De startpagina voor jong en oud Welkom op dit blog met veel uiteenlopende onderwerpen.
Op rechts van deze site staan
de rubrieken en categorieën
en of u nu onderwerpen zoekt
over ziektes, oorlogen,
politiek, rampen of nieuws
en dies wat meer, u vindt
het allemaal hier op dit
blog van Eef waar u nooit
op uitgekeken raakt!
25-02-2009
ONZE PADDEN EN KIKKERS
Door het zachte winterweer van de laatste tijd zijn onze padden en kikkers hier en daar weer actief geworden.
De vrouwtjespadden kruipen 's nachts uit hun holletjes, bladeren en stenen vandaan op weg naar hun vijver, sloot, poel of ven en meteen krijgen ze een liftend mannetje op hun rug die meegaat naar de plaats waar de vrouwtjes hun eitjes gaan leggen.
Het is een gesjouw van hier tot ginder en tegenwoordig worden de koppeltjes nog wel eens overreden door het nachtelijke verkeer op de weg. Nu zijn er gemeenten die in deze periode de bekende oversteekwegen van deze amfibieën afsluiten en het verkeer omleiden, zodat de koudbloedige beestjes veilig de broedplaats kunnen bereiken.
Op plaatsen waar dit niet het geval is bestaat er toch een mogelijkheid dat de diertjes niet vermorzeld worden door een preventief beschermende muur te maken. Hoe doe je dit? Je maakt een barrage en zet wat emmertjes in de grond. De padden vallen hierin en 's morgens breng je ze even naar het poeltje aan de overkant, waarnaar ze op weg waren. Wij wonen hier in Angeren in het appartementencomplex "De Pauw" met in de directe nabijheid twee poelen met stilstaand water, waarin veel padden en kikkers ieder jaar om deze tijd hun heil en zegen zoeken.
Overal zijn bordjes aangebracht met "opgelet overstekende padden"! Tóch worden hier veel beestjes doodgereden. De trektijd, paringstijd en legtijd van deze amfibieën is van eind februari tot ver in de aprilmaand. Van padden gaat het verhaal dat ze zwaar giftig zijn. Worden ze bedreigd, dan scheiden ze inderdaad een bedwelmende stof af. Ga ik in de late avond met de hond uit, dan gebeurt het nog wel eens dat hij tekort in de buurt van een padje vertoefd heeft en kort daarna een paar rare capriolen maakt. Sommige mensen willen een kikker of een pad nog wel eens in de hand nemen, wat voor deze dieren hetzelfde aanvoelt als dát wij onze hand op een gloeiende kachel zouden leggen; niet doen!
Kikkers blijven altijd kort in de buurt van water, maar padden trekken landinwaarts om zich ten goede te doen aan allerlei schadelijke insecten op tuinderijen en boerenakkers.
Zowel kikkers, evenals padden zijn beestjes die insectenlarven, wormen, pieren, slakken, kevers, spinnen, vliegen, wespen en muggen met hun specifieke tong in groten getale weten te verschalken. Het is wettelijk niet geoorloofd om ze bewust te doden.
Doe dit dan ook niet, help ze over te steken en laat ze verder ongemoeid!
WORDINGSPROCES VAN DE GROENE KIKKER GROENE KIKKER SRINGT IN EEN SPRONG RUIM 3 M! BOVEN: CONCERTMEESTER BRULKIKKER HIER ZIEN WE DE BRUINE KIKKER DIT IS DE ZELDZAME BOOMKIKKER! BOVEN GEWONE, BENEDEN RUGSTREEPPAD MOEKE PAD MET LIFTEND MANNETJE EEN ARTKELTJE VAN EEN ZEKERE RITSEMA UIT 1896
Vanmorgen rond 10.30 uur is er een vliegtuig van Turkish Airlines neergestort bij Schiphol.
