Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    09-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva XXL episode 2

    Minerva XXL

    België kende in het begin van vorige eeuw heel wat autoproducenten. Om de concurrentie uit het Luikse een beetje de Antwerpse duivel aan te doen, liet Minerva een grote reclameschildering uitvoeren in het midden van Luik. Ze openden er ook een dealer, toepasselijk genoemd garage wolfs. Van hen kregen we een mooie foto van de vitrine.

    Maar Minerva was zowat overal actief. We tonen een mooie foto van een handelaar uit Keulen en Monaco. Sylvain de Jong was niet te beroerd ook zelf zijn merk te gaan promoten. Zo reed hij persoonlijk mee in rallyÂ’s zoals die van Polen Hongarije, en de Alpenfahrt. Daarnaast werd er promotie gevoerd op alle mogelijke salons in Europa, zoals ook die van Praag, DenemarkenÂ….

    Dit alles leverde goede klandizie op. Velen passeerden in dit blog reeds de revue. Hier nog fotoÂ’s van de Regent van Hongarije, Premier van Japan.

    Ook hadden we het al over Charles Lindberg, maar de beelden waren eerder klein en karig. Nu hebben we er eentje op de kop getikt. 

    We toonden in het verleden beelden van ons koningshuis, en ook nu weer doken er enkele op, maar ook van andere hoogwaardigheidsbekleders. Ook de bekende Baron de Crawhez probeerde Minerva uit.



    Reclame in het midden van het hart van de concurrenten uit Luik.

    Hier een mooie opname van de Vitrine. Met dank aan dhr. Wolfs voor deze foto.

    Minerva was actief in vele landen. Deze foto is van een Dealer uit Keulen.

    Garage Francotte bewees de degelijkheid van Minerva door mee te rijden in een rally naar Monte Carlo. Let ook op de auto in de vitrine.

    Sylvain de Jong deed zelf ook aan promotie. Hij nam deel aan de rally Boekarest-Polen.1924


    Hier is hij te zien in de Alpenfahrt Zwitserland. 1915

    Nog eentje van Sylvain op deze Alpenfahrt. Oostenrijk 1914
    Deze Afiche maakt reklame voor een Minerva in de Europatour.

     Dit is een foto van de wagen en de personen die deelnamen, netjes gekleed. Het was dan ook een Tour en geen rally. 1931

     Ander promotie werd gevoerd door de aanwezigheid op Salons.  Let op de reclame op de achtergrond, ook concurrent Metalurgique was aanwezig.

    Salon van kopenhagen 1927


    Salon van Praag 1924
    Een van de beroemde klanten, de Regent van Hongarije.

    Deze wagen was eigendom van de Premier van Japan.

    Hier dan een beter beeld van Charles Lindberg, met op treeplank majoor Sneyers, commandant van de luchtmacht.


    Prinsen Leopold en Charles 1919 met een koninklijke Minerva.
    En ook van Koningin Elizabeth vonden we deze mooie opname.

    Een ander bekend adelijk figuur in de automobiel wereld; Baron Andre de Crawhez. Een echte Petrolhead, grondlegger van Circuit des Ardennes, welke deelnam aan vele wedstrijden. Hij had daartoe al vroeg in de jaren 20 al een Trailer/Caravan.

    09-06-2017 om 11:22 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva XXL episode 2 vervolg



    Prins Leopold
    Foto van een hoge functionaris in Berlijn.


    De Minerva van commandant Hemmeleers Shenley 1925. Deze was kapitein in WO I en werd door de Amerikanen gedecoreerd in de orde van de Helden. In 1925 was hij militair attaché voor de Belgische ambassade.

    Gravin de Bruche 1925

    Deze Minerva behoorde toe aan Actrice Marylinn Miller

    En deze was van een Russische kledinggigant.

    Een wat minder bekend persoon was Madamme Marquet, welke in Monaco een Concours d'elegance bijwoonde.



    Voor officiele gelegenheden in Kongo had men ook Minerva's in dienst.

    Hans Ostermann uit Zweden kwam reeds enkele keren ter sprake in dit Blog. Importeur  en rallyrijder voor Minerva.

    Dezelfde Hans Osterman.  Op deze Minerva werd een extra benzinetank gemonteerd.

    Minerva 662 tijdens een rally Oostenrijk. Coupe Prins Henri.
     Deze is wel heel interessant. An het stuur niemand minder dan André Citroen op de TT van 1905.

     We moeten het niet altijd ver in het buitenland gaan zoeken. Coupe Oostende 1922.

    Ook in Oostende vroeg in 1906.

    Eveneens in Oostende 1909, 2 Minerva's en helemaal rechts een Belgische Pipe.

    Minerva produceerde toch wel wat, omstreeks 1930 werden de wagens beterkoop en bereikbaar voor een groter publiek. Foto Minerva bijeenkomst Oostende in 1930

    Een hele fraaie opname van een Rally in Spa in 1933, met enkele mooie Minerva's aan de start.

    08-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva XXL episode 2 vervolg 2


    Nog eentje uit Oostende 1906


    De rally Namen Luxemburg 1922

    Circuit des Ardennes
    Coupe de la  Meuse 1909 

    Criterium van Spa 1907

    Coupe de Liedekerke 1907

    Nog eentje van de Alpenfahrt 1912


    Coupe de Suise Minerva team 1924
    Kaizerspreis 1907
    Na dit sportieve intermezzo, hebben we nog wat foto's van 'gewone Minerva's'

    Een Minerva met d'ieteren carrosserie salon Brussel 1924
     Een Minerva 1909

    Een Minerva PP met bijzondere carrosserie.

    Ook deze kleine wagen heeft een aparte opbouw.


    Mooie Minerva gefotografeerd te Auberge. Volgens het opschrift was de radiator in dezelfde kleur gespoten als de rest; Zilver.

    Deze week kregen we deze mooie foto van een Blogster uit Maldegem, waarvoor onze hartelijke dank.
     Deze hoorde eigenlijk nog te staan bij de 'rally' rubriek. Namelijk een foto van de Coupe de Liedekerke uit 1907. Elskamp en Brabazon behaalden 2de en 5de plaats.


    Als bijna laatste in deze reeks deze mooie taxi uit Zweden.

    Zoals steeds...... de Minerva reeks wordt nog vervolgt...

    07-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mille Miglia voor de armen

    Mille Miglia voor de armen !

    Dit jaar hadden we de kans om de 11de uitgave van de Grand prix ‘retroÂ’ dÂ’Yvois te mogen bijwonen. Een schitterend  tweedaags evenement met een veertigtal sportieve vooroorlogse wagens en  motorfietsen. Op Zondag mogen ze dan eens een demokoers rijden, letterlijk rond de kerk. Georganiseerd door een bende echte liefhebbers die dit niet commercieel uitbuiten, gratis inkom, geen poespas, verkoopstandjes maar het pure oldtimerplezier met als enige randanimatie de nodige maagvulling uit een simpele Franse keuken.  Het is eigenlijk verwonderlijk dat dit evenement niet meer deelnemers en volk trekt.

    Is dit te wijten aan de ligging van het dorpje Carignan een steenworp net over onze grens? Volgens ons is dit net een van de grote troeven. Je hoeft niet bang te zijn in de fille te moeten staan, of met parkeerproblemen om de oren te worden geslagen. Al bij het binnenrijden vanuit Florenville heb je zo iets van; hier zou ik willen wonen.

    Het evenement vindt sedert een decenia plaats op het eerste weekend van juni, niet toevallig onze lievelingperiode van het jaar als het bloeiend fluitekruid en  klaprozen weelderig de golvende wegbermen bevolken. De temperaturen liggen net binnen de grens van niet te warm en niet te koud. Ideaal !

    Jaarlijks staan er ongeveer een veertigtal wagens en een dertigtal motoren aan de startlijn van allerlei pluimage. De lucht van benzine en aangebraden koppelingen stroomt meteen je aderen in. Het kabaal van een peloton motoren klonk als een symfonisch orkest tussen de koulissen van authentieke franse rijwoningen, al meteen bij het binnenwandelen. In de verste verre geen parkeerautomaat of kassa te bespeuren.  Vroeger zagen we vooral ( is het daardoor daardoor) Nederlanders en Fransen aan de start, maar dit jaar werd opvallend veel Duits gesproken. Ze hebben dit evenement ontdekt als ‘das Mille Miglia fur die armenÂ’.  Genau hier sind wir am platz, hoor ik ze nog roepen. En gelijk hebben ze. De sleutel van de pret is gevonden! Vergeet niet dat heel wat armenkost door de geschiedenis heen, later op het menu van de super rijken kwam te staan. Denk maar aan  kaviaar en truffels. Het is enkel door de grote massa nog niet ontdekt, en dat is maar goed ook.

    Nochtans hebben reeds menige Bugattisten, en dit jaar bijvoorbeeld een pracht van een Delahaye, de weg gevonden. Toch niet echt arme mensenkost. De meerderheid bestaat uit de hobbyisten die zichzelf een special in elkaar steken. Dat zijn de ‘echten’ die hier aan hun trekken kunnen komen.

    Er is ook een klasse voor gewone toerwagens en Edwardians, dus die moeten het ook niet laten. Nieuw dit jaar was de reeks veloÂ’s, waarvan de berijders wuft uitgedost waren.

     Op zaterdag is er een gemoedelijke rondrit in deze prachtige onontdekte streek, en op Zondag word er geracet. Er is weliswaar niets te winnen, behalve dan de eer om er geweest te zijn. Bovendien, in deze snel veranderende tijd is het fantastisch toch, dat dit soort evenementen nog kunnen. Wie weet hoe lang het nog zal duren? En zelfs al heeft je wagen een beetje last van incontinentie, of een met as en roet besmeurde nummerplaat, je bent nog steeds welkom.

    Als er volgend jaar nog een aflevering komt, zet hem dan nu al als voetnoot in je persoonlijke geschiedenisboek! Ook aan mooie liedjes komt ooit een einde.



    Bij het binnenkomen van het dorp werden we direct geconfronteerd met het symfonisch geluid van een peloton motoren.

    Geen kassa of parkeermeters te bespeuren......



    De stal van de motoren was dit jaar eerder dun bevolkt.






    Ook gewone tourwagens zijn welkom
    De Amilcaristen hadden blijkbaar een ander treffen op deze dag. Slechts 2 exemplaren kwamen opdagen...

    Ook in de categorie touristen, deze Citroen met speciale opbouw. Op de achtergrond een zeldzame Lea Francis........

    In de meerderheid bij de Grans sports waren met zekerheid de Riley specials.

    Tp stuk van het weekend Delage 135

    Nog een groepje riley's

    Ook gering in getale dit jaar de driewielers. Net zoals de Amilcars slechts 2 exemplaren.

    Een onbekend merk, Belgische deelnemer.

    Lagonda rapier 3 stuks.

    Een van de zeldzaamste wagens hier te bespeuren deze Hinstin.......

    Whippet

    Riley met compressor.

    06-06-2017 om 12:52 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mille Miglia voor de armen vervolg





    Op de hoek van de straat stond deze prachtige MG. Met het opschirft  'te koop'

    De rand prix d'yvois is reeds 11 jaar oud.

    MG Q

    In de klasse Cyclecars waren de Austin seventjes in de meerderheid met 11 specials.



    Bij de grands sports waren dat de Riley boys.







    Wordt vervolgt.................

    05-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs