Op beautyvlak worden in 2010 vier grote trends waargenomen. Cosmetica en lichaamsverzorging is niet enkel om er mooi uit te zien, maar ook om je goed te voelen, op een natuurlijke manier.
 1) Mood Beauty Beautyproducten die je humeur beïnvloeden beginnen aan een opmars, en dat gaat een pak verder dan aromatherapie. Ook make-up en huidverzorgingsproducten zullen stoffen bevatten die je vrolijker maken.
2) Natuurlijke claim Veel beautyproducten worden getest op dieren of gebruiken stoffen die schadelijk zijn voor mens, dier en natuur. Toch claimen steeds meer beautymerken dat ze 'duurzaam en natuurlijk zijn' en geen schadelijke stoffen bevatten. Tegelijk worden de productenten gedwongen alles simpeler en natuurlijker te maken.
3) Pro-tech't De nadruk komt op bescherming te liggen, en dit zowel in huid- als haarverzorging. Bescherming tegen UV-straling, ziektes én tegen andere schadelijke stoffen in de omgeving. Computeranalogieën worden gebruikt om de boodschap oevr te brengen naar de consument.
4) Turbo 4G De volgende generatie beautyproducten gebruikt technieken uit de biochemie en nanotechnologie. Dit zal resulteren in bijna medische oplossingen, en een terugkeer naar de doe-het-zelvers. In je eigen badkamer kan je je eigen producten mengen. Ook gadgets die op beperkte schaal een soort plastische chirurgie uitvoeren zullen een hoge vlucht nemen. (edp)
|