sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    22-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee keer snel
    De afgelopen maanden is er niet zo veel gewerkt aan de shark. Weinig tijd en een poging om de andere voertuigen uit het "motorisch park" in orde te krijgen hebben het werk aan de Porsche wat inde weg gezeten. De remmen doen het dus nog steeds niet en het rijden er mee is logischerwijs beperkt tot dit verholpen is. Vandaag trek ik enkele foto's van mijn Triumph Daytona met de Porsche. Het werken aan de andere motor, de "MZ" is even uitgesteld tot de winter en ik wil de Daytona die na een stilstand van 3 jaar weer op de baan is in orde zetten. De schade die nog zichtbaar is van een "buikschuiver" wegwerken is het afsluitende luik aan de motor. De koffer van de 928 bewijst dienst om de kuipdelen in te vervoeren. Het eindresultaat bevalt me ook











    22-08-2012, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp classic
    Sinds de wagen officieel de baan op mag hebben we helaas nog niet echt de tijd of het weer (winter) gehad om er veel kilometers mee te doen.
    Bovendien is het waarschuwingslampje van de remleiding weer gaan branden en merken we inderdaad dat we minder remkracht hebben. Ik laat wat extra afstand als ik met de Porsche op stap ben maar bij een noodstop zou ik toch prijs hebben. Een probleem dat aangepakt moet worden uiteraard. Vandaag begeven we ons toch richting Antwerp classic salon. We beginnen alvast fantastisch, we krijgen een plaats toegewezen naast een collega 928. Ze rijden niet dik en we zijn dan ook aangenaam verrast. 
    Helaas, zoals zo vaak, zijn we de camera vergeten en doet de I-phone dienst als opslagapparaat. Veel leuks is er te zien maar aangezien ik niet zo een lenskijker ben heb ik niet zo veel foto's.













    04-03-2012, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    22-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Platen
    Na het succes van gisteren hopen we vandaag thé winning streak verder te zetten. Teneinde dit te bereiken moet de NV België in één van zijn meest verschrikkelijke vormen "bestreden" worden. De DIV! Ik heb voor één keer geluk en kan een connectie van me aanspreken waardoor ik geen nummerke moet trekken en de kans krijg om de DIV is vanuit het aquarium te bekijken. Een kleine 20 minuten later zijn de "formaliteiten" afgerond en mogen we zelfs uitkijken naar de postbode die een nummerplaat, tegen betaling uiteraard, zal afleveren. Hopelijk
    doet hij dat morgen nog nu ik een weekendje Parijs door een andere toffe groep vrienden "de vakbond" door mijn neus geboord zie. Gelukkig staakt men daar niet en ik vind het zeer passend dat ik kan rondtoeren met mijn "Kapitalistisch" symbool op de dag dat de rode jasjes op straat staan te roepen dat men nog niet genoeg steelt van zij die werken voor de kost. Dat kan tellen als welgemeende "Fuck you"





    22-12-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.herkeuring
    Driewerf hoera!!! De NV België heeft mijn wagen goed bevonden om zich op de openbare weg te begeven. Het heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad sinds we de problemen met het stuurhuis opgelost hebben. In week na het afwerken van die taak hek ik de las bloot gelegd die onder de laag rutex zat. Wat daar onder vandaan kwam was ronduit bedroevend, het woord amateurisme is zelfs een understatement voor de kwaliteit van laswerk. Marc van VSM heeft het probleem verholpen maar tijdens het lassen zorgde een wegspringende vonk voor een gat in de remleiding. Bovendien brak er nog een remontluchter af. Al deze akkefietjes vertraagden het aanbieden bij de controle maar vandaag was het eindelijk zo ver. Enkel de chassisnummer, de koplampen,remmen, las en stuurhuis werden nog gecontroleerd. Na het stil leggen voor de remcontrole wou de 928 even weer niet starten met het nodige binnensmondse gevloek tot gevolg. Gelukkig is het de stationschef zelf die de controle doet en we stellen vast dat er ook fijne vertegenwoordigers van de NV België zijn. Ik krijg de tijd om het euvel te verhelpen en stel vast dat wat gemorrel aan de kabelboom het startprobleem verhelpt. Eindelijk misschien de oorzaak gevonden van het stilvallen. Het succes wordt gevierd bij de familie CC...

    20-12-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stuurstoppen en uilijning
    Deze week mogen we het stuurhuis verhaal afsluiten. Ik slaag er in de stuurstoppen te plaatsen (nadat ik eerst de verkeerde bestelde) en de wagen min of meer uit te lijnen. De rubbers over de stoppen en stuurstangen plaatsen is alvast een glibberig gedoe, er zijn leuker dingen
    De bandenspecialist neemt de definitieve uitlijning voor zijn rekening. 
    Gerust rondrijden zit er overigens nog niet helemaal in daar de wagen soms stil valt zonder aanwijsbare reden.
    Goed nieuws is er dan weer ivm.het chassisnummer. Na enkele telefoontjes aan D'ieteren, een bezoek aan Beirens (die me meeneemt in de garage met waanzinnig veel coole cars) die me vertellen, en in het geval van Beirens zelfs tonen waar het chassisnummer staat, krijg ik het ding aanvankelijk niet in het vizier. Als ik op een avond besluit de kabelboom wat opzij te trekken staat het er in koeien van letters. Als je het weet vrij eenvoudig eigenlijk. Toch vreemd dat de NV België het ook niet kon vinden. 

    04-12-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de put
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De afkeuring voor het stuurhuis blijkt gerechtigd dus ik bestel een stuurhuis bij VSM. De eerste grote Porsche-klus staat voor de deur. Wolfs werd verticaal geklasseerd nadat we bij hen informeerden naar de mogelijkheden ivm.het stuurhuis. Al wat stuk of fout gaat aan de wagen ligt volgens hen aan onszelf, zo krijgen we op nogmaals onvriendelijke toon te horen nadat we telefonisch contact met hen opnemen in de hoop tot een constructieve dialoog. Dik gebuisd voor service en ondanks de positieve ervaringen die anderen er mee hebben kan ik alleen maar getuigen van vriendelijkheid bij de verkoop van de wagen. Verder zullen wij wel vervelende klanten zijn zeker. In de put zit ik er niet van alhoewel in letterlijke zin dat toch het geval is. Ik vervang het stuurhuis in de garage van een familielid die over een smeerput beschikt. Al bij al valt het mee en op 2 dagen is het zaakje gefixt. Enige probleem is de uitlijning. Daar kom ik achter als ik vertrek. Het lijkt alsof ik op ijs aan het rijden ben, de Porsche lijkt alle richtingen op te willen. Een stop bij meneer CC brengt soelaas en ik geraak zonder verdere problemen thuis. 
    Helaas beschik nog niet over de originele "stuurstoppen". Die zaten niet bij het nieuwe stuurhuis en op het oude zaten er ook geen, daar zaten slechte zelfgemaakte stuurstoppen op in de vorm van grote rondels. Jawadde! Morgen de originele maar is bestellen.




    13-11-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    24-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama act 2
    Het start-euvel, of beter gezegd het niet starten, is als bij wonder verdwenen. Een oorzaak is niet gevonden maar plots startte hij weer. Veel is er niet aan te doen en het is gewoon afwachten tot hij het weer krijgt of beter nog, leven met de hoop dat het niet weerkeert. Klaar voor een nieuwe poging bij de keuring dus. Ik besluit, na het drama van vorige keer, mee te gaan dan zijn we tenminste met 2 om te duwen .
    Het chasis-nummer blijft even onvindbaar als vorige keer ondanks de aanwijzingen waar hij staat of zou moeten staan. Slechte start dus maar goed de wagen kent geen andere start-problemen en haalt het dus tot op de brug. Het is overweldigend en hartverwarmend om te zien hoe de NV België zijn interesse toont in oude wagens, maar liefst 4 van zijn werknemers plegen overleg over wat er aan de onderkant van de Porsche allemaal te zien is. Na overleg besluit men de wagen af te keuren. Te veel speling op het stuurhuis en aan de onderkant is blijkbaar gelast en de las is verdoezelt met een dikke laag Rutex. De NV België wenst de las te zien alvorens men er zijn, zéér gewaardeerde, zegen over kan geven.
    Een met whisky gevulde avond bij de familie CC verzacht de pijn. De nodige bedenkingen worden gemaakt bij het verschil in keuring in Nederland en België, het één gemaakt Europa lijkt vooral een goed idee te zijn, verder dan dat gaat het niet tenzij het over kosten gaat.
    We bekijken of het stuurhuis onder garantie valt en zullen de komende dagen contact opnemen met Wolfs.





    24-10-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama act 1
    Vandaag is de wagen naar de technische keuring geweest. Ik was er zelf niet bij maar het telefoontje dat ik krijg na de keuring is een absoluut drama. De wagen is binnengereden op de controle en na het zoeken naar het chassis-nummer, die men overigens niet gevonden heeft, niet meer gestart geraakt. Verder controle is er niet geweest en de wagen is richting VSM gesleept. Hij wil voorlopig niet meer starten. I'm going nuts here!

    Bijlagen:
    Porsche.png (19.6 KB)   



    10-10-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heb ik dat elektrisch wonder weer
    Vandaag heb ik uiteindelijk de tijd gevonden om het meettoestel bovenhalen. Alhoewel ik een diploma nijverheidselektriciteit op zak heb, heb ik een vreselijke hekel aan elektriciteit. Ik word niet veel wijzer van de metingen en besluit beroep te doen op een bevriende garagist uit de buurt(Vsm-autoservice.Marc de eigenaar is ook een porsche-fanaat en heeft al jaaaaren een 911 uit elkaar liggen))  nadat een mail naar Wolfs onbeantwoord is gebleven. (vroeg gewoon naar mogelijke oorzaak en meetpunten) 
    Het verdict van de garagist is niet al te best: batterij naar de... al een geluk dat ik dus al een nieuwe heb gekocht en de alternator die ook de geest heeft gegeven. Een nieuwe alternator wordt geplaatsten we weten nu dat aan de basis het elektrisch gedeelte alvast in orde is. De wagen kan nu klaar gemaakt worden voor de technische keuring. 

    01-10-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.There's a down and an upside
    The Upside: Vandaag mijn gelijkvormigheidsattest gescoord. Dank zij de kwaliteitsvolle verkeersstroom (met dank aan de NV België)  op de A12 was ik te laat op mijn afspraak maar na een telefoontje naar D'ieteren kreeg ik te horen dat indien ik er voor 11u30 zou zijn, de controle nog zou plaats vinden. Door het vlotte verkeer in en rond Brussel (opnieuw mijn dank naar voornoemde NV) haal ik het nét. Na amper een uur ter plaatse is er alvast 1 zorg voorbij.
    The downside: Op weg naar D'ieteren gaat plots het waarschuwingslampje van de batterij branden en de voltmeter loopt zéér langzaam terug.Ik besluit te blijven bollen richting bestemming en zal het probleem later wel oplossen. Ik kom in Brussel aan met een goede 10 volt batterijspanning.
    Op de weg terug daalt de spanning verder en ik besluit de A12 te verlaten om binnendoor de rijden. In Rumst is het einde verhaal. Na ongeveer een uur stil te staan is de spanning weer gestegen en kan ik weer even verder maar na 15 min. is het definitief over. Calling CC for some rescue. We bekijken de situatie even en vinden slepen toch te riskant. Proberen met startkabels dan maar. Die hebben we niet dus die worden eerst aangekocht. We kunnen terug starten en laten de wagen mét startkabels even draaien waarna ik weer even verder kan rijden maar verder dan 2 km kom ik niet. De wagen achter laten lijkt de enige optie, morgen kan ik getakeld worden. Welgezind stap ik in de wagen bij CC. Als we door Kontich rijden komen we een grote speciaalzaak tegen met wagenonderdelen, ik besluit een nieuwe batterij te kopen en daar mee naar huis te rijden. Dat laatste lukt met een constante batterijspanning van 10V. Back home wacht homemade CC food en Whisky. Ik ben de administratieve rompslomp van de NV België eigenlijk weer spuugzat. Een één gemaakt Europa met vrij verkeer van goederen en personen:
    MY ASS!!

    19-09-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    15-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.He's back
    Deze week na een paar keer over en weer bellen het dan toch gedaan gekregen dat de Porsche klaar is. Ik heb absoluut geen zin om mijn afspraak maandag bij D'ieteren nog eens te cancellen.
    Zoals zo vaak trommelen we de heer CC op voor logistieke steun. Aangekomen bij Wolfs zien we de auto al buiten staan,Dhr.wolfs komt toegesneld en overhandigd ons de sleutels en zegt meteen "Hop rijden". We hebben het gevoel dat men van ons af wil. Als we vragen willen stellen over de gebeurde reparatie's krijgen we een kort onvriendelijk antwoord en al snel is het duidelijk dat we maar beter vertrekken. Op de weg terug stellen we vast dat wat gevraagd is,gedaan is en daar zijn we blij mee, helaas hebben we ook een minder prettig gevoel over gehouden aan onze ontvangst bij Wolfs. De terugreis verloopt verder zonder problemen. We kunnen duimen naar maandag toe.

    15-09-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    10-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Telefoonvelgen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn ondertussen 2 weken Porscheloos. De werken duren wat langer dan voorzien en het is blijkbaar druk bij Wolfs. De afgelopen week heb ik gespendeerd aan het opsnorren van originele 16" velgen. Deze zijn nodig teneinde het gelijkvormigheidsattest te krijgen én door de technische controle te geraken. De NV België heeft namelijk over alles wat je bezit wel iets te vinden.
    Ik scoor een setje voor een mooie prijs mét 4 degelijke Michelin banden.

