Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paris, City of love !!!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    City Of Love, Paris

     

    Als Oldtimeren een sport was, dan hebben we onze opwarmingsoefeningen achter de rug met de Fagnes hivernales, en kunnen we over gaan tot de lichtere (?) oefeningen.  Onlangs gecontacteert door de voorzitter van de Belgian herritage club, of er interesse was om mee te gaan naar de beurs van Parijs, op de openingsdag, aan een aantrekkelijke prijs.

    Paris, city of love, dat kunnen  we niet aan ons laten voorbijgaan.  Vroeg uit de veren om tijdig de Franse grens te kunnen overschrijden. De heenreis is niet echt iets om over te berichten, zei het niet dat het duidelijk word dat een "stom" ding zoals een ruitenwisser toch wel zijn nut heeft, en zoals dat meestal gaat, merk je dat pas op als je er geen meer hebt.  Een geluk dat dat niet voor de hele trip gold. En al zijn we steeds op onze hoede, hadden de fransozen ons al snel een loer gedraaid.  Bij een korte tussenstop bestelden we een normale tas koffie zoals we dachten, en geen dubbele, wat de mevrouw aan de kassa voorstelde. Nou, dat hadden we beter gelaten, want het formaat van deze koffie paste in het bijhorende lepeltje.  Baron en Co stonden beteuterd diep in het minitasje te kijken met alleen maar vraagtekens rond zich heen zwevend. Moet er nou nog heet water bij of een klontje suiker om de heleboel te absorberen? Hebben we iets verkeerds gezegd?  Neen dus, volgens de moderne Franse etiquette hoor je zo koffie te drinken. Klein tasje, sterke koffie, maar zeker niet overdrijven qua hoeveelheid.  Voordeel; je moet dan niet te snel naar het toilet, dat is ook wat waard. Lekker was ie wel, en daar gaat het om in sjiekere sferen, de smaak.

    Maar niet te veel leuteren dus over de vlotte heenreis, direct over naar het gebeuren zelf. Het was ons al meegedeeld dat dit een mooie beurs is om te gaan bezichtigen, enkel de prijzen leunen nogal tegen de erg hoge kant. Mount Everest size.  

    Wij gingen vooral omdat het een eerste keer was, en om hopelijk weer eens iets nieuws onder ogen te krijgen. Mooi ontvangscomitee in de vorm van een Bugatti en het pre wo I vliegtuig dat nog meespeelde in de film  "Out of Africa"
    Aan deze film persoonlijk een mooi aandenken, want dat was de eerste die ik met mijn toenmalig lief ging bekijken. Hoewel, ik me van de film zelf niks meer herinner???  Tiens  tiens.
      Opvallend waren een toch wel respectievelijk hoog aantal schuurvondst- en dans son jus wagens, welke met hun patina de vijfdubbele kracht uitstralen ten overstaande van Top gerestaureerde stukken.  In dit segment zagen we ook een Darmont  driewieler bij ossenat en een ketting aangedreven Frazer Nash die al een en ander had meegemaakt. Ondanks volledig vernieuwde vooras toch patina in overvloed. Het aantal bugattiÂ’s dat we hier voorgeschoteld krijgen is op de vingers niet te tellen, maar het aantal zeldzame merken al evenmin.

     Een van de aantrekkingspolen dit jaar was de stand van de “ Hélices” of te wel propeller aangedreven voertuigen.  Deze uitvindingen van Marcel Leyat  bestaan dit jaar een eeuw, en dat mocht niet onopgemerkt voorbijgaan.  Nooit in het echt gezien, en hier te Parijs stonden een zestal exemplaren in de kijker.  Sommigen vinden deze dingen oer- ende spuuglelijk, anderen zijn gefascineerd. Deze voertuigen zijn simpel, beschikken eigenlijk over een dragende carrosserie met drie of vier wielen. Daar een motortje op met propeller, geen versnellingbak nodig, enkel goede remmen. Er bestaan tekeningen van, goede originele voorbeelden, en de simpelheid nodigt enkel de extravaganten uit er ook een te gaan bouwen. Een volgende uitdaging voor B.d.l.  in plaats van een vliegtuig ??? Een gesprekje met de museum conservator leverde al vast op dat de tekeningen per cd zullen bezorgd worden.   www.helica.info

    Heel mooi ook de stand van enkele Lambert  wagens. Nooit van gehoord, zelfs nooit gezien, en hier stonden 4 exemplaren tentoongesteld, zoals  gevonden in een of ander geheimzinnig  spinnenkoppenhoekje.  Uniek !  Nog zo een  nooit gezien object was de  Parijse Renault stratenveger uit het jaar 1913, als ik me  niet vergis, en vlak daarbij  nog een sprookjesachtige Renault  koets die me direct deed denken aan het sprookje van Assepoester in haar pompoenen rijtuig.

    Enkel Beroemde musea stelden topstukken tentoon zoals de Blitzen Benz, die we ooit al in actie zagen op circuit des ardennes, samen met nog een ander wolf in schapenvacht Mercedes. Louwman stuurde de beruchte spycker racer en eveneens een topstuk van Mercedes.

    Voor de Motorliefhebbers was het iets minder, maar de geboden of tentoongestelde fietsen dan wel van het hoog karaatgehalte. We zagen een o.a. Pierce viercilinder, Phoenix 1906 en dion bouton 1896 driewieler bij een spaanse dealer,  verschillende Vincents, een brough superior ss100  en op de veilingstand een Henderson 4 cyl met sidecar.  Deze laatsten waren echter niet goed te zien. Om de veilingstukken  goed te kunnen bekijken moest men eerst een cataloog aanschaffen ter waarde van 50 adelijke euronen.  Jammer, want ook de hier gepresenteerde wagens kwamen uit de allerhoogste topklasse. 

    Stands met onderdelen en andere automotive waren eerder beperkt, en het roestgehalte gewoon nul. Wel heel veel kunst met de grote K. Prachtige werken in alle genres, van modern tot nostalgisch, prijzen vanaf 150 tot duizenden euroÂ’s.  Wie er het nodige kleingeld en de gepaste plaats voor heeft mag zich gelukkig achten.  Verder laten we de fotoÂ’s het verhaal verder afmaken.



    Geen geintje, Baron en Co in de luren gelegt door Fransozen. De linkerkop is leeg, de rechter is vol, zonder er van te drinken. De Fransen zijn wel heel erg optimist. Met deze willen we ze nog een Tip meegeven; ze zouden nog geld en werk kunnen besparen door de koffie voortaan op te dienen in de theelepel. Aan de ongelovigen; neen de tas mocht niet mee naar huis, niet inbegrepen in de 1.50 euro. Hij was wel lekker.

    Grand Entreé, ontvangst comitee bestond uit een sjieke Bugatti en een fraai pre wwI Vliegtuig uit de avonturen film 'Out of africa'

    Groot aanbod aan schuurvondsten en zeldzame vehikels. O.a. deze Lambert nr 16 met race geschiedenis. 1949



    Ook dit is een Lambert CS 1951 met een wat vreemde kleucombinatie.

    En ook dit, geen bugatti maar Lambert. Ta 1931, voorwielaandrijving ..............

     Nog enkele race schuurvondsten, deze jaren 50 racers.

    Beter geprecerveert deze Alfa. Zo wil iedereen er el eentje ontdekken.

    Zeer fraaie Darmont driewieler met eigen eencylinder motor.

    Nog een dans son Jus Bugatti

    Wat te denken van deze kettingaangedreven Frazer Nash? Jam jam !!!

    Een van de highlights, colectie propelleraangedreven Helico's wegens het 100 jarig bestaan van deze  uitvindingen van Marcel Leyat.

    Deze mobielen haalden snelheden tot 100 km/h

    Vrouw en kind konden ook mee

    Deze had zijn voorzorgen genomen in geval van overstekende koeien en kinderen.

    De Sportversie, niet aan te raden te gebruiken na een bezoek bij de kapper.  www.helica.info  pictures, video ..............

    Renault paardestrontveger van rond de vorige eeuwwisseling. Het bestond toen al !!!

     De auto van assepoester was ook te bewonderen, of was het die van cinderella?

    07-02-2013 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Paris, city of love.


    De bekende Blitsen Benz in volle glorie...

    Nog een zeldzame Mercedes, hiervan waren er zelfs 2 exemplaren te bezichtigen.

    Spycker Race mobiel

    Ook de Mercedes moet niet onderdoen qua techniek.

    Overzicht van de showstand van Mercedes Museum

    Beperkt aanbod van Motorfietsen, maar wel het neusje van de zalm.

     Als je er nu eentje mocht uit kiezen om mee naar huis te nemen kwam deze delahaye zeker in aanmerking. Top gerestaureert; zeeeeeer fraai lakwerk......... foutloos.

    Met de franse slag werd uitleg gegeven, witte handschoentjes verplicht!!

     Als nieuwe Bugatti ...............

    Interieur van een Boattail Buggatti

    Een zwitserse handelaar presenteerde zijn collectie bugatti's, Alfa's, Voisins, Delahayes ....  Het groot kapitaal ligt nog steeds ergens tussen de Bergen.



     Een van de oudsten Panhard levassor

    En dit dion boutonetje van al 2 eeuwen geleden

    Enkele jaren later uitgegroeit to dit exemplaar.

     Nog een Darmont op de tricyclecaristestand. Een tongbrekertje.

    Het alleroudste vehikkel te bewonderen, deze stoomtrein rond 1830 als afsluiter.  De beurs loopt nog enkel dagen, dus je kan er nog naar toe.

    06-02-2013 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs