Gentse burgemeester intimideert wie
de Islamisering van Gent aanklaagt
Is volgens Daniël Termont een tekst
van Tanguy Veys in strijd met de racisme- en discriminatiewet? Dat hij dan maar
eens klacht indient !
Termont is rode dictatoriale en
censurerende windbuil die zelf moet leren de wet te
respecteren
Op vrijdag 3 juni 11 hing, wellicht
in het kader van de voetbalwedstrijd België-Turkije, een Turkse vlag in de
klokkentoren van de Sint-Jozefskerk in de Gentse Wondelgemstraat.
Volksvertegenwoordiger Tanguy Veys was die dag zelf ter plekke gegaan om zich
hiervan te vergewissen en maakte ondermeer via http://www.tanguyveys.com/4/36 zijn
ongenoegen hierover kenbaar. In datzelfde artikel wees hij bovendien op diverse
andere voorbeelden van sluipende Islamisering van Gent. Het was evenwel niet
verwonderlijk dat dit vlagincident door de Gentse pers (bewust of misschien op
last van de burgemeester) werd verzwegen en toen een dag later de vlag op last
van de parochiepastoor werd verwijderd ging iedereen opnieuw over tot de orde
van de dag.
Iedereen? Sommigen evenwel hadden de
tekst op de webstek van Tanguy Veys ontvangen en stuurden die instemmend naar
een of meerdere adressen door, maar blijkbaar ook naar Gents sp.a-burgemeester
Daniël Termont...
Diezelfde Daniël Termont vond het
blijkbaar echter nodig om in een intimiderende e-mail (zie bijlage) te reageren
aan diegenen die het gedurfd hadden de tekst door te sturen en zelfs aan
diegenen die enkel als geadresseerde opgegeven stonden, behalve opvallend genoeg
niet aan de auteur in kwestie, volksvertegenwoordiger Tanguy Veys. In zijn
bewuste dreigmail schuwt Termont er niet voor om de opsteller en de verspreiders
van het bericht te betichten van het
aanzetten tot haat, geweld en discriminatie jegens een groep, gemeenschap of de
leden ervan op basis van hun nationale of etnische afstamming (art 20 van de wet
van 30 juli 1981 ter bestraffing van door racisme en xenofobie ingegeven daden,
gewijzigd door de wet van 10 mei 2007) en op basis van geloof of
levensbeschouwing (art 22 van de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van
bepaalde vormen van discriminatie), of om leugens te gebruiken. Zo
stelt Termont dat het zogenaamde Talibanzwemmen, aparte zwemuren voor
moslimas in het zwembad van Sint-Amandsberg, niet waar zou zijn en dat de
Turkse vlag al verwijderd werd toen de mail werd
opgesteld.
Doel van dit alles is natuurlijk door
leugens en intimidatie enerzijds de feiten (in dit geval de verdere Islamisering
van Gent) de kop in te drukken en anderzijds diegene die de euvele moed hebben
om dergelijke wantoestanden in Gent aan te klagen het zwijgen op te leggen.
Als burgemeester Termont dan ook van
oordeel is dat de tekst van volksvertegenwoordiger Tanguy Veys in strijd is met
de racisme- en discriminatiewet, dat hij dan ook maar eens de daad bij het woord
voegt en ook effectief klacht indient tegen de gewraakte tekst.
Anders is eens te meer bewezen dat
Daniël Termont niet meer dan een rode dictatoriale en censurerende windbuil is,
die, in plaats van anderen de les te spellen inzake strijdigheden met wetten,
beter zelf de wet zou respecteren wanneer hij bijvoorbeeld na een ongeval geen
alcoholproef moet afleggen Klik hier voor de bijlage.
Bart L., een anarchist uit Moorsel die op 22
augustus vorig jaar aangehouden werd met een Amerikaans boksijzer en twee
wapenstokken in zijn bezit heeft van een strenge rechter in beroep zes maanden
cel gekregen. Mét uitstel wel te verstaan. De rechtbank had in eerste aanleg nog
wel geoordeeld dat hij een celstraf van een jaar had verdiend, maar de rechter
in beroep was het kennelijk eens met de stelling van de advocaat van het gespuis
dat zijn problemen (...) omgekeerd evenredig [zijn] met zijn politiek
bewustzijn.
Politiek bewustzijn zegt u ? Jawel, meneer de
anarchist was met dat boksijzer en die wapenstokken op weg naar ... IJzerwake.
Daar wou hij, aldus de brave man, deelnemen aan een vreedzame tegenactie. Een
vreedzame tegenactie met boksijzers en wapenstokken, inderdaad. Een voornemen
waarvoor hij dus géén straf krijgt. Besluiten vreedzame Vlaams-nationalisten bij
mekaar te slaan, mag namelijk in dit land ...
PS: mocht u dit nieuws op de een of andere
manier gemist hebben, het stond ergens tussen de faits divers op pagina 19 van
een regionale editie van Het Laatste Nieuws van gisteren. Het is dan ook véél
minder belangrijk dan een franskiljonse burgemeesteres die even aan
haar kleren getrokken wordt door moorddadige Vlaams-nationalisten ...
Privésector
moet meewerken aan een Vlaamse internetextensie
·
Vlaams
minister-president Kris Peeters koestert plannen om een Vlaamse internetextentie
aan te vragen (.vlaanderen). Daarvoor wordt gedacht aan een samenwerking met de
privésector. De Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN),
beheerder van het internet, heeft bepaald dat ook bedrijven, besturen en
gemeenschappen voortaan een eigen extensie mogen aanvragen. Tot nu toe waren die
extenties voorbehouden aan landen (.be) of een aantal beperkte types van
organisaties (.com of .org). Een eerste aanvraagronde voor de nieuwe extenties
wordt begin volgend jaar geopend. Een eigen internetextentie kan Vlaanderen
volgens Kris Peeters de mogelijkheid bieden om zich op het internet te
profileren. Hij voegt er echter aan toe dat de Vlaamse overheid dit niet alleen
kan organiseren en daarom alleen zal meedoen indien ook de private sector
voldoende belangstelling toont. Afhankelijk van de interesse zal Peeters tegen
het najaar een voorstel uitwerken.
Volksvertgenwoordiger Tanguy Veys (VB), geeft Minister Inge Vervotte een belangrijk nieuw signaal inzake de treinverbinding voor personenvervoer Gent-Zelzate
Commissie voor de infrastructuur, het verkeer en de overheidsbedrijven
van dinsdag 28 juni 2011
01 Vraag van de heer Tanguy Veys aan de
minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven over "de treinverbinding
richting de Gentse haven" (nr. 4321)
01.01 Tanguy Veys (VB): Mevrouw
de voorzitter, mevrouw de minister, in de regio Gent wordt er reeds geruime
tijd gepraat over een treinverbinding voor passagiers tussen het station
Gent-Dampoort en de staalfabriek ArcelorMittal met haltes aan Volvo Cars, aan
het Skaldenpark en aan ArcelorMittal.
Reeds in 2008 onderzocht de
Vereniging van Gentse Havengebonden Ondernemingen, VeGHO, hoeveel werknemers
en bewoners uit de kanaalzone van zo'n treinverbinding richting de Gentse
haven gebruik zouden maken. Het potentieel van gebruikers van zo'n lijn zou
ongeveer 13 000 pendelaars bedragen.
Het zou bovendien niet echt
veel moeite kosten om passagierstreinen naar de Gentse haven te laten rijden,
volgens VeGHO, want er ligt reeds een goederenspoorlijn naast de Kennedybaan
en naar verluidt zou het volstaan om enkele perrons te bouwen en de nodige
signalisatie te installeren om de nieuwe lijn op een snelle manier
gebruiksklaar te krijgen.
Volgens VeGHO zou een dergelijke spoorlijn
voor passagierstreinen niet alleen de doorstroming van het personen- en
goederenverkeer in de haven ten goede komen, maar ook ons milieu met liefst
30 000 ton C02-uitstoot per jaar verschonen.
Het Gentse stadsbestuur
bevestigde bovendien dat de slechte bereikbaarheid van de haven het invullen
van vacatures bemoeilijkt en stelde dat als degenen die het openbaar vervoer
moeten inrichten het niet doen, het met de vrijmaking van de markt een
haalbaarheidsstudie zou laten uitvoeren om te zien of het dit niet zelf kan
doen.
In een brief zou de NMBS echter argumenteren dat er een tekort is
aan beschikbare infrastructuur, materieel, personeel en dat er geen
duidelijke visie is over wie die lijn moet uitbaten. De NMBS wil namelijk
inzetten op een kwaliteitsverbetering van het bestaande treinaanbod, maar
daarmee komt er uiteraard geen oplossing voor de problematiek van een
passagierstrein in het Gentse havengebied.
Mevrouw de minister, ik
sta niet alleen met dit pleidooi, de voltallige Gentse gemeenteraad heeft
zich achter een dergelijke vraag, trouwens op initiatief van het Vlaams
Belang, geschaard. Er werd een motie ingediend in verband met lijn 204 in de
Gentse haven. Het geldt niet alleen voor de Gentse gemeenteraad, maar ook
voor de Oost-Vlaamse provincieraad.
Mocht u straks zeggen dat er een
aantal financiële implicaties is, wel, voor wat hoort wat. Als men ziet welk
breed forum en draagvlak daar is, moet er wel de mogelijkheid zijn zodat de
liefde van twee kanten komt en dat in de financiële middelen wordt voorzien.
In de Oost-Vlaamse provincieraad waren, opnieuw op initiatief van het
Vlaams Belang, alle politieke partijen bereid om die motie samen te
ondertekenen, waardoor het belang van dit pleidooi nogmaals wordt
onderstreept.
Mevrouw de minister, waarom weigert de NMBS om een
treinverbinding voor passagiers in te richten in de Gentse haven?
Bent u van oordeel dat een dergelijke verbinding een oplossing betekent
voor de doorstroming van het personen- en goederenverkeer in de Gentse haven
en dat dit bovendien ook het milieu ten goede komt? Zo ja, welke
maatregelen werden genomen? Zo nee, waarom niet?
Bent u bereid om
bij de NMBS aan te dringen om zo snel mogelijk over te gaan tot het
installeren van een passagierslijn in de Gentse haven met haltes aan Volvo
Cars, aan het Skaldenpark en aan ArcelorMittal? Zo ja, welke maatregelen
werden genomen? Zo nee, waarom niet?
Ten slotte, bent u bereid om een
overleg tussen het Gentse stadsbestuur en de NMBS op te starten, met
eventueel zelfs mensen van de deputatie, die komen ook wel eens graag naar
Brussel om te klagen, om zo snel mogelijk een oplossing ter zake uit te
werken? Zo ja, welke maatregelen werden genomen? Zo nee, waarom niet?
01.02 Minister Inge Vervotte: Mevrouw de voorzitter, ik verwijs ook
naar antwoorden die ik eerder dit jaar hieromtrent heb gegeven op vragen
van mevrouw Temmerman.
De NMBS-Holding heeft in samenwerking met de
NMBS en Infrabel een haalbaarheidsstudie over lightrail opgemaakt. De
corridor Maldegem-Eeklo-Gent-Zelzate is een van de vijf lijnen die weerhouden
werden voor een mogelijke bediening met licht treinmaterieel. Vervolgens werd
er gevraagd aan Infrabel om de kosten en de technische haalbaarheid te
bepalen. Dat onderzoek is nog lopende.
De NMBS kan op korte en
middellange termijn deze corridor moeilijk bedienen omdat er zowel met
betrekking tot financiële middelen als rollend materieel zaken ontbreken,
zoals daarnet ook bepaald en besproken. De focus bij de NMBS ligt momenteel
bij het verbeteren van veiligheid, stiptheid en de financiële resultaten. De
heropening van deze lijn is opgenomen in de studie met de langetermijnvisie
van de NMBS. Indien zulke zaken een antwoord moeten bieden, zullen daar
keuzes moeten gemaakt worden in de komende investeringsprogrammas. Er zal
verder overleg nodig zijn met de federale overheid en de Gewesten.
Het is duidelijk dat alle vormen van openbaar vervoer complementair
moeten zijn om tot een zo rendabel mogelijke oplossing van het
mobiliteitsvraagstuk rond Gent te komen. Het is heel belangrijk om te
bekijken. Dat zal in de toekomst ook nodig zijn. Rekening houdend met alle
mobiliteitsvragen, zullen wij met een meer open vizier moeten kijken wie
welke bijdrage levert ten opzichte van welke vragen die er zijn. Dat heb ik
daarnet ook gezegd.
De basisopdracht voor de NMBS-Groep zal in de
toekomst erin bestaan te focussen op de huidige dienstverlening. Op een
gegeven moet men heel transparant plannen maken en nagaan wat kan en wat niet
kan. Wanneer er bijkomende vragen zijn van belangrijke steden of zelfs een
Gewest of een regio, moet worden nagegaan in welke mate wie welke
verantwoordelijkheid daarin wenst te nemen.
Dat gebeurt trouwens ook
met andere belangrijke mobiliteitsprojecten. Ik meen dat wij daarover in de
toekomst een genuanceerd debat zullen voeren.
01.03 Tanguy Veys (VB):
Mevrouw de minister, ik zou genoegen nemen met uw antwoord als u het in 2008
had gegeven, maar het is nu al 2011.
Het Gentse havengebied is al veel
langer vragende partij. Zij hebben zelf het nodige studiewerk gedaan. Dat is
nu gebeurd in het vooruitzicht van toekomstig overleg, en uiteraard, zoals
steeds, van de financiële situatie van de NMBS.
Hier zijn er echter
een aantal elementen die erop wijzen dat het geld niet noodzakelijk of in
eerste instantie van de NMBS moet komen. Enkele voorbeelden zijn de bedrijven
uit de haven, het Gentse stadsbestuur, het Oost-Vlaamse provinciebestuur. Dat
zijn toch een aantal factoren die erop wijzen dat het draagvlak groot genoeg
is, dat ook externe middelen worden gezocht en dat het niet enkel uit de
portemonnee van de NMBS hoeft te komen. Vandaar ben ik ook ontgoocheld dat u
met een achterhaald antwoord naar de commissie komt.
01.04 Minister
Inge Vervotte: Mijnheer Veys, u geeft een belangrijk nieuw signaal dat ik tot
op heden nog niet in die mate mocht ontvangen. Ik heb begrepen dat iedereen
vragende partij is, maar via het derdebetalerssysteem. Indien er bijkomende
elementen zijn dan is dat een nieuw element in het dossier.
Tak geeft antwoord op de beshuldigingen aan hun adres van "de heks van Rode"
Na de frankofone hypocrisie is het tijd voor de frankofone hysterie. De burgemeester van Rode zal klacht indienen tegen TAK. Ettelijke pagina's verschenen gisteren en vandaag over de slagen en schoppen die zij zogezegd te verduren kreeg toen ze zich wenste te begeven naar de bijeenkomst van de niet-benoemde burgemeesters. Madame Rolin heeft geluk dat we wel wat beters te doen hebben (bijvoorbeeld de voorbereiding van een betoging dwars door een buurgemeente van Rode) of ze had ook een klacht aan haar been wegens het verspreiden van manifeste leugens.
Op RTBF gaf de burgemeester een juister beeld van (het begin van) de feiten: "bij mijn aankomst stond ik tegenover mensen van het TAK. Ze vertelden mij dat zij niet door mochten en dat er dus niemand door mocht. Ze hadden een soort menselijke ketting gevormd". Daarna begon ze weer te ijlen, 't zal de warmte geweest zijn.
Leg nu eens een touwtje op tafel (de menselijke ketting) en duw nu eens in het midden van het touw (meneer en mevrouw rolin) en kijk wat er met de uiteinden van het touw gebeurd ... die sluiten zich als vanzelf rond het drukpunt (tot zover de omsingeling). Nu moet u ook weten dat er daar dus niet één koordje lag ... onze menselijke ketting had in de rug een ketting van schilden en wapenstokken. Bijgestaan door bijzonder actieve en dus niet zo anonieme politiemensen. Hun doel: niemand van ons doorlaten. En dus werd er langs alle kanten geduwd en getrokken ... complete chaos. Dat er in dat geduw al eens een hand, elleboog, schouder, voet niet staat waar hij moet staan, is onvermijdbaar. Zelf hing ik overigens tot m'n middel onder de verf om maar aan te geven dat de chaos inderdaad compleet was.
"In een geciviliseerde maatschappij hoort het eenieder toe om z'n eigen extremisten te kalmeren" besluit de RTL reportage. Ik stel voor dat Franstalig België dan voor eigen deur begint te vegen. Want de feiten van dit weekeinde hebben weer één ding bewezen. Zij die beweren het land te willen redden, zij die oproepen tot kalmte en gematigdheid, schrikken er zelf niet voor terug om de gemoederen op te hitsen door het verspreiden van manifeste leugens.
Verder zijn er twee foto's die regelmatig opduiken in de media om het verhaal van mevrouw Rolin te staven. De eerste foto (Belga - geplukt van 7sur7.be)is voor alle duidelijkheid niet mevrouw Rolin. De man met de opgeheven vuist op de tweede foto (voorpagina La Libre van 27/6) is geen aktievoerder, maar wel degelijk een politieman in burger met losse handjes.
Vandaag vond in de Zevende Dag een voorzittersdebat plaats, waar de verschillende politieke spelers in Vlaanderen aan bod kwamen. Alhoewel
Tussen de spa, N-VA, VLD, CD&V en Groen! bleek er één grote afwezige: het Vlaams Belang bleek niet vertegenwoordigd in de uitzending. Volgens Filip Dewinter een bewuste keuze van de VRT, die ingegeven is door het cordon sanitaire waarmee de politiek het Vlaams Belang bekampt.
"De VRT staat in het rood bij ons, letterlijk en figuurlijk", aldus De Winter, waarmee hij zinspeelt op politieke beïnvloeding. "Het Vlaams Belang wordt structureel uitgesloten. Enkele weken geleden was er nog een debat van de jongerenvoorzitters, waar ook wij niet werden uitgenodigd."
"Indien men bij de keuze van gesprekspartners objectief wil zijn, kiest men voor bijvoorbeeld voor de vijf grootste partijen. Nu gaat het om regelrechte willekeur, waarbij een strikt cordon mediatique gehanteerd wordt", vervolgt Vlaams Belang kopstuk Dewinter. "Een verkrampte en tendentieuze houding van de VRT", vindt hij.
Filip Dewinter: "Wanneer men interne problemen wenst aan te kaarten binnen onze partij, is men er als de kippen bij om ons wel voor de camera op te voeren, maar voor de essentie van onze democratie, het debat, zijn we niet welkom, alhoewel we ook 12 tot 14 procent van de bevolking vertegenwoordigen, even groot als Open VLD, groter dan Groen!"
"Wij willen een objectieve en neutrale VRT. Dat is ook de reden waarom we morgen een klacht zullen indienen bij de Vlaamse mediaregulator.", aldus een strijdvaardige Dewinter. bron >> clint.be