Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    11-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 jaar later.........
    Het is de regelmatige inlogger (en dat zijn er ondertussen meer dan 50.000) zeker al opgevallen dat er al een tijd geen echt nieuws verscheen op dit blog. Reden daarvoor is dat veel tijd wordt opgeslorpt door een project waarvan binnenkort meer te lezen en te zien zal zijn. Het is dus niet dat er enkel stil gezeten word.  We werken ook verder aan het Excelcior verhaal welk nog niet ten einde gebreid was. Een andere rubriek in voorbereiding  'zichten uit België' met daarop natuurlijk vollen bak oude voertuigen, al of niet gedetermineerd.

    Ondertussen als voorsmakend tussendoortje een mooie inzending van een lezer uit Maldegem met 2 te vergelijken beelden. Men nam een tussenpoze van ongeveer 100 jaar...Â…Â…Â…   Daar hebben ze dus ook niet stilgezeten. 
    Ook deze foto's, prentkaarten etc.. dus welkom op dit blog.  
    Heeft u nog zulke in de kast of oude doos, aarzel niet ze in te zenden! 
    Wij zoeken dan voor u de huidige situatie op.



    De pittoreske garage met telefoon nummer 54 is helaas verdwenen en maakte plaats voor moderne appartementen. Het hekwerk  rechts met daarachter waarschijnlijk een groot Herenhuis werd in de jaren 30 reeds vervangen door een 'modernere' woning.  Wat ook een update kreeg zijn de verlichtingspalen en natuurlijk de automobielen. 

    11-08-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    31-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie weet het?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Arthur Verplaetse was in de jaren 20 en eerder chauffeur van de Familie de Backer uit Gent. Hij reed met deze wagen van Belgische Makelij. Wie weet welk fabricaat. Er is keuze tussen Imperia, Metalurgique of een Minerva met spitse radiator. Klik op de foto voor grotere weergave.
    Alle antwoorden welkom.


    31-07-2018 om 19:48 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    19-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nationaal oldtimer treffen
    Bij onze noorderburen kennen ze het al 34 jaar; een nationaal oldtimer treffen. Volgend jaar zit er dus een Lustrum aan te komen. Vorig jaar stond dit evenement in het teken van de koperen tijdperk, en dat trok onze aandacht, viel zodanig in de smaak dat we het er dit jaar weer op waagden. Het thema nu was T ford. Met productiejaren van 1907 tot 1928 en 15 miljoen exemplaren, niet echt een zeldzaamheid maar wel leuk. Tig aantal modellen en betaalbaar oldtimer plezier, waar je ook al niet verlegen moet zitten om een of ander onderdeeltje, hoewel ook al niet vaak nodig wegens de bijna onverslijtbaar. Met 540 inschrijvingen boekte deze editie een record. Eerlijkheidshalve moeten we er wel aan toevoegen dat van deze inschrijvers er dit jaar een grote groep niet kwamen opdagen. Het is dan ook een gratis evenement, en een kat is even duur. De weersvoorspellers zagen hier en daar een bui hangen, met als gevolg dat een aantal liefhebbers afhaakten. Ze hadden helaas ongelijk, want het zonnetje piepte met regelmaat doorheen de wolkendeken, en ook de Hollandse winderigheid was overleefbaar.  Tijdens de middaguren was het best aangenaam en de eerste bui kwam pas tegen de avond. Wij kregen weer een paar primeurs voorgeschoteld, wat de dag zeker goedmaakte. Een mooie FN 2700 uit 1914, maar carrosserie uit 1920  van Argentijnse roots was één van de kersen op zoete fruittaart. Een Spyker 1907  was met zekerheid het lekkerste Nederlandse toetje. T Fordjes  bijna alle modellen van 1910 tot 1927 met een 40 tal exemplaren.
    Wij zijn in ieder geval benieuwd wat het volgend jaar gaat geven...Â…Â…. 


    Het thema was T ford, daarvan dus bijna alle soorten en formaten van 1910 tot 1927.



    O.a een aantal brandweerwagens.



    Minder bekend is dat de heren Chevrolet in den beginne T fords als basis gebruikten voor hun raceprojecten; genaamd Frontenac. Dit fraaie exemplaar uit 1912 hadden we al meer dan 10 jaar niet meer gezien.  

    Ook een deel van het verhaal van Henri. Voor de T ford en de productielijn maakte Ford Exemplaren die de letters van het Alfabet volgden. Zie hier een Model R uit 1906, welke op dit evenement voor het eerst uit de stal kwam, hoewel reeds meer dan 15 jaar in de verzameling. 


    Mooie Cadillac 1904.
    Van deze zijn we de naam kwijt. Rover?

    Buick toy toneau 1909

    Renault AM 1909

    FN 1914 model 2700 ooit in bezit van een Argentijns Admiraal.





    Nederlandse trots Spyker Double phaeton 1907.  Jammer dat we hier geen geluiden kunnen bijplaatsen...Â…Â…..  

    Het interieur eerder karig, maar voldoende.

    Helemaal nieuw voor ons, deze magniefieke Aster 1904.



    Rambler uit een Belgische collectie.

    Wordt vervolgt.

    19-06-2018 om 11:38 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    18-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nationale Oldtimerdag Lelystad vervolg
    vervolg

    Een mooie en zeldzame Wolseley Siddeley 1908.

    Alle wagens worden per klasse aan het publiek voorgesteld

    Een kleine Stanley Steamer

    En een ietsje grotere American La france

    IHC  Highwheeler om door het hoge gras te rijden.

    Ook de cyclecaristen mochten hun speeltjes tonen.

    Niet dik gezaaid deze Derby's

    Natuurlijk Bugatti's hoewel niet in overvloed.

    En dan dit heel mooi bewaarde exemplaar van een Citroen die al in de vroege jaren omgevormd werd tot een raceauto. Er zijn dan van die voorbijgangsters die opmerken 'nou' , daar is  nog veel werk aan' of  die moet nog gerestaureerd worden....    Niks van afblijven met die pootjes !, hij is perfect zoal hij hier staat.

    Ook de grote Amerikanen kregen een stekkie.  Auburn, Chrysler....Packard, Cadillac



    Een zeldzame Stutz..

    Of Essex en nog veel meer.

    Mochten niet ontbreken; Bentley's en Rollssen



    Franse Gentleman.

    Eerder zeldzaam waren de motorfietsen, die waren op een halve hand te tellen. Misschien een klein werkpuntje voor de organisatie.

    Naast de hier getoonde Pre wars en interbellums (tussen 2 oorlogen),  waren er natuurlijk ook de wagens uit de jaren 50 tot 70, maar die laten we hier buiten beschouwing.

    18-06-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    16-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian day Peer
    Wegens het grote succes van vorig jaar weer een Belgische dag in Peer deze komende donderdag. Vanaf 17h.



    16-06-2018 om 18:08 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht der Pioniers. "bulls eye"
    Het Pioniers team uit Genk flikte het weer voor een ..... ste keer een schot in de roos. 
    Een onvergetelijk mooie dag met een top sfeer en top mobielen. 28 pre war cars aan de start.
    Nog meer kilo's oud snorkijzer te bewonderen bij Happy Old Iron waar steeds  nieuwe verassingen te ontdekken zijn.  Een halte in prachtige zonovergoten Orshof in Neerglabbeek deed terug denken aan de allereerste Trektocht, zo veel jaren geleden.  Een heerlijke Deja Vu.  Eén ongelukje, camera vergeten mee te nemen. Maar niet getreurd, u kan alle beelden van Bruno Costers bewonderen op        https://www.flickr.com/photos/134504779@N08/sets/72157697023153704
    Deelnemende voertuigen; Delage, Ford, Chrysler, Packard, Marmon, Peugeot, MG, Buick, Renault, Humber, Berliet, Mathis, Opel, Citoën, La Licorne, Lagonda, Minerva, Nash ................ een pracht palet. Mocht ik er een vergeten zijn, laat maar weten.

    Trektocht der Pioniers zal ook volgend jaar weer present zijn op de eerste zondag van Juni, zoals het al jarenlang traditie is....    Iedereen met een Pre war car is van harte welkom........... 

    foto's; Bruno Costers.




























    04-06-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.extra verplichte kost
    De Nederlandse familie Smits-van Oyen maakte anno 1932 een uitstapje naar Monte carlo op 24 januari van dat jaar. Twee schitterende beelden van deze gebeurtenis, en eentje onder volgende titel.  Ze kwamen wel als laatste over de finish.





    De familie Baudts uit Eeklo, welke daar een textielfabriek uitbate, rekenden ook enkele Minerva's tot hun wagenpark.  Hieronder enkele beelden uit de schoenendoos. Een coupé chauffeur voor de zakelijke uitstapjes......

    En een torpedo tourer in latere jaren 1924 voor de vakantie. Detail een extra schijnwerper voorop.



    Dan nog een hele mooie uit Dusseldorf .

    En we vonden nog eentje van ZZ .. ..

    Voor de liefhebbers van de motocycletten hier nog een heel vroege Minerva (de 2de)

    Eentje van omstreeks 1904/05

    En het Engelse Quadrant plakte zijn eigen naam op een Minerva 1902 om daarna toch ook zelf motoren te gaan bouwen.

    Als laatste nog een hele mooie inzending van de familie Vercruyse  die omstreeks 1908 op deze foto ging.

    01-06-2018 om 11:47 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    31-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Monte Carlo Minerva
    Een nadeel van Bloggen .be  Als je nog foto wil invoegen in een bestaand artikel is dat niet mogelijk.  Hier dus nog een vondst van de Minerva met startnummer 7 aan de rally van Monte Carlo in 1932.  Hij eindigde als laatste in zijn categorie op plaats 44, en stond ingeschreven onder Duitse vlag.



    31-05-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    25-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verplichte kost. Minerva
    Als het zich voordoet dat nieuwe Beelden van Minerva automobielen (of andere  Belgen)  in onze bus vallen, zien we het als verplichte kost deze te delen.
    Met deze dus weer enkele geweldige vondsten.
    Veel plezier.
    Verboden te kopiëren.




    Schitterende foto van ongeval met Minerva 1912.

    Mooie Minerva Phaeton met reservewiel verzonken in treeplank omstreeks 1913/14

    Minerva Moto N1247 rond 1904.

    Een Spaanse advertentie voor de 38 PK van 1912.
    Prachtige tourer 1912

    25-05-2018 om 12:51 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    24-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verplichte kost 2
    Een mooie inzending uit Australië.  Een vna de eerste vehikles op de wegen van Sidney was deze Minerva 1909 van Lucien Faithfull.


    Van eigen bodem hier een kieker van Edward Ghoos. Hij is het kleinste manneke op dit beeld en  de trotse bezitter is zijn Grootvader.

    Hieronder nog enkele beelden van een Minerva Type NN 1920 met  phaeton carros.







    We kregen nog enkelen van d'ieteren 



    Minerva racing team Francorchamps

    En in de coupe des Alpes 1928

    En nog enkele types van Vandenplas.



    Minerva 8 cilinder.

    Reclame tekening uit 1921

    Tenslotte nog een 'Le Baron'  Minerva.

    24-05-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour manivelle.
    De Royal Veteran Car club had zich voorgenomen een dag te organiseren waarbij iedereen met belangstelling zich kon laten onderdopen in de wereld van de echte ..... lees Vooroorlogse...... Oldtimer.  Iedereen die het nog nooit gedaan had, kon zich laten ontmaagden met een Bentley, Bugatti ....... Humber of Rosengart, en nog een 20 tal andere merknamen die er waren anno 1899 tot 1940. 
    Ook voor de club en de organisatoren was het een nieuwtje waar bij ze niet wisten of ze een blauwtje zouden lopen, of zouden scoren.  Wel het werd dat laatste. 77 volwassenen lieten zich dopen, en 23 kinderen beleefden een onvergetelijke ervaring.
    Maar liefst 30 clubleden schreven zich in met hun oude liefde, en dat was zowaar een verrassing, vermits de gekozen pittoreske vertekplaats Rocroi, alles behalve bij eenieders achterdeur lag. 
    Men dokterde een systeem uit van een aantal te rijden lussen, van 10,20,30 of 40 kilometers, welke naar hartelust konden gekozen worden, zonder vertrekuur of andere verplichtingen. Enkel voor de Lunch, en dat is begrijpelijk werd er een uur afgesproken.  
    Het werd allemaal goed gesmaakt, en menig enthousiasteling liet zich letterlijk en figuurlijk vervoeren. Of dit nieuwe liefhebbers zal opleveren is nog af te wachten, wat wel zeker is, is dat dit weer een fijne dag was, en  deze vorm van evenement voor een herhaling vatbaar is. Houd dus de agenda in de gaten en laat u verleiden om er volgende keer bij te zijn. So wie so een unieke ervaring.


    De poort tot de oldtimerwereld stond wagenwijd open op het stadscentrum van Rocroi.

    Je kon je laten vervoeren met of door, ondermeer deze Bentley............. wie wil dat nu niet eens proberen?

    Of allerlei weetjes opdoen, zoals bijvoorbeeld dat je een Bugatti kan aanstampen.

    Er was keuze van 1899 tot 1940............ 

    Klein of groot,

    Het bestuderen van de bedieningsorganen was een van de mogelijkheden.


    Chauffeur hierboven zag zichzelf terug in het jongetje hieronder, wie weet is hij nu voorgoed besmet.......

    Zie ze glunderen............  wie krijgt er nu de kans eens mee te rijden in een echte Bugatti. Die weten wat vertellen morgen op school. Nog beter dan op de kermis !


    van deze mevrouw is het niet bekend of ze het gemunt had op de auto of op het aankomende bierbuikje.

    Dan kon er gereden worden naar eigen keuze.........;;

    Zonne crème was de enige verplichte kost.

    Van op de wallen van het versterkte stadje Rocroi, 

    Berliet, Mooi !

    Grote publiekstrekker deze Alfa.

    De ontdekkingsreiziger kon met een beetje geluk onderweg deze windmolen verkennen.

    KOMEN ETEN !!!!!


    De Kok had een schoteltje Paëlla voorbereid in de voormalige ondergrondse ziekenboeg.

    Wordt vervolgt....

    foto's Jaak Jacobs en BDL. Verboden te kopiëren.

    08-05-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minerva en Pipe nieuwtjes 2
    Tussen de verslaggeving van rally's in, en in afwachting van nog enkele vervolgen van het Excelcior verhaal, nog enkele opgesnoven Minerva en Pipe nieuwtjes. Hiermee beginnen we de Meimaand.

    We hadden het al eerder over bekende en beroemde personen welke zich per Minerva lieten transporteren. Het toeval wil dat het vorige week nog te sprake kwam.  Winston Churchill, zou een Minerva gehad hebben. Een tijdje geleden stond zijn Lanchester te koop, model landaulette, oudste productiemerk van de UK, nog voor Rolls en Bentley op de proppen kwamen.  Hieronder een beeld van Winston's Minerva uit 1923.



    Hieronder, 1914, Winston was majoor in het Britse leger en bracht een bezoek aan Ierland per Minerva.
    FOTO HIERBOVENNog een Winston per Minerva, maar weer een andere model.
    Hieronder dan nog een gescoorde foto van een Minerva met spitse radiator, 1915, met een Hollandse carros.

    Minerva Berline omstreeks 1921

    Hieronder dan een model dat speciaal werd ontworpen voor export naar India, bijgenaamd de 'tropical'  Bekleding zou 'anti insecten' zijn.



    Model voor de Engelse markt 1913.
    Onderstaande foto ingezonden door een lezer die op de rommelmarkt een aantal glasplaten kocht, met daartussen dit schitterende beeld.

    Eentje voor de amerikaase markt carros d'ieteren.

    Een Minerva gespot tijdens een rally in de jaren 70.

    Minerva AL 1931.

    Tot zover Minerva nieuwigheden, maar ook Pipe verraste ons weer met 3 onderstaande beelden.
    Een triootje Pipe's omstreeks 1908


    Pipe tijdens de Prins Heinrich fahrt.

