Mijn laatste bericht dateert alweer van 18/05. We hebben nochtans niet stil gezeten de laatste weken.
19/05: De "hommade pressure bleeder" bouwt zeker druk op maar ik moet er nog voor zorgen dat de aansluitingen op de reservoirstop niet lekken, omdat ik daar nu geen tijd aan wil besteden ga ik voor het opnieuw ontluchten van de remmen met behulp een assistent de zogenaamde "remteef" Dit keer ontlucht ik de hoofdremcilinder ook en dat zorgt voor een opmerkelijk beter resultaat. De achterste remschijven slaan toch wat uit en nieuwe zijn ondertussen besteld.
26/05:Met een poelietrekker probeer ik de homokineet van de "olymische" as te verwijderen. Het belangrijkste resultaat is dat ik de "ballenkooi"naar de filistijnen help. F.CK!!! Gelukkig kan ik voor een leuke prijs een tweedehands achteras scoren welke ik uiteraard eerst weer volledig reinig. Ik kom er achter dat de stofkappen toch de juiste waren en bestel weer twee revisie setjes samen met 2 nieuwe schakelaars voor de ramen.
02/06:Ik hoop dit weekend de werkzaamheden af te ronden maar na het netjes invetten en in elkaar monteren van de linkeras is deze toch niet zo eenvoudig te monteren en na een halve dag sakkeren is de pijp uit en geef ik er de brui aan.
09/06:Ik ben de afgelopen week op het id gekomen om 2 lange bouten te gebruiken om de assen op hun plaats te krijgen. Je kan makkelijker schroeven aangezien je geen last hebt van de stofkap en het lagervet dat zowat overal terecht komt. Dit werkt en het monteren van de assen gaat vlot al is het op koppel krijgen van de bouten niet zo eenvoudig omdat ik de hoogte niet heb om de momentsleutel zijn slag te laten maken. (ja ja die werkplek hé). De shark kan weer op eigen benen staan en gaat van het stof naar het zonlicht zodat ik de ramen terug kan aanpakken. De linkermotor terug op zijn plaats en de nieuwe schakelaars aansluiten tussen een draadspaghetti, rechtermotor er uit en voorzien van voldoende vet en yes we hebben terug prima werkende ramen. Helaas zijn er ondertussen problemen ontstaan met het slot aan de linkerkant. Het probleem is duidelijk zichtbaar maar zal toch even moeten wachten. Volgende week zet ik de auto boven een put om de asbouten nog is op moment te zetten, de nieuwe schijven te monteren en een additief aan de transmissie toe te voegen. Een health check bij Schmidt Oss moet een "guide plan" opleveren voor de verdere revisie maar eerst maar is een zomer cruisen"