Beste Lezer,
Na twee rustdagen kunnen we er weer al invliegen. En dat is dan ook gebeurd. Vroeg uit de veren om de trein van 5u50 te nemen naar Leuven. Vandaar ging het naar Luik Guillemin alwaar het laatste traject tot Gouvy volgde.
De tocht vandaag is heel goed verlopen. De kleine ongemakken van vorige week zijn verholpen. Het mindere gewicht speelt natuurlijk een grote rol. Ook het feit dat de ijzige kou verdwenen is telt. Het zonnetje dat af en toe te voorschijn kwam hielp ook wel.
En dan is er nog de steunzool. Vorige week kreeg ik af en toe pijn in de rechter voet. Nog nooit gehad, die pijn aan de knoesel. Ik dacht dat het iets te maken had met de positie van de steunzool in de schoen. Die paste maar juist in die nieuwe schoenen, de hiel moest ik er als het ware in duwen. Dit weekend heb ik een klein stukje van de tip geknipt zodat de bal een beetje opschoof naar voren. Vandaag dus geen enkel ongemak meer, probleem van de baan.
Maar deze morgen had ik een ander probleem. Het trein ticket voor senioren staat op mijn i-phone. De eerste controleur naar Leuven had problemen met scanning, na wat gedraai met de toestellen lukte het om de controle te beëindigen. Pas het station van Leuven uit verscheen de volgende garde. Weerom problemen met scannen, ook na draaien en platleggen van mijn toestel. De persoon in functie laat het en zal checken door te scrollen op mijn toestel.
Aha, senioren biljet mijnheer? Euh, ja. Das wel wat vroeg vertrokken hé, mijnheer. Met dit biljet mag je maar vertrekken vanaf negen uur nietwaar. Euh, ja. Ik neem alvast mijn portemonnee als gevraagd wordt waar ik ben opgestapt
Leuven. De trein begeleider neemt er een tabel bij op de vraag waar ik heen spoor. Gouvy? Ah bon, Leuven-Trois Ponts is dan 26,10. In deze laatste gemeente komt de trein toe op 09u01. Vanaf daar kan ik gerust verder sporen met mijn goedkoop ticket.
Bij controle blijkt dat een gewoon ticket Temse-Gouvy (heen) 22,20 kost. Volgens de garde heb ik enkel het traject Leuven-Trois Ponts betaald???
Afijn, ook al doe je dit niet bewust, je moet je er bij neerleggen, het staat in het reglement. Er was er geen enkele wagon druk bezet. Op de eerste verbinding zaten er vijf personen in een coupé waar er plaats is voor 12. Vanaf Leuven zaten er 5 (VIJF) personen in een hele wagon. Naar Gouvy kon ik de personen op twee handen tellen, voor een hele trein! Plaatsgebrek!?
Ok, misschien iets voor de sossen om dit openbaar vervoer probleem aan te pakken.
Het pension waar ik nu zit is uitstekend, low budget en alles voorzien. Het wordt gerund door twee dames, Ineke en Herma. En, zoals je kan zien in bijgaande foto, de Nederlandse dames ontvangen ook Belgisch geld! Ik ben de enige gast vanavond. Men prepareert wat te eten zodat ik straks met een nieuwe dosis energie naar bed kan om te rusten. Dat blijft wel nodig, de weg is nog lang.
Grtjs
Hugo
Fotos: Vroeg vertrekken (te vroeg!); Altijd opletten zeker; Eerste warme stralen; Goede training voor de hoogtemeters van de Pyreéen; Middagrust; Over de Our in Stupbach, morgen in Our zelf; Ook training, downhill; Pension Froschloch; Een deel van mijn bureel.
Noot: Vanop het kamer balkon zie ik Duitsland, België in de vallei (Our) en aan de overkant Luxenburg.
Foto's kunnen er blijkbaar weer niet door, dus nog even geduld.
|