Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
{TITEL_VRIJE_ZONE}
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Luik-Bastenaken-Luik 2011.
Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
22-08-2009
Kleurenblind...
Hallo,blauwe lusblogger, voor je verder leest mag je eens goed lachen.Wat zeg ik,bulderen van het lachen moet je doen .Zo,uitgelachen?Goed,dan mag je nu verder lezen.'k Wou de blauwe lus rijden vandaag,één van de 3 uitgestippelde ronde-parcours.En dat heb ik ook gedaan tot in St.-Goriks-Oudenhove,een gat tussen Zottegem en Brakel.Daar ging het fout.Op een punt met een wir-war aan routeborden -'t is daar een fietstoeristische trekpleister van formaat in die streek-begon ik de ...groene borden te volgen.Mijnen euro begon maar te vallen toen ik middenin zo'n bord 114 zag staan ipv 80.Miljaarde,ik heb nog een aantal weggetjes teruggefietst,zonder resultaat.Geen blauwe borden meer te vinden.Het overkomt me niet zoveel omdat ik veelal automatisch de link leg van blauw naar groen of omgekeerd,maar vandaag speelde mijn kleurenblindheid me dus aardig parten.Gelukkig ken ik de streek daar nogal goed en heb ik de kortste weg naar Brakel gezocht om van daaruit terug naar Oudenaarde te fietsen.Ook dat lukte niet,door werkzaamheden in Zegelsem werd alle verkeer omgeleid naar Horebeke waar ik ...opnieuw een bordje van de 80 km.route opmerkte.Zo kon ik toch nog Kerkgate -oplopende kasseien- en de Wolvenberg meepikken.De Molenberg zag ik aan mijn neus voorbijgaan.Jammer,want dat was eigenlijk de leukste hindernis vandaag.De rest van het parcours was vooral gewijd aan het verkennen van de kasseistroken,maar het dient gezegd,ze liggen er allemaal behoorlijk bij.Niet dat je het kan vergelijken met de Steenstraat in Brugge natuurlijk,verre van zelfs,maar de stroken zijn wel allemaal 'berijdbaar'.Al die stroken zijn beschermde monumenten en worden in de mate van het mogelijke onderhouden.En men heeft er werk van gemaakt de laatste jaren want alle stroken zijn heraangelegd.Het is niet zo dat je van steen naar steen moet rijden,men kan er redelijk 'gemakkelijk' aan 25/u.overdokkeren.Als je er dan vanaf bent jeukt het lichaam over de volle lengte,ook de polsen en het handkussen-het verlengde van je duim-krijgt het behoorlijk te verduren.Ik zal me maar handschoentjes aanschaffen tegen de volgende keer.Nadeel van het rijden op die kasseien is het afzien van de fiets die toch serieuze schokken te verduren krijgt.Ik ben content dat ik de stroken verkend heb,uittekenen waar extra voorzichtig dient gereden te worden hoeft niet,enkel de rug van de straat -pal in het midden van de weg-nemen en je komt er zonder noemenswaardige problemen weg.Als je niet omvalt van vermoeidheid tenminste,want de eerste kasseistroken dienen zich in de Ronde pas aan na 150 km.. .In het begin van de blauwe lus liggen nog de Nokere-en Astberg,molhopen die gemakkellijk met het buitenblad(52) kunnen genomen worden.Op het eind is er de Wolvenberg,max.stijgingspercentage van 19%,maar doenbaar want in tarmac.Door mijn verkeerd rijden stond mijn tellertje niet op 80 maar op ruim 90 kilometer.Ondanks de kasseien toch een plezante route voor een groot stuk verreden door de prachtig glooiende Zwalmstreek.Voor de geoefende fietser die zijn hand niet omdraait om 10 kilometer kasseien om te keren.Bye. Logboek:Afstand:90,450 km.Tijd:-.Snelheid:24,8/u(bordjes zoeken,een verkeerd weggetje inslaan,...pfff).YTD:159200 meter. Medisch rapport:alle knoken eens goed dooreen geschud . GHS:140. MHS:176. Kcal:2050.
Dag loopblogger, inderdaad,6 volle weken was het geleden dat ik de looppantoffels nog eens aantrok.Tot vanavond dus.In de loop van de dag kreeg ik sms van Gert of ik geen zin had in een strandloop van 9 km.in Oostende.Met de valiezenkoers van Latoya,elke vrijdag, is dat praktisch niet te regelen.Nadien belde Gert me op om te zeggen dat de plannen gewijzigd werden in een 10-km loop te Sijsele.Coach Luc vertrok wel in Oostende,als training op de Zwintriathlon van Knokke.Ben benieuwd hoe beide heren het er vanaf gebracht zullen hebben.Eerlijk gezegd,in een wedstrijdje had ik niet zoveel zin,6 weken niet lopen en dan afgaan als een gieter,niks voor mij.Dan maar alleen gaan lopen in ...ja in de Koude Keuken natuurlijk .Vijf rondjes van 1600 meter.Het ritme zat meteen terug goed maar de hartslag lag vrij hoog.Ik ben dan ook niet voluit gegaan,eerder goed het tempo onderhouden.Hoe het verliep lees je wel af in 't logboek,hieronder.Morgen na de middag gaat het richting Oudenaarde voor het verkennen van de eerste van drie uitgestippelde parcours.Verslag morgenavond,bye. Logboek:Lopen,afstand: 8 km.Tijd:36'58".Snelheid: 12,985/u.YTD:139200 meter. Medisch rapport:-. GHS:168. MHS:176. Kcal.:473.
