Gisterenavond rond half elf zijn er in Barendrecht 2 goederentreinen en een passagierstrein betrokken geraakt bij een botsing. Het ongeluk gebeurde op een afgelegen plek, kort in de buurt van een industrieterrein gelegen tussen het knooppunt Vaanplein en Ridderkerk. De machinist van de goederentrein geladen met containers is om het leven gekomen. De machinist van de andere trein is zwaar gewond afgevoerd naar het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht. Brokstukken en allemaal over elkaar verwrongen en in elkaar geschoven stukken van goederenwagons hebben lange tijd een viaduct over de A 15 geblokkeerd. Tegen half twee in de nacht was ook Mr. Pieter van Vollenhoven, voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid ter plekke om poolshoogte te nemen. In de betrokken passagierstrein zaten 150 passagiers, van wie er een onbekend aantal lichte vewondingen had opgelopen. De treinbestuurder van de passagierstrein heeft door snel vaart te minderen en af te remmen een ernstige treinramp, zoals bvb op 8 januari 1962 bij Harmelen met 91 doden en 54 gewonden het geval is geweest, weten te voorkomen. Als hij met volle vaart over een van die grote brokstukken op de rails gereden zou zijn, dan zou de ramp niet te overzien zijn geweest. De ravage en de schade is enorm groot en het zal een drietal dagen in beslag nemen eer de opruimwerkzaamheden voltooid zijn. Er worden gissingen gemaakt over de oorzaak van de ramp en in een van de ochtendbladen werd zelfs gewag gemaakt van een aanslag en er zouden ook ontploffingen geweest zijn.  DE RAVAGE IS ENORM, JE WEET NIET WAT JE ZIET!
 MR. Pieter van Vollenhoven arriveert bij rampplek
 DE BEELDEN HIER SPREKEN VOOR ZICH
 Vervoerden de goederentreinen ook gevaarlijke stoffen?
 LANG ZAL HET DUREN OM DEZE RAVAGE TE RUIMEN!
 BENEDEN DE BETROKKEN PASSAGIERSTREIN

|