De titel klinkt als een sprookje maar t zijn toch de "facts". De dag begint slecht; als ik de shark op zijn plek in wat het midden van de garage moet zijn, probeer te plaatsen en ook probeer het raam te bedienen krijg ik van de laatste "ne welgemeend FUCK YOU". Het pokkeding weigert dienst, gisterenavond, tijdens een ritje, werkte het nog en was ik trots op mijn werk maar nu stel ik vast dat de dag werk van gisteren voor den hond zijn kl.... was. Na van mijn eerste koleire bekoeld te zijn proberen we de wagen dan maar op de blokken te zetten die ik deze week gekocht heb. Dat loopt alles behalve vlot; de krik komt niet hoog genoeg en wat tuintegels doen dienst als extra hoogte. De blokken zijn vrij groot en het vergt veel denkwerk om ze onder de wagen te krijgen. Denkwerk dat wat moeilijker gaat nadat ik bij het op de grond liggen mijn hoofd heb gestoten tegen één van deze blokken. WTF?! het is zo een dag zeker. Na een uur of drie staat de wagen een cm.of drie van de grond. Das godverde ne cm/u!!! Anyway hier staan we nu dus laten we proberen de voorziene taak, het verwijderen van de steekassen, maar te voltooien. Geweldig tof geplaatst die assen; zowel de ratelsleutel als de momentsleutel zijn er niet of nauwelijks tussen te krijgen en tegen de middag ben ik het "schijtesmuug". Naar "den Brico" dan maar waar ik wat extra verlengstukken koop zodat ik de dop op de bouten kan zetten maar een constructie heb van ong.80 cm . en dus naast de wagen de sleutel kan draaien. Oef, dat werkt en het valt mee om de 24 bouten van beide assen te verwijderen. Aangezien ze er nog redelijk op tijd uit zijn begin ik al vast maar met ze te reviseren. Om ze te "ontmantelen" maak ik een bad van wasbenzine, remmenreiniger en WD40. Het vet komt zowat overal terecht maar tegen het einde van de dag zijn de assen toch proper. Ha, Fuck You Mr.M!!
Vandaag dag 1 van een "sleutel vierdaagse" De raammotoren werden verder ontmanteld en voor diegene die de term "t vliegend snot" niet kennen kan dit een belangrijke les zijn De eerste motor is best nog proper. Enkel wat aangekoekte smurrie valt er te bespeuren en met remmenreiniger en WD40 is deze al snel terug "gangig". De tweede motor daarentegen heeft een "snotvalling" om U tegen te zeggen, buiten voorgaande producten is een sterke maag aangewezen. Bij deze motor draait het wormwiel trouwens uit center waardoor er een paar pogingen en een hamer aan te pas komen vooraleer deze zich terug van zijn taak kwijt. Nog een nieuwe schakleaar bestellen voor de passagier en beide ramen kunnen voor verkoeling zorgen.