De dag begint met de brug van de motor te halen. De motor die nu terug volledig zichtbaar is, werd niet echt meer gedragen door de brug maar het is toch een "feestelijk" moment. Na het plaatsen van een nieuw oliefilter en een eerste vloek bij het terug plaatsen van de druksensor wordt de panrevisie, mijn ambitieuste project aan de shark tot nu toe, afgerond met een nieuwe olievulling. Na een lekcontrole plaats ik de starter terug en een simpele twist van de contactsleutel brengt de goddelijke sound van de V8 tot leven. Victory! De revisie van de tankcover wordt tot een goed einde gebracht met een laagje RX10. We're cruising now. Ik had een beetje m'n twijfels over het schakelgedrag van de shark en heb een revisiesetje gekocht voor de slavecilinder van de koppeling. Enkel de bout van de leiding moet losgedraaid worden om de cilinder vrij te krijgen voor revisie. Deze blijkt probleemloos los te komen maar de leiding heeft besloten mee te draaien en dus af te breken .De technische controle die ik op maandag voorzien had kan ik op m'n buik schrijven. Na even, net genoeg te bekoelen, ga ik aan de slag om alvast de andere kant van de leiding, die overigens onbereikbaar is, te demonteren dmv. een sleutel waaraan een lange sleutel getaped heb. Na alweer 30 min.gesakker is het onding eruit. Ik koel mijn woede op de leiding, de schade aan leiding en hamer spreekt voor zich. De uitgesproken vocabulaire laat ik best achterwege.
Bij het laatste bezoek aan de technische controle was er een opmerking ivm. de ophanging van de benzinetank. De tank wordt niet echt gedragen door deze pan maar is eerder een soort "cover". De opmerking was uiteraard terecht maar de pan is roestiger dan gedacht ,om het zacht uit te drukken.. Helaas zijn deze pannen zeldzaam en zelfs een tweevoudig bezoek aan een tweedehandsonderdelenleverancier levert geen waardig alternatief op. In de VS kan ik ze nog bestellen maar ik zie op tegen het wachten. Op de terugweg van de "no go pan" heb ik echter een ingeving. De ophanging op zich is nog stevig genoeg, het is vooral het stuk dat de benzineleiding afschermt dat verroest is. Ik besluit mijn kans te wagen met glasvezelvlies. Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar ik hoop dat de roestige delen nog voldoende aanwezig zijn om als mal te dienen voor het vormen van de polyester. Ik leg eerst een laag aan de binnenkant en na het drogen opnieuw één aan de buitenkant. Dit keer verbaas ik mezelf . Ik slaag er wonderwel in een mooie plastic schelp rond het ijzer te vormen. Na het geheel nog een beetje bij te plamuren gaat de basis RX erop. Morgen de zwarte RX10 aanbrengen. Ik kan niet wachten om het resultaat te zien eerlijk gezegd.
Na 7 uur sleutelen voel ik mijn armen niet meer maar de dwarsbalk zit waar hij moet zitten en als ik de schroeven van mijn "homemade" motorbrug loszet, lijkt hij z'n job naar behoren te doen. De laatste krachten werden gebruikt om het stuurhuis ook meteen terug te monteren. Mijn armen deden te zeer om de startmotor en motorvering nog op hun plek te zetten. De slavecylinder van de koppeling ga ik nog reviseren dus die is nog niet gemonteerd net als de torsiestang die ik liever nog even uit de weg laat. Oh yes, we can!