    10-09-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    27-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de trein zou je d'r al zijn
    De wagen is deze ochtend terug richting Wolfs gegaan. Tijdens het rijden worden we plots getrakteerd op een waanzinnig witte rookpluim uit de uitlaat. We maken ons toch wat zorgen en zijn blij dat we na even parkeren verder kunnen zonder rook. Bijkomend puntje op de lijst.
    De sleutels worden overhandigd aan Dhr.Wolfs en deze brengt ons naar het station van waar we de lange terugreis naar Antwerpen aanvatten.Mijn origineel gemaakte afspraak met D'ieteren heb ik moeten cancellen, maandag maak ik een nieuwe afspraak daar de wagen over 1 tot 2 weken terug klaar zou zijn.

    27-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn hem terug kwijt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu de wagen even in ons bezit is hebben we wat dingen vastgesteld die moeten nagekeken worden. 

    1) Bij het rijden van oneffenheden (putjes,vluchtheuvels, ed) horen we een raar schrapend geluid aan de linker achterkant.
        Het lijkt alsof de achterband het koestwerk raakt.
    2) Bij het rijden horen we een "wokkel" en deze gaat sneller bij het sneller rijden en trager bij het trager rijden.
        Kan dit soms een probleem zijn met de lager?
    3) De oliestop werd afgedicht met een soort product, kan het zijn dat dit gedaan werd omdat de schroefdraad van de bout versleten is?
        We hebben ook vastgesteld dat er bijna geen olie aanwezig was bij het uithalen van de dipstick uit het oliereservoir.
    4) Bij het ontsteken van de standlichten geeft het linker licht minder dan het rechter licht. Wanneer we de grootlichten (faren) ontsteken, gaat          het licht rechts zomaar uit. Het linkerlicht doet het wel goed. (te bekijken uit het standpunt als je voor de wagen staat)
    5) Het waarschuwingslampje van de remdruk (bremskreis) pinkt, dit gebeurde reeds snel na ophaling van de wagen.
    6) De claxon (toeter) werkt niet. (of vinden hem gewoonweg niet )
    7) De motorkap gaat niet open met de hendel. Je krijgt hem enkel open als je onder de auto gaat liggen, erg vervelend ;-)
    8) De benzinemeter werkt niet meer. Kan dit de "vlotter" soms zijn?
    9) Het dashboardverlichting gaat niet aan.
    10) De deursloten komen los aangezien de bevestiging hiervan heel zacht/vloeibaar is. 
    12) Enkele "raamlijstjes" ontbreken 
    Bij aankoop van de wagen heeft men ons ook gezegd dat dat normaal is en dat we terug contact konden opnemen en deze dan nagezien/hersteld zouden worden. Na een mail richting Wolfs mogen we de wagen terug binnen brengen en zal men het nodige doen.

    Onderttussen heeft de douane de tijd gevonden om de stempels te stempelen en de klevertjes te kleven zodat de import afgerond is. Dit gebeurde op 17/08. Heeft slechts 6 dagen geduurd. Topprestatie zou ik zo zeggen. Ik heb nu eindelijk een wagen die in Belgie mag zijn, lees: "In een garage staan" want verder mag je er niks mee....tenzij op een oplegger zetten...

    24-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé NV België
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag worden mijn connecties bij de douane expeditie ingezet teneinde een vignet 705 te bekomen. Een simpele formaliteit die "de douanier" ongeveer 2 minuten werk kost. Helaas heb ik geen euro biljet bij mijn papieren gevoegd en komt het dus niet in orde. "Het is te druk" is het argument. Diezelfde NV België aarzelt echter geen seconde om mij meteen een bekeuring te geven terwijl mijn wagen even langs de kant van de weg staat. Aangezien er nog steeds de platen van de daily driver ophangen mag ik het gaan uitleggen op het politiekantoor en ben ik in blijde verwachting van een uitnodiging van meneer de juge...Wat een kutland is dit toch.
    Ik neem zelf alvast de volgende stap in de papiermolen door een afspraak te maken bij D'ieteren teneinde het gelijkvormigheidsattest te bekomen.



    11-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    10-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk is hij er
    Bijna 2 lange maanden zijn verstreken alvorens de wagen klaar staat. De vakantieperiode met veel drukte in de garage heeft er toe geleid dat het wat langer duurde dan voorzien. Vandaag kunnen we de wagen halen. Eindelijk gaan we er mee rijden. Uiteraard wachten ons eerst de douane formaliteiten. Het exporteren blijkt een formaliteit te zijn. In het station van Maastricht worden de nodige formulieren opgesteld. Bij Wolfs worden centjes doorgegeven en we kunnen met de 928 naar huis! Ik besluit met de platen van mijn daily-driver de trip te wagen en dan in Belgie aan de volgende administratieve ronde te beginnen. 
    Uiteraard gaan we eerst langs bij de familie CC voor n hapje en een drankje . In de haven voelen we de 928 even aan de tand. Great fun!!





    10-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoezo impulsief?
    De eerste waar we vandaag naar gaan kijken is de wagen bij Wolfs aangezien ik die van bij Van Krey al gezien heb. De wagen valt van bij het binnenkomen al op, wat een coole kleur. De meningen bij kennissen waren verdeeld over de kleur maar we zijn eigenlijk meteen verkocht. Bij de wagen zitten geen boekjes maar de carpas en origineel inschrijvingsbewijs + de uitleg van de heer Wolfs, die voor zo ver we kunnen nagaan via verschillende fora een uitstekende reputatie heeft, doen onze interesse nog toenemen. De wagen blijkt meteen te starten en indien we de wagen zouden kopen kunnen we rekenen op het vervangen van de distributieriem, het keuringsklaar maken van de wagen en krijgen we 3 maanden powertrain garantie op de drijflijn. Het feit dat het een handgeschakeld exemplaar is met dat lekkere pasha interieur en dat hij tot de oudste 928 garde behoort doet ons eigenlijk zondigen tegen bijna alle regels over een oldtimer kopen. De wagen straalt rock en roll uit en als muzikant van beroep is ratio misschien niet aan mij besteed.  
    De wagen blijkt bovendien in het juli-nummer van "Het automobiel"besproken te worden. Men gaat de wagen in orde zetten en we mogen telefoon verwachten als hij klaar is.

    Bijlagen:
    Porsche 928.qxp-lr.pdf (2.1 MB)   



    25-06-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te mooi om waar te zijn?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn speurtocht zet zich verder en ik kom weer een leuk exemplaar tegen. Ditmaal bij Carlo Van Krey. Een grijze, bouwjaar 1983. Alle papieren aanwezig; historie bekend. Ik besluit asap te gaan kijken en ben behoorlijk onder de indruk. Net interieur, open dank,originele sleutels,boekjes aanwezig. Heeft alleen een keer een herstelling gehad en is toen herspoten. Een proefrit is niet meteen mogelijk maar als ik zaterdag terug kan komen dan zal hij klaar staan. Ik vertrek huiswaarts met het idee een "winner" te hebben en ben van plan zaterdag terug te keren. Thuis gekomen bekijk het aanbod op het net nog eens en kom bij Wolfs een RS-blauwe tegen uit 1977 met nummer 533, handgeschakeld en 180.777 km op de teller. Die heeft absoluut "uitstraling". Bij navraag blijkt deze ook nog te koop te zijn en het besluit staat vast: Deze moet ook bekeken worden.



    19-06-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen mag
    Sinds ik het net afspeur naar de 928 aanbiedingen ben ik veel leuke prentjes tegen gekomen en vijzel ik alvast mijn kennis over het model en de pro's en contra's op.We zijn nog steeds niet van plan er 1 te kopen in de nabije toekomst maar aangezien het best een grote onderneming is ga ik uit van "Knowledge is power". Ik ben er ook al enkele gaan bekijken om te zien wat er voor wat geld op de markt is. Er blijkt vooral veel rotzooi tussen te zitten. Dat laatste rechtvaardigt alvast dat ik op tijd begin rond te kijken.










    05-06-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (1)
    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cars and whisky
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enige tijd geleden ontstond het id om naast een oldtimer motorfiets ook nog een snelle wagen in de "collectie" te hebben. Bij voorkeur ook een oldtimer. Zoals velen heb ik altijd iets gehad met Porsche en ik begin een beetje rond te kijken op het net. Voor een leuke prijs zijn er best wel leuke wagens op de kop te tikken. Ik heb de 928 altijd als 1 van de mooiste wagens ooit beschouwd maar de vette V8 lijkt mij iets te dorstig en ik bestudeer het 944 aanbod. Het is niet voor direct maar de markt bestuderen kan nooit geen kwaad.
    Zoals vaker komen we op een avond terecht bij de familie CC (bekend van vele andere avonturen oa. www.bloggen.be/mz250) en ik breng het onderwerp ter sprake. De heer CC trekt mij na enkele glazen Laphroaig over de streep om toch voor een 928 te gaan. het argument "Aan een V8 wil ik wél sleutelen" is redelijk doorslag gevend.


    02-05-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs