Geslaagd voor de TC. Wel een opmerking ivm.de ophanging van de benzinetank. Deze begint roest te vertonen. Een terechte opmerking van de heren van de controle die overigens zeer vriendelijk en zeer geïnteresseerd waren in de wagen. Er kon een praatje af over de resto zelfs. Thumbs up, als de NV België het goed doet mag het ook gezegd worden.
Vandaag spelen we een halve finale, de technische controle van morgen is de finale. Het flikkerprobleem is snel opgelost, gewoon de draadjes verwisselen. Het metertje blijft op 5 plakken maar dat deed het daarvoor ook al. Het heeft geen belang voor de TC, dus dat kan wachten. Vooraan zijn de banden te ver heen en laat ik ze vervangen door een ok stel dat nog op de gullideckels lag, ook de koplampen worden afgesteld. Een snelle poetsbeurt maakt de wagen presentabel. We zijn er klaar voor!
Ondanks dat ik zat te popelen om weer aan de wagen te beginnen, is het toch pas middag alvorens ik in actie schiet. Een nieuwe pakking voor de benzineleiding wordt gehaald en al snel kunnen we een startpoging wagen. Een fantastisch klankspektakel van een roffelende V8 streelt mijn oor. Yes!
Vloeistoffen worden verder afgevuld en plaatselijke rondjes gereden met een grote smile. En toch is het niet helemaal perfect. Het waarschuwingslampje van de olie blijft knipperen wat er initieel voor zorgt dat ik een liter te veel olie vul die vervolgens weer moet afgelaten en gevuld worden. De WSM zegt 7 liter dus ik beperk het tot 7 liter dit maal ongeacht wat het lampje meent te moeten vertellen.
In het hele proces heb ik de oliedruksensor vervangen dus ik ga eerst maar is uitzoeken hoe ik het "flikkerprobleem" kan oplossen. (De Jimmy B's van deze wereld moeten zich geen zorgen maken. :D ) De wagen draait mooi maar zolang dit geval blijft knipperen ga ik me toch ergens zorgen maken waardoor zorgeloos genieten net niet gaat lukken, al ben ik zeker dat alles ok is.