Na bijna een jaar stilte op het sharkfront moet 2017 het jaar van de wederopstanding worden. We hebben uiteraard niet stil gezeten afgelopen jaar, de Shark heeft het gezelschap gekregen van een Brit in de garage en daar hebben we tot groot jolijt mee kunnen bollen, maar bovenal hebben we de beste sociale zekerheid ter wereld , die alle moeite van de wereld gedaan heeft om te bewijzen dat dat niet zo is, op de knieën gedwongen waardoor ik, driewerf hoera, een behandeling mag ondergaan in een ander land van de verenigde staten van Europa die mijn carrière en dus mijn bron van inkomsten gaat redden. Het jaaroverzicht van 2016 kunnen we dus positief afsluiten: de NV België beschikt over voldoende centen, men vond de ingreep niet noodzakelijk cq. mijn werk niet belangrijk (het is door een procedurefout dat ik de toestemming verkregen heb) en men wil stilaan af van die vervelende accijnzen op fossiele brandstoffen.
Ik verwacht dus een ruim overschot in de begroting van 2017 maar bovendien ga ik er van uit dat ik een andere mastodont op de knieën kan dwingen in 2017: de technische controle. Omwille van hun uitgebreide technische en reglementaire kennis moet ik daar niet rekenen op een procedurefoutje, althans niet in mijn voordeel en dus het zal met hard labeur en toegewijde liefde voor de Shark moeten gebeuren.
Een jaar stilstand heeft de Shark een licht laagje stof gegeven, de vloer een paar druppels olie én mijn spullen zijn in 3 verschillende garages terechtgekomen. Vandaag staat dus in het teken van de werkplaats-inrichting en opbouw van een grote meccano-doos die ik besteld heb. De dag begint met het verzamelen van alle gereedschap waarna de garage leeg gemaakt wordt en de vloer ontvet. Nadat de Shark zijn operatie-plek voor de komende maanden heeft ingenomen halen we de sleutelset en een Stella boven alvorens we de meccano-dozen uitpakken. Toch altijd leuk jezelf een leuke kerst schenken. De motorsteun laat zich makkelijk monteren en is een waar "assortie" kunstwerkje maar de hijskraan is al een ander kaliber al is dit wel de stuff waar het om draait. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken zelf de motor uit de Shark te krijgen maar alleen al de imposante kraan in je garage hebben staan zorgt voor voldoening. Bovendien kan je er makkelijk tegen leunen als je aan de Stella staat de lurken, money well spent.
Wat staat er op het menu de komende maanden:
1.Compressietest.
2.Motor verwijderen.
3.Cabrio Wim lastig vallen op ICTM.
4.Ophanging voor en achter verwijderen.
5.Transmissie verwijderen.
6.Cabrio Wim nog meer lastig vallen.
7.Ondertussen waterpomp en drijfriem vervangen.
8.Motor opsmukken.
9.Cabrio Wim betalen.
10.Duimen dat ik alles terug in elkaar krijg.
11.Vriendelijk verzoeken mij een groene kaart te verstrekken op de technische controle.
12. Afhankelijk van puntje 11: rondtoeren met de Shark/mijn gevangenisstraf uitzitten. :D








|