sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    19-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verhaal van de 3 bouten
    Na enkele dagen rust kunnen we aan de slag om de 3 bouten los te krijgen. Met een setje boren en linkse tappen gaan we de ondingen, die we de afgelopen dagen lieten weken in een mengsel van ATF/Aceton, te lijf. Ze wijken helaas geen mm. Potvast zitten ze als het ware. Bovendien krijgen we door de schuine plaatsing van de bouten de behuizing met thermostaat niet los waardoor ook de OAS niet uit de weg te krijgen is wat op zijn beurt het boren weer bemoeilijkt. Met wat moeite slagen we er in om de pakking die tussen de behuizing en het kleppendeksel zit weg te krijgen maar ondanks de spatie die we krijgen beweegt de behuizing nog steeds niet. De spatie is wel net genoeg om er een zaagblad tussen te krijgen waardoor we besluiten om de bouten door te zagen. Wegens geen plaats voor de beugel kunnen we enkel met het zaagblad werken maar met veel geduld en zweet slagen we er in de 3 bouten door te zagen waardoor alvast de behuizing los komt. In het kleppendeksel steken nu nog 3 korte stukjes bout maar zelfs met beperkte lengte wijken ze geen mm. Uitboren is de enige optie maar al bij de eerste bout breekt de boor. De rest zal voor volgende week zijn. We zijn tenslotte 7 uur verder. (De dag erna krijgt de Porsche 919 in het WEC op 16 minuten tijd een nieuwe voorophanging )







    19-04-2014, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 4 bouten dus
    Met een torx, tip van op PF, ga ik de rondgedraaide bout te lijf en het werkt; ik heb grip. Voldoende grip om de bout te doen breken.
    Vreemd genoeg vloek ik niet, ik had problemen verwacht met deze 4. De volgende bout krijg ik er wel uit en deze tempert meteen mijn verwachtingen voor de andere 2. Het is nauwelijks nog een bout maar eerder een roestig klompje. Mijn verwachtingen worden volledig ingelost als ook bout 2 en 3 afbreken.  Problemen zijn er om opgelost te worden.













    16-04-2014, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    15-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog niet denken aan morgen
    Een gescheurde pakking van de oilseparator zou de oorzaak wel is kunnen zijn van het roken van de wagen, het is zeker de oorzaak van het plasje olie dat bovenop het blok ligt dus alvorens de wagen te starten wil ik dat euvel verhelpen. Op papier een redelijk eenvoudig klusje maar in de praktijk lopen er toch wat darmen en aansluitingen in de weg.  Ik heb nog last van Alzidinges maar het is toch wat veel om te onthouden dus veel foto's en het gebruik van een labeler houden het overzichtelijk. Voor alle sleutelaars, koop zo n labeler! Ik heb het idee zelf opgepikt van een aflevering van Wheeler dealers (resto van een 993 die toevallig tijdens het schrijven van deze post weer op antenne is ) waar Ed China dezelfde tactiek toepast. Alles gaat min of meer vlot tot ik de 4 bouten van de "regulator housing" van de waterkoeling moet losmaken.( niet toevallig de laatste 4 van het demontage proces) De Imbusbouten (unbraco, allen bolt voor de anderstaligen ) zitten potvast en uiteraard zo stilaan, niet door mijn gesleutel vandaag, netjes rond vanbinnen . Aangezien ik al weer 5 u bezig ben laat ik het voorlopig voor wat het is. Zorgen voor morgen, een hele dag om die 4 k.tbouten los te krijgen. Daar ga ik maar van uit. 











    15-04-2014, 18:17 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    14-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En toch weer vooruit
    Het weekend en bijbehorende rust doet me het debacle van vrijdag enigszins vergeten. Na het bekijken van enkele 928 projecten op het net krijg ik door hoe ik de HVAC makkelijker terug kan plaatsen en al snel staat de hele middenconsole weer waar hij hoort te staan. De tellerpartij kost me wat meer moeite maar bij de tweede poging laat ik de kabelboom op een andere manier lopen en het terug plaatsen van het stuur maakt een einde aan de "dash trash." Het aansluiten van de batterij geeft me de zekerheid dat de print van de tellerpartij gerepareerd is en dat de problemen met de lichtschakelaar en die van het mistlicht nog steeds bestaande zijn. Zorgen voor later. Alvorens af te sluiten toch maar een foto getrokken van de binnenzijde van de deur om al een id te krijgen van de hoeveelheid plamuur. Op het eerste zicht valt het mee maar ook dat zijn zorgen voor later. Morgen naar de AOS kijken om daar een mogelijk lek op te lossen en dan kunnen we de shark hopelijk nog is laten draaien.















    14-04-2014, 20:30 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs