We hebben de TC doorstaan maar lang kunnen we niet genieten van een shark zonder vijfde versnelling. Het anders afstellen van de rear coupler heeft geen vijfde versnelling opgeleverd. Als na een kort ritje de shark wel heel rare geluiden begint te maken is het duidelijk dat een bakrevisie aan de orde is.
Het kiezen van een revisie-bedrijf zal geen eenvoudige taak zijn. Bij het verliezen van mijn achteruit was er geen enkele "specialist" die aan de, goedkope, bussen in de coupler heeft gedacht, dus mijn vertrouwen in de "specialisten" is niet erg groot. Gelukkig is er nog een bedrijf dat ik toen niet gecontacteerd had: VOF De Loods in Den Dolder. De filosofie van het bedrijf bevalt me wel. Ze bieden dagebesteding aan, aan de volgende doelgroepen: -autisme, chronisch ziek, moeilijk lerend, niet-aangeboren hersenletsel, psychische beperking, verstandelijke beperking. Deze mensen krijgen dus de kans aan een Porsche te sleutelen en daar wil ik mijn shark gerust voor ter beschikking stellen. Na een eerste mailtje blijkt dat ze ook bakrevisies doen en dat het voor hen geen probleem is dat ik de bak er zelf onderuit haal. Een dag later krijg ik echter een mailtje terug dat ze de shark toch graag mét boite onder willen zien teneinde een duidelijke analyse te kunnen maken, er is namelijk een kans dat het geluid niet uit de boite komt. Het feit dat ze meedenken doet mijn vertrouwen in het bedrijf enkel toenemen. Na nog een paar mailtjes en het regelen van een trailer en een chauffeur (een speciale vermelding voor José en trailerverhuur Percon http://www.percon-verhuur.be is hier op z'n plaats) maak ik een afspraak op 06/02 om de shark aan te bieden. Twee dagen voor de lange rit wil het Belgische landschap zichzelf een Oostenrijks tintje aanmeten maar dat zal me niet tegenhouden. Donderdagavond wordt de shark reeds op de trailer gezet zodat we vrijdagochtend om 06.00 uur de 132km lange reis kunnen aanvatten. Door het vroege vertrek hebben we nauwelijks last van het verkeer en komen we "ongeschonden" aan bij VOF De Loods. De koffie staat klaar op deze koude winterochtend en na een opwarmertje gaat de shark de brug op. Uit de analyse blijkt dat ik best de hele aandrijflijn een revisie geef. De koppeling heeft zijn beste tijd gehad en het geluid zou wel is uit de transaxale as kunnen komen. Het ontbreken van een vijfde versnelling is duidelijk een probleem in de bak. Ondanks de vele "gebreken" die uit de analyse naar boven komen vertrek ik toch met een goed gevoel bij VOF De Loods. Ik kan nu de hele drijflijn in 1 keer aanpakken en heb daar bovendien de juiste "partner" voor gevonden. Na de rit terug, wordt de shark meteen in een andere garage dan de mijne gestald daar de ruimte in mijn garage te beperkt is voor de bakdemontage. In de week van 16/02 zal ik de bak onder de shark uit halen maar eerst gaan we nog wat research doen en bovenal een bakste Stella in de nieuwe locatie neerpoten.