Nadat de nodige onderdelen aangekomen zijn haal ik het differentieel uit de boite en vervang de lagers. In principe heb je een hoop speciaal VW gereedschap nodig maar met een beetje inventiviteit kom je er ook wel.
De wokkel leek van de linkerzijde te komen (met het opgestoken vingertje aan de ene en en das Kapital onder de andere zorgt de linkerzijde wel is vaker voor overlast doch dit geheel terzijde) en het valt op dat de lager makkelijker lost dan de rechterkant, bovendien zijn er ook wat groeven te zien. De hoop dat de lagers vervangen het probleem zal oplossen groeit, maar uit de WSM blijkt dat de differentieel juist afstellen noodzakelijk is voor een geruisloos functioneren. Op het tandwiel staat alvast de toegestane speling en met een meetklok en opnieuw wat VW meetspul kan je het differentieel aan de hand van een hele meetprocedure afstellen. Ik maak alvast een eigen variatie van het VW spul en droom stiekem van een geruisloze differentieel en een geruisloos functionerende linkerzijde.














|