Hallo,blauwe lusblogger, voor je verder leest mag je eens goed lachen.Wat zeg ik,bulderen van het lachen moet je doen:lol::lol::lol:.Zo,uitgelachen?Goed,dan mag je nu verder lezen.'k Wou de blauwe lus rijden vandaag,één van de 3 uitgestippelde ronde-parcours.En dat heb ik ook gedaan tot in St.-Goriks-Oudenhove,een gat tussen Zottegem en Brakel.Daar ging het fout.Op een punt met een wir-war aan routeborden -'t is daar een fietstoeristische trekpleister van formaat in die streek-begon ik de ...groene borden te volgen.Mijnen euro begon maar te vallen toen ik middenin zo'n bord 114 zag staan ipv 80.Miljaarde,ik heb nog een aantal weggetjes teruggefietst,zonder resultaat.Geen blauwe borden meer te vinden.Het overkomt me niet zoveel omdat ik veelal automatisch de link leg van blauw naar groen of omgekeerd,maar vandaag speelde mijn kleurenblindheid me dus aardig parten.Gelukkig ken ik de streek daar nogal goed en heb ik de kortste weg naar Brakel gezocht om van daaruit terug naar Oudenaarde te fietsen.Ook dat lukte niet,door werkzaamheden in Zegelsem werd alle verkeer omgeleid naar Horebeke waar ik ...opnieuw een bordje van de 80 km.route opmerkte.Zo kon ik toch nog Kerkgate -oplopende kasseien- en de Wolvenberg meepikken.De Molenberg zag ik aan mijn neus voorbijgaan.Jammer,want dat was eigenlijk de leukste hindernis vandaag.De rest van het parcours was vooral gewijd aan het verkennen van de kasseistroken,maar het dient gezegd,ze liggen er allemaal behoorlijk bij.Niet dat je het kan vergelijken met de Steenstraat in Brugge natuurlijk,verre van zelfs,maar de stroken zijn wel allemaal 'berijdbaar'.Al die stroken zijn beschermde monumenten en worden in de mate van het mogelijke onderhouden.En men heeft er werk van gemaakt de laatste jaren want alle stroken zijn heraangelegd.Het is niet zo dat je van steen naar steen moet rijden,men kan er redelijk 'gemakkelijk' aan 25/u.overdokkeren.Als je er dan vanaf bent jeukt het lichaam over de volle lengte,ook de polsen en het handkussen-het verlengde van je duim-krijgt het behoorlijk te verduren.Ik zal me maar handschoentjes aanschaffen tegen de volgende keer.Nadeel van het rijden op die kasseien is het afzien van de fiets die toch serieuze schokken te verduren krijgt.Ik ben content dat ik de stroken verkend heb,uittekenen waar extra voorzichtig dient gereden te worden hoeft niet,enkel de rug van de straat -pal in het midden van de weg-nemen en je komt er zonder noemenswaardige problemen weg.Als je niet omvalt van vermoeidheid tenminste,want de eerste kasseistroken dienen zich in de Ronde pas aan na 150 km..:roll:.In het begin van de blauwe lus liggen nog de Nokere-en Astberg,molhopen die gemakkellijk met het buitenblad(52) kunnen genomen worden.Op het eind is er de Wolvenberg,max.stijgingspercentage van 19%,maar doenbaar want in tarmac.Door mijn verkeerd rijden stond mijn tellertje niet op 80 maar op ruim 90 kilometer.Ondanks de kasseien toch een plezante route voor een groot stuk verreden door de prachtig glooiende Zwalmstreek.Voor de geoefende fietser die zijn hand niet omdraait om 10 kilometer kasseien om te keren.Bye. Logboek:Afstand:90,450 km.Tijd:-.Snelheid:24,8/u(bordjes zoeken,een verkeerd weggetje inslaan,...pfff).YTD:159200 meter. Medisch rapport:alle knoken eens goed dooreen geschud:lol:. GHS:140. MHS:176. Kcal:2050.
|