Oeps, het is al de vierde maand.
Inhoud blog
  • nieuwe blog
  • vote
  • Rode lantaarn
  • Druk
  • Gazet
    Archief per maand
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 01-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 11--0001
    Tempus Fugit
    Bellum ita suscipiatur, ut nihil aliud nisi pax quaesita videatur - De oorlog moet zo opgenomen worden, dat niets anders tenzij de vrede schijnt gezocht te worden.
    Hugo Peregrinus
    27-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het kan snel gaan
    Beste Lezers, 

    Het kan snel gaan. 

    Vorige week zitten we nog samen op onze nieuwjaar bijeenkomst, zaterdag hebben we onze voorzitter ten grave gedragen. Luc was voorzitter van KBCOO, biljartclub Onder Ons. 
    In zijn 76e levensjaar is het fout gelopen, terwijl we er bij zaten. Tijdens onze wekelijkse biljart avond, op maandag, heeft hij zijn laatste wedstrijd gespeeld. Na de partij begon het zweet in stroompjes over zijn gelaat te lopen. Op vragen of het goed zat antwoordde hij dat het van voorbij gaande aard was. Eventjes rusten tot de bui over was. Een halfuurtje later ging hij naar huis, en nee, hij kon wel alleen naar huis, zijn wagen stond voor de deur.  

    Ander half uur later werd een van onze leden gebeld door zijn echtgenote. Het hart van Lucien had het begeven op weg naar spoed te Sint-Niklaas, ter hoogte van de tunnel aan het zwembad. Onmiddellijk ingrijpen in de aankomst hal van het ziekenhuis heeft niet meer mogen baten.

     ……………………………………………………………… 


    Zaterdag was ik getuige van een kort maar zeer emotioneel afscheid. 
    Elvis Presley was als eerste te horen, even later gevolgd door het liedje van zijn geliefde stad: 
    Oh Lieve Vrouwentoren  

    Oh Lieve Vrouwe Toren 
    Hoog boven 't Vlaamse land 
    Wij zijn in uw schaduw geboren 
    Zo hecht aan u verwant 
    Nooit zullen wij vergeten
    De dapp're gouden haan 
    Voor u, lieve toren 
    Zal steeds ons hart slaan 
    Blijf daar voor eeuwig staan 

    De afscheidswoorden van zijn kinderen spraken boekdelen. 
    Het plagen over de stad en de parking, hoe je nu best een carambole maakt, waar naar toe te reizen, is voorbij. Niet voorbij is de herinnering aan deze toffe gast. 

    Beste Familie, bedankt voor uw erfenis van Lucien aan ons. 
    Het origineel recept van Luc’s bokkenpootjes zal in ons hart en onze keuken blijven.

    Ook de tips onderaan het kaartje van Luc’s Biscuit, de Warmste Bakker, zullen we opvolgen: 

    Samen en met liefde bakken smaakt veel lekkerder. 

    Grtjs 

    Hugo 

    Nog een tip van Luc: De eerste drie dagen zijn de bokkenpootjes het lekkerste, maar ze kunnen in een afgesloten doos tot tien dagen bewaard worden. Zal toch niet nodig zijn, meestal zijn ze na drie dagen op.

    27-01-2019 om 21:31 geschreven door hugo  


    >> Reageer (0)
    19-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Januari
    Beste Lezers, 

    De nieuwjaar recepties vliegen voorbij, net zoals de maand. 
    Goed begonnen is half gewonnen is zeker, wat de omvang van de torso betreft, niet de volledige waarheid. Niet dat het onwaar is om te zeggen dat je boven je normale gewicht zit. Wel is het waarheid dat dit niet al te best voelt.  

    Gisteren tijdens de dagtrip van Eke naar Landskouter waren de gevolgen goed merkbaar. De stap was er nog wel, de enkele kilokes te veel deden zich gevoelen. En buiten het glaasje wijn bij het middageten heb ik me onthouden van andere alcoholische dranken. En dat deed ik niet alleen om die grotere last te vermijden maar wel omdat er s’avonds nog een receptie te wachten stond. 
    Je kan goede voornemens maken om enkel water te drinken, bij het binnen komen krijg je al een glaasje champagne aangeboden, en dat kun je toch niet weigeren. En natuurlijk is het leuk om vele bekende en minder bekende mensen te ontmoeten. En voor je het weet ben ja al aan je derde glaasje. Omdat ik niet geheel voorstander ben van de kleine glaasjes én er de mogelijkheid is om iets grotere hoeveelheden vocht op te nemen, wat toch ook nodig is nietwaar, was de overstap naar het bekende pintje vlug genomen. 
    De hapjes daarentegen heb ik wel degelijk aan me voorbij laten gaan. 

    Straks is er het panache tornooi van mijn biljart club, Koninklijke Biljartclub Onder Ons (KBCOO). Alle spelers van het Biljartverbond van Temse kunnen hieraan deelnemen. Er wordt met duo’s gespeeld. Alle deelnemers worden in een pot gestoken volgens hun te spelen gemiddelde: spelers met een maximum gemiddelde van rond de 30, tussen de 30 en 60 en de spelers van 60 en mee (hoge reeks). Via trekking zorgt de organisatie dat de kansen om het tornooi te winnen ongeveer gelijk liggen. Het is niet omdat er een speler, die 180 speelt, samen is met een speler van 28 dat die al gewonnen hebben. 
    De te spelen punten zijn zo meestal rond de 30, als volgt verdeeld: 18 vrijspel, 9 band en 3 driebanden, te maken in die volgorde. Dit aantal te spelen punten kan variëren al naargelang het aantal deelnemers. Als er heel veel gegadigden zijn kan het puntenaantal verlaagd worden tot 25, kwestie van de duurtijd tot de finale niet te overdrijven. Zoals het bij een wedstrijd hoort kan je uiteraard ook wel iets winnen, meestal is dit een geldprijsje. Het klassieke konijn, kip of aanverwanten behoort tot het collectieve erfgoed, of toch bijna. Uiteraard dient elke speler bij aanvang ook een kleine bijdrage te storten.  

    Of het nu het Panaché of Panache tornooi is weet ik niet, wel dat het een leuk spelletje is. 

    Seejoe 

    Hugo 

    Foto’s: Lekker fris (of koud) tijdens de ochtend, gewoon frisjes na de middag. Wel deed de warme douche deugd


















    19-01-2019 om 12:42 geschreven door hugo  


    >> Reageer (0)
    14-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op Stoapel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste Lezers, 

    Onze erfgoed vereniging Op Stoapel viert dit jaar zijn 10-jarig jubileum. Op 30 november is het 25 jaar geleden dat Boelwerf de deuren sloot. Voor een overzicht kan je terecht op https://opstoapel.org/boelwerf-ging-20jaar-geleden-failliet/ . 

    Maar ik wil de blik op de toekomst richten en even onze initiatieven voor dit jaar toelichten. 

    1 – Er komt een publicatie van de bouwnummers + foto’s: “Made in Belgium, by Boelwerf”. 
    Dit boek zal een geactualiseerde lijst met bouwnummers bevatten, rijk geïllustreerd met unieke foto’s van schepen en constructies die gedurende meer dan 100 jaar zijn gebouwd. Het geeft een beeld van de realisaties van deze ooit grootste scheepswerf van België. De werf zorgde decennialang voor welvaart in de regio. Meer dan 1500 bouwnummers worden vermeld in dit boek aangevuld met gegevens over de levensloop van de schepen. Daarnaast is het ook een kijkboek met uniek foto’s met telkens een korte begeleidende tekst. 

    Op de opening van het Erfgoed weekend op 26 april zal het boek in avant-première worden voorgesteld. Je kan het boek daar reeds bestellen via voorintekening. (of via andere kanalen) Normaliter zal de uitgave klaar zijn tegen 16 juni, dag van de Scheldehappening, alwaar het dan ook gekocht kan worden. 

    PRIMEUR: Avant-première van het boek ‘Made in Belgium, by Boelwerf’ op vrijdag 26 april 2019 in AC De Zaat (of oud Gemeentehuis) om 20u. (keep you posted) 

     2 – Erfgoeddag op 28 april 2019, ‘Scheepsbouw in Temse, een terugblik’ 
    Hier organiseren we een tentoonstelling die een beeld tracht te geven van de scheepsbouw in (groot) Temse. De ‘Zaat’ heeft 165 jaar bestaan, in deel gemeente Steendorp gaat de scheepsbouw zelfs terug tot de 17e eeuw. We willen dat de huidige en toekomstige generaties kennis maken met dit verleden. Ook willen we een toeristische meerwaarde bieden aan recreanten die onze regio aandoen. 
    Er zijn dan ook extra luiken voorzien die een licht werpen op scheepswerven uit Tielrode (werf De Durme) en Steendorp (werf gebr. Maes). Ook zullen er standjes zijn van Tolerant, Binnenvaartmuseum Dordrecht, Rijn- en binnenvaartmuseum Antwerpen en De Plate Oostende.  

    3 – De scheldehappening, 16 juni 2019 in AC De Zaat. 
    De aangepaste tentoonstelling (zie ook hierboven onder 2) heeft als thema ‘De Kracht van Water’. Deze dag zijn er Boelwandelingen voorzien die worden gegidst door ex-scheepsbouwers. En uiteraard zal ons boek dan ook te koop aangeboden worden. 

    4 – Filmavond eind 2019. 
    Zoals het er nu voorstaat zal deze film voorstelling, met unieke beelden over de werf en er gebouwde schepen, doorgaan op zaterdag 31november en zondag 1 december (matinee). Elk filmpje zal worden ingeleid door een spreker. 

    5 – Bijeenkomst op 2 november rond het beeld ‘De Zaatman’. 
    Op Allerzielen organiseert Op Stoapel een evenement aan het beeld ‘De Zaatman’ van 11u tot 13u. De bedoeling is een ingetogen samenzijn te organiseren ter nagedachtenis van alle scheepsbouwers die zijn overleden in de regio. Er zullen geen toespraken worden gehouden, wel zal één tekst worden voorgelezen om al deze mensen te herdenken met speciale aandacht voor diegenen die op de Boelwerf zijn omgekomen. Een krans zal worden neergelegd aan De Zaatman, kaarsjes aangestoken..  
    Bij goed weer volgt een kleine wandeling naar de enig overgebleven tastbare herinnering aan de werf, de Hensenkraan. Als sluitstuk zullen enkele bloemen in het water worden geworpen.  

    6 – Op Stoapel 
    - Verleent zijn volle medewerking aan het project ‘Scheepswerven in beeld’ van de provincie Oost-Vlaanderen. Hierin zal een Boelwerf parcours worden geïntegreerd op site De Zaat. 
    - Het onderzoek schip Belgica gaat in 2020 uit de vaart. Op Stoapel trekt mee de kar om het behoud van dit op Boelwerf gebouwde schip en ijvert voor een herbestemming hier in Temse. https://opstoapel.org/rv-belgica-a962/ 

    7 – Niet te vergeten: 
    ‘Op stap met Op Stoapel’. De fantastische dag uitstap van Op Stoapel vindt plaats op 30 maart 2019. Deze niet te missen busreis (ik schreef bijna schoolreis) brengt ons naar Oostende. Ik geef enkel de praktische zaken mee: 
    - opstap bus in Temse, parking station NMBS om 08u15 
    - bezoek Mercator / Amandine 10u – 13u (of twee groepen en wisselen rond 11u30) 
    - Lunch in het Visserscafé Hier zal een eerste groep de lunch verorberen, de tweede brengt een bezoek aan het stadsmuseum De Plate. Rond 14u15 worden de rollen omgedraaid. 
    - 15u30 tot 16u15 bezoek aan Noordzee Aquarium 
    - 16u15 vrij bezoek aan Oostende 
    - 18u30 vertrek terug naar Temse 
    Prijs: leden betalen 50€, niet leden betalen 55€
    Inschrijven kan via:- bertolopaul@gmail.com of tel. 0496 122 403 
      - betalen op rekening nr. BE46 7370 3974 0236 voor 16 maart 2019 
    (stillekes gezegd, de plaatsen zijn beperkt maar niet duur)

    Na onze jaarlijks algemene vergadering werd nog de klassieke foto genomen. 
    Dan volgden het ‘potje dek’, boterhammen met kop (of kaas) en de enige echte goede mosterd van de Kroon.

    En naar jaarlijkse gewoonte was het dan tijd voor de receptie van Op Stoapel in De Correctie wijn bar, met een mini expo en veel goede gesprekken. 

    (Patrick zit tegenover Patrick, en…. zijde gij dat? Amai jongen, ge zijt niet verandert! Hilariteit en de herinneringen worden opgegraven vanuit…)  

    Onze muziekkant was ook vertegenwoordigd. Op bijgaande foto kan je zien dat die met het nodige respect naar de bar wordt begeleid. 

    Grtjs 

    Hugo 

    Foto: Lid van de Boelwerf harmonie.

    14-01-2019 om 17:04 geschreven door hugo  


    >> Reageer (0)
    09-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oslo II
    Beste Lezers, 
    De trip to Norway was best een aangename en leerrijke ervaring. Mijn bewondering voor truckers was al niet gering, nu is die nog groter. Wat die mensen moeten doen en weten om een vracht over de weg van het ene naar het andere land te brengen, niet te schatten. En dan spreken we over het Verenigde Europa! 
    Elk land heeft een tolheffing, elk land doet dat op een andere manier. Dus hangt de ruit van de truck vol met bakjes die gezien kunnen worden door langs de weg opgestelde scanners. Alvorens dat kan gebeuren moet er eerst een melding worden gedaan via Mobiel Phone. Zo niet dient de chauffeur eerst langs een post of tankstation te passeren waar hij een kaartje kan kopen en de toldienst alsnog zijn nummerplaat en de gegevens van zijn firma kan doorgeven. De nummerplaat erkenning wordt onmiddellijk gelinkt aan een nummer dat de chauffeur heeft doorgegeven. De factuur volgt enige tijd later, afhankelijk van het land kan het gaan van twee tot vier weken. 
    In Noorwegen moet je langs de douane passeren en inklaren. Gelukkig was het nog niet druk wegens 2 januari, anders kan je daar wel enige uren verslijten.  

    Over het verslijten van uren gesproken, volgens de Europese Regels (daar zijn ze weer) mag een trucker 4.5 uur ononderbroken werken. Dan is hij verplicht om 45 min rust (stilstand van de truck) te nemen. Hierna mag er weer verder gewerkt worden tot het maximum van negen uur is bereikt. Over de grens van 9 werkuren mag men in geen geval komen. De boetes zijn niet mals. Toch is het toegelaten om tweemaal per week aan tien uren te komen. Die extra uren dienen dan wel verplicht gerecupereerd te worden, wat wil zeggen dat er de week erop maar 43 uur kan gereden worden. Dus is er een wekelijkse rust voorzien (max 47 rij uren per week), iets wat nu op dit ogenblik weer te discussie staat. Europa (!) wil toelaten dat bus chauffeurs en truckchauffeurs in hun cabine deze wekelijkse rust kunnen nemen. Er zijn nu al chauffeurs die maanden onderweg zijn, in het weekend meestal in een land met een gedoog beleid voor deze praktijken. 
    Na een werkweek heeft iedereen nood aan een goede rust en eens iets anders te doen, of bij familie door te brengen! 
    Stilstand voor lossen en laden zitten vervat in die 4.5 uur. Het komt er als bevrachter en trucker op aan om de ritten goed uit te kienen. In de file sta je uiteraard stil, de tijd stoort zich hier niet aan en loopt door. Begin er maar aan om op ‘tijd’ ergens aan te komen. Bijvoorbeeld het nemen van een ferry is gebonden aan een stipt vertrek uur. Als je op enkele kilometers van de haven aan je maximum rijtijd komt moet je stoppen, mis je de boot en mag je ofwel een langere omweg rijden (tijd!) ofwel heeeeel lang wachten. Tijdens dat wachten is er wel voldoende rust. 

    Op woensdag morgen konden we met de gloednieuwe koelwagen bij Zuid Natie laden, diepvries shrimps voor Noorwegen, je moet er maar opkomen hé. Na het in orde brengen van de papierwinkel en het afhalen van een extra paar sneeuwkettingen kon 1-PGP-266 op weg. 
    De rit ging over Utrecht en Zwolle naar Emmen alwaar de grens met Duitsland werd overgestoken. LKW-Maut meter liep maar een klein stukje, de snelweg werd verlaten. 
    Over de Ems werd even halt gehouden voor een stukje pudding, overschotje van vorige dag. De taarten en koekjes van de familie bijeenkomst waren niet allemaal verorberd. Bezuiden Bremen ging het dan terug over de Maut wegen (autostrade) langs Hamburg tot Lübeck. Tegen 20u konden we in Travemünde op de ferry naar Malmö. Om 22u kwamen we los van de kade. Finnlines (van de Grimaldi Group) voorziet voor truckers een stevige maaltijd voor 8€ en voor het uitgebreid ontbijt een ticketje van 4€. Ik ben dus voor enkele uren een trucker geweest.  
    Na een rustige nacht op zee, konden we iets voor achten al op Zweedse bodem verder tuffen. Voor de haven van Malmö vaar je onder de brug die Denemarken met Zweden verbind. Het afrijden was wel een precisie werkje, de ruimte aan boord wordt optimaal benut. De E6/E20 zou voor het grootste deel van de tocht onze leidraad zijn. In Malmö was de temperatuur iets onder het vriespunt, de kledij was al aangepast. Tijdens de dag ging de temperatuur iets hoger maar het gevoel gaf het tegengestelde, in plaats van +4 leek het -4°C. Opvallend langs de wegen zijn de LZV’s, de extra lange vrachtwagens, + 25m, en het groot aantal MCdo’s. Van die eethuizen hebben we echter geen gebruik gemaakt. Onze voorraad was ruim bemeten, ik denk dat vier personen er ook konden op overleven. (bedankt Agnes en Evy) 
    Langs Helsingborg en Goteborg bereikten we Svinesundsbrua, de grote tuibrug tussen Zweden en Noorwegen. Enkele kilometers verder volgde dan een korte stop bij de douane waarna de resterende 110km bij een ondergaande zon werden afgehaspeld.  

    Alles verliep rustig en goed zodat we iets na vieren op onze losplaats arriveerden. Iets te laat echter om nog gelost te worden, dit was trouwens toch voorzien voor volgende morgen 7u. Reggie geraakte aan de praat met iemand van het bedrijf en kwam te weten dat er de volgende morgen al iemand om vijf uur aanwezig zou zijn. Als die mens goesting had kon de lading dan al gelost worden. Bovendien hadden we zo een rustige en veilige overnachtingsplaats op het bedrijf zelf. En dat kwam goed uit om een retour lading te gaan oppikken in Drammen, een dikke veertig kilometer voorbij Oslo. 

    In een nabij gelegen wijk zijn we dan iets gaan eten, een pizza van het formaat dat ik nog nooit had gezien. Dat ding was zo groot dat ik er de volgende dag nog tweemaal heb van gegeten. De pizza werd fris gehouden in de palletbak. Met vriestemperaturen is dat eigenlijk een grote ijskast. 
    Slapen in een cabine van een truck, die verwarmd wordt, is best comfortabel. Als je de beperkte ruimte buiten beschouwing laat tenminste. Slapen van 20u30 tot 03u50 de volgende morgen, tja dan is dat toch goed hé. 

    De lading werd effectief gelost de volgende morgen om 5u, afijn, Reggie reed de paletten tot op de ramp alwaar een heftruck voerder alles in zijn vriezer placeerde. En tegen 8u arriveerden we al in Drammen waar een volle lading klipbakken werd geladen. Een deel van deze lading was voor een bedrijf in America, NL. 
    De rit door het centrum van Oslo was, op dit vroege uur, eerder sprookjesachtig. Jammer genoeg moesten we terug rijden tot Goteborg om daar de ferry van Stena Lines naar Kiel te nemen. Die andere ferry van Oslo naar Kiel (Color Line) lag in het centrum van de stad en dat was eerder een cruiseboot. Niet dat Stena Lines minderwaardig was hoor. Bovendien was de vaartijd heel wat korter, 14 uur tegenover 21 uur. Maar ook de uren aan boord tussen Goteborg en Kiel gingen grotendeels al slapend voorbij. 

    Uitgerust en met een goed ontbijt achter de kiezen konden we de trip naar America aanvatten. Het was weeral donker als we daar arriveerden. Ook hier was het zelf lossen, maar dat verliep vlot.  
    Om problemen met de rijtijd te vermijden besloot Reggie om daar aan de loskade de nodige rust te nemen. De resterende 160 km via Eindhoven en Antwerpen verliepen zonder problemen. 
    Het was na negen uur s’avonds toen Agnes me kwam oppikken. 

    Beste Reggie, bedankt voor de toffe ervaring. 

    Mvg 

    Hugo 

    Foto’s: Volvo truck en Koelopligger; Temperatuur instellen; Vracht veilig; Welkom aan boord; Krap aan boord, helemaal links een Belg; LZV’s heel gewoon in het Noorden; Zon gaat snel onder; Oslo; Kiel, marine scheepswerf.


















    09-01-2019 om 00:00 geschreven door hugo  


    >> Reageer (1)
    01-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oslo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste Lezers, 

    Langs deze weg aan U allen een gezond, vreugdevol en liefdevol 2019 toegewenst.

    Deze week kan ik in Oslo al eens rondneuzen, tenminste als er tijd is. Ik kan tot daar geraken, nee ,niet te voet maar met de truck. Te voet zal ik er ook geraken over een paar maanden, hoop ik toch.
    Een neef van Agnes heeft me gevraagd hem te vergezellen voor een levering in Noorwegen. De tocht zal via weg en water lopen. In Travemünde zal de nachtferry ons tot Malmö brengen, zalig slapen op de boot. 
    Als er tijd rest, afhankelijk van de snelheid van lossen en laden, is er de kans om de St.Olav Domkirke te bezoeken. Misschien kan ik er al een contact leggen met een vereniging die, zoals de Jacobs verenigingen, de tocht begeleiden. Ach, we zien wel.

    Graag wil ik jullie aandacht ook vestigen op de rechterkolom, onder de titel: Blogs van Vrienden
    De blog van Kozzen is zeker voor poëzie liefhebbers een aanrader. De andere, Stroomopwaarts wandelen langs waterlopen geeft uitermate goede informatie over onze wandelwegen langs.....just.

    Grtjs

    Hugo


    01-01-2019 om 22:56 geschreven door hugo  


    >> Reageer (1)


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Mooi
  • Om tmoeting
  • Ontmoeting
  • recht gezet
  • Foutje in link naar foto's

    Meningen, gedachten, bemerkingen , hier allemaal welkom.


    Zoeken in blog


    Blogs van Vrienden
  • Voetstappen in Vaderlandsche Bodem
  • Blog van Kozzen
  • Stoomopwaarts wandelen langs waterlopen



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs