Voortbouwend op de vooruitgang van gisteren, gaan de werken vandaag verder. Eerst worden de twee bouten van de OAS vervangen door langere exemplaren. Ook de andere onderdelen (waaronder een nieuw oliefilter), darmen en aansluitingen vinden vlot hun plek en al snel kan ik de shark van de nodige vloeistoffen voorzien. Na een grondige research, een oliedraadje of 10 op verschillende fora, is de keuze gevallen op Valvoline, voornamelijk door hun hoog gehalte aan ZDDP. De koelvloeistof is rood van kleur en de olie op minerale basis, lijkt een dikke stroop. Als de shark met een 10-tal liter koelvloeistof en 5 liter olie gevuld is (er moet meer in maar dan kan het al is rondgepompt worden) , probeer ik een eerste start. Helaas was ik de kabel van de bobine vergeten aan te sluiten dus starten doet hij niet, maar vooral de strakke straal benzine die van de WUR gelanceerd wordt, maakt een einde aan de start ambities. Een nieuwe pakking voor de benzineaansluiting zal dinsdag wonderen verrichten.
Na de terugkeer uit Normandië afgelopen maandag was het nog 2 dagen wachten op de blockplate. Die was vorige vrijdag reeds in België maar de douane heeft een dag of 4 nodig gehad om te berekenen dat de NV.België 25 mag incasseren. Vandaag zijn we dan begonnen met de wederopbouw. Met de OAS ed. uit de weg is er alvast plaats genoeg om de bougie's te vervangen en die plaats is nodig want er zitten 2 prachtexemplaren tussen. Ik geloof nooit dat die slechts 3 jaar in de shark zitten. Aangezien we de OAS en waterbrug voor de tweede keer monteren gaat het iets vlotter. Mijn zelf gemaakte pakkingen worden dit keer vervangen door de "echte" en om het gepruts van vorige keer te voorkomen pas ik "nen truk van luie Charel" toe: dmv. een beetje vloeibare pakking worden ze op hun plek gehouden en kan ik alles rustig op z'n plaats zetten zonder handen tekort te komen. 1 van de 4 bouten van de waterbrug blijft een onbereikbaar pokkeding maar al bij al valt het mee. Toch moet er iets tegen zitten: de 2 bouten van de OAS zijn door toevoeging van de blockplate net iets te kort om ze op moment te kunnen zetten en draaien door. Morgen wat langere gaan halen en we kunnen beginnen afwerken en afvullen. Kan mij al beginnen kwaad maken in de TC