Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
{TITEL_VRIJE_ZONE}
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Luik-Bastenaken-Luik 2011.
Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
30-01-2011
Quick-Step Wereldkampioen!.
Hey, WK-blogger, dat de beste uit koers wereldkampioen geworden is daar zal iedereen het wel mee eens zijn zeker,enkel een beresterke Sven Nys kon enkele ronden stevig weerwerk bieden. Die zege van Stybar is er niet zomaar gekomen. Wie het een beetje volgt weet dat hij superprofessioneel met zijn vak bezig is, niet in het minst met het uitbouwen van zijn carrière. Zo stapt hij over naar het Quick-Step team, om ook op de weg uit te testen waar zijn limieten liggen. Dat hij nu al begeleid wordt door dat team zal wel evident zijn. Als voorbereiding op dit WK koos hij ervoor om in Mallorca op de weg te gaan trainen. Tot wat het geleid heeft demonstreerde hij vandaag, als je 'm bezig zag op het stuk aan de atletiekpiste weet je 't wel. Benieuwd hoe hij zich zal profileren in pakweg de RVV of Parijs-Roubaix. Na een snipperdag vorige week reed ik samen met Rudi nog eens een training richting Houtland. Het zonnetje was van de partij, maar het was wel barkoud en een felle noorderwind zorgde voor een lastige tweede trainingshelft. Rudi staat conditioneel al wat verder dan ik en dat mocht ik ondervinden. Op alle hellingen knal uit het wiel gefietst worden, leuk is anders . Verder werken blijft dus de boodschap, als ik enigszins comfortabel LBL wil rijden. Mar dat is pas over vier maanden, tijd zat dus! Bye. Afstand: 65,5 km. YTD: 80500 meter. Medisch rapport: -. MHS: GHS: Verbr. kcal: 1780 Gewicht: 59,1 kg.
Hoi, bloggeling, niets is zonder reden in 't leven, zo ook het feit dat ik het bloggen even links liet liggen. Een trainingsloos weekend kan zo'n reden zijn. Zin om in de regen te gaan peddelen hadden we niet, zondag laatst, vandaar. Om in de namiddag naar Vélofollies in Kortrijk te gaan zien daarentegen, dat moesten ze ons geen 2 keer vragen. Met de aankoop van een nieuwe fiets in het verschiet was dit hét moment om al het lekkers die vandaag op de markt is te gaan monsteren. Voor ieders budget is wel iets beschikbaar, gaande van 1000 euro voor een degelijk alu-frame tot 8000 euro voor een,... ja voor wat eigenlijk? Voor het lichtste, sterkste, mooiste carbonnen frame met de geraffineerste versnellingsgroep op gemonteerd zeker. Al heb je voor een richtprijs van 2500 euro al een schitterend vehikel in handen. Logischerwijze gaat je voorkeur uit naar het merk waar je tot hiertoe mee reed. Dat is bij auto's zo en bij fietsen niet anders. Merckx was dus een eerste keuze, Cervélo een tweede. Tot je daar op dat fietssalon rondloopt en Cervélo al niet terugvindt wegens afwezig. Bianchi stond er wel met een schoon carbonneke, netjes geprijsd binnen mijn budget. Maar vooral, mooier afgewerkt dan de Merckx fietsen, details, maar toch, zoals de remkabels in het frame ingewerkt, knappe achtervork,..Een Bianchi dan maar? Neen, op de meet geklopt door Museeuw. Heel mooie afwerking, carbonnen frame, vlas (flax) carbonnen voor en achtervork voor een beter comfort en...Belgisch. Niet dat dit een doorslaggevend argument is maar waarom Nederlandse koffie drinken als er Belgische bestaat. Die dan ook nog eens stukken lekkerder is, maar dit terzijde Een Museeuw dus, vrijdag loop ik bij Fangio langs om de groep te kiezen, waarover later meer. Zondag is er het WK veldrijden. Geen WK zonder poll, begin er maar aan, hier ergens aan de rechterkant. Deze maal geen 10 kanshebbers maar een lucky seven lijstje. Ciao! YTD: 80200 meter.
Hallo zondagsblogger, Laura, de zon, heeft in deze donkere januaridagen nog altijd weinig zin om vroeg uit de veren te komen. Om geen geklungel met lichtarmaturen aan te gaan is het dan ook verplicht wachten tot het wat klaar begint te worden om te vertrekken. Om 8.45 u was het zover en kon ik samen met Rudi starten voor een ritje van 80 kilometer. Tot in Koekelare was het harken om de felle wind de baas te blijven. Eens we in onze heuveltjeszone zaten begon het te beteren, immers, hier is het eigenlijk lussen draaien tussen Koekelare en Ichtegem om zoveel mogelijk 'bubbels' te vinden. Na de laatste puist, de Keiberg in Ichtegem, was het quasi volop windaf, terug richting Varsenare. Voor het eerst sinds het aanvatten van de trainingen richting Luik had ik na afloop een goed gevoel over de training. We konden 8' afpitsen van onze eindtijd van de voorgaande weken en dat is niet slecht, het deed ons tellertje 1,1 km/u sneller tikken. Geleidelijk aan wordt de conditie dus wat beter en dat is hoopgevend. De volgende 2 weken wordt opnieuw hetzelfde traject gereden. Het eerste weekend van februari zou ik dan voor het eerst naar het Ieperse willen fietsen om daar de Kemmel over te rijden, kwestie van even wat hoogtemeters bijeen te sprokkelen. Hopelijk blijven de weersomstandigheden wat ze zijn, al vrees ik dat we van Koning Winter nog niet verlost zijn. In mijn logboek komt er vanaf nu een parameter bij, met name mijn gewicht in 'ochtendlijke' toestand. Vandaag was dat dus 60,5 of 8 (acht!) kilogram meer dan precies 2 jaar terug, maar dat had toen zijn reden, nietwaar... .See you! Logboek: Afstand: 80,2 km. YTD: 80200 meter. Medisch rapport:- GHS: 157 MHS: 185 Verbr kcal: 2216 Gewicht: 60,5
Hey kampioenschapsblogger, na een matige start,waarin al meteen Sven Nys het voortouw nam, duurde het tot halfweg de eerste ronde vooraleer Niels Albert naar voren opschoof. De fel gestarte Kevin Pauwels had toen al een voorsprong van 20 sec. Tot de eerste zandbak eraan kwam. In geen tijd overbrugde Albert de achterstand met Pauwels die maar geen meter vooruit kwam in deze lastige passage. Erop en erover, pas na de aankomst zagen alle deelnemers Niels Albert terug die zonder discussie zijn eerste Belgische Kampioenentrui mocht aantrekken. Twee podiumfavorieten, Nys en Meeusen, ontgoochelden zwaar en hadden dan al de wedstrijd verlaten. Niels Albert dus meer dan verdiend BK. Het waren overigens Nys en Meeusen alleen niet die vandaag compleet de mist ingingen. Samen met Rudi werkte ik vandaag de tweede training af op weg naar Luik. De eerste 60 km verliepen naar wens, maar toen begon ik te zweten als een rund en voelde ik mijn maag keren bij iedere pedaalslag. Aan een snelheid van 25/u liep mijn polsslag op tot 160/minuut. Dit had niets meer met een lage conditie te maken. Net niet overgevend ben ik uiteindelijk thuisgesukkeld om na een glas Spa bruis onmiddellijk het euh...toilet op te zoeken. Een kwartiertje later ging het al wat beter, al hoop ik dat het geen voorbode is van (buik)griep. Wordt vervolgdt Logboek: Afstand: 80,2 km. YTD: 80200 meter. Medisch rapport: hoge pols, zweten, kokhalzen,...hopelijk geen buikgriep. GHS: 156 MHS: 180 Verbr Kcal: 2210
Hallo veldritblogger, in sneltempo volgen ze elkaar op, de veldritten. Allemaal gekruid met een hoge spanningskracht. Tot eind december staan voornamelijk Super Prestige en Wereldbeker wedstrijden geprogrammeerd, maar vanaf januari komen de Kampioenschappen eraan. Volgende zondag is dat het Belgisch Kampioenschap. Het is lang geleden maar goede tradities moeten in ere gehouden worden, dus, als vanouds, een ouderwetse blogpoll. Als je denkt te weten wie zondag Belgisch Kampioen wordt, klik dan zijn naam aan op de Poll, hier op 't blogske. Bye.
Ik ben Guy Devreker
Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.
juli : 654,8 km augustus : 771,8 km september : 395,7 km oktober : 587,5 km november : 407,5 km december : 386,6 km januari : 492,7 km februari : 51 km (knieontsteking) maart : 826,8 km
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.
september: 33,00 oktober: 112,20 november: 59,50 december: 31,30 blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen. januari: 152,00 februari: 166,50 maart: 187,20 april: 168,70 mei: 290,40 juni: 136,30 totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni: 1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.
Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder... Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck.
Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.