Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
{TITEL_VRIJE_ZONE}
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Luik-Bastenaken-Luik 2011.
Tilff-Bastogne-Tilff 2011.
30-11-2010
Valse start.
Hallo decemberblogger, normaal wilde ik afgelopen weekend van start gaan met de voorbereiding op LBL maar de weergoden beslisten er eventjes anders over. Pakken sneeuw dwarrelden neer op de daken, maar jammer genoeg ook op de wegen. De kleine landwegen waarop ik doorgaans de trainingen afwerk lager er wit en gevaarlijk glad bij, het was echt onverantwoord om hierin te gaan rondfietsen/glijden. Een valse start dus en als we de weerberichten van de komende dagen mogen geloven wordt het komend weekend al niet veel beter. Niet dat het van levensbelang is om nu al te starten met de trainingen. Er scheiden ons immers nog 7 maanden om de klimmersvorm aan te kweken. Maar het kriebelt wel om eindelijk nog eens wat sportkledij aan te trekken. Duimen maar dat dit het volgende weekend kan... . Bye. Logboek: 0 kilometer.
Hey bobblogger, zaterdag ga ik van start met de voorbereiding op LBL van komende lente. Hopelijk liggen de wegen er niet wit en/of glad bij. Bedoeling is om een dikke 2 uur te peddelen richting Houtland, goed voor zo'n 65 kilometer. Tegen eind december moet dit gezapig opgetrokken worden naar 3 fietsuurtjes per training aan een rustig tempo. Ruim 80 kilometer en een viertal molshopen per training, eventueel aangevuld met wat losrijden op de rollen. Na de jaarwisseling zal het regelmatig richting Heuvelland zijn waar ik naar toe trek om wat gewoon te raken aan 'het naar omhoog rijden'. Maar later meer daarover. Eerst wat gal spuwen:wink :we naderen weer de eindejaarperiode en dat heb ik vandaag aan den lijve mogen ondervinden. Aan de afrit Diksmuide-Middelkerke vd snelweg richting Veurne was er alcoholcontrole. Niks mis mee natuurlijk, met zo'n controles. Alleen, op een doordeweekse woensdagnamiddag om halfdrie...? .Veel pv's zullen de inspecteurs van politie ( zo heten flikken nu ) niet moeten opmaken hebben denk ik. Het zal wel aan mij liggen, maar zou het toch niet interessanter zijn om op zaterdag- of zondagmorgen zo'n controles uit te voeren? Enfin, het waren overigens de manschappen van politiezone Kouter die de controle uitvoerden, de ondervraging van de 9-jarige(!) kindjes uit Oudenburg was allicht afgelopen... Zou de juf haar GSM al teruggevonden hebben in haar handschoenkastje? Zouden die criminele boeven uit het vierde leerjaar de rekening van de juf al geplunderd hebben met haar bankkaart? Mensen toch wat een heisa om een gsm en een bankkaart! Als je één telefoontje pleegt naar Cardstop wordt die onmiddellijk geblokkeerd. En een nieuwe gsm heb je voor 50 euro. Zo'n paniek om niets...alhoewel, een gsm bevat soms rare gegevens. Zo ontdekte ik het telefoonnummer van de nul waar mijn ex me mee bedroog, onder de naam: 'helpdesk mobistar'...See you! YTD: 0 kilometer.
Hallo bloggeling, ik heb er even aan getwijfeld of ik zou ophouden met het blogske, dag op dag drie jaar na de start ervan. Om nog enkel te berichten via Facebook, veel directer, dat wel, maar ook veel sneller ge-antidateerd. Vandaar dat ik toch nog een vervolgverhaal zal breien aan 't blogske. Volgend jaar wordt de uitdaging dus Luik-Bastenaken-Luik, datum van afspraak is zondag 12 juni. Voor de geïnteresseerden, je kan alles terugvinden op de website van de organisatie (googelen: vélo club tilffois) , die een heel duidelijke, Nederlandstalige infosite samenstelde. Voor het zover is moet er nog heel wat geregeld worden. De vrije start wordt er gegeven tussen 5 en 7 uur, dus ginder overnachten is een must. Het wordt dus uitkijken naar een hotelletje in de buurt van Tilff. Logistiek is één probleem, materiaal is een ander. Mijn huidige fiets is aan vervanging toe, niet zozeer uit noodzaak, het stalen ros is bijlange nog niet versleten, maar ik heb er nu 11 seizoenen mee gefietst en een mens wil dan al eens veranderen hé. Als ik nu die carbonnen hebbedingen zie dan likkebaard ik toch bij het aanschouwen van al dat fijn afgesteld materiaal. Een nieuwe fiets dus. Ik ben altijd heel content geweest van mijn huidige fiets, dus zal Merckx zeker terug in overweging genomen worden. Ook Cervélo kan me wel bekoren, de ietwat aparte look straalt een eigenzinnig karakter uit en omdat ik nu eenmaal niet van meelopers hou, ging ik een keuze maken tussen deze twee merken, ook al omdat ze nog enigszins betaalbaar zijn. Tot ik kort geleden een flyer in handen kreeg van Museeuw Bikes. Is het de economische crisis die een rol speelt, ik weet het niet, maar de tot voor kort zeer dure fietsen van Museeuw, hebben er enkele 'minder dure' broertjes bijgekregen. De MC-6 bijvoorbeeld. Museeuw maakt geen gebruik van glasvezelcarbon maar van vlasvezelcarbon, wat een verschil in sterkte en comfort zou moeten uitmaken. Alles afgemonteerd met Campagnolo tegen een aanvaardbare prijs. Het wordt dus googelen en vergelijken deze winter om een goede keuze te maken. Bloggers mogen me altijd bijstaan met goeie tips. Bye.
Hey bezoeker, 'hey bezoeker', vandaag precies drie jaar geleden waren dit de eerste woorden die ik tot jullie richtte via het blogske. De lezers van toen weten hoe ingrijpend mijn leven sindsdien veranderd is en niet alleen op sportief gebied. Voor de latere bloginstappers: de verslagjes van november en december 2008 brengen meer duidelijkheid. Maar laat ik het bij het sportieve houden. Meer bepaald de nabije toekomst. Wat het lopen betreft, daar heb ik nu toch definitief over beslist om geen targets daarrond meer aan te gaan. Blijft over, het fietsen. Doel voor volgend jaar wordt Luik-Basteneken-Luik, 240 lang over een constant glooiend parcours met een achttal fameuze hellingen. Stockeu, Côte de Wanne en natuurlijk La Redoute, waar wijlen Frank VDB een heroïs mentaal gevecht uitvocht met Michele Bartoli, zijn voor L-B-L wat Koppenberg en Muur voor de RVV zijn. Alleen, ze zijn aangelegd in asfalt, dat is positief, maar ze zijn ook veel langer dan die Vlaamse Ardennen-hellingen. Of dat ook positief is valt nog te bezien . Probleem is: hoe moet ik me daar nu op voorbereiden? Ik kan moeilijk naar de Ardennen rijden, daar 150-180 kilometer trainen en terugkeren. Oefenritten in het Westvlaamse Heuvelland kunnen een beetje soelaas brengen, maar of dat genoeg zal zijn om redelijk comfortabel de Waalse klassieker te fietsen is maar zeer de vraag. In het verleden ben ik meerdere keren naar ginds geweest om de profs aan het werk te zien en het is daar dus geen meter vlak hé. Anders dan bij de RVV dus, waar er eerst een vlakke aanloop is van 120 kilometer. Maar goed, in de eerstvolgende weken stel ik een trainingsschema op. Omdat slechts wekelijks getraind kan worden is het een beetje absurd om dagelijks een blogverslagje te schrijven. daarom zal ik het vanaf nu houden op een wekelijks berichtje, tijdens het weekend. Voor korte berichtjes zal ik gebruik maken van mijn Facebookpagina, tot daar . Logboek: YTD: 0 kilometer.
Ik ben Guy Devreker
Ik ben een man en woon in Varsenare (België) en mijn beroep is comm.afgevaardigde.
Ik ben geboren op 12/08/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: wielrennen,lange afstandslopen,levensgenieter en nog zoveel meer.
Het huis wordt gedeeld met een schat van een dochter,Latoya(°11.08.1992)en,tot voor kort, Minou,de poes°1998- +10.08.09
Aangekomen aan station 45 even teruggeblikt naar wat verwezenlijkt werd en ...wat niet.Enkele sportieve uitdagingen wilde ik toen graag nog aangaan.Target One: het lopen van een Marathon: gelopen op 14 IX 2008 én op 19 VI 2009.Target Two: het fietsen van de Ronde van Vlaanderen: gereden op 03 IV 2010.
Hieronder enkele foto's met buurman/trainingsbuddy Rudi,in loondienst bij Bianchi...
Aantal gefietste kilometer als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen 2010, vanaf 1 juli 2009.
juli : 654,8 km augustus : 771,8 km september : 395,7 km oktober : 587,5 km november : 407,5 km december : 386,6 km januari : 492,7 km februari : 51 km (knieontsteking) maart : 826,8 km
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de NVV-Marathon,vanaf 20 september 2008.
september: 33,00 oktober: 112,20 november: 59,50 december: 31,30 blogverslagen van december leren jullie waarom de klm.in november en december zo laag liggen. januari: 152,00 februari: 166,50 maart: 187,20 april: 168,70 mei: 290,40 juni: 136,30 totaal aantal gelopen kilometers t/m 17 juni: 1337,10 + 42,195 op 19.VI.2009.
aantal gelopen kilometers als voorbereiding op de IFF-Marathon,vanaf 01 november 2007.
Niks dan lachende gezichten voor de start,een uurtje of twee later was dat al heel wat minder... Vlnr.:Gert Luyckx,ikzelf,mijn superb-coach-begeleider Luc Duyck.
Afzien als nooit tevoren op weg naar Ieper,samen met een supergeconcentreerde 'coach-begeleider' Luc Duyck.