Ik laat de boel even bezinken en ga op zoek naar een tweedehands tank aangezien ik absoluut geen zin heb om in een nieuwe te investeren en ik mijn geloof in de epoxys van deze wereld verloren heb. Ik slaag er in om 1 te vinden in prima staat voor 100 en bedenk me dat ik beter van de eerste keer deze piste had genomen maar bon. Het ophalen van de tank staat me toe meteen een bezoekje te brengen aan een zeer gewaardeerde forum-mod en bijbehorende shop. Als dit je niet kan motiveren tot een resto dan zal t nooit wat worden. Waar is trouwens de tijd dat mods zich met een Vespa voortbewogen?
Het is al vaker voorgevallen dat de ene job een andere in gang steekt of dat je best meteen wat andere zaken aanpakt, de zogenaamde WYAITs. (while you are in there)
Ik heb een WYAIT nagelaten bij mijn boite-revisie maar krijg mogelijk een herkansing nu ik de tank moet verwijderen. Tijdens het rijden ervaar ik een wokkel en deze kan veroorzaakt worden door versleten differentieel lagers. Toegegeven het is een vrij extreme vorm van een WYAIT maar de shark is dan ook een extreem ding.
Na het verwijderen van de tank demonteer ik ook de uitlaat en accu-bak. Misschien toch geen slechte beslissing deze WYAIT want de hoes van mijn steekas blijkt gescheurd.



|