    En tenslotte nog uit een Franse krant, sportief nieuws met Lucien Hautvast omstreeks 1905.

    01-05-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijs - Amsterdam.... enkele beelden.
    Parijs - Amsterdam, een ritje welk meer dan 100 jaar geleden gedaan werd, Dit jaar nog eens stillekes overgedaan. Men passeerde België, en dat ging niet onopgemerkt voorbij. Vooral dat 'stillekes' werd opgemerkt. 



































    28-04-2018 om 14:41 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parijs amsterdam vervolg 1




































    27-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




































    26-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    25-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




































    25-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    24-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parijs amsterdam vervolg






























    24-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    23-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Debloc Bielles 2018

    Debloc Bielles 2018Â…Â…Â… Busje komt zo.

    De 8ste Debloc Bielles ging als 2 de evenement van het jaar, georganiseerd door de Royal Veteran Car Club, op 21 maart van start.  Na een maar al te lang aanslepende en met het griepvirus bezaaide, donkere winter, een ware verademing. Ook al hadden we de Fagnez rally al achter de kiezen, hier keken we echt naar uit. Ik denk dat dit zowat de enige rally van dit alure is in ons kleine kikkerlandje.

     31 inschrijvingen van automobielen en motoren van voor het jaar 1919, dat maakt een dikke 3000 jaar aan geschiedenis die op deze dag weer in beweging word gebracht.  Exotische merken in overvloed dit jaar van Aché tot Zedel, .Â…Â…Â…Â…  Een waar feest voor alle liefhebbers van het genre dat welke net zo ruikt zoals warme  chocolade die vers uit de oven schuift.  Hoewel we alweer een 6 tal jaar trouwe apostelen zijn, werden ons dit jaar een dik dozijn nog nooit gespotte vehikels  onder onze neus geschoven. Funtastisch !

    Zelf zagen we de kans om met onze gecultiveerde luiheid, mee te rijden met een Stanley Steamer ‘Mountan wagonÂ’ met 8 zitplaatsen.  Een busje dus. Het was voor het eerst dat deze hier verscheen, en mocht dan ook op veel bijval rekenen. Als je zelf aan den lijve kan ondervinden wat het is om met zulk voertuig onderweg te zijn, kan men alleen maar respect tonen voor de voorvaderen voor wie dit dagelijkse kost was. Chauffeur en machinist hadden de handen vol om het gevaarte met zijn nukken en noden op te stoken en in beweging te houden. Vandaag was net een beetje tegen de goesting van mister Stanley himselve. Het was pas tijdens de laatste etappe van de rit, dat dankzij de meesterlijke beheersing  van het baasje hij wilde meewerken zoals het eigenlijk hoort. Onderweg werd er zelfs een lekkende buis in de stookketel vervangen, wat toch voor enig oponthoud zorgde. Hoewel de chauffeur niet graag de handschoen werpt, stond hij even toch op het punt er de brui aan te geven.  Dat was echter buiten de wilskracht van de machinist gerekend, welke het probleem toch wist te verhelpen, en weer een streepje op zijn ziel bij mocht zetten.

     Daar dit een van de warmste April dagen ooit was, geen enkel probleem voor de passagiers om lekker te toeven in de schaduw van het dakspan.

    Ze konden met plezier het hele echelon  zien passeren, een groot contrast met museum stukken die enkel statisch te aanbidden zijn.  Deze show was Life en gratuit, in geuren en kleuren. Als passagier heb je alle tijd en het tempo lag ideaal om het roadbook op het gemak te volgen.  Een proficiat bovendien aan de opstellers hiervan. Ondanks 1 foutje in het laatste deel, heel aangenaam en duidelijk, en zelfs geïllustreerd met fotoÂ’s op punten waar men normaal wel de mist zou kunnen ingaan. Deze drakenadem werd in dit geval door eigen vehikel geproduceerd, en toeschouwers genoten duidelijk van het bijhorende misthoorn geschal.  Moest men deze dag vergelijken met een facebook pagina, nou, het aantal "vind ik leuks" waren niet te tellen. Geen enkele middelvinger kreeg ook maar de kans om hitsig te worden en/of een eenzame impuls van verrukking te krijgen.  Rijden op waterkrachtÂ…. Kan niet veel beter.

    Onder de deelnemers dit jaar ook 2 motorfietsen van de merken AJS en Premier, dat hadden er wel wat meer mogen zijn. Ook een driewielig gevaarte deed mee.  Fantastische streek, weer en sfeer, en ook niets te kort op het gebied van andere lekkere happen en lachsap. Dus ook een goed woordje voor de hele catering.  Bovendien behoef je echt geen mature bedragen neer te tellen om je in te schrijven.  

    Om deze repliek te beëindigen een kleine opsomming van lekker lang in olie gemarineerde merknamen.  Met zekerheid zal ik er enkelen missen. Geen schelmenstreek, maar een bijwerking  van de hoorn des overvloeds.   Achiles, De Dion Bouton, Delaunay Belleville, Rochet Schneider, Peugeot, Stanley, Buick, La Buire, Renault, Saxon, Decauville, Delage, Hilman,  Vinot Deguingand, Ford, Corre, Loraine Dietrich,  Clement Bayard, Zedel, Unic,  Chenard Walker, Delahaye,   Â…Â…Â…Â…Â…Â… klinkt toch heerlijk.

     Wij in ieder geval kijken alweer uit naar de 9de uitgave, want dit was een reis die nog lang zal bijblijven. !

    Houd de kalender in de gaten.


    Foto's J.Jacobs en BDL


    Omwille van logistieke redenen vertrok het busje op de plaats van ontbijt. Na een etappe van een 10 tal kilometers van plaats van vertrek Cuesmes.  Een proficiat aan de kok van dienst. Heerlijke streekproducten.

    Dan tijd om wat stoom af te gaan blazen.

    De Machinist wacht op de chauffeur en passagiers. 

    Und dan gehets loos.

    Vertrokken als een der eersten, met een heel arsenaal antiek in het kielzog.

    Dezen mochten gratis drakenadem proeven.



    Maar al vlug bleek Stanley er niet zo veel zin in te hebben en het tempo nam langzaam af.

    Een schone blik achteruit.

    Na een paar kilometers aan de kant, gelegenheid om foto's te maken van achteropkomend verkeer.

    Het jonge volkje had er heel veel zin in.

    Kleurrijk tafereel van Chauffeur in opleiding.

    Nog een familie uitje.

    De Dion Bouton was er ook. 

    Men kan niet vroeg genoeg beginnen. 1898 versus 2015.


    Vinot deguingand.
    Deze schitterende Renault zagen we voor het allereerst, samen met een dozijn anderen

    Busje komt zo....

    23-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    22-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.debloc bielles 2018 vervolg



    Eén van de wagentjes die we voor het eerst in het echt zagen, deze Hilman.

    Hier wordt er nog eens met plezier gewerkt.......

    Ja jongens, ik doe het nog effe rustig an.

    Er was ook werk voor de bonte mannen.... maar gelukkig zagen ze onderstaand beeld niet.......

    De nieuwe generatie liefhebbers....





    T ford met pas gepoetste  (t)banden.



    Imposant deze Renault.

    Nog volledig in zijn originele Jus. Heerlijk.

    In fel contrast met de Peugeot BeBe, een ontwerp van Bugatti, en de lol is even groot.



    Oma moest helaas thuis blijven. Gebrek aan swiegermutter zits.

    Het controlepanneel van een Stanley.

    rochet shneider aan de gang kietelen.

    Corre la Licorne................ 

    22-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Debloc Bielles 2018 vervolg 2







    Checklist checken.

    Maar gelukkig ging het zonder kaas ook, hoewel niet erg ver..........

    Lekker toeren doorheen het Waalse land...........



    Delaunay Belleville,  het favoriete merk ooit van de Russische tsaar Nicolas.

    La buire, een van de wagens nieuw op ons spotlijstje.

    Loraine de Dietrich.

    Deze twee stonden ook te wachten op een lading Kaas....

    Allemaal goedgemutst, hoe kan het ook anders.

    Er was voldoende lachsap en zonneschijn...........

    Enkel voor het varken liep het minder goed af.


    21-04-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs