|
Moeders verwachten een presentje op moederdag. Al krijgt ze aandacht, één op drie is diep teleurgesteld als er geen cadeautje bij komt kijken.
Vergeten Uit de rondvraag, uitgevoerd door BP Nederland, blijkt duidelijk dat een cadeautje al eens vergeten wordt. Vooral mannen maken zich daar schuldig aan. Jammer, want volgens 80 % maak je geen goede indruk als je deze dag vergeet.
Partner 1 op de 10 durft de dag te vergeten. Meer dan de helft van de ondervraagden kent de exacte datum zelfs niet, al vindt 65 % het belangrijk genoeg om aandacht aan te schenken. Eén op de vijf vertrouwt voor dat geheugensteuntje op de partner, 25 % op collega's.
Irritaties Moederdag leidt echter ook tot irritaties. Het 'commerciële' gebeuren en het 'verplichte karakter' maken de dag voor een derde van de ondervraagden minder leuk. De helft heeft het zelfs moeilijk met de stijgende bloemenprijzen. 1 op 4 wil liever iets anders doen op die dag, al blijven ze de traditie in ere houden. De helft van de ondervraagden plant een bezoekje aan de moeder of schoonma. (lvl)
|