sharknose
the story of a 928
Inhoud blog
  • Suspense
  • Van de weg en uit mijne weg
  • Bodyparts
  • Takelmaterie
  • Pins from hell
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn hem terug kwijt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nu de wagen even in ons bezit is hebben we wat dingen vastgesteld die moeten nagekeken worden. 

    1) Bij het rijden van oneffenheden (putjes,vluchtheuvels, ed) horen we een raar schrapend geluid aan de linker achterkant.
        Het lijkt alsof de achterband het koestwerk raakt.
    2) Bij het rijden horen we een "wokkel" en deze gaat sneller bij het sneller rijden en trager bij het trager rijden.
        Kan dit soms een probleem zijn met de lager?
    3) De oliestop werd afgedicht met een soort product, kan het zijn dat dit gedaan werd omdat de schroefdraad van de bout versleten is?
        We hebben ook vastgesteld dat er bijna geen olie aanwezig was bij het uithalen van de dipstick uit het oliereservoir.
    4) Bij het ontsteken van de standlichten geeft het linker licht minder dan het rechter licht. Wanneer we de grootlichten (faren) ontsteken, gaat          het licht rechts zomaar uit. Het linkerlicht doet het wel goed. (te bekijken uit het standpunt als je voor de wagen staat)
    5) Het waarschuwingslampje van de remdruk (bremskreis) pinkt, dit gebeurde reeds snel na ophaling van de wagen.
    6) De claxon (toeter) werkt niet. (of vinden hem gewoonweg niet )
    7) De motorkap gaat niet open met de hendel. Je krijgt hem enkel open als je onder de auto gaat liggen, erg vervelend ;-)
    8) De benzinemeter werkt niet meer. Kan dit de "vlotter" soms zijn?
    9) Het dashboardverlichting gaat niet aan.
    10) De deursloten komen los aangezien de bevestiging hiervan heel zacht/vloeibaar is. 
    12) Enkele "raamlijstjes" ontbreken 
    Bij aankoop van de wagen heeft men ons ook gezegd dat dat normaal is en dat we terug contact konden opnemen en deze dan nagezien/hersteld zouden worden. Na een mail richting Wolfs mogen we de wagen terug binnen brengen en zal men het nodige doen.

    Onderttussen heeft de douane de tijd gevonden om de stempels te stempelen en de klevertjes te kleven zodat de import afgerond is. Dit gebeurde op 17/08. Heeft slechts 6 dagen geduurd. Topprestatie zou ik zo zeggen. Ik heb nu eindelijk een wagen die in Belgie mag zijn, lees: "In een garage staan" want verder mag je er niks mee....tenzij op een oplegger zetten...

    24-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé NV België
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag worden mijn connecties bij de douane expeditie ingezet teneinde een vignet 705 te bekomen. Een simpele formaliteit die "de douanier" ongeveer 2 minuten werk kost. Helaas heb ik geen euro biljet bij mijn papieren gevoegd en komt het dus niet in orde. "Het is te druk" is het argument. Diezelfde NV België aarzelt echter geen seconde om mij meteen een bekeuring te geven terwijl mijn wagen even langs de kant van de weg staat. Aangezien er nog steeds de platen van de daily driver ophangen mag ik het gaan uitleggen op het politiekantoor en ben ik in blijde verwachting van een uitnodiging van meneer de juge...Wat een kutland is dit toch.
    Ik neem zelf alvast de volgende stap in de papiermolen door een afspraak te maken bij D'ieteren teneinde het gelijkvormigheidsattest te bekomen.



    11-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    10-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk is hij er
    Bijna 2 lange maanden zijn verstreken alvorens de wagen klaar staat. De vakantieperiode met veel drukte in de garage heeft er toe geleid dat het wat langer duurde dan voorzien. Vandaag kunnen we de wagen halen. Eindelijk gaan we er mee rijden. Uiteraard wachten ons eerst de douane formaliteiten. Het exporteren blijkt een formaliteit te zijn. In het station van Maastricht worden de nodige formulieren opgesteld. Bij Wolfs worden centjes doorgegeven en we kunnen met de 928 naar huis! Ik besluit met de platen van mijn daily-driver de trip te wagen en dan in Belgie aan de volgende administratieve ronde te beginnen. 
    Uiteraard gaan we eerst langs bij de familie CC voor n hapje en een drankje . In de haven voelen we de 928 even aan de tand. Great fun!!





    10-08-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoezo impulsief?
    De eerste waar we vandaag naar gaan kijken is de wagen bij Wolfs aangezien ik die van bij Van Krey al gezien heb. De wagen valt van bij het binnenkomen al op, wat een coole kleur. De meningen bij kennissen waren verdeeld over de kleur maar we zijn eigenlijk meteen verkocht. Bij de wagen zitten geen boekjes maar de carpas en origineel inschrijvingsbewijs + de uitleg van de heer Wolfs, die voor zo ver we kunnen nagaan via verschillende fora een uitstekende reputatie heeft, doen onze interesse nog toenemen. De wagen blijkt meteen te starten en indien we de wagen zouden kopen kunnen we rekenen op het vervangen van de distributieriem, het keuringsklaar maken van de wagen en krijgen we 3 maanden powertrain garantie op de drijflijn. Het feit dat het een handgeschakeld exemplaar is met dat lekkere pasha interieur en dat hij tot de oudste 928 garde behoort doet ons eigenlijk zondigen tegen bijna alle regels over een oldtimer kopen. De wagen straalt rock en roll uit en als muzikant van beroep is ratio misschien niet aan mij besteed.  
    De wagen blijkt bovendien in het juli-nummer van "Het automobiel"besproken te worden. Men gaat de wagen in orde zetten en we mogen telefoon verwachten als hij klaar is.

    Bijlagen:
    Porsche 928.qxp-lr.pdf (2.1 MB)   



    25-06-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    19-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te mooi om waar te zijn?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn speurtocht zet zich verder en ik kom weer een leuk exemplaar tegen. Ditmaal bij Carlo Van Krey. Een grijze, bouwjaar 1983. Alle papieren aanwezig; historie bekend. Ik besluit asap te gaan kijken en ben behoorlijk onder de indruk. Net interieur, open dank,originele sleutels,boekjes aanwezig. Heeft alleen een keer een herstelling gehad en is toen herspoten. Een proefrit is niet meteen mogelijk maar als ik zaterdag terug kan komen dan zal hij klaar staan. Ik vertrek huiswaarts met het idee een "winner" te hebben en ben van plan zaterdag terug te keren. Thuis gekomen bekijk het aanbod op het net nog eens en kom bij Wolfs een RS-blauwe tegen uit 1977 met nummer 533, handgeschakeld en 180.777 km op de teller. Die heeft absoluut "uitstraling". Bij navraag blijkt deze ook nog te koop te zijn en het besluit staat vast: Deze moet ook bekeken worden.



    19-06-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen mag
    Sinds ik het net afspeur naar de 928 aanbiedingen ben ik veel leuke prentjes tegen gekomen en vijzel ik alvast mijn kennis over het model en de pro's en contra's op.We zijn nog steeds niet van plan er 1 te kopen in de nabije toekomst maar aangezien het best een grote onderneming is ga ik uit van "Knowledge is power". Ik ben er ook al enkele gaan bekijken om te zien wat er voor wat geld op de markt is. Er blijkt vooral veel rotzooi tussen te zitten. Dat laatste rechtvaardigt alvast dat ik op tijd begin rond te kijken.










    05-06-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (1)
    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cars and whisky
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enige tijd geleden ontstond het id om naast een oldtimer motorfiets ook nog een snelle wagen in de "collectie" te hebben. Bij voorkeur ook een oldtimer. Zoals velen heb ik altijd iets gehad met Porsche en ik begin een beetje rond te kijken op het net. Voor een leuke prijs zijn er best wel leuke wagens op de kop te tikken. Ik heb de 928 altijd als 1 van de mooiste wagens ooit beschouwd maar de vette V8 lijkt mij iets te dorstig en ik bestudeer het 944 aanbod. Het is niet voor direct maar de markt bestuderen kan nooit geen kwaad.
    Zoals vaker komen we op een avond terecht bij de familie CC (bekend van vele andere avonturen oa. www.bloggen.be/mz250) en ik breng het onderwerp ter sprake. De heer CC trekt mij na enkele glazen Laphroaig over de streep om toch voor een 928 te gaan. het argument "Aan een V8 wil ik wél sleutelen" is redelijk doorslag gevend.


    02-05-2011, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 06/02-12/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs