Op oudejaarsdag tover ik contact cleaner, wattenstaafjes en , aangezien het nog te vroeg dag is, koffie te voorschijn en maakt de contacten van de print proper. Later op de dag krijg ik hulp van Tec7man om het L-profiel dat ik op maat gezaagd heb aan het instrumentenpaneel te lijmen.
Vandaag haal ik de kilometerteller uit de behuizing aangezien ik de dagteller nooit gereset krijg. Dit valt helaas niet te verhelpen met wat siliconenspray. Het mechanisme blijkt stuk. Nadat ik het instrumentenpaneel terug in elkaar gezet heb sluit ik het terug aan in de wagen en ik kan vaststellen dat het lampje van de reserve terug werkt, dat de oliedrukmeter uitslaat naar 5 (er zit tenminste al terug beweging in ) en dat tijdens de controle het lampje van de lichten het niet doet. Het werkt overigens ook maar bij 1 van de twee lichtstanden. Mijn mistlicht werkt ook niet meer dus het elektrisch wonder blijft geschieden Ik zet de elektrische check-up verder en kom nog wel wat leuke dingen tegen waaronder afgeknipte draden en bijzondere aansluitingen maar het hoogtepunt is toch een volledig loshangende kabelboom in de middenconsole. Het einde van de clusterfuck is nog niet in zicht.
Helaas zijn we door omstandigheden genoodzaakt het vieren van de traditionele jaarwisseling in Normandiƫ met een paar dagen te verlaten of zelfs te cancellen. Gelukkig heb ik ondertussen een idee om het probleem met het instrumentenpaneel te verhelpen. Een gelijmd L-profiel zal het afgebroken stuk vervangen. Alvorens de beschadigde plek te schuren verwijder ik de lampjes en de print en maak ik de instrumenten los. De schroefjes en lampjes sorteer ik in een doos zodat ik weet waar wat zat. Morgen ga ik de contactpunten van de print proper maken en de wieltjes van de dagteller maar is "smeren". Verder overweeg ik de lampjes te vervangen door LED's maar daar gaat nog wat research over gaan. To be continued...