Foto
Garage Vanderborght - Uw partner in kwaliteit en service - NIEUW !! De garage in Boortmeerbeek is nu ook open op zondag
Foto
Palmares 2006 - Koen (miniemen)
7 wedstrijden (1x top 10, 6x top 20)
2 pistewedstrijden (2x top 10)

Palmares 2007 - Koen (aspirant 12 jaar)
18 wegwedstrijden (8x top 10, 9x top 20)
4 pistewedstrijden (3x top 10, 1x top 20)

Palmares 2008 - Koen (aspirant 13 jaar)
16 wegwedstrijden (1x top 10, 4x top 20) 
6 pistewedstrijden (4x top 10, 2x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2009 - Koen (aspirant 14 jaar)
14 wegwedstrijden
(0x top 10, 3x top 20)
5 pistewedstrijden (2x top 10, 3x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2010 - Koen (nieuweling)
2 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 mountainbikewedstrijd (0x top 10)

Palmares 2011 - Koen (nieuweling)
0 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20) updated
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 veldritten (0x top 10)

...........................................................................

Palmares 2006 - Gert (amateurs)
33 wedstrijden (3x top 10, 8x top 20)

2 pistewedstrijden (2x top 20)

Palmares 2007 - Gert (amateurs)
10 wegwedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)

Palmares 2008 - Gert (masters B)
25 wegwedstrijden
(2x top 10, 10x top 20) 

2 pistewedstrijden (2x top 10, 0x top 20)
0 overwinning (---)

Palmares 2009 - Gert (masters B)
23 wegwedstrijden (9x top 10, 5x top 20) 
3 pistewedstrijden (3x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Hensies)

Palmares 2010 - Gert (masters B)
21 wegwedstrijden
(12x top 10, 3x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Bellecourt)

Palmares 2011 - Gert (masters B)
28 wegwedstrijden
(14x top 10, 5x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Ghlin)

Palmares 2012 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden
(14x top 10, 3x top 20)
1 pistewedstrijd (1x top 10, 0x top 20)
2 overwinningen (Gages, Seneffe)

Palmares 2013 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden (18x top 10, 4x top 20) upd 29-9
1 pistewedstrijden (1x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Gaurain)

............................................................................

UITSLAGEN 2010 - Gert

02-05 - Ville Pommeroeul - 18e
09-05 - Montroeul s/Haine - 25e
13-05 - Ghlin - 15e
16-05 - Mielen - opgave (ziek)
22-05 - Geer - 32e
30-05 - Fraire - 3e
06-06 - Thulin - 6e
13-06 - Grandmetz - 8e
19-06 - Engelmanshoven - 7e
26-06 - Emptinne - 10e
25-07 - Ghlin - 8e
01-08 - Forest - 11e
08-08 - Familleureux - 2e
15-08 - Ghlin - 2e
21-08 - Hensies - 7e
29-08 - Bellecourt - 1e
05-09 - Thulin - 40e
19-09 - Jeneffe - 38e
26-09 - Elouges - 5e
02-10 - Wiers - 7e
09-10 - Callenelle - 30e

............................................................................

UITSLAGEN 2011 - Gert

19-03 - Callenelle - 11e
27-03 - Ghlin - opgave (krampen)
03-04 - Thulin - 12e
09-04 - Bernissart - 9e
16-04 - Ville Pommeroeul - 30e
23-04 - Bellecourt - 9e
25-04 - Brugelette - 7e
30-04 - Baugnies - 4e
08-05 - Ghlin - 1e
15-05 - Grandmetz - 3e
22-05 - Blaton - 5e
29-05 - Ville Pommeroeul - 18e
02-06 - Fraire - opgave (krampen)
12-06 - Anderlues - 28e
18-06 - Warcoing - opgave (krampen)
26-06 - Gages - 7e
21-07 - Escanaffles - 25e
23-07 - Pommeroeul - 2e
07-08 - Ville Pommeroeul - 21e
13-08 - Hensies - 2e
21-08 - Familleureux - 13e
28-08 - Leval Trahegnies - opgave (ziek)
03-09 - Anderlues - 8e
11-09 - Hensies - 3e
18-09 - Châtelineau - 3e
24-09 - Marchin - 7e
01-10 - Blicquy - 35e
08-10 - Callenelle - 13e

............................................................................

UITSLAGEN 2012 - Gert

04-03 - Blaton - 40e
11-03 - Blicquy - opgave (krampen)
17-03 - Brasménil - 13e
24-03 - Callenelle - 23e
31-03 - Gages - 10e
07-04 - Flawinne - opgave (zadel los)
09-04 - Lessines - 34e
15-04 - Chée-Notre-Dame - 3e
12-05 - Mont-St-Aubert - 8e
17-05 - Braffe - 25e
20-05 - Ransart - 2e
28-05 - Blaton - 32e
02-06 - Wiers - 40e
10-06 - Thulin - 8e
16-06 - Anderlues - 2e
23-06 - Pont-à-Celles - 21e
24-06 - Gages - 1e
30-06 - Leval - 5e
08-07 - Thieusies - 8e
15-07 - Grandmetz - 4e
08-08 - Ville Pommeroeul - 50e
12-08 - Seneffe - 1e
15-08 - Ghlin - 34e
18-08 - Lokeren - 11e
25-08 - Mettet - 8e
01-09 - Anderlues - 9e
05-09 - Piste Ans - 3e
09-09 - Mons-Crotteux - 8e
16-09 - Châtelineau - 4e
22-09 - Fraire - 17e
29-09 - Blaton - 32e

............................................................................

UITSLAGEN 2013 - Gert

09-03 - Braives - 26e
17-03 - Hanzinelle - 7e
30-03 - Werm - 36e
01-04 - Oret - 6e
07-04 - Ghlin - 45e
13-04 - Ville Pommeroeul - /
20-04 - Brugelette - 12e
27-04 - Bernissart - 60e
18-05 - Mont-St-Aubert - 4e
20-05 - Grâce-Hollogne - 3e
26-05 - Gosselies - 5e
09-06 - Dikkelvenne - 5e
15-06 - Anderlues - 12e
18-06 - Romsée - 7e
22-06 - Naast - 35e
29-06 - Emptinne - 3e
06-07 - Welkenraedt - 12e
07-07 - Ghlin - 8e
13-07 - Seneffe - 27e
21-07 - Grandmetz - 5e
28-07 - Gaurain - 1e
05-08 - Grâce-Hollogne - 7e
11-08 - Seneffe - 3e
15-08 - Ghlin - 50e
21-08 - Alleur - 3e
25-08 - Mettet - 7e
27-08 - José - 7e
31-08 - Walhain - 14e
08-09 - Borgloon - 4e
15-09 - Châtelineau - 10e
22-09 - Carnières - 6e
28-09 - Blaton - 60e
06-10 - Porcheresse -
12-10 - Callenelle -


............................................................................

Mooiste uitslagen - Koen - 2009:

10e in Ans - Alleur

6e plaats in criterium Hageland&Haspengouw
10e plaats in criterium op piste (Alleur)

Podiumuitslagen - Gert - 2009:

1e in Hensies
2e in Ans - Alleur
           * Zilveren medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 
3e in Rochefort
3e in Chaumont-Gistoux

19e plaats in de eindstand ECW
2e plaats in criterium op piste (Alleur-Rochefort)
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2010:

1e in Bellecourt
2e in Familleureux
2e in Ghlin
3e in Fraire
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2011:

1e in Ghlin
2e in Pommeroeul
2e in Hensies
3e in Grandmetz
3e in Hensies
3e in Châtelineau
..............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2012:

1e in Gages
1e in Seneffe

2e in Ransart
2e in Anderlues
3e in Chée-Notre-Dame
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 

Podiumuitslagen - Gert - 2013:

1e in Gaurain
..
3e in Grâce-Hollogne
3e in Emptinne
3e in Seneffe
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste


Foto
Agenda

Volgende wedstrijden:

Inhoud blog
  • Gert wint in Gaurain!
  • Nieuw podium in Emptinne - 29.06.2013
  • 1e podium van het seizoen
  • Op naar wat komen moet!
  • Zoeken met Google


    Wielerblog van Koen en Gert Deno
    Wielersite, verhalen en bedenkingen bij de avonturen van 2 renners, de ene jong, de andere al wat ouder.
    --- Give it 100% or give it up ---
    29-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontgoochelend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    In mineur. De enige juiste omschrijving voor de afloop van de wedstrijd van zondag in Ghlin.
     
    In den beginne was er niets dat erop wees dat het zo zou lopen. De opwarming verliep normaal, bij enkele sprintjes leek het wel of de benen ietsje snelle blokkeerden dan normaal maar zonder erg.
    Ook de eerste kilometers liep alles zoals het hoorde. Het goeie ritme werd onmiddellijk gevonden en na 5 km kon ik al opschuiven naar de frontlinie. Ik reageerde op een demarrage van een concurrent en reed gewoon door. Hierdoor kwam ik alleen maar al snel sloten nog 8 anderen aan. Niet allemaal de verwachte namen maar het leek een mooi groepje. Eigenlijk was de koers na nog geen 10 km al gereden. Onze voorsprong groeide snel en ging van enkele tientallen seconden naar een minuut en zelfs al tot 1 min 40.
     
    Zoals altijd waren er enkele slepers meegeslopen maar die konden snel op hun plaats gezet worden. Het was duidelijk dat we zouden moeten blijven doorduwen tot het einde om het peloton, met daarin enkele snelle mannen die de ontsnapping gemist hadden voor te blijven.
    Ik deed meer dan mijn deel van het werk maar dan sloeg het noodlot toe. Na net een uur wedstrijd, amper 41 km ver.
    Op een paar minuten tijd was er dat gekende gevoel dat de kop opstak: het begin van krampen in het linkerbeen. Ik dacht dat het maar een opflakkering was, dat het aan de snelle start lag maar vooral dat het snel zou voorbij gaan. Niks van. Opeens stond ik van de krampen recht op de trappers. Geen mogelijkheid om nog te bewegen. Gewoon naar de kant laten bollen en van de fiets zien geraken, was nog de enige mogelijkheid. Game over.
     
    En dan begint de gedachtengang die uiteindelijk tot nu duurde. Wat ging er fout? Waaraan lag het dat er al na een uur krampen opkwamen? Hoe kan dit? Waarom ging zo'n mooie uitgangspositie verloren door een onverklaarbaar voorval? Want, gezien de concurrentie in de groep lag minimum een podiumplaats zomaar voor het grijpen.
    Een immense ontgoocheling!
     
    Hoe kan dit?
     
    Is de conditie nog niet top?
    Mogelijk maar toch bijna uit te sluiten. Ik heb een quasi perfecte winter achter de rug en stond met een meer dan degelijke basis aan de start van de eerste koers vorige week. De prestatie van vorige week kwam er ook duidelijk omdat de conditie goed is. Goed maar nog niet goed genoeg? Is mogelijk.
     
    Lag het aan de voorbereiding van de voorbije dagen of aan de eerste warmte?
    Het is geweten dat ik niet de beste prestaties opteken bij hitte maar - weliswaar mooi weer - 16 graden kan je bezwaarlijk tè warm noemen. Het wàs warm en ik had een redelijk warm onderlijfje aan (ik sprak er toevallig nog over met collega Nico aan de start).
    Drinken doe ik ook genoeg, zeker tijdens de laatste dagen voor een wedstrijd. Mijn voorbereidingen op dat gebied kunnen moeilijk beter, al zeg ik het zelf.
     
    Is er vermoeidheid in het spel?
    Mogelijk. Nochtans is er de laatste weken redelijk wat verbetering op gebied van slapen. Het is elke dag vroeg opstaan, dat wel maar ik probeer om redelijk op tijd op te staan. Gemiddeld kom ik (met het inhalen van de slaap tijdens het weekend) aan ongeveer 7u30 slaap per dag. Niet optimaal maar ik kan er mee leven.
    De voorbije zaterdagavond was er als bijkomde moeilijkheid wel de uursverandering naar het zomeruur. Ook moest ik rond middernacht nog opdraven om de oudste dochter ergens gaan op te halen. Niet ideaal maar uiteindelijk sliep ik nog 8 uren. Het is dus niet echt een excuus of een reden voor het falen. Maar misschien heeft het er wel een beetje invloed op gehad.
    Als het een zekere vermoeidheid zou zijn, is deze dan te wijten aan de een gebrek aan rust of aan de intensiteit van de trainingen? De voorbije week was een relatieve rustweek. Dit wil zeggen dat er vorige dinsdag nog doorgetraind werd op het circuit van Zolder en dat de daaropvolgende dagen enkel 3/4 uur losgereden werd. Normaal recuperatie genoeg. Nu twijfel ik ook daaraan..
     
    Ligt het aan de nieuwe positie op de fiets en aan de aanpassingstijd hieraan?
    Kan zijn maar waarom had ik dan vorige week geen enkele last? Toen ik 3 weken geleden de aanpassing liet uitvoeren, werd er gesproken over een aanpassingsperiode en het eventueel uitstellen van de start van de competitie. Aangezien ik mij eerder veel beter voelde met de nieuwe positie dan dat er sprake was van een nodige aanpassingstijd, begon ik toch te koersen. Zonder problemen. Tot verleden zondag. Lag het hieraan? Het lijkt mij een plausibele uitleg.
     
    Is het gewoon toeval en een slechte dag?
    Onwaarschijnlijk gezien het goeie wedstrijdbegin.
     
    We zijn nu 2 dagen verder en ik ken de reden en het waarom nog steeds niet. Bij de kiné bleek gisteren dat de benen goed vol zaten en een goeie en diepe massage was nodig. Bij de training van een uur vanmorgen liep alles goed en vanmiddag volgt er een duurtraining van 3 uren.
    Voor de rest twijfel ik nog steeds over het te volgen programma voor de rest van de week. Geen idee wat ik moet/kan/mag doen. Rustig aan? Recuperatietijd inlassen? Iets meer intensiviteit in de training brengen?

    Vandaag kies ik in elk geval voor het rustigere werk. Morgen en de volgende dagen blijven de vraagtekens. Zondag start ik in Thulin. Met een ongelooflijke hoop twijfels (terwijl het er vorige week nog helemaal anders uitzag) en met een heel klein hartje.
     

    29-03-2011 om 13:32 geschreven door Koen en Gert  


    21-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoals verhoopt
    Je mag nog zo zeker zijn van je stuk, ervan overtuigd dat je de goeie voorbereiding achter de rug hebt, het blijft altijd een vraagteken hoe je èchte niveau eruit ziet bij de start van de eerste wedstrijd.
     
    Voorbije winter verliep zonder noemenswaardige problemen. Uiteraard wilde het weer niet mee maar dat gold voor iedereen. Een groot gedeelte van de kilometers en trainingsuren werden gemaakt op de rollen. Maar van fysiek ongemak of ziekte was geen sprake. Vorig seizoen eindigde in een goeie conditie en helemaal niet uitgeblust zoals de voorgaande jaren wel eens het geval was. De klierkoorts van 2007 lag helemaal achter de rug, alleen nog een verre herinnering.
     
    Eigenlijk was het ook al een beetje te laat dat ik de fietsanalyse en meting liet uitvoeren. Tenslotte is dat vandaag nog maar 2 weken achter de rug. De aanpassing verliep tot nog toe vlot met alleen midden van vorige week een oprisping met lichte hinder in de linkerknie. Maar van voorbijgaande aard. Vanaf nu zijn er een paar kritieke weken achter de rug, het kan alleen nog crescendo gaan.
     
    Het verslag van de eerste koers van vorige zaterdag kan redelijk kort zijn. Met 51 deelnemers namen we de start voor bijna 70 km wedstrijd. Een vlak parcours van ongeveer 5 km zonder noemenswaardige relances (bochten). De wind stond een paar kilometer in het nadeel, de rest van de wedstrijd redelijk in de rug. Garantie voor een snelle koers en weinig afscheiding.
    Maar toch werd het niet het voorziene scenario.
    Mijn eerste doel voor deze première lag erin om zo makkelijk mogelijk te proberen volgen en afhankelijk van wat de benen mij lieten aanvoelen, af en toe een reactie plaatsen. Maar al vroeg moesten we aan de bak. Na een goeie 12 km werd er aan de boom geschud en van ver (want ergens achteraan het peloton) zag ik een 5-tal wegrijden. Daarbij de grote namen uit de reeks. Na licht getwijfel over de staat van de benen en vooral de reactie indien ik zou proberen mee te gaan, besloot ik het er toch op te wagen. Het was eerder de impulsiviteit die maakte dat ik er naartoe probeerde te springen dan het verstand. Want voor ik het wist, reed ik voorbij de concurrentie om zo snel mogelijk vooraan te geraken. Tot mijn verbazing kon ik dit tempo een tijdje aanhouden, net zolang tot ik als eenzaat tussen de 2 groepen reed. Ik kwam een 100-tal meter tekort om mijn karretje bij de 5 koplopers aan te hangen en besloot dan toch even in te houden om met een nieuw zevental de achtervolging in te zetten. We probeerden nog mooi rond te draaien maar niet snel genoeg. De eerste groep reed langzaam maar zeker stilletjes van ons weg. Een enkeling maakte nog de sprong van onze groep naar de kopgroep. Sterke kerel blijkbaar want hij won uiteindelijk nog in de sprint voor een nochtans snelle Nico Debaes.
     
    Wij maakten nog met 6 de rondjes vol en ondanks enkele pogingen van mijnentwege om nog te ontsnappen, werd ik veroordeeld tot de sprint voor de 7e plaats. Het beste kruid was ondertussen verschoten en ik werd pas 5e van de 6. Dit bracht mij een 11e plaats in het klassement op. Niet slecht voor een diesel die traditiegetrouw enkele wedstrijden nodig heeft om tot een deftig resultaat te komen. Het bewijs dat de voorbereiding als geslaagd mag beschouwd worden. Deze redelijke uitslag mag als bonus beschouwd worden. Bevestigen wordt iets voor de volgende weken.
     
    Deze week wordt een relatieve rustweek. Zondag deden Koen en ik nog een mooie tocht van 53 km door de bossen, soepel en doorspekt met recuperatiemomenten (voor mij toch). Dinsdag wacht nog een doorgedreven training en de daaropvolgende dagen worden vooral recuperatietrainingen ingelast. Zondag wacht de wedstrijd op het industrieterrein in Ghlin. Een snelle koers waar het vanaf minuut 1 doorbijten en vlammen wordt. Hopelijk krijg ik daar de kans om nog enkele plaatsjes in het klassement op te schuiven.

    Hieronder zie je nog enkele impressies van deze koers in Callenelle. Mooie foto's gemaakt door de semi-professionele apparatuur èn vakwerk van mijn compagnon de route van de voorbije jaren en (hopelijk en waarschijnlijk) 2011 ! Je ziet hem aan het werk op één van bijgaande foto's.






    21-03-2011 om 13:32 geschreven door Koen en Gert  


    14-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.www.wielrenneninleuven.be
    Vorige week is een artikel over ons verschenen op de wielersite www.wielrenneninleuven.be.

    Veel leesgenot!

    14-03-2011 om 20:33 geschreven door Koen en Gert  


    11-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eigen arrogantie afgestraft
    De titel is misschien een beetje te sterk uitgedrukt maar er is toch iets van ... Ik zal het een beetje proberen verduidelijken.

    Mijn laatste positiemeting op de fiets dateert van 2004. Al die tijd dacht ik goed, comfortabel en efficiënt op de fiets te zitten. Wat in den beginne waarschijnlijk ook zo was. Maar een mens verandert lichtjes van fysionomie in de loop der jaren. Het materiaal wordt anders door o.a. veelvuldig gebruik van carbon en uiteraard staat de wetenschap op zijn beurt ook niet stil waardoor er meer en meer op meer professionele basis kan getraind worden. Maar als op trainingsgebied een hele vooruitgang geboekt werd, worden ook andere zaken van dichterbij opgevolgd. Deze laatste 'details' winnen daardoor in belangrijkheid.

    Een hiervan is de positie vanop de fiets. En dan wil ik me nog niet uitspreken over de omstandigheden voor profrenners (tijdritten, testen in windtunnels, ...) maar hou ik het gewoon bij de mogelijkheden voor de kleine (maar ambitieuze) man op de fiets.
    Al jaren probeer ik kleine raadgevingen te geven aan jonge renners. Waaronder basiszaken over de houding en zitposititie op de fiets. Altijd goed bedoeld maar daarom niet altijd correct. Ik heb me altijdafgezet tegen de idee dat iemand die al een paar tientallen jaren op de fiets rijdt ook automatisch meer kennis heeft over hoe er moet getraind worden, wanneer, wat getraind moet worden en..... hoe je best je houding op de fiets aanneemt. Nu besef ik eens temeer dat - hoe goed bedoeld ook - ik misschien niet altijd de juiste raad gegeven heb. Om dit te kunnen doen moet er veel kennis van fysionomie en het menselijk lichaam voor aan de dag komen. En die pretentie mag en kan ik mijzelf zeker niet aanmeten.

    Sinds het begin van de jonge wielercarrière van Koen hebben we dan ook beroep gedaan op de kennis en de ervaring van iemand als Jan Engels van Fit-Concept (www.fit-concept.be). Vanaf de eerste fietsanalyse wordt Koen nog steeds minimum 1 tot 2 keer per jaar opgevolgd. Moet ook wel aangezien hij als 15-jarige nog volop in de groeifase zit. Ter info; sinds enkele weken wordt de 'lengte'-kloof tussen vader en zoon aan een schrikwekkende snelheid kleiner en kleiner (172 cm tegenover 181 cm).

    "Fietspositie is het huwelijk tussen een menselijk lichaam dat zich aanpast en een fiets die aanpasbaar is. (A. Pruitt)"

    Als je dan, zoals ik een hele tijd tussen opgroeiende pubers rondrijdt, zie je zaken die absoluut niet kunnen op de fiets (te kort zitten, te laag, te hoog, ....). Dingen die soms iedereen met het blote oog kan zien. Maar ondertussen weet ik ook dat ik geen specialistenwerk kan verrichten. En dat is wel pijnlijk duidelijk tot uiting gekomen ...

    Het komt erop neer dat ik onlangs toch ook maar besloten had om mij nog eens aan een fietsanalyse te wagen. Met de quasi zekerheid (vandaar ook weer de eigen 'arrogantie') dat ik goed zit/zat en dat er misschien sprake was van enkele aan te passen details. Liep dat even anders .....
    Op dinsdagavond 8 maart meldde ik me aan de deur van Fit-Concept. Na een onderzoekje van de rekbaarheid en soepelheid van spieren en gewrichten mocht ik op de fiets. Dit werd gefilmd en op dat moment kwam de ontnuchtering. Ik moet wel zeggen dat, behalve een aantal genomen wedstrijdfoto's ik mezelf nog niet op film had bezig gezien.
    De reactie van Jan was duidelijk: in zijn lange carrière in zijn praktijk had hij nog maar zelden iemand gezien die zo slecht op z'n fiets zat dan ik! En dat had ik met een blik op het tv-scherm ook onmiddellijk gemerkt.

    Er bleek dus een hoop werk aan de winkel. Maar aannegatief nieuws is de keerzijde altijd positief. Dat wil zeggen dat er dus nog wel degelijk mogelijkheden zijn om aan efficiëntie en kracht te winnen.

    Ik zat dan ook met open mond te kijken naar de aanpassingen die Jan onmiddellijk aan de fiets aanbracht. Ze zijn zo ingrijpend dat het véél beter had geweest als ik deze analyse voor aanvang van de winterperiode had gepland. Maar gedane zaken nemen geen keer en dus wordt het maar de korte pijn. De trainingen zeker en vast een paar weken aanpassen en - eventueel en afhankelijk van de reactie van de spieren op deze aanpassingen - het seizoen met een paar weken uitstellen. Ondertussen kan ik melden dat de eerste dagen alvast positief verlopen zijn en dat het wonderwel goed verloopt. Afwachten of dat ook volgende week zo zal zijn. Indien alles naar wens verloopt op de trainingen en bij de recuperatie,danblijft de start van mijn eerste wedstrijd gepland op volgende zaterdag, 19 maart.

    Om jullie een ideetje te geven van de meest ingrijpende wijzigingen: inlegzolen in beide schoenen, zadel 2 cm lager en 5 cm (!) meer vooruit, stuur ietsje gekanteld en stuur een halve centimeter hoger en uiteraard een aanpassing van de voetplaatjes op de schoenen.
    En ik kan jullie verzekeren dat dezeaanpassingeningrijpend zijn. Maar als de voorziene voorspellingen uitkomen (aanzienlijke krachtwinst en vooral efficiëntie) dan staat er nog een hele mooie periode te wachten.

    Ergens is het ongelooflijk en vooral onbegrijpelijk dat er ettelijke honderden en zelfs duizenden euro's uitgegeven worden aan de aankoop van de fiets maar dat een eenvoudige en voor volwassen mensen eenmalige fietsanalyse als te duur en zelfs overboden beschouwd wordt. Een volledige fietsanalyse mèt onmiddellijke aanpassing van de fiets kost 110 €. Voor jongere renners (zoals ik met Koen steeds doe) wordt jaarlijks een update gedaan en worden de nodige aanpassingen gedaan voor 30 €. Echt geen grote investering als je comfortabel op je zowiezo dure fiets wil zitten.

    Nog een beetje info over de trainingen voor mezelf (voor Koen is er momenteel weinig te melden): alles loopt gesmeerd, geen ziektes of andere ongemakken. Het voorziene schema kan zonder problemen afgewerkt worden. Deze week breng ik nog een bezoek aan de osteopaat voor een 'algemeen onderhoud' en daarna volgen de normale sessies aan de massagetafel. De moral zit goed en zowel mentaal als fysiek (toch afwachten wat de verandering van fietspositie nog in petto heeft) moet ik klaar zijn om goed aan het seizoen te beginnen.

    Hopelijk volgen jullie onze avonturen verder op deze site en ook op www.wielrenneninleuven.be
    Op deze laatste site is trouwens net een artikel over vader en zoon verschenen.

    Veel leesgenot gewenst!

    11-03-2011 om 10:07 geschreven door Koen en Gert  



    Koen & Gert Deno are supported by Garage Vanderborght (logistical partner) & Fietsen Craninx (mechanical support)

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Vanaf dat moment krijg je elke keer een mailtje wanneer er een nieuw bericht op dit blog verschijnt. Dankjewel!



    Wil u ons steunen?

    Dankzij enkele fantastische sponsors kunnen we jullie een body/fleece aanbieden ter aanmoediging van onze jongste renner. Stuur even een mailtje met je kledingmaat en voor de prijs van 20 € krijg je een prachtige fleece in de plaats! Dank je!


    Foto

    Laatste commentaren
  • nieuwe seizoen (jos meersmans)
        op Op naar wat komen moet!
  • Gertje, wat doe je nu? (paul)
        op Eindelijk de eerste overwinning!
  • proficiat (paul)
        op Ransart, 20 mei 2012
  • te vroeg om je ongerust te maken (jos)
        op Tussenbalans
  • rustig blijven (jos)
        op J -4
  • Koen en Gert's gastenboek!
  • Anderlu(i)es
  • Dhr
  • Memorial Julie et Melissa
  • BK 08/07: niet gelost en toch 'gejost'
  • Sterke koers

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek. Bedankt!


    Blog als favoriet !

    Interessante links
  • Garage Vanderborght - uw partner in kwaliteit en service
  • Bewegen moet je beleven! Site van triatleet Karel Pardaens
  • Wielerbond ECW
  • Wielerbond ACH
  • Buienkans op korte termijn

    Archief per maand
  • 07-2013
  • 05-2013
  • 01-2013
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 09-2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs