6e plaats in criterium Hageland&Haspengouw 10e plaats in criterium op piste (Alleur)
Podiumuitslagen - Gert - 2009:
1e in Hensies 2e in Ans - Alleur * Zilveren medaille - Masters B * Luiks kampioenschap op de piste 3e in Rochefort 3e in Chaumont-Gistoux
19e plaats in de eindstand ECW 2e plaats in criterium op piste (Alleur-Rochefort) ............................................................................
Podiumuitslagen - Gert - 2010:
1e in Bellecourt 2e in Familleureux 2e in Ghlin 3e in Fraire ............................................................................
Podiumuitslagen - Gert - 2011:
1e in Ghlin 2e in Pommeroeul 2e in Hensies 3e in Grandmetz 3e in Hensies 3e in Châtelineau ..............................................................................
Podiumuitslagen - Gert - 2012:
1e in Gages 1e in Seneffe 2e in Ransart 2e in Anderlues 3e in Chée-Notre-Dame 3e in Ans - Alleur * Bronzen medaille - Masters B * Luiks kampioenschap op de piste
Podiumuitslagen - Gert - 2013:
1e in Gaurain .. 3e in Grâce-Hollogne 3e in Emptinne 3e in Seneffe 3e in Ans - Alleur * Bronzen medaille - Masters B * Luiks kampioenschap op de piste
Wielersite, verhalen en bedenkingen bij de avonturen van 2 renners, de ene jong, de andere al wat ouder. --- Give it 100% or give it up ---
29-05-2007
De bekerfinale aan de basis van .....
Was het de woede van de avond tevoren die nog meespeelde? Dit argument hebben we bij Koen alleszins gebruikt om er nog eens alles tegenaan te gooien alvorens 4 weken zonder competitie tegemoet te gaan. Inderdaad, zaterdagavond finale van de Beker van België. We hadden hem graag mee naar Luik genomen maar anderen hebben er anders over beslist ..... Nòg meer dan anders bevond de 12e man zich in de Luikse tribunes. 't Was stil aan de andere kant maar tijdens de wedstrijd bleek ook Bruggen zijn 12e man mee te hebben. Niet in de tribunes echter. Een duidelijker strafschopgeval hebben we dit jaar niet gezien maar de scheids bleef consequent en floot niet. Niettegenstaande Brugge tot dit moment iets beter was, had een strafschop de match een heel andere wending kunnen geven. Zoals geweten wint in voetbal niet altijd de beste ploeg. Helaas, ook deze hoop werd ons ontnomen. Het is zo klaar als een klontje dat de heer D'Hooghe van Brugge nog héle goeie relaties in Brussel heeft, genoeg om op het einde van een rampseizoen toch nog iets positief te behalen. Maar op deze manier? Van in het begin was duidelijk dat Brugge zich veel meer kon permitteren dan Standard. Alle twijfelgevallen werden in Brugs voordeel gefloten, het ritme werd zo volledig uit de match gehaald, de scheidsrechter floot 37 fouten waarvan ... 24 tegen Standard. Zelden gezien. Het was al lang geweten en het blijkt uit de recente verklaringen van renners en verzorgers dat in het wielrennen andere zaken meespelen dan alleen maar talent en training. In het hedendaagse voetbal (zie de affaires Yé en de gebeurtenissen in schandaalland bij uitstek, Italië) worden andere technieken gebruikt. Zaterdag werd er een zoveelste bewijs geleverd. Jammer genoeg werden deze gebeurtenissen ook dit keer weer door de (vooral Nederlandstalige) media stilgezwegen. Geen wonder dat België in het buitenland staat voor een land waar corruptie weelderig tiert. Ook op sportief gebied.
Zware test te Cahottes voor Gert, snelle koers te Hoegaarden voor Koen
Na enkele rustige trainingsweken tot zelfs enkele dagen zonder fiets werd het tijd om toch eens te testen. Daarvoor kwam de wedstrijd in Flémalle (Cahottes) niet echt in aanmerking maar toch heb ik het risico genomen. Afzien! Een ronde van een 6-tal km met een vlak stuk, een afdaling en telkens een helling met 4 haarspeldbochten. Daar was het telkens opnieuw in gang trekken. Het peloton spatte dan ook al vanaf de eerste ronde uit elkaar. Al bij de opwarming had ik beslist om er een eigen tempo op na te houden. Het maakte me dus niet veel uit dat ik bij de eerste beklimming al uit de wielen moest. De opdracht was om de koers uit te rijden, proberen om niet te forceren (dit lukte dus duidelijk niet, mede door de aard van het parcours) en afwachten wat de recuperatie te vertellen had. Deze koers eindigde ik 42e op 63 vertrekkers. Mijn enige troost was dus dat er nog slechtere renners waren. Ofwel hadden ze minder karakter om de wedstrijd uit te rijden. De recuperatie, 's morgens opstaan met een 'normale' hartslag en het gevoelen uitgerust te zijn heeft uiteindelijk 3 dagen op zich laten wachten. Pas de 4e dag kon er opnieuw een degelijke basistraining ingelegd worden. Meteen is het mij duidelijk geworden het nog minstens 6 weken basistraining wordt (extensief), de wedstrijden zullen zo al genoeg interval- en krachttraining betekenen. Tot aan de vakantie in juli dus. Het seizoen zal dan ook al meer dan halverwege zijn. Mijn persoonlijk seizoen zal hopelijk ècht kunnen starten einde juli, begin augustus ..... Gelukkig lag mijn ambitie dit jaar niet in het regelmatigheidscriterium.
Koen reed zondag een 'thuiswedstrijd' in Hoegaarden. Uiteraard waren er daar nog enkele renners van Olympia Tienen. Het werd een snelle wedstrijd met een peloton van 29 renners dat bijna de ganse wedstrijd compact is gebleven. Slechts de laatste 3 ronden lukten enkelingen erin om weg te lopen met als gevolg eveneens een verhakkeld peloton. De sterkste renners vooraan, de minderen hangen dan aan de rekker en vallen van het ene in het andere groepje. Bij elke versnelling heeft Koen het moeilijk om erbij te blijven. De afstand kan hij makkelijk aan, het uihoudingsvermogen is ook optimaal maar door het gebrek aan interval- en sprinttraining heeft hij duidelijk een achterstand qua kracht. De wil om een gat toe te rijden is er wel maar het lukt voorlopig nog niet. Misschien is dit een nieuw werkpunt? Enkele sprintjes bergop in de trainingen inlassen. Deze trainingen vragen echter veel van het lichaam en het karakter. Naar mijn mening heeft Koen nog tijd genoeg om hieraan te werken, daarom werden ze ook nog niet opgenomen in het programma. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat, op die jonge leeftijd, de wedstrijden al genoeg fysieke en psychische belasting betekenen. Misschien moeten we die mening herzien en toch af en toe een aantal van dit soort trainingen inlassen? Wordt aan gewerkt. Koen eindigde trouwens de wedstrijd als 23e van 29. Volgende week rijdt hij de laatste wedstrijd voor een wedstrijdstop van 4 weken (in juni worden geen koersen georganiseerd omwille van de examenperiode). Daarna nog een paar koersen en dan samen op vakantie. Dat wordt een gelegenheid om enkele bergtrainingen af te werken, iets waar Koen naar uitkijkt. Langer klimwerk aan een regelmatige hartslag.
In de agenda stond wel degelijk de wedstrijd in Gouvy genoteerd maar al van bij het opstaan voelde ik me nog niet helemaal gerecupereerd. Een raar gevoel want de training stond deze week nog maar eens op een laag pitje. Donderdag heb ik voor de laatste keer getraind, een rustige duurtraining van 1 uur kwart. Niet overdreven dus. Maar dan nog dat vermoeide gevoel. Het virus heeft de uitgang nog niet helemaal gevonden en ik hoop dat dat snel het geval zal zijn want nu al is een deel van het seizoen verloren. Zondag was het nog niet veel beter en na het losrijden tijdens de koers van Koen voelde het aan of ik had er net een tocht van 200 km op zitten. Mijn programma wordt deze week dus nog eens aangepast en vooral rusten staat op nummer 1. Deze week zou daar ook ruim de tijd voor moeten zijn aangezien ik niet vroeg moet opstaan om naar het werk te gaan. Maandag losrijden op de rollen (45 min), dinsdagavond met Koen naar de training op het vliegveld in Goetsenhoven en daar een duurtraining afwerken (1 uur 45), woensdag rustdag en donderdag herbeginnen in de wedstrijd te Cahottes. Naar ik vernomen heb, zou dit een redelijk zwaar parcours zijn. Een serieuze test. Volgende weekend is er voor mij geen wedstrijd dus kan ik hopelijk herbeginnen met een lange duurtraining om opnieuw een goeie basis op te bouwen.
Koen reed zondag in Braives. Hij kende het parcours van vorig jaar. Het zijn mooie brede wegen met vals plat tijdens de eerste helft en een lange afdaling tijdens de tweede helft van een ronde. Het peloton bleef bijna 4 ronden bij mekaar en Koen kon goed meegaan. Maar toen enkele renners aan de boom schudden moest hij er wel als één van de eersten af. Hij heeft een goeie basis, kan lang aan hetzelfde tempo rijden en haalt hierdoor nog een aantal afvallers in. Maar op het ogenblik dat er sneller gereden wordt moet onze 'smalle' er af. De kracht en het vermogen om de tempowisselingen aan te kunnen ontbreekt nog. We weten dat dit iets is waar nog aan gewerkt moet worden. Koen is nog te jong om deze specifieke trainingen uit te voeren. Dit vind ik er toch van. Ik ben er echter wel zeker van dat er renners van zijn categorie zijn die hier wèl al werk van maken. Maar wreekt zich dit niet op latere leeftijd? Het vraagt veel van een lichaam en moral van een jonge renner. Het is ook niet de bedoeling om snel op te bouwen en er na enkele jaren de brui aan te geven. We proberen te werken op souplesse en zeker op lange termijn. Volgens kenners zou dit de te bewandelen weg zijn. We zien wel waar we uitkomen. Koen werd 11e van 14 vertrekkers. In het totaal namen 20 renners de start maar de meisjes hebben een apart klassement. Alle meisjes, uitgezonderd één, eindigden achter Koen.
Het bloedonderzoek van vorige zaterdag is achter de rug en de resultaten zijn gekend. Dat er iets scheelde was duidelijk maar nu is er ook goed en slecht nieuws. Ik sukkel met een cytomegalo-virusinfectie. Dit is een infectie die de kop opsteekt bij een lagere weerstand. Het is familie van klierkoorts en blijft dus ook voor altijd in het lichaam aanwezig. Maar zoals gezegd heeft het pas een invloed bij verminderde weerstand. Door intensief sporten en zeker wielrennen neemt de weerstand af en heeft het virus vrij spel om zich te ontwikkelen. Een verklaring ook voor het feit van de oogonstekingen; dit is namelijk een probleem waar ik de laatste tijd last van had Deze virusinfectie is bekender geworden doordat het deze was die Justin Henin een tijdje van het tennisterrein hield. Het goede nieuws is dat het op dit ogenblik z'n hoogtepunt voorbij is en dat het alleen maar beter kan gaan. Dat gevoel had ik al wel vorig weekend. Dit wil zeggen dat er moet bijgestuurd worden in de trainingen en dat er meer rust moet ingebouwd worden. Tot het uiterste gaan mag maar dan moet het lichaam ook de kans krijgen om te recupereren. Ik ben tevreden dat er nu ook een reden en een uitleg is voor de ondermaatse prestaties van de laatste maanden. Eigenlijk is de verminderde weerstand 'opgebouwd' na een goeie winter en een intensieve stage in Spanje. Maar we zijn geen profs die in de loop van de dag de tijd krijgen om te rusten. Af en toe moet er ook gewerkt worden ..... De korte nachten van nu moeten langer worden en er moet zeker variatie en afwisseling komen in het trainings- en rustprogramma. We weten waaraan te werken! In de hoop op beter, groet ik u allen!
Net zoals vorige week was de opkomst van aspiranten in Noduwez ook mager. Koen stond aan de start met 9 andere collega-rennertjes. Een kort en licht lopend parcours, alleen de wind maakte de strook aan de aankomststreep iets zwaarder. Na enkele ronden waarin de groep samen bleef, brak het peloton uiteindelijk zoals gewoonlijk in verschillende groepjes. In het gezelschap van een andere renner raapte Koen nog een enkeling op en deze reden enkele ronden samen. Koen deed zeker z'n werk in de groep en probeerde de laatste ronde weg te rijden. Z'n moment was echter een beetje verkeerd gekozen en hij viel alleen in het rechte stuk in de wind. Hij viel terug stil en werd ingehaald door de 2 anderen. De pijp was uit en aanklampen kon net niet meer. Hierdoor kon hij niet meer meesprinten voor de 6e plaats en werd na een goeie koers 8e. Een beetje jammer van het resultaat maar enorm bemoedigend voor de volgende wedstrijden. Een beetje meer kracht kweken, sterker worden en dan zullen er zeker nog mooie resultaten komen. De goeie mentaliteit is er. Volgende week wordt er slecht weer aangekondigd. Dat betekent dat er zal moeten getraind worden op de rollen. En laat dat nu net iets zijn dat Koen absoluut niet graag doet ..... Hopelijk heeft dit geen weerslag op het aanhouden van de goeie vorm. Volgende zondag wedstrijd in Braives (Liège).
Voor mezelf is er lichte verbetering. Iets minder vermoeid en een ochtendpols die al enkele slagen lager ligt; een goed teken. Een (weeral) lichte trainingsweek achter de rug en hopelijk lukt het hierdoor om de overtrainingsverschijnselen zo snel mogelijk uit het lichaam te krijgen. De koers van zondag in Retinne is niet de gemakkelijkste van het seizoen. Het was een risico om hier toch te starten en de schrik zat er dan ook in om snel gelost te worden. Tot mijn verbazing en geruststelling liep het van in het begin goed. Nochtans lag het tempo redelijk hoog, werd het peloton geregeld op een lint getrokken en zorgde de helling net vóór en het vals plat nà de aankomst voor een zwaartepunt. Geen grote problemen echter en de hoop groeide om een goeie uitslag te rijden. Maar zoals zoveel, als de hoop groeit loopt het wel eens mis. Op een 10-tal km van het einde staken de krampen op bij de beklimming en werd het verschil op het vals plat alleen maar groter. Afhaken dus en het peloton was weg. Uitslag: 58e op 69. De krampen waren waarschijnlijk een gevolg van het weinige trainingswerk van de laatste weken. Uiteindelijk wreekt zich dat toch. Maar het geeft toch moed voor de volgende weken. Ik heb de indruk dat het beter begint te lopen. Nu nog hopen dat de bloedanalyse geen slecht nieuws brengt ..... Hierover weet ik woensdag meer. Zaterdag wedstrijd in Gouvy (Luxembourg).
Deze keer zijn er geen excuses. Of het zou de eerste warmte moeten zijn (28°C!) of de verkoudheid van de vorige week. Maar voor de gebeurtenissen (of het ontbreken ervan) heb ik geen uitleg gevonden. Alleen maar twijfels. Misschien heb ik vorig weekend wel weer overdreven met het rijden van de Ronde van Vlaanderen (165 km aan een serieus gemiddelde). Feit is dat ik daar een verkoudheid opgelopen heb waarvan ik nog altijd slijmen ophoest. Nochtans heb ik een recuperatieweek achter de rug (wel met een flesje hoestsiroop). Ik voelde me vrijdag al een stuk beter en ben zaterdag dus toch gaan koersen. Wedstrijd te Werm-Hoeselt. 68 vertrekkers in erg warm weer, niet echt iets voor mij maar ik voelde me toch goed bij de opwarming. Bij het vertrek werd ik nogal snel met de neus op de feiten gedrukt: hartslagen tot 194 bpm, geen moment recuperatie en na 20 km simpelweg moeten afhaken. Aansluiten bij voorbij rijdende B en C-renners lukte zelfs niet! Helemaal blokkeren en geparkeerd staan. En dan gewoon doen wat ik in normale omstandigeheden zelfs niet overweeg: afstappen. Daar sta je dan met een opdoffer van jewelste en vooral een hoofd vol vragen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik overweeg om nog een recuperatieweek in te lassen. Vooral het feit dat ik zelfs vandaag, maandag en 2 dagen na de koers, nog niet helemaal een uitgerust gevoel heb, doen mij eerder voor deze oplossing kiezen. Een beetje tegen m'n natuur in maar ik voel wel aan dat het beter is om dit te doen dan om er nog harder in te vliegen. Dat zou zéker omgekeerd werken. Gisterenavond bij minder warme temperaturen een uurtje gaan losrijden met Koen was eigenlijk al teveel gevraagd maar hopelijk kan de kiné vanavond een beetje orde op zaken stellen, althans op fysiek gebied. De rest zal ik zelf moeten doen. Dan te weten dat het volgend weekend koers is voor de deur van één van de sponsors .....
De voorbereiding van Koen loopt stilaan ook ten einde, de opleiding is achter de rug en wordt zaterdag afgesloten met een aspirantendag te Elewijt. Het weekend van de waarheid is dan maar 1 week af meer! Zoals vader is Koen ook al een "slow starter', dwz dat hij een tijdje nodig heeft in de koers om de 2e adem te vinden en de turbo aan te laten slaan. Zaak is dan van zich niet te laten ontmoedigen en vol te houden. Anders zitten we op enkele weken tijd met 2 twijfelaars. Dat wordt een uitdaging. Koen heeft er dit jaar veel voor gedaan en gelaten, méér dan wat hij nu al achter de rug heeft zou moeilijk zijn voor een 11-jarige. We laten hem rustig groeien (letterlijk en figuurlijk) en zonder veel druk. Hij weet nu al zelf wat kan en niet kan en dat op zich is al een overwinning waard. Maar die èchte overwinning in een wedstrijd ..... dat is ècht helemaal geen doel voor dit jaar. Maar dromen doet hij er wel van!
Benieuwd naar de berichten na volgende week? Ik ook. 'k Ben benieuwd en ook een beetje bang. We zien wel weer, zeker?
Vanaf dit seizoen wordt Koen aspirant. Ondanks het feit dat hij maar 11 jaar geworden is tijdens de maand november 2006 moet hij in 2007 bij de 12-jarigen rijden. Net zoals dit geldt voor beginnende miniemen moeten ook de aspiranten een opleiding volgen, gegeven door een erkende wielerschool. Deze praktische en theoretische opleiding is verplicht en noodzakelijk om aan wedstrijden mogen/kunnen deel te nemen. Gelukkig kan dit gebeuren bij de nieuwe ploeg van Koen: Olympia Tienen. Inderdaad, de overstap van La Bicycletta naar het Josan-Mercedes Cycling Team was geen al te beste keuze. Daarom werd in onderling overleg een transfer overeengekomen naar Olympia Tienen. Koen trainde hier reeds vorig jaar tijdens de winter en zomerperiode en dit viel telkens goed mee. De trainingen zijn verzorgd en aangepast aan elke categorie, de ploeg beschikt over gekwalificeerde opleiders en er is een ideaal trainingsparcours ter beschikking met het vliegveld van Goetsenhoven.
Na de wintertrainingen in zaal zijn ondertussen ook de wegtrainingen gestart. Deze gaan door op (elke) donderdagavond van 18 tot 20 uur op het vliegveld te Goetsenhoven. Voor deze gelegenheid is er geen vliegtuigverkeer...... (ik zeg het er maar bij om onnozele opmerkingen te vermijden). Tijdens de paasvakantie wordt er zelfs op woensdag èn donderdag getraind tussen 15 en 18 uur.
Momenteel gaat alles goed, Koen heeft een goeie basis gelegd, heeft een ganse winter zonder ziekte doorgemaakt en heeft stilaan zin naar de eerste koers. Voor hem valt deze op zondag 29 april 2007 te Limelette (Brabant-Wallon). We zijn benieuwd!
Voor mezelf wordt dit weekend een trainingsweekend. Na de wedstrijd van vorige week, een criterium in de industriezone van Grâce-Hollogne is er dit weekend geen wedstrijd. Vorige week liep het na een snelle wedstrijd en een ontsnapping van enkele renners uit op de verwachte pelotonsprint. Zoals gewoonlijk heb ik hierin geen risico's genomen en werd uiteindelijk 45e op 81 deelnemers. Een uitslag van 2 keer niks dus. Maar een goeie snelheidstraining. Hier kom ik volgend jaar terug om véél meer uit de brand te slepen, dat beloof ik. Het zal dan ook als 40-jarige bij de B-categorie zijn .....
Ze is voorbij, eindelijk. Die eerste koers van het seizoen, ik haat ze. 't Is elke keer hetzelfde liedje: aanpassen aan de snelheden, het optrekken, in peloton rijden, aanklampen, lossen, terugkomen, .....
Deze eerste wedstrijd ging verder op het elan van de stage, d.w.z. met de nodige tegenslag. Tijdens de stage in Spanje ben ik uitgegleden op de trap, op gladde tegels, reed 1 keer lek (als enige van de groep ...) en met een enorme knal als gevolg scheurde de velg van het achterwiel. Gelukkig zonder ergere gevolgen.
De wedstrijd was nog geen 5 km ver of de kabel van de achterrem loste helemaal. Waarschijnlijk achteraan niet hard genoeg vastgedraaid bij het klaarmaken van de fiets op zaterdag. Eigenlijk kan je het evengoed doen met maar 1 rem maar na alle kleine dingen die tegenzaten de voorbije weken was ik er niet echt gerust in en durfde niet al teveel risico nemen. Het was bovendien een wedstrijd met een groot peloton en op sommige plaatsen redelijk veel zijwind, dus werd daar nogal op het kantje gereden.
Gevolg: achteraan aanklampen en geen zotte dingen doen. Maar ik moet eerlijk zijn, veel méér zat er niet in. Zoals ik al zei, het aanpassen aan de snelheid vraagt enkele weken tijd. De leeftijd? Kan zijn maar ik heb het daar altijd moeilijk mee. De aanmoedigingen van supporters en niet-gestarte ploegmaten (bedankt aan iedereen, dat doet deugd!) maakten veel goed en ik kon de wedstrijd zonder problemen uitrijden. Echter op respectabele afstand van de winnaar (Wim 'Turbo' Janssen). Uitslag: 58e op 83 vertrekkers. Kan alleen maar beter worden.
Enkele ploeggenoten reden een goeie wedstrijd en hebben al een tamelijk goeie conditie te pakken. Als daar binnenkort nog eens ons speerpunt en afwerker bijkomt, staan er nog mooie momenten te wachten voor het Cycling Team 2005!
Het is elk jaar hetzelfde ..... de eerste zenuwen die de kop opsteken nog vóór het openingsweekend aangebroken is. Nog maar enkele weken en we zijn weer elk weekend op weg naar één of andere plaats in het land om ons 'koerske' te rijden. Alleen zal dit seizoen er iets anders uitzien dan de vorige. Te wijten aan ...... een jonge gast die nog niet goed begrepen heeft waar hij aan begonnen is! Koen doet het met veel plezier, de motivatie voor de fiets kan eigenlijk niet beter. Maar niet overdrijven, niet met training en niet met wedstrijden rijden. Voor de jongeren is het seizoen eigenlijk wel goed uitgebalanceerd: de eerste koersen in de maand mei, in juni zijn er geen wedstrijden omwille van de examenperiode, en daarna 3 maanden waar de wedstrijden uit te kiezen zijn. Koen zal dit jaar, zonder ongelukken en tegenslag, een 20-tal wedstrijden rijden bij de aspiranten 12 jaar. Een verdubbeling tegenover zijn vorige (eerste) seizoen als miniem. Bij mij is het plezier er nog wel, de motivatie zeker ook (een nieuwe ploeg voor 2007!) en het overdrijven zal dit jaar ook binnen de perken gehouden worden. Doordat het seizoen voor Koen in mei start, zal dit voor mij een eerste relatieve rustperiode worden. Ook voorzie ik 14 dagen (fiets)vakantie in juli om daarna nog een 10-tal weken mijn koersen en parcours uit te kiezen. Ik zal dit jaar zeker een aantal koersen afzeggen waar vorig jaar nog wel gestart werd. We blijven geen 20 jaar meer .............. Geen klassement meer voor mij! Hopelijk geven deze rustperiodes de nodige recuperatie en impulsen om er tijdens de andere koersen weer vanaf het begin in te vliegen. Aaaaaanvalleuuuuhhh!!! En lukt het toch weer niet om het tot aan de meet vol te houden, dan kunnen we nog altijd werken voor de ploeg en rekenen op de messcherpe eindsprint van onze Peter. Nu nog eerst een weekje de pees erop in de Belgische regen, volgende week het klim- en intervalwerk in het hopelijk zonnige Valencia en daarna mag het seizoen definitief starten!
Bijna eind januari .. Het seizoen komt stilaan in zicht. Nog een 6-tal weken voor de eerste wedstrijd voor Gert, voor Koen loopt de voorbereiding nog bijna 2 maanden langer.
Terwijl we bij ons een (licht, en hopelijk van korte duur) winteroffensief krijgen met vrieskou lijkt het erop dat we tijdens de stage in Valencia op zachtere temperaturen kunnen rekenen (15 à 20°C). Dat maakt het toch aangenamer om kilometers te malen.
Ondertussen loopt alles op wieltjes; geen ziekte, tamelijk veel zin om te trainen, geen kopzorgen meer na eerdere perikelen op het werk, .. kortom, het gaat de goeie kant uit. Afwachten.
Koen heeft ondertussen al een veel bredere basis dan vorig jaar. Terwijl we vorig seizoen aan de start van de eerste koers stonden zonder noemenswaardige training is hij deze winter, sinds november, al elk weekend met de mountainbike op stap geweest. Telkens een uitstapje van ongeveer anderhalf uur. Sinds dit weekend hebben we ook de wegtraining hernomen. Deze fietstrainingen, aangevuld met de wekelijkse circuittraining in zaal met de vrienden van Olympia Tienen en af en toe een half uurtje gaan lopen moeten zorgen voor een brede basis om met de grote jongens (aspiranten 12 jaar) mee te kunnen.
We willen ook nog iedereen danken die Koen op de één of andere manier gesteund heeft.
Met de verkoop van steunkaarten met foto heeft Koen heel wat centjes opgehaald om bij te leggen voor een splinternieuw paar wielen. Vanaf de eerste wedstrijd zal hij rondrijden met mooie Mavic Ksyrium-velgen! Bedankt aan iedereen!
Ook een heel dikke dankuwel aan onze mecanicien David van Fietsen Craninx. Het wordt af en toe wel vergeten maar zonder zijn inzet, zijn steun en zijn bereidheid zou er van degelijk materiaal (en steeds tip-top in orde!) weinig sprake zijn. Of het nu voor een topper als Rutger Beke is of het gaat over een beginnende (Koen) of uitgebloeide (Gert)renner, op David kunnen we altijd tellen.
Het is ook dankzij Fietsen Craninx dat Koen een mooie mountainbike ter beschikking heeft om de bostrainingen mee af te werken.
Hier zal je geregeld op de hoogte gehouden worden van het reilen en zeilen van onze 2 renners.
Koen start het seizoen 2007 rond het laatste weekend van de maand april, rijdt vervolgens de ganse maand mei om in juni een rustperiode in te bouwen en de examens voor te bereiden.
Gert legt de laatste hand aan de voorbereiding van het seizoen met een stage in Benicasim (Valencia, Spanje) vanaf 17 februari 2007. Zijn eerste wedstrijd is gepland tijdens het eerste weekend van de maand maart.
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.
Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Vanaf dat moment krijg je elke keer een mailtje wanneer er een nieuw bericht op dit blog verschijnt. Dankjewel!
Wil u ons steunen?
Dankzij enkele fantastische sponsors kunnen we jullie een body/fleece aanbieden ter aanmoediging van onze jongste renner. Stuur even een mailtje met je kledingmaat en voor de prijs van 20 € krijg je een prachtige fleece in de plaats! Dank je!