sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    11-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vet is van de soep
    Rare titel misschien maar de afgelopen week werk ik tussen tal van andere, onverwachte, verplichtingen, tussen de soep en de patatten dus, verder aan het ontvetten van de onderdelen van de achtertrein. Schuren, poetsen en ontvetten. Elbow grease, is de toepasselijke Engelse term. Klaar is het nog niet, dat komt de komende dagen. Nog 1 dagje poetsen en dan schilderen, hoop ik want het hangt mijn … (vul Antwerpse term in) uit. 



















    11-04-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    08-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.I'm shocked
    Vandaag was best een kort dagje. Ik verschijt eerst 2 uur met een zoektocht naar een hoeksleutel die ik uiteindelijk niet kan vinden, gisteren was hij nog op voorraad maar was ik zo stom om hem niet mee te nemen. Als ik uiteindelijk de schokdempers uit hun "badje" haal is het meeste vuil verdwenen maar krijg ik slechts de eerste volledig uit elkaar. Bij de tweede is het regelsysteem zodanig verroest dat het niet los te krijgen is, zelfs niet met overdreven kracht wat dan weer een gedeukte schokdemper oplevert. Research naar de beste vervanging (boge, bilstein,koni) zal de rest van de dag vullen.









    08-04-2015, 17:29 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    07-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spring is in the air
    Zolang het de veer niet is die de "air" in gaat is het ok. De opdracht van vandaag is simpel, de veerpoten uit elkaar halen. Ondanks een aanbod om de veerspanners te gebruiken van een forumlid, koop ik er zelf. Ze zijn niet te duur en mezelf kennende gaat het niet bij éénmalig gebruik blijven. Na het nameten van de afstanden in rust is het een beetje zoeken naar de juiste spanning en met enige onzekerheid haal ik de eerste veerpoot uit elkaar. Al bij al valt het goed mee en de tweede gaat, mede door het opgedane vertrouwen, veel sneller. Het is wel duidelijk dat de vering en schokbrekers al een tijd meegaan, ze functioneren nog perfect maar zitten vol aangekoekte smurrie. Morgen alles maar is poetsen, deze nacht mogen ze weken in een bakje ontvetter. Het lijken wel waterpijpen zo.



















    07-04-2015, 17:17 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    06-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De heilige drievuldigheid

    Bij het demonteren van de versnellingsbak was het al duidelijk dat zowel de vulstop als de aflaatstop niet los te krijgen waren. Ik weet dat ik ze beiden  vrij recent nog los heb gehad maar er was nu absoluut geen beweging in te krijgen en waarom ze zo vast zijn komen te zitten is een raadsel, misschien dat de schade aan de boite deze warm heeft doen lopen en daardoor de stoppen vast zijn komen te zitten? Het antwoord op de vraag is minder belangrijk dan het loskrijgen van de stoppen. Met een tegendraadse tap lukt het alvast niet, de stoppen zitten zo vast dat de tap afbreekt, dat beloofd.

    Ik ga dan maar met een vijl aan de slag en als het gat groot genoeg is probeer ik het met een bout, als ik die vast genoeg krijg aan de achterzijde kan ik de stop misschien wel los krijgen. Resultaat, een afgebroken bout die ik er gelukkig makkelijk terug uit krijg. Na voldoende boren, vijlen en dremelen is er voldoende massa uit de stop weg. Ik hoop de stop van de draad naar het centrum af te kunnen slaan maar ik heb het geluk dat ik hem nu wel rond kan kloppen en dus los krijg. 

    De tweede bout krijgt dezelfde behandeling maar biedt veel meer weerwerk. Ik heb ook de indruk dat deze veel "harder" is van materiaal waardoor het vijlen, boren en dremelen wat langer duurt. Als er uiteindelijk nog nauwelijks materiaal overblijft is in deze echter nog geen beweging te krijgen. Ik besluit een gleufje in de overblijvende ring te zagen en slaag er dan in de ring van de draad af te slaan waarna er beweging in komt. Nog 1 te gaan.

    Het probleem met de laatste is dat het een draadstangetje is en enkel met een griptang krijg je er, zoals de naam zegt, grip op. Ik laat het stangetje even weken in wallys brew en krijg ook deze los. 

    Ik heb er even voor gevreesd maar na 5 uren is de taak volbracht. Morgen wachten de veerpoten.



























    06-04-2015, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs