10.000 days, het is de recentste (2006!) CD van Tool, een geweldige CD. Ik heb 4 days om de shark af te krijgen. (van de 10.000 op de plaat wil ik er trouwens geen enkele beleven.) Op donderdag begin ik nochtans niet echt sterk en na een ochtend knoeien besluit ik de short-shifter die ik besteld heb te monteren alvorens te stoppen. De originele schakelweg is aan de ruime kant op z'n zachts gezegd dus ik maak van de boite revisie gebruik om een "upgrade" uit te voeren. Ik boek succes met de montage en buig het knoeien om in productiviteit. Op het eind van de dag begint er zelfs zowaar iets van een wielophanging te voorschijn te komen. Op vrijdag bouw ik een eerste veerpoot op. Met tape voorkom ik dat de veerspanners mijn schilderwerk beschadigen. Het verschil tussen oud en "nieuw" mag er zijn, onder de wagen ziet het er trouwens nog beter uit. Vandaag schakel ik de overdrive een keer in; de tweede veerpoot wordt in elkaar gezet en de linkerachterzijde van de ophanging volledig gemonteerd. Alle bouten worden op moment gezet en de excentrische bouten voor camber en caster worden op het oog uitgelijnd. Accuraat zal het niet zijn maar dat hoeft ook nog niet, de achtertrein zit terug op z'n plek, me likes. Als afsluiter plaats ik enkele hitteschilden en het voorste deel van de uitlaat terug op hun plek. De overige hitteschilden en uitlaatdelen worden morgen verpakt in "bollekesplastiek", ze zouden het terugplaatsen van de boite enkel in de weg zitten nu. Verder resten morgen het monteren van de motorkap, handrem en de wielen waarna de shark weer op eigen benen zou moeten staan. Spannend...
Al weken kijk ik uit naar het moment van wederopbouw. Als het eindelijk zo ver is blijkt de "cup" voor de vering niet te passen. De oude had ik niet geschilderd aangezien er bij de nieuwe dempers een nieuwe cup zou zitten. Grr..Daar komt de slijptol weer. Helaas is 1 van de cups niet meer betrouwbaar en dus komt deze bij op de, reeds aanzienlijke, bestelling. Ik vrees dat de bestelling wel op zich laat wachten want ik heb 2 OPC's gecontacteerd maar ze zijn reeds aan het varen naar de hemel, vrees ik. Hittebestendige verf heb ik in voorraad en het ziet er vet uit, al zeg ik het zelf, op de hitteschilden en uitlaat. Helaas kon ik niet inschatten hoe veel ik nodig had en kom dus wat te kort. Dankzij "connecties" bij een verfgroothandel in autolakken is dat slechts een tijdelijk euvel. Ik ben er alleszins in geslaagd om de "pottendoos" weer boven te halen en ondanks licht geheugenverlies, hoe moeten de conische dingen ook alweer, begint de achtertrein weer iets weg te hebben van een ding waar wielen aan kunnen.