Hoi,blogvolger, na een hete voormiddag met een temperatuur van 32°C.in de streek van Waregem en Zulte was het heel wat anders toen Rudi en ik vertrokken in de vooravond.Met moeite nog 20°C. en heel wat wind.Maar het bleef droog,dat is 't voornaamste.Ik was niet in goede doen vandaag,de benen deden over de ganse lengte wat pijn,zowel de bilspieren als de onderbenen én de kuiten.Raar,want dinsdag voelde ik niets na de rit van zaterdag.Het werd dan ook een gezapig ritje,zonder elkaar het vuur aan de schenen te leggen .Immers,als ik morgen nog eens wil lopen mag ik ook niet te vermoeid starten.Het zal nu al vreemd doen denk ik,na 6 volle weken loopinactiviteit.Ik ga me ook niet forceren tijdens het lopen want zaterdag wacht alweer een lastige wielerdag met het rijden van de 'blauwe lus' op het RVV-parcours.Maar dat is pas voor zaterdag,eerst lopen!Ciao. Logboek:Afstand:32 km.Tijd:1u08'48".Snelheid:27,7/u.YTD:159200 meter. Medisch rapport:zware benen over de hele lengte. GHS:-.
Hey sportblogger, na de lange duurrit van zaterdag was het vandaag opnieuw een flink stuk rustiger.Tenminste toch wat het aantal kilometers betreft,een dikke dertig en 't was geklonken.Het weer was schitterend om in te fietsen,het is al ooit anders geweest de tweede helft van augustus en vooral,het is al allemaal afkorting naar 3 april toe.Hoe langer dit mooie weer aanhoudt,hoe liever.Op ons bochtenrijk parcours haalden we met zijn twee weer een meer dan behoorlijk gemiddelde van ruim 28,5/u.Morgen volgt een rustdag en donderdag doen we de rit van vandaag nog eens over.Vrijdag zou ik na 5 of 6 weken nog eens willen gaan lopen,het komt er maar niet van.En als ik die basisloop-conditie wil behouden om in september 2010 nog eens de IFF marathon te lopen zal ik er dringend eens werk moeten van maken.Vrijdag dus,beloofd.Bye. Logboek:Afstand:30,5 km.Tijd:-.Snelheid:28,6/u.YTD:159200 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Dag begin van de week blogger, de Casselberg is verteerd,ik begin al uit te kijken naar het volgende weekend.Zaterdag ga ik nog eens richting Oudenaarde.Niet voor het fietsen van de E.Merckxroute dit keer maar om één van de drie uitgestippelde RVV-routes te fietsen.Het zal de blauwe lus worden,de minst moeilijke van de drie,over een afstand van 80 km.Er zitten een aantal hellingen in die ik nooit eerder opfietste,mb. de Wolvenberg maar vooral de zware Molenberg.Veel hellingen zitten er niet in maar wel des te meer kasseistroken.Wielerliefhebbers kennen vast en zeker de volgende namen:Paddestraat,Lippenhovestraat,Kerkgate-hier loopt de weg vals plat omhoog in slechte kasseien over een afstand van drie kilometer-en Doorn.Het zijn stuk voor stuk kasseistroken die voorkomen in zowat alle belangrijke Vlaamse voorjaarsklassiekers.Hopelijk blijf ik er van materiaalpech gespaard.De rest van de week bestaat de training uit twee korte ritjes van 30 kilometer op dinsdag en donderdag.De verslagjes volgen nadien,zoals gewoonlijk.Bye. Logboek:Rustdag.YTD:159200 meter. Medisch rapport:-.
Dag wielerblogger, grensoverschrijdend was het vandaag bij het afmalen van de kilometers.Een stuk Frankrijk binnen. Even voorbij Poperinge de grens over richting Boeschepe,Berthen,St-Jans-Cappel,Cassel,Godewaersvelde en Steenvoorde om dan in Watou terug ons Belgenlandje binnen te rijden.Als je de namen van de dorpjes bekijkt begrijp je meteen waarom dit stukje Frankrijk hier Frans-Vlaanderen genoemd wordt.Buurman Rudi was er terug bij en samen konden we al vlug aanpikken bij enkele andere rijders om een groep van een man of twaalf te vormen waarbij wij als menners mochten fungeren voor maar liefst 10 kilometer.Tot ik een pijl niet zag aangeduid en rechtdoor reed ipv linksaf te slaan.Het bleek geen slecht manoevre want zo waren we eindelijk van dat kopwerk verlost .Met een snelheid van ong.33/u reden we richting Frankrijk.Ongeveer halverwege moesten we door een natuurreservaat,mooi dat wel,maar vrij gevaarlijk om door te fietsen want er lag een verschrikkelijk slecht wegdek. Ondertussen werden we bijgehaald door enkele wielerterroristen-daar zijn ze weer-die de snelheid opnieuw opdreven tot ruim 35/u.Het ging er ook gevoelig op en af en het goepje verbrokkelde.Gelukkig waren we nu dicht bij een bevoorradingspost waar iedereen weer kon aansluiten en waar we ons konden tegoed doen aan alles wat men nodig heeft halverwege een heuvelachtige training van 140 km.Peperkoek,bananen,rijsttaartjes,mattentaarten,AA-drink,...Een pluim voor de organisatie!!Toen we daar vertrokken,richting Casselberg waren we met vier,nu en dan raapten we er wel eentje op of werden we bijgehaald.Even voor Cassel konden Rudi en ik maar nipt een verschrikt hert ontwijken,gelukkig zonder valpartijen .Aan de voet van de Casselberg die we moesten oprijden via de asfaltweg,voelde je de competitiedrang naar boven komen.Er werd volop nerveus geschakeld en één voor één reden we rijders voorbij.Tot ik niemand meer voor mij zag,ééntje plakte er nog aan mijn wiel,hij had verleden maand nog de Joux-Plane,Colombière etc.bewongen,dus ik was in geoefend gezelschap.Net voor de top van de vrij lange Casselberg schakelde hij een tandje groter,kwam langs me voorbij en ...was weg.Maar gezien de 'Alpenconditie' van mijn gezel kan ik niet anders dan tevreden zijn met de conditie die ik momenteel heb.Na de Cassel ging het terug richting België waar ik even voorbij Watou nog een lekke band kreeg.Rudi was heel content met zijn rit van vandaag waarin hij zijn afstandsrecord verbeterde maar bij thuiskomst constateerde hij dat hij zijn helm nog in Houthulst achtergelaten had.Helaas reeds veranderd van eigenaar ...Triestig,zo'n ding kost 125 euro,we zijn allemaal sporters onder elkaar en dan vind iemand het nodig dat mee te pakken naar huis terwijl de feilloze organisatie zeker de moeite zou doen de helm terug te bezorgen aan de rechtmatige eigenaar.Mocht iemand uit Houthulst dit blogske lezen en de witte helm(Giro) alsnog vinden op de P van het sportcentrum,kan hij die afgeven aan de organisatie van de PF classic.Waarvoor dank!A la prochaine! Logboek:Afstand:141,450 km.Tijd:4u55'30".Snelheid: 28,7/u .YTD:159200 meter. Medisch rapport:-. GHS:-. MHS:180.
Hey Hemelvaartblogger, 'k heb de smaak te pakken.Voor deelname aan georganiseerde wielerritten,bedoel ik.Zoals op deze 15 augustus,wanneer de Peter Farazijn Classic verreden wordt.Over een afstand van 135 km.vertrekkend vanuit Houthulst,gaat het richting FrankrijkBij onze zuiderburen rijden we de Casselberg op en keren dan terug via het West-Vlaamse Heuvelland.Verleden week moest ik zelf nog uitvissen in welk groepje ik mij zou posteren,vanaf deze week kan ik terug rekenen op buurman Rudi,wiens reis naar het Griekse Kos erop zit.Voor de niet wielerliefhebber toch even meegeven wie Peter Farazijn is.Een niet winnaar maar des te meer een meer dan gewaardeerde helper die lange tijd VDB 'geknecht' heeft bij het Franse Cofidis.Een hardrijder pur sang die 14 jaar profrenner is geweest en een aardig stukje kon klimmen.De meest memorabele anekdote over Farazijn komt uit de Tour.Ik weet niet meer precies in welk jaar het was maar Peter was niet geselecteerd voor deelname aan de Tour door Cofidis.Hij ging dan maar naar de Rallye van Ieper gaan kijken,de zaterdag van de start van de Ronde.Tijdens de opwarming van de proloog van die Tour valt een ploegmaat en Farazijn wordt opgebeld terwijl hij rondkuiert op het parcours van de Ieperse Rallye.Of hij even stante pede naar de startplaats van de Tour kan komen om zijn gevallen ploegmaat te vervangen!!Farazijn vliegt naar huis,sprokkelt wat koerskledij en zijn fiets bij elkaar en zijn vrouw neemt plaats achter het stuur van de wagen die met politiebegeleiding richting Frankrijk scheurt.Net op tijd verschijnt hij aan de start van de proloog en zonder specifieke voorbereiding rijdt Peter de Tour volledig uit.Om maar te zeggen dat Farazijn gene gewone is.Ikzelf reed vandaag een kort ritje van 30 kilometer,de beentjes wat ronddraaien als voorbereiding op de zware dag van morgen zaterdag.Het ritverslag krijg je uiteraard zaterdagavond.Tot dan,bye. Logboek:Afstand:30,500 km.Tijd:-.Snelheid: 28,2/u.YTD:159200 meter. Medisch rapport:-. GHS:151. MHS:174. 665 kcal.
Dag midweekblogger, na een strijd van maar liefst 8 maanden is mijn huidige levensgezellin,Minou de poes,vertrokken naar de kattenhemel .Nu ja,hemel,bij manier van spreken natuurlijk,hemels en andere goddelijke toestanden zijn aan mij niet besteed.Té veel onrecht in de wereld,vandaar.Om correct te zijn,ze ligt begraven achter in de tuin,in een put van een meter diep,zoals de wet het voorschrijft.Maar zachtjes,op het kussen uit haar mand,met haar kopje richting huis kijkend.Acht jaar heeft ze bij ons gewoond en volgens de dierenarts was ze toen 3 jaar.Ze is dus waarschijnlijk slechts 11 jaar geworden,al weten we dit niet zeker.Want die dierenarts slaat de bal soms nogal serieus verkeerd.In december begon ze ziek te worden,at bijna niet meer en werd nog luier dan Garfield.Maar ze had behoorlijk wat reserve,ze was nogal zwaarlijvig.Na bloedanalyse was het verdict zwaar.Ze had suikerziekte en geelzucht.Los van elkaar zijn beide ziektes te genezen maar gecombineerd niet.De dierenarts stelde ons de vraag of ze haar een spuitje moest geven,want ze had maximum nog één tot twee weken te leven.Latoya nam ze liever terug mee naar huis,als gezelschap tijdens de bloknamiddagen in de examenperiode.Eén tot twee weken en de poes zou zichzelf vergiftigen,pijnloos.Jawadde!!Acht volle maanden is ze hier nog vertroeteld geweest,direct na het vertrek van 'mijn voormalige' begon die kat weer volop te eten.Tot verleden week.Haar achterpoten sleepte ze mee,je zag zo dat het nu toch bijna voorbij zou zijn.Zaterdag at ze niets meer,zondag dronk ze ook niet meer,dan weet je het wel.Toen ik haar kamde draaide ze rond op de vloer,terwijl ze vroeger fier als een pauw rechtop ging staan toen ze moest gekamd worden.Zondagavond zag ik ze niet meer,maandagmorgen ook niet en maandagavond kwam de overbuurvrouw me zeggen dat ze onder hun carport lag.Veelal liggen poezen volledig uitgestrekt als ze dood zijn.Minou was precies aan het slapen,mooi in een bolletje gedraaid.En zo zal ze dus eeuwig rusten,in de tuin waar ze uren en uren heeft in doorgebracht,in haar tuin zeg maar.Zo hebben we ze toch nog een beetje bij ons.Met Minou is het laatste dierlijk leven uit huis verdwenen want Morris,het sluiervisje,zit al een paar maand bij zijn broers en zussen in de vijver.En hij 'jeunt' er zich.Hoe zou jezelf zijn,komende uit een visbokaal,helemaal alleen.Of ik nog een dier zal houden weet ik niet.Voor een hond,die naam waardig, heb ik geen ruimte genoeg.Ik denk dan aan een Ierse Setter of een Labrador,schitterende beesten,dat wel,maar zo'n dier kan je niet hele dagen alleen laten.En aan zo'n dweildinges,genre Yorkshire, heb ik helemaal geen behoefte,die doen niet anders dan janken,onnodig blaffen,in de kuiten van een loper proberen te bijten ,andermans tapijt vol te plassen enz..Dus toch opnieuw een poes?Misschien.Bye. Logboek:Afstand: 30,5 km.Tijd:1u04'42".Snelheid: 28,3/u.YTD: 159200 meter. Medisch rapport:-. GHS:154. MHS:178.
Dag weekendblogger, de plaatselijke wielerclub van Varsenare richt elk jaar op de tweede zaterdag van augustus enkele fietstochten in.Keuze te over met afstanden van 50-80-120 of 160 km.Daarnaast is er ook nog een MTB -tocht.Vermits Rudi nog op reis is en Hansbekenaar Eddy Lossy andere verplichtingen had ben ik alleen naar de start vertrokken.Ik zou wel zien bij welk groepje ik kon aansluiten.Samen met een andere eenzaat zijn we er aan begonnen om 8.15u.Pas bij het binnenrijden van Torhout(km.20)kregen we een man of acht in het vizier die redelijk doorfietsten.Bij het dwarsen van de Steenweg Torhout-Oostende verloren zij veel tijd door het verkeer en konden we ons wagonnetje aanpikken.In gestrekte draf ging het richting Staden waar mijn compaan van het eerste uur de afslag nam van de 80 km.Eén probleem,ze namen allemaal de afslag van de 80...maar ze hadden zich vergist en kwamen dra weer bij me.Niet voor lang echter want aan de splitsing van de 120 km.waren ze nu toch allemaal weg.Ik zat alleen en mijn tellertje stond nog maar op 60.Nog 100 km.voor de boeg,op en neer met redelijk wind.Maar,ik had alweer geluk.Nog geen 2 km.verder werd ik bijgehaald door een zestal.Snelheid van die mannen 33-35/u.Ideaal om me te verschuilen achter die snelle ruggen.Nog voor Ieper speelden we er ééntje kwijt,zodat we met zes richting Kemmelberg trokken.Door een technisch probleem aan mijn achtertandwielen rijdt ik nu met het achterwiel van Latoya haar fiets.Daarop is een 26 gemonteerd en dat klimwerk van de Kemmel ging véél vlotter dan de 23 die op mijn fiets gemonteerd is.Waardoor mijn probleem voor de Ronde ook meteen opgelost is,ik zal gewoon het achterwiel van Latoya opsteken.Na de controlepost te hebben gepasseerd in Kemmel dorp vervoegde ons groepje zich met enkele wielterroristen.Snelheden van 40-42 per uur,de eerste 10 km.voorbij Kemmel.Toen kalmeerden ze wat.Iemand van mijn vijf eerdere companen vertelde dat dit een manoevre is om eens te laten zien welk groepje nu het sterkst met een fiets overweg kan.Tja.Tijdens die dolle rit reed ik met het achterwiel in een put,mijn pas bijgevulde drinkbus vloog uit de houder en de man achter mij reed er pardoes op.Zonder erg,maar ik was wel mijn drinkbus kwijt !Pas 20 km.verder was de volgende controlepost,daar bestelde ik meteen een cola en een ice-the en deed me tegoed aan een meusli-reep en een banaan.Dit moest volstaan voor de laatste 40 km.De 'terroristen' sloegen de controlepost over en we waren dus weer met zes om de laatste 40 km.te overbruggen.Tot aan de eerste helling,even buiten Houthulst,kon ik net het tempo bijhouden.En dan...was 't op.De laatste 25 kilometer heb ik dan op mijn gemak alleen gereden met verzuurde benen.Ik haalde geen 25/u.meer.Vooral de bovendijen deden pijn,zelfs het omhoog rijden van een onnozel tunneltje,even voorbij The Paddock in Torhout,was een geseling.Maar vanaf Veldegem ruik je dan al weer de stal en begint alles weer wat beter te draaien.Raar,toen ik met Rudi naar de Kemmel reed had ik dat ook.Dat is precies een moment waar je door moet,waarna het weer beter gaat.Enfin,na bijna zes uur in het zadel was ik thuis.160 kilometer in de benen rijker.Bye. Logboek:Afstand:160 km.Tijd:-Snelheid:27,3/u.YTD: 159200 meter. Medisch rapport:verzuring na 135 km. GHS:141. MHS:178. kcal:3683(!!).
Hey,Kemmelblogger, 't zal vroeg dag zijn zaterdagmorgen,iets voor zeven uur mag ik uit bed om me klaar te maken voor de rit naar de Kemmelberg.Het is de bedoeling dat ik om 8.00 u.start aan de kerk van Varsenare om ongeveer zes uur later op dezelfde plaats aan te komen.Vandaag reed ik nog eens op het gemak een klein ritje van 33 km.Er stond betrekkelijk veel wind bij een zachte temperatuur,de korte training viel dus eigenlijk goed mee.Hopelijk blijft het morgen de ganse dag droog,als je zes uur op de fiets zit in de regen is dat niet bepaald plezant.En straks,in de herfst en winter staan nog genoeg lange en koude trainingen op het menu als voorbereiding op de RVV.Voilà,een kort verslagje,morgen wordt het iets langer.See you. Logboek:Afstand:33 km.Tijd:-Snelheid:27,2/u.YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:141. MHS:172. Kcal:479.
Dag bijna-uit-verlof-blogger, het eerste wat ik vanmorgen hoorde op Q-Music was het weerbericht:"een tropische dag met temperaturen tot 30°C",was het verdict.Amai mijn oren,die temperatuur,dat zou nog gekund hebben,maar bij tropisch stel ik me voornamelijk zon voor.Ik was dan ook mouwloos vertrokken voor een fietsrit van 80 kilometer die ik vrijwel volledig in de 'natte' mocht rijden.Niet dat het doorregende,verre van,het deed zelfs deugd,maar toch.Even voorbij Bekegem viel ik dan nog plat,ook dat is niet erg,maar bij het oppompen van mijn reservebandje brak het uiteinde van het ventiel af waardoor het bandje niet volledig hard kon opgepompt worden.Normaal zit daar 7 kilo druk op,ik denk dat het nu ongeveer de helft zal geweest zijn.Vooral bergaf is dat niet ongevaarlijk in de bochten,het was dus extra voorzichtig rijden vandaag.Wie minder voorzichtig reed dat waren de piloten van Monster Action,een variant op Monster Jam die we kennen van op Jim TV.Ze waren aan het werk in Torhout en het dient gezegd,sturen kunnen ze wel !Slotact was het verpulveren van 3 auto's met zo'n Monstercar.Een 600 PK sterke 8 cylindermotor en banden van 2 m.hoogte.Ter vgl.:als die van u 150 PK heeft dan heb je al een redelijk scheurijzer onder je kont zitten.Van euh...kontjes gesproken,gisteren was Natalia te gast aan het Q-Beachhouse in Oostende,waar ze een geslaagd akoestisch optreden gaf bij zonsondergang.Sfeervol genieten heet dat.Een mens moet iets doen als je niet op reis gaat nietwaar.En voor Latoya is dat allemaal goed,als ze maar mooie jongens kan spotten .Olifant Wim en zijn gezin liep ik er ook nog tegen het lijf,hij gaat zich stilaan beginnen voorbereiden voor zijn volgende Marathon.(Somme).Donderdag zal ik nog eens proberen te lopen,het is bijna 4 weken geleden,vrijdag staat een kort fietsritje op het programma en zaterdag wordt 'Kemmelen'.A la prochaine. Logboek:Afstand: 80 km.Tijd:-Snelheid:27,1/u.YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:143. MHS:174. Kcal.1986.
Hey kasseiblogger, gisteren surfte ik voor het eerst naar de site van de RVV.Beschamend,ik weet het,vergeef het mij!Het is meer dan de moeite,alles maar dan ook alles aangaande de Ronde vind je er terug.Maar wat mij het meest interesseerde zijn de uitgestippelde routes.Drie zijn er bewegwijzerd,van relatief gemakkelijk naar zwaar.Met alle hellingen uit de Ronde erin geposteerd.En ik maar een eigen parcours proberen op poten te zetten... .Enfin,je moet zelf maar eens kijken op de link die ik geplaatst heb bij 'mijn favorieten'.Doorklikken naar 'Rondetoerisme',dan zal je de 3 parcours kunnen verkennen,mooi uitgepijld met een aanduiding bij de respectievelijke hindernissen.Ook de moeite is bij het Googelen de term Ronde van Vlaanderen intikken.Diverse filmpjes passeren de revue,ook van de zaterdag voor de Ronde,als de wielertoeristen hun Ronde rijden.Een Engelse fietser monteerde een camera op zijn helm en zette het filmpje van de belangrijkste beklimmingen op You Tube.Schitterend,ik krijg nu reeds kippenvel,acht maanden voor datum...See you. Logboek: Rustdag.YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Dag augustusblogger, de eerste van mijn negen voorbereidingsmaanden op de Ronde van Vlaanderen,op zaterdag 3 april 2010, zit erop.En 't is goed geweest.Na anderhalf jaar zogoed als niet meer op de fiets te hebben gezeten ben ik iets verder op schema dan gepland.Het was de bedoeling om tot de 120 km grens te rijden en het zijn er 135 geworden.Ook van mijn eerste bergritje,donderdag ll.ben ik tevreden.De 5 bergjes liepen vlot en de rit nodigde uit tot meer.Het is nu de bedoeling om in augustus 1 keer tot 160 km.te trainen.Ik hoef er niet te lang op te wachten want komende zaterdag richt de wielerclub van Varsenare hun jaarlijkse Kemmeltocht in over een afstand van precies 160 km.Verder deze maand zal nog een paar keer de streek rond Oudenaarde verkend worden voor het aandoen van door mij nog niet beklommen Ronde-hellingen.Om die streek te verkennen kan ik een beroep doen op een werkcollega,Eddy Lossy uit Hansbeke,die een meer dan geoefend wielertoerist is en de streek rond Oudenaarde bijzonder goed kent.Ook Rudi,die momenteel in Kos van zijn vakantie geniet ,zal me weldra weer vervoegen bij de fietstrainingen.Vandaag reed ik een kort ritje van 33 kilometer en morgen ga ik 8 km.lopen in de Koude Keuken.Woensdag wordt de rit van 80 km.richting Koekelare met de lichte hellingen aldaar gereden en zaterdag dus de rit van 160 km.naar de Kemmelberg.Bye. Logboek:Afstand: 33 km.Tijd:-.Snelheid:27,9/u.YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Hey,koersblogger, Oudenaarde dus.Daar is het 'm te doen in april.Daar,in een straal van 20 km.ongeveer,liggen ze allemaal op een hoop.De hellingen uit de Ronde van Vlaanderen.Dat heet daar niet voor niets 'de Vlaamse Ardennen'.De komende maanden zullen dan ook veel van mijn trainingen in die regio afgewerkt worden.Vandaag was de eerste.Mijn vast startpunt zal steeds Leupegem-even buiten het centrum van Oudenaarde- worden,dit is zowat het middelpunt van die hellingencirkel.Vanuit Leupegem reed ik naar Berchem,met sterke wind op kop, via de 9 km.lange,vervelende weg van Oudenaarde naar Kluisbergen.Deze weg kan goed de vgl.doorstaan met de Provinciebaan tussen Torhout en Diksmuide,ook zo'n vervelende weg.In Berchem ging het naar Ruien waar de E.Merckx-fietsroute start.Onmiddellijk wordt de Kluisberg beklommen(39x21) en na een kort lusje doorheen het Kluisbos opnieuw afgedaald via een brede weg waar het kilometertellertje tegen de 70/u.aanloopt.Niet veel verder is het de beurt aan de Oude Kwaremont.(39x21)Niet zo steil maar wel lang.Doorheen een prachtig landschap fiets je daarna richting Paterberg.Voor het eerst reed ik die 'vlot' omhoog.(39x23).Nu ja,wat heet vlot bij een helling met een stijgingspercentage van 22%.Na nog wat op en neer gerij komt men dan aan een oude spoorwegbedding waar ze nu een kaarsrecht fietspad aangelegd hebben.Hier verlaat ik de EM-route en volg dit fietspad tot in Melden waar de 'Bult van Melden' ligt,de meest gevreesde helling uit de Ronde,nl.de Koppenberg.Stijgingspercentage eveneens 22% maar wat langer dan de Paterberg.En de stenen liggen er ook slechter bij.Hier was het trekken en duwen om boven te geraken(39x23)maar eens je uit de bomenrij bent krijg je moed om de laatste tientallen meter te overbruggen.Na de afdaling kom je dan uit op de N60 tussen Oudenaarde en Ronse,waar ik in Maarkedal afsloeg richting Schorisse.Een paar kilometer verder ligt de Eikenberg.Nooit eerder reed ik deze naar boven per fiets maar spectaculair is deze helling niet.Lang,dat wel maar niet steil.(39x19).De stenen liggen er op een bepaald moment heel schoon bij en halverwege is zelfs een laagje tarmac gegoten.Er is ook een strookje in tarmac naast de stenen maar die ligt vol kiezel wat dan weer niet aangewezen is voor de bandjes.Beter op de stenen blijven dus.Eens boven op de Eikenberg gaat het neerwaarts via de Edelare tot in Leupegem.Amper 55 kilometer maar ze kunnen tellen met 5 van de 20 bergjes uit de Ronde.Morgen zou ik nog eens willen gaan lopen,het is 3 weken geleden,benieuwd of ik het nog kan!Ciao. Logboek:Afstand:55,6 km.Tijd:-.Snelheid:24,1/u(een paar keer het EM-Routebord moeten zoeken en uit een patattenveld moeten klauteren na het missen van een bocht,zonder schade evenwel,zowel aan mijn fiets als aan mezelf...).YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:149. MHS:177. Kcal:1443.
Dag RVV-blogger, omstreeks 8.30 u.zaten Rudi en ik al op de fiets voor een fietstochtje van 80 kilometer.In schitterend weer hebben we kunnen fietsen tot rond 11.00 u.Dan kwam de wind gevoelig opzetten vanuit het zeegat en toen we goed en wel thuis waren was 't gedaan met de zonnepret.De rit zelf verliep rimpelloos.Alhoewel,Rudi zit soms serieus te 'wrikkelen' op zijn fiets.Veelvuldig rekt hij ook zijn schouders en rug.Vermoedelijk vanwege een verkeerde positionering.Zijn armen zijn steeds gestrekt waardoor die alle schokken opvangen en doorsturen naar nek en schouders.Maw,hij zit te recht op de fiets,zou zich wat meer moeten vooroverleggen.Maar als je 45 jaar steeds met een gewone fiets gereden hebt is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.Maar,al doende leert men.Zo deed hij ook iets eigenaardigs op de Ruidenberg.Die fietsen we nu niet meer via de normaal te volgen weg op maar zijdelings omdat hij dan wat langer en op het einde wat steiler is.(Waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook kan ).Rudi schakelde een tandje bij in het naar boven rijden,en nog één,en nog één...tot ie zichzelf tegenkwam natuurlijk!Lachen .Bij de tweede beklimming van de Keiberg-via het Ichtegemse sportcentrum- was het zijn beurt om te lachen.Een snedige demarrage kan hij daar puur op kracht volhouden tot boven,waardoor hij meters ver uitliep en alzo tijd had om zijn gekookt eitje op te peuzelen.Na onze 'heuvelzone',ging het met wind op kop,maar toch in strak tempo, richting Varsenare.Nog even Touren met een reactie op een euh...reactie van Luc.Die snelle tijdrit van Contador zal de magie van het Geel zijn denk ik en 500000 mensen op de Ventoux,als ze hier negen stadions vullen komen ze met moeite aan 100000...voetbal populair,iemand ???Nog dit: in 2000 waren we in Parijs op de Champs-Elysee voor de slotrit : 1000000 toeschouwers.(1 miljoen !),en 't waren geen Parijzenaars,die vluchten hun stad uit de derde zondag van juli.See you. Logboek:Afstand: 80,450 km.Tijd:2u53'01".Snelheid: 27,9/u.YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:142 MHS:178 kcal:1651.
Dag Tourblogger, Zes etappes winnen en nog niet beloond worden met de Groene Trui !!Om euh...groen van te worden,toch.Er schort duidelijk iets aan het puntensysteem in dit nevenklassement.Het verschil tussen een overwinning en de dichtste ereplaatsen moet gewoon groter zijn.Was ik Hushovd,ik zou beschaamd zijn om die trui in ontvangst te nemen.Of toch minstens een gebaar naar Cavendish maken.Merckx deed het een paar decennia terug naar Guimard.Die droeg toen de groene trui en om één of andere reden moest hij die uiteindelijk nog afstaan aan Merckx.Merckx vond dat maar één renner die GT verdiende en riep Guimard bij zich op het erepodium waar hij dan symbolisch die trui alsnog aan Guimard overhandigde.Mooi en sportief! Er was wel een nuance:Merckx had niet alleen Groen,hij had ook Geel(eindwinst) én Wit(beste jongere)...Of hij ook de Rode Bollen van het bergklassement had weet ik niet.Voor de rest weinig verrassingen in deze Tour.Contador terecht eindwinnaar,een meer dan verdienstelijke Andy Schleck tweede-dat zou de komende jaren een mooie tweestrijd kunnen worden-en Armstrong al even verdienstelijk derde.Van Belgische zijde een aangenaam verrassende J.VDBroeck gezien en ook M.Montfort heeft er een mooie Tour opzitten.Tegenvallers waren er ook,zowat de hele Quick-Stepploeg en uiteraard C.Evans.Persoonlijk vond ik de manier van koersen het mooist van Andy Schleck,steeds aanvallen-hij heeft er een supporter bij!-al zal Armstrong(én Bruyneel!)de remmende factor geweest zijn bij Contador.Ik denk dat we volgend jaar vuurwerk gaan zien tussen A.Schleck(weer een jaartje ouder) en Contador(gevestigde waarde) én Armstrong(ervaring,koersdoorzicht,klasse).Neem daarbij nog een Belg die zal meestrijden voor een top 10 plaats en ik kan al bijna niet wachten om die Tour van 2010 mee te beleven.Na drie rustdagen mag ik maandag ook weer de fiets op voor een ritje van 80 km.Verslagje morgenavond.Bye. Logboek:Rustdag.YTD:136400 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Dag zomerblogger, zoals je kan zien in de titel hebben Rudi en ik de kilometers een flink stuk de hoogte ingejaagd vandaag.136 km.,dat is iets meer dan de helft van de Ronde van Vlaanderen.Maar...in de Ronde begint alles hier nog maar pas!In de tweede helft van het Rondeparcours komen de 20 hellingen er nog aan en ettelijke kasseistroken.Laten we maar bij vandaag blijven.Normaal zouden we om 8.00u vertrekken maar het wolkendek zat hier potdicht en de regen viel serieus uit de lucht.Op de sattelietweerkaart zag je de buienlijn mooi passeren,...eens het na 12.00 uur was.Koerskledij terug af en wachten dus.Om 12.45u zijn we dan toch vertrokken,met een waterzonnetje,maar hoe verder de namiddag vorderde hoe beter het werd.We reden zelfs een flink stuk in het zonnetje.Vroeger,toen Rudi nog niet meefietste ,nam ik altijd de kortste weg richting Kemmel.Voorbij Wijnendale de Steenstraat in richting Werken,Zarren,Houthulst,Langemark en Ieper.Maar na het lopen van de schitterende IFF-Marathon rijden we nu de Provinciebaan af van Wijnendale tot in Diksmuide om dan aan de Ijzertoren de Ijzer en de Ieperlee te volgen tot in Ieper.Het is een ommetje van zo'n 6 kilometer maar de natuurpracht maakt alles goed.Vooral de omgeving van het Sas van Boezinge is schitterend!!Een tip voor de recreatieve fietser:plaats uw wagen aan de P van de Ijzertoren en volg de Ijzer tot aan de Knokkebrug.Hier linksaf en direct rechts.Je komt automatisch in Ieper na 24 kilometer.Geef toe,48 kilometer met een redelijke fiets,dat is door iedereen goed te doen hé??!Genoeg den toerist uitgehangen,het ritverslagje nu.Met lichte tegenwind reden we richting Ieper.De Provinciebaan is een saai stuk weg van ruim 10 kilometer met geen enkele bocht en redelijk op en af lopend.Van in Wijnendale reden we mooi om beurten op kop,gevolgd door 'Nick Nuyens'.Kilometers aan één stuk bleef die kloon maar aan ons wiel plakken,geen woord zeggend,laat staan eens overnemen.Bij het binnenrijden van Beerst werd het me teveel.Bij mijn kopbeurt even de gashendel opengedraaid en een kilometer of twee verder was 't gebeurd.De sleper spartelde nog wat in de verte en we konden verder met ons twee.Voorbij de Ieperse Grote Markt scheidden ons nog 11 km.van de Kemmel.Ik weet niet hoe dat komt maar telkens als ik naar de Kemmelberg rij word ik nerveus eens Ieper voorbij.Ik heb schrik tegen de dag dat ik moet voet aan de grond zetten en dus niet al fietsend bovengeraak.Zo'n 100 keer heb ik hem opgereden en als je dan vaststelt dat de dag gekomen is dat het niet meer lukt,tja dan is 't helemaal gedaan met het jeugdig leven zeker? Maar,zover zijn we nog niet,ik kon hem weer netjes 'op zijn rug' leggen vandaag.Al zal ik voor de RVV waarschijnlijk toch een andere voorplaat moeten monteren.Ik rij vooraan met een 39 en achteraan met een 23 en daarmee is het toch trekken en sleuren om boven te geraken.Als er zo 20 van die bulten na elkaar liggen,oeioeioei...Rudi's achterwiel patineerde net voor het laatste klimstuk waardoor hij moest voet aan de grond zetten.Al zal het ook wel een beetje gebrek aan parcourskennis zijn.Na het steile begin volgt een lang recht stuk met een kleiner stijgingspercentage van 11 %.Ideaal om eerst wat te recupereren en daarna weer snelheid te halen waardoor je na de laatste bocht gelanceerd bent om het steile stuk van 20% aan te vatten.Als we nog eens gaan zal het derde keer goede keer zijn,zeker weten.De terugrit verliep gelukkig met wind schuin achter.Met nog 40 kilometer te rijden begon ik mijn bovendijen te voelen.Begin van verzuring,ik weet het niet want op het einde werd het weer wat beter,al was ik toch tevreden om 't Coudeveldt te kunnen indraaien!Tevreden over onze rit ook,met dank aan Rudi !See you. Logboek:Afstand:136,4 km.Tijd: 5u.05'23".Snelheid: 26,8/u.YTD:136400 meter. Medisch rapport: Verkrampt gevoel aan km.100 die overging aan km.130. GHS:148. Verbruikte kcal.:3298
Dag Belgiëblogger, iedereen vrij vandaag,tijd om iets anders te doen dan werken.Fietsen bijvoorbeeld.Samen met Rudi een klein ritje van zo'n 30 kilometer gereden in onweerachtig weer.Na zaterdag ben ik ook niet meer aan sporten toegekomen dus het was wat infietsen de eerste kilometers.Ook voor Rudi die de laatste dagen actief bezig was met het heraanleggen van zijn oprit.Toch lag de gemiddelde snelheid ruim boven de 28/u.wat veel goeds beloofd voor donderdag.Dan gaan we voor het eerst boven de 100 kilometer trainen tijdens onze trip naar de Kemmelberg.Mochten er liefhebbers zijn die willen meefietsen,start om 8.00 u.Wie ook volop in de bergen zitten zijn de Tourrenners.Na twee oersaaie weken hebben we de laatste dagen eindelijk koers gezien,met zowaar een Belg op het voorplan.Een schitterende etappe heeft die Jurgen VDBroeck gereden vandaag.Ik houd mijn hart vast voor woensdag,na zijn geleverde inspanningen van vandaag!Iets anders.Precies veertig jaar geleden zette Neil Armstrong als eerste mens ooit voet op de maan.Hoewel ik toen pas zeven jaar was zijn die beelden me steeds bijgebleven.Het was ook zo fascinerend,zo beklijvend.Wat ik me ook nog steeds herinner zijn die zwart/wit beelden van de terugkeer naar de Aarde.Die capsule die de oceaan inplofte en waar de astronauten dan een tijdje moesten blijven wachten tot ze gedecompresseerd waren.Jongens toch.Nu landen ze gewoon met hun vliegtuig op een luchthaven en that's it.Hoe fascinerend zo'n maanreis ook was,was er toch weinig te beleven daar op die planeet zonder leven en licht.En werd de bewondering voor Moeder Aarde,die ons uiteindelijk toch alles geeft,er gelukkig alleen maar groter door.Maar hoe je het ook draait of keert,het blijft voor mij toch de opmerkelijkste gebeurtenis uit de geschiedenis.Of zoals Armstrong het verwoordde:"een kleine stap voor de mens,een grote stap voor de mensheid".Sommige mensen vinden dat WO I de ingrijpendste gebeurtenis uit de geschiedenis was.Persoonlijk vond ik dat geen stap voorwaarts,maar eerder twee stappen achteruit,maar ieder zijn visie natuurlijk.Wat jij ??Weet je wat,ik ga er een Poll van maken.Stemmen maar.See you! Logboek: Afstand:30,500 km.Tijd:-.Snelheid: 28,6/u.YTD:81100 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Hey wielerblogger, zaterdag vandaag,dwz.de lange fietstraining op het programma.De felle wind en de dreigende regenwolken voorspelden niet veel goeds maar al bij al werd het toch nog een geslaagde training.Ik stond er ook niet alleen voor en dat maakt het verschil als de wind zo prominent aanwezig is.We hadden ook het voordeel dat het eerste deel verreden werd met wind op kop,eens we voorbij de Ruidenberg waren reden we zowat constant met rugwind,richting 'thuis'.En we zijn alletwee goed aangekomen,al kon het ook anders verlopen zijn.Tussen Wijnendale en Aartrijke werd Rudi bijna van zijn fiets gereden door een bestuurster die hem geen voorrang verleende en op de Torhoutsesteenweg in St.-Andries,aan de autosnelwegbrug coupeerde een bejaard ventje mijn weg af om daarna pardoes te stoppen waardoor ik ook nog eens door zijn achterruit kon vliegen.Bij het lopen is het steeds uitkijken om geen blessures op te lopen,bij het fietsen is het altijd met de remmen bij de hand anticiperen op de dolle fratsen van onvoorzichtige automobilisten.En neen wij zijn geen wielerterroristen maar voorzichtige fietsers.Gisteren,vrijdag dus,was een looptraining voorzien maar die is in euh...de wijn gevallen .Ik had zin in mosselen en deed daarbij een flinke geut witte wijn.Tijdens het eten zelf dronk ik ook een glas.En een tweede.Ik was nog aan het eten toen Latoya arriveerde na drie weken vakantie bij Karin.Ze zette zich aan tafel en begon honderduit te vertellen en ik was toen allang vergeten dat ik nog moest lopen en ik dronk zowaar een derde glas.Toen ik opstond van tafel begon alles nogal te draaien,dat zal van die zatte mosselen geweest zijn zeker... .En de looptraining,die werd wijselijk uitgesteld tot maandag...Bye. Logboek:Afstand:79,700 km.Tijd:2 u.53'08".Snelheid:27,6/u.YTD: 81100 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Dag bijna in verlofblogger, ik spreek dan wel voor mezelf,al denk ik dat er vrijdagavond velen zullen starten met hun jaarlijks verlof.De meesten voor drie weekjes,anderen voor vier.Zolang hebben Rudi en ik niet gewacht om nog eens ons stalen ros boven te halen.Rond acht uur vanavond zijn we vertrokken bij een temperatuur van 23°C.,voor een midweeks fietsritje van 30 km.Na mijn regenritje van afgelopen zaterdag liep mijn ketting letterlijk en figuurlijk niet gesmeerd.Smekend om wat olie maakte de ketting een piepend geluid,tot ergernis van Rudi.Ik heb beloofd dat ik begin volgende week mijn fiets volledig op punt zal zetten,zodat ie klaarstaat voor de langere duurloopfietstochten die we in de verlofperiode zullen afwerken.Zoals steeds in korte ritjes werd er onderweg wat bijgepraat,de kilometers vliegen zo voorbij en toch onderhouden we zo onze basisconditie.In een goed uurtje was de klus geklaard.Een volgende fietsafspraak werd vastgelegd voor zaterdag maar morgen moet ik nog mijn wekelijkse looptraining doen,5 rondjes in de Koude Keuken.See you. Logboek:Afstand:30,500 km.Tijd:-Snelheid:27,8/u.YTD:81100 meter. Medisch rapport:-. GHS:-.
Ik ben Guy Devreker
Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.
juli : 654,8 km augustus : 771,8 km september : 395,7 km oktober : 587,5 km november : 407,5 km december : 386,6 km januari : 492,7 km februari : 51 km (knieontsteking) maart : 826,8 km
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.
september: 33,00 oktober: 112,20 november: 59,50 december: 31,30 blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen. januari: 152,00 februari: 166,50 maart: 187,20 april: 168,70 mei: 290,40 juni: 136,30 totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni: 1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.
Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder... Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck.
Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.