Foto
Garage Vanderborght - Uw partner in kwaliteit en service - NIEUW !! De garage in Boortmeerbeek is nu ook open op zondag
Foto
Palmares 2006 - Koen (miniemen)
7 wedstrijden (1x top 10, 6x top 20)
2 pistewedstrijden (2x top 10)

Palmares 2007 - Koen (aspirant 12 jaar)
18 wegwedstrijden (8x top 10, 9x top 20)
4 pistewedstrijden (3x top 10, 1x top 20)

Palmares 2008 - Koen (aspirant 13 jaar)
16 wegwedstrijden (1x top 10, 4x top 20) 
6 pistewedstrijden (4x top 10, 2x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2009 - Koen (aspirant 14 jaar)
14 wegwedstrijden
(0x top 10, 3x top 20)
5 pistewedstrijden (2x top 10, 3x top 20)
1 mountainbikewedstrijd (1x top 10)

Palmares 2010 - Koen (nieuweling)
2 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 mountainbikewedstrijd (0x top 10)

Palmares 2011 - Koen (nieuweling)
0 wegwedstrijden
(0x top 10, 0x top 20) updated
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 veldritten (0x top 10)

...........................................................................

Palmares 2006 - Gert (amateurs)
33 wedstrijden (3x top 10, 8x top 20)

2 pistewedstrijden (2x top 20)

Palmares 2007 - Gert (amateurs)
10 wegwedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)

Palmares 2008 - Gert (masters B)
25 wegwedstrijden
(2x top 10, 10x top 20) 

2 pistewedstrijden (2x top 10, 0x top 20)
0 overwinning (---)

Palmares 2009 - Gert (masters B)
23 wegwedstrijden (9x top 10, 5x top 20) 
3 pistewedstrijden (3x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Hensies)

Palmares 2010 - Gert (masters B)
21 wegwedstrijden
(12x top 10, 3x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Bellecourt)

Palmares 2011 - Gert (masters B)
28 wegwedstrijden
(14x top 10, 5x top 20)
0 pistewedstrijden (0x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Ghlin)

Palmares 2012 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden
(14x top 10, 3x top 20)
1 pistewedstrijd (1x top 10, 0x top 20)
2 overwinningen (Gages, Seneffe)

Palmares 2013 - Gert (masters B)
31 wegwedstrijden (18x top 10, 4x top 20) upd 29-9
1 pistewedstrijden (1x top 10, 0x top 20)
1 overwinning (Gaurain)

............................................................................

UITSLAGEN 2010 - Gert

02-05 - Ville Pommeroeul - 18e
09-05 - Montroeul s/Haine - 25e
13-05 - Ghlin - 15e
16-05 - Mielen - opgave (ziek)
22-05 - Geer - 32e
30-05 - Fraire - 3e
06-06 - Thulin - 6e
13-06 - Grandmetz - 8e
19-06 - Engelmanshoven - 7e
26-06 - Emptinne - 10e
25-07 - Ghlin - 8e
01-08 - Forest - 11e
08-08 - Familleureux - 2e
15-08 - Ghlin - 2e
21-08 - Hensies - 7e
29-08 - Bellecourt - 1e
05-09 - Thulin - 40e
19-09 - Jeneffe - 38e
26-09 - Elouges - 5e
02-10 - Wiers - 7e
09-10 - Callenelle - 30e

............................................................................

UITSLAGEN 2011 - Gert

19-03 - Callenelle - 11e
27-03 - Ghlin - opgave (krampen)
03-04 - Thulin - 12e
09-04 - Bernissart - 9e
16-04 - Ville Pommeroeul - 30e
23-04 - Bellecourt - 9e
25-04 - Brugelette - 7e
30-04 - Baugnies - 4e
08-05 - Ghlin - 1e
15-05 - Grandmetz - 3e
22-05 - Blaton - 5e
29-05 - Ville Pommeroeul - 18e
02-06 - Fraire - opgave (krampen)
12-06 - Anderlues - 28e
18-06 - Warcoing - opgave (krampen)
26-06 - Gages - 7e
21-07 - Escanaffles - 25e
23-07 - Pommeroeul - 2e
07-08 - Ville Pommeroeul - 21e
13-08 - Hensies - 2e
21-08 - Familleureux - 13e
28-08 - Leval Trahegnies - opgave (ziek)
03-09 - Anderlues - 8e
11-09 - Hensies - 3e
18-09 - Châtelineau - 3e
24-09 - Marchin - 7e
01-10 - Blicquy - 35e
08-10 - Callenelle - 13e

............................................................................

UITSLAGEN 2012 - Gert

04-03 - Blaton - 40e
11-03 - Blicquy - opgave (krampen)
17-03 - Brasménil - 13e
24-03 - Callenelle - 23e
31-03 - Gages - 10e
07-04 - Flawinne - opgave (zadel los)
09-04 - Lessines - 34e
15-04 - Chée-Notre-Dame - 3e
12-05 - Mont-St-Aubert - 8e
17-05 - Braffe - 25e
20-05 - Ransart - 2e
28-05 - Blaton - 32e
02-06 - Wiers - 40e
10-06 - Thulin - 8e
16-06 - Anderlues - 2e
23-06 - Pont-à-Celles - 21e
24-06 - Gages - 1e
30-06 - Leval - 5e
08-07 - Thieusies - 8e
15-07 - Grandmetz - 4e
08-08 - Ville Pommeroeul - 50e
12-08 - Seneffe - 1e
15-08 - Ghlin - 34e
18-08 - Lokeren - 11e
25-08 - Mettet - 8e
01-09 - Anderlues - 9e
05-09 - Piste Ans - 3e
09-09 - Mons-Crotteux - 8e
16-09 - Châtelineau - 4e
22-09 - Fraire - 17e
29-09 - Blaton - 32e

............................................................................

UITSLAGEN 2013 - Gert

09-03 - Braives - 26e
17-03 - Hanzinelle - 7e
30-03 - Werm - 36e
01-04 - Oret - 6e
07-04 - Ghlin - 45e
13-04 - Ville Pommeroeul - /
20-04 - Brugelette - 12e
27-04 - Bernissart - 60e
18-05 - Mont-St-Aubert - 4e
20-05 - Grâce-Hollogne - 3e
26-05 - Gosselies - 5e
09-06 - Dikkelvenne - 5e
15-06 - Anderlues - 12e
18-06 - Romsée - 7e
22-06 - Naast - 35e
29-06 - Emptinne - 3e
06-07 - Welkenraedt - 12e
07-07 - Ghlin - 8e
13-07 - Seneffe - 27e
21-07 - Grandmetz - 5e
28-07 - Gaurain - 1e
05-08 - Grâce-Hollogne - 7e
11-08 - Seneffe - 3e
15-08 - Ghlin - 50e
21-08 - Alleur - 3e
25-08 - Mettet - 7e
27-08 - José - 7e
31-08 - Walhain - 14e
08-09 - Borgloon - 4e
15-09 - Châtelineau - 10e
22-09 - Carnières - 6e
28-09 - Blaton - 60e
06-10 - Porcheresse -
12-10 - Callenelle -


............................................................................

Mooiste uitslagen - Koen - 2009:

10e in Ans - Alleur

6e plaats in criterium Hageland&Haspengouw
10e plaats in criterium op piste (Alleur)

Podiumuitslagen - Gert - 2009:

1e in Hensies
2e in Ans - Alleur
           * Zilveren medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 
3e in Rochefort
3e in Chaumont-Gistoux

19e plaats in de eindstand ECW
2e plaats in criterium op piste (Alleur-Rochefort)
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2010:

1e in Bellecourt
2e in Familleureux
2e in Ghlin
3e in Fraire
............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2011:

1e in Ghlin
2e in Pommeroeul
2e in Hensies
3e in Grandmetz
3e in Hensies
3e in Châtelineau
..............................................................................

Podiumuitslagen - Gert - 2012:

1e in Gages
1e in Seneffe

2e in Ransart
2e in Anderlues
3e in Chée-Notre-Dame
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste 

Podiumuitslagen - Gert - 2013:

1e in Gaurain
..
3e in Grâce-Hollogne
3e in Emptinne
3e in Seneffe
3e in Ans - Alleur
           * Bronzen medaille - Masters B *
             Luiks kampioenschap op de piste


Foto
Agenda

Volgende wedstrijden:

Inhoud blog
  • Gert wint in Gaurain!
  • Nieuw podium in Emptinne - 29.06.2013
  • 1e podium van het seizoen
  • Op naar wat komen moet!
  • Zoeken met Google


    Wielerblog van Koen en Gert Deno
    Wielersite, verhalen en bedenkingen bij de avonturen van 2 renners, de ene jong, de andere al wat ouder.
    --- Give it 100% or give it up ---
    28-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opbouw of roofbouw?
    't Heeft deugd gedaan, al leek het zoals altijd weer véél te kort. De jaarlijkse vakantieroes. We ontsnappen er niet aan. Altijd blij om te kunnen vertrekken, een vleugje sentiment omdat we na enkele weken terug moeten naar de dagelijkse sleur. Maar kom, we horen gelukkig bij de 6% van de wereldbevolking die zich een jaarlijkse vakantie kan veroorloven.
     
    Mentaal recupereren (want we zijn geen profrenners en hebben dus nog een druk beroepsleven te voeren) en de fysieke batterijen opladen om de volgepropte koerskalender van de volgende maanden de baas te kunnen. Het is allemaal gelukt. In het kader van "alles kan en niks moet" hebben we getracht een evenwicht te vinden tussen deze twee gegevens. We hebben volop gezonde Franse lucht ingesnoven vanop een ligzetel op een schaduwrijke plaatsje (mentale en fysieke rust) en, vooral, langere nachtrust genoten dan tijdens de rest van het jaar (fysieke rust).
     
    Maar ..... onze beste vriend op 2 wielen werd niet uit het oog verloren. Het voordeel van iets meer rust te kunnen inbouwen nà een training stelde ons in staat om de trainingsintensiteit op te voeren. De laatste week voor ons vertrek werd al een relatieve rustweek ingebouwd, daarna mochten we op een méér dan geaccidenteerd parcours voluit gaan en werken aan een conditie die ons moet toelaten om een mooi tweede deel van het seizoen te rijden.
    Dus werden onze grenzen opgezocht door middel van kortere, intensievere trainingen. De hellingen werden aangevallen met hartslagen die er niet om logen, lange beklimmingen afgewerkt met als doel een hogere weerstand/uithouding op te bouwen. Kortom, een stage in een ideale trainingsomgeving. Koen deed ook een aantal beklimmingen, waaronder een colletje van 6 km constant klimwerk à 5%.
    Het eindresultaat na 2 weken: fysieke vermoeidheid. Een paradox met ons uiteindelijke doel .....
    Iemand met kennis van (wieler)training weet hierbij dat we nu met ongeduld wachten op het gekende fenomeen dat 'supercompensatie' heet.
    Dit wil zeggen dat we door een weekje relatieve rust, waarin we trainingen afbouwen en volop recupereren van geleverde inspanning opnieuw op een fysiek hoger niveau kunnen acteren.
     
    Klein addertje onder het gras: voor we van dit effect kunnen genieten, staat er ons nog wel een aanpassing te wachten .....
    De pure koerssnelheid en competitieritme zijn we zeker al kwijt door er 3 à 4 weken uit te zijn. Maar het overbruggen van de tijd die het lichaam nodig heeft om te recupereren van de geleverde inspanningen is nog het meest delicaat. De grootste fout die we zouden kunnen maken is op ons elan doorgaan tot de uitputting erop volgt.
     
    Dus wisten we al dat het héél moeilijk zou worden bij de herneming.
    Voor mezelf stond er zaterdag een wedstrijd in Pommeroeul op het programma, Koen mocht zondag rijden in Attenrode. Toevallig allebei mooie parcours, allebei van een ander type.
    In Pommeroeul werd er gereden op een biljartvlak parcours, met een redelijke wind die zowel frontaal als in de rug blies. Van bij het eerste fluitsignaal werd gereden aan een tempo waarvan ik nooit had gedacht dat we dit lang zouden kunnen volhouden. Toch wel dus .....
    De insiders weten dat een razende start nooit binnen mijn mogelijkheden zal passen. Maar de benen voelden goed aan. Jammer genoeg niet voor lang.
    Van in het begin stond de achterdeur wagenwijd open, de ene na de andere moest passen, een ravage zoals we die niet alle weken meemaken. Er werd constant op het lint gereden, de stoepranden opgezocht.
    Zelf keek ik redelijk veel vooruit, met de stille hoop om de groep zien stil te vallen. Jammer maar helaas ... dit gebeurde niet. Mijn aandacht ging dus meer en meer naar achteren om te zien hoeveel collega's er al moesten afhaken. Meer en meer begon het door te dringen dat de benen toch niet zo geweldig waren dan ze in het begin lieten vermoeden. Jawel, het was mijn beurt. Wat begon met 1 meter werd al snel een onoverbrugbare kloof. Lang geleden dat me dit nog overkomen was. Simpelweg uit de wielen gereden. Een snelle blik op mijn computer vermeldde volgende gegevens: hartslag 195 bpm, gemiddelde snelheid 42 km/u! En we waren amper half koers. Ik moet toegeven dat mijn beslissing om zo hard mogelijk door te gaan om er nog een goeie training van te maken al snel overwoekerd werd door de gedachte dat het misschien beter zou zijn om af te stappen en opnieuw de rust van een ligzetel op te zoeken .....
    Toen het peloton mij opnieuw voorbij raasde - inderdaad, u leest het goed, ik werd gedubbeld op deze ronde van 4,5 km! - kon ik toch nog aanpikken en reed de wedstrijd toch nog uit. Meer op karakter want het gevoel in de beentjes lieten niet veel aan de verbeelding over. Besluit: we wisten dat dit kon gebeuren maar ik had er niet echt rekening mee gehouden. Dit deed pijn maar de ervaring leert dat de pijn volgende week alweer voorbij kan zijn als de supercompensatie z'n werk heeft gedaan. Resultaat: 28e op 36 vertrekkers.
     
    Eenzelfde verhaal speelde zich een dag later af in Attenrode maar met onze ket in de hoofdrol. Een mooie omloop met een helling van een goeie 500 m. Ideaal voor de sterkeren om er het verschil te maken. De eerste ronden lag het tempo laag en kon Koen zich makkelijk in het groepje houden. Toen er een snok aan werd gegeven in de 3e van 10 af te leggen ronden was het mooie liedje uit. Waar Koen een ronde eerder nog aan kop van het peloton voorbij kwam, was het nu even wachten tot we zijn rode helmpje aan de einder zagen verschijnen. Zo'n achterstand op 1 ronde tijd? Inderdaad, de geschiedenis van een dag eerder herhaalde zich.
    Het was harken op de helling, afzien en nog karakter tonen om de wedstrijd af te werken. Uiteindelijk werd hij 18e van de 19 vertrekkers.
     
    Resultaten zonder belang. We kennen de oorzaak en blijven geduldig afwachten op beterschap.
    De inspanningen van de afgelopen weken zijn inderdaad in de kleren gekropen maar kunnen alleen maar een positief effect hebben. Het blijft echter wachten. Onrust om de uitslagen van dit weekend is er helemaal niet en we maken ons dus rustig op voor Spurk (Gert op zaterdag) en Chaumont-Gistoux (zware koers met een kasseihelling voor Koen op zondag).
     
    Tot dan!
     
     
    PS: let op de foto met het standbeeld voor de oorlogsslachtoffers - een grapje van de fotograaf van dienst ..... maar wel van toepassing op dat moment








    28-07-2009 om 10:13 geschreven door Koen en Gert  


    13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bouchons rustiques
    Van de Belgische files is hier geen sprake maar toch bestaat ook hier het fenomeen .....
    Eén van de genoegens van rondtoeren door het binnenland van de Provence is de relatieve afwezigheid van verkeer. Af en toe kom je een tractor tegen, of een bestelwagentje, maar een personenwagen - en zeker een schone, zonder stof en modder en dus onmiskenbaar van elders afkomstig - is op sommige van die smalle, pokdalige wegen zo'n zeldzaam verschijnsel dat de mannen die in de velden aan het werk zijn nieuwsgierig opkijken als er een aankomt. Ze strekken hun rug, knijpen hun ogen half dicht tegen de zon en volgen de voortgang van de auto zolang die in het zicht blijft, om zich dan weer over hun wijnstokken of meloenen te buigen.

    Een paar van die vredige, verkeersvrije kilometers zijn genoeg om de chauffeur een gevaarlijk gevoel van veiligheid te geven. Zijn aandacht verslapt. Zijn blik dwaalt af naar de schoonheid van het landschap en hij kijkt naar links en naar rechts in plaats van voor zich. Wanneer hij bij een bocht komt remt hij nauwelijks af - hij heeft immers de weg voor zichzelf. Dit is het moment waarop het noodlot bijna toeslaat, en alleen de Voorzienigheid en een snelle voet op het rempedaal voorkomen dat hij op een bewegende wollen muur rijdt.

    Schapen - daar heb je ze, honderden, bijna zover als het oog reikt, angstig blatend, op het punt om massaal op de vlucht te slaan. Een herdershond komt aanrennen, woedend dat zijn ordelijke en gehoorzame kudde wordt lastiggevallen. In de verte, boven een zee van deinende grijze ruggen, legt een eenzame figuur zijn handen op de bovenkant van zijn herdersstaf en wacht.

    De eerste keer dat me dit overkwam, raakte ik in paniek en probeerde zo snel mogelijk achteruit weg te rijden. De schapen verhoogden hun tempo en volgden; een paar sportievere exemplaren haalden me in. Het blaffen van de hond werd hysterisch. De herder in de verte maakte, dacht ik, een geruststellend gebaar. Afgeleid door de levende chaos om me heen reed ik de auto achteruit een ondiepe greppel in en bleef daar steken.
    Het duurde wel tien minuten voor de kudde voorbij was getrokken. De herder dirigeerde de achterhoede naar voren. Zijn onbewogen gezicht had de kleur en de textuur van gebarsten leer. Hij bleef staan, keek naar de auto, schudde zijn hoofd en deelde mij mee dat ik vastzat. Ik had moeten blijven waar ik was, zei hij. Ik had de motor moeten afzetten en geduld moeten oefenen. Hij schudde nogmaals zijn hoofd over het levensgevaarlijke gedrag van automobilisten en vervolgde zijn weg.

    Moraal: denk eraan dat wanneer je in de Provence rijdt schapen voorrang hebben.

    13-07-2009 om 18:13 geschreven door Koen en Gert  



    Koen & Gert Deno are supported by Garage Vanderborght (logistical partner) & Fietsen Craninx (mechanical support)

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Vanaf dat moment krijg je elke keer een mailtje wanneer er een nieuw bericht op dit blog verschijnt. Dankjewel!



    Wil u ons steunen?

    Dankzij enkele fantastische sponsors kunnen we jullie een body/fleece aanbieden ter aanmoediging van onze jongste renner. Stuur even een mailtje met je kledingmaat en voor de prijs van 20 € krijg je een prachtige fleece in de plaats! Dank je!


    Foto

    Laatste commentaren
  • nieuwe seizoen (jos meersmans)
        op Op naar wat komen moet!
  • Gertje, wat doe je nu? (paul)
        op Eindelijk de eerste overwinning!
  • proficiat (paul)
        op Ransart, 20 mei 2012
  • te vroeg om je ongerust te maken (jos)
        op Tussenbalans
  • rustig blijven (jos)
        op J -4
  • Koen en Gert's gastenboek!
  • Anderlu(i)es
  • Dhr
  • Memorial Julie et Melissa
  • BK 08/07: niet gelost en toch 'gejost'
  • Sterke koers

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in ons gastenboek. Bedankt!


    Blog als favoriet !

    Interessante links
  • Garage Vanderborght - uw partner in kwaliteit en service
  • Bewegen moet je beleven! Site van triatleet Karel Pardaens
  • Wielerbond ECW
  • Wielerbond ACH
  • Buienkans op korte termijn

    Archief per maand
  • 07-2013
  • 05-2013
  • 01-2013
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 09-2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs