Circuit des Ardennes ging al van start op donderdag en vrijdag met een prerun rit voor de alleroudste voertuigen.
Zelf waren we er niet bij maar van enkele lezers kregen we toch beelden en toelating om ze hier te tonen. Sommigen waren er op zaterdag niet meer bij. Onze dank hiervoor.
Het waren slechts een 10 tal equipe's, maar daarom niet minder interessant.
Het is
slechts om de 3 jaar dat dit feest gedurende 3 dagen georganiseerd word, en dit
reeds voor de 6 de keer. We zijn er trots op dat we er iedere aflevering bij
mochten zijn, en we verheugen ons op voorhand op het feit dat we ook ieder jaar
weer nieuwe ontdekkingen mogen doen.
Dit jaar
stonden op het stadsplein een hemelse parade van voertuigen tentoongesteld met
royale achtergrond. Namelijk de fantastische FN 6 cilinder staf car van Albert
I uit 1914 en de Bugatti van toen nog
prins Leopold III. Als dat geen toppers zijn.
Wellicht is
het een troebele gedachte, enkel interesse hebben voor de pre war categorie,
maar we waren erbij op Zaterdag om de Pre run te verkennen.
Volgens de
gratis te verkrijgen cataloog, ook op de
website te vinden, waren er 124equipes
ingeschreven met voertuigen van voor 1940. Stuk voor stuk chroniqueurs van hun
tijd.Of we deze allemaal te zien kregen
op Zaterdag, daar mag ik aan twijfelen.
Zo uit het hoofd schat ik er zo een 50 tal gezien te hebben, inbegrepen de categorie
Bugatti, welke om een of andere duistere reden een aparte klasse vormt. In deze tuin van omstuimigheid, woordenloos
schouwspel van vuur en rook, waren de
grote afwezigen de cyclecaristen.Slechts een enkele Amilcar, Rally of andere diens gelijkende stonden aan
de startlijn. Ondanks het feit dat de hele scene van vooroorlogse wagens en
motorenjaar na jaar inkrimpt, toch
enkele spectaculaire nieuwigheden mogen bekijken, wat het geheel dan toch weer
de moeite maakte om er bij te zijn. Zonder geheimzinnigheid is er geen verhaal.
Wij
noteerden in ons geheugen de neergedaalde MuzeÂ’s ; Henri de la Fresnaye , inhet kort FL sports uit 1909 , de Brasier
voiture de course uit 1907 en de Midland Model L uit 1911 als onvergetelijk. Hiermee stonden al onze chakraÂ’s weer op
scherp. Een hele mooie Gregoire met
voldoende hoeveelheid charme, stond niet vermeld in de deelnemerslijst, en verraste ons
aangenaam. Aangezien hij er als nieuw uitzag, misschien een recent voltooide restauratie.
Respect.We hopen deze meermaals te
mogen begroeten. Dit jaar redelijk wat
leden van de Rvccb met daardoor bekende voertuigen.
Het oudste
deelnemende voertuig was een Nagant Gobron uit 1900, maar de eer van de oudste
tentoongestelde ging naar een Belgische Germain 1898, welke in 1960 in de
kelders van de fabriek werd teruggevonden en chassis nr 1 draagt.
We waren
zeer aangenaam verrast met de rit zelf waardoor we ons afvroegen waarom de
Belgen in de zomer massaal naar het buitenland trekken. De Ardennen, getooid in
zijn zomerse kleuren, zijn zo mooiÂ…Â…Â….Met een tussenstop in Marche en Famenne scoorde de organisatie echter geen goede
punten door een te kort aan parkeerplaatsen. Jammer, want plaats was er wel
voldoende geweest met een beetje meer inzet.Nu, het plezier was even groot en het was althans voor ons geen reden om
over 3 jaar niet meer aanwezig te zijn. Onder het moto ‘This is where the magic
happendsÂ’ zetten we hem weer op ons
programma en hopen weer verrast te wordenÂ…. Hoewel dat jaar na jaar moeilijker
wordt.Wat zijn we toch verwendÂ…Â…..
niet?
Net op tijd voor de start van de Pre run. Brasier 1907.
Op de oude foto's meestal in zwart wit, maar in werkelijkheid veelal mooie kleuren. Zomerse kleding bij dit weer zeker toegelaten.
Deze Minerva zagen we ook nog vorig weekend bij de rally van Ophain.
Brasier was net iets te snel voor een volledig beeld.
In periodieke kleding, hoewel de zonnebril niet echt past. Het peloton motoren was eerder karig deze aflevering. slechts een 10 tal pre war fans durfden het aan. Dames achter het stuur waren er ook te vinden. Panhard zonder soupappen. Ook de wagens uit de dertiger jaren waren goed vertegenwoordigd.
En langs de wegkant kon je deze Nederlandse bezoeker opmerken. Je ziet ze maar zeldzaam deze nog in originele lak verkerende topmobielen.
Dit ademt echte sfeer............ Onderweg naar Marche en Famenne via echt hele mooie, rustige wegen. De categorie cyclecaristen was deze aflevering niet echt prominent aanwezig, maar ze waren er wel. Het ouds deelnemende voertuig Gobron Nagant 1900, waarvan de witte banden ondertussen al een beetje grijs gedraaid zijn.
Zoals gezegd, dames achter het stuur, waarom niet? Een kleine kolonne Amerikaanse Harley's, altijd goed voor de sfeer.
Vervolg Circuit des Ardennes 6de aflevering Magnifique FN 6 cilinder, voormalige staf auto van Albert I. 1914 Een zicht op de rechterkant (rechts gestuurd) Omdat je deze echt niet alle dagen ziet, ook nog eens de acherkant. Een andere Belg........ Germain 1898 met chassis nr 1. In 1960 gevonden in de kelders van de fabriek.
Ook heel er mooi en nieuw in onze analen........ Midland 1911. En ook deze Humber uit 1912 kwamen we nog nooit eerder tegen. Net zoals deze unieke Unic.1909. niet helemaal origineel maar daarom niet minder leuk. Onder de oudste deelnemers Renault en Daraque 1902 Enkele duitsers vonden de weg naar België. Hier bijna nooit te zien Adler 1913. Duhanot ook super zelden, maar we zagen hem vorig jaar voor het eerst op de Razans rally. Nieuw op Belgische wegen, wegens recent aangekocht.. Bentley. Een van de topstukken dit weekend deze Bugatti. Vorige week nog in Lelystad te bewonderen, nu in Bastogne. Berliet AK 14 van 1913.
Het is een feit dat dit blog zowat overal ter wereld gevolgd wordt, en dat is maar goed ook, want ons stokpaardje 'Minerva' werd ook overal ter wereld aan de man en vrouw gebracht.
Deze week kregen we weer enkele mooie oude foto's vanuit Spanje, waar een zeer mooie Minerva gebruikt werd door de eigenaar en fotograaf van een kunstmagazine. Hij reed er persoonlijk mee rond om overal foto's te gaan nemen en reportages voor zijn magazine te creëren. Verder Beelden van een Minerva die als brandweerwagen in Spanje dienst deed.
Een tweede zeer mooi verhaal is dat van een Minerva welke in de jaren 70 nog stond in de garageafdeling van het technisch instituut sint Michiel in Bree. Toen nog versleet ik persoonlijk enkele broeken op de schoolbanken aldaar, en het oldtimer virus had reeds toegeslagen. Het gezeur bij Pa om dat ding te gaan kopen liep op niets uit. Een andere had wel de moed daartoe, en werd eigenaar van dit mooie ding. Hij voorzag hem van een sportcarosserie en verkocht hem daarna aan een kleermaker. Deze verhuisde naar Zuid-Frankrijk en verkocht de wagen aan een Rus........... Daarna is het spoor bijster.
Maar we hebben wel beelden gevonden van Mensen die bij deze kleermaker een kostuum lieten maken, en zich lieten fotograferen bij deze wagen. Ook de eigenaar welke de wagen van de koets voorzag, kennen we ondertussen en deze is op zoek naar oude foto's, welke we weldra hopen te pakken te krijgen.
Ook uit Nederland weer enkele mooie foto's, en nog meer........o.a... Het koningshuis, .; vandaar de titel van deze rubriek XXL extra extra Large. Kijk en geniet van de oude tijd.
Is dit geen schitterende Minerva ? In Spanje reed eigenaar/redacteur en fotograaf van een bekend kunstmagazine er mee rond. Met reclame voor het blad ' Mundo Grafico '.
Ook uit Spanje, deze inzending van een tot Brandweerwagen omgebouwde Minerva..... Met aanhanger. Opname uit 1927 . Dan deze Beelden uit het verhaal van de Minerva van TISM Bree............. Allen die daar gezeten hebben en zich dit herinneren, welkom met verhalen. In de garage van de kleermaker. Wie we hier hebben, Leopold Himselve aan het stuur. De chauffeur mocht op de achterbank. Ook Belgisch koningshuis.......;; Nummerplaat A 2 Om het dan toch Royaal te houden, een opname van de Bekende Nederlandse Minerva, een bezoek van Prins Hendrik. Deze hele mooie foto kregen we dan uit Lisse in Nederland. En ook uit Nederland deze foto uit Heerenveen. Nog even de Ed- War-dian toer op met deze pracht van een Minerva van Belgisch leger. In de eerdere rubriek Edwardian Minerva's toonden we een zeer zeldzame opname van een Radio (zend) wagen. Nu eentje Radiologie. En een beeld van een ontwerp voor een Edwardian Ambulance.
Nog een mooie van een vroege vrachtwagen. Knipperlichten waren er nog niet.
Met deze zijn we ook heel blij. De onderstaande foto toonden we al eerder, maar we waren niet zeker of het wel echt om een Minerva ging. Met deze foto is dat bevestigd. Meeting bij Hotel Scholtenhof.
Deze kregen we uit Blankeberge, de wagen zou een Minerva zijn, maar 100% zeker is dat niet. Toch een mooie foto. Bij deze foto hebben we helaas geen uitleg. We laten het over aan de lezers.
De 100 kilometers van Ophain is een organisatie van de Royal
Veteran Car club België, welke dit jaar voor de 3de keer plaats
vond. Omwille van familiale verplichtingen waren we niet in de mogelijkheid
deel te nemen, maar omdat het in de buurt was, konden we wel eens polshoogte
gaan nemen bij de aankomst te Ophain.
Het
deelnemersveld toonde een grote verscheidenheid aan mannenjuwelen uit de tijd
van toen, en blijkbaar ook nu nog. Van 1899 tot 1940 stelde men 39 voertuigen
levendig ten toon. Voor ieder wat wils van sportief tot limousine, van flaneermobiel tot elementair vervoer.
Automobielen uit de oertijd verstrooien nu eenmaal een zekere aantrekkingskracht, en enkel al het
opstarten is altijd weeral een avontuur.
Vooral dan bij deze van nog voor 1920, toen automatische vooronsteking, choke
en startmotoren e.a. nog op het verlanglijstje van uitvinders en profesoren
stonden.
Een wondermooi opgeblonken Minerva en een Imperia, waren Belgische
schonen op dit treffen, Ford ging lopen met de prijs voor de meest in aantal
aanwezigen. Het was niet de T ford, maar het model A dat met deze eer kon prijken, aangevuld met een nog niet eerder gezien Model B.
In de klasse sportwagens ontmoetten we een letterlijk schitterende
Engelse zonnestraal, (sunbeam 1912) en enkele BuggattiÂ’s, Amilcar. Daarnaast een hele reeks andere zeldzame bromdingen.
Rosengard, Peugeot, Citroën, Renault, Ballot, Mercedes, BMW, Fiat, Buick,
Chevrolet, Chrysler, Stoddart Dayton, MGÂ… Voor de liefhebbers stuk voor stuk pareltjes; en niet voor de zwijnen.
Wij kijken alvast uit naar het volgende avontuur op onze
agenda; Circuit des ardennes.
Aankomst van de Minerva Type G 1913 22HP. 4 cilinder schuivenmotor. Opgeblonken als een spiegeltje.
Nog een Belg.... Imperia
Beste vertegenwoordigd merk; Ford met 4 model A's en 1 zeer mooi model B.
Model A phaeton 2 deurs. Een zeer zeldzame Model B Het oudste Vehikel automoto Een zeer mooi pallet aan vooroorlogse sprotieve machines. Sunbeam, Bugatti, Amilcar.
Amilcar Bugatti Sunbeam en Bugatti Ook deze Mercedes Limousine met schuifdak, een niet alledaagse verschijning. Chevrolet coupe Enkele voertuigen stonden reeds op de Trailer. Ballot, Renault.
Ook erg mooi, Citroën Normandië en Citroën Treffle waren erbij.
In een speciale uitgave 'Oldtimerdagblad' staat dit evenement als 33ste editie in rij geadverteerd. Al jaren stond ze op onze 'Bucketlijst' die we met deze eindelijk kunnen afstrepen. Deze Editie stond ook in het teken van 115 jaar Cadillac, waarvan dan ook een hele reeks modellen bewonderd konden worden.
Zoals het meestal ook bij onze Duitstalige buren het geval is, was de organisatie met een mooie 'schitterend' te beoordelen. Hoe het komt dat we nog niet eerder van de partij waren........ onbegrijpelijk. Het is niet echt bij de deur, maar ook niet onoverkomelijk ver, te vergelijken met een uitstapje naar de kust. Vele landgenoten vonden de weg hier naar toe. Zelfs, voertuigen met Belgische eigenaars die we in eigen land nog nooit zagen, komen hier op de proppen.
Er was een aparte locatie voorzien voor Franse wagens met in de hoofdzaak Citroën. En de blauwe loper was breed uitgerold voor de Amerikaanse schepen uit de jaren 40-50-60. Kortom iedereen kwam hier ferm aan zijn trekken met in totaal meer dan 300 inschrijvingen.
Het was bakken in de zomerzon, weinig schaduw van de 15de eeuwse Batavus te bespeuren. Omdat vlakbij winkelcentum Batavusdorp tot laat in de avond open was, hadden ook de vrouwen niks te kort............ Een ideale combinatie.
Het was een succesje, en we zetten hem weer op onze kalender voor een volgende aflevering.
We beginnen onze fotoreportage met de klasse Pioniers.
Belgische inzending, een Clement Talbot 1904
Buick Mclaughling 1906
Vauxhall 3 cilinder 1905
De bezitter stond belangstellenden graag te woord. White Steamer, fantastisch stoomaangedreven wagen 1904
Clement Talbot London 1904 Caddilac, eveneens een Belgische inschrijving.
De Dion Bouton 1909 open tourer
Een Highwheeler International
Clement Bayard 1909
Mooie Rambler 1904, uit België en nog nooit eerder gezien.
Een Ford T met aparte radiator. Op de achtergrond nog een T fordje.
Stanley steamer Mountan Wagon.
Deze Hall met 8 cilinder Boxermotor is een wereldwijd uniek exemplaar.
De motor zit onder de bestuurdersstoel en is daarmee de voorloper van de 'Biefstukwarmer' van DKW.
Een bloedmooie Staker Squire uit 1910, gekocht in België, maar oorspronkelijk afkomstig uit Australië, gebouwd in Londen.
Alle wagens werden aan het publiek voorgesteld. Wolsely Siddely uit 1908, ook geen alledaagse verschijning Peugeot 1905 double phaeton. Zeer mooi, Renault Coupe chauffeur Ook al uit België deze zeer mooie Cartercar 1912, daarnaast een Maxwell 1912, ook uit België Jackson Wie zin had in banaan, die kon zich verlekkeren op deze La Licorne.1918 Maxwell 1912 en Cartercar 1912 EMF, nog zo een merknaam die je zeer zelden tegenkomt, eveneens 1912 De T ford mocht zeker niet ontbreken in deze verzameling. Berliet 1913, ook uit België En een zeldzame luchtgekoelde Franklin 1917.
Een merk waarvan we nog nooit gehoord hadden, Whitgift. Cyclecar
Een De Dion Bouton 1904 uit België EMF 1912 In de categorie brandweerwagens (waarvan er ook een heel aantal waren) was dit de oudste uit 1901 Daarnaast was er nog een peloton Vrachtwagens. Day elder........ nou die had gelijk.......... 1916..... een dagje ouder.
En van hieruit gaan we naadloos verder naar de jaren 20. Opvallend veel Amerikaanse merken. Waar zaten de Nederlands Spijkers en de Belgische vertegenwoordigers................. Die bleven met z'n allen thuis;
Pracht van een Cadilac.
Een voor mij nog onbekend merk; Liberty.
Een T ford mag nooit ontbreken. Durant, ook niet alledaags.
Even poseren met Dikke (nep) Sigaar. Opvallend dat eigenaars de bezoekers zeer graag te woord stonden. Echte hobbyisten en liefhebbers.
Een hele boullevard vol, zoals het 100 jaar geleden geweest zou kunnen zijn.
Essex boattail....... lekker flaneren in het zonnetje.
gezellig bijkeuvelen. Stutz, ook al niet een alledaagse verschijning. Dodge Brothers Willy's Whippet Buick Roadster won de derde prijs in zijn klasse, ondanks verkeerde wielen. Pontiac
Packard....
Plymouth, deze werd te koop aangeboden.
Wordt vervolgt...................... Keep watching
België kende
in het begin van vorige eeuw heel wat autoproducenten. Om de concurrentie uit
het Luikse een beetje de Antwerpse duivel aan te doen, liet Minerva een grote
reclameschildering uitvoeren in het midden van Luik. Ze openden er ook een
dealer, toepasselijk genoemd garage wolfs. Van hen kregen we een mooie foto van
de vitrine.
Maar Minerva
was zowat overal actief. We tonen een mooie foto van een handelaar uit Keulen
en Monaco. Sylvain de Jong was niet te beroerd ook zelf zijn merk te gaan
promoten. Zo reed hij persoonlijk mee in rallyÂ’s zoals die van Polen Hongarije,
en de Alpenfahrt. Daarnaast werd er promotie gevoerd op alle mogelijke salons
in Europa, zoals ook die van Praag, DenemarkenÂ….
Dit alles
leverde goede klandizie op. Velen passeerden in dit blog reeds de revue. Hier
nog fotoÂ’s van de Regent van Hongarije, Premier van Japan.
Ook hadden
we het al over Charles Lindberg, maar de beelden waren eerder klein en karig.
Nu hebben we er eentje op de kop getikt.
We toonden
in het verleden beelden van ons koningshuis, en ook nu weer doken er enkele op,
maar ook van andere hoogwaardigheidsbekleders. Ook de bekende Baron de Crawhez
probeerde Minerva uit.
Reclame in het midden van het hart van de concurrenten uit Luik.
Hier een mooie opname van de Vitrine. Met dank aan dhr. Wolfs voor deze foto.
Minerva was actief in vele landen. Deze foto is van een Dealer uit Keulen.
Garage Francotte bewees de degelijkheid van Minerva door mee te rijden in een rally naar Monte Carlo. Let ook op de auto in de vitrine.
Sylvain de Jong deed zelf ook aan promotie. Hij nam deel aan de rally Boekarest-Polen.1924
Hier is hij te zien in de Alpenfahrt Zwitserland. 1915 Nog eentje van Sylvain op deze Alpenfahrt. Oostenrijk 1914 Deze Afiche maakt reklame voor een Minerva in de Europatour.
Dit is een foto van de wagen en de personen die deelnamen, netjes gekleed. Het was dan ook een Tour en geen rally. 1931
Ander promotie werd gevoerd door de aanwezigheid op Salons. Let op de reclame op de achtergrond, ook concurrent Metalurgique was aanwezig.
Salon van kopenhagen 1927
Salon van Praag 1924 Een van de beroemde klanten, de Regent van Hongarije.
Deze wagen was eigendom van de Premier van Japan.
Hier dan een beter beeld van Charles Lindberg, met op treeplank majoor Sneyers, commandant van de luchtmacht.
Prinsen Leopold en Charles 1919 met een koninklijke Minerva. En ook van Koningin Elizabeth vonden we deze mooie opname.
Een ander bekend adelijk figuur in de automobiel wereld; Baron Andre de Crawhez. Een echte Petrolhead, grondlegger van Circuit des Ardennes, welke deelnam aan vele wedstrijden. Hij had daartoe al vroeg in de jaren 20 al een Trailer/Caravan.
We moeten het niet altijd ver in het buitenland gaan zoeken. Coupe Oostende 1922.
Ook in Oostende vroeg in 1906.
Eveneens in Oostende 1909, 2 Minerva's en helemaal rechts een Belgische Pipe.
Minerva produceerde toch wel wat, omstreeks 1930 werden de wagens beterkoop en bereikbaar voor een groter publiek. Foto Minerva bijeenkomst Oostende in 1930
Een hele fraaie opname van een Rally in Spa in 1933, met enkele mooie Minerva's aan de start.
De rally Namen Luxemburg 1922 Circuit des Ardennes Coupe de la Meuse 1909
Criterium van Spa 1907
Coupe de Liedekerke 1907
Nog eentje van de Alpenfahrt 1912
Coupe de Suise Minerva team 1924 Kaizerspreis 1907
Na dit sportieve intermezzo, hebben we nog wat foto's van 'gewone Minerva's' Een Minerva met d'ieteren carrosserie salon Brussel 1924 Een Minerva 1909
Een Minerva PP met bijzondere carrosserie.
Ook deze kleine wagen heeft een aparte opbouw.
Mooie Minerva gefotografeerd te Auberge. Volgens het opschrift was de radiator in dezelfde kleur gespoten als de rest; Zilver. Deze week kregen we deze mooie foto van een Blogster uit Maldegem, waarvoor onze hartelijke dank. Deze hoorde eigenlijk nog te staan bij de 'rally' rubriek. Namelijk een foto van de Coupe de Liedekerke uit 1907. Elskamp en Brabazon behaalden 2de en 5de plaats.
Als bijna laatste in deze reeks deze mooie taxi uit Zweden.
Zoals steeds...... de Minerva reeks wordt nog vervolgt...
Dit jaar hadden we de kans om de 11de
uitgave van de Grand prix ‘retro’ d’Yvois te mogen bijwonen. Een schitterend tweedaags evenement met een veertigtal
sportieve vooroorlogse wagens enmotorfietsen. Op Zondag mogen ze dan eens een demokoers rijden, letterlijk rond de kerk. Georganiseerd door een bende
echte liefhebbers die dit niet commercieel uitbuiten, gratis inkom, geen
poespas, verkoopstandjes maar het pure oldtimerplezier met als enige randanimatie
de nodige maagvulling uit een simpele Franse
keuken.Het is eigenlijk verwonderlijk
dat dit evenement niet meer deelnemers en volk trekt.
Is dit te wijten aan de ligging van
het dorpje Carignan een steenworp net over onze grens? Volgens ons is dit net
een van de grote troeven. Je hoeft niet bang te zijn in de fille te moeten
staan, of met parkeerproblemen om de oren te worden geslagen. Al bij het
binnenrijden vanuit Florenville heb je zo iets van; hier zou ik willen wonen.
Het evenement vindt sedert een decenia
plaats op het eerste weekend van juni, niet toevallig onze lievelingperiode van
het jaar als het bloeiend fluitekruid en klaprozen weelderig de golvende wegbermen
bevolken. De temperaturen liggen net binnen de grens van niet te warm en niet
te koud. Ideaal !
Jaarlijks staan er ongeveer een
veertigtal wagens en een dertigtal motoren aan de startlijn van allerlei
pluimage. De lucht van benzine en aangebraden koppelingen stroomt meteen je
aderen in. Het kabaal van een peloton motoren klonk als een symfonisch orkest
tussen de koulissen van authentieke franse rijwoningen, al meteen bij het
binnenwandelen. In de verste verre geen parkeerautomaat of kassa te bespeuren. Vroeger zagen we vooral ( is het daardoor daardoor) Nederlanders
en Fransen aan de start, maar dit jaar werd opvallend veel Duits gesproken. Ze
hebben dit evenement ontdekt als ‘das Mille Miglia fur die armen’. Genau hier sind wir am platz, hoor ik ze nog
roepen. En gelijk hebben ze. De sleutel van de pret is gevonden! Vergeet niet
dat heel wat armenkost door de geschiedenis heen, later op het menu van de
super rijken kwam te staan. Denk maar aan kaviaar en truffels. Het is enkel door de
grote massa nog niet ontdekt, en dat is maar goed ook.
Nochtans hebben reeds menige
Bugattisten, en dit jaar bijvoorbeeld een pracht van een Delahaye, de weg
gevonden. Toch niet echt arme mensenkost. De meerderheid bestaat uit de hobbyisten
die zichzelf een special in elkaar steken. Dat zijn de ‘echten’ die hier aan
hun trekken kunnen komen.
Er is ook een klasse voor gewone
toerwagens en Edwardians, dus die moeten het ook niet laten. Nieuw dit jaar was
de reeks veloÂ’s, waarvan de berijders wuft uitgedost waren.
Op zaterdag is er een gemoedelijke rondrit in
deze prachtige onontdekte streek, en op Zondag word er geracet. Er is weliswaar
niets te winnen, behalve dan de eer om er geweest te zijn. Bovendien, in deze
snel veranderende tijd is het fantastisch toch, dat dit soort evenementen nog kunnen.
Wie weet hoe lang het nog zal duren? En zelfs al heeft je wagen een beetje
last van incontinentie, of een met as en roet besmeurde nummerplaat, je bent nog steeds
welkom.
Als er volgend jaar nog een
aflevering komt, zet hem dan nu al als voetnoot in je persoonlijke geschiedenisboek! Ook aan
mooie liedjes komt ooit een einde.
Bij het binnenkomen van het dorp werden we direct geconfronteerd met het symfonisch geluid van een peloton motoren.
Geen kassa of parkeermeters te bespeuren......
De stal van de motoren was dit jaar eerder dun bevolkt.
Ook gewone tourwagens zijn welkom De Amilcaristen hadden blijkbaar een ander treffen op deze dag. Slechts 2 exemplaren kwamen opdagen...
Ook in de categorie touristen, deze Citroen met speciale opbouw. Op de achtergrond een zeldzame Lea Francis........
In de meerderheid bij de Grans sports waren met zekerheid de Riley specials.
Tp stuk van het weekend Delage 135
Nog een groepje riley's
Ook gering in getale dit jaar de driewielers. Net zoals de Amilcars slechts 2 exemplaren.
Een onbekend merk, Belgische deelnemer.
Lagonda rapier 3 stuks.
Een van de zeldzaamste wagens hier te bespeuren deze Hinstin.......