Eender welk evenement wordt gerealiseerd door meerdere mensen die zich dikwijls belangeloos inzetten voor het vermaak van de anderen.
Een stevig dankwoord mag er dan ook van af aan volgende mensen... Helaas staan ze niet allemaal op de foto. Dit word rechtgezet zodra de gelegenheid zich voordoet.
En natuurlijk ook dank aan alle deelnemers die hun mooie voertuigen wilden tonen aan het publiek.
Jaak Jacobs , verantwoordelijk voor het uitzetten en bepijlen, controleren van de route en nog veel meer. Eveneens auteur van een deel van de tentoongestelde werken. Dhr. Vandersteghen (met hoed en zonnebloem) die zijn 17e eeuwse schuur, bij voormalig ouderlijke woonst ter beschikking stelde voor de tentoonstelling van schilderijen genre 'oldtimers' En zich ontpopte als de perfecte Gastheer, evenals zijn echtgenote. Minimale score voor gastvrijheid 20 op 10.
Op eigen houtje organiseerde bovengenoemde gastheer een live jodelaar met bijhorende DJ en muziek, en gaf iedere deelnemer een bloemetje mee. Ook dank aan deze persoon waarvan de naam me op dit moment nog onbekend is. Proficiat....
Mark Geerkens, welke ons nu reeds voor de 3de keer laat meegenieten van zijn uitgebreide collectie Oldtimers. Mark organiseert ook zelf een groot treffen ieder jaar de week voor de 'pre 1930 rally' te Bocholt onder de noemer BTM. Welgemeende dank Mark.
Deze jongeman bloeide spontaan open als barman en helpende hand. Hartelijk dank hiervoor.
Irene Mercader de Luna, welke ook dit jaar weer het ontbijt, de koffie en vooral ook de afwas en opruimwerk voor haar rekening nam. Morele ondersteuning niet te vergeten!!!!
Meester Mathieu Geelen die als dorpsfotograaf weer heel actief was, en zowel de start, onderweg als op de stopplaatsen alles op de gevoelige plaat vastlegde. zie foto inzet Het vele oude ijzer welk met veel liefde moeite en kosten weer in volle glorie de baan op kon............ Daarnaast het mobile snakske uit hechtel welke elk die dat wilde voorzag van een flinke zak patat of hamburger. Zo ene uit de goede oude tijd. Bedankt Fred.
En last but not least waren er nog Jos Hendrix en Willy die de route nogmaals controleerden op verdwenen bewegwijzering. Een plaag waarmee we jaar na jaar helaas geconfronteerd worden. Heel erg vervelend voor de motorrijders die hierop aangewezen zijn. Toch zijn we erin geslaagd dat de laatste 2 jaar alle motorrijders de weg vonden. De route werd dan ook een 5 tal keer gecontroleerd.
Ook een oproep dus aan de motor liefhebbers,,, ze zijn van harte welkom.... en wij doen er alles aan om hen op de juiste weg te houden. Wij hopen dat ze weer in volle getalle komen opdagen zoals in de goede dagen......................... Ook dank aan Jos Nuyts van het motorenmuseum te Ellikom omwille van zijn bijdrage en ondersteuning.
Mocht er nog iemand over het hoofd zijn gezien, laat het weten en het word alsnog rechtgezet.
Dit artikel gewijdt aan de deelnemende motoren versie 2010. Ooit begon de trektocht als een 'bikers onley' verhaal. De motoren waren dit jaar in de minderheid, maar de kwaliteit er van lag torenhoog..... Een peugeot 1903 als oudste vehikel uit het arsenaal. Verder in het verhaal een Nimbus 4 cylinder, bijgenaamd ' de kachelpijp'.... kijk en zie waarom. Maar liefst 3 harleys met sidecar vielen er deze dag te bewonderen. 2x 1926 en 1x 1927 Nog een dikke v twin de Rene Gillet 1927, een fraaie FN 285 T uit 1920 reed voor de 6de keer mee, Belgische kwaliteit is daarmee bewezen. Een automoto fraaie dikke kopklepper met koningsas uit 1929, Nog een dikke 500 kopklepper van Gillet 1928, Een greep uit het museum van Jos Nuyts die met een douglas inschreef, maar het werd toch de Levis waarvan hij er 2 in zijn bezit heeft, want ook zijn trouwe Monet Goyon had kuren. Verder nog een hele vette FN kopklepper van Eddy Zels, bekend uit het trial millieu, Een SIC met dkw blokje en Gnome Rhone vervolledigen het lijstje.
Mooi rijtje motoren aan de start..
Peugeot 1903 uit de verzameling van Gerard de Bruyne uit Middelkerke. Hij was moedig genoeg om ondanks zware regen in middelkerke toch af te zakken naar het verre Limburg, en gelijk had ie, want hier scheen de zon. Er is al water genoeg in de zee oppperde hij. Bedankt Gerard voor uw aanwezigheid.
De stoere en suppersnelle FN van Eddy Zels.... zo snel dat hij maar 1 keer geflitst kon worden. Bij deze Eddy, sta je erop
Het grootste deel van het zootje op een rij............
Rene Gillet 750 cc v twin, broederlijk naast Nimbus 4 cyl, gevolgt door Levis en daarna de peugeot. Netjes gerangschikt van groot naar klein.
Gillet 500 ss uit 1928, in dat jaar brak zo een machien het wereldrecord snelheid. Puntje van de neus van Harley combinatie 1926. Ieder jaar veranderde de nuancering van de groene kleur van Harley. Het overschot groene verf uit de 1e wereldoorlog werd gemengd met een ander kleurtje tot het groen eindelijk uitgeput was in 1928/29.....
Allemaal te samen........
Ook wat jongere mortoren op de bezoekers parking........
Bewondering............ Enig idee waarom deze Nimbus de bijnaam 'kachelpijp' kreeg????
Meer dan prachtig gerestaureerd peugeotje met snaaraandrijving. Wordt nog regelmatig ingezet op veteraan rallys, hij was er ook bij op onze allereerste trektocht.
Hoewel hij zichzelf benoemde tot domste westvlaming in de limburg, toch slim genoeg om vooraf zijn lieveling van de nodige jus te voorzien...... Gerard, zo dom ben je dus ook weer niet.
Effe over het kopje strelen moet de Jos gedacht hebben, staat ie misschien ooit in mijn museum??
En dan GAAAAAS...........
FN van John Graal die reeds voor de 6de keer samen met echtgenote Carla achterop deze rit meerijd. Volhouden John.... guiness in het vooruitzicht
Evanals de FN van Guido is deze harley gewoon te snel om fatsoenlijk geflitst te worden.Lieber Herr Hennings, beim negstes mal bitte nicht zu schnell fahren, den sonst künnen wir die knölchen nicht richtig aufkleben....... Und nogmals dank fur ihre teilname.
Van de achterkant lukte het dus wel.............
Deze Franse automoto van Jan Nijsen staat zeker en vast bovanaan op het verlanglijstje van verzamelaars van franse motoren. Lekker dans son jus..... Net daarachter staat zijn frans broertje, Gnome et Rhone, eigenlijk net iets te jong voor deze rally (1936) maar wel erg speciaal.
Kleine impressie van de 6de Trektocht der Pioniers 2010 Toegevoegde beelden spreken voor zich. Prachtig deelnemersveld van zowel motoren als auto's. Oudste motor; peugeot 1903, oudste auto ford model t 1909. De bezoekers parking stond goed gevuld met vijftiger jaren geweld. Voor elk wat wils op deze 6 de trektocht.
Meer uitleg en foto's in volgend artikel. Meerdere fotografen vereeuwigden deze momenten, en eerstkomend een flinke greep uit hun arsenaal........ Nog meer foto geweld op de link, geplaatst door deelnemers.
Fier als een gieter bij een peugeoteke jaren 20 ................ ooooh was het maar de mijne.............
Trektocht vanuit vogelperspectief................. maar niks laten vallen op die netjes gepoetste oldies!!!!!!!!
Eerste halte; op een 17e eeuwse hoeve waar een kleine schilderij tentoonstelling (thema oldtimer auto/moto) werd gehouden. gezellige boel inclusief live jodelaar en een barman met moustache uit den oouden tijd. Foto's van enkele werken te zien op de link in de linkerkolom.
Van Gogh kwam persoonlijk een kijkje nemen, pilske in de aanslag
Gezellige pick nick in verkoelende lommer
Vrouwen aan het stuur, even de weg uitleggen.............. hmmmm..........
Zakje patat in zicht...
Mooi overzicht op de benidorm bastards
Zo zou je ze elke dag tegen willen komen........... lekker verder dromen..........
Na een verfrissende plensbui stonder alle kapjes omhoog.....
Zelfs de achterkant mag gezien worden
Goed volk aan de start.
Pick nick manden in de aanslag........
Leuk rij(d)tje motoren ........
Kijk, dit is nu leuk, familie uitstapje; man met de dikke citroen en vrouwlief met het lieftallig peugeotje..... waar de schoonmoeder zat is niet geweten....
Vroeger ook al alle luxe, mooi en proper vervoer.
Prachtige Rene Gillet uit 1927 een dikke V twin was toendertijd een luxe mobiel.
Helemaal in stijl dit prachtige koppel, helemaal klaar voor de strijd....
Veel bewondering voor de ouds deelnemende wagen, een T ford allereerste generatie 1909. Ondergetekende mocht een proefritje maken, geloof het of niet, dit ding is echt snel, loopt als een naaimachine.... echt iets voor op het verlanglijstje. De eerste ford modellen hadden enkele pk's meer dan de daaropvolgende door een hogere compressie. Het autootje weegt slechts 650 kg.
Close up van de trotse duiste bezitter.
Nog een dikke V twin Harley Davidson 1927 met sidecar, jonges wat een prachtig geluid deze produceert. Ook helemaal uit duitsland aangereist. Herzlichen dank fur ihre teilname...
Als een paling in het groen moet deze deelnemer zich gevoelt hebben......... Meer foto's volgen, of click op de link in de linker kolom......... foto's van deelnemers....