"Nee meneer, dat kunnen we zo niet zeggen. Uw boite gaat open moeten,
dan kunnen we zien wat er aan is. Ne prijs? Nee meneer, maar reken voor
het open en dicht doen op een 1200." Probleem opgelost door het vervangen van de bussen van het koppelstuk tussen boite en pook. Kostprijs 9,98. Tot daar de specialisten dus.
Het HVAC probleem is ook van de baan, we hebben koude lucht dus. Bovendien rookt de wagen niet meer dus het vervangen van de OAS pakking en pakkingen van de waterbrug hebben dat probleem ook verholpen. Dit alles is het gevolg van het plan om de massapunten proper te maken en de elektriciteit aan te pakken. Aan de massapunten is er niks gedaan en de elektriciteit is ook niet allemaal opgelost geraakt alhoewel ik die punten toch heb aangepakt. Die zullen dus de komende dagen herbekeken worden samen met het vervangen van het deurslot, de zender van de oliedruk, het finetunen van het schakelen en is bekijken of ik met injector cleaner en engine flush aan de slag ga. Maar eerst nog even nagenieten van de afgelegde kilometers.
Met het namaken van de pakkingen voor waterbrug/kleppendeksel begint de "reconstructie" Ik verkies om de nieuwe pakkingen niet te gebruiken aangezien het niet zeker is dat de bouten op moment gezet kunnen worden. Op deze manier maak ik een "testopstelling" zonder de nieuwe pakkingen te verknoeien. Ondanks de vele foto's is het niet meteen duidelijk waar alle aansluitingen weer zaten maar met behulp van de foto's, ws manual, onderdelen catalogus én mijn geheugen lukt het me de darmpjes weer hun bestemming te geven. Alzheimer is dan toch nog niet voor nu :D Op zaterdag slaag ik er niet in om alles af te krijgen maar ik koester de stille hoop dat ik op maandag de shark weer kan starten. Helaas is de maandag een beetje een "wij werken niet mee" dag. Bouten en moeren leggen zich verloren, alles dat men vastpakt valt, en om alles terug gemonteerd te krijgen moeten sommige onderdelen meermaals terug gedemonteerd en gemonteerd worden. Op het eind van de dag zit alles toch weer op zijn plaats op 1 pakking van een benzineleiding na. Niet toevallig is het de laatste schroef die er te veel aan is omdat voornoemde pakking het nodig vindt in het midden van de V bovenaan het blok te gaan liggen. Na een uurke gekloot waarin opnieuw een leiding verwijderd dient te worden teneinde het onding te pakken te krijgen, neem ik uiteindelijk wraak na eerst een bus remmenreiniger via de korste weg richting tuin te lanceren. Donderdag kunnen we een startpoging wagen. Ik weet het zeker :D