Het gaat om een vlucht uit Istanbul, vluchtnummer 1951, dat om 08.22 u vertrok uit Turkije. Het vliegtuig kwam volgens melding van de politie Kennemerland in een weiland langs de A9 terecht. Het gaat om een Boeing 737 800 die in drie stukken is gebroken. Het toestel is niet in brand gevlogen. Hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt, waarna passagiers uit het vliegtuig werden geholpen. Bij het AMC is het rampenplan in werking getreden. Dit betekent dat op de eerste hulpafdeling van het ziekenhuis iedereen stand-by staat en extra personeel wordt opgeroepen om mensen te behandelen.
Inzittenden van het vliegtuig en hun familieleden worden opgevangen in het Wildervankcomplex aan de Sloterweg in Badhoevendorp. Volgens een ooggetuige ging het mis toen het vliegtuig de landing inzette op de Polderbaan. Deze landingsbaan werd niet gehaald. Een deel van de A9 is afgesloten. Aan boord van het vliegtuig bevonden zich 128 passagiers en zeven bemanningsleden.
Volgens de laatste berichten zijn er 80 gewonden gevallen, en hebben helaas 6 passagiers en drie bemanningsleden de ramp niet overleefd. Van de 23 zwaar gewonden is van zes personen de toestand zeer kritiek!
Beste bezoekers en kijkers, hierbij nog een aantal mooie beelden van Angeren uit 2008 en ditmaal ook enkele uit 2009 van andere plaatsen. De bedoeling van mijn reportage is om u te laten zien dat wat er ook in de wereld gebeurt de meeste festiviteiten gewoon doorgaan. Vroeger was ons café het clubhuis van carnavalsvereniging "De Lombokken" die zoals veel andere verenigingen uit die tijd gefuseerd zijn of ter ziele gegaan. Het carnaval hebben we één keer af moeten zeggen, vanwege de moord op John F Kennedy in november 1963. Vele uren opbouwwerkzaamheden had ik besteed om er een gezellig feest van te maken met zelfs een echte wijnbar, opgesierd met druiven en alles erop en eraan, máár helaas! Ook is het al eens voorgevallen dat tijdens het carnaval een dierbare kwam te overlijden en wij van alle geplande dingen afstand moesten nemen. Met alle ellende ondervonden in oorlogstijd en bij andere tragische gebeurtenissen, zoals in de nachterlijke uren de watersnoodramp op 1 februari 1953 hebben we bij tijd en wijle ook nog wel eens gelachen. Het hele leven is een lach en een traan, óók het carnaval en zó moet je het ook maar op je af laten komen! Vroeger hielden we op Aswoensdag het askruisje, waarbij de woorden uitgesproken werden dat we allemaal een keer dood zullen gaan en slechts stof en as zijn...méér niet, en zó is het óók!
ALLEMAAL BEELDEN OM NOOIT TE VERGETEN! LEUK OM EEN KIND ZÓ TE ZIEN GENIETEN! EN WAT TE DENKEN VAN DEZE DAMES? BOVEN EN BENEDEN, LAATSTE BEELDEN UIT 2008 HIER ZITTEN WE IN HET LIMBURGSE CADIER & KEER HIER DE DEURZUUPERS UIT HAALDEREN (OB) 2009-BEELD OPTOCHT VALKENSWAARD (Nbr) 2009 LIFE GENOMEN HIER UIT "DE PAUW" ANGEREN
Het rookverbod in openbare gelegenheden heeft ervoor gezorgd dat er zich situaties voordoen die er voorheen niet waren. Als longemfyseempatiënt reis ik per bus. In die bus totaal geen last van rokers en ook niet van opgeschoten jongelingen die het de passagiers of de buschauffeur lastig maken. Sta je in Nijmegen op het station op een bus te wachten, dan heb je wel last van die kettingrokers. Je zou bijna de nek breken over over al die uitgetrapte sigarettenpeuken die weelderig tegenwoordig het straatbeeld sieren. Voortdurend zijn corveeërs van de stadsreinigingsdienst bezig de zaak weer netjes te maken, máár helpen doet het geen zier. Speciale opgestelde asbakken worden genegeerd, de doorsnee Hollander zit of staat maar een beetje rond te kijken, heeft weinig oog voor het milieu en zet geen pas te veel om de rommel zelf op te ruimen. Ditzelfde euvel doet zich voor bij het uitlaten van onze viervoeters. Voordat ze de gemeentelijke landingsplaats bereikt hebben ligt de grote boodschap op straat of bij iemand voor de deur op de stoep. Op de dag valt alles te ontwijken, maar 's avonds laat wordt het moeilijk, want onze ogen zijn niet van nachtkijkers voorzien. Holland is helemaal in last als je laat thuiskomend van een vergadering met bemeste "voetangels" bij moeder de vrouw naar binnen komt! We hebben zelf ook een hond en altijd een poepzakje bij ons voor het geval onze lady op een ongewenste plaats haar behoefte doet. Opruimen heeft altijd in ons bloed gezeten en voorheen hoefde ik hier in de wijk maar een stukje papier zien liggen of het werd opgeruimd. Helaas is mijn gezondheidstoestand van dien aard dat ik sinds kort dit niet meer kan, laten we zó zeggen van mijn vrouw ook niet meer mag!
Onlangs stond ik letterlijk en figuurlijk niet in, máár bij een bushokje dat bevolkt werd door een tiental "droogrokers". Mij viel de eer te beurt om rijkelijk door Pluvius gezegend te worden en toen de bus eraan kwam was ik de enige bij die halte instappende passagier. "Beste regeringskeilers", laat met de carnaval rokers binnen een sigaretje opsteken, de kasteleins ruimen de rommel wel op en zitten niet te wachten op verklede ambtenaren van de Sicherheitsdienst.
Het door jullie ingestelde rookverbod heeft gezorgd voor nieuw gecreëerde ongemakken, onvrede in de Horecawereld en veel rompslomp!
De peukenlaan in Nijmegen, die officieel op 1 april open gaat Rokerswagen "De Grijnzende Lach" binnen een omaatje van 100
Op 27 februari 2008 schreef ik een uitgebreid stuk over de geschiedenis en het ontstaan van het begrip carnaval. Het is allemaal te vinden in het archief.
De plaats Huissen was hier in de Betuwse gemeente Lingewaard de smaakmaker op carnavalsgebied en is dit nog wel, máár als het om carnavalsoptochten gaat, dan is Huissen door Angeren en Gendt voorbijgestreefd.
Angeren heeft de mooiste optocht van deze hele woonstreek en de optocht anno 2009 moet wel heel bijzonder geweest zijn. Helaas was ik door ziekte verhinderd om dit alles mee te maken en de persoon die voor mij de optochtbeelden zou vastleggen was eveneens niet goed in orde. Hier in Angeren heb je buiten de katholieke gemeenschap ook een hele hechte protestantse geloofsgroepering. Zoals het met de kerstboom gegaan is, zo is het ook met het carnaval geschied. Mocht bij de katholieken vroeger het kersstalletje toonaangevend geweest zijn, nú staat er overal een verlichte kerstboom te pronken en is dit verschil niet meer waarneembaar. Voor nog geen 10 jaar terug was carnaval bij de protestanten een taboe, máár dit is nu totaal veranderd en kent de carnavalsoptocht ook veel deelnemers van protestantse kant én naar de optocht kijken doen ze allemaal. Carnaval is bij alle lagen van de bevolking ingeburgerd en economische crisis of niet het feestvieren en schik maken gaat gewoon door! Wilt u van Angeren foto's bekijken van de optocht uit 2009, ga dan naar http://www.narrenpoel.nl
ALLE BEELDEN IN DIT VERSLAG ZIJN VAN 2008. VEEL TOESCHOUWERS OM DE OPTOCHT TE ZIEN KOSTEN NOCH MOEITE WERDEN GESPAARD ! BENEDEN FOTO VAN BURGEMEESTER H. DE VRIES ANGEREN BESCHOUWT ZICH ALS "BOUWSTIEFKIND" ER MOETEN BETERE VOORZIENINGEN KOMEN! ANGEREN MOET BEWOONBAAR EN LEEFBAAR ZIJN! PETJE AF VOOR MOOIE ANGERSE OPTOCHT 2008!
Een onderzoek in 2004 heeft uitgewezen dat het bombardement op Nijmegen van 22 februari 1944 een tragische vergissing is geweest en in feite plaats had moeten vinden op het Duitse Kleef.
Bij bombardementen vallen er alleen maar burgerslachtoffers en wordt er altijd een behoorlijke bres geslagen in de infrastructuur van een bepaald gebied. Rotterdam op 14 mei 1940 was een vergissing van de Duitsers, Huissen was de schuld van het plaatselijk ondergronds verzet, in Arnhem werden er ook alleen maar burgers getroffen, in Enschede, Oldenzaal, Haaksbergen, Tilburg, Breda en andere plaatsen en steden idem dito!
De Engelsen moesten in de laatste oorlogsdagen zonodig die prachtige stad Dresden platgooien om te laten zien hoe oppermachtig ze waren én ook dáár waren het allemaal gewone burgers, mensen zoals u en ik die daarvan het slachtoffer waren. Nu ben ik iemand die heel zijn leven al met tragische vergissingen geconfronteerd ben geweest en aan al die fabeltjes geen enkel geloof hecht. Nog steeds ben ik met een onderzoek bezig om bepaalde zogenaamde vergissingen op mijn manier te chequen en mijn onderzoeken gaan uit naar mensen die voortijds uit de militaire dienst ontslagen zijn om ze monddood te maken en bij mijn opsporingen bewandel ik nogal eens van die "smalle landweggetjes" om achter het juiste verhaal te komen.
Weggemoffelde of valse dossiers zeggen me totaal niets! Soms vis ik achter het net en zijn de betrokkenen allang of pas overleden. Vorig jaar heb ik een drietal oorlogsgeheimen weten te ontsluieren én met Nijmegen zit ik ook al een eind in de goede richting en hoop ik dit onderzoek binnenkort nog af te kunnen ronden.
Mijn geboortedatum valt samen met dezelfde dag dat Hitler in Nazi-Duitsland aan de macht kwam en dat was op 8 mei 1933. De hele Tweede Wereldoorlog is me bijgebleven: Drie bombardementen, een half jaar lang waren we frontlinie, lagen we onder zwaar granaatvuur, tweemaal ben ik onder Duits verhoor geweest, we hebben geëvacueerd gezeten, persoonlijk was ik getuige van iemand die wegvluchtte en neergeschoten werd, veel kennissen en vrienden ben ik verloren én hoe jong ik ook was zelf ook in de strijd gezeten, kortom alle kommer en kwel een oorlog eigen hebben we meegemaakt!
Toen het bombardement op Nijmegen plaats vond, konden we vanaf de Karstraat in Huissen duidelijk op afstand alles waarnemen. Tante Marie en oom Koos waar we nog wel eens op familiebezoek kwamen woonden in het waterkwartier. Koos Lintsen was kleermaker bij van Dijk & Witte. Toen het bombardement was afgelopen troffen hulpverleners Koos in de plat gebombardeerde zaak totaal verstijfd op de kleermakerstafel aan; de man had geen schrammetje! Veel mensen in de binnenstad en directe omgeving daarvan vonden de dood. Hierbij waren ook kleuters en kinderen van de Nijmeegse Jozefschool, waarvan velen op een verschrikkelijke wijze zijn omgekomen. Tot de slachtoffers behoorden niet alleen veel Nijmegenaren maar ook stadsbezoekers en forensen uit de omliggende plaatsen. Dan waren er ook veel gewonden waarbij kort na het gebeuren er een groot aantal van bezweken is. We kunnen nú met zekerheid vaststellen dat het uiteindelijke dodental op 900 heeft gelegen. Op mijn blog staan veel linken naar sociale instanties, ook websites over oorlogsgebeurtenissen, het begint minder te worden, máár toch iedere week is er een e-mail bij van iemand met een oorlogstrauma.
Nijmegen heeft 65 jaar na het bombardement op gepaste wijze de slachtoffers herdacht en óók de jeugd was hierbij betrokken. In de toekomst zullen deze herdenkingen jaar in, jaar uit gestalte blijven krijgen. De lering uit al die bombardementen is dat ze in feite tot niets dienen en of het volgens verklaring van regeringsvertegenwoordigers wél of niet gerechtvaardigd was doet er niet toe. De feiten liggen er én liegen er niet om!
BOVEN EN ONDER GEZICHT OP DE ROKENDE STAD HIER ZIET U DE VERNIELINGEN OP HET STATION OVERAL IS HET EEN PUINHOOP VAN JAWELSTE! HIER EEN DAME DIE TUSSEN DE PUINHOPEN LOOPT HIER ZIJN NIJMEGENAREN PUIN AAN HET RUIMEN! HIER BENEDEN VERNIELDE STADSHUIS DE AUGUSTIJNENSTRAAT MET DAARACHTER V & D BENEDEN VERNIELDE WARENHUIS VAN DER BORG
Warme chocolademelk, erwtensoep met kluif, dampende lichamen, gehuld in wollen truien en echte geitenwollen sokken, voorbijrazende schaatsers op een oneindige vlakte, dat is pas het echte wintergevoel, dat mij vannacht in Morpheus'armen bezig heeft gehouden.
Gekleed in oude kledij, nog overgehouden uit de tijd dat ik diende bij het Franse Vreemdelingenlegioen, namelijk een kameelharen ochtendjas en een echte bouffante om mijn hals, kijk ik naar buiten in de enigszins mottige lucht en zie ik met mijn wat glazige kijkers de rijp beneden op de daken van de veilinggebouwen liggen. Beneden gekomen begroet ik met nog steeds niet gekamde en geshamponeerde haardos mijn collega Herman van Gogh, die in de eetzaal uitgebreid aan het dejeuneren is.
Dat ze Herman Willem de Zwijger noemen is niet miraculeus; de man komt over als een mimicus, een redenaar zoals uit de oude Griekse historie Demosthenes zal deze dienstkameraad nooit worden!
Die Herman is volgens mij eerder een reïncarnatie van Diogenes de Wijze, want hoe hij gisteren het voor elkaar gekregen heeft om door zijn mondelinge examen voor rechercheur te komen is voor mij verbazingwekkend; de wonderen zijn de wereld nog niet uit en bovendien kan Herman zich vandaag een echte abituriënt noemen.
Hij heeft het tóch maar gefikst om die Hogere Politieschool af te maken en binnenkort wordt hem het diploma uitgereikt; illusoir die wereld heden ten dage!
Zó Herman: ,,Je hebt heerlijke mokkakoffie gezet-, een pluimpje daarvoor"! Met mijn Manchester plusfour, gebreide sokken tot net over de omslag, een dikke wollen schipperstrui aan, met een groene sjaal als commandomuts om mijn hoofd gedraaid, daal ik 6-hoog uit de flat naar beneden.
Nadat ik de deur van die grauwe wolkenkrabber heb dichtgeslagen, stap ik in mijn aftandse kever op weg naar mijn werk; hopelijk wordt het een dagje om te verlanterfanten!
Ja, hier dat oude gebouw met dat trijsgat in de muur met aan de voorzijde verwilderde moerbeien en aan de achterzijde wat ruige bosranden moet ik vandaag uitgebreid gaan observeren-; het schijnt dat daar in dat prehistorische bouwval duistere praktijken plaatsvinden.
Vanuit het struikgewas loerend, zie ik een of andere dolle bon-vivant met kennelijk een fles in de hand het gebouw verlaten. à Bout portant vraag ik hem: ,,Wat zoek je hier"? "Och, niets zegt hij tegen mij, ik heb daarbinnen alleen maar liggen pitten, verder niets"! Mijn kennersoog zegt, dat ik met een doorgewinterde zwerver te maken heb. Hoe kom je aan die fles met drank beste vriend? Gekscherend antwoordt hij: ,,Beste diender-, die heeft Dionysus daarbinnen mij als voorbehoedsmiddel tegen de kleumende kou als koopje verpatst"!
Met een gniffelend en fnuikend lachje loopt de zwerver verder. Binnen in het gebouw ligt heel Schiedam op een hoop! Aan het geronk buiten hoor ik dat mijn autootje er van tussen gaat. Diepe gevoelens borrelen op: "Ik zit op een woestijnschip in de Sahara en overweeg wat het verschil is tussen een rechercheur, een miljonair, een legionair of een armoedzaaier"?
Hier in dit verlaten oord krijgt het wintergevoel echt haar beslag; deze druiloor krijgt er kippenvel van en als voormalig legioenofficier lopen me de ijzels over de rug!
Dit dictee der Nederlandse Taal werd samengesteld door Eef Hübbers en is voorzien met wat passende illustraties om wat fleur aan het geheel te geven.
Pompernikkels autootje: vooroorlogse prototype van VW Boven zwerver Jan Roes(1956) Beneden ver familielid Herman
16-02-2009 om 00:00
geschreven door Eef Hübbers
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen) Categorie:MEESTER EEF EN ZIJN DICTEES
De Duitsers liepen in 1942 met alle modern legermateriaal al vast in de Russische "steppen", de Tommy's overkwam in 1944 hetzelfde hier in de Betuwse klei.
Overvolle wegen met legervoertuigen, overal grote gaten in de weg en weet ik dies wat meer, dan is er maar één oplossing en dat is de fiets!
Je kunt de fiets aan alle terreingesteldheden aanpassen. Stel dat we als militaire eenheid hier Angeren moeten gaan zuiveren van vijandelijke troepen. Met een bataljon fietsende militairen, gesplitst in groepjes van vier, heb je binnen een kwartier alles bezet en gezuiverd. De fiets kan zodanig en geavanceerd uitgerust worden dat je over een bewapening van een half jachtvliegtuig beschikt. Ook de verliezen aan duur legermateriaal en manschappen worden beperkt en wat ook belangrijk is dat het milieu gespaard wordt.
In plaats van parachutisten zet je met heli's in korte tijd grote troepeneenheden met bewapende fietsen af en wat ook zo handig is dat je al direct een groot gespreid gebied kunt bestrijken en bezetten. Waarnemers hebben vooraf allang vastgesteld waar bepaalde eenheden nodig zijn.
Op drukke wegen zet je in de directe nabijheid van vijandelijke troepen je mannen neer die rustig afwachten wat komen gaat én hoe er gehandeld moet worden. Mijn oude buurman, Harrie Reijmers zaliger, had vroeger gediend in het fietsenleger onder bevel van generaal Reinders en was daar motorordonnans. Later in de burgermaatschappij verkocht hij als fietsenmaker Veta, Sparta en Fongers rijwielen, het laatst genoemde merk was ook in gebruik, zoals ik op foto's bij hem gezien heb, bij het vooroorlogse leger.
Nederland had in die tijd van de mobilisatie in de Eerste Wereldoorlog niet alleen een fietsenleger máár ook een schaatseenheid en bij het uitbreken van de Tweede dachten we de Duitsers tegen te kunnen houden door grote gebieden onder water te zetten en over de bevroren vlakten van ons polderland de opmars te stuiten met deze schaatscommando's.
Dit is toen niet gelukt, omdat de Duitsers op 10 mei ons neutrale land pas binnentrokken en de hogerop gebieden in Nederland veroverden en achter de waterlinie para's lieten neerkomen.
Het tactische concept van onze legerleiding was nog niet zo heel slecht bedacht, want aan fietsen hadden de Duitsers een hekel, schaatsen konden ze helemaal niet en aan water hadden ze een broertje dood. Naderhand heb ik met de watersnoodramp in 1953 Duitse hulptroepen zien optreden die bij de eerste en beste watermassa die ze in het vizier kregen gelijk rechtsomkeert draaiden.
De Duitsers waren daartegenover wel echte luchtrakkers en hadden een luchtmacht opgebouwd die alles overtrof én dat is onze ondergang geweest dat we zo snel gecapituleerd hebben en debet hieraan was ook het onnodige en laffe bombardement van de Duitsers op Rotterdam.
In het stangen en het buiswerk van een fiets zou je trekken en velden kunnen maken en ook is het mogelijk een raketwerper in te bouwen.
Echt beste lezers, het moderne land water en vlieg gevechtsrijwiel is in aantocht en vervangt in deze economische crisistijd de Joint Fight Striker ter land, ter zee en in de lucht!
BEELDEN UIT DE MOBILISATIETIJD VAN 1914 SCHAATSENDE GEVECHTSOEFENINGEN Trommelaars om militaire luister bij te zetten aan front Vooroorlogse Generale Staf met Opperbevelhebber Reinders Boven oude Engelse Mil. Fietseenheid, beneden Ndl. Patrouille Beneden "lopende" Radfahr Eenheid Wehrmacht 1939 Foto Moderne Tijd: Engels Militairen in actie met Gliderbikes
Het was in deze leugenachtige graaimaatschappij te voorzien dat het een keer mis zou gaan lopen. Al vorig jaar februari had ik de economische crisis zien aankomen en hoewel de betrokken beurshandelaren, aandeelhouders, bedrijfsmanagers en het bankwezen daar nú ook niet erg vreugdevol over zijn, moet ik tóch constateren dat ze zelf schuldig zijn aan deze malaise. De banken financierden maar raak aan aanvankelijk gezonde bedrijven. Iedereen, niet alleen de baas maar ook de werknemer, had er belang bij dat het goed ging in zijn of haar bedrijf. Op een gegeven moment gingen deze bedrijven fuseren en werden alsmaar groter, máár ook onoverzichtelijker, ook ging men over tot volledige automatisering, waarbij veel arbeidsplaatsen verloren gingen. Ervaren employees, die jaren het gezicht van het bedrijf waren, kwamen op straat te staan en het beheer van het bedrijf werd overgelaten aan een bedrijfsmanager. Dan waren er nog de zakkenvullende aandeelhouders met allemaal in het bezit van een droomvilla ergens in het buitenland en op de stoep dure Ferrari's. Trad hier of daar iemand uit werd hij voor zijn diensten beloond met een gouden handdruk van een dergelijke omvang dat bij goed beheer generatie op generatie daarvan leven kon. De meeste managers likten alleen maar de hielen van de aandeelhouders en sommige van deze bedrijven hielden er een dubbele boekhouding op na of vervalsten bepaalde posten om de winst hoger te laten lijken dan deze in werkelijkheid was; dit om schone schijn te wekken met de bedoeling de aandelenkoers omhoog te werken. Ook hier werd door de heertjes via een achterdeur rijkelijk van geprofiteerd! Toen de Tweede Wereldoorlog afgelopen was zijn er veel foute Nederlanders en Belgen naar Spanje, Venezuela of Argentinië gevlucht. Deze NSB'ers, aanhangers van de Zwarte Brigade, Landwachters en SS'ers die door een hoge rang goed bij kas zaten en hun bezittingen veilig in Zwitserland ondergebracht hadden, hebben in die landen in het restaurantwezen, de olie en in de scheepvaart ongekend succes kunnen boeken, terwijl deze collobarateurs in werkelijkheid levenslang in een gevangenis hadden dienen te worden opgesloten. Na de oorlog daalde de volkswraak neder over de in de meeste gevallen totaal onschuldige achtergebleven brood NSB'er. Nazaten van deze foute vluchtelingen beheren ook nu weer de economie en als dat op een eerlijke manier zou gebeuren als eerherstel voor hun fout gedrag of dat van hun ouders in de oorlog, dan zou ik dit toejuichen. Maar alles niets van dat! Ze blijven maar doormelken en hebben nu bereikt dat we in een dal van ellende terecht zijn gekomen. Op een paar "kleintjes" na zijn onze grote concerns op papier in buitenlands bezit met aan de achterdeur Piet of Jan de kapitalist uit Nederland of België die daar ook hun profijt weer vandaan halen. En wat te denken van al die miljarden die onze regering ter ondersteuning aan het uitreiken is? Dat geld moet terugbetaald worden door u en ik en niet anders. Als u behoort tot die ploeteraars die Nederland groot gemaakt hebben zal een aanslag op uw portemonnee zwaar aankomen! Op tv vernam ik vandaag dat door bepaalde banken bonussen uitgereikt werden aan afscheidnemende graaiers én dan te bedenken dat dit noodhulpgelden zijn verstrekt door onze Nederlandse regering. Buiten onze landsgrenzen is het niet anders en als dit alles weer leidt tot een Derde Wereldoorlog, dan kunnen we met recht spreken dat driemaal scheepsrecht is, máár overleven doen we het geen een van allen meer!
DE ZORG BOS STIEFKIND, DE JFT BOS TROETELKIND GEEN GELD VOOR TE BOUWEN, WEL OM TE SLOPEN! Kapitein van deze woonboot is de vogelaar van Piet Hein! Dit gebouw wordt binnenkort omgebouwd tot oorlogsbunker! Mededeling: 12-02-09 vergadering, parkeerterrein d.d. gesloten! Vluchten met dit schip vanaf 1 april 2009 niet meer mogelijk!
Ik zit op zwart zaad en ben nu klusjesman geworden!
Regelmatig zie ik op tv beelden, waarbij wordt aangetoond hoe gemakkelijk het is om als leek ergens ongewenst binnen te dringen. Zelfs het meevoeren van explosieve middelen is een fluitje van een cent. Dit voert mij terug naar de tijd van vlak na de oorlog 40-45 toen óók alle belangrijke punten in ons land een vijftal jaren zwaar bewaakt werden. Bij ons thuis in het café kwam een zekere Hentje K die me vertelde hoe gemakkelijk het was vliegveld Deelen dat door de Tommy's bewaakt werd binnen te komen. Alles werd nauwkeurig gecontroleerd en overal moest je papieren voor hebben. In die tijd reed hij als chauffeur/monteur voor de firma H uit Huissen met een afgedankte GMC legerwagen klinkers en rijplaten naar het vliegveld. De Engelse bewakers waren gek op kaarten en pasjes met veel stempels en een paar handtekeningen erop. De ene keer werd een afleveringsformulier van de Arnhemse eierveiling getoond, op de terugweg een lidmaatschapskaart van de Blauwe Knoop en ook heb ik het terrein al eens verlaten met een ballroomkaart van danssalon Johny Gardner uit Nijmegen. Mijn firma is rijk geworden van alles wat ze daar weggehaald hebben. Kastelein, "Wat heeft het jou allemaal opgeleverd Hendrik"? Nee Evert, daar kan nog geen borreltje vanaf! Hent, ik vind het een geweldig mooi verhaal dat je er sowieso een van mij krijgt; proost! DE GMC LEGERVRACHTWAGEN DEELEN SINDS '91 ONDER RIJKSMONUMENTENZORG 191 DIVERSE GEBOUWEN, HIER DE GROTE BUNKER! Uit bezuiniging ging Nederlands grootste luchthaven in '91 dicht! Walter Grabmann in '91(85jr) Hier als Deelen's Jagd-Cmdt 1943
Economische crisis of niet, zo af en toe is de mens toe aan wat afleiding. Wat er ook gebeurt, de wereld draait door. Vandaag is geen morgen en morgen ook niet gisteren. Kijk eens goed naar onderstaande beelden! Werkelijkheid en sciencefiction lossen elkaar af en hoe zielig sommige beelden eruit zien, je moet hoe je het keert of weert er wel hartelijk om lachen.
DIT MANNEKE WORDT EEN ECHTE DOORBIJTER! KLINIEK VOOR MODERNE ONGEVALLEN GEWONE NOORSE MEISJESSCHOOL, NIET ANDERS! MODERNE MOEDER OP MAANDAGMORGEN VAN BOVEN EN ONDER WATER ÉN TOCH ZIT IK DROOG! TEST VOOR ONEVENWICHTIGE EUROPESE POLITICI! VERVOERSCRISIS? FLUITJE VAN EEN CENT HIER! ZÓ LOSSEN WIJ HIER DE ECONOMISCHE CRISIS OP!