangsdeur was stukgeslagen. In de winkel zelf lagen aan een aparte stand ter hoogte van de kassa’s sigaretten op de grond. Later bleek dat enkel aan die stand zaken waren gestolen. Het gaat om een aantal flessen sterke drank en een hoeveelheid sigaretten.

    De politie is met een onderzoek gestart. In de winkel werden mogelijk bruikbare camerabeelden gemaakt die belangrijk kunnen zijn voor dat onderzoek.

    28-07-2012 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cafetaria Schindebad staat al half jaar leeg
    Bron : DE POLDER
    geschreven door De Polder | jul 26, 2012 |

    Een half jaar geleden ging de uitbater van de cafetaria van het vernieuwde Ekerse Schindebad failliet en sindsdien bleef de cafetaria gesloten. Chris Luyckx, Vlaams Belang districtsraadslid, vraagt een snelle oplossing zodat ouders die hun kinderen naar de zwemschool brengen niet langer meer in een lege ruimte moeten wachten. Volgens districtsburgemeester Ronny Kruyniers (SP.A) loop er een procedure om een nieuwe concessionaris te vinden. Die procedure wordt op 24 augustus afgesloten.

    De vorige concessiehouder in de cafetaria van het Ekerse Schindebad hield het nauwelijks anderhalf jaar vol en nu is de cafetaria nog altijd gesloten. Bezoekers aan het zwembad dienen er nu hun tijd zeer oncomfortabel door te brengen in een lege ruimte vanwaar zij de zwemmers nauwelijks kunnen zien en waar zelfs nauwelijks stoelen staan. ,,Versnaperingen of drank bestellen is vanzelfsprekend onmogelijk. Tijdens zwemtornooien van kinderen, met traditioneel veel toeschouwers, dienen bezoekers zich te behelpen met zelf meegebrachte drank en enkele bijeengezochte stoelen. Naar verluidt zou geen uitbater gevonden worden omdat de concessievergoeding onrealistisch hoog ligt. In afwachting moeten er zeker maatregelen komen om bezoekers op een comfortabele wijze te ontvangen’’ zegt Chris Luyckx.

    Tijdelijke maatregelen

    ,,Als districtsbestuur zijn we niet bevoegd in deze materie’’ zegt districtsburgemeester Ronny Kruyniers. ,,Bij AG Vespa heb ik vernomen dat de concessie voor de cafetaria werd open verklaard en er al drie kandidaten zijn. De biedingsdatum voor de concessie loopt nog tot 24 augustus en daarna moeten we noch wachten op de toewijzing. Bovendien zijn al maatregelen genomen om bezoekers op te vangen. Verantwoordelijken van de zwemschool openen de deuren van de cafetaria zodat ouders de mogelijkheid hebben aan het raam hun kinderen te volgen. Stoelen die in de vergaderruimte staan worden dan ook ter beschikking gesteld van bezoekers en aan de drankautomaat in de inkomhal kunnen bezoekers een drankje kopen’’.


    28-07-2012 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    27-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nutswerken in Ekeren

    In Ekeren zullen volgende nutswerken plaatsvinden:

    BVBA Verbruggen

    • zal in Klein Heiken, in opdracht van stad en district, herstellingswerken uitvoeren aan de verkeersplateau's op de kruispunten met de Veldstraat en de Bredestraat. Van 6 tot en met 17 augustus wordt het kruispunt met de Veldstraat aangepakt, van 20 tot en met 31 augustus dit met de Bredestraat.
      Gedurende gans deze periode is er in Klein Heiken géén doorgaand verkeer mogelijk; een omleiding is voorzien.

    Het Agentschap voor Wegen en Verkeer

    • zal werken laten uitvoeren op de autostrade E19; hiervoor zal onder de brug over de Kapelsesteenweg in beide richtingen telkens één rijstrook ingenomen worden als werfzone; deze werken zullen duren vanaf woensdag 8 augustus, 19u00, tot ongeveer vrijdag 10 augustus, 6u00.

    De Antwerpse Waterwerken

    • zal in de Jozef Ickxstraat werken laten uitvoeren over de volledige lengte van de straat, in beide voetpaden, voor de uitbreiding van haar net; deze werken zullen duren van 13 t.e.m. 31 augustus.

    Eandis en Belgacom

    • zullen aan de Kapelsesteenweg ter hoogte van de huisnummers 489-493, werken uitvoeren ter uitbreiding van hun net; deze werken zullen duren van 7 tot 31 augustus.

    27-07-2012 om 23:47 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werken in het Klein Heiken
    • DINSDAG 24 JULI 2012, 14U58
    • IN VERKEER
    • AUTEUR:NICOLE VERSTREPEN
    • Bron : nieuwsblad


    • EKEREN - De stad Antwerpen start op 6 augustus met de heraanleg van het kruispunt van het Klein Heiken en de Veldstraat. Nadien wordt het kruispunt met de Bredestraat aangepakt.

      De heraanleg van het kruispunt met de Veldstraat duurt tot 17 augustus. De heraanleg zelf neemt vijf dagen in beslag. De rest van de dagen zal het kruispunt moeten uitharden.

      Van 20 tot en met 31 augustus volgt dan het kruispunt met de Bredestraat.

      De kruispunten worden tijdens de werken volledig afgesloten.

      Het verkeer wordt telkens omgeleid via Antwerpsesteenweg-Hoevensebaan-Molenstraat-Leugenberg (in beide richtingen).

    27-07-2012 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    26-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Straatcriminelen veroorzaken onrust
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    • DONDERDAG 26 JULI 2012, 03U00
    • AUTEUR:VDAA
    • bron : nieuwsblad


    • EKEREN - De Antwerpse politie spoort een bende straatcriminelen op die al enkele weken onrust veroorzaakt in Ekeren.

      De bende lijkt het vooral op de handtas van bejaarden te hebben gemunt. De straatrovers slaan opvallend vaak toe op de grens van het district Ekeren en de Antwerpse wijk Rozemaai, een buurt waar nogal wat probleemjongeren wonen. Zaterdagavond probeerden twee jongens een bejaarde vrouw (84) en haar man (85) te beroven van hun handtas. De jongeren trokken uit alle macht aan de handtas, waardoor het koppel ten van kwam. De dame brak haar pols, de man liep schaafwonden op in zijn aangezicht. De overval gebeurde ter hoogte van het Ekers Hof, waar het koppel ook klant is.

      Op exact dezelfde plaats werd een week eerder een 80-jarige vrouw overvallen. En in de buurt van de Leugenberg werd ook een oudere dame beroofd. ‘De mensen zijn bang’, klinkt het bij het Ekers Hof. ‘De bende van Rozemaai is weer actief. En ze slaan toe op klaarlichte dag. En het gaat om heel jonge daders.’

      Enkele maanden geleden kreeg de uitbaatster van krantenwinkel 't Gazetje, aan de Eduard Van Benedenstraat, overvallers over de vloer die haar te lijf wilden gaan met een machete. Gisteren kreeg ze opnieuw gangsters over de vloer. Dit keer kreeg ze een vuurwapen tegen haar slaap gezet. De moegetergde krantenverkoopster heeft haar zaak voor onbepaalde tijd gesloten. ‘We onderzoeken de zaak’, zegt politiewoordvoerder Fons Bastiaenssens.

    26-07-2012 om 23:59 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is het 'onze' of 'den' Erwin?

    Is het de warmte of kunnen ook de politici nog moeilijk volgen? Vlaams Parlementslid Mieke Vogels (Groen) gaf gisteren een persconferentie over het woonbeleid. Haar punt was dat er in de stad te weinig sociale woningen zijn gebouwd.

    Het was ooit anders, herinnerde Vogels zich.

    "Tijdens de vorige legislatuur werden wel veel sociale woningen gebouwd", zei Vogels. "Het beleid was toen in handen van onze Erwin."

    Terwijl Vogels het zei, viel haar frank.

    Erwin Pairon is sinds kort niet meer 'onze Erwin'. Hij zal als onafhankelijke kandidaat op de stadslijst sp.a-CD&V staan. Vogels probeerde nog snel de meubelen te redden.

    "Laten we den Erwin zeggen", lachte ze.

    Dat het voor doorgewinterde politici ook allemaal niet meer zo duidelijk is wie nu voor welke ploeg speelt, valt te begrijpen. Er zijn de afgelopen weken wel wat truitjes gewisseld.

    Op de derde stek van de Open Vld-lijst in Antwerpen staat Karin Heremans, directrice van het Atheneum van Antwerpen. Zij was tot en met de jongste 1 mei-stoet nog een overtuigd lid van sp.a.

    Om het nog moeilijker te maken, staat barones Antoinette Pecher (85) dan weer op de lijst van sp.a-CD&V. Zij is in Antwerpen een lid van de steeds zeldzamere groep met een lange stamboom bij de liberalen.

    Een andere telg uit de liberale familie, Kristof Bossuyt, prijkt dan weer op de N-VAlijst.

    In dat lijstje van overstappers mogen we natuurlijk schepen Ludo Van Campenhout, van Open Vld naar onafhankelijke tot Vlaams nationalist, niet vergeten.

    Het is al een wonder dat sommigen nog zelf weten bij welke partij ze eigenlijk zitten.

    © 2012 Concentra

    26-07-2012 om 13:43 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten nog steeds op petanquebaan

    SENIOREN MOETEN PLAATS RUIMEN OP NIEUWE SPEELTUIN

    Enkele trouwe petanquespelers in Sint-Mariaburg (Ekeren) zijn een actie begonnen met slogans, plakkaten en een houten bord in de vorm van een ooievaar: "Wij verwachten onze petanquebaan". De senioren komen normaal wekelijks samen op hun oude getrouwe baan die onlangs plaats moest ruimen voor een nieuwe speeltuin. "Ons werd een nieuwe baan beloofd, maar daar wachten we nog steeds op."

    Tijdens de opening van de nieuwe speeltuin werd de aandacht toch vooral getrokken door de senioren die hun ongenoegen kracht bijzetten met het bord van een ooievaar. Een klassiek beeld langs de gewestwegen voor de huizen van jonge gezinnen die een nieuwe telg verwachten. De senioren uit Sint-Mariaburg bij Ekeren hebben dat symbool dan ook gebruikt voor hun eigen 'verwachting'. Met de aanleg van de nieuwe speeltuin op het Van De Weyngaertplein verdween hun petanquebaan en samenhangend wekelijks speeluurtje. "We wilden eigenlijk vooral de politici plagen met onze borden, maar we verwachten ook onze baan." Hoewel het een typische Belgische zomer lijkt te worden, wanen de petanquende senioren zich af en toe in de Franse Provence als ze hun petanqueballen bovenhalen. Als waren het echte Fransozen spelen ze wekelijks hun spelletje 'jeu-de-boules' als volleerden, inclusief professioneel magneetje om de ballen op te rapen. "Nadat er een jaar of vijf geleden hier een baan werd aangelegd is dit onze vast stek geworden met een man of tien. We komen elke maandag samen om 14 uur, behalve in de winter", vertelt François Janssens die aan het plein het parochiezaaltje openhoudt en zelf wekelijks meespeelt.

    Helling

    Dat de petanquebaan moest wijken voor een nieuwe speeltuin, is niet het probleem voor de senioren. Op het grindpad dat de oude baan deed verdwijnen zou de nieuwe baan komen, maar volgens de aannemer is dat niet mogelijk aangezien die met een afwaterende helling is aangelegd. Volgens Districtsschepen Sabine Coene (N-VA) zal de petanquebaan er zeker komen, maar moest de speeltuin openen voor de zomervakantie. "Ik begrijp niet wat er is misgelopen. In het concept van de ontwerper was wel degelijk een petanquebaan getekend, maar nu blijkt ze vergeten te zijn. Ik laat dit onderzoeken. Misschien zijn we te haastig geweest: we wilden de speeltuin per se nog voor het bouwverlof af krijgen. Ik beloof dat hier binnenkort opnieuw kan petanque worden gespeeld. Het was wel degelijk de bedoeling om hier een nieuwe baan te laten aanleggen. Er is plaats genoeg. Na het bouwverlof moet dat zo snel mogelijk in orde worden gebracht." Om hun sportieve lusten toch nog te kunnen waarmaken zijn de jeu-de-boulesfanaten verhuisd richting de gemeente Brasschaat. Aan het dienstencentrum Antverpia gooien ze nu wekelijks hun balletje. Hoewel het in afstand slechts enkele straten is - omgerekend 700 meter is tussen de twee petanquevelden - willen de sportieve senioren hun eigen veldje toch terug. "Het gaat hem om het principe. De baan is niet ver weg, maar ligt net in Brasschaat en wij zijn van Ekeren", lacht Janssens.

    © 2012 De Persgroep Publishing

    26-07-2012 om 13:40 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groen pleit voor 4000 extra sociale woningen

    Om de wachtlijst van 22.386 kandidaat-huurders te verkleinen, moeten er in Antwerpen 4000 extra sociale woningen komen. Daarom moet er volgens Groen in elk district tien procent sociale woningbouw zijn.

    0 0 Groen verwacht niet dat met het huidige Vlaamse en stedelijke beleid de wachtlijst in Antwerpen snel zal afnemen. Door de stijgende huurprijzen zal de wachttijd alleen maar toenemen.

    "Het aantal kandidaat-huurders voor een sociale woning steeg de afgelopen twee jaar met twaalf procent", zegt Vlaams parlementslid Mieke Vogels (Groen). "Om al deze Antwerpenaars een sociale woning te bezorgen, hebben we bijna twee keer zoveel sociale woningen nodig als vandaag. Alleen stijgt het aantal sociale woningen in Antwerpen amper. Sinds 2007 realiseerde de sociale huisvestingsmaatschappij Woonhaven 170 nieuwbouwwoningen.

    Dat is een gemiddelde van 34 sociale woningen per jaar. Aan dat tempo duurt het nog 356 jaar voordat de wachtlijst is weggewerkt."

    Groen heeft nu enkele voorstellen klaar om het aantal sociale woningen in Antwerpen op te trekken en zo de wachtlijsten weg te werken.

    De volgende legislatuur moeten er 4000 sociale woningen worden gebouwd.

    Volgens Groen-lijsttrekster Meyrem Almaci is er nog voldoende ruimte in Antwerpen. Daarbij kijkt ze vooral naar de districten en de 20steeeuwse wijken.

    "We hanteren het criterium uit het Vlaamse grond- en pandenbeleid", zegt Almaci. "Gemeenten waar minder dan tien procent sociale woningbouw is, moeten bijbouwen. In Antwerpen zien we ook grote verschillen tussen de districten. In de districten Antwerpen en Hoboken is er 17,9 procent sociale woningbouw.

    In Ekeren is dat slechts 0,6 procent.

    Dat hoeft echt niet ten koste te gaan van open ruimte."

    Kritiek op Vlaams beleid

    Groen neemt ook het Vlaamse woonbeleid onder vuur. Het gronden pandenbeleid moet volgens Vogels worden opgedoekt. "Ook de Vlaamse financiering van de nieuwe sociale woningen zit fout", zegt Vogels.

    "Bijna één op de vier gezinnen die op een wachtlijst staat voor een sociale woning in Vlaanderen, woont in Antwerpen.

    Toch was in de periode 2009- 2012 slechts 2,3 procent van alle middelen voor nieuwe sociale woningen in Vlaanderen bestemd voor Antwerpen.

    Dat klopt niet. De verdeling van het geld zou beter gebaseerd moeten zijn op de noden. Antwerpen zou dus 25 procent van de middelen voor sociale huisvesting moeten krijgen."

    Aandeel sociale woningen per district

    l lAntwerpen: 17,9 procent l lBerchem: 5,5 procent l l Berendrecht, Zandvliet, Lillo: 9,8 procent l l Borgerhout: 7 procent l l Deurne: 4,5 procent l l Ekeren: 0,6 procent l l Hoboken: 10,9 procent l l Merksem: 2,8 procent l l Wilrijk: 5,6 procent l l Stad Antwerpen: 10,4 procent

    © 2012 Concentra

    26-07-2012 om 13:35 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betreft: voorbereidingen renovatie Hof de Bist

    Aan de buurtbewoners van de wijk rond park Hof de Bist

    uw bericht van uw kenmerk ons kenmerk datum

    DR/12/122 24 juli 2012


    Betreft: voorbereidingen renovatie Hof de Bist

    Beste buurtbewoner,

    Vanaf september 2012 beginnen de renovatiewerken in Hof de Bist.

    U vernam al dat in juni 2012 de stad Antwerpen het huurcontract van de conciërgewoning van kasteel Hof de Bist beëindigde. Het ontruimen van het gebouw is de eerste voorbereidende stap van deze renovatie van het kasteel en de herbestemming ervan tot cultuurcentrum.

    In augustus 2012 zijn er eerst nog een hele reeks culturele activiteiten in het park gepland waarbij het kasteel als backstage gebruikt wordt. Het gaat om de vier edities van Muziek in de Wijk op 1, 8, 15 en 22 augustus (alle info op www.zomervanantwerpen.be), het muziekfestival Cirque@taque op 11 augustus (www.cirqueat.be) en Ekeren Zingt op 31 augustus (www.ekerenzingt.be).

    Na deze activiteitenmaand starten in september 2012 de eerste opruim- en afbraakwerken in het kasteel. We doen dit werk voorzichtig met de nodige aandacht voor de historische en architecturale kwaliteit van dit negentiende-eeuwse gebouw. Voor, tijdens en na de werken zullen de historische elementen van het kasteel door de dienst Monumentenzorg van de Stad Antwerpen nauwkeurig gedocumenteerd worden. De renovatie gaat verder dan verfraaiingswerken: het gebouw wordt omgevormd tot nieuwe uitvalsbasis voorcultuurcentrum Ekeren met ontvangst- en kantoorruimte, een kleine zaal en eententoonstellingszolder. Tegelijk installeren we een personenlift in het gebouw zodat Hof DeBist meteen ook voldoet aan alle hedendaagse eisen qua toegankelijkheid.

    We verwachten dat de werken eind 2013 afgerond zullen zijn. Daarna wordt het kasteel dethuishaven van het cultuurcentrum Ekeren (nu nog gehuisvest in een huurpand in deKloosterstraat) dat er in samenwerking met de gekende partners kleinschalige concerten,tentoonstellingen en andere culturele activiteiten zal organiseren.

    Wij wensen u alvast een prettige culturele zomer toe in het park en kijken samen met u uit naar de opening van een mooi gerenoveerd Kasteel Hof de Bist. Met vragen en opmerkingenkan u ondertussen terecht bij ccekeren@stad.antwerpen.be.

    Met vriendelijke groeten,

    Karin NauwelaertsDistrictssecretaris
    Ronny Kruyniers voorzitter districtsraad
    Philip Heylen schepen voor cultuur en toerisme

    26-07-2012 om 13:32 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    23-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hevige regenval veroorzaak wateroverlast in het Antwerpse
    Bron : Nieuwsblad
    • VRIJDAG 20 JULI 2012, 18U41
    • BELGA
    • AUTEUR:LEJ


    • MERKSEM/EKEREN/SCHOTEN - Een korte maar intense regenbui heeft vrijdagnamiddag wateroverlast veroorzaakt op verschillende plaatsen ten noordoosten van Antwerpen. Onder meer vanuit Schoten en de Antwerpse districten Merksem en Ekeren kreeg de brandweer tientallen oproepen voor ondergelopen kelders en straten.

      Vooral voor de bewoners van Ekerenzorgde de plensbui voor heel wat hinder. De Ekersesteenweg (N114), een belangrijke invalsweg, was een tijdlang volledig afgesloten. Ook de Veltwijcklaan stond even blank. In Merksem situeerden de problemen zich voornamelijk rond de Bredabaan. Daar kon het verkeer echter wel nog door. In totaal kreeg de brandweer van Antwerpen ruim 35 oproepen te verwerken.

      Wat verderop in Schoten moest de Metropoolstraat, naast het Albertkanaal, zowat een uur lang worden afgesloten. Dat was echter op een locatie waar weinig bewoning is, zodat vooral doorgaand verkeer er hinder van ondervond. De Schotense brandweer kreeg ook een tiental oproepen voor problemen met ondergelopen kelders en verstopte rioolputjes.

    23-07-2012 om 22:11 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    20-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huwen tussen vuilnis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bron : geschreven door De Polder | jul 14, 2012 | 0  

    De Ekerse districtsburgemeester Ronny Kruyniers (SP.A) is woedend. Reden is dat bruidsparen, en hun familie, een hoop vuilnis moeten aanschouwen voordat ze het districtshuis in kunnen. Dat was zaterdag voor de zoveelste maal weer het geval. “Voor huwelijken ben ik altijd een half uur vooraf op het districtshuis. Geregeld moet er dan nog snel vuilnis worden opgeruimd dat door hangjongeren wordt achtergelaten op de binnenplaats van het districtshuis. Nu lagen er meer dan twintig lege bierblikjes met daar rond restanten van verschillende verpakkingen. Voor mij is de maat vol. Ik ruim niet meer zelf op. De conciërge is van begin dit jaar met pensioen en zal niet vervangen worden. Geen geld en geen personeel zijn de uitleg van de stad. De stad doet veel inspanningen om haar uitstraling te verbeteren. Dat ze dan maar eerst in Ekeren beginnen. Ik ben beschaamd om als burgemeester huwelijksparen te ontvangen die eerst een vuilnisbelt moeten trotseren’’.

    20-07-2012 om 11:14 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie mannen beroven 80-jarige vrouw


      EKEREN - Een 80-jarige vrouw werd zondagmiddag het slachtoffer van drie handtasdieven. In het Groot Hagelkruis kon één van de dieven de handtas van de vrouw bemachtigen, waarna ze alle drie wegliepen in de richting van de Steenstraat en het Klein Hagelkruis. De vrouw raakte niet gewond.
    • Bron : Nieuwsblad - DINSDAG 17 JULI 2012, 03U00
    • AUTEUR:DBW

    20-07-2012 om 11:11 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    12-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Advies betreffende R11 en R11bis
    ADVIESRAAD VOOR DUURZAME ONTWIKKELING EN MILIEU  ANTWERPEN  
    Adviesraad voor Duurzame Ontwikkeling en Milieu 
     
    postadres: Grote Markt 1 | 2000 Antwerpen
    kantooradres: Francis Wellesplein 1 | 2018 Antwerpen
    Advies betreffende R11 en R11bis 
    1 Samenvatting 
    De ADOMA wil graag zo snel mogelijk een oplossing voor het mobiliteitsprobleem in 
    Antwerpen en wil derhalve  constructief meewerken aan het tot stand brengen van de 
    streefbeeldstudie R11/R11bis. De ADOMA is van mening dat de  verschillende actoren zo 
    vroeg mogelijk in het participatief planningsproces dienen betrokken te worden. 
    Daarom vraagt ADOMA zo snel mogelijk een globaal plan-MER op te maken en rekening te 
    houden met een aantal opmerkingen.  
    Pas als de resultaten van dit globaal plan-MER gekend zijn kan een volwaardige participatief 
    planningsproces opgestart worden om tot een keuze van een gewenst streefbeeld te komen. In 
    de verschillende betrokken gemeenten en districten dient daarom op een zo kort mogelijke 
    termijn een informatievergadering georganiseerd te worden. 
    2 Inleiding 
    In opdracht van Vlaams minister voor Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits moet 
    gouverneur Cathy Berx er als procesbegeleider voor zorgen dat het streefbeeld voor de 
    vertunneling van de R11 voor doorgaand respectievelijk bestemmingsverkeer én de ontsluiting 
    van de Rupelstreek overeenkomstig het te vervolledigen streefbeeld van de N171 gefinaliseerd 
    worden. Zo wordt concrete invulling gegeven aan de beslissing van de Vlaamse regering van 
    24-29/09/10 met betrekking tot het Masterplan  2020 Antwerpen. Procesleider Jan-Jaak Polen 
    van het Agentschap Wegen en Verkeer zal dit streefbeeld opmaken in permanent overleg en met 
    de systematische betrokkenheid van alle stakeholders (steden en gemeenten, provincie, Vlaams 
    Gewest, De Lijn, NMBS, de wijkcomités, scholen, bedrijven, ziekenhuizen, …). 
    3 Doelstellingen en krachtlijnen van de streefbeeldstudie 
    Met deze aanpak verbinden de partijen zich ertoe een gewestweg van het type primair II of 
    secundair te bestuderen en in te passen in zijn ruimtelijke omgeving of een studie te maken over 
    een bovenlokaal mobiliteitsthema, en dat in overeenstemming met het (de) mobiliteitsplan(nen) 
    van de omgeving. 
    In de streefbeeldstudie wordt voor een gewestweg een geïntegreerd concept van duurzame en 
    multimodale mobiliteit, verkeersveiligheid, verkeersleefbaarheid en landschappelijke of 
    stedelijke integratie uitgewerkt. Het gewest bestelt en betaalt de studie. 
    Alle gegevens en documenten voor overleg van de streefbeeldstudie zijn terug te vinden op de 
    website: http://www.provant.be/bestuur/beleid/gouverneur_cathy_ber/r11/. 
    Een meer gedetailleerd overzicht van de inhoud van de streefbeeldstudie en de problematiek is 
    opgenomen in bijlage 1. 
    4 Bedenkingen bij de streefbeeldstudie 
    De ADOMA is van mening dat de streefbeeldstudie volgende doelstellingen heeft: 
    1. weghalen van doorgaand verkeer van de R1 (Ring); 
    2. wegwerken van sluipverkeer in de zuidoostrand; 
    3. (prioritair) het verbeteren van de leefbaarheid in deze dichtbevolkte rand. 
    Voortgaande op de cijfers, die de klankbordgroep nu reeds van het Vlaams Verkeerscentrum 
    gekregen heeft, van erkende resultaten van  onderzoeken (VVC, Arup-Sum, TML,…) en het 
    streefbeeld dat nu voorligt na de vierde klankbordgroep, besluit de ADOMA dat het streefbeeld 
    niet voldoet aan de eerste doelstelling, omdat: 
     Slechts een goede 4% van het vrachtverkeer tussen E19zuid en E313 zou de R11bis 
    gebruiken1 2
     Slechts 22% van het verkeer in de spits tussen E313 en E19Noord zou de A102 gebruiken. 
     Als men het verkeer gaat verplichten om langs de R11bis te rijden is een capaciteit van 2x2 
    rijvakken onvoldoende. 
     Een R11bis zonder een A102 (of toch minstens een stuk tot aan de Bisschoppenhoflaan) 
    zinloos is. Zelfs als beiden worden aangelegd zonder de noordelijke en westelijke tangent van 
    het Meccano-tracé zullen ze nog altijd niet voldoende gebruikt worden om de overbelasting 
    van de ring weg te nemen. 
    Ook de tweede doelstelling, het  wegwerken van het sluipverkeer  in de zuidoostrand, wordt 
    volgens de ADOMA niet gehaald, omdat: 
     Het sluipverkeer zal niet worden opgelost, maar (deels) verschoven naar de twee 
    aansluitingscomplexen (luchthaven en Bisschoppenhoflaan)3
     De aanleg van de N10 van het aansluitingscomplex aan de luchthaven naar Boechout, zal 
    nieuw verkeer aantrekken, zodat de R11 opnieuw overbelast zal worden, alsook de radiale 
    toegangswegen. 
     Er zal een bijkomende belasting optreden op de radiale toegangswegen die vanaf de 
    aansluitingscomplexen naar de stad lopen (Grote Steenweg en Bisschoppenhoflaan). 
     Tegen 2020 (dat is de vroegste datum dat het totaalproject kan gerealiseerd zijn) is de kans 
    reëel dat de hele nieuwe capaciteit zal opgeslorpt zijn door NIEUW verkeer. 
                                                          
    1 Cijfers van personenvervoer werden slechts mondeling gegeven door Vlaams Verkeerscentrum tijdens de laatste 
    klankbordgroep, namelijk 500 voertuigen per uur. Op het weggedeelte tussen Berchem en Borgerhout op de R1 rijden er 
    per uur in de spits echter 11.000 voertuigen. Dat betekent eveneens minder dan 5% van het totaal (wat overeenkomt met 
    de cijfers voor het vrachtvervoer, zoals blijkt uit de studie van Arup/Sum van 2006). 
    2 Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zou de combinatie R11bis/A102 amper gebruikt worden op vrijwillige basis omdat 
    er geen aansluiting tussen R1 en R11bis in Wilrijk wordt voorzien, het traject 3 km langer is dan via de R1, er maar tegen 
    90 km/u mag gereden worden i.p.v. 100/120 km/u op de R1, er een inhaalverbod vrachtwagens is in de tunnels, er géén 
    ADR transporten in de tunnels mogen en er een psychologische weerstand is tegen een 15 km lange tunnel. 
    3 Het Vlaams Verkeerscentrum wil in dit streefbeeld géén onderzoeken doen naar lokaal sluipverkeer, vanwege te duur en 
    te tijdrovend, en schuift dit door naar het plan-MER.

    In de streefbeeldstudie wordt geen aandacht besteed aan de derde doelstelling, het verbeteren 
    van de leefbaarheid in de dichtbevolkte zuidoostelijke rand: 
     Het natuurgebied ‘Klein Zwitserland’ op de spoorwegberm in Mortsel zal verdwijnen, en, na 
    de ‘cut and cover’, veranderen in een park waar amper bomen zullen kunnen groeien. 
     Het knooppunt aan de luchthaven, zal een stuk open ruimte (nabestemming ‘parkgebied’) 
    opslorpen. Er komt een bedrijventerrein, dat nieuw verkeer zal aantrekken, en bijkomende 
    open ruimte zal doen sneuvelen. 
     De nieuwe N10 doorsnijdt het hele groene open landschap tussen Mortsel en Borsbeek. 
     De open groene ruimte tussen het nieuwe knooppunt in Wommelgem en de Van 
    Strijdoncklaan gaat verloren. In de plaats komen open sleuven en een ruimteverslindende 
    verkeersturbine. 
     De impact daarvan op Boterlaar en Silsburg (en dus op het in ontwikkeling zijnde Park Groot 
    Schijn waarin natuurgebied, speelbos, sportvelden voor meer dan tien sport-, vrijetijds- en 
    jeugdverenigingen voorzien worden) – o.m. zeer lange tijd grondwater wegpompen – en op de 
    vallei van de Koude Beek en gevolgen op de gezondheid van de gebruikers (wandelaars, 
    sport- en vrijetijdsbesteding) in het Park Groot Schijn zijn niet te overzien en ook niet 
    onderzocht. 
     Het nieuwe knooppunt in Wommelgem zal zéér veel plaats innemen, bijna vijf maal meer dan 
    nu het geval is. Dat hypothekeert ook de Schijnvallei en het Rivierenhof. 
     Als die verkeersturbine wordt aangelegd, wordt het ondertunnelen van E313 tussen de R1 en 
    de Krijgsbaan onmogelijk. 
     De onmiddellijke omgeving van de verkeersturbine zal een bijkomende uitstoot van CO2, fijn 
    stof en geluid te verwerken krijgen. 
     De impact van de graafwerken op bv. het grondwaterpeil, werd niet onderzocht. Er wordt 
    verwezen naar het plan-MER dat nog moet opgesteld worden. Het risico, dat de valleien van 
    de Koude Beek en het Groot Schijn, maar ook bv de natuur- en bosgebieden Ertbrugge en het 
    Rivierenhof, worden leeggezogen, is helemaal niet denkbeeldig. 
     De ‘verplichte’ verlenging tot aan de Bisschoppenhoflaan betekent het einde van Immerseel, 
    en ook een stuk open groene ruimte op Ruggeveld. De in- en uitritten zullen verder het 
    landschap rond Ertbrugge (stadsbos en deels beschermd) doorsnijden. 
     Een stukje beschermd gebied (met waardevol heiderelict) aan de overzijde van de 
    Schotensesteenweg, werd uitverkozen als plek waar de uitritten zullen uitmonden op de 
    Bisschoppenhoflaan. 
     Deze werken, en de blijvende uitritten, zullen ongetwijfeld ook hun (negatieve) invloed 
    hebben op het stadspark Bremweide, en het dichtbevolkte Deurne Noord en Oost. 
    Op basis van deze gegevens besluit ADOMA dat de voorliggende ideeën voor de opmaak van 
    de streefbeeldstudie aan géén van de opgelegde doelstellingen voldoet. 
    5 Advies 
    De ADOMA wil graag zo snel mogelijk een oplossing voor het mobiliteitsprobleem in 
    Antwerpen en wil derhalve  constructief meewerken aan het tot stand brengen van de 
    streefbeeldstudie R11/R11bis. De ADOMA is van mening dat de  verschillende actoren zo 
    vroeg mogelijk in het participatief planningsproces dienen betrokken te worden. 
    Daarom vraagt ADOMA zo snel mogelijk een globaal plan-MER op te maken en rekening te 
    houden met volgende opmerkingen: 
     Het globaal plan-MER moet  alle mobiliteitsprojecten die in het Masterplan 2020 zijn 
    opgenomen en onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn gezamenlijk onderzoeken (dus 
    niet zoals nu het geval is, afzonderlijke plan-MER’s voor deelprojecten). Daarbij moet er 
    gegarandeerd worden dat het globaal plan-MER de alternatieven ook  toetst aan de 
    realisatie van alle drie de doelstellingen voor de streefbeeldstudie. 
     Het globaal plan-MER moet alle alternatieven onderling en in combinaties vergelijken: 
    o Oosterweelverbinding; 
    o Meccano+-tracé; 
    o A102 (gecombineerd met 2de spoorontsluiting); 
    o tangentiële tramlijnen en radiale verlenging van tramlijnen; 
    o park-and-ride zones zo ver mogelijk  buiten de stad waarbij de aanleg zo ruimtebesparend mogelijk is; 
    o lightrails; 
    o extra spoorlijnen of meer en latere treinen op bestaande spoorlijnen voor personenverkeer; 
    o transferia waar de verschillende openbaar  vervoermodi en park-and-ride zones een 
    vlotte overstap mogelijk maken; 
    o intelligente sturing van verkeersstromen, rekeningrijden en (tol)heffingen; 
     De  waardebepaling van de ecosystemen (volgens de methodiek van de 
    natuurwaardeverkenner) moet integraal deel  uitmaken van het globaal plan-MER waarbij 
    zowel van de het verlies van ecosystemen als de creatie van nieuwe ecosystemen ter 
    compensatie moeten vergeleken worden. 
     In het globaal plan-MER moet de impact van  betere en meer fietsinfrastructuur terdege 
    onderzocht worden. 
     De impact van, aanvullend op de infrastructuren, intelligente verkeerssystemen moet 
    onderzocht worden. 
     De impact van de luchtverontreiniging en geluidsoverlast op de volksgezondheid is 
    essentieel. Daarbij moet niet enkel met de huidige maar ook met de verwachte (Europese) 
    normen rekening worden gehouden vermits de nieuwe infrastructuur gedurende minstens 30 
    jaar zal doorwerken. 
    Pas als de resultaten van dit globaal plan-MER gekend zijn, kan een volwaardig participatief 
    planningsproces opgestart worden om tot een keuze van een gewenst streefbeeld te komen. In 
    de verschillende betrokken gemeenten en districten dient daarom op een zo kort mogelijke 
    termijn een informatievergadering georganiseerd te worden. Binnen de stad Antwerpen kan dit 
    bijvoorbeeld gebeuren via de bestaande structuren zoals het stedelijk wijkoverleg. Aan het 
    publiek wordt toegelicht: 
     wat de taakstelling is voor de opmaak van het globaal plan-MER; 
     hoe men in het vervolgtraject via het participatief planningsproces wil komen tot een 
    gedragen streefbeeld; 
     voor welk deel van dit participatief planningsproces elk van de verschillende overheden 
    verantwoordelijk is; 
     hoe het streefbeeld, nadat de conclusies van het globaal plan-MER gekend zijn, via een 
    stuurgroep en de klankbordgroep wordt doorgepraat; 
     wat de timing is om tot een politieke besluitvorming te komen over de realisatie van het 
    streefbeeld. 
    De ADOMA vraagt ook een duidelijke gezamenlijke communicatie vanuit de verschillende 
    overheden naar het publiek en het maatschappelijk middenveld te organiseren met het oog op 
    deze participatieve besluitvorming.
    Nadat een gedragen streefbeeld is uitgewerkt  via publieke participatie moet op iets langere 
    termijn , dit streefbeeld door alle betrokken overheden (Vlaamse Regering, Agentschap voor 
    Wegen en Verkeer, De Lijn, Infrabel, deputatie en betrokken schepen- en districtscolleges) 
    principieel worden goedgekeurd. Tevens dient er een realisatieovereenkomst te worden 
    afgesloten tussen de verschillende partners waarbij duidelijk wordt vastgelegd hoe de fasering 
    voor de realisatie wordt aangepakt en elk van de overheden garandeert om binnen het tijdskader 
    van die fasering hun deel van de planmatige verankering (via RUP’s), de vergunningverlening 
    én de uitvoering te realiseren. 
    De ADOMA vraagt aan de gouverneur en de klankbordgroep zijn advies te volgen bij overleg 
    met het Agentschap Wegen en Verkeer. Het Advies wordt tegelijkertijd overgemaakt aan het 
    college van burgemeester en schepenen, de  gemeenteraad, de districtscolleges en de 
    districtsraden van de stad Antwerpen. Een afschrift van het advies wordt ter info bezorgd aan de 
    gemeentelijke milieuraden van Borsbeek, Edegem, Hove, Mortsel, Schoten, Wommelgem en 
    Wijnegem. 
    Namens de adviesraad 
    Kristel Heyman secretaris
    Johan Vandewalle voorzitter
           

    12-07-2012 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    11-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opening nieuwe speeltuin overschaduwd door seniorenprotest

    • DONDERDAG 05 JULI 2012, 13U41
    • IN SAMENLEVING
    • AUTEUR:NICOLE VERSTREPEN Bron : Nieuwsblad

    EKEREN - De nieuwe speeltuin op het Van den Weyngaertplein werd woensdag feestelijk voor geopend verklaard. De opening werd overschaduwd door het protest van een aantal senioren. Met protestborden maakten zij duidelijk dat zij de beloofde petanquebaan uitblijft.

    Tijdens de aanleg van de speeltuin dienden de petanquers uit te wijken naar Brasschaat, maar nu de nieuwe speeltuin een feit is, kunnen zij nog steeds niet op het Van den Weyngaertplein petanquen. Er was hen nochtans een petanquebaan beloofd. Districtsschepen Sabine Coene (N-VA) beloofde dat de petanquebaan na het bouwverlof zal worden aangelegd.

    In de nieuwe speeltuin werd 145.000 euro geïnvesteerd. De grote gemeenschappelijke zone werd ingedeeld in drie speelzones voor verschillende leeftijden.

    Kleine kinderen kunnen rustig spelen met een veerfiguurtje, dubbele wip, speelhuisje met een glijbaan en verplaatsbaar schommeltje.

    De speelzone voor grotere kinderen bestaat onder meer uit een vogelnestschommel en een combinatietoestel.

    Voor de nog ouderen is er de klimwand, de bestaande lianenschommel en het basketbalterrein, dat na 2015 een opfrisbeurt krijgt.

    Alle speelzones kregen houtsnippers als valdempende ondergrond.

    11-07-2012 om 00:10 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ingrijpende wijzigingen dienstregeling De Lijn
    Bron : GVA
    10/07 KAPELLEN (2950) Door de besparingsmaatregelen van de Vlaamse Overheid, heeft de openbare vervoersmaatschappij De Lijn haar aanbod ook in Kapellen grondig hertekend.

    De buslijnen 659, 671, 672, 673, 776 en nachtlijn N65 blijven volledig ongewijzigd. Zij volgen hun vertrouwde reisweg met dezelfde frequenties.

    Vanaf 1 september 2012 echter wordt het traject van lijn 730 tussen Ekeren en Brasschaatrechtgetrokken via de Lage Kaart, waardoor deze lijn uit het straatbeeld van Kapellen zal verdwijnen.

    Bus 650 wordt beperkt tot Kapellen - Merksem - Antwerpen Luchtbal. De schoolritten die de scholen in Merksem bedienen, worden overgenomen door de nieuwe buslijn 658. De ritten op buslijn 670 die de scholen in Merksem bedienen, rijden niet meer door tot Antwerpen. Buslijn 720 rijdt voortaan altijd door naar Putte, ook in de daluren en de basisfrequentie op lijn 780 wordt verdubbeld.

    Alle info over de geplande wijzigingen zijn ook te vinden op www.delijn.be/aanpassingen.

    Roland Haentjens

    11-07-2012 om 00:05 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bevraging over de A102
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Bron : GVA
    06/07 DEURNE (2100) Minister Hilde Crevits vroeg gouverneur Cathy Berckx om voor de projecten uit "Poort Oost" procesbegeleider te zijn.De gouverneur nam die taak aan: "om de realisatie van deze grote infrastructuur¬werken op elkaar af te stemmen zal ik de diverse processen zo goed als mogelijk trachten te coördineren en te faciliteren. Door een zo ruim mogelijke open communicatie en participatie moeten zowel het maatschappelijk als het lokaal politiek draagvlak worden gemaximaliseerd."

    Poort Oost bundelt een aantal projecten: de 2e spoorontsluiting haven Antwerpen, ENAWommelgem ? Ranst, E313/E34, Livan1, Vertakking Ekeren Oude Landen, R11/R11Bis, A102, Oosterweel. Berckx wilt alvast starten met een vragenlijst over de realisatie van de A102. De antwoorden moeten een duidelijk beeld geven van verwachtingen en knelpunten. De vragen gaan over verwachtingen, knelpunten, timing , enz? en mogen door iedereen ingevuld worden die bij dit project betrokken is. Veel tijd is er echter niet want de antwoorden moeten op 16 juli binnen zijn.

    Eerder gaf de Adviesraad voor duurzame ontwikkeling en milieu Antwerpen (ADOMA) al zijn standpunt weer. Volgens ADOMA moeten de mobiliteitsprojecten gezamenlijk onderzocht worden en niet apart zoals dat nu gebeurt. De alternatieven moeten ook onderling en gezamenlijk bestudeerd worden. De waardebepaling van de ecosystemen moet integraal opgenomen worden in een globaal plan- MER. En ook aanvullende structuren moeten bekeken worden.

    Info: kabinet.gouverneur@admin.provant.be

    Wilfried Defillet

    11-07-2012 om 00:04 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    10-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bankcontainer verwijderd op Markt te Ekeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen geschreven door De Polder | jul 09, 2012 |

    Iets later dan voorzien weliswaar, maar vorige week werd de BNP Paribas Fortis-container dan toch weggehaald vanop de Ekerse Markt.  De container die dienst deed als tijdelijk bankkantoor gedurende de maandenlange verbouwingen aan het kantoor op de hoek van Markt en Alfons Jeurissenstraat, werd neergepoot op de parkeerstrook en kreeg een oprijhelling met afscherming waardoor fietsers en voetgangers danig beperkt werden in hun bewegingen. Vooral zij zullen blij zijn het verdwijnen van de container en ook automobilisten zien opnieuw de vroegere parkeerplaatsen verschijnen.  
    Het weghalen van de bankcontainer werd trouwens een spectaculaire operatie waarvoor de Markt enkele uren diende afgesloten te worden en alle verkeer, ook de Lijnbussen, een tijdje diende om te rijden.  (jdh)

    10-07-2012 om 23:54 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    07-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geestenspoor - Driehoekstraat. Aanleggen extra parkeerplaatsen
    Stad Antwerpen      beraadslaging/proces verbaal - District Ekeren   Kopie - Districtscollege 

    Samenstelling: de heer Ronny Kruyniers, voorzitter; 
    de heren Koen Palinckx, Benoit Mores, mevrouw Sabine Coene, districtsschepenen; mevrouw Kimberley Possemiers, 
    plaatsvervangend districtssecretaris 
    Verontschuldigd:  mevrouw Karin Nauwelaerts districtssecretaris 

    Zitting van dinsdag 3 juli  2012 bureaubesluit: 2613  van dinsdag 3 juli 2012 
     
    Ekeren A-Punt
    13  Geestenspoor - Driehoekstraat. Aanleggen extra parkeerplaatsen. 
    Projectdefinitie en concept. Goedkeuring. Concretisering beleidsrichtlijn  
    (Jaarnummer  2613) 
    Het districtscollege keurt de projectdefinitie en het concept m.b.t.  het aanleggen van extra 
    parkeerplaatsen het Geestenspoor - Driehoekstraat goed.
    Agendapunt, districtsraad, open, 20/06/2011, jaarnummer 700 
    Auteur: Jill Buytaert 
    Motivering 
    Voorgeschiedenis 
    meerjarenplannen 2011- 2013 budget 2012 goedkeuring districtsraad 20 juni 2011700 
    meerjarenplannen 2011-2013 budget 2012 goedkeuring districtsraad  19 december 2011 1505 
    proefopstelling Geestenspoor  gunstig advies districtscollege 18 april 2012 1679
    proefopstelling Geestenspoor goedkeuring college 15 juni 2012 6294 
    Kristus-Koningplein Voorontwerp goedkeuring districtsraad 20 juni 2011 701 
    Kristus-Koningplein Definitief ontwerp goedkeuring districtsraad 27 februari 2012 247 
    Projectdefinitie en concept commissie openbaar domein 18 juni 2012  
    Feiten en context 
    Om de parkeerplaatsen die verdwijnen n.a.v. de heraanleg van het Kristus-Koningplein te compenseren wenst het districtscollege, 
    ter hoogte van de bestaande parking Geestenspoor – Driehoekstraat, extra parkeerplaatsen aan te leggen. 
    De bedrijfseenheid stadsontwikkeling heeft, in samenwerking met de verschillende stadsbedrijven, de zone onderzocht en gezocht 
    naar alternatieven voor de huidige inrichting. Dit is vertaald in een projectdefinitie en een concept, dat voor advies werd voorgelegd 
    aan de commissie openbaar domein. De bedrijfseenheid stadsontwikkeling legt de projectdefinitie en het concept ter 
    goedkeuring voor.             
     
    Juridische grond 
    Riolering 
    Sinds 1 juli 2004 is de riolering een bevoegdheid van AWW. 
    De gemeenteraad keurde op 1 maart 2010 (jaarnummer 287) de samenwerkingsovereenkomst met AWW goed. 
    Regelgeving bevoegdheid 
    Binnengemeentelijke decentralisatie 
    Met het besluit van de gemeenteraad van 20 maart 2000 (jaarnummer 619), aangepast bij het 
    gemeenteraadsbesluit 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307), kregen de districten de bevoegdheid 
    over het decentraal publiek domein, groenvoorziening en openbare werken. 
    Advies 
    Inspectie financiën 
    Het advies van inspectie financiën is nog niet vereist omdat de goedkeuring van een projectdefinitie en het concept 
    nog geen directe financiële gevolgen heeft. 
    Argumentatie 
    Situering en afbakening projectgebied 
    De projectzone is gelegen op de hoek van de Driehoekstraat en het Geestenspoor. 
    De situering van de projectzone is uitgewerkt op macro-, meso- en microschaal (zie bijlage). 
    Beschrijving bestaande toestand 
    De bestaande parking is gelegen tegen de Driehoekstraat en bereikbaar via het Geestenspoor. 
    Met uitzondering van het op en afrijden van de parking is het Geestenspoor een enkelrichting 
    straat. Naast de parking is een beperkte groenzone ingericht waarop het standbeeld ‘den bierpruver’ staat. 
    Ter hoogte van de Driehoekstraat is het Geestenspoor verdeeld in rijstroken ter bevordering van de 
    doorstroming. Op 18 april 2012 (jaarnummer 1679) adviseerde het districtscollege om in het 
    Geestenspoor, ter hoogte de Driehoekstraat, de rijbaan te versmallen door middel van het afsluiten 
    van één zijde van het middeneiland, gelegen naast de parking. Hierdoor vervalt de verdeling in 
    rijstroken en het verkeer dat de parking verlaat wordt verplicht om naar links af te slaan. Het 
    college keurde op 15 juni 2012 (jaarnummer 6294) de proefopstelling goed. 
    Analyse 
    Op basis van de ingewonnen adviezen van de deskundigen werd de bestaande en nieuwe toestand 
    grondig geanalyseerd en ontwerpmatig getoetst (zie in bijlage).
    Ontwerp 
    De bedrijfseenheid stadsontwikkeling werkte voor de aanleg van extra parkeerplaatsen een 
    projectdefinitie en concept uit:             
    1 er komt een voetgangersdoorsteek van Driehoekstraat naar Geestenspoor waardoor één parkeerplaats van de huidige parking verdwijnt; 
    2 door het voetpad in het geestenspoor, zijde parking/groenzone, te verleggen komen er vier extra (langs) parkeerplaatsen bij. Dit voetpad wordt verhoogd doorgetrokken ter hoogte van de ingang van de parking; 
    3 door het Geestenspoor (gedeelte tussen Driehoekstraat/Geestenspoor) enkelrichting te maken verdwijnt het verkeerseiland. Hierdoor komen er vier extra parkeerplaatsen in het Geestenspoor en één parkeerplaats in de Driehoekstraat; 
    4 het fietspad van de Driehoekstraat wordt volgens de regels van het draaiboek uitgebogen; 
    5 op het plein is er plaats voor nieuw groen en het standbeeld ‘den bierpruver’ kan naar het Kristus-Koningplein verhuizen; 
    6 er is ook plaats voor enkele nieuwe bomen; 
    7 alle inritten blijven bereikbaar. 
    Commissie openbaar domein 
    De commissie openbaar domein adviseerde gunstig, op 18 juni 2012, met volgende opmerkingen: 
    1 parkeerplaatsen optimaliseren zodat er niet in de bocht moet gemanoeuvreerd en geparkeerd worden; 
    2 de voetgangersdoorsteek van Driehoekstraat naar Geestenspoor supprimeren zodat de parkeerbalans op de parking zelf ongewijzigd blijft. 
    Het concept werd aangepast aan de opmerkingen van de commissie openbaar domein: 
    1 de parkeerplaatsen aan de zijde van de parking/groenzone worden uitgebreid waardoor er vijf in plaats van vier parkeerplaatsen worden gecreëerd; 
    2 aan de overzijde worden drie in plaats van vier parkeerplaatsen voorzien zodat men niet in een bocht moet manoeuvreren; 
    3 de voetgangersdoorsteek is gesupprimeerd waardoor één bestaande parking behouden blijft. 
    Na uitvoering komen er 9 extra parkeerplaatsen bij (acht in het Geestenspoor en één in de Driehoekstraat). 
    Besluit: 
    De bedrijfseenheid stadsontwikkeling stelt voor om: 
    1 de projectdefinitie en het concept goed te keuren; 
    2 het communicatie- en participatietraject op te starten. 
    Besluit 
    Artikel 1 
    Het districtscollege keurt de projectdefinitie en het concept (18 juni 2012) voor de aanleg van extra 
    parkeerplaatsen, ter hoogte van de bestaande parking Geestenspoor – Driehoekstraat, goed mits 
    volgende aanpassing in het concept: bewoners die uit hun uitrit komen verplichten om rechts af te 
    slagen richting Geestenspoor.             
    Artikel 2 
    Het districtscollege geeft opdracht aan: 
    Dienst Taak 
    bestuurscoördinator district Hoorzitting voor de bewoners organiseren 
    bestuurscoördinator district advies van de jeugdraad, seniorenraad, schoolraad, inwinnen 
    stadsontwikkeling/ontwerp en uitvoering/ontwerp 
    na de inspraakprocedure het voorontwerp opmaken 
    SW/O&U/ontwerp de opstelling van de verkeerslichten te herbekijken ifv het ontwerp en de schoolomgeving 
    Artikel 3 
    Dit besluit heeft in principe voor de stad geen financiële gevolgen. 

    07-07-2012 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)
    06-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Module 10 schoolomgeving. Kloosterstraat en omgeving.
    Stad Antwerpen      beraadslaging/proces verbaal District Ekeren   Kopie Districtscollege 

    Samenstelling: de heer Ronny Kruyniers, voorzitter; 
    de heren Koen Palinckx, Benoit Mores, mevrouw Sabine Coene, districtsschepenen; mevrouw Kimberley Possemiers, 
    plaatsvervangend districtssecretaris 
    Verontschuldigd:  mevrouw Karin Nauwelaerts districtssecretaris 

    Zitting van dinsdag 3 juli  2012 bureaubesluit: 2608  van dinsdag 3 juli 2012  Ekeren A-Punt
    9  Module 10 schoolomgeving. Kloosterstraat en omgeving. Nieuwe aanleg. 
    SWOU007260. Projectnota en voorontwerp. Goedkeuring. Concretisering 
    beleidsrichtlijn  (Jaarnummer  2608) 
    De bedrijfseenheid stadsontwikkeling legt de projectnota ter kennisneming en het voorontwerp 
    voor de nieuwe aanleg van de Kloosterstraat en omgeving ter goedkeuring voor. 
    Agendapunt, districtscollege, gewone zitting, 6/12/2011, jaarnummer 5096 

    Auteur: Machteld Raes 

    Motivering 
    Voorgeschiedenis 
    bestek 2007/722 aanstellen bureau voor studies. Gunning  goedkeuring college 5 oktober 2007 12943 
    wijkcirculatieplan Ekeren centrum goedkeuring gemeenteraad 20 september 2010 1091 
    advies gemeentelijke begeleidingscommissie (GBC) 27 september 2011 -- 
    advies provinciale auditcommissie (PAC) 20 oktober 2011 -- 
    kennisname districtscollege van Ekeren 6 december 2011 5096 
    kennisname college 20 januari 2012 575 
    startnota 
    infomoment bewoners 15 februari 2012 -- 
    projectnota  advies GBC 15 mei 2012 -- 
    advies PAC 24 mei 2012 -- 
    Feiten en context 
    Het college (20 januari 2012, jaarnummer 575) en districtscollege van het district Ekeren 
    (6 december 2011, jaarnummer 5096) namen kennis van de startnota, opgemaakt door cvba 
    Vectris. 
    Op 15 februari 2012 ging een infomoment door. 

    Juridische grond 
    Regelgeving bevoegdheid 
    Binnengemeentelijke decentralisatie 
    Met het besluit van de gemeenteraad van 20 maart 2000 (jaarnummer 619), aangepast bij het 
    gemeenteraadsbesluit 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307), kregen de districten de bevoegdheid 
    over het decentraal publiek domein, groenvoorziening en openbare werken. 
    Het college is bevoegd voor de vastlegging van bovenlokale budgetten. 
    Argumentatie 
    De projectnota werd opgemaakt door Vectris cvba en bouwt verder op de inrichtingsprincipes in 
    de startnota. In de startnota werden al een aantal belangrijke principes vastgelegd. 
    Zo werd voor de Kloosterstraat een profiel met gemengd verkeer voorgesteld vanwege de vermindering van 
    intensiteiten (invoeren enkelrichting) en het afdwingen van een toegelaten snelheid van 30km/u. 

    De verdere uitwerking van het voorontwerp dat nu voorligt in de projectnota, resulteert in een 
    aangename (winkel)straat met brede voetpaden, voldoende snelheidsremmers en een duidelijke 
    groenstructuur. 
    Het dubbelrichtingsgedeelte heeft een rijwegbreedte van 6,15m, inclusief goten, waar mogelijk 
    afgebakende parkeerstroken voor laden en lossen georganiseerd kunnen worden. 
    Ter hoogte van de Moretuslei is een eerste verkeersplateau voorzien omdat hier het 
    dubbelrichtingsprofiel overgaat in een enkelrichtingsprofiel. Dit verkeersplateau heeft dus naast 
    een snelheidsremmende functie ook een belangrijke poortfunctie. 

    Het enkelrichtingsgedeelte heeft een rijwegbreedte van 4,4m, inclusief goten, en brede voetpaden 
    aan beide kanten. In dit gedeelte is er net voorbij de school Driehoek een kleine asverschuiving in 
    het voorontwerp die het mogelijk maakt om een parkeerstrook te voorzien, waarin laden en lossen 
    voor de handelszaken georganiseerd kan worden. 
    Ongeveer halverwege het enkelrichtingsgedeelte, ter hoogte van de Molenstraat, en ook op het 
    kruispunt met de Driehoekstraat worden verkeersplateaus voorzien. 
    Aan de schooltoegangen zijn voetpaduitstulpingen voorzien die de schoolomgeving accentueren 
    en waarop straatmeubilair kan worden ingeplant. 
    Het gedeeltelijk enkelrichting maken van de Kloosterstraat heeft ook gevolgen voor het openbaar 
    vervoer. De bussen van De Lijn zullen in de toekomst in één richting door de Kloosterstraat 
    blijven rijden en in de andere richting via de Driehoekstraat en Boerendijk.  
    Het profiel van de Kloosterstraat wordt doorgetrokken in de Dorpstraat. Hier geldt opnieuw 
    dubbelrichting en blijft het parkeren aan één zijde behouden. In de parkeerstrook wordt eveneens 
    de groenstructuur doorgetrokken. Op het kruispunt met het Kristus Koningplein en het Groot             
    Hagelkruis wordt het voetpad aan de even zijde verbreed zodat voetgangers meer comfort krijgen. 
    Ook wordt er een aanloopstrook en opstelstrook voor fietsers voorzien.  

    Het voorontwerp voor de Jozef De Weerdtstraat bestaat uit een punctuele ingreep ter hoogte van 
    de schooltoegang. Het voetpad wordt verbreed aan beide kanten en wordt gecombineerd met een 
    verkeersplateau. Aan de kant van de school wordt een groenstructuur voorzien die de 
    aanwezigheid van de school in het straatbeeld benadrukt. 

    De Blarenstraat zal voor de toekomst ingericht worden als woonerf, gezien de beperkte 
    straatbreedte. De volledige gelijkgrondse aanleg benadrukt het verblijfskarakter van de straat.  
    De goten die verspringen van de ene naar de andere kant zorgen voor een visuele asverschuiving. 
    In het definitief ontwerp zal nog bijkomend onderzoek verricht worden naar extra 
    snelheidsremmende maatregelen ter hoogte van de schooltoegang.  

    In de projectnota staan eveneens de actieplannen van de schoolvervoersplannen opgenomen. Dit 
    gedeelte van de nota omvat dus de verschillende acties waartoe de scholen zich engageren om 
    duurzame verplaatsingsmiddelen te promoten en zo een modal shift bij hun leerlingen en hun 
    personeel te realiseren. Deze acties worden onderverdeeld in een aantal categorieën: informatie, 
    sensibilisatie, educatie, vervoersorganisatie en infrastructuur. Deze acties gaan van het verdelen 
    van infopakketten over mobiliteit op startdagen, regelmatige acties op straat organiseren rond 
    bijvoorbeeld foutparkeren of onaanvaardbaar fietsgedrag, nascholingen voor leerkrachten over 
    voetgangers- en fietserslessen tot het voorzien van extra fietsenstallingen op eigen terrein. 
    Commissie openbaar domein 
    De commissie openbaar domein adviseerde het voorontwerp gunstig op 12 maart 2012 met volgende opmerkingen, aanbevelingen, taken: 
    voorwaarden: 
    1 checken of de asverschuiving (bochtverbreding) in de Kloosterstraat veilig genoeg is voor het  fietsverkeer in tegenrichting; 
    2 sinus in de Moretuslei en de Molenstraat korter maken omdat er in deze straten geen bussen rijden; 
    3 nakijken of de rijweg van de Dorpsstraat voldoende breed is; 
    4 boomsoort aanpassen en boom ter hoogte van het nummer 53 supprimeren; 
    5 bomen (kruinomtrek en doorwortelbaar volume) en verlichting duidelijk intekenen; 
    6 blindengeleiding en toegankelijkheid checken. 

    aanbevelingen voor het districtsbestuur van Ekeren
    1 voor de veiligheid van de fietsers mee financieren in een langere aanzet in de Driehoekstraat 
    zodat de fietser voor de sinus op het verkeersplateau gebracht wordt; 
    2 overwegen om, samen met het module 10-project, de Dorpsstraat uit te voeren zodat een 
    aaneensluitend geheel ontstaat in samenhang met het Kristus Koningplein. 
    aanbevelingen voor het Vlaamse gewest: 
    1 verkeersplateaus aanleggen in beton zodat er een duidelijk onderscheid gemaakt wordt met de asfaltverharding van de rijweg; 
    2 woonerf in de Blarenstraat concipiëren zoals voorgesteld door de commissie openbaar domein.

    Alle voorwaarden van de commissie openbaar domein werden aangepast in het voorontwerp en de 
    projectnota vooraleer deze werden goedgekeurd door de gemeentelijke begeleidingscommissie. 
    Met het Vlaamse gewest werd overeengekomen dat de verkeersplateaus in beton aangelegd mogen 
    worden zodat deze nog een bijkomende signaalfunctie krijgen vanwege hun afwijkende kleur. Ook 
    dit staat beschreven in de projectnota. 

    Verwijzend naar de opmerkingen van de bewoners en handelaars op het infomoment kan het 
    volgende gesteld worden. In het gedeelte tussen de Blarenstraat en Driehoekstraat wordt een 
    parkeerstrook voorzien die overdag kan dienen als laad- en loszone en ’s avonds als parkeerzone 
    voor de bewoners. Verder worden er bij de heraanleg zoveel mogelijk parkeerplaatsen voorzien. 
    Opmerking brandweer: 
    De Kloosterstraat is een uitvalsroute voor de brandweer. Een deel van de straat wordt 
    enkelrichting. Uit besprekingen met de brandweer blijkt dat de as “Ferdinand Verbieststraat – 
    Groot Hagelkruis – Sprangweelstraat – Schoonbroek – Bilderdijkstraat” in zijn huidige vorm kan 
    dienen als compensatie voor de Kloosterstraat als uitvalsroute voor brandweer. 
    In het onderliggend wegennet zijn enkele probleempunten (te smalle straten vanwege het parkeren, 
    te scherpe bochten…) voor de doorgang van de brandweer en de bereikbaarheid van de gebouwen. 
    Hiervoor is verder overleg noodzakelijk. 
    Besluit 
    Artikel 1 
    Het districtscollege neemt kennis van de projectnota en keurt het voorontwerp, van mei 2012,  
    voor de nieuwe aanleg van de Kloosterstraat en omgeving goed en keurt goed mits een  
    afslagstrook wordt voorzien aan de A Jeurissenstraat. De noodzakelijke ruimte hiervoor kan  
    gecompenseerd worden met het Kristus-Koningplein.  
    Artikel 2 
    Het districtscollege beslist wel in te gaan op de aanbevelingen van de commissie openbaar domein. 

    06-07-2012 om 00:00 geschreven door Chil  


    » Reageer (0)


    GROEN WERKT VOOR IEDEREEN!

    GROEN! EKEREN

    Promoot jouw pagina ook


    Categorieën

    Inhoud blog
  • N-VA gaat in zee met sp.a en Open Vld in Ekeren
  • N-VA laat CD&V vallen
  • Subsidie voor Ekeren Winkeldorp
  • Woonzorgcentrum Sint-Vincentius start tweede fase nieuwbouwproject
  • Digitale infoborden werken niet
  • Herinrichting speelterrein Schoutlaan
  • Nieuwe geluidsschermen langs A12
  • Feestbussen rijden gratis tijdens oudejaar
  • Buurtcomité Oude Landen Spoor Ekeren haalt slag thuis: ondertunneling spoorlijn ligt plots op tafel
  • Speed pedelec botst met wagen van dronken bestuurder
  • Voetganger die bus wil halen wordt aangereden door auto
  • Huizen ontruimd voor gaslek in Ekeren
  • Mandaten districtsraad Ekeren vanaf 1 januari
  • Bewoners Maria Theresialei tekenen bezwaar aan tegen polderbelasting
  • Bouwaanvraag zorgt voor ongerustheid

    Klik hierboven om deze Blog via

    Facebook te volgen.

    Blijf op de hoogte!


    Speciaal Oosterweeldossiers en informatie
  • De Standaard : Oosterweeldossier
  • GVA : Oosterweeldossier
  • Radio Centraal : Oosterweeldossier
  • Straten Generaal
  • HLN (traag)
  • BAM
  • Ademloos
  • De Lloyd (Bedrijven)
  • ATV
  • Stad Antwerpen : vul een trefwoord in : Oosterweel

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Meer dan 225.000 websites (Start.be)


    Mijn favorieten
  • go2.be
  • Linknet
  • DE RAASKALDERIJ
  • Genoeg - Consuminderen
  • Netwerk Bewust Verbruiken
  • Stampmedia
  • Wouter zingt

    ACTUELE LINKS EKEREN
  • Werken in Ekeren?
  • Uitgevoerde Werken
  • Lopende Werken
  • Geplande werken
  • UITBREIDING SPOREN IN EKEREN MEER GOEDERENVERKEER
  • Subsidies

     


    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Blog als favoriet !

    Hoofdpunten blog blogtips
  • Mededeling

    GROEN EKEREN

    Promoot jouw pagina ook
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • toplijsten
  • 2link


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs