Busramp: Gisteren vond er bij een inhaalmanoeuvre een Busramp plaats, waarbij de bus kantelde en 25 personen zwaar-en 40 personen lichtgewond werden. De touringcar met 59 kinderen en enkele begeleiders was vertrokken uit Annaberg-Buchholz (Deelstaat Sachsen) voor een schoolreisje. Ook viel er een dode te betreuren. Het wrange hiervan was dat dit een zoon was van een van de begeleidende docenten. Zo tegen de vakantietijden gebeuren er nog wel eens van dergelijke ongelukken en vaak door haast en onoplettendheid en slechts heel weinig door technische gebreken of andere eventualiteiten. Vliegramp: Boven de Egyptische Sinaïwoestijn (waar veel terroristen zich ophouden) is vanmorgen een airbus A321 van de Russische luchtvaartmaatschappij Kogalimavia neergestort. Aan boord van dit vliegtuig bevonden zich inclusief de bemanning 224 personen. Het vliegtuig vol Russische toeristen was om 6.51 vanochtend opgestegen van de Egyptische luchthaven Sharm-el-Sheikh en op weg naar Sint-Petersburg. Om 7.14 uur verdween het vliegtuig van het radarscherm. Volgens het Russische persbureau Tass was het in het sinaïgebied slecht weer en had de piloot voor de crash het verkeerstorenregelcentrum van genoemd vliegveld te kennen gegeven dat het wou terugkeren naar voornoemde luchthaven. Vanmiddag ontvingen we het bericht dat niemand van de inzittenden de ramp overleefd heeft en volgens de opgenomen gesprekken uit de inmiddels gevonden zwarte doos was niet alleen het slechte weer de oorzaak, maar had de Airbus ook te kampen met een technisch mankement. Men gaat bij rampen altijd van statistische gegevens uit en gesteld wordt dat een vliegtuig het veiligste vervoermiddel is om mee te reizen, maar het is wel zó, als er een ongeluk mee gebeurt, dan vallen er meteen al veel slachtoffers en de overlevingskans bij een vliegramp is minimaal. Het jaar 2015 heeft nog twee maanden te gaan en ook dan is dit jaar weer voorbij. Gisteren keerde enkele van mijn naaste familieleden terug van vakantie uit Griekenland en blij was ik dat ze weer veilig aangekomen waren. Te hopen is dat de komende tijd het wat rustiger wordt en we voorlopig niet geteisterd worden door allerlei vreselijke rampen. Sowieso leven we met ons allen in een woelige en kwetsbare tijd met overal revoluties en een ware volksverhuizing van op de vlucht zijnde mensen en niemand weet voor deze problemen een goed voorstel aan te dragen en ermee om te gaan. Hieronder wat vliegrampen die in 2015 plaatsvonden met wat teksten die de crashlocaties en het aantal slachtoffers aangeven. Over de vliegrampen in 2014 heb ik uitgebreide verslagen staan en zeker vergeten zullen we nooit en te nimmer de vliegramp met de boven Oekraïens oorlogsgebied neergehaalde MH 17 en hopen doen we dat er nooit zo'n ingrijpend en wreed vliegongeluk zich meer zal voordoen.





 Hieronder een foto van laatste vliegongeluk in 2014
 Hier gekantelde Duitse touringcar. Zie verslag begin rampstuk!
|