De zomer in Oostende staat dit jaar in het teken van Kuifje. Dat bleek tijdens de voorstelling van de zomerprogrammering van Toerisme Oostende. Deze zomer vinden in Oostende meer dan 300 activiteiten plaats, waarvan 25 georganiseerd door Toerisme Oostende, dat 600.000 euro investeert.
Oostende kiest voor de vaste waarden: 9 vuurwerken op maandag, het kinderevenement Kids at Oostende begin juli en het jongerenevenement Woosha van 11 tot 15 juli. In de badstad is er deze zomer nog een expo over Neanderthalers en mammoeten op de Oosteroever in de Fortstraat.
Musical Kuifje is deze zomer prominent aanwezig, onder meer met een musical in het kursaal, een expo rond Hergé in de Venetiaanse Gaanderijen, de uitgave van een strip van Kuifje in het Oostends dialect en Oostende voor Anker in het teken van Kuifje.
Toerismeschepen Hilde Veulemans is blij dat er veel aandacht van de media is. Radiozender Q-Music zendt de hele maand juli uit vanop het strand. Toerisme Oostende sloot ook een overeenkomst met de VRT voor de uitzending van het praatprogramma 'Zomer 2007' vanuit Oostende.
Eindeloze zomer Directeur Peter Craeymersch verduidelijkte dat Toerisme Oostende voor haar "eindeloze zomer van Oostende" promotie zal voeren via 110.000 brochures, affiches en folders per evenement en via de media.
Veulemans kondigde ook aan dat het project 'Admiraals', waarbij horecapersoneel als ambassadeur optreedt voor Oostende, verlengd wordt. Er zijn momenteel al 70 admiraals in de stad die de toeristen extra toeristische informatie geven in de horeca-zaken. belga/